Ik heb 'm ingevuld ja. Deze kon ik ook niet beantwoorden:quote:Op maandag 18 maart 2013 12:09 schreef Gijs_T het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in. Het was eerst de bedoeling de enquête enkel te verspreiden onder bekenden van Trend. Maar dit leverde niet genoeg resultaten op, dus vandaar op deze manier.
Maar je kan natuurlijk wel invullen bij anders: niet
Maar je hebt hem dus ingevuld?Top! bedankt!
Verder zit hij toch wel goed in elkaar?
Als ik dat had gedacht, had ik deze baan nu niet gehad. Terwijl er misschien 2 interessante bedrijven stonden. Waarvan 1 niet eens een interessante vacature had.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:08 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat mijn opleidingsrichting te specifiek is voor zo'n beurs. Ik denk als je techniek richting heb of commercieel je wel meer kans heb.
kan toch prima in één topic? het gaat hier vooral over tips rondom het hele proces en ff lekker stoom afblazen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:20 schreef TeleportingKing het volgende:
Dit topic lijkt vooral gericht op starters en mensen die al wat verder zijn in hun carrière.
Ik ben zelf student in een tussenjaar en zoek een (bij)baantje, en er zijn veel meer studenten in een vergelijkbare situatie. In WGR en elders komen regelmatig topics voorbij van mensen die moeite hebben met het vinden van een bijbaan. Zou het niet handiger zijn om een afsplitsing te maken van dit topic, specifiek gericht op bijbanen? Of is het beter om dat in dit topic te houden?
Ook geen probleem hoor. Het is alleen dat er geen centraal bijbanentopic is, en sommige dingen zoals UWV en carrièredagen minder van toepassing zijn op bijbaanzoekenden.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
kan toch prima in één topic? het gaat hier vooral over tips rondom het hele proces en ff lekker stoom afblazen.
Omdat zij wel "outgoing" is XD. Sorry, maar ze komt er nog wel achter als ze straks na een half jaar weer moet zoeken naar werk... (Tenzij ze haar baan behoud natuurlijk)quote:Op maandag 18 maart 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:
"Yes, de tickets zijn binnen, een half jaar reizen door Noord- en Midden-Amerika!"
Verder allerlei foto's van feesten en exotische locaties op haar profiel.
Echt, waarom verdient zo'n incompetente doos wél bakken vol geld, en lukt het iemand als ik maar niet om een baantje te vinden?
Je houding?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:
Echt, waarom verdient zo'n incompetente doos wél bakken vol geld, en lukt het iemand als ik maar niet om een baantje te vinden?
Waarom ga je niet in een callcenter werken?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik voel een lichte woede opkomen bij het bekijken van het Facebookprofiel van een intercedent die mij nooit ergens mee heeft kunnen helpen.
"Yes, de tickets zijn binnen, een half jaar reizen door Noord- en Midden-Amerika!"
Verder allerlei foto's van feesten en exotische locaties op haar profiel.
Inderdaad.. bakken met geld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:24 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in een callcenter werken?
Hoe ze met haar collega's is weet ik niet, maar naar de uitzendkrachten is ze in elk geval niet spontaan. Met mij heeft ze altijd op nogal botte toon gecommuniceerd. Altijd een chagrijnige kop en nooit vriendelijk of sympathiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:02 schreef Maanvis het volgende:
mensen willen op de eerste plaats een leuke collega, iemand waarmee ze kunnen opschieten.
Een negatieve huilhoer krijgt nooit een baan hoe goed ze haar werk ook doet.
Een incompetente spontane dame heeft vele meer kans op een baan.
Haha.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Denken dat je als intercedente bakken met geld verdient. Dat loon is niets om over naar huis te whatsappen.
Ik ben erg vrolijk en meegaand, maar als ik keer op keer niet geholpen word houdt dat natuurlijk wel op.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien straal je dat ook wel uit.
Of misschien ben je, in haar ogen, lastig bemiddelbaar (net als al die andere duizenden werklozen) en heeft ze geen zin om energie te steken in iemand aan wie ze toch niet gaat verdienen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:08 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik ben erg vrolijk en meegaand, maar als ik keer op keer niet geholpen word houdt dat natuurlijk wel op.
Misschien. Maar blijkbaar heeft ze wel genoeg energie om mensen aan het lijntje te houden met steeds dezelfde standaardverhaaltjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Of misschien ben je, in haar ogen, lastig bemiddelbaar (net als al die andere duizenden werklozen) en heeft ze geen zin om energie te steken in iemand aan wie ze toch niet gaat verdienen.
Dat hoort bij haar baan, als ze daar toe niet instaat was dan zat ze er niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Misschien. Maar blijkbaar heeft ze wel genoeg energie om mensen aan het lijntje te houden met steeds dezelfde standaardverhaaltjes.
Balen! Maar wel lekker snel antwoord. Beter dan dagen/weken in het ongewisse te zitten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Helaas, bot gevangen. Te weinig specifieke kennis volgens de overheidsorganisatie. Wel jammer, leek me een prettige organisatie en dat voor een werkbetrekking van 1 jaar en 36 uur p/w.
Heb ik ook gehad bij een gemeente. Eenleidinggevende, een iemand van personeelszaken en twee toekomstige directe collega's. Bij eerdere sollicitaties, ook binnen de overheid, is het meestal wel gewoon 2 man geweest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vier man is wel uitzonderlijk. Hopen op het beste!
Alsof ik hierin de enige ben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je het over 'mensen' hebt dan heb je het dus voornamelijk over jezelf, right?
Er is bijna altijd een mismatch tussen wat de werkzoekenden te bieden hebben en wat de werkgevers vragen. Dat gat moet op een of andere manier gevuld worden. Dat vraagt niet alleen energie van werkzoekenden, bemiddelaars en werkgevers, maar vooral ook geld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Of misschien ben je, in haar ogen, lastig bemiddelbaar (net als al die andere duizenden werklozen) en heeft ze geen zin om energie te steken in iemand aan wie ze toch niet gaat verdienen.
oke nou dan heir een positief verhaalquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Alsof ik hierin de enige ben.Van andere mensen die het bij uitzendbureaus proberen hoor ik dezelfde verhalen.
Je hebt nu weer over uitzendbureaus ipv een enkele chagrijnige intercedente? Ik zou maar eens wat aan je instelling doen, want als ik het zo lees ligt het vooral daar aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Alsof ik hierin de enige ben.Van andere mensen die het bij uitzendbureaus proberen hoor ik dezelfde verhalen.
Deze intercedente viel gewoon in negatieve zin op. Ik word ook wel vaak vriendelijk te woord gestaan bij andere uitzendbureaus, maar bijna overal word ik níet geholpen maar wél aan het lijntje gehouden. Daar heeft niemand wat aan. En hierin ben ik niet de enige.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je hebt nu weer over uitzendbureaus ipv een enkele chagrijnige intercedente? Ik zou maar eens wat aan je instelling doen, want als ik het zo lees ligt het vooral daar aan.
Joh, je meent hetquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er is bijna altijd een mismatch tussen wat de werkzoekenden te bieden hebben en wat de werkgevers vragen. Dat gat moet op een of andere manier gevuld worden. Dat vraagt niet alleen energie van werkzoekenden, bemiddelaars en werkgevers, maar vooral ook geld.
Veel bedrijven halen momenteel lagere omzetten en krijgen minder makkelijk krediet van de banken. Daarom zijn ze minder bereid om direct of indirect (hogere tarieven voor arbeidsbemiddeling) geld te betalen om de vaardigheden van een nieuwe werknemer op te krikken.
Dat resulteert in uitzendbureaus waar mensen de deur worden gewezen, bedrijven die niet reageren op sollicitaties en werkzoekenden die gefrustreerd raken.
bij hoeveel uitzendbureaus word jij aan het lijntje gehouden en hoeveel uitzenbureaus hebben jou geholpen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Deze intercedente viel gewoon in negatieve zin op. Ik word ook wel vaak vriendelijk te woord gestaan bij andere uitzendbureaus, maar bijna overal word ik níet geholpen maar wél aan het lijntje gehouden. Daar heeft niemand wat aan. En hierin ben ik niet de enige.
Veel succes!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:53 schreef Andromache het volgende:
jippie, vrijdag een gesprek voor de communicatiebaan binnen mijn huidige organisatie! ze willen een portfolio van mijn werk hebben... spannend, spannend
Succes! Dit geeft de sollicitanten weer moed.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag mij hier weer afmelden. Vandaag gehoord dat ik een nieuwe baan heb. Drie weken werkloos geweest en in die periode vier sollicitatiegesprekken gehad. Ik heb het wel eens slechter gehad.
Gefeliciteerd ... ! Langdurig contract?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag mij hier weer afmelden. Vandaag gehoord dat ik een nieuwe baan heb. Nog niet helemaal definitief aangezien ik deze week het contract nog moet bespreken/tekenen, maar ik mag wel alvast voorzichtig juichen.
In totaal drie weken werkloos geweest en in die periode vier sollicitatiegesprekken gehad. Ik heb in het verleden wel eens slechtere tijden gekend. Belangrijkste is om een positieve houding te blijven houden; ook als het even tegenzit.
Ik ben nog nergens aan een baantje geholpen als je dat bedoelt, maar ik vind het al positief als men samen met mij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn, en dan uitlegt waarom ik niet op korte termijn ergens aan de slag kan. Daar heb ik nog enigszins iets aan. Helaas zijn er maar 2 of 3 uitzendbureaus waarbij ik dat heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bij hoeveel uitzendbureaus word jij aan het lijntje gehouden en hoeveel uitzenbureaus hebben jou geholpen?
Je mag een schatting maken.
Ik was benieuwd naar hoeveel uitzenbureaus je geweest was en bij welk percentage daarvan je geholpen bentquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:54 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik ben nog nergens aan een baantje geholpen als je dat bedoelt, maar ik vind het al positief als men samen met mij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn, en dan uitlegt waarom ik niet op korte termijn ergens aan de slag kan. Daar heb ik nog enigszins iets aan. Helaas zijn er maar 2 of 3 uitzendbureaus waarbij ik dat heb meegemaakt.
wa doede!?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ga dit topic maar eens uit mn myat halen mijn nieuwe baan is tof!
Hee collegaquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ga dit topic maar eens uit mn myat halen mijn nieuwe baan is tof!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |