http://nomoreitunes.einserver.dequote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef n8n het volgende:
Is het mogelijk om het automatisch openen van de App Store op een preview pagina uit te schakelen (Safari)?
Die zilveren en die daaronderquote:Op maandag 4 maart 2013 20:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Die slate vind ik best nog wel te pruimen
Nice, bedankt!quote:Op maandag 4 maart 2013 19:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://nomoreitunes.einserver.de
Ik heb een Magic Trackpad naast mn MacBook Pro staan. En zou niet anders willen. Een Magic Muis is te klein en rare vorm voor de gestures. (imho)quote:Op maandag 4 maart 2013 22:47 schreef Saninl het volgende:
Iemand de overstap van Magic Mouse naar Trackpad gemaakt?
Ik vind 70,- verekkes veel geld, maar het zou een welkomen aanvulling zijn op mijn opstelling:
Macbook Air aan groot scherm +Apple toetsenbord + Magic Mouse
Ik twijfel nu of ik doordat ik mijn Air gewend ben, ook snel alles op het grote scherm met het Trackpad af kan...
Of dat het misschien toch wel fijn is om gewoon een muis te hebben...
Ik gebruik de trackpad nu al een tijdje naar volle tevredenheid. Alleen voor eventlueel een game zou ik de magic mouse nog pakken, maar ik game amperquote:Op maandag 4 maart 2013 22:47 schreef Saninl het volgende:
Iemand de overstap van Magic Mouse naar Trackpad gemaakt?
Ik vind 70,- verekkes veel geld, maar het zou een welkomen aanvulling zijn op mijn opstelling:
Macbook Air aan groot scherm +Apple toetsenbord + Magic Mouse
Ik twijfel nu of ik doordat ik mijn Air gewend ben, ook snel alles op het grote scherm met het Trackpad af kan...
Of dat het misschien toch wel fijn is om gewoon een muis te hebben...
Voor een game zou ik eender welke muis pakken zolang het de Magic Mouse niet is. Don't get me wrong, ik ben een gigantische fan van de MM en gebruik 'm voor alles wat ik doe, maar gamen ging me écht niet goed af met dat dingquote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:41 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik gebruik de trackpad nu al een tijdje naar volle tevredenheid. Alleen voor eventlueel een game zou ik de magic mouse nog pakken, maar ik game amper.
Apple store doen ze niet moeilijk, kreeg 2 weken geleden zonder vragen een nieuwe mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Meh, zo opeens valt me het op
[ afbeelding ]
Hij laadt nog wel op, maar hoelang ie dat nog volhoudt.. Zal wel geen garantie oid opzitten he?
Mjah ik woon bij Zwolle. Misschien maar een keer naar toe, ben nog nooit in de Store geweestquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Apple store doen ze niet moeilijk, kreeg 2 weken geleden zonder vragen een nieuwe mee.
vergeet niet een afspraak te maken op de apple websitequote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mjah ik woon bij Zwolle. Misschien maar een keer naar toe, ben nog nooit in de Store geweest.
Laat me raden, dat heb je dus niet gedaan?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef n8n het volgende:
[..]
vergeet niet een afspraak te maken op de apple website
de eerste keer niet wist niksquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Laat me raden, dat heb je dus niet gedaan?
http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/index.phpquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Meh, zo opeens valt me het op
[ afbeelding ]
Hij laadt nog wel op, maar hoelang ie dat nog volhoudt.. Zal wel geen garantie oid opzitten he?
Levertijd van 10 werkdagen. Neuh.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/index.php
Mocht je binnen nu en een paar uur toch besluiten een nieuwe te willen.
Voor zover ik weet zijn die alleen bedoelt en geschikt voor de Sounddock 10, dit is een Sounddock I of II.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:06 schreef RaymanNL het volgende:
Mediamarkt verkoopt toch van die Dock naar Bluetooth adapters? Kan ook een oplossing zijn
Je muziek op youtube openen, en in de link na "www." listento en dan de rest van de link hetzelfde laten. Dan ga je via via het bestand downloadenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welk programma gebruiken jullie om YouTube filmpjes te downloaden?
Safari inclusief ClickToFlash. Dan kun je selecteren dat je de video's als HTML5 wil hebben en dat is tevens een stuk beter voor je Mac. Wanneer je dan een video afspeelt heb je ook de mogelijkheid deze te downloaden. Deze wordt dan ook binnen gehaald zonder dat er een converter of encoder overheen gaat. De RAW video zoals deze op Youtube staat dus.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welk programma gebruiken jullie om YouTube filmpjes te downloaden?
Dock=dock: https://m.bol.com/nl/p/pe(...)rt/9200000010156785/quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn die alleen bedoelt en geschikt voor de Sounddock 10, dit is een Sounddock I of II.
Hrmpf, zat die nog onder de garantie? Ik zit net onder de twee jaar en de mijne doet het nu sporadisch. Soms wel, soms niet. Beetje irritant. Was langs een Apple Reseller geweest, maar die raadde me aan Apple te bellen (online gekocht). Die vragen me om langs een andere zaak te gaan en daar een formulier te halen en hem op te sturen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Apple store doen ze niet moeilijk, kreeg 2 weken geleden zonder vragen een nieuwe mee.
Dus als ik de bluetooth van m'n ipad aanzet en ik speel muziek af via Spotify dan kan ik met die adapter het geluid op m'n sounddock krijgen? Dat is eigenlijk nog beter dan zo'n kabel, want dan kan ik gewoon vanaf de bank of vanaf de eettafel danwel vanuit de keuken de muziek bedienen met m'n ipad. Gaaf.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:55 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dock=dock: https://m.bol.com/nl/p/pe(...)rt/9200000010156785/
Oh tof, dat kende ik nog niet, leuke oplossing! Ik doelde op de bluetooth adapter van Bose zelfquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:55 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dock=dock: https://m.bol.com/nl/p/pe(...)rt/9200000010156785/
Simonly nemen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 02:14 schreef TwyLight het volgende:
Prijzen zijn echt niet meer normaal man tegenwoordig
Bij Vodafone twee jaar lang 49 euro per maand betalen (¤1176,-) waarbij je maar 1GB per maand aan data mag gebruiken, en dan nóg moet je voor een iPhone 5 16GB ¤269,99 bij betalen.
Dat is ¤1445.99 wat je sowieso kwijt bent los van bijkomende extra kosten (die er bij telecom providers áltijd zijn om mysterieuze redenen).
- Wat je over houdt van je data bundel kan je niet meenemen naar de volgende maand
- In plaatst dat het internet trager wordt, moet je ¤0,10 betalen voor elke MB buiten je bundel
- Je krijgt niet eens de maximale snelheid die het netwerk aankan, daar voor moet je een nog duurdere bundel nemen
Ik vind dit maffia praktijken.
mn MacBook had garantie, mijn lader deed het ook wisselend tot hij helemaal stierf. Kreeg er meteen een gratis nieuwe kabel bij omdat ze die toch in overvloed hadden liggen. Apple Store Adam is een wereld van verschil met elke andere (Apple) winkelquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:06 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hrmpf, zat die nog onder de garantie? Ik zit net onder de twee jaar en de mijne doet het nu sporadisch. Soms wel, soms niet. Beetje irritant. Was langs een Apple Reseller geweest, maar die raadde me aan Apple te bellen (online gekocht). Die vragen me om langs een andere zaak te gaan en daar een formulier te halen en hem op te sturen.
Als het in AMS zo makkelijk kan, dan kan ik beter langs gaan.
Mijn ervaring van vervanging buiten de garantie:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:06 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hrmpf, zat die nog onder de garantie? Ik zit net onder de twee jaar en de mijne doet het nu sporadisch. Soms wel, soms niet. Beetje irritant. Was langs een Apple Reseller geweest, maar die raadde me aan Apple te bellen (online gekocht). Die vragen me om langs een andere zaak te gaan en daar een formulier te halen en hem op te sturen.
Als het in AMS zo makkelijk kan, dan kan ik beter langs gaan.
Super, bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:29 schreef n8n het volgende:
[..]
mn MacBook had garantie, mijn lader deed het ook wisselend tot hij helemaal stierf. Kreeg er meteen een gratis nieuwe kabel bij omdat ze die toch in overvloed hadden liggen. Apple Store Adam is een wereld van verschil met elke andere (Apple) winkel
OK, dus dan zou ik hem eventueel ook kunnen opsturen, aangezien jij ook een nieuwe heb gehad. Mijn garantie vervalt eind Maart (2-jaar). Zij hebben mij ook Den Haag of Rotterdam aangeraden om hem in te leveren. (Belletje naar Apple zelf)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn ervaring van vervanging buiten de garantie:
DIG / [Apple SC] #478 Kerst!
Hij wil geen mp4 video's denk ik. Maar gewoon mp3 zodat hij ze kan koppelen aan iTunesMusic om dan weer in de iPhone muziekapp te zettenquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Safari inclusief ClickToFlash. Dan kun je selecteren dat je de video's als HTML5 wil hebben en dat is tevens een stuk beter voor je Mac. Wanneer je dan een video afspeelt heb je ook de mogelijkheid deze te downloaden. Deze wordt dan ook binnen gehaald zonder dat er een converter of encoder overheen gaat. De RAW video zoals deze op Youtube staat dus.
Hmm. Dus ik zou naar MediaMarkt moeten (zie foto op pagina 1). Gekocht in juli 2011, dus ze gaan vast zeiken dat de garantie voorbij is (een jaar toch)?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn ervaring van vervanging buiten de garantie:
DIG / [Apple SC] #478 Kerst!
Nou er staat toch echt dat hij de YouTube video's wil downloaden. Dus dan verwoord hij het nogal verkeerd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hij wil geen mp4 video's denk ik. Maar gewoon mp3 zodat hij ze kan koppelen aan iTunesMusic om dan weer in de iPhone muziekapp te zetten
Ze kunnen wel zeiken maar de MediaMarkt heeft hem aan jou verkocht en is dus volgens het Nederlandse en Europese consumentenrecht verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Gewoon om de oren slaan met http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode-in-europa en http://www.consuwijzer.nl(...)goed-ondeugdelijk-isquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hmm. Dus ik zou naar MediaMarkt moeten (zie foto op pagina 1). Gekocht in juli 2011, dus ze gaan vast zeiken dat de garantie voorbij is (een jaar toch)?
Vanmiddag maar even bijlangs dus.
quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:05 schreef Saninl het volgende:
[..]
Je muziek op youtube openen, en in de link na "www." listento en dan de rest van de link hetzelfde laten. Dan ga je via via het bestand downloaden
Thanks!quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Safari inclusief ClickToFlash. Dan kun je selecteren dat je de video's als HTML5 wil hebben en dat is tevens een stuk beter voor je Mac. Wanneer je dan een video afspeelt heb je ook de mogelijkheid deze te downloaden. Deze wordt dan ook binnen gehaald zonder dat er een converter of encoder overheen gaat. De RAW video zoals deze op Youtube staat dus.
https://selfsolve.apple.comquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hmm. Dus ik zou naar MediaMarkt moeten (zie foto op pagina 1). Gekocht in juli 2011, dus ze gaan vast zeiken dat de garantie voorbij is (een jaar toch)?
Ja, daar kwam ik dus ook achter.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 02:14 schreef TwyLight het volgende:
Prijzen zijn echt niet meer normaal man tegenwoordig
Bij Vodafone twee jaar lang 49 euro per maand betalen (¤1176,-) waarbij je maar 1GB per maand aan data mag gebruiken, en dan nóg moet je voor een iPhone 5 16GB ¤269,99 bij betalen.
Dat is ¤1445.99 wat je sowieso kwijt bent los van bijkomende extra kosten (die er bij telecom providers áltijd zijn om mysterieuze redenen).
- Wat je over houdt van je data bundel kan je niet meenemen naar de volgende maand
- In plaatst dat het internet trager wordt, moet je ¤0,10 betalen voor elke MB buiten je bundel
- Je krijgt niet eens de maximale snelheid die het netwerk aankan, daar voor moet je een nog duurdere bundel nemen
Ik vind dit maffia praktijken.
Media Markt heeft gewoon redelijke voorwaarden. Die geven dus gewoon simpelweg twee jaar garantie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De discussie is dan wat een deugdelijk product is. Het werkt natuurlijk niet zo dat je voor jezelf verzint dat die standaard 2 jaar of zelfs meer is en dat bij een defect het door de verkoper kostenloos moet worden opgelost, wat veel mensen denken. Er is sprake van een non-conformiteits beginsel, geen garantie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ze kunnen wel zeiken maar de MediaMarkt heeft hem aan jou verkocht en is dus volgens het Nederlandse en Europese consumentenrecht verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Gewoon om de oren slaan met http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode-in-europa en http://www.consuwijzer.nl(...)goed-ondeugdelijk-is
Apple heeft dat recht niet. Zeker niet sinds ze in Nederland een winkel hebben. Ik weet niet zeker of het met elkaar te maken heeft, maar het lijkt me geen toeval dat vanaf het moment dat de winkel in Amsterdam opende, de consumentenbond zich opeens harder tegen Apple's manier van het communiceren over de garantievoorwaarden uitsprak.quote:Apple heeft helaas het recht je het bos in te sturen als ze dat willen, maar de MediaMarkt niet. Bij mij was het anders omdat ik hem rechtstreeks bij Apple gekocht had.
Het lijkt me dat er weinig discussie kan zijn dat een adapter van een laptop minimaal 2 jaar mee moet gaan zonder brandgevaar te veroorzaken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
De discussie is dan wat een deugdelijk product is. Het werkt natuurlijk niet zo dat je voor jezelf verzint dat die standaard 2 jaar of zelfs meer is en dat bij een defect het door de verkoper kostenloos moet worden opgelost, wat veel mensen denken. Er is sprake van een non-conformiteits beginsel, geen garantie.
[..]
Ik zie niet in wat een stel stenen en een glazen trap verandert aan de situatie. Apple had al een (online en telefonische) winkel in Nederland, nu hebben ze ook een fysiek pand. Dat maakt niets uit als je je product niet bij hen gekocht hebt.quote:Apple heeft dat recht niet. Zeker niet sinds ze in Nederland een winkel hebben. Ik weet niet zeker of het met elkaar te maken heeft, maar het lijkt me geen toeval dat vanaf het moment dat de winkel in Amsterdam opende, de consumentenbond zich opeens harder tegen Apple's manier van het communiceren over de garantievoorwaarden uitsprak.
Erg jammer inderdaad. Straalt ook geen vertrouwen in de kwaliteit van hun producten uit.quote:Het is jammer genoeg zo dat Apple puur op basis van de voorwaarden niet gewoon concreet twee jaar pickup and return stelt, zoals veel andere merken wel doen. Dit maken ze dan zogenaamd goed met goede support in de winkel zelf, maar ten eerste kun je daar niet altijd langs gaan. Verder heb ik gemerkt dat mensen met een grote mond dan nog steeds meer gedaan krijgen dan mensen die fatsoenlijk zijn.
Heb je daar een bron van? Want dat lijkt me niet de standaardprocedure.quote:[...]
Ook het verschil tussen Nederland en hoe het in de V.S. is (waar je kennelijk gratis reparaties of vervangende producten krijgt na valschade).
Je kan wel je display laten slapen met ctrl + shift + eject, als je de mac weer gebruikt moet je inloggen en kan je ook van gebruiker wisselen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan ik mijn eject knop op mijn MBP omzetten naar een shortcut om naar het inlogvenster te gaan?
Daar was ik achter gekomen, echter vind ik dat veel knoppenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Je kan wel je display laten slapen met ctrl + shift + eject, als je de mac weer gebruikt moet je inloggen en kan je ook van gebruiker wisselen.
https://coldie.net/?p=28quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan ik mijn eject knop op mijn MBP omzetten naar een shortcut om naar het inlogvenster te gaan?
https://discussions.apple.com/thread/3081180?start=0&tstart=0quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar was ik achter gekomen, echter vind ik dat veel knoppen. Ik heb geen superdrive meer dus de eject knop ligt er maar te liggen, vandaar.
quote:Easiest way I have found is to set up the auto lock on the screen save like said above and then go to keyboard> keyboard shortcuts>application shortcuts and then press the + select other under the application list and naviagate to /System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Versions/A/Resources/ScreenSav erEngine.app. Then set a hotkey and viola a lock screen that works very easily and simply.
Ik zou zeggen uberhaupt brandgevaar. Toch is de garantie op accessoires overal slechts 6 maanden, als ik me niet vergis. Tenzij het niet verwisselbaar is.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er weinig discussie kan zijn dat een adapter van een laptop minimaal 2 jaar mee moet gaan zonder brandgevaar te veroorzaken.
Dat concreet gesteld kan worden dat het statutair in Nederland gevestigd is. Dat is ook de reden dat Dell ook niet aangepakt wordt. En sowieso komen webshops makkelijker onder dit soort regels uit. Bij laptops die slechts 1 jaar fabrieksgarantie hebben, heb je ook geen enkele webshop die iets anders aangeeft dan dat ene jaar. Lijkt me geen toeval, dus daaruit leid ik af dat het daarvoor anders werkt. Maar ik kan het fout hebben.quote:Ik zie niet in wat een stel stenen en een glazen trap verandert aan de situatie. Apple had al een (online en telefonische) winkel in Nederland, nu hebben ze ook een fysiek pand. Dat maakt niets uit als je je product niet bij hen gekocht hebt.
Op Youtube zie je daar verschillendel voorbeelden van: Hij krijgt een nieuwe iPhone ipv een schermreparatie.quote:Heb je daar een bron van? Want dat lijkt me niet de standaardprocedure.
Je laat je teveel afleiden door details die er niks mee te maken hebben. Het maakt echt niet uit of een winkel een webshop is of niet en of Apple wel of geen fysieke winkel heeft.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik zou zeggen uberhaupt brandgevaar. Toch is de garantie op accessoires overal slechts 6 maanden, als ik me niet vergis. Tenzij het niet verwisselbaar is.
[..]
Dat concreet gesteld kan worden dat het statutair in Nederland gevestigd is. Dat is ook de reden dat Dell ook niet aangepakt wordt. En sowieso komen webshops makkelijker onder dit soort regels uit. Bij laptops die slechts 1 jaar fabrieksgarantie hebben, heb je ook geen enkele webshop die iets anders aangeeft dan dat ene jaar. Lijkt me geen toeval, dus daaruit leid ik af dat het daarvoor anders werkt. Maar ik kan het fout hebben.
Hoe kan je die vraag nou beantwoorden zonder het product te hebben gezien? Ik heb trouwens geen flauw idee over welk filmpje je het hebt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er al lieden hier die later dit jaar als de iWatch zijn opwachting maakt in de schappen van de Nederlandse premium stores of de online Apple store, alvast voor de deur van eerder genoemde winkels gaan kamperen om maar de eerste te zijn om ermee te kunnen pronken op school of de universiteit?
Ergo,een vliegticket richting de Verenigde Staten kopen om daar als eerste de iWatch te kunnen bemachtigen? Iets zegt mij dat het net zoals de iPhone weer een halffabrikaat wordt waar e.a. mis mee is of op ontbreekt, en een 1/2 jaar later een verbeterde versie uitkomt.
Het filmpje zag er leuk uit maar erg onrealistisch daar wil je zo een perfect beeld in de open ruimte hebben (zeg dat je in een park loopt gedurende de middag) je wel meer licht moet produceren dan de zon,iets dat onmogelijk is.
Ah handig, beter dan alleen de eject-knop, die wil ik nog wel eens aanraken als ik de backspace bedoelquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Je kan wel je display laten slapen met ctrl + shift + eject, als je de mac weer gebruikt moet je inloggen en kan je ook van gebruiker wisselen.
Iemand?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:50 schreef Alovenac het volgende:
Iemand die mij uit kan leggen hoe ik gemakkelijk mijn contactpersonen etc. via Icloud op mijn computer zet...
Ik heb nu zeg maar via instellingen en Icloud mijn account eraan gekoppeld, zijn er nog meer stappen die ik moet doen om dit te back-uppen. Stel dat er iets met deze iphone gebeurd, vind ik het wel fijn als ik op een volgende ook gemakkelijk alles terug heb gehaald.
Om alles weer op een volgende iPhone (of andere iOS apparaat) te krijgen, hoef je die alleen maar te koppelen aan het iCloud account. Dan wordt alles vanzelf binnen gehaald. Via iTunes kun je ook de volledige backup van de iPhone met iCloud opslaan, dan kun je alles herstellen op de nieuwe iPhone via iCloud (eens getest en binnen een uurtje was mijn iPhone na een reset weer zoals voor de reset).quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:50 schreef Alovenac het volgende:
Iemand die mij uit kan leggen hoe ik gemakkelijk mijn contactpersonen etc. via Icloud op mijn computer zet...
Ik heb nu zeg maar via instellingen en Icloud mijn account eraan gekoppeld, zijn er nog meer stappen die ik moet doen om dit te back-uppen. Stel dat er iets met deze iphone gebeurd, vind ik het wel fijn als ik op een volgende ook gemakkelijk alles terug heb gehaald.
Ik weet niet of het nu 100% duidelijk is, dus ik wil er even iets aan toevoegen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Om alles weer op een volgende iPhone (of andere iOS apparaat) te krijgen, hoef je die alleen maar te koppelen aan het iCloud account. Dan wordt alles vanzelf binnen gehaald. Via iTunes kun je ook de volledige backup van de iPhone met iCloud opslaan, dan kun je alles herstellen op de nieuwe iPhone via iCloud (eens getest en binnen een uurtje was mijn iPhone na een reset weer zoals voor de reset).
Uiteraard kun je de mail, contactpersonen en agenda's ook gewoon in Outlook of andere dergelijke software laden (in OS X gewoon in Mail, Contactpersonen en Agenda), dan heb je ze ook altijd beschikbaar op de desktop. Hoe je dit instelt is voor alle software waarschijnlijk via Google zeer gemakkelijk te vinden.
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Om alles weer op een volgende iPhone (of andere iOS apparaat) te krijgen, hoef je die alleen maar te koppelen aan het iCloud account. Dan wordt alles vanzelf binnen gehaald. Via iTunes kun je ook de volledige backup van de iPhone met iCloud opslaan, dan kun je alles herstellen op de nieuwe iPhone via iCloud (eens getest en binnen een uurtje was mijn iPhone na een reset weer zoals voor de reset).
Uiteraard kun je de mail, contactpersonen en agenda's ook gewoon in Outlook of andere dergelijke software laden (in OS X gewoon in Mail, Contactpersonen en Agenda), dan heb je ze ook altijd beschikbaar op de desktop. Hoe je dit instelt is voor alle software waarschijnlijk via Google zeer gemakkelijk te vinden.
Thanks, dit maakt een hoop duidelijk al. Wist dus ook niet van icloud.com af, maar zie nu dat daar alles netjes naartoe is gegaan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het nu 100% duidelijk is, dus ik wil er even iets aan toevoegen.
iCloud doet in feite 2 dingen:
1. Elke dag een backup maken van je telefoon. Hierbij wordt alles opgeslagen, behalve twee dingen: je muziek en je wachtwoorden (die moet je dus opnieuw invoeren). Dingen als contactpersonen, e-mails, savegames van spelletjes, specifieke instellingen van een app, etc. blijven allemaal behouden.
2. iCloud synchroniseert je data over meerdere apparaten. Dit betekent dat als je een contactpersoon toevoegt op je iPhone, deze als het goed is ook direct zichtbaar is op je Mac en iPad. Hetzelfde geldt voor iMessage, foto's en nog wat dingen.
@Alovenac, als je wilt dat je alles terug hebt als er iets met je iPhone gebeurt, dan moet je een iCloud-backup maken elke dag (even aanzetten bij de instelingen).
Wil je dat je je contactpersonen ook kan zien als je naar bijv. iCloud.com gaat, dan moet je gewoon contactpersonen aanzetten bij iCloud. Je contacten worden dan automatisch naar iCloud geupload. Hierna kan je, ongeacht of je iPhone kapot is of niet, naar iCloud.com gaan en daar je contactpersonen bekijken, bewerken en eventueel exporteren zodat je ze ook kan gebruiken i.c.m. telefoons die geen iPhone zijn.
Als je er dan nog niet uitkomt, laat het even weten.
Een 13-inch Core2Duo MacBook Air met 2GB RAM van 'n vriend is ook gewoon snappy met MntLion, als je er het budget voor hebt zou ik er ook een SSD inzettenquote:Op zondag 10 maart 2013 14:41 schreef Viezze het volgende:
Ik heb een Macbook (5,1, aluminium behuizing, 2 GHz Core2Duo en 2 GB RAM), welke ik net een update heb gegeven naar OS X 10.8.2. Zoals verwacht is hij hierdoor ongelofelijk traag geworden. Los ik dit op door er 2 x 2GB in te stoppen of is blijft hij dan langzaam?
Dus 2 x 4 GB zou ook nog moeten kunnen.quote:*Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM. Originally, this model was only unofficially capable of stably supporting 6 GB of RAM, but as confirmed by site sponsor OWC, it is capable of supporting 8 GB of RAM if updated to Boot ROM Version MB51.007D.B03 and running MacOS X 10.6 "Snow Leopard" or higher.
Ik zou zeker voor 8GB gaan, en een SSD zorgt ervoor dat je laptop (applicaties incluis) veel sneller opstarten. Zo is je computer ook een stuk snappier.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:02 schreef Viezze het volgende:
Wat heeft een SSD nog voor voordeel? Het gaat mij er vooral om dat ik gerust meerdere tabbladen open kan hebben, Word document en Spotnet (ik noem maar wat) en daar dan gewoon tussen kan wisselen zonder dat hij heel lang moet nadenken.
Everymac zegt er dit over:
[..]
Dus 2 x 4 GB zou ook nog moeten kunnen.
OSX wordt erg veel sneller van meer geheugen. Investeren in een SSD zou ik nooit meer doen.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:02 schreef Viezze het volgende:
Wat heeft een SSD nog voor voordeel? Het gaat mij er vooral om dat ik gerust meerdere tabbladen open kan hebben, Word document en Spotnet (ik noem maar wat) en daar dan gewoon tussen kan wisselen zonder dat hij heel lang moet nadenken.
Everymac zegt er dit over:
[..]
Dus 2 x 4 GB zou ook nog moeten kunnen.
Waarom niet?quote:Op zondag 10 maart 2013 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Investeren in een SSD zou ik nooit meer doen.
Want? Een SSD maakt computers toch ook veel sneller.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OSX wordt erg veel sneller van meer geheugen. Investeren in een SSD zou ik nooit meer doen.
Mooi argumentquote:
Kingston geheugen zou niet mijn keus zijn voor in een Mac... denk er bovendien aan dat je speciaal Kingston for Mac-geheugen moet hebben in dat geval.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:13 schreef Viezze het volgende:
Zoiets moet dan voldoen toch? (even los van de prijs)
http://azerty.nl/producte(...)TERING=levertijd_asc
Ik heb de Boot ROM versie zoals op die website staat dus volgens mij moet dat dan lukken.
Een SSD vind ik wel erg duur, zeker omdat ik wat meer zou willen dat de 160 GB die er nu in zit. Ik neig er naar om eerst het geheugen te proberen, als dat aan mijn wensen voldoet (ik ben niet zo heel veeleisend t.o.v. mijn Macbook) laat ik het er ook bij. Of jullie moeten zeggen dat alleen een RAM upgrade amper zin heeft maar dat is volgens mij ook niet zo.
We hebben het hier over een laptop van 4+ jaar oud. Paar tientjes geheugen waarbij het DRAAIEN van je apps behoorlijk sneller wordt ok. 100+ euro voor een behoorlijke SSD om die apps sneller op te starten vind IK onzin.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mooi argument
Je geeft al meer als duizend euro uit voor een computer, volgens anderen ook "stervensduur".
Wil nog niet zeggen dat je geen Mac moet kopen, of wel?
Toch verlengt die aankoop de levensduur van je computer aanzienlijk; en of iets duur is ja/nee is persoonlijk. Ik vind het de beste 200 euro die ik ooit heb uitgegeven.
Nee meer RAM maakt enorm veel verschil. Op tweakers.net kan je zien welke geheugentypes compatible zijnquote:Op zondag 10 maart 2013 15:13 schreef Viezze het volgende:
Of jullie moeten zeggen dat alleen een RAM upgrade amper zin heeft maar dat is volgens mij ook niet zo.
Ik zie niet in waarom je geen SSD zou kopen. Je kunt 't ding gemakkelijk omzetten in een toekomstige computer, dus het is ook geen weggegooid geld als 't ding de geest geeft.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben het hier over een laptop van 4+ jaar oud. Paar tientjes geheugen waarbij het DRAAIEN van je apps behoorlijk sneller wordt ook. 100+ euro voor een behoorlijke SSD om die apps sneller op te starten vind IK onzin.
Ik zie niet in wat er mis is met mijn argument.
Nog goedkoper ook, 50 euro bij de Mycomquote:Op zondag 10 maart 2013 15:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Kingston geheugen zou niet mijn keus zijn voor in een Mac... denk er bovendien aan dat je speciaal Kingston for Mac-geheugen moet hebben in dat geval.
Ik zou persoonlijk voor de Corsair for Mac-lijn gaan
quote:Op zondag 10 maart 2013 15:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nog goedkoper ook, 50 euro bij de Mycom
Prachtig dat jij dat vind. Ik zeg toch ook duidelijk dat IK... IK niet meer zou investeren in een SSD voor die laptop. Blijkbaar vind jij dat mijn argument jou moet overtuigen ofzo.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je geen SSD zou kopen. Je kunt 't ding gemakkelijk omzetten in een toekomstige computer, dus het is ook geen weggegooid geld als 't ding de geest geeft.
Daarbij opgeteld dat het een stuk betrouwbaarder is als een HDD... de prijs zou het enige argument zijn om dat niet te doen, en zelfs dat valt tegenwoordig reuze mee.
Nee, ik geef alleen aan dat er ook voordelen aan zo'n ding zitten omdat jij doet alsof het weggegooid geld is. Mijn bedoeling is niet om jou te overtuigen, maar om Viezze te helpen.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prachtig dat jij dat vind. Ik zeg toch ook duidelijk dat IK... IK niet meer zou investeren in een SSD voor die laptop. Blijkbaar vind jij dat mijn argument jou moet overtuigen ofzo.
Ja alsof we niet weten dat er voordelen aan een SSD zittenquote:Op zondag 10 maart 2013 15:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik geef alleen aan dat er ook voordelen aan zo'n ding zitten omdat jij doet alsof het weggegooid geld is. Mijn bedoeling is niet om jou te overtuigen, maar om Viezze te helpen.
Ik heb desbetreffende iMac gehad en heb zeker een half jaar zonder problemen 6GB gedraaid. Daarna heb ik 'm verkocht maar ik neem aan dat 'ie het nog steeds doetquote:Op zondag 10 maart 2013 15:23 schreef no1uknow het volgende:
Over dat RAM he, ik heb een iMac 8,1, early 2008 waar volgens Apple max 4GB 800 Mhz DDR2 in gaat, maar er ook 6GB in kan (o.a. volgens Mactracker en diverse sites/fora). Nou hoor ik vaak dat je het beste 2 modules van dezelfde grootte kan nemen, maar wat zou het bezwaar kunnen zijn tegen 1 x 4GB en 1 x 2GB?
Ik heb er toentertijd 70 euro voor betaaldquote:Op zondag 10 maart 2013 15:25 schreef no1uknow het volgende:
Oh laat maar trouwens je bent minstens 50 euro kwijt voor zo'n 4GB moduleWel bedankt voor je antwoord
Die van mij is nu bijna 4,5 jaar oud, maar draait nog als een zonnetje. Ooit eens een stervende HDD laten vervangen die toen 320GB was, meteen 1TB van Samsung in laten zetten. Ook nog eens een scherm laten vervangen wat ingebrand was (aanschaf AppleCare meteen terugverdiendquote:Op zondag 10 maart 2013 15:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb er toentertijd 70 euro voor betaaldMaargoed, ik vond 't het achteraf wel waard. 't Ding voelde sneller aan als mijn huidige MBP met i5 en 8GB RAM
Maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren.
Damn, dat vind ik nog altijd de allermooiste generatie iMacs
Dat ligt waarschijnlijk aan de cpu of videokaart inderdaad.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:35 schreef Viezze het volgende:
Nog 1 vraag voor ik het bestel...waar hij nu vooral langzaam van wordt zijn Flash / Silverlight filmpjes. Dan hapert hij, vooral wanneer aangesloten op een extern (22 inch) scherm. Verbetert dat ook met meer RAM of komt dat door een videokaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |