Zie TTquote:Op maandag 4 maart 2013 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Toevallig heeft een rotonde verschillende banen, dus deze keer had je het wel goed.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dank je voor het ingrijpen over geneuzel over woordgebruik. Iedereen weet wat je bedoelt.
Enfin! vandaag weer: ik rij op een rotonde driekwart en geef voor de extra duidelijkheid altijd richting naar links aan zodat mensen weten dat ik de 1/2 afslag niet neem. Staat er een bestelbus te wachten op het 1/2 invoeg gedeelte en die gaat er precies op terwijl ik ter hoogte van de 1/2 afslag de 3/4 afslag wil nemen en dus de BAAN naar rechts moet hebben....even getrakteerd op een claxonfestival...me auto er even voor geknald en mijn weg vervolgd. Eikels die geen inzicht hebben
Dat ze lekker effe naar de buurtsuper loopt, net als alle andere huisvrouwenquote:
Een fietsstraat heeft in Nederland geen enkele juridische betekenis.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:55 schreef Triptamine2 het volgende:
Het is natuurlijk heel erg slim om fietsers dan een aparte straat te geven, midden door de stad, waar ze nog meer recht hebben
Laat ik het dan zo zeggen: Een straat waar fietsers met nog meer langs elkaar gaan fietsen en nog meer schijt hebben aan de rest.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een fietsstraat heeft in Nederland geen enkele juridische betekenis.
Dat snap ik. Ik haal er echter, ook al zou het niet mogen, gewoon fietsers in. Maargoed, ik doe wel meer dat niet mag.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:10 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen: Een straat waar fietsers met nog meer langs elkaar gaan fietsen en nog meer schijt hebben aan de rest.
quote:Op maandag 4 maart 2013 19:55 schreef Triptamine2 het volgende:
Of nog erger, mensen die op een 80km weg met een doorgetrokken streep voor je gaan rijden en niet harder gaan dan 60.
Vaak krijgen ze nog tijd om op te trekken van mij want bij sommige mensen duurt dit 500m voordat ze van 60 naar 80 gaanquote:Op maandag 4 maart 2013 19:55 schreef Triptamine2 het volgende:
Of nog erger, mensen die op een 80km weg met een doorgetrokken streep voor je gaan rijden en niet harder gaan dan 60. Vaak zijn dit oude mensen of een auto vol met korte, pittige kapsels.
Even over het seinen met groot licht van de bumperklevers.. Dit is gewoon toegestaan! net als het claxoneren van hun, enige wat ze fout doen is het bumperkleven.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:55 schreef Triptamine2 het volgende:
Bumperklevers:
Als ik 130 rij wil ik niet aangeduwd worden omdat jij als koerier in je bestelbus elke 5 minuten een bestemming moet halen. Seinen met je lichten? toeteren? Rot op joh, gek.
Afgezien van het feit dat het RVV dit expliciet verbiedt, is het inderdaad toegestaan ja.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:40 schreef Marco001 het volgende:
Even over het seinen met groot licht van de bumperklevers.. Dit is gewoon toegestaan! net als het claxoneren van hun
Nope, staat in het verdrag van Wenen en is toegestaan, maar die discussie hebben we al eerder gehad.quote:
Ja, de discussie waarin je een briefwisseling van Geelhoed als "bron" gebruikt (wat al dubieus is) en je vervolgens compleet mist dat in het vervolg van die briefwisseling alles weer onderuit gehaald wordt.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nope, staat in het verdrag van Wenen en is toegestaan, maar die discussie hebben we al eerder gehad.
Jup, iedereen ook zijn eigen visie inderdaad, en ik laat het hier ook verder bij, behalve dat ik van mening ben dat het RVV wat die regel betreft in strijd is met het verdrag, wat wil zeggen dat er geen sanctie voor mag worden opgelegd.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Ja, de discussie waarin je een briefwisseling van Geelhoed als "bron" gebruikt (wat al dubieus is) en je vervolgens compleet mist dat in het vervolg van die briefwisseling alles weer onderuit gehaald wordt.
De politie gebruikt de optische- en geluidsignalen wanneer dit nodig is.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:55 schreef Triptamine2 het volgende:
De Politie:
Ik heb nu al enkele keren gezien hoe onze vrienden van de politie op een rood stoplicht aankomen, hun sirenes aanzetten, en doorrijden. Vervolgens gaan net na het kruispunt de lichten weer uit. Sterf, alsjeblieft.
Ieder z'n mening, maar je gaat me niet vertellen dat als je achter iemand aan rijdt, en niet eens KAN inhalen, dat je seinen/claxoneren goedpraat op basis van "Outside built-up areas when it is desirable to warn a driver that he is about to be overtaken".quote:Op maandag 4 maart 2013 22:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, iedereen ook zijn eigen visie inderdaad, en ik laat het hier ook verder bij, behalve dat ik van mening ben dat het RVV wat die regel betreft in strijd is met het verdrag, wat wil zeggen dat er geen sanctie voor mag worden opgelegd.
Dat, zovaak meegemaakt inderdaad.. Hoewel ze er ook af en toe misbruik van maken. (vol door rood knallen en even later vol op de remmen voor de flitspaal.. ) maar goed, als je je daar al druk om gaat maken..quote:Op maandag 4 maart 2013 23:06 schreef dylanrr het volgende:
[..]
De politie gebruikt de optische- en geluidsignalen wanneer dit nodig is.
Als ze het niet nodig hebben, omdat het verkeer niet druk is en ze overal makkelijk doorkomen gaan ze het niet aanzetten.
Dat ze het bij de stoplichten aanzetten is enkel om beter op te vallen bij andere weggebruikers.
De politie mag namelijk ook gewoon zonder optische- en geluidssignalen door rood rijden.
Ik zie dus niet wat er zo erg aan is.
Dat dus.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
En ik lach de bumperklever uit want ik ga echt op de rem als iemand bumperkleeft en gaat seinen als ik mij aan de snelheid hou of sneller ga.
Ja, en dan heb je het geluk dat hij een dashcam heeft en er mooi gefilmd is dat jij zonder reden op de rem ging. Dan mag jij mooi betalen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
En ik lach de bumperklever uit want ik ga echt op de rem als iemand bumperkleeft en gaat seinen als ik mij aan de snelheid hou of sneller ga.
Nou maar hopen dat ie geen dashcam heeft. Rechters vinden het niet zo cool als je bewust ongevallen veroorzaakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
vooral doen, is al een keer iemand de gevangenis ingegaan daardoor. (heeft daardoor een ongeval veroorzaakt met dodelijk afloop.)quote:
Ja meneer de rechter ik zag iets op de weg voor me liggen en uit reactie trapte ik op de rem.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:14 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je het geluk dat hij een dashcam heeft en er mooi gefilmd is dat jij zonder reden op de rem ging. Dan mag jij mooi betalen.
Kan het wel nog zeer irritant zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Even over het seinen met groot licht van de bumperklevers.. Dit is gewoon toegestaan! net als het claxoneren van hun, enige wat ze fout doen is het bumperkleven.
Besides, als je 130 op de teller rijd, rij je werkelijk 120km/u ongeveer.
Vertelt u eens meneer OxygeneFRL, wat zag u dan liggen op de weg waar in het pv niks over genoemd wordt? Het sporenonderzoek noemt ook geen vreemde objecten, dus we zijn allemaal heel, heel erg nieuwsgierig.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja meneer de rechter ik zag iets op de weg voor me liggen en uit reactie trapte ik op de rem.
Ja sorry ik meende iets te zien en uit reactie remde ik.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Vertelt u eens meneer OxygeneFRL, wat zag u dan liggen op de weg waar in het pv niks over genoemd wordt? Het sporenonderzoek noemt ook geen vreemde objecten, dus we zijn allemaal heel, heel erg nieuwsgierig.
Dat gaat het echt niet houden bij een rechter.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja sorry ik meende iets te zien en uit reactie remde ik.
Je kan zeggen wat je wil van rechters, maar het zijn geen goedgelovige sukkels.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja sorry ik meende iets te zien en uit reactie remde ik.
Dit, plus het "eendenarrest" (als ik het me goed herinner.. )quote:Op maandag 4 maart 2013 23:26 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Dat gaat het echt niet houden bij een rechter.
Als je pech hebt heeft de persoon die achterop rijdt ook nog letsel.
Dan heb je nog een artikel 6 aan je reet hangen ook.
Eendenarrest?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dit, plus het "eendenarrest" (als ik het me goed herinner.. )
Ten eerste mag dat dus niet, ook niet op basis van het verdrag dat je aanhaalt. Dat heb ik ook al uitgelegd in het betreffende topic, maar je volhardt kenneljik graag in hetgeen je wilt geloven, ondanks dat er in de tekst van dat verdrag duidelijk iets heel anders staat.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:40 schreef Marco001 het volgende:
Even over het seinen met groot licht van de bumperklevers.. Dit is gewoon toegestaan! net als het claxoneren van hun, enige wat ze fout doen is het bumperkleven.
Besides, als je 130 op de teller rijd, rij je werkelijk 120km/u ongeveer.
O nee hoor als iemand zo stoer is om bij mij te gaan kleven terwijl ik v-max rij of harder ben je bij mij verkeerd. Rot maar lekker anders op met je haast.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:38 schreef k_man het volgende:
Ach, volgens mij is die Oxygene gewoon een troll. Als-ie zicht echt zo gedraagt als dat-ie ons hier wil laten denken, functioneert-ie op het randje van zwakzinnigheid. Doet de TT wel eer aan. Dat dan weer wel.
rot dan gewoon uit de wegquote:Op maandag 4 maart 2013 23:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O nee hoor als iemand zo stoer is om bij mij te gaan kleven terwijl ik v-max rij of harder ben je bij mij verkeerd. Rot maar lekker anders op met je haast.
Nee waarom? Als ik inhaal en rij v-max of harder en heb mijn tijd nodig om in te halen doe ik dat.quote:
omdat je in de weg rijdtquote:Op maandag 4 maart 2013 23:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee waarom? Als ik inhaal en rij v-max of harder en heb mijn tijd nodig om in te halen doe ik dat.
Als ik 110 zou rijden op de linkerbaan vind ik het weer wat anders.
Tuurlijk. En de beste manier om die mensen een lesje te leren is moedwillig een ongeluk veroorzaken, waar je ze zelf - met een beetje geluk - een flinke whiplash (of erger) aan overhoudt.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O nee hoor als iemand zo stoer is om bij mij te gaan kleven terwijl ik v-max rij of harder ben je bij mij verkeerd. Rot maar lekker anders op met je haast.
Toegegeven kleven in die situatie is nergens voor nodig. Echter is het wel echt onverstandig om te gaan remmen, want je hebt jezelf er harder mee dan de ander.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee waarom? Als ik inhaal en rij v-max of harder en heb mijn tijd nodig om in te halen doe ik dat.
Als ik 110 zou rijden op de linkerbaan vind ik het weer wat anders.
Precies, het is een achterlijke actie afstraffen met een actie die nog veel achterlijker is. Alsof je een wedstrijdje houdt wie de grootste idioot is.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:49 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Toegegeven kleven in die situatie is nergens voor nodig. Echter is het wel echt onverstandig om te gaan remmen, want je hebt jezelf er harder mee dan de ander.
Nou ok ik laat me gas los..zo goed?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:49 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Toegegeven kleven in die situatie is nergens voor nodig. Echter is het wel echt onverstandig om te gaan remmen, want je hebt jezelf er harder mee dan de ander.
Kun je niet zo goed tegen kritiek? Je lijkt wel geïrriteerd.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou ok ik laat me gas los..zo goed?
Ik geirriteerd? nee hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 23:53 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Kun je niet zo goed tegen kritiek? Je lijkt wel geïrriteerd.
Maar gas los kun je best doen, daar kan de ander nog op anticiperen en dan gebeuren er geen ongelukken.
Moeilijk hè?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |