SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:StatsAjax twitterde op zondag 03-03-2013 om 11:45:35Opvallend: Gisteren won na Poulsen (8) Viktor Fischer (7) de meeste duels aan de kant van Ajax. reageer retweet
Middenvelders scoren ook niet echt veel. Maar uit de aanval komt ook helemaal niks. Hopen dat Viktor en Kolbeinn snel in vorm raken.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:13 schreef Iwanius het volgende:
Ja en weet je wat nog opvallender is? Dat er amper iets voortkomt uit onze aanvallers!
Verdedigers en middenvelders die de doelpunten moeten maken.
quote:Op zondag 3 maart 2013 15:27 schreef stoeltafel het volgende:
Al 7 wedstrijden hebben de aanvallers niet gescoord, ziek.
Hoewel het natuurlijk niet goed is speelt dat al wat langer natuurlijk. De afgelopen 2 jaar is Ajax kampioen geworden met een clubtopscorer met maar 13 doelpunten.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:13 schreef Iwanius het volgende:
Ja en weet je wat nog opvallender is? Dat er amper iets voortkomt uit onze aanvallers!
Verdedigers en middenvelders die de doelpunten moeten maken.
Nou overdrijf je weer, ging net zo goedquote:Op zondag 3 maart 2013 15:44 schreef Tyron het volgende:
Als we echt een paar goed scorende aanvallers hadden heHad Eriksen al 60+ assists.
wat is nou belangrijker, de topscoorder af leveren of kampioen worden? dat laatste lijkt me!quote:Op zondag 3 maart 2013 15:44 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hoewel het natuurlijk niet goed is speelt dat al wat langer natuurlijk. De afgelopen 2 jaar is Ajax kampioen geworden met een clubtopscorer met maar 13 doelpunten.
Beide. Als Ajax een scorende voorhoede had zaten ze nu nog in 3 toernooien.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:45 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
wat is nou belangrijker, de topscoorder af leveren of kampioen worden? dat laatste lijkt me!
Ajacied422 de nieuwe Aad300quote:Op zondag 3 maart 2013 15:47 schreef Ajacied422 het volgende:
(15 + 1 + 12 + 10 + 14 + 18 + 11 + + 7 + 9) / 9 = ongeveer 11 als moeilijkheidsgraad van het speelschema.
Hij mag zelf ook wel wat meer gaan scoren.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:44 schreef Tyron het volgende:
Als we echt een paar goed scorende aanvallers hadden heHad Eriksen al 60+ assists.
Ok.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij mag zelf ook wel wat meer gaan scoren.
doe datzelfde eens met pisjequote:Op zondag 3 maart 2013 15:47 schreef Ajacied422 het volgende:
(15 + 1 + 12 + 10 + 14 + 18 + 11 + + 7 + 9) / 9 = ongeveer 11 als moeilijkheidsgraad van het speelschema.
Is goed.quote:
Feijenoord zal wel ruim boven de 11 zittenquote:Op zondag 3 maart 2013 16:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is goed.
2 + 5 + 7 + 9 + 10 + 13 + 15 + 16 + 18
PSV ook afrondend op 11.
Ajax had iets van 10.77778 oid
PSV heeft 10.55555555566
Ik heb nu wel meer vertrouwen in dat we bij AZ winnen. Blijft PSV uit over als de enige lastige wedstrijdquote:Op zondag 3 maart 2013 16:53 schreef ejfaar het volgende:
Wel prachtig dat AZ het zo slecht doet. Over 2 weken winnen van die kazen en de kans is groot dat ze wel hun best moeten doen tegen P$V
Mijn vertrouwen is nog niet erg groot. PEC kan ook puntenverlies opleveren. Als de aanvallers niet scoren... Je kunt niet verwachten dat Moisander er elke week zoeen inschiet.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nu wel meer vertrouwen in dat we bij AZ winnen. Blijft PSV uit over als de enige lastige wedstrijd
PEC probeert van de kleine clubjes dan juist wel weer te voetballen. Dus heb je wel een kans.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen is nog niet erg groot. PEC kan ook puntenverlies opleveren. Als de aanvallers niet scoren... Je kunt niet verwachten dat Moisander er elke week zoeen inschiet.
Tevens probeerde Twente te voetballen en de kleine clubjes niet.
Het bekerticket is gewoon de laatste voorronde tochquote:Op zondag 3 maart 2013 17:09 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom zou AZ die Europese plek willen met 1000 voorrondes in Juni al?
Klopt, maar als PEC verstandig is dan proberen ze niet te voetballen. Heb je de grootste kans tegen Ajaxquote:Op zondag 3 maart 2013 17:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
PEC probeert van de kleine clubjes dan juist wel weer te voetballen. Dus heb je wel een kans.
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het bekerticket is gewoon de laatste voorronde toch
Maar PEC denkt ook zo kans te maken, ze wonnen tenslotte ook in Eindhoven.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Klopt, maar als PEC verstandig is dan proberen ze niet te voetballen. Heb je de grootste kans tegen Ajax
Klopt, maar psv is zelf ook zo'n antiploegquote:Op zondag 3 maart 2013 17:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar PEC denkt ook zo kans te maken, ze wonnen tenslotte ook in Eindhoven.
Die kunnen dat niet, dus wordt een vrij makkelijke overwinning, mede door de rust periodequote:Op zondag 3 maart 2013 17:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Klopt, maar als PEC verstandig is dan proberen ze niet te voetballen. Heb je de grootste kans tegen Ajax
Ik hoop hetquote:Op zondag 3 maart 2013 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die kunnen dat niet, dus wordt een vrij makkelijke overwinning, mede door de rust periode
Maar welke lastige wedstrijden krijgen we nog meer? Thuis moet je sowieso alles winnen en uit naar NAC, Groningen, AZ en PSV. Waar NAC en Groningen niks meer zijn. AZ totaal niet in vorm. En PSV als enige lastig dus.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:15 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Klopt, maar psv is zelf ook zo'n antiploeg
Ik maak me juist druk om de makkelijke potjes.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar welke lastige wedstrijden krijgen we nog meer? Thuis moet je sowieso alles winnen en uit naar NAC, Groningen, AZ en PSV. Waar NAC en Groningen niks meer zijn. AZ totaal niet in vorm. En PSV als enige lastig dus.
Ik maak me nergens meer druk overquote:Op zondag 3 maart 2013 17:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik maak me juist druk om de makkelijke potjes.
AZ is altijd lastig voor Ajax uitquote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar welke lastige wedstrijden krijgen we nog meer? Thuis moet je sowieso alles winnen en uit naar NAC, Groningen, AZ en PSV. Waar NAC en Groningen niks meer zijn. AZ totaal niet in vorm. En PSV als enige lastig dus.
Ach die goeie ouwe tijd dat je gewoon 3 punten van tevoren kon opschrijven ligt ver achter ons, maar dat geldt voor de rest ook.quote:
Ik ben er ook niet zo heel zeker van. Maar nu ze er in de beker van hebben verloren, verwacht ik wel revanche.quote:
AZ is wel lastig ja. In 2009 wonnen we daar voor het laatst toch? En bij PSV wonnen we in 2007 voor het laatstquote:Op zondag 3 maart 2013 20:18 schreef SaulGoodman het volgende:
Ben bang dat we van AZ en PSV beide niet winnen. AZ ligt ons niet en een uitwedstrijd bij de nummer één van de competitie is nooit makkelijk. Het zal nog maar moeten blijken of het genoeg is als je alle overige wedstrijden wel wint.
Zegt meer over Twente dan over ons, helaas.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:33 schreef Tyron het volgende:
Dat Twente werd in de 30ste minuut echt helemaal kleurenblind getikt
Evenveel punten als Roda JCquote:Op zondag 3 maart 2013 20:36 schreef Smoofie het volgende:
Gelukkig kan door de nederlaag van vandaag AZ niet zomaar verliezen van PSV straks.
Meevallertje, al word het voor Ajax ook lastig in dat stadion waar altijd harde wind isquote:Op zondag 3 maart 2013 20:36 schreef Smoofie het volgende:
Gelukkig kan door de nederlaag van vandaag AZ niet zomaar verliezen van PSV straks.
Het is sowieso spannend van Heerenveen tot VVVquote:Op zondag 3 maart 2013 21:03 schreef Stiggie het volgende:
Heerenveen is nog aardig omhoog geklommen met Marcotje zegP9..... AZ nu 15de.... Holymoley
Hoezo? Ajax speelde prima positiespel, alleen hebben ze nog niet helemaal door hoe dat positiespel ook omgezet kan worden in doelpunten.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:33 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zegt meer over Twente dan over ons, helaas.
Het positiespel is meestal prima. Dat Twente werd weggetikt lag deels aan ons positiespel, deels aan hun eigen onkunde.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Ajax speelde prima positiespel, alleen hebben ze nog niet helemaal door hoe dat positiespel ook omgezet kan worden in doelpunten.
quote:Op zondag 3 maart 2013 21:03 schreef Stiggie het volgende:
Heerenveen is nog aardig omhoog geklommen met Marcotje zegP9..... AZ nu 15de.... Holymoley
Tegen wie moet ajax nog?quote:Op zondag 3 maart 2013 21:34 schreef Scorpie het volgende:
9 keer winnen en je bent wederom kampioen, eitje.
Ajax krijgt vanaf nu alleen nog maar makkelijke tegenstanders. Ze kunnen die schaal dus maar beter alvast naar Amsterdam brengen.quote:
quote:
quote:
Ajaxquote:
5-1 daar winnenquote:
Max 12 mil dacht ikquote:Op zondag 3 maart 2013 23:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Jantje speelde weer als een baas vandaag bij de spurs. Hoeveel hebben we nou voor hm gekregen?
Nadat zij de tweeëndertig gepasseerd zijn? Geen behoefte aan.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:45 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Max 12 mil dacht ikhoop dat hij en Vermaelen ooit nog terugkeren!
Die komen sowieso niet terug. Ik zou eerder gokken op Van der Vaart en Heitinga die terug willen komen.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:47 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nadat zij de tweeëndertig gepasseerd zijn? Geen behoefte aan.
heitinga moet je niet aan beginnenquote:Op maandag 4 maart 2013 00:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die komen sowieso niet terug. Ik zou eerder gokken op Van der Vaart en Heitinga die terug willen komen.
De defensief zwakke Moisander met een aanstormend talent ernaast. Zij zullen niet een erg stabiel centrum vormen.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
heitinga moet je niet aan beginnen
ik verwacht en hoop denswil - moisander als centrum volgend seizoen
Ajax heeft in de beker verloren van AZ en thuis gelijk gespeeld. Het zou raar zijn als we wederom puntverlies zouden lijden tegen hen.quote:
verkracht als LB zeker?quote:Op maandag 4 maart 2013 00:55 schreef bjanaan het volgende:
2012-heden 21 caps zonder een doelpuntje aldus Wikipedia
Ik denk ook wel dat Ajax revanche wil nemen tegen AZ.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft in de beker verloren van AZ en thuis gelijk gespeeld. Het zou raar zijn als we wederom puntverlies zouden lijden tegen hen.
AZ, Roda, Heracles en ADO zijn ploegen waar je 9 van de 10 keer van wint. Beetje ongelukkig dat we dit seizoen maar liefst 8 punten verloren hebben tegen die clubs.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat Ajax revanche wil nemen tegen AZ.
Al die gelijke spelletjes zijn echt vervelend. En tegen Feyenoord in de laatste minuut. Eigenlijk was alleen thuis tegen Vitesse terecht.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
AZ, Roda, Heracles en ADO zijn ploegen waar je 9 van de 10 keer van wint. Beetje ongelukkig dat we dit seizoen maar liefst 8 punten verloren hebben tegen die clubs.
Het is mijn inziens een mentaliteitskwestie. Ajax kan moeilijk terugkomen van een achterstand en een voorsprong geven ze soms kinderlijk eenvoudig weg.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Al die gelijke spelletjes zijn echt vervelend. En tegen Feyenoord in de laatste minuut. Eigenlijk was alleen thuis tegen Vitesse terecht.
Heeft meer met het speelplan te maken. Je zag ons tegen Heracles opzettelijk gas terugnemen. Met andere woorden: Frankie dacht er al te zijn. Op het moment dat dan toch de aanslutingstreffer valt, is het moeilijk het tij te keren, mede ook door het opportunisme van de tegenstander.quote:Op maandag 4 maart 2013 03:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is mijn inziens een mentaliteitskwestie. Ajax kan moeilijk terugkomen van een achterstand en een voorsprong geven ze soms kinderlijk eenvoudig weg.
En dat vind ik nog wel het meest teleurstellend. Het kan best zijn dat je even terugzakt of gas terug neemt, maar je moet als Ajax zijnde wel de kwaliteiten en superioriteit hebben om het de tegenstander direct weer moeilijk te maken als je weer even gas geeft. Dat mis ik te vaak, een slotoffensief kennen we niet, we verliezen vaker punten in de laatste 10 minuten dan dat we ze winnen.quote:Op maandag 4 maart 2013 04:16 schreef SaulGoodman het volgende:
Op het moment dat dan toch de aanslutingstreffer valt, is het moeilijk het tij te keren, mede ook door het opportunisme van de tegenstander.
Dit is dan ook de reden waarom we dit seizoen niet meer succes hebben geboekt. De voorhoede scoort minder dan die van een gemiddelde middenmoter. De aanvallers presteren dit seizoen helaas minder dan de rest van het elftal. Lukoki, Boerrigter en Sana zijn op het moment zwakke buitenspelers voor Ajax.quote:Op maandag 4 maart 2013 04:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bovendien moeten we niet vergeten dat in die vele wedstrijden die we gelijk hebben gespeeld echt 2-3 open kansen gemist werden. Dat gebeurt echt alleen bij Ajax, bij elke andere (sub)topclub is het gewoon een goal. Ajax scoort ongelofelijk moeilijk.
quote:Op maandag 4 maart 2013 04:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dit is dan ook de reden waarom we dit seizoen niet meer succes hebben geboekt. De voorhoede scoort minder dan die van een gemiddelde middenmoter. De aanvallers presteren dit seizoen helaas minder dan de rest van het elftal. Lukoki, Boerrigter en Sana zijn op het moment zwakke buitenspelers voor Ajax van de competitie.
quote:'Ajax lachte om woord crisis'
"Het was nu aanhaken of afhaken”, wist Alderweireld na afloop van de 0-2 zege van Ajax op FC Twente. De verdediger maakte zelf de tweede treffer.
"Als we vijf punten achter op PSV zouden komen, met een slechter doelsaldo en de uitwedstrijd in Eindhoven nog voor de boeg, was het moeilijk geworden. Dat hoefde de trainer ons niet te vertellen, hoor. Die druk was er, maar heb je ook nodig om tot een goede prestatie te komen”, vervolgde Alderweireld.
De Ajacieden hadden zich volgens de Belg na het bekerechec tegen AZ (0-3) verbaasd over de commentaren. "Om het woord crisis hebben we eerlijk gezegd wel gelachen”, aldus Alderweireld.
quote:De Boer naast Van Gaal
De overwinning van Ajax bij FC Twente, betekende de 50e zege voor Frank de Boer in 76 duels als hoofdcoach van de Amsterdammers. Daarmee won de Noord-Hollander bijna even vaak als zijn leermeester Louis van Gaal, die in de eerste 76 wedstrijden 51 driepunters noteerde.
Opvallend is dat Van Gaal (51 zeges, 15 gelijke spelen en 10 nederlagen) net als De Boer (50/18/8) 168 punten haalde. Het treffen in de Grolsch Veste was ook voor Toby Alderweireld en Christian Eriksen bijzonder.
Alderweireld scoorde op zijn verjaardag en was sinds Ryan Babel op 19 december 2004 (tegen FC Groningen, twee keer) de eerste die daar in slaagde. Eriksen is de derde Deen die 100 eredivisieduels voor Ajax speelde. Sören Lerby (206) en Frank Arnesen gingen hem voor (158).
Ze moeten nog tegen PSVquote:Op zondag 3 maart 2013 22:49 schreef Devv het volgende:
[..]
Ajax krijgt vanaf nu alleen nog maar makkelijke tegenstanders. Ze kunnen die schaal dus maar beter alvast naar Amsterdam brengen.
Vind ik juist wel leuk om te lezen, objectieve kranten zijn er niet, Telegraaf heeft Ajax dan moet AD het wel met de mindere goden doenquote:Op maandag 4 maart 2013 08:14 schreef NikeyAjax het volgende:
ad.nl lees ik sowieso niet meer, die krant is teveel gefocused en op de hand van Rotterdam en Den Haag. Altijd negatief over Ajax ook al spelen ze goed. Bijna elke overwinning is dankzij een tegenstander die zijn dag niet heeft. Als Feyenoord verliest dan staat er nog altijd 1 speler in het elftal van de week.
Vanaf plek 9 mag iedereen nog bibberen voor de nacompetitie, ook vrij bizarquote:Op zondag 3 maart 2013 21:03 schreef Stiggie het volgende:
Wat natuurlijk gewoon een schokkende conclusie is.quote:
Je mag god op je blote knieen danken wil Vertonghen terugkeren, op welke leeftijd dan ook.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:47 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nadat zij de tweeëndertig gepasseerd zijn? Geen behoefte aan.
Precies! Het is gewoon ontzettend belangrijk dat die jongens ook met een goed gevoel bij Ajax weg gaan zodat ze altijd voor een terug keer open staan.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Je mag god op je blote knieen danken wil Vertonghen terugkeren, op welke leeftijd dan ook.
Ik zie hem wel terugkeren hoor, meer Amsterdammer dan Belg. Ajax is zijn huis
En dat balletje op de paal van Moisander.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:48 schreef HeatWave het volgende:
Op papier leek het erop dat Ajax de halve finale niet serieus nam, maar op het veld was Ajax gewoon sterk zat om AZ patje te geven, maar de ballen gingen er niet in. En als AZ dan uit buitenspel en na hands wel mag scoren, ja dan lijkt het achteraf alsof ze expres verloren hebben ofzo.
Rost die lamlul van een lukoki een 110% kans er nou eens gewoon in win je eenvoudig.
quote:Resterend programma PSV
Datum Wedstrijd
9 maart SC Heerenveen - PSV
16 maart PSV - RKC Waalwijk
31 maart Roda JC Kerkrade - PSV
6 april Willem II - PSV
14 april PSV - Ajax
20 april AZ - PSV
27 april PSV - FC Groningen
5 mei PSV - NEC
12 mei FC Twente - PSV
Resterend programma Ajax
Datum Wedstrijd
10 maart Ajax - PEC Zwolle
17 maart AZ - Ajax
31 maart Ajax - NEC
7 april Ajax - Heracles Almelo
14 april PSV - Ajax
19 april Ajax - SC Heerenveen
27 april NAC Breda - Ajax
5 mei Ajax - Willem II
12 mei FC Groningen - Ajax
Resterend programma Feyenoord
Datum Wedstrijd
10 maart Roda JC Kerkrade - Feyenoord
17 maart Feyenoord - FC Utrecht
30 maart SC Heerenveen - Feyenoord
5 april Feyenoord - VVV-Venlo
14 april RKC Waalwijk - Feyenoord
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Feyenoord - Heracles Almelo
5 mei ADO Den Haag - Feyenoord
12 mei Feyenoord - NAC Breda
Resterend programma Vitesse
Datum Wedstrijd
10 maart FC Twente - Vitesse
16 maart ADO Den Haag - Vitesse
31 maart Vitesse - PEC Zwolle
6 april Vitesse - NAC Breda
13 april Roda JC Kerkrade - Vitesse
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Vitesse - Willem II
5 mei RKC Waalwijk - Vitesse
12 mei Vitesse - VVV-Venlo
Resterend programma FC Twente
Datum Wedstrijd
10 maart FC Twente - Vitesse
17 maart FC Groningen - FC Twente
30 maart FC Twente - NAC Breda
6 april FC Twente - Roda JC Kerkrade
13 april ADO Den Haag - FC Twente
21 april VVV-Venlo - FC Twente
28 april FC Twente - NEC
5 mei Heracles Almelo - FC Twente
12 mei FC Twente - PSV
Resterend programma FC Utrecht
Datum Wedstrijd
10 maart FC Utrecht - RKC Waalwijk
17 maart Feyenoord - FC Utrecht
30 maart FC Utrecht - VVV-Venlo
7 april FC Utrecht - ADO Den Haag
14 april AZ - FC Utrecht
21 april FC Utrecht - NAC Breda
28 april PEC Zwolle - FC Utrecht
5 mei SC Heerenveen - FC Utrecht
12 mei FC Utrecht - Heracles Almelo
Er zit nog wel rek in, als ze voorin nu ook de ballen eens gaan afmaken, dat zal ook wel moeten want een misstap en je staat 3e of lagerquote:Op maandag 4 maart 2013 11:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het zat gewoon niet mee in de wedstrijd, het is te hopen dat wij daar nou vanaf zijn.
Ik zie geen enkele indicatie dat dat zo is. Tegen Twente wer genoeg kansen en ballen bij de 16 meter verprutst zien worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
En dat balletje op de paal van Moisander.
Het zat gewoon niet mee in de wedstrijd, het is te hopen dat wij daar nou vanaf zijn.
Als we de helft van al die 100% kansen erin zouden schieten he, wonnen we elke wedstrijd minimaal met 4-0.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele indicatie dat dat zo is. Tegen Twente wer genoeg kansen en ballen bij de 16 meter verprutst zien worden.
En als ze in 1 wedstrijd niet gewoon 2 goals afkeuren is het helemaal balquote:Op maandag 4 maart 2013 12:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als we de helft van al die 100% kansen erin zouden schieten he, wonnen we elke wedstrijd minimaal met 4-0.
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik juist wel leuk om te lezen, objectieve kranten zijn er niet, Telegraaf heeft Ajax dan moet AD het wel met de mindere goden doen
Dat klopt wel, het is redelijk tot goed tot aan de 16, daarna niet echt bestquote:Op maandag 4 maart 2013 13:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]grappig hoe je er nog een kleine sneer aan weet te geven met de laatste opmerking.
Maar ik wil wel even zaken in perspectief neerzetten vwb het spel van Ajax want ik vind het de laatste weken/maanden bedroevend. Ik heb het dan niet zo zeer over het spel an sich, dus hoe men de bal laat rondgaan,maar meer over het vervolg,de individuele acties van die spelers die dat extra moeten brengen en vervolgens of teveel gaan soleren,teveel met de bal gaan lopen alleen maar op een soort hoop van zegen houding en vervolgens balverlies lijden, laat staan totaal geen oog hebben voor medespelers die vrij of er beter voorstaan.
Ik noem bijvoorbeeld een Eriksen (sjok,sjok,paasje breed) Siem de Jong ( lekker mensen in de weg lopen op rand 16 meter omdat hij ook wil meedoen) Fischer ( ego,ego ik zie niemand staan en lekker veel met de bal aan voet lopen en balverlies lijden) en Sighthorson de vooral uitblinkt zich veelvuldig in de rug te laten lopen als diepste spits en als hij de bal heeft ook teveel gaat lopen en uitglijdt/balverlies inluidt.
Nou het is niet dat ze zoveel 100% kansen creëren hoor.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als we de helft van al die 100% kansen erin zouden schieten he, wonnen we elke wedstrijd minimaal met 4-0.
Inderdaad het zit zo dicht op elkaar.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit nog wel rek in, als ze voorin nu ook de ballen eens gaan afmaken, dat zal ook wel moeten want een misstap en je staat 3e of lager
Over 2 weken volgens mij.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:56 schreef HeatWave het volgende:
Wanneer verwachten ze babel weer, of komt die helemaal niet meer terug?
Klopt, maar wel in posities komen waarbij ze maar 1 goede pass hoeven te geven om iemand 1:1 te zetten.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou het is niet dat ze zoveel 100% kansen creëren hoor.
Fischer bijv Zaterdag, niets zelf koppen gewoon naar Siggy passen, die stond helemaal vrij voor de goal. Maar goed...quote:Op maandag 4 maart 2013 15:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in posities komen waarbij ze maar 1 goede pass hoeven te geven om iemand 1:1 te zetten.
Maar dat doen ze dan niet. Het positiespel is goed, maar bij de 16 houdt het opeens op.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in posities komen waarbij ze maar 1 goede pass hoeven te geven om iemand 1:1 te zetten.
Toen hij dat puntertje in de korte hoek probeerde, terwijl er 2 vrij stonden voor de goal.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fischer bijv Zaterdag, niets zelf koppen gewoon naar Siggy passen, die stond helemaal vrij voor de goal. Maar goed...
Heb er al zin inquote:Op maandag 4 maart 2013 14:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
14 april D-Day tegen PSV, winnen=kampioen*
*in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Ik vind het nog meevallen ja.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:22 schreef PowerLoungen het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=183311
Hier houdt hij zich nog in blijkbaar
Weinig van gemerkt idd. Als hij gewoon sober speelt is het een prima aanvulling dit jaar. Hij moet alleen niet teveel moeilijk gaan doen, dan maakt ie teveel fouten.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:22 schreef PowerLoungen het volgende:
Speelde zaterdag erg sterk en liet ook zien dat hij vooruit kan spelen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:22 schreef PowerLoungen het volgende:
Denk het niet, 45-45-60-90 volgens mij.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boilesen gaat een hele wedstrijd spelen?
Kan ook. Gewoon lekker minuten maken bij Jong Ajax en dan volgend seizoen vlammenquote:Op maandag 4 maart 2013 17:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Denk het niet, 45-45-60-90 volgens mij.
En dan zit Blind weer op de bank.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan ook. Gewoon lekker minuten maken bij Jong Ajax en dan volgend seizoen vlammen.
Als hij nog bijtekent ja.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:53 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En dan zit Blind weer op de bank.
Dan mag Blind het op VM proberen, Boilesen heeft veel meer potentie.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:56 schreef Wessiej het volgende:
Laat Boilesen zich maar bewijzen, Blind is echt dé speler van de afgelopen maanden.
Mee eens. Altijd constant en weinig doms.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:56 schreef Wessiej het volgende:
Laat Boilesen zich maar bewijzen, Blind is echt dé speler van de afgelopen maanden.
Hij kan toch op VM spelen. Daar is hij ook opgeleid. Kan Boilesen op LB.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:00 schreef Wessiej het volgende:
Gaat niet om potentie maar om wat je nu kan laten zien. Bij Blind weet je tegenwoordig gewoon dat hij de ballen afpakt en dat ze weggaan. En zo nu en dan een lekkere voorzet. Moet je belonen, niet straffen.
Laat Boilesen eerst maar eens bewijzen dat hij het uberhaupt aan kan. Dan kunnen we wellicht gaan praten over iets anders met Blind proberen.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij kan toch op VM spelen. Daar is hij ook opgeleid. Kan Boilesen op LB.
Leuk hoe je altijd Serero erbij kan halenquote:Op maandag 4 maart 2013 18:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Blind is niets speciaal net zoals Serero leuk voor op het bankje
Dat wil ik toch ook. Boilesen de kans geven om zich te bewijzenquote:Op maandag 4 maart 2013 18:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Laat Boilesen eerst maar eens bewijzen dat hij het uberhaupt aan kan. Dan kunnen we wellicht gaan praten over iets anders met Blind proberen.
Ideale voorbeeld van middelmaat dat het niveau NEC niet ontstijgtquote:Op maandag 4 maart 2013 18:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Leuk hoe je altijd Serero erbij kan halen
Ben ik wel met je eens maar er moet wel een groot verschil zijn in wat hij vraagt tov wat Ajax wil bieden, anders was het allang rond geweestquote:Op maandag 4 maart 2013 18:00 schreef Wessiej het volgende:
Gaat niet om potentie maar om wat je nu kan laten zien. Bij Blind weet je tegenwoordig gewoon dat hij de ballen afpakt en dat ze weggaan. En zo nu en dan een lekkere voorzet. Moet je belonen, niet straffen.
Ze hebben nog niet gesproken, zou in februari gebeuren maar toen kon Rob niet dus nu in maart.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens maar er moet wel een groot verschil zijn in wat hij vraagt tov wat Ajax wil bieden, anders was het allang rond geweest
Waarom zou dat zijn denk je, er is wel degelijk gewacht om te kijken of Boilesen weer terug kan komenquote:Op maandag 4 maart 2013 18:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze hebben nog niet gesproken, zou in februari gebeuren maar toen kon Rob niet dus nu in maart.
ja dat weet ik, maar er is dus nog niet onderhandelt over salarisquote:Op maandag 4 maart 2013 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom zou dat zijn denk je, er is wel degelijk gewacht om te kijken of Boilesen weer terug kan komen
Dan kan je ook een keer over Derk of Lukoki beginnen.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ideale voorbeeld van middelmaat dat het niveau NEC niet ontstijgt
Eerst was het al in december, toen februari. Het word wel telkens uitgesteldquote:Op maandag 4 maart 2013 18:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze hebben nog niet gesproken, zou in februari gebeuren maar toen kon Rob niet dus nu in maart.
Boilesen staat verdedigende middenvelder, komt omdat Dijks ook zijn minuten nodig heeft. Hij gaat 60 minuten spelen vandaag en 30 is dan te weinig voor Dijks aldus de commentator.quote:
Aparte positie voor Boilesen.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Boilesen staat verdedigende middenvelder, komt omdat Dijks ook zijn minuten nodig heeft. Hij gaat 60 minuten spelen vandaag en 30 is dan te weinig voor Dijks aldus de commentator.
Wat een baas die Sanaquote:Op maandag 4 maart 2013 18:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Staat al 1-0 door Sana blijkbaar, te laat ingeschakeld.
Nee hoor, moet uiteindelijk centrale verdediger worden.quote:
Dus zet je hem op VM?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:46 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nee hoor, moet uiteindelijk centrale verdediger worden.
Overal ervaring op doen? Weten wat er van de positites om je heen gevraagd wordt?quote:
Het lijkt mij toch het beste om hem weer ritme op te doen op zijn echte positie. Maarja wie ben ikquote:Op maandag 4 maart 2013 18:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Overal ervaring op doen? Weten wat er van de positites om je heen gevraagd wordt?
Denk dat het geen reet uit maakt, hij speelt 60 minuten en komt veel aan de bal. Prima.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch het beste om hem weer ritme op te doen op zijn echte positie. Maarja wie ben ik.
Hoe speelt hij tot nu toe?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Denk dat het geen reet uit maakt, hij speelt 60 minuten en komt veel aan de bal. Prima.
De Sa is toch een tweede Lukoki?quote:Op maandag 4 maart 2013 20:07 schreef j0rdiiii het volgende:
Boilesen weer prima 60 minuten gespeeld.![]()
Nu net 1-2 en 1-3 door Lesley de Sa.
Ongeveer wel ja, die zie ik het niet redden bij Ajax al speelt hij best aardig de afgelopen wedstrijden.quote:
Gewoon one-trick-pony's dat het zijn. Mag die Meleg nog niet meespelen?quote:Op maandag 4 maart 2013 20:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ongeveer wel ja, die zie ik het niet redden bij Ajax al speelt hij best aardig de afgelopen wedstrijden.
Geen idee, iets met werkvergunning of hij heeft maandenlang stil gestaan bij Vojvodina.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gewoon one-trick-pony's dat het zijn. Mag die Meleg nog niet meespelen?
Jammer, wil hem nu wel op rechtsbuiten zien bij Ajax. Kan hij zich zo bij Ajax het elftal inspelen en dan naar linkshalf verhuizenquote:Op maandag 4 maart 2013 20:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geen idee, iets met werkvergunning of hij heeft maandenlang stil gestaan bij Vojvodina.
quote:Ajax biedt excuses aan voor wangedrag erelid Swart
04/03/2013 20:55
De KNVB heeft de excuses van Ajax over het wangedrag van Sjaak Swart geaccepteerd. Het erelid was vorige week flink tekeer gegaan tegen scheidsrechter Kevin Blom.
Swart (74) trad woensdag in de Arena woedend arbiter Blom, die in de ogen van het erelid in het bekerduel met AZ (0-3) twee cruciale handsballen over het hoofd had gezien, tegemoet. Ook scheidsrechtersbaas Dick van Egmond moest het ontgelden toen hij een einde aan de ruzie wilde maken.
De woordenwisseling tussen Swart en Blom volgde een dag na de respectdiscussie in Zeist, waar verschillende partijen uit het voetbal bij elkaar kwamen om de onvrede rond de arbitrage uit te praten.
Volgens Gijs de Jong, manager competitiezaken van de KNVB, heeft Ajax dan ook sorry gezegd voor het gedrag van Swart. 'Diezelfde avond is er door Ajax nog gebeld naar Van Egmond, daarbij zijn excuses gemaakt voor hetgeen was gebeurd. Dat was wat Van Egmond betrof voldoende. Daarmee is de kous af.'
Sjaak Swart zelf wil er niks meer over kwijt. 'Ik kan het beter maar zo laten. Natuurlijk heb ik er wel mijn mening over. Maar als ik nu ga reageren, dan is Ajax de dupe.' (Iwan van Duren & Tom Knipping)
De Sa heeft wat mij betreft veel meer potentie dan Lukoki. Moet wat meer kracht krijgen maar heeft een aardige actie en voorzet. Wanneer hij wat doorgroeit zie ik het hem nog wel reddenquote:Op maandag 4 maart 2013 20:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ongeveer wel ja, die zie ik het niet redden bij Ajax al speelt hij best aardig de afgelopen wedstrijden.
En op basis van welk gegeven wil jij dit zien? Omdat De Boer heeft gezicht dat het ventje misschien een mogelijkheid is om eens op rechtsbuiten te zetten?quote:Op maandag 4 maart 2013 20:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jammer, wil hem nu wel op rechtsbuiten zien bij Ajax. Kan hij zich zo bij Ajax het elftal inspelen en dan naar linkshalf verhuizen.
Omdat ik benieuwd ben naar zijn kwaliteiten. En als het een optie is, wil ik dat wel zien.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:01 schreef Dven het volgende:
[..]
En op basis van welk gegeven wil jij dit zien? Omdat De Boer heeft gezicht dat het ventje misschien een mogelijkheid is om eens op rechtsbuiten te zetten?
Ik zie het niet als bepaald verstandig om hem in deze cruciale fase maar op rechtsbuiten te gooienquote:Op maandag 4 maart 2013 22:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat ik benieuwd ben naar zijn kwaliteiten. En als het een optie is, wil ik dat wel zien.
Alsof hij het slechter doet als Lukoki en Boerrigterquote:Op maandag 4 maart 2013 22:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie het niet als bepaald verstandig om hem in deze cruciale fase maar op rechtsbuiten te gooien
maakt niet uit, een jeugdspeler te vroeg voor de leeuwen gooien kan hem ook breken.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof hij het slechter doet als Lukoki en Boerrigter
Gaat ook niet gebeuren, heeft nog geen wedstrijd gespeeld bij Ajax.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie het niet als bepaald verstandig om hem in deze cruciale fase maar op rechtsbuiten te gooien
Gelukkig staat Cuenca daar de volgende match weer.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof hij het slechter doet als Lukoki en Boerrigter
Als hij die wedstrijden dan maar de pannen van het dak speelt mag Schone de rest doen #32quote:Op maandag 4 maart 2013 22:07 schreef tammepiet het volgende:
Cuenca LOL nog 9 wedstrijden waarvan hij er minimaal de helft van gaat missen.
bron?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:07 schreef tammepiet het volgende:
Tammepiet en zijn altijd alles behalve genuanceerde meningquote:Op maandag 4 maart 2013 22:07 schreef tammepiet het volgende:
Zijn dikke duim. Gaan hier sowieso nog een hoop mensen hun woorden terug moeten nemen wat betreft Cuencaquote:
Ach ja, ook al laat hij geen geweldige indruk hier achter. Dan kun je stellen dat het misschien niet zo handig was om iemand te huren die net 8 maanden geblesseerd is geweest. Al ben ik het daar ook niet mee eens aangezien hij nu ook beter is dan de rest op die plek.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn dikke duim. Gaan hier sowieso nog een hoop mensen hun woorden terug moeten nemen wat betreft Cuenca
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn dikke duim. Gaan hier sowieso nog een hoop mensen hun woorden terug moeten nemen wat betreft Cuenca
Cuenca rechts en Schone links?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Zou me niet verbazen als Fischer gepasseerd wordt zondag
Haha Derk.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
fischer heeft al bijgetekend of wat bedoel jequote:Op maandag 4 maart 2013 23:05 schreef tammepiet het volgende:
Fischer,Toby, Blind, Eriksen, Overmars bijtekenen. Gebeurd zeg maar niets.
De Boer was anders heel erg ontevreden over hemquote:Op maandag 4 maart 2013 23:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Haha Derk.![]()
Het zou mij heel erg verbazen, ik acht de kans nihil.
Bron? Je komt hier steeds met allemaal wijze uitspraken waar je helemaal niks vanaf weet. Niet alles wat Ajax dagelijks doet komt in de media hoor.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:05 schreef tammepiet het volgende:
Fischer,Toby, Blind, Eriksen, Overmars bijtekenen. Gebeurd zeg maar niets.
Niet officieel...quote:Op maandag 4 maart 2013 23:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
fischer heeft al bijgetekend of wat bedoel je
Ja, ik had al door dat je een artikeltje had gelezen. Op basis daarvan al denken dat hij hem gelijk gaat passeren vind ik lachwekkend, hij heeft hem ook gewoon 90 minuten laten spelen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De Boer was anders heel erg ontevreden over hem
Opletten Piet,quote:
Hoe heet dat programma wat je hebt waarbij je snel een gedeeltje van je scherm kan seleceren wat dan meteen automatisch upload en onder je cntrl v zit?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja, ik had al door dat je een artikeltje had gelezen. Op basis daarvan al denken dat hij hem gelijk gaat passeren vind ik lachwekkend, hij heeft hem ook gewoon 90 minuten laten spelen.
[..]
Opletten Piet,
[ afbeelding ]
http://puush.me/quote:Op maandag 4 maart 2013 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoe heet dat programma wat je hebt waarbij je snel een gedeeltje van je scherm kan seleceren wat dan meteen automatisch upload en onder je cntrl v zit?
Respect einszwei!!1!quote:'Ajax-icoon Sjaak Swart kaffert Kevin Blom uit'
Sjaak Swart is vorige week, een dag na het bekerduel Ajax - AZ (0-3) in de Arena, verbaal over de schreef gegaan tegen scheidsrechter Kevin Blom. Dat meldt Voetbal International. Het clubicoon van Ajax kafferde de KNVB-arbiter bij een discussiedag in Zeist uit, omdat Blom in de ogen van Swart twee cruciale handsballen over het hoofd zou hebben gezien.
Ajax heeft inmiddels zijn verontschuldigingen aangeboden aan de KNVB voor het wangedrag van Swart, die zich tijdens de verhitte botsing met Blom ook tegen scheidsrechtersbaas Dick van Egmond onkies uitliet. Swart was in Zeist voor een bijeenkomst over de onvrede rond de arbitrage. Volgens VI werd Blom 'verrot gescholden' en 'slingerde een zeer emotionele Swart het ene na het andere verwijt' naar de KNVB-scheidsrechter.
Volgens VI wil Swart niets kwijt over het incident in de Zeister bossen. 'Ik kan het beter maar zo laten. Natuurlijk heb ik er wel mijn mening over. Maar als ik nu ga reageren, dan is Ajax de dupe.'
Voor de KNVB is de kous af nu Ajax zijn excuses heeft gemaakt. Gijs de Jong, manager competitiezaken van de KNVB, op de site van VI: 'Diezelfde avond is er door Ajax nog gebeld naar Van Egmond, daarbij zijn excuses gemaakt voor hetgeen was gebeurd. Dat was wat Van Egmond betrof voldoende.'
quote:Op maandag 4 maart 2013 22:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij je basisplaats snel terug krijgt man.
mij welquote:Op maandag 4 maart 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Blom had de schoenen van hem moeten kussen en ja moeten knikken. Daarnaast excuses maken aan alle Ajacieden voor zijn schandalige optreden weer, de droeftoeter.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:20 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Respect einszwei!!1!wat een droeftoeter
Wie denkt hij exact dat hij is dat het zijn rol zou moeten zijn om een scheidsrechter aan te spreken?
Die triangeljosti moeten ze gewoon in de gracht pleuren en er een paar wilde dieren in loslaten.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:23 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Blom had de schoenen van hem moeten kussen en ja moeten knikken. Daarnaast excuses maken aan alle Ajacieden voor zijn schandalige optreden weer, de droeftoeter.
( ondanks dat gewoon kansen afmaken waardoor je ook met scheidsrechterlijke dwalingen wint )
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Die triangeljosti moeten ze gewoon in de gracht pleuren en er een paar wilde dieren in loslaten.
Nogmaals, wie denkt hij dat hij op een dergelijke wijze recht van spreken heeft t.o.v. een scheidsrechter?
Jullie maken jezelf belachelijk met zo'n jankbal.
Ik snap niet zo goed hoe wij ons zelf op FOK! belachelijk maken, maar hij heeft zich verontschuldigd. Sjaakie is gewoon de grootste Ajacied (naast Cruijf) die er maar is en laat zich dan ook eens leiden door de emotie, nou boehoe.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Die triangeljosti moeten ze gewoon in de gracht pleuren en er een paar wilde dieren in loslaten.
Nogmaals, wie denkt hij dat hij op een dergelijke wijze recht van spreken heeft t.o.v. een scheidsrechter?
Jij bent echt een ongelooflijk simpele ziel, niet? Waarom zou je anders in een Ajax-topic een instituut als Sjaak Swart komen afbranden? Maar goed, ik zou iemand als jij niet kwalijk moeten nemen dat je niet weet hoe belangrijk clubmensen als Swart zijn. Figuren als jij waaien met iedere wind mee. Het ene jaar Pellé, het andere Guidetti...quote:Op maandag 4 maart 2013 23:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als van Hanegem een scheidrechter op die manier zou benaderen zou ik dat evengoed genant vinden.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:33 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Jij bent echt een ongelooflijk simpele ziel, niet? Waarom zou je anders in een Ajax-topic een instituut als Sjaak Swart komen afbranden? Maar goed, ik zou iemand als jij niet kwalijk moeten nemen dat je niet weet hoe belangrijk clubmensen als Swart zijn. Figuren als jij waaien met iedere wind mee. Het ene jaar Pellé, het andere Guidetti...
Van Hanegem maakt zichzelf wekelijks belachelijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als van Hanegem een scheidrechter op die manier zou benaderen zou ik dat evengoed genant vinden.
Het is de reactie van een supporter waar Ajax diep in zijn hartzit, ik zou niet anders reageren ondanks dat het geen net gedrag is.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als van Hanegem een scheidrechter op die manier zou benaderen zou ik dat evengoed genant vinden.
Van Hanegem is hetzelfde als die krant waar hij voor schrijft...niveauloos..quote:Op maandag 4 maart 2013 23:36 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Van Hanegem maakt zichzelf wekelijks belachelijk.
Alle grote dagbladen zijn niveauloos.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:37 schreef kurk_droog het volgende:
Van Hanegem is hetzelfde als die krant waar hij voor schrijft...niveauloos..
Jullie topictitelquote:Op maandag 4 maart 2013 23:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Fascinerend fenomeen, hoe (club)liefde blind maakt
Het is wel handig ja, als back up. Zelfs al blijft Boilesen 100% fit, die gaat volgend jaar natuurlijk geen 50 a 60 wedstrijden spelen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:49 schreef Afhaalchinees het volgende:
Nieuw contract zou op basis van zijn spel terecht zijn imo. Als hij deze lijn door kan zetten mag hij lang blijven van mijIs ook weleens anders geweest.
Hoe matige spelers zo veel kunnen verdienenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:07 schreef CaasS het volgende:
PSV troeft Ajax af en staat met negen man in ‘Inkomens Top 100’
Dinsdag, 5 maart 2013 om 11:44
PSV staat momenteel bovenaan in de Eredivisie, en de beloning die de spelers van de Eindhovense club daarvoor krijgen zijn daar ook naar. Liefst negen PSV’ers staan genoteerd in de ‘Inkomens Top 100’, de lijst van Nederlandse sporters met de hoogste inkomens. Ajax levert zeven spelers.
De lijst, die is samengesteld door NUsport, heeft betrekking op het kalenderjaar 2012. Mede door het salaris dat hij in de tweede helft van het seizoen 2011/12 opstreek in dienst van AC Milan is Mark van Bommel de hoogstgenoteerde voetballer op de ranglijst. De huidige aanvoerder van PSV incasseerde in het afgelopen jaar 4,15 miljoen euro staat daarmee op plaats tien.
Zijn collega-middenvelders Orlando Engelaar (1,8 miljoen) en Kevin Strootman ontvingen eveneens meer dan een miljoen euro, terwijl ook Jeremain Lens, Luciano Narsingh, Erik Pieters, Georginio Wijnaldum, Jetro Willems en Wilfred Bouma bij de eerste honderd zitten. Bij Ajax waren de inkomsten van Ryan Babel, afgelopen zomer overgekomen van TSG Hoffenheim, het hoogst: 2,3 miljoen euro. Hij wordt op de lijst vergezeld door onder meer captain Siem de Jong.
Volledige lijstje staat in tijdschrijft NUsport.
Dit is deels zijn oude salaris, geldt ook voor Van Bommelquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Babel kreeg toch geen moer omdat ie ff kwam om zichzelf in de kijker te spelen?
Oh zo, ik vond het al zo raarquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is deels zijn oude salaris, geldt ook voor Van Bommel
Ik dacht 3 ton ofzo....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij krijgt wel betaald bij Ajax, maar niet zo absurd
En nu weet je ook gelijk 100% zeker waarom Narsingh niet is gekomen. Geld. Ipv geen sms'jes krijgen van spelers.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoe matige spelers zo veel kunnen verdienen
Natuurlijk kies je voor geld bij PSV. Wat is de andere reden dan dat je PSV boven Ajax verkiestquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:24 schreef CaasS het volgende:
[..]
En nu weet je ook gelijk 100% zeker waarom Narsingh niet is gekomen. Geld. Ipv geen sms'jes krijgen van spelers.
Je merkt wel dat je net pas voetbal volgt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk kies je voor geld bij PSV. Wat is de andere reden dan dat je PSV boven Ajax verkiest![]()
Maar heeft de afgelopen jaren geen CL gehaald, gokt qua beleid nu op wat aankopen. Duidelijke lijn in aankoopbeleid is er niet (Of aanvallersquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Je merkt wel dat je net pas voetbal volgt.
PSV speelde jaren in de CL en zit altijd in de top 3. Lijkt mij reden genoeg om naar PSV te gaan.
Waarom zou er om gelachen worden? Alsof hij iets kan doen aan deze blessure.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:33 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar heeft de afgelopen jaren geen CL gehaald, gokt qua beleid nu op wat aankopen. Duidelijke lijn in aankoopbeleid is er niet (Of aanvallersgeldt als beleid), de verdediging is uiteindelijk toch matig (Niet dat dat bij Ajax zo veel beter is).
Blijft dat dit een welles/nietes gaat worden. Iedereen heeft zo z'n redenen. Narsingh zag meer perspectief bij PSV en dat is zijn goed recht. Dat daar nu om gelachen wordt is niet zijn probleem.
Nu spelen ze al jaren niet in de CL, kopen ze toch het jaar erop weer een nieuwe speler op die positie, is er veel te veel stress, zit er geen idee achter. Terwijl je ook naar Ajax kon die 2x kampioen was geworden, CL speelt, waar veel aandacht wordt geschonken aan individuele training en waar je ook nog in een groter stadion mag spelen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
PSV speelde jaren in de CL en zit altijd in de top 3. Lijkt mij reden genoeg om naar PSV te gaan.
Tsja, succes in het verleden is geen garantie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nu spelen ze al jaren niet in de CL, kopen ze toch het jaar erop weer een nieuwe speler op die positie, is er veel te veel stress, zit er geen idee achter. Terwijl je ook naar Ajax kon die 2x kampioen was geworden, CL speelt, waar veel aandacht wordt geschonken aan individuele training en waar je ook nog in een groter stadion mag spelen.
dat is zo'n dooddoenerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Tsja, succes in het verleden is geen garantie voor de toekomst.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Tsja, succes in het verleden is geen garantie voor de toekomst.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:15 schreef CaasS het volgende:
[..]
Als ie mislukt bij Ajax kan ie altijd nog bij ADO aan de slag...
Er staat dat ie lang geblesseerd is geweest. Weet jij er meer van?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:49 schreef j0rdiiii het volgende:
Heeft dit seizoen nog geen enkele wedstrijd gespeeld, 1 oefenpartijtje volgens mij.
Dat die jongen nog niet weg is joh.quote:Daley Blind, het jonge talent van Ajax, zal donderdag met de clubleiding om de tafel gaan zitten. Het contract van Blind loopt bij Ajax af en zal er deze week een nieuwe contract opgesteld worden.
Of de international bij de Amsterdammers zal blijven moet donderdag duidelijk worden. De vervanger van Nicolai Boilesen doet het goed bij de club en Blind kan een nieuwe aanbieding verwachten van zijn werkgever.
Het heeft wel een tijd geduurd voordat er een afspraak werd gemaakt met de twee partijen, reden weet Frank de Boer. "Als we van tevoren wisten dat Daley zo'n ontwikkeling zou gaan doormaken, hadden we hem wel eerder een contractverlenging aangeboden.”
Ik denk het ook. Speelt dit seizoen best prima idd, kan vast wel ergens bij een leuke middenmotor in een Europese topcompetitie aan de slag.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:05 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat die jongen nog niet weg is joh.
Ergens begrijpelijk hoor, hij speelde vorig jaar nog als een drop op pootjes, maar hij kan toch verwachten dat het uiteindelijk de bedoeling is dat hij gewoon weer plaatsmaakt voor Boilesen. Ik denk dat hij beter 'n toekomst ergens anders kan voortzetten.
Hoewel het voor een buitenstaander, zeker een ajaxsupporter, begrijpelijk is, kan ik me goed voorstellen dat zo iemand zich zwaar ondergewaardeerd voelt. Zodoende verbaast het me al dat hij nog in gesprek gaat, al is dat misschien wel om zijn basisplaats nog even te garanderen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:11 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Speelt dit seizoen best prima idd, kan vast wel ergens bij een leuke middenmotor in een Europese topcompetitie aan de slag.
Hij was juist een beetje overbetaald, daar ligt ook het probleem denk ikquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoewel het voor een buitenstaander, zeker een ajaxsupporter, begrijpelijk is, kan ik me goed voorstellen dat zo iemand zich zwaar ondergewaardeerd voelt. Zodoende verbaast het me al dat hij nog in gesprek gaat, al is dat misschien wel om zijn basisplaats nog even te garanderen.
Kan inderdaad gerust bij een aantal aardige clubs terecht lijkt me.
Blind heeft bij Ajax een prima contract, hij kan altijd kijken of ze hem meer willen bieden natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoewel het voor een buitenstaander, zeker een ajaxsupporter, begrijpelijk is, kan ik me goed voorstellen dat zo iemand zich zwaar ondergewaardeerd voelt. Zodoende verbaast het me al dat hij nog in gesprek gaat, al is dat misschien wel om zijn basisplaats nog even te garanderen.
Knieblessures. Hij is al 21 jaar inderdaad en zou eigenlijk aan Almere City verhuurd worden. Ik geef Boccara en Sporkslede veel meer kans om volgend jaar aan te sluiten bij Ajax 1.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:51 schreef CaasS het volgende:
[..]
Er staat dat ie lang geblesseerd is geweest. Weet jij er meer van?
Ik doel hierin enkel over de contractduur, danwel het al dan niet verlengen terwijl hij anders transfervrij wegloopt, niet het salaris.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:14 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Blind heeft bij Ajax een prima contract, hij kan altijd kijken of ze hem meer willen bieden natuurlijk.
Hij verdient 4 ton.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was juist een beetje overbetaald, daar ligt ook het probleem denk ik
Bron?quote:
Aan de andere kant kan je natuurlijk zeggen dat hij blij mag zijn zoveel kansen te hebben gekregen. Vorig seizoen was nou niet bepaald goed en de eerste wedstrijd van dit seizoen zakt hij, centraal in de verdediging, volledig door het ijs. Hij heeft zichzelf daarna terug gevochten door goed te gaan spelen, maar ondergewaardeerd?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:22 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb wel eens geruchten over 6-8 ton gehoord.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel hoger lag hoor, bijna 7 en inclusief kampioenspremie 1 miljoen
quote:Volgens het Algemeen Dagblad gaan Ajax en Daley Blind op 7 maart om de tafel om te praten over een nieuw contract. Vrijdag werd er in de media gesproken over het feit dat Ajax niet langer door wil met de linksback, maar technisch directeur Marc Overmars ontkrachtte dat bericht al snel.
Ajax gaat Blind sowieso een aanbieding doen, weet het dagblad te melden. De suggestie wordt gewekt dat de linksachter te duur is voor Ajax, maar volgens de krant is het huidige salaris van Blind, 400.000 euro per jaar, geen probleem bij de onderhandelingen.
Trainer Frank de Boer liet eerder al weten niet blij te zijn met de huidige gang van zaken. "Dat is niet een ideale situatie. Als we van tevoren wisten dat Daley zo'n ontwikkeling zou gaan doormaken, hadden we hem wel eerder een contractverlenging aangeboden."
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)ntract#ixzz2MgBKkl3R
Kon afgelopen zomer al aldus Henk Spaan;quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:11 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Speelt dit seizoen best prima idd, kan vast wel ergens bij een leuke middenmotor in een Europese topcompetitie aan de slag.
quote:Sollen met Daley Blind
Donderdag spreken Rob Jansen en Marc Overmars over de toekomst van Daley Blind. Als iemand de term ‘Mister Ajax’ had kunnen erven van Sjaak Swart, was Blind het geweest. Hij voetbalt zijn hele leven bij Ajax, op een kleine stage bij FC Groningen na. Dat hij blijft, is niet waarschijnlijk.
In augustus kwam Aston Villa. Overmars vroeg twee miljoen. Prima, zeiden de Engelsen. Daar ging Frank de Boer voor liggen. Dan zat hij zonder linksback. Toch kreeg Daley geen contract. Boilesen en Dijks zouden de voorkeur krijgen. Zodra ze heel waren ten minste. Blind voetbalde slecht tegen PSV. Zie je wel, dachten de mensen. In december zou er over een contract worden gepraat, zei Ajax. Intussen bleven Dijks en Boilesen geblesseerd en werd Blind steeds beter. In december gebeurde er niks. Als Blind de aanbieding zou weigeren, moest Frank hem volgens de clubfilosofie op de bank zetten. Daarin had Frank geen zin. Februari dan? Ok, februari. Er gebeurde weer niks. ‘Stalling’, heet dat. Ik denk dat Overmars Blind donderdag een niet te hoog contract aanbiedt met de clausule dat hij gratis weg kan zodra Boisesen of Dijks hem voorbij steken. Ik noem dit ‘Sollen met Daley Blind’. Die dat niet met zich zal laten doen. Hij is international en kan naar Duitsland en Engeland. Zodra hij elders tekent is hij miljonair. Ajax had een clubicoon kunnen hebben en verkwanselde het. Zijn Dijks en Boilesen dat waard?
Henk Spaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kon afgelopen zomer al aldus Henk Spaan;
[..]
Dit is van Februari 2012quote:
Spaanquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kon afgelopen zomer al aldus Henk Spaan;
[..]
Oja dat lijstje. Al weten we natuurlijk ook niet 100 procent zeker of Nusport gelijk heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is van Februari 2012
8. Daley Blind (¤660.000)
Forse kritiek kreeg de verdediger annex middenvelder de afgelopen tijd te verduren. “Daley Blind rendeert in geen enkel systeem”, aldus de harde woorden van Johan Derksen in de uitzending van Voetbal International (30 januari jl). Desondanks heeft hij geen misselijke inkomsten. Met 660.000 euro is hij de laatste Ajacied die minder dan driekwart miljoen verdiende die wij noemen. Eind 2008 tekende hij een contract ter waarde van een kwart miljoen. Jaarlijks komt er een ton bij, door het kampioenschap van afgelopen jaar werd dat salaris nog eens verhoogd.
http://ajax1.nl/archief/ajax1-nl-presenteert-de-inkomens-top10/
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Oja dat lijstje. Al weten we natuurlijk ook niet 100 procent zeker of Nusport gelijk heeft.
Ěk ook niet, die is niet zo goed.. Koppers vind ik beter.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:32 schreef kurk_droog het volgende:
Oh, en wat men in Dijks ziet snap ik niet..
Mee eensquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:37 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ěk ook niet, die is niet zo goed.. Koppers vind ik beter.
Omdat hij niet kan koppen. Hij is volgens mij ook nog vrij laat naar Ajax gekomen van FC Volendam.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:49 schreef Tyron het volgende:
Waarom hebben ze van Dijks geen centrale verdediger gemaakt
In 2009 kwam hij van Volendam, je kan toch best binnen 3/4 jaar iemand leren koppen lijkt mijquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat hij niet kan koppen. Hij is volgens mij ook nog vrij laat naar Ajax gekomen van FC Volendam.
Dat lijkt mij ook, maar aangezien hij het toch steeds niet kan, snapt hij gewoon niet hoe je moet koppen ofzo. Ik vind dat ook apart.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
In 2009 kwam hij van Volendam, je kan toch best binnen 3/4 jaar iemand leren koppen lijkt mij
Timing is everythingquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar aangezien hij het toch steeds niet kan, snapt hij gewoon niet hoe je moet koppen ofzo. Ik vind dat ook apart.
Die doet dat wel een stuk beterquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan hij gewoon niet timen, heeft Moisander ook last van.
Die had vooral in het begin een paar slippertjes wat dat betreft, en qua verdedigen doet hij dat nog wel eens.quote:
Een beetje ordinair is toch altijd wel lekkerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
Die Priscilla naast hem zou ik anders wel keihard geven.
Lekker kamper sletje.
http://instagram.com/charlottesophiep/quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
Die Priscilla naast hem zou ik anders wel keihard geven.
Lekker kamper sletje.
Jij volgt haar meteenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
http://instagram.com/charlottesophiep/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |