Parijs?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:03 schreef Skande het volgende:
Aangezien Party_P in het vorige topic al een paar dagen niets van zich heeft laten horen, plaats ik even een nieuwe tussendoor. Als hij zich weer laat zien gaan we met zijn foto verder
[ afbeelding ]
Haven Parijs bij Place de la Bastille,..quote:
quote:
Daar zijn geen regeltjes voor, maar ik vind van niet. Het moet natuurlijk wel een beetje te raden zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:49 schreef Lkw het volgende:
Mag je hier eigenlijk ook een (te herkennen) dorp posten of houden jullie je aan een minimaal aantal inwoners?
Okee, dank.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Daar zijn geen regeltjes voor, maar ik vind van niet. Het moet natuurlijk wel een beetje te raden zijn.
Het is Karlovy Vary in Tsjechië.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:15 schreef Peewee het volgende:
OK,..
Ik heb er niet al te veel tijd voor, dus volgen nu hints.
- locatie is ±1250 km van vorige locatie
- stad dateert van de 14de eeuw
- extra pic
Blijkbaar nietquote:
Heel goed! Dat kasteel op de achtergrond was het herkenningspunt. Heeft een heel eigen uitstraling.quote:
Ik had niet weten waar te beginnen...quote:Op maandag 4 mei 2009 18:46 schreef Skande het volgende:
[..]
Lang geleden. Ik herkende het kasteel niet meteen, maar ik vond hem vrij eenvoudig te zoeken.
Na een tijdje oefenen kun je wel ongeveer zien in welke omgeving je moet zoeken, vervolgens kost het nog even googelenquote:Op maandag 4 mei 2009 23:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik had niet weten waar te beginnen...Vertel eens?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef captaintokyo het volgende:
TVP en een gokje: buitenwijk van Cuzco, Peru?? Cuzco lijkt me veel groter dan het plaatsje op deze foto, maar misschien is het een buitenwijk.
Hint 1: Dat klopt.quote:Ik heb iig het idee dat het Zuid Amerika is. Klopt dat?
Skande raad de plaatjes die ik met moeite uitgezocht heb en zo moeilijk mogelijk zijn gewoon in 1 keer... niet eerlijkquote:
Is hij al eens uitgeroepen tot de "Raad-de-Stad-kampioen" van Fok! ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Skande raad de plaatjes die ik met moeite uitgezocht heb en zo moeilijk mogelijk zijn gewoon in 1 keer... niet eerlijk
quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het rijke dorp van het Zwarte Goud oftewel Vila Rica do Ouro Preto, Brazilie
(ik wil ook wel uitleggen hoe ik dit gevonden heb hoor)
Ja, doe, graag!quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het rijke dorp van het Zwarte Goud oftewel Vila Rica do Ouro Preto, Brazilie
(ik wil ook wel uitleggen hoe ik dit gevonden heb hoor)
Ok dan:quote:
Ahaa, ik boek al vooruitgang, want ik had (in het Engels) gezocht op de door jou genoemde zoektermen!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok dan:
1) hint+landschap op foto: het land is Brazilie
2) http://images.google.nl/images?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&um=1&q=berg+dorp+kerk+Brazili%C3%AB&sa=N&start=42&ndsp=21
3) 3e pagina linksboven: kerk lijkt ongeveer op een van de kerken in de foto: torens checken -> lijkt te kloppen
4) waar staat deze kerk: in de url van de foto staat waarschijnlijk de naam
http://www.elizabeth-onth(...)o%20Preto%20kerk.JPG
5) googlen op Ouro Preto -> Done!
Het is ook wel erg moeilijk zo. Een of ander paviljoen en een buitenwijk. Unieke en algemeen te zoeken herkenningspunten zie ik niet op de foto's. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:51 schreef captaintokyo het volgende:
Een voormalig Sovjetrepubliek??? Maar welke? En welke stad??
Dat laatste plaatje is Darmstadt, Duitsland, maar de overige 3quote:Op zondag 10 mei 2009 14:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
En nog een hint voor de zekerheid
[ afbeelding ]
Hm, ietsje té makkelijk dusquote:Op maandag 11 mei 2009 20:24 schreef Fogel het volgende:
pyongyang
Een nogal karikteristiek gebouw (wat overigens al vaker langs is gekomen)quote:
quote:
quote:Hmm, al die Amerikaanse steden lijken op elkaar.
quote:Een beetje stad heeft wel een snelweg erdoorheen. Pittsburgh anders?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mineta San José International Airport, San José
Op zich wel, maar toch doe ik maar een nieuwe, want ik kan het echt niet meer terugvinden......quote:
Nee, maar je zit wel in de buurt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:41 schreef Dhill0n het volgende:
Is dat niet de taj mahal in Agra , India ?
Volgens mij heb je hartstikke gelijkquote:Op zondag 17 mei 2009 15:54 schreef Masanga het volgende:
Volgens mij is dit de Badshahi Moskee in Lahore, Pakistan
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:54 schreef Masanga het volgende:
Volgens mij is dit de Badshahi Moskee in Lahore, Pakistan
Excuses, na lang meelurken is het zowat de eerste keer dat ik hier postquote:Op zondag 17 mei 2009 16:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
![]()
(doe er volgende keer maar ff een foto bij, anders wordt zo'n gokspelletje)
quote:
Even offtopic:quote:Op maandag 18 mei 2009 19:10 schreef Masanga het volgende:
[..]
Vorig jaar half jaartje gewoond in die stad..
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:41 schreef Rollufie het volgende:
Na wat zoekwerk:
Mormonen tempel in St. George , Utah , USA
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:45 schreef Rollufie het volgende:
Kinshasa - Democratische (lol niet echt) Republiek Congo
De mensen op de foto maakten de zoektocht iets eenvoudigerquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
(was ie toch te makkelijk!, of ben je er geweest?)
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:53 schreef Rollufie het volgende:
[..]
De mensen op de foto maakten de zoektocht iets eenvoudiger
Lijken me heel andere huizen op die foto. Is nie goed nie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:29 schreef Minskies het volgende:
Rustavi, Georgië?
Ik kon het wel een beetje in deze satalliet foto zien ..
Ja, was goed. De tram op de foto is trouwens een gewezen Amsterdamse tram. Echt raar om in zo'n vertrouwd ding te zitten in een heel andere stad. Van binnen hingen soms zelfs nog verschillende bordjes etc. in het Nederlandsquote:Op zondag 24 mei 2009 04:05 schreef captaintokyo het volgende:
Poznan is wel goed, toch?
Het is Osloquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:40 schreef bork het volgende:
Oslo?
Nou, dan weet ik waar ik begin te zoekenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:06 schreef loowie het volgende:
Ik hoop dat tie niet te moeilijk is want ik vertrek vannacht naar zuid Duitsland![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:58 schreef Rollufie het volgende:
Dit kan alleen maar Heidelberg , Duitsland zijin
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:29 schreef Rollufie het volgende:
Ik denk Locarno , Zwitserland
Alhoewel de foto een beetje vaag is
Je hint was volslagen nonsensquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:23 schreef Rollufie het volgende:
Mijn hint was ook niet helemaal compleet zie ik nu aangezien Azie ontbrak
ok dan (dit is namelijk niet overal hetzelfde, sorry en bedanktquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:03 schreef loowie het volgende:
- OPDRACHT (PIC) GERADEN: De user die de opdracht geraden heeft en dit zelf heeft kunnen bewijzen, post (vrij) snel een nieuwe opdracht of geeft de beurt aan een ander. Indien dit niet binnen een 'redelijke' tijdsduur gebeurd, waardoor het spel stil komt te liggen, kan/mag een andere user een nieuwe opdracht posten.
quote:
Daar ging het gister fout, 14 mensen hebben een uur lang goed uitzicht gehad omdat ze op de top bleven steken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 01:31 schreef Theebag het volgende:
Gothenburg, die achtbaan links is Balder in het pretpark Liseberg.
http://www.rcdb.com/ig1562.htm?picture=32
Idd, ik dacht laat ik eens testen of men het door heeftquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:32 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
het is maar goed dat er geen Litouwers meedoen hier .....
Goeie gok... ik dacht dat "temple Hong Kong" wel wat zou moeten opleveren in Google Images, maar het valt tegen idd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me Hong Kong... foto zoeken is wat lastig
Dus het is goed? Ik zat trouwens eerder te zoeken op 'restaurant Hong Kong", maar de flats deden me denken aan een tv serie over Hong Kong....quote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:48 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Goeie gok... ik dacht dat "temple Hong Kong" wel wat zou moeten opleveren in Google Images, maar het valt tegen idd.
Nope. Het zijn voornamelijk countryzanger(e)s(sen)quote:
Dat was dus weer een hint....quote:Op maandag 22 juni 2009 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nope. Het zijn voornamelijk countryzanger(e)s(sen)
Je bent in de buurt (lees: het stadje ligt in de buurtquote:
.... en de punkrockband Paramore en de teener popster Miley Cyrus en de countryzusjes Judd. En de meest bloedige slag van de amerikaanse burgeroorlog werd er uitgevochten....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:34 schreef Bram2301 het volgende:
sheryl crow woont er...
http://en.wikipedia.org/wiki/Franklin,_Tennessee
goed gevonden.....quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef Rollufie het volgende:
Panama City lijkt me , even zoeken voor wat bewijs
edit
Ja dus , Panama City , Panama
Na de lunch een nieuwe
niet zo ongeduldigquote:
Kan geen bewijs vinden, maar Brasilia?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:42 schreef Rollufie het volgende:
Nee geen Belo Horizonte , maar wel in het zelfde land.
Ah, dat helpt! Even zoeken...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:59 schreef Rollufie het volgende:
hier nog een foto waarvan 1 van de stadions de naam heeft van een voormalig FIFA-voorzitter.
Er is nog een ander stadion naar Havelange vernoemt...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:07 schreef qwerty_x het volgende:
in dat geval Rio dus
aan een ander de eer trouwens
edit -- alhoewel: Havelange ja, maar binnenland en dicht bij Brasilia nou niet echt
Uberlândia is inderdaad goedquote:
nee, de naam is van Indiaanse afkomstquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:59 schreef Rollufie het volgende:
[..]
Uberlândia is inderdaad goed![]()
Zal ongetwijfeld iets te maken hebben (net zoals Blumenau) met het feit dat diverse oosterburen in het verleden daar naartoe zijn geëmigreerd.
Ik heb het hierboven over een schilder die al lang geleden het loodje heeft gelegd.quote:Op zondag 28 juni 2009 05:22 schreef captaintokyo het volgende:
Hint: op de foto staat het huis van een (reeds overleden) bekend persoon
Rembrandthuis in Leiden, Weddesteeg?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:18 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Ik heb het hierboven over een schilder die al lang geleden het loodje heeft gelegd.
De schilder is goed, de stad is foutquote:Op zondag 28 juni 2009 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rembrandthuis in Leiden, Weddesteeg?
\quote:Op maandag 29 juni 2009 03:15 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
De schilder is goed, de stad is fout
quote:Op maandag 29 juni 2009 03:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
\
Dan toch Amsterdam (wat ik eerst had staan)?
UIteraard, het was een makkie.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:54 schreef bork het volgende:
Tehran, Iran
http://www.pbase.com/zanoni/image/22158458
Cadiz, Spanje?quote:
neequote:
Jaja, rustig zeg. Ik ben ook niet dagelijks online. Pff.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:18 schreef loowie het volgende:
OPDRACHT (PIC) GERADEN: De user die de opdracht geraden heeft en dit zelf heeft kunnen bewijzen, post (vrij) snel een nieuwe opdracht of geeft de beurt aan een ander. Indien dit niet binnen een 'redelijke' tijdsduur gebeurd, waardoor het spel stil komt te liggen, kan/mag een andere user een nieuwe opdracht posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |