Rijdend afstellen FTWquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:04 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben nogal ongeduldig dus na een uur heb ik het wel weer gehad met schroefjes draaien en met mijn oren op dat blok hangen.
Als hij kut loopt denk ik he.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:06 schreef loveli het volgende:
Hoe stel je een motor af/waaraan merk je dat je een motor moet afstellen?
Gewoon precies op het hele uur alles op nul zetten, en dan startenquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:38 schreef loveli het volgende:
Eerst dat boekje maar bestellen, geen idee hoe je dingen op tijd moet zetten.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:39 schreef Barcaconia het volgende:
Vooral de krukaskeerring niet vergeten. Ik heb dat ook via Fok geleerd maar dat is erg belangrijk.
quote:
wel op zomertijd zettenquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon precies op het hele uur alles op nul zetten, en dan starten
Geloof er niets van! Zal morgen Liekendiek wel eens bellen wat zij er van vinden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:43 schreef Barcaconia het volgende:
Wel even opletten wanneer je gaat afstellen. Deze tijd van het jaar zou ik hem vast op zomertijd zetten.
die stuurt je door naar JetCarsquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:52 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Geloof er niets van! Zal morgen Liekendiek wel eens bellen wat zij er van vinden.
Tot morgen dan maar weerquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:27 schreef .Neovo. het volgende:
280 pagina's afdrukken met een inktjet is geen pretje
mha is wel leuk. scoop er op en gaan, op een 100ste nauwkeurig de onsteking afstellenquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:39 schreef Barcaconia het volgende:
Wie vindt het afstellen van benzinemotoren nu eigenlijk leuk werk? Niet dat ik iemand zijn gunst vraag, maar puur uit nieuwsgierigheid omdat ik er zelf een grafhekel aan heb
Ik heb wel een motor staan waar jij je scope op mag uitleven. Als je het daarmee gefixt krijgt krijg je een grote taart van mequote:Op woensdag 6 maart 2013 19:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
mha is wel leuk. scoop er op en gaan, op een 100ste nauwkeurig de onsteking afstellen
wat voor motorblok danquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb wel een motor staan waar jij je scope op mag uitleven. Als je het daarmee gefixt krijgt krijg je een grote taart van me
1-cyl 4-takt zonder nokkenas/distributie maar met een excentrische arm aan een hulptandwiel van de krukas voor de opening van de inlaatklep/uitlaatklep.quote:
zon motor is bij voorbaat al kansloosquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
1-cyl 4-takt zonder nokkenas/distributie maar met een excentrische arm aan een hulptandwiel van de krukas voor de opening van de inlaatklep/uitlaatklep.
Niet mijn motor, maar van een bekende maar toch leuk om te noemen
Tuf tuf tuf tuf tuf tuf tuf tuf tufquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zon motor is bij voorbaat al kansloos, wel makelijk diagnose stellen, zit niks op
plof, contact puntje kapotquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tuf tuf tuf tuf tuf tuf tuf tuf tuf
Kompressor. Kan je vinden op Mercedessen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Mensen, ik wil van de zomer voor de Carbagerun in onze auto iets inbouwen. Ik probeer me nu een beetje in te lezen over hoe en wat en wat informatie te verzamelen. Ik weet alleen niet hoe ik zo'n onderdeel noem.
Het gaat om een uitstekend ding wat uit de motorkap komt, een supercharger, turbocharger of whatever.Het gaat er in ieder geval om dat er iets komt met zo'n riem die draait. Hoeft allemaal niet echt te zijn, en ben me enkel aan het inlezen.
Ter verduidelijking: Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Ik heb dat laatst iemand gevraagd. "Heb je wel winterlucht in je banden?" Hij tuinde er in,maar was wel zo helder om te vragen of dat met groene ventieldopjes te maken had.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:44 schreef Sounddragon het volgende:
Nu nog niet toch?
Ik zet hem meestal op zomertijd als ik ook de winterlucht uit de banden vervang voor zomerlucht.
Bij benzine:quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:38 schreef loveli het volgende:
Eerst dat boekje maar bestellen, geen idee hoe je dingen op tijd moet zetten.
Als zo'n trein door hetgeen wat er op die overweg geparkeerd staat heen dendert krijg je ook een sirene-orkest.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:48 schreef blup het volgende:
Fijn man, overwegstoring hierzo, zei t niet dat sommige machinisten het nu nodig vinden om als een idioot paniekerig aan de tyfoon te hangen bij de overweg alsof er iemand of iets op de overweg staat.
Korte 2 toon is voldoende...Er hebben zich al enkele drama's voltrokken daar, toch kijk je iedere keer op als ze weer langs komen getoeterd.
Ouwe zutquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij benzine:
- Met een lampje
- Met een voelermaat
- Met een stroboscooplamp
Bij diesel:
- Met een meetklok of op gevoel.
Geldt alleen voor oude zut zonder kompjutter.
quote:
Ik ben inmiddels klaar... omdat de inkt op isquote:
Beter dan dat je het zelf uit moet gaan zitten schrijven. Monnikenwerk ...quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:27 schreef .Neovo. het volgende:
280 pagina's afdrukken met een inktjet is geen pretje
Compressor, blower en supercharger zijn dus de goede zoektermen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:46 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kompressor. Kan je vinden op Mercedessen.
Nou, ik denk dat schrijven wel eens sneller kon wezen..quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Beter dan dat je het zelf uit moet gaan zitten schrijven. Monnikenwerk ...
Op een Mercedes-motorblok. Maar die zijn vaak wel kleiner dan wat je op een Amerikaan vindt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:16 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Compressor, blower en supercharger zijn dus de goede zoektermen.
Volgende vraag: Waar scoor ik zo'n oud ding?
Begin ik het steeds meer mee eens te zijnquote:
Wie is Frans nu weer??quote:
Ik zou hem zelf maken van een stukkie PVC pijp en en wat McGyvertechnieken. Carbage will be Carbage.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:16 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Compressor, blower en supercharger zijn dus de goede zoektermen.
Volgende vraag: Waar scoor ik zo'n oud ding?
Nee joh, geeft juist extra dat Carbage effectquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:01 schreef 2cv het volgende:
Ja, en dat met 1000+ RPM mee laten draaien
Overigens moet voor zo'n constructie de motor wel in de lengterichting geplaatst zijn. Overdwars kan ook, maar dat staat vrij debiel.
is het morgen goed?quote:
BruinmeteenwolkjeMelkmaarzekernietteveelquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:21 schreef Leandra het volgende:
Ja idd, alleen met melk....![]()
Wel heel veel melk![]()
Meer melk met koffie eigenlijk
Ik gooi er gewone melk in, koffiemelk vind ik niet lekker, dus dan moet ik wel meer gebruikenquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
BruinmeteenwolkjeMelkmaarzekernietteveel
http://www.ibood.com/nl/nl/quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Tips voor een nieuwe radio? Mijn vorige is gejat
Welke auto heb je? Merk/type/motorkofferbakinhoud/bouwjaar?quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
Het liefst 1 die in mijn auto past trouwens
Citroen saxo uit '99. 3 deursquote:Op donderdag 7 maart 2013 13:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Welke auto heb je? Merk/type/motorkofferbakinhoud/bouwjaar?
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Autoweek geeft de keuze uit 2 modellen.
PTA / Auto-audio topic #4quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Tips voor een nieuwe radio? Mijn vorige is gejat
quote:Hoi martijn ik ben rond 18:44 bij jou groet jeroen
quote:Sehr geehrter Herr Alexander <knip>,
wir freuen uns, dass Sie ab sofort unsere RechnungOnline nutzen.
Blablabla.
quote:Heer <knip>,
Bij deze de bevestiging dat de coniferen aan de zijkant van uw tuin geen deel uitmaken van het openbaar gebied en door u of uw verhuurder gekapt mogen worden.
quote:Geachte heer of mevrouw <knip>,
dank voor uw aanvraag voor een marchSpace appartement.
We hebben voor de aangevraagde periode reeds een optie op studio 1.
Vanaf morgen - 8 maart 2013 - beschikken we echter over een derde appartement.
Blablabla.
quote:Beste ouders,
Willen jullie er maandag aan denken om de toestemmingsbrief voor de Nick battle bij Maaike in te leveren?
quote:Dag ouders van groep 5b,
Nog even een herinnering aan ons verzoek om een bijdrage voor een potje voor kado's - zie in de bijlage onze brief van november 2012.
quote:Hi everybody
I hope you are well rested after the hectic weekend! Warm welcome to the SAWFA family.
You will be able to do your CPR course with Sue on the 18th of May after the Practical and written exams.
quote:Muts heb ik gemaakt
(inclusief een heleboel foto's van allerlei mensen)
Is toch niet meer normaal..quote:Margariet.
Ik heb gevraagd de info van Erwin rechtstreeks naar jou te sturen
Groetjes
quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:12 schreef Anne het volgende:
Die mailtjes die ik ontvang, maar niet voor mij zijn, worden er steeds meer. De buit van vandaag bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Is toch niet meer normaal..
Thanks!quote:
Forum Opties | |