abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:25:56 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91899530
En hier weer verder;

Stel in dit topic al je vragen over auto audio, zoek je iets ?? heb je een probleem ? wil je iets inbouwen maar je weet niet hoe ?

Hier moet je wezen ^O^

Vorige delen:

Audio in de auto
Auto-audio topic #2 (de Yuri_Boyka edition :') )
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91899645
TVP voor Yuri's aankopen c_/
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:29:33 #3
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_91899732
helaas mag ik binnenkort weer alle audio uit de suzuki alto (2002) weer weghalen, waar ik dus een flinke tijd mee bezig ben geweest om het er uberhaupt in te krijgen :(
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:30:05 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91899763
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:29 schreef kievit19 het volgende:
helaas mag ik binnenkort weer alle audio uit de suzuki alto (2002) weer weghalen, waar ik dus een flinke tijd mee bezig ben geweest om het er uberhaupt in te krijgen :(
waarom ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:34:42 #5
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_91899991
we stappen weer over naar de alfa 145 (rijd toch een stuk lekkerder)
Cause all I ever do
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:37:10 #6
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_91900116
daar komt het hele spul ook weer in , maar das toch niet zo'n uitdaging als alles in een alto zien te proppen (waarom kan ik mijn post niet editten?)
Cause all I ever do
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:38:00 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91900158
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:34 schreef kievit19 het volgende:
we stappen weer over naar de alfa 145 (rijd toch een stuk lekkerder)
Kan ik me wat bij voorstellen hehehe..

Geen idee waarom je niet kunt editten :?
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:41:26 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91900348
Ghehe, ik ook niet .. venster opent wel, maar knoppie om te posten is kapoet.. de heren Devvers zullen wel bezig zijn ;)
pi_91900405
Ah, kijk, handig topic, want:

Ik heb zo een oude Citroën. De vorige eigenaar heeft er iso-stekkers in laten zetten en extra speakers in de achterportieren. Nu heb ik laatst een nieuwe autoradio gekocht omdat de oude nogal wat kuren had, display was kapot en hij viel na ong 5 á 10 minuten uit.
De nieuwe radio doet dat echter ook! ;(. Als ik het frontje in de radio klik, dan begint alles vrolijk te spelen, maar na 10 minuten oid valt het geluid weg. Het display blijft gewoon aan, verder kun je alles met de radio, er komt alleen geen geluid uit.
Ik heb zelf het idee dat het met de al dan niet correct aangebrachte aarde ligt, maar denk ik dan in de goede richting?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:46:52 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91900614
Erg apart; heb je de speakerdraden al eens doorgemeten ?? misschien maakt er ergens eentje sluiting met de carrosserie en dan wordt de versterker warm die dan in de beveiliging slaat of iets dergelijks..
Of de ohmse weerstand van de gebruikte speakers is niet ok, dan krijg je hetzelfde effekt ;)
pi_91901155
Hm ja, ik moet inderdaad nog eens proberen of het ook misgaat wanneer de achterspeakers niet aangesloten zijn, één ervan is ook een beetje beschadigd.
Overigens is het geheel nogal houtje touwtje, de achterspeakers zitten gewoon bij de voorspeakers in het blokje aangesloten, bovenin het dashboard zitten dan nog tweetertjes. Met voor-achter-balans kun je dan regelen tussen de tweeters en de twee sets speakers in de deuren. Leuk, zo'n oude auto. :7,
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_91903422
een mooi moment om alles dan wel netjes aan te leggen? ;).

Bekijk sowieso even de aansluitingen op de speakers of er geen los hangt tegen de speaker zelf of carosserie. Wellicht is het dan héél snel verholpen!

Om het spulletje goed aan te sluiten is er vast en zeker wel een mooi schematje op internet te vinden waar welke draad komt in een isostekker!
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:04:44 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91904084
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm ja, ik moet inderdaad nog eens proberen of het ook misgaat wanneer de achterspeakers niet aangesloten zijn, één ervan is ook een beetje beschadigd.
Overigens is het geheel nogal houtje touwtje, de achterspeakers zitten gewoon bij de voorspeakers in het blokje aangesloten, bovenin het dashboard zitten dan nog tweetertjes. Met voor-achter-balans kun je dan regelen tussen de tweeters en de twee sets speakers in de deuren. Leuk, zo'n oude auto. :7,
Dáár zit je probleem, er zit veel te veel zut aan die radio geknoopt, ik weet bijna zeker dat je impedantie niet klopt, en dat lust de interne versterker van je radio niet ;)
pi_92024784
Morgenvroeg richting Carmusic en morgenmiddag rond 2 uur post ik de foto's.

Iedereen nog bedankt voor de info en hulp.
If not now, then when.
pi_92033084
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 01:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

ben benieuwd :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:29:06 #16
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_92039087
quote:

Waar zijn de foto's?
:-)
pi_92039181
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:29 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Waar zijn de foto's?
quote:

= zondag
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:36:20 #18
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_92039387
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

[..]

= zondag
Veel mensen bedoelen dan diezelfde dag. Omdat zij nog 'denken' dat het vrijdag is.
:-)
pi_92040792
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

[..]

= zondag
Dan staat hij voor dichte deuren, lijkt me onwaarschijnlijk. :')
pi_92047377
Oke ik ben allang terug maar ben nu pas op Fok, de sub oogt groter dan op de foto en alles ziet er prima uit, kabels erbij alles, prima advies gekregen van waar ik de kabels moet leggen het is heel simpel dus dat moet goed komen.

Alles zit nu nog in plastic omdat ik pas vrijdag mn praktijk examen heb en als ik slaag bouw ik het er dat weekend in met me pa.

Daarbij heb ik van de week nog een mooie Hi-speed mini USB van 16GB gekocht en alle muziek er al op, dus ik ben in principe klaar voor alles. :D Alleen nu nog het roze pasje.. :P

Hierbij de fotos:

http://i55.tinypic.com/5bcv2g.jpg
http://i53.tinypic.com/3357a6o.jpg
http://i51.tinypic.com/mm67a0.jpg

Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes die ik als laatste van al mijn vragen stel.

Hier zie je 2x Woofer staan, wat is het verschil.. op welke moet ik het aansluiten?
En waar moet ik die filters wegwerken?

En ik neem aan dat ik de Sub op de speaker dingen moet inpluggen:

If not now, then when.
pi_92048594
Je mid van de compo gewoon op woofer (1) aansluiten. Je kan op het filter evt nog eens een 2e mid aansluiten, om meer kick te creeren. Echter moet je dan je deuren enzo ook aanpassen, om ervoor te zorgen dat er nog een mid bij kan. Voor het moment; niet van toepassing.

Filter kun je mooi onder je dashbord wegwerken, of ergens onder de stoel. Net waar jij wil. Maar ik raad je aan om ze horizontaal te monteren ivm trillingen.

Je sub moet je idd op speaker aansluiten.

Verder gefeliciteerd met je aankoop! Iig geen verkeerd advies gekregen, en gewoon degelijke spullen gekocht! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92048895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Je mid van de compo gewoon op woofer (1) aansluiten. Je kan op het filter evt nog eens een 2e mid aansluiten, om meer kick te creeren. Echter moet je dan je deuren enzo ook aanpassen, om ervoor te zorgen dat er nog een mid bij kan. Voor het moment; niet van toepassing.

Filter kun je mooi onder je dashbord wegwerken, of ergens onder de stoel. Net waar jij wil. Maar ik raad je aan om ze horizontaal te monteren ivm trillingen.

Je sub moet je idd op speaker aansluiten.

Verder gefeliciteerd met je aankoop! Iig geen verkeerd advies gekregen, en gewoon degelijke spullen gekocht! :)
Oke thnx, maar als ik het goed begrijp moet het zo worden aagesloten?

If not now, then when.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:47:11 #23
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92049034
Heb je nu n losse speakerset, compo, sub, versterker en filter?

Dan lijkt mij dat je

Hu op --->Speaker
en --->Versterker , daarop --> Sub
en --> Filter daarop--> Tweeter
en --> Speaker (zo je wil; woofer) van compo...

Als je alleen compo hebt, kun je Versterker en Filter naast elkaar zetten..

Of zeg ik nu iets heel raars?
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_92049593
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:47 schreef Koepert het volgende:
Heb je nu n losse speakerset, compo, sub, versterker en filter?

Dan lijkt mij dat je

Hu op --->Speaker
en --->Versterker , daarop --> Sub
en --> Filter daarop--> Tweeter
en --> Speaker (zo je wil; woofer) van compo...

Als je alleen compo hebt, kun je Versterker en Filter naast elkaar zetten..

Of zeg ik nu iets heel raars?
Nee je moet de Tweeter en de Woofer op de filter aansluiten en dan de filter op de HU volgens het boekje.

Vervolgens de sub op de versterker en de versterker op de HU.
If not now, then when.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:17:01 #25
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92050152
Das optie 2 :P

Ok ok.. haha..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: