abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:54:35 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123652630

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:
De eerste muts van Spring!

De prachtige prinses van Angel!

Een potje lente van trui.

Een mini-uiltje van Trovey:

[ Bericht 20% gewijzigd door trui op 06-03-2013 08:46:46 ]
in de haak.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:55:03 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123652644
blabbel, ik ben maar even zo vrij om een nieuw topicdeel aan te maken. :)
in de haak.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:57:04 #3
211083 Angelof9
I must go first
pi_123652698
Mooi, dan kan ik even mijn mening geven over partners ;)

Ik smokkel ook wel eens wat het huis in, terwijl mijn vrouw er helemaal geen moeite mee heeft hoeveel ik uitgeef aan wol. Ze ziet hoe blij ik ervan wordt en relatief gezien is het nog een goedkope hobby. Maar ik schaam mezelf wel eens en dan stop ik zo'n doos toch even weg zonder dat ze het ziet, LOL! Dat ligt dus geheel aan mij en niet aan haar.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123652839

50cm lang nu... yay voor streepjes :D
I lay my head where your heart used to be...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:21:19 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123653380
de foto is erg donker danaides, (op mijn scherm althans). ik zie niet zo goed of het bovenste deel (waar licht doorheen schijnt) nou ook deel uitmaakt van de deken of niet? hoe breed wordt je deken?
in de haak.
pi_123653633
Meh.. ik wil beter licht in mijn woonkamer xD. Ik geef het Engelse weer de schuld :P
Ik had het tegen mijn laptop gelegd maar ja dat hoort ook bij mijn deken ;D Zal even kijken of ik een beter foto kan maken ><

ediiittt;

[ Bericht 26% gewijzigd door Danaīdes op 05-03-2013 11:35:30 ]
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:44:04 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123654050
ah, een stuk duidelijker! mooi hoor! hoe lang en breed moet ie worden?
in de haak.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:44:27 #8
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123654060
Ah, zo is het veel beter te zien ja! Mooi hoor ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_123654183
Hij's nu 120cm breed... Ik weet nog niet echt hoelang ik hem wil... Lang genoeg om er lekker onder te kruipen in ieder geval ;D
pi_123654385
Mooi, Danaīdes! In welke houding haken jullie nu dit soort grotere dingen? Is dat nog op de bank te doen met de deken op schoot of wordt dat echt te zwaar en ga je aan tafel zitten?
pi_123654614
Leuke titel :) _O-
By DMB
pi_123654636
Zeg trui, kun je van de nood geen deugd maken en, nu je rust moet houden, een haakpatroontje schrijven van deze walvis? O-)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:03:14 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123654652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:54 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Danaīdes! In welke houding haken jullie nu dit soort grotere dingen? Is dat nog op de bank te doen met de deken op schoot of wordt dat echt te zwaar en ga je aan tafel zitten?
Toen ik de wooleater aan het maken was, zat ik daar gewoon mee op de bank. Zeker toen ij wat groter werd, hield hij mijn benen al lekker warm, haha
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_123654689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:50 schreef trui het volgende:
wat vind je van deze? al weet ik niet of je die voor zaterdag af krijgt.

of deze?

of deze? die zou 't om de naam alleen al moeten winnen vind ik. ;)
:D! Die laatste vind ik nog het leukst ook. Ik denk dat die tweede het mooist is voor haar. Misschien een aardig moederdagcadeautje!

Ik heb besloten dat ik wat dingetjes voor in huis koop bij de Hema en er zelf onderzetters bij maak! Dank voor het meedenken allemaal.

Oh, en het worden deze, want die vond mijn lief het leukst. :+

dinsdag 5 maart 2013 @ 12:08:34 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123654819
heel leuk!

en die walvis kun je vast zelf wel bedenken claudia! :+

ik voel m'n hand al veel minder trouwens. misschien valt het dus allemaal wel mee.
in de haak.
pi_123654892
Haha, nee, dat kan ik echt niet. Kun je vierkant-achtige vormen haken zoals amigurumi, of naai je dan twee lappen aan elkaar zoals bij een kussen? Ik ben toevallig ook bezig met een haai, dus daar zou ik nog wel inspiratie voor een walvisvin aan kunnen ontlenen.

Fijn trouwens dat het beter gaat met je hand! Ik heb in het verleden zoveel achter de computer gezeten dat ik geloof ik immuun ben geworden voor alle vormen van rsi. :') Wel merk ik dat ik vaak nog lange tijd verdoofde vingertoppen heb door het aandrukken van veiligheidsoogjes. }:|
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:26:22 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_123655472
Hahaha die titel!
Mijn vriend maakt zich meer druk over het geld dat ik uitgeef aan kleding/schoenen/ander spul dan over het garen. Hij vind het reuze interessant hoeveel garen er in een werkje gaat (voornamelijk dekens enzo) en wat het dan uiteindelijk gekost heeft.

enne claudia, die walvis is echt schattig....als je hem af hebt wil ik het patroon ook ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:27:47 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123655524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, nee, dat kan ik echt niet. Kun je vierkant-achtige vormen haken zoals amigurumi, of naai je dan twee lappen aan elkaar zoals bij een kussen? Ik ben toevallig ook bezig met een haai, dus daar zou ik nog wel inspiratie voor een walvisvin aan kunnen ontlenen.

Fijn trouwens dat het beter gaat met je hand! Ik heb in het verleden zoveel achter de computer gezeten dat ik geloof ik immuun ben geworden voor alle vormen van rsi. :') Wel merk ik dat ik vaak nog lange tijd verdoofde vingertoppen heb door het aandrukken van veiligheidsoogjes. }:|
haha, immuun voor rsi! :D
en wat je eerste vraag betreft: er zijn meerdere wegen naar Rome! :)

je kunt bijv. inderdaad twee lappen haken in de vorm die je wenst en ze dan aan elkaar naaien, of eventueel met een strook ertussen zoals bij deze uilenmuziekdoos, of deze vogel. maar je kunt ook best rondhaken en door alleen op bepaalde plaatsen te meerderen daar 'hoekjes' inbouwen en de vorm beļnvloeden.
knorretje postte hier volgens mij ooit de link naar een grappige online amigurumi-patroon-generator.

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 05-03-2013 12:34:12 ]
in de haak.
pi_123655677
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahaha die titel!
enne claudia, die walvis is echt schattig....als je hem af hebt wil ik het patroon ook ;)
Kopen? :7 Maak ik toch nog wat van m'n werkloze bestaan.

Ik zal kijken of ik eruit kom en laat het weten! Ik ben zo slecht in patronen zelf bedenken. Aanpassingen maken lukt nog net.
pi_123655721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:27 schreef trui het volgende:

[..]

haha, immuun voor rsi! :D
en wat je eerste vraag betreft: er zijn meerdere wegen naar Rome! :)

je kunt bijv. inderdaad twee lappen haken in de vorm die je wenst en ze dan aan elkaar naaien, of eventueel met een strook ertussen zoals bij deze uilenmuziekdoos. maar je kunt ook best rondhaken en door alleen op bepaalde plaatsen te meerderen daar 'hoekjes' inbouwen en de vorm beļnvloeden.
knorretje postte hier volgens mij ooit de link naar een grappige online amigurumi-patroon-generator.
Oeh, dank!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:39:23 #21
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_123655912
Dames, bij de Wibra hebben ze weer nieuwe kleuren Saskia!

Iig lichtroze, felroze, mooi kobaltblauw en geel.

Ook weer nieuwe kleuren Noa (welke weet ik niet, waren ze nog aan het uitpakken) en de haaknaalden met handvat
[/reclame]
pi_123656013
Joepie! Op naar de Wibra!
O nee, eerst even wachten op de postbode.

Ha ha ha leuke topictitel Trui!

Die onderzetters zijn grappig. Maak je die dan van katoen?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:08:38 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123656841
ik heb de beschrijving van die spiral coasters er even bij gezocht, zie hier. het lijkt me wel logisch om ze van katoen te maken, tenminste als ze tegen hete pannen moeten kunnen. maar ook als het om kleinere onderzetters, voor kopjes/glazen gaat, ligt katoen denk ik net wat steviger op tafel dan acryl. of zou dat onzin zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 05-03-2013 13:22:08 ]
in de haak.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:13:11 #24
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_123657006
Bedankt voor de tip Sugarsnap. Moet straks toch nog even naar de stad. Kan ik meteen even bij de wibra binnenwippen.

Ik zou de onderzetters denk ik wel van katoen maken. Stuk steviger en wat beter hittebestendig.
pi_123657125
Als je het patroon volgt krijg je trouwens kleine onderzetters voor onder glazen. Dus voor onder pannen zou je nog even door moeten haken.

Lijkt me geen onzin trouwens, trui. Katoen vind ik altijd veel stugger en daardoor juist voor sommige dingen heel geschikt en voor andere dingen weer minder. Voor zachte knuffels ga ik nu in ieder geval geen 100% katoen meer gebruiken, al heb ik pas volgens mij wel een bolletje gevonden dat veel zachter was dan de rest. Even kijken welk merk dat was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')