Na een tijdje oefenen kun je wel ongeveer zien in welke omgeving je moet zoeken, vervolgens kost het nog even googelenquote:Op maandag 4 mei 2009 23:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik had niet weten waar te beginnen...Vertel eens?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef captaintokyo het volgende:
TVP en een gokje: buitenwijk van Cuzco, Peru?? Cuzco lijkt me veel groter dan het plaatsje op deze foto, maar misschien is het een buitenwijk.
Hint 1: Dat klopt.quote:Ik heb iig het idee dat het Zuid Amerika is. Klopt dat?
Skande raad de plaatjes die ik met moeite uitgezocht heb en zo moeilijk mogelijk zijn gewoon in 1 keer... niet eerlijkquote:
Is hij al eens uitgeroepen tot de "Raad-de-Stad-kampioen" van Fok! ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Skande raad de plaatjes die ik met moeite uitgezocht heb en zo moeilijk mogelijk zijn gewoon in 1 keer... niet eerlijk
quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het rijke dorp van het Zwarte Goud oftewel Vila Rica do Ouro Preto, Brazilie
(ik wil ook wel uitleggen hoe ik dit gevonden heb hoor)
Ja, doe, graag!quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het rijke dorp van het Zwarte Goud oftewel Vila Rica do Ouro Preto, Brazilie
(ik wil ook wel uitleggen hoe ik dit gevonden heb hoor)
Ok dan:quote:
Ahaa, ik boek al vooruitgang, want ik had (in het Engels) gezocht op de door jou genoemde zoektermen!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok dan:
1) hint+landschap op foto: het land is Brazilie
2) http://images.google.nl/images?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&um=1&q=berg+dorp+kerk+Brazili%C3%AB&sa=N&start=42&ndsp=21
3) 3e pagina linksboven: kerk lijkt ongeveer op een van de kerken in de foto: torens checken -> lijkt te kloppen
4) waar staat deze kerk: in de url van de foto staat waarschijnlijk de naam
http://www.elizabeth-onth(...)o%20Preto%20kerk.JPG
5) googlen op Ouro Preto -> Done!
Het is ook wel erg moeilijk zo. Een of ander paviljoen en een buitenwijk. Unieke en algemeen te zoeken herkenningspunten zie ik niet op de foto's. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:51 schreef captaintokyo het volgende:
Een voormalig Sovjetrepubliek??? Maar welke? En welke stad??
Dat laatste plaatje is Darmstadt, Duitsland, maar de overige 3quote:Op zondag 10 mei 2009 14:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
En nog een hint voor de zekerheid
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |