Ja wel, maar het is wel minder geworden, net als overal eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja?
Ik ben er al een tijdje niet meer geweest maar die zaken zijn dus wel over gebleven hoop ik.
Het is overal minder geworden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:06 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Ja wel, maar het is wel minder geworden, net als overal eigenlijk.
Ik mis de Elpee in Den Bosch eigenlijk nog altijd, ook al is hij al bijna 10 jaar wegquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is overal minder geworden.
Maar goed, zolang er maar een paar goede zaken overblijven.
Stichting de langspeelplaat is wel oke toch?quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik mis de Elpee in Den Bosch eigenlijk nog altijd, ook al is hij al bijna 10 jaar weg
De langspeelplaat is wel okay ja, die man is ook leuk.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:50 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Stichting de langspeelplaat is wel oke toch?
Ik vind die man kei aardig en tweedehands LP's zijn vaak echt niet duur.
De CDteek in Eindhoven is ook prima die hebben een groter aanbod maar zijn ook wat duurder.
Ikquote:Op woensdag 10 april 2013 12:55 schreef Bronson het volgende:
Nog mensen die dit weekend naar de platenbeurs in de Jaarbeurs gaan?
Hier ook. En toch kriebelt het altijd zo vlak vantevoren weer. Bang iets te missen denkquote:Op woensdag 10 april 2013 14:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn platenbeurs is altijd het roadburn festivalAl moet ik zeggen dat ik daar in utrecht idd ook wel erg mooie spullen heb gevonden.
Yup, checkquote:Op woensdag 10 april 2013 12:55 schreef Bronson het volgende:
Nog mensen die dit weekend naar de platenbeurs in de Jaarbeurs gaan?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20135300/quote:Op donderdag 11 april 2013 17:12 schreef geindoctrineerd het volgende:
Hebben jullie tips voor opbergen van platen? Heb ca 150 platen, en binnenkort verhuis ik door naar een grotere studentenkamer (30m2), en wil ik mijn platen goed opbergen. Nu zitten ze zonder logica gestopt in een kartonnen doos. Ik zoek een soort van kastachtig iets, iemand die weet waar je zulke dingen kan kopen?
nice, thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:11 schreef OProg het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20135300/
En dan heb je ze in allemaal varianten, zoals deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20116274/
Dat werkt an sich prima.De hele serie doet het wel aarig.
Maar je kan het natuurlijk ook in plastic boxen doen.
Daar maak je je wel erg gemakkelijk vanaf. Welke albums heb je gekocht?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:37 schreef OProg het volgende:
Vandaag naar de beurs geweest.
25 albums rijker.
Op wat uitzonderingen na vooral veel progressieve rock en gerelateerd.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar maak je je wel erg gemakkelijk vanaf. Welke albums heb je gekocht?
Thx, gaan we dat eens proberenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:03 schreef Mr_Moon het volgende:
Een Technics SL1700 is een direct drive dus die heeft geen snaar aandrijving. Al de stelschroef geprobeerd die onder de platter zit? (Even de platter draaien tot je de twee schroeven ziet zitten, als het goed is, is er een voor de 33 toeren en de andere voor de 45.
Die zoek ik ook nog steeds op vinyl!quote:
Geweldige platen allemaal! Staan er veel van op mijn (langequote:Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef Luigi het volgende:
Ik ben weer terug uit Utrecht. Was er op tijd maar na een paar uurtjes ben ik er altijd wel klaar mee. Veel gescoord!. Vooral veel 'nieuw' vinyl, tweedehands vind ik zo lastig altijd... Maar goed, lijstje.
* Fleetwood Mac - Rumours (de 2xLP 45 rpm versie! en dan nog de US versie ook!! man, daar was ik zo naar op zoek... erg blij mee)
* John Coltrane - Blue Train
* Pulp Fiction OST
* The Doors - Waiting For The Sun (op gemarmerd/grijs vinyl, geen idee wat het precies is)
* Portishead - Dummy
* The Doors - The Soft Parade (op 180g)
* Neil Young - Harvest (op 180g als vervanging voor mijn compleet versleten originele versie)
* Frank Sinatra - Swings (verzamelaar)
* Pink Floyd - Dark Side of the Moon (heruitgave op 180g)
* Pink Floyd - Wish You Were Here (idem, ook ter vervanging van een hele versleten versie)
Heb net Rumours erop gelegd en alle rave reviews zaten er niet naast zeg... man wat klinkt deze uitgave geweldig!
Wat een grappig ding. Eerste reviews die ik vind via Google zijn trouwens geeneens heel erg slecht. Best positief, zelfs!quote:Op maandag 15 april 2013 09:02 schreef swoopie het volgende:
Geen idee of dit wat is, maar de iBood van vandaag ziet er in ieder geval interessant uit:
http://www.ibood.com/extr(...)gedreven_draaitafel/
Tof.quote:Op maandag 15 april 2013 20:25 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben ook naar Utrecht geweest zaterdag, qua vinyl 4 singeltjes aan mijn verzameling toegevoegd
[ afbeelding ]
Ik moet ooit nog eens een goede platenspeler kopen met mooie boxen, heb nu een Coca Cola ding die ik gratis kreeg.
Gaafquote:Op maandag 15 april 2013 20:25 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben ook naar Utrecht geweest zaterdag, qua vinyl 4 singeltjes aan mijn verzameling toegevoegd
[ afbeelding ]
Ja. Kan je gewoon wassen.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:05 schreef Luigi het volgende:
Ik neem aan dat je gekleurd vinyl gewoon met je Antistat mag wassen?
Leuk stuk al vind ik voor zwolle die gast van de minstrel wat meer in het rijtje passen dan de plato man.. al moet ik toegeven dat ze bij de plato in zwolle inderdaad goed in de neder-hop zitten...quote:Op woensdag 17 april 2013 10:09 schreef Gehenna het volgende:
De 10 grootste platenzaakiconen van Nederland, aldus 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-van-Nederland.html
Nummer 1 wordt morgen bekend gemaakt, zou het Johan Dollekamp (Popeye, Hengelo) zijn of toch iemand anders?
Programma RSD13, ik moest lachentwitter:PopeyeRecords twitterde op woensdag 17-04-2013 om 14:52:11be there !!!! http://t.co/OlxcIAvIEt reageer retweet
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:57 schreef Gehenna het volgende:
Programma RSD13, ik moest lachentwitter:PopeyeRecords twitterde op woensdag 17-04-2013 om 14:52:11be there !!!! http://t.co/OlxcIAvIEt reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Leuk stuk al vind ik voor zwolle die gast van de minstrel wat meer in het rijtje passen dan de plato man.. al moet ik toegeven dat ze bij de plato in zwolle inderdaad goed in de neder-hop zitten...
Ik ben in november een dag naar Amsterdam geweest, heel de stad doorgelopen stuk of 8 a 10 platenzaken bezocht, ben toen ook bij Distortion records geweest. Elpee in Groningen moet ik ook wel eens zijn geweest, begin mei ga ik weer naar Groningen eens kijken of ze daar nog wat hebben. Voor de rest ben ik bij geen van die platenzaken geweest.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:09 schreef Gehenna het volgende:
De 10 grootste platenzaakiconen van Nederland, aldus 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-van-Nederland.html
Nummer 1 wordt morgen bekend gemaakt, zou het Johan Dollekamp (Popeye, Hengelo) zijn of toch iemand anders?
quote:Op woensdag 17 april 2013 14:57 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in Heerlen zitten 2 platenzaken die mee doen: Satisfaction Records en GonG. bij de eerste ben ik vaste klant,eigenaar staat ook altijd achter de kassa. Heeft me al aan menig goed materiaal geholpen, waaronder me kennis laten maken met King Crimson en Riversidequote:
Seasick Steve treedt op in Concerto zaterdagochtend, ik heb hem toen in 2010 gezien in Tivoli, geweldig, ga hem 7 mei weer zien in Paradiso, maar zo'n instore is ook prachtigquote:Op woensdag 17 april 2013 22:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hier in Heerlen zitten 2 platenzaken die mee doen: Satisfaction Records en GonG. bij de eerste ben ik vaste klant,eigenaar staat ook altijd achter de kassa. Heeft me al aan menig goed materiaal geholpen, waaronder me kennis laten maken met King Crimson en Riverside![]()
Bij GonG ben ik nog niet geweest, enkel bij hun stand op een platenbeurs
Ook ga ik nog naar Music Machine, Sittard. Coole zaak ook
Toch maar al een lijstje samenstellen van dat waar ik naar op zoek ga![]()
Is me toch te ver weg, Concertoquote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Seasick Steve treedt op in Concerto zaterdagochtend, ik heb hem toen in 2010 gezien in Tivoli, geweldig, ga hem 7 mei weer zien in Paradiso, maar zo'n instore is ook prachtig
Bijzonderquote:Op donderdag 18 april 2013 17:58 schreef PimD het volgende:
Voor een audiofiel wel, daarom zijn er ook steeds meer LP's die op 45RPM worden afgespeeld. De Doors hebben bijvoorbeeld pas hun hele oeuvre uitgebracht als 2x12" 45RPM sets, met maar een minuut of 8-10 muziek per plaatzijde. Met name voor de lage tonen heeft het volgens mij impact, aangezien je daar 'ruimte' voor nodig hebt om de naald te bewegen. Als je dus maar 10 minuten op een plaatkant zet i.p.v. 20-25 minuten zoals bij een reguliere LP heb je meer ruimte om het geluid zo goed mogelijk over te zetten.
Zoiets
Het ligt er maar net aan natuurlijk. Als je een nummer van 8 minuten op een 7" single wilt persen zul je dus genoegen moeten nemen met minder ruimte voor de lage tonen volgens mij. Als je een nummer van 2 minuten op een 7" wilt zetten heb je meer dan ruimte genoeg en zul je dus weinig hoeven 'in te leveren'.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
BijzonderDat heb ik nooit geweten. Dus singles hebben per definitie (als ze natuurlijk in goede kwaliteit geperst zijn) een betere geluidskwaliteit dan albums?
Maar (voor zover ik met het blote oog kan zien, in elk geval) blijven platen met 'tijd over' gewoon gedeeltelijk leeg in plaats van dat ze de nummers uitrekken over het hele oppervlakte van de plaat.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:07 schreef PimD het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan natuurlijk. Als je een nummer van 8 minuten op een 7" single wilt persen zul je dus genoegen moeten nemen met minder ruimte voor de lage tonen volgens mij. Als je een nummer van 2 minuten op een 7" wilt zetten heb je meer dan ruimte genoeg en zul je dus weinig hoeven 'in te leveren'.
Kan toeval zijn, maar op de deluxe-editie van de hier eerder genoemde Amok zijn alle kanten inderdaad (vrijwel) vol. Ongeacht hun lengte.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef PimD het volgende:
Het lijkt mij dat ze niet voor iedere single de 'opnamesnelheid' van de master aanpassen. Dat wordt denk ik alleen gedaan met de audiofiele releases op extra zwaar vinyl e.d.
Afschuwelijkquote:Op donderdag 18 april 2013 19:42 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb even de stuk of 80 singles van mijn ouders gepakt, ben ze nu door aan het spittenZit nu bij Poppys - Non non, rien na change
Lekker nummer johquote:
Ik ook!!quote:Op donderdag 18 april 2013 18:04 schreef Tchock het volgende:
Zin in Record Store Day overigens. Niet zo veel leuke releases als vorig jaar maar toen was ik ook veel te veel geld kwijt dus in die zin is het misschien wel goed.
Oooo hoop dat ze die van Sigur Ros hier ook hebben, dan gaat ie meequote:Op zaterdag 20 april 2013 10:41 schreef alpeko het volgende:
Er stonden om 9u al 20 man voor de deur bij Velvet Dordrecht begreep ik. Gelukkig was ik nog op tijd om 2 Record Store Days specials te scoren:
The Xx Jamie xx Edits
Sigur Rós Heima 180gr blauw en groen vinyl
[ afbeelding ]
Hier ging de winkel al om 8 uur open. Ik was er om half negen en toen hadden ze nog wat ik wilde hebben, maar het was wel drukquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:41 schreef alpeko het volgende:
Er stonden om 9u al 20 man voor de deur bij Velvet Dordrecht begreep ik. Gelukkig was ik nog op tijd om 2 Record Store Days specials te scoren:
The Xx Jamie xx Edits
Sigur Rós Heima 180gr blauw en groen vinyl
[ afbeelding ]
Kroese is een prima winkel voor dat soort dingen jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:47 schreef PimD het volgende:
Bij Kroese in Nijmegen gingen ze om 8.45 uur open, terwijl ik net kwam aanlopen vanaf het station. Denk dat er een man of 3, 4 waren, waardoor ik mooi m'n slag kon slaan
Plaatboef Rotterdam had die nog wel. Denk dat die er volgende week ook nog wel staat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Helaas geen Sigur Ros weten te scoren, die was al weg
Beetje uit de richting helaas... en geen webshop geloof ik?quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Plaatboef Rotterdam had die nog wel. Denk dat die er volgende week ook nog wel staat.
Die kom je denk ik nog wel tegen.
De zon scheenquote:
Neequote:Op zaterdag 20 april 2013 22:48 schreef Tokus het volgende:
de vraag is eigenlijk: zou je dat vinyl ook gekocht hebben als het geen record-store-day versie was?
Dat is altijd leukquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
ik zodat ik ook gewoon in die bakken kan blijven spitten![]()
Ah dat verklaart, ik vond hem qua kleurensetting er al anders uit zien dan de RSD versie.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
NeeDe Triggerfinger en QotSA wel. (en TCV & White Stripes, maar dat zijn al geen RSD platen)
Dit ook. En ik heb die Dead Can Dance misschien wel juist nu gekocht voor RSD en anders had ik hem even laten staan. Maar die wilde ik sowiezo wel hebben. En Liquid Tension Experiment omdat het gewoon een mooie uitgave is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
NeeDe Triggerfinger en QotSA wel. (en TCV & White Stripes, maar dat zijn al geen RSD platen) Heb er toch het geld voor, was een leuke dag en heb weer wat mooie platen om te luisteren
En het is gewoon mooi om door die bakken te spitten, zo'n dag als dit helpt de platenzaken wel om overeind te blijven denk ik zodat ik ook gewoon in die bakken kan blijven spitten
![]()
Ik wilde dat album sowieso al kopen, wist niet dat hij er ook als RSD was, ik zag dat iemand die had gekocht met zwart/rood vinyl, ik heb nog even gezocht maar er waren er niet meer van. Toen de 'gewone' maar gekochtquote:Op zondag 21 april 2013 01:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Ah dat verklaart, ik vond hem qua kleurensetting er al anders uit zien dan de RSD versie.
Hier ook. Dan zou ik 60km moeten rijden en dat vertik ik, dus iemand in London heeft gisteren 2 items voor me gekocht en 2 andere items heb ik al via eBay gekocht.quote:Op zondag 21 april 2013 09:23 schreef Dagoduck het volgende:
Er zijn hier in Den Helder helemaal geen platenzaken en de enige winkels die cd's verkopen zijn V&D en FRSHet is echt droevig hier..
Ah ja, dat is balen inderdaad, misschien online nog ergens te vinden?quote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik wilde dat album sowieso al kopen, wist niet dat hij er ook als RSD was, ik zag dat iemand die had gekocht met zwart/rood vinyl, ik heb nog even gezocht maar er waren er niet meer van. Toen de 'gewone' maar gekocht![]()
En ik ging naar de bak van QotSA, loopt er net iemand vandaan met QotSA - Songs for the Deaf album, ben ik verdomme al een tijdje naar opzoek en het was nog de laatste ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |