abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96009972
En hier weer verder;

Stel in dit topic al je vragen over auto audio, zoek je iets ?? heb je een probleem ? wil je iets inbouwen maar je weet niet hoe ?

Hier moet je wezen ^O^

Vorige delen:

Audio in de auto
Auto-audio topic #2 (de Yuri_Boyka edition :') )
Auto-audio topic #3
pi_96010054
Ik denk al, waar is die topic gebleven :o
Bleek ik de lapo te hebben. :9

-----------

Ik wil graag mijn crappy speakers van mijn colt uit 96 vervangen in wat betere speakers.
Aangezien ik 0,0 verstand heb van speakers en dergelijke vraag ik jullie om advies.

Is dit wat?link

En als ik het goed begrijp worden deze speakers geplaats in de hoedenplank?
Iniedergeval ik wil gewoon een betere audiosysteem in mijn auto hebben, ik hoop dat jullie de adviezen paraat hebben staan !
pi_96010470
Het is allicht beter dan wat je had ;) . Als ze in goede staat zijn en voor een zacht prijsje kun je er geen buil aan vallen.
pi_96010545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:11 schreef tjoptjop het volgende:
Het is allicht beter dan wat je had ;) . Als ze in goede staat zijn en voor een zacht prijsje kun je er geen buil aan vallen.
Dit was ook meer voor het idee. Ik wil het gewoon nieuw in de winkel kopen met een maximale budget van 200 euro. :)
pi_96010668
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:13 schreef Nevermind.. het volgende:

[..]

Dit was ook meer voor het idee. Ik wil het gewoon nieuw in de winkel kopen met een maximale budget van 200 euro. :)
aha, dan gewoon wat luisteren in de winkel (al i shet in een auto anders natuurlijk) en voor hoedenplank imho ook niet kleiner dan 16,5cm. Wil je ze ook versterken?
pi_96011107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

aha, dan gewoon wat luisteren in de winkel (al i shet in een auto anders natuurlijk) en voor hoedenplank imho ook niet kleiner dan 16,5cm. Wil je ze ook versterken?
Wil gewoon mooi geluid met een mooie bass. :)
pi_96796896
Zo ik heb even hulp nodig!

Ik ben bezig met de auto van mijn nicht, een Golf 3. Zit opzich wel een goede radio in (JVC, 4x50w) en in eerste instantie alleen twee 10cm speakers (Pioneer) in het dashboard, met rotgeluid natuurlijk. Nu zitten er andere speakers (ook Pioneer, nieuwe) in de deuren. Echter, die rotdingen in het dashboard vervormen nu bij hogere volumes (logisch). Hoeveel watt RMS zou ik hiervoor moeten kopen?

Het is geen enorm duur project maar het moet wel goed blijven :P voor extreme dingen pak ik de auto van mijn broertje wel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99704274
Kan deze versterker:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze subwoofer aan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal gebrugd aangesloten moeten worden.
En dan op de overige 2 kanalen 2 andere speakers.
pi_99704608
Andersom... kan de sub de versterker aan?
Een subwoofer levert uit zichzelf niks. Een subwoofer kan een bepaald vermogen verdragen.

Maarre het antwoord is ja dat kan. Als je het goed afstelt kan het nog best aardig klinken ook :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99704773
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Een subwoofer levert uit zichzelf niks. Een subwoofer kan een bepaald vermogen verdragen.

Maarre het antwoord is ja dat kan. Als je het goed afstelt kan het nog best aardig klinken ook :)
Oke, weer wat geleerd :P

Ik heb namelijk een paar opties.

Deze set voor 100 euro met verschillende aansluitmogelijkheden.

SPOILER
En dezelfde set ook kopen voor 100 euro.
De Sony subs niet gebruiken, de Rockford sub apart kopen, gebrugd aansluiten samen met de 3 way Sony speakers aan de Sony versterker. En eventueel de 2 ways op de radio (maar dat voegt niet veel toe denk ik)

Wat zou jij dan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door pgrferrari op 20-07-2011 14:50:13 ]
pi_99705076
Wordt wel werken voor die amp
pi_99705153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:45 schreef tjoptjop het volgende:
Wordt wel werken voor die amp
Leg eens uit.
Wat en hoe zou jij het doen?
pi_99705665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Wat en hoe zou jij het doen?
Dat de amp naar mijn idee toch wel wat onderbemeten is voor zo'n sub. Is ie trouwens wel 3 kanaals te draaien? Soms kan het ook wel zo zijn dat het alleen 4 of 2 kanaals is, ligt aan de versterker, maar zoek dat wel even uit voor de zekerheid.
pi_99705921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee niet andersom, zoals pgrferrari het stelt is wel correct.
pi_99705996
Nog andere suggesties, meningen van anderen?

Wat bedoel je trouwens met 3 kanaals?
Als je het gebrugd aansluit heb je 2 kanalen nodig en voor de 3 way speakers heb je ook 2 kanalen nodig. In totaal dus de 4 kanalen die de versterker heeft.

Maar zou hij wel beter zijn dan de sony's die er al bij zitten?
pi_99706800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee niet andersom, zoals pgrferrari het stelt is wel correct.
Dat lijkt mij niet..
Een versterker levert vermogen, en een subwoofer levert geen vermogen..
Een subwoofer kan een bepaald vermogen verdragen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99706869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet..
Perry, nog een mening over wat ik het beste kan doen?
pi_99707984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet..
Nee, de sub verlangt een bepaald vermogen. Het is aan de amp om dat te leveren.
pi_99708122
Ach wat maakt het uit? :P
Zou graag wat adviezen willen ipv dat gemekker :+
pi_99708341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:51 schreef pgrferrari het volgende:
Ach wat maakt het uit? :P
Zou graag wat adviezen willen ipv dat gemekker :+
Je hebt gelijk.

Nee sorry, heb geen adviezen verder voor je. Ik draai al jaren met dezelfde set en volg het nieuws niet meer zo. :P
pi_102919337
De winter zat er weer aan te komen, en na een zomertje klussen heb ik weer tijd om eens achter de computer te gaan zitten ;).

Mensen nog leuke update's hier?

Ik heb mn opeltje ingeruild voor een Volkswagen Kever uit 1969, en ondertussen ligt daar ook een lekkere installatie in :D
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:55:28 #22
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102921147
quote:
Wil niet zeuren maar als je die subs even door google heen haalt dan zie je dat ze nieuw ¤800,- doen per stuk. Ik zou wat aan je prijs doen. Is het een standaard kist of heb je hem berekend en zelf gemaakt?
pi_102936706
vind de prijs voor de hele set, 2woofers en kist opzich wel meevallen..
Zeker gezien de marktplaatsbieders die voor een duppie op de eerste rij willen zitten ;).
pi_102938696
Mijn geluidje klinkt ook nog super.
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')