abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2013 @ 12:12:23 #256
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_124200850
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:09 schreef Gijs_T het volgende:

[..]

Klopt, heb je gelijk in. Het was eerst de bedoeling de enquête enkel te verspreiden onder bekenden van Trend. Maar dit leverde niet genoeg resultaten op, dus vandaar op deze manier.
Maar je kan natuurlijk wel invullen bij anders: niet ;)
Maar je hebt hem dus ingevuld? :) Top! bedankt!
Verder zit hij toch wel goed in elkaar? ;)
Ik heb 'm ingevuld ja. Deze kon ik ook niet beantwoorden:

In hoeverre vind je het interessant om de volgende onderwerpen via social media van Trend te lezen?

Niet interessant Heel interessant
Vacatures

Nieuws over de arbeidsmarkt

Tips en tricks voor sollicitaties

Persoonlijk gerichte berichten

Nieuws over Trend

pi_124201139
Dit topic lijkt vooral gericht op starters en mensen die al wat verder zijn in hun carrière.
Ik ben zelf student in een tussenjaar en zoek een (bij)baantje, en er zijn veel meer studenten in een vergelijkbare situatie. In WGR en elders komen regelmatig topics voorbij van mensen die moeite hebben met het vinden van een bijbaan. Zou het niet handiger zijn om een afsplitsing te maken van dit topic, specifiek gericht op bijbanen? Of is het beter om dat in dit topic te houden?
pi_124201716
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:08 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat mijn opleidingsrichting te specifiek is voor zo'n beurs. Ik denk als je techniek richting heb of commercieel je wel meer kans heb.
Als ik dat had gedacht, had ik deze baan nu niet gehad. Terwijl er misschien 2 interessante bedrijven stonden. Waarvan 1 niet eens een interessante vacature had.

Wat voor richting heb je dan?
  PR/Manusje van alles maandag 18 maart 2013 @ 13:11:35 #259
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124202752
quote:
5s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:20 schreef TeleportingKing het volgende:
Dit topic lijkt vooral gericht op starters en mensen die al wat verder zijn in hun carrière.
Ik ben zelf student in een tussenjaar en zoek een (bij)baantje, en er zijn veel meer studenten in een vergelijkbare situatie. In WGR en elders komen regelmatig topics voorbij van mensen die moeite hebben met het vinden van een bijbaan. Zou het niet handiger zijn om een afsplitsing te maken van dit topic, specifiek gericht op bijbanen? Of is het beter om dat in dit topic te houden?
kan toch prima in één topic? het gaat hier vooral over tips rondom het hele proces en ff lekker stoom afblazen. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_124203849
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

kan toch prima in één topic? het gaat hier vooral over tips rondom het hele proces en ff lekker stoom afblazen. :P
Ook geen probleem hoor. Het is alleen dat er geen centraal bijbanentopic is, en sommige dingen zoals UWV en carrièredagen minder van toepassing zijn op bijbaanzoekenden.
pi_124205069
Ik voel een lichte woede opkomen bij het bekijken van het Facebookprofiel van een intercedent die mij nooit ergens mee heeft kunnen helpen.
"Yes, de tickets zijn binnen, een half jaar reizen door Noord- en Midden-Amerika!"
Verder allerlei foto's van feesten en exotische locaties op haar profiel.

Echt, waarom verdient zo'n incompetente doos wél bakken vol geld, en lukt het iemand als ik maar niet om een baantje te vinden?
pi_124225560
quote:
8s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:

"Yes, de tickets zijn binnen, een half jaar reizen door Noord- en Midden-Amerika!"

Echt, waarom verdient zo'n incompetente doos wél bakken vol geld, en lukt het iemand als ik maar niet om een baantje te vinden?
Omdat zij wel "outgoing" is XD. Sorry, maar ze komt er nog wel achter als ze straks na een half jaar weer moet zoeken naar werk... (Tenzij ze haar baan behoud natuurlijk)
pi_124228938
quote:
Je houding?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:02:07 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124235149
mensen willen op de eerste plaats een leuke collega, iemand waarmee ze kunnen opschieten.
Een negatieve huilhoer krijgt nooit een baan hoe goed ze haar werk ook doet.
Een incompetente spontane dame heeft vele meer kans op een baan :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124240933
quote:
Ik voel een lichte woede opkomen bij het bekijken van het Facebookprofiel van een intercedent die mij nooit ergens mee heeft kunnen helpen.

Waarom ga je niet in een callcenter werken?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:13:04 #266
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_124241902
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:24 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in een callcenter werken?
Inderdaad.. bakken met geld. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_124242853
Denken dat je als intercedente bakken met geld verdient. Dat loon is niets om over naar huis te whatsappen. :')
pi_124244570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:02 schreef Maanvis het volgende:
mensen willen op de eerste plaats een leuke collega, iemand waarmee ze kunnen opschieten.
Een negatieve huilhoer krijgt nooit een baan hoe goed ze haar werk ook doet.
Een incompetente spontane dame heeft vele meer kans op een baan :).
Hoe ze met haar collega's is weet ik niet, maar naar de uitzendkrachten is ze in elk geval niet spontaan. Met mij heeft ze altijd op nogal botte toon gecommuniceerd. Altijd een chagrijnige kop en nooit vriendelijk of sympathiek.
pi_124247205
Misschien straal je dat ook wel uit.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:23:25 #270
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124247824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Denken dat je als intercedente bakken met geld verdient. Dat loon is niets om over naar huis te whatsappen. :')
Haha. :D

Lees hier ook al een tijde mee ben bijna afgestudeerd HBO CE'er de meest algemene opleiding die er maar bestaat. Dus ga en ben al druk op weg op zoek naar werk.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_124248037
Ik denk dat je als starter op de huidige arbeidsmarkt het snelst aan een baan komt via netwerken of een uitzendbureau. Bij de laatste heb je dan wel kans om onderaan de ladder te moeten beginnen en iets aan te nemen waar je niet voor hebt gestudeerd. Maar elke ervaring is mooi meegenomen als starter en laat zien dat je bereid bent om te werken.

Als ik het topic zo doorlees dan krijg ik het idee dat starters vaak niet openstaan voor werk wat niet binnen hun studiegebied ligt en als ze dan toch iets moeten zoeken dit met tegenzin doen (waardoor je dus ook niet wordt aangenomen omdat recruiters en intercedenten zo'n houding gelijk doorhebben). Stel je eisen bij en verwacht niet gelijk de ideale baan te vinden.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:33:02 #272
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124248147
Vandaag 2e gesprek gehad bij overheidsorganisatie; zat tegenover 4 man die afwisselend soms listige vragen op me afvuurden waarbij ik bij het antwoorden soms de plank missloeg naar mijn idee. Door de bank genomen toch een redelijk positief gesprek, kans op slagen lijkt me 50/50.
pi_124248223
Vier man is wel uitzonderlijk. Hopen op het beste!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:50:51 #274
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124248841
Ja, ik was bijna letterlijk omsingeld :+ Hoor wellicht vandaag nog de conclusie.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:05:44 #275
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124249403
Helaas, bot gevangen. Te weinig specifieke kennis volgens de overheidsorganisatie. Wel jammer, leek me een prettige organisatie en dat voor een werkbetrekking van 1 jaar en 36 uur p/w.
pi_124249497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien straal je dat ook wel uit.
Ik ben erg vrolijk en meegaand, maar als ik keer op keer niet geholpen word houdt dat natuurlijk wel op. :P
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:11:49 #277
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124249626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:08 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik ben erg vrolijk en meegaand, maar als ik keer op keer niet geholpen word houdt dat natuurlijk wel op. :P
Of misschien ben je, in haar ogen, lastig bemiddelbaar (net als al die andere duizenden werklozen) en heeft ze geen zin om energie te steken in iemand aan wie ze toch niet gaat verdienen.
-weg-
pi_124249880
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Of misschien ben je, in haar ogen, lastig bemiddelbaar (net als al die andere duizenden werklozen) en heeft ze geen zin om energie te steken in iemand aan wie ze toch niet gaat verdienen.
Misschien. Maar blijkbaar heeft ze wel genoeg energie om mensen aan het lijntje te houden met steeds dezelfde standaardverhaaltjes.
pi_124249911
Als je het over 'mensen' hebt dan heb je het dus voornamelijk over jezelf, right?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:20:55 #280
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124250009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Misschien. Maar blijkbaar heeft ze wel genoeg energie om mensen aan het lijntje te houden met steeds dezelfde standaardverhaaltjes.
Dat hoort bij haar baan, als ze daar toe niet instaat was dan zat ze er niet.
-weg-
pi_124250120
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Helaas, bot gevangen. Te weinig specifieke kennis volgens de overheidsorganisatie. Wel jammer, leek me een prettige organisatie en dat voor een werkbetrekking van 1 jaar en 36 uur p/w.
Balen! Maar wel lekker snel antwoord. Beter dan dagen/weken in het ongewisse te zitten.
pi_124250175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vier man is wel uitzonderlijk. Hopen op het beste!
Heb ik ook gehad bij een gemeente. Eenleidinggevende, een iemand van personeelszaken en twee toekomstige directe collega's. Bij eerdere sollicitaties, ook binnen de overheid, is het meestal wel gewoon 2 man geweest.

Ik ben over een tweetal weken ook weer op zoek na drie jaar binnen één gemeente gedetacheerd te zijn geweest. Volgens hun eigen regels zouden ze me nu een vast contract moeten aanbieden wat ze niet willen en ook het detacheringsbureau wil me geen vast contract bieden. Altijd fijn regeltjes die oorspronkelijk bedoeld zijn om de werknemer te beschermen, die dan in de huidige tijd tegen je werken.
pi_124250314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je het over 'mensen' hebt dan heb je het dus voornamelijk over jezelf, right?
Alsof ik hierin de enige ben. :') Van andere mensen die het bij uitzendbureaus proberen hoor ik dezelfde verhalen.
pi_124250529
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Er is bijna altijd een mismatch tussen wat de werkzoekenden te bieden hebben en wat de werkgevers vragen. Dat gat moet op een of andere manier gevuld worden. Dat vraagt niet alleen energie van werkzoekenden, bemiddelaars en werkgevers, maar vooral ook geld.

Veel bedrijven halen momenteel lagere omzetten en krijgen minder makkelijk krediet van de banken. Daarom zijn ze minder bereid om direct of indirect (hogere tarieven voor arbeidsbemiddeling) geld te betalen om de vaardigheden van een nieuwe werknemer op te krikken.

Dat resulteert in uitzendbureaus waar mensen de deur worden gewezen, bedrijven die niet reageren op sollicitaties en werkzoekenden die gefrustreerd raken.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:34:46 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124250677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Alsof ik hierin de enige ben. :') Van andere mensen die het bij uitzendbureaus proberen hoor ik dezelfde verhalen.
oke nou dan heir een positief verhaal :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124250762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Je hebt nu weer over uitzendbureaus ipv een enkele chagrijnige intercedente? Ik zou maar eens wat aan je instelling doen, want als ik het zo lees ligt het vooral daar aan.
pi_124251149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je hebt nu weer over uitzendbureaus ipv een enkele chagrijnige intercedente? Ik zou maar eens wat aan je instelling doen, want als ik het zo lees ligt het vooral daar aan.
Deze intercedente viel gewoon in negatieve zin op. Ik word ook wel vaak vriendelijk te woord gestaan bij andere uitzendbureaus, maar bijna overal word ik níet geholpen maar wél aan het lijntje gehouden. Daar heeft niemand wat aan. En hierin ben ik niet de enige.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:49:28 #288
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124251187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:31 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er is bijna altijd een mismatch tussen wat de werkzoekenden te bieden hebben en wat de werkgevers vragen. Dat gat moet op een of andere manier gevuld worden. Dat vraagt niet alleen energie van werkzoekenden, bemiddelaars en werkgevers, maar vooral ook geld.

Veel bedrijven halen momenteel lagere omzetten en krijgen minder makkelijk krediet van de banken. Daarom zijn ze minder bereid om direct of indirect (hogere tarieven voor arbeidsbemiddeling) geld te betalen om de vaardigheden van een nieuwe werknemer op te krikken.

Dat resulteert in uitzendbureaus waar mensen de deur worden gewezen, bedrijven die niet reageren op sollicitaties en werkzoekenden die gefrustreerd raken.
Joh, je meent het :')
-weg-
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:00:19 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124251581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Deze intercedente viel gewoon in negatieve zin op. Ik word ook wel vaak vriendelijk te woord gestaan bij andere uitzendbureaus, maar bijna overal word ik níet geholpen maar wél aan het lijntje gehouden. Daar heeft niemand wat aan. En hierin ben ik niet de enige.
bij hoeveel uitzendbureaus word jij aan het lijntje gehouden en hoeveel uitzenbureaus hebben jou geholpen?
Je mag een schatting maken.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:53:22 #290
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_124263352
jippie, vrijdag een gesprek voor de communicatiebaan binnen mijn huidige organisatie! ze willen een portfolio van mijn werk hebben... spannend, spannend :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:58:23 #291
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124263684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:53 schreef Andromache het volgende:
jippie, vrijdag een gesprek voor de communicatiebaan binnen mijn huidige organisatie! ze willen een portfolio van mijn werk hebben... spannend, spannend :)
Veel succes! O+
Een gedicht over Maanvis
pi_124266554
Ik mag mij hier weer afmelden. Vandaag gehoord dat ik een nieuwe baan heb. Nog niet helemaal definitief aangezien ik deze week het contract nog moet bespreken/tekenen, maar ik mag wel alvast voorzichtig juichen. :)

In totaal drie weken werkloos geweest en in die periode vier sollicitatiegesprekken gehad. Ik heb in het verleden wel eens slechtere tijden gekend. Belangrijkste is om een positieve houding te blijven houden; ook als het even tegenzit.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mint_Clansell op 19-03-2013 20:52:21 ]
pi_124266628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag mij hier weer afmelden. Vandaag gehoord dat ik een nieuwe baan heb. Drie weken werkloos geweest en in die periode vier sollicitatiegesprekken gehad. Ik heb het wel eens slechter gehad. :)
Succes! Dit geeft de sollicitanten weer moed.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:10:15 #294
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124267962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag mij hier weer afmelden. Vandaag gehoord dat ik een nieuwe baan heb. Nog niet helemaal definitief aangezien ik deze week het contract nog moet bespreken/tekenen, maar ik mag wel alvast voorzichtig juichen. :)

In totaal drie weken werkloos geweest en in die periode vier sollicitatiegesprekken gehad. Ik heb in het verleden wel eens slechtere tijden gekend. Belangrijkste is om een positieve houding te blijven houden; ook als het even tegenzit.
Gefeliciteerd ... ! Langdurig contract?
pi_124268635
Eerst een halfjaarcontract en bij gebleken geschiktheid wordt dit omgezet naar een jaarcontract. Zijn ze na die periode nog steeds tevreden, dan zetten ze het om in een contract voor onbepaalde tijd.
pi_124286940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

bij hoeveel uitzendbureaus word jij aan het lijntje gehouden en hoeveel uitzenbureaus hebben jou geholpen?
Je mag een schatting maken.
Ik ben nog nergens aan een baantje geholpen als je dat bedoelt, maar ik vind het al positief als men samen met mij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn, en dan uitlegt waarom ik niet op korte termijn ergens aan de slag kan. Daar heb ik nog enigszins iets aan. Helaas zijn er maar 2 of 3 uitzendbureaus waarbij ik dat heb meegemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 maart 2013 @ 12:11:45 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124287519
Mijn ervaringen met uitzendbureaus en werving en selectie zuigen ook stierenballen. Ik mijd ze als de pest.

Zag net een leuke functie, maar via Olympia uitzendbureau. Ik ga niet eens reageren. Nutteloze inspanning.
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:18:38 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124287740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:54 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik ben nog nergens aan een baantje geholpen als je dat bedoelt, maar ik vind het al positief als men samen met mij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn, en dan uitlegt waarom ik niet op korte termijn ergens aan de slag kan. Daar heb ik nog enigszins iets aan. Helaas zijn er maar 2 of 3 uitzendbureaus waarbij ik dat heb meegemaakt.
Ik was benieuwd naar hoeveel uitzenbureaus je geweest was en bij welk percentage daarvan je geholpen bent ;).
Ikzelf heb werk gehad via start, olympia, randstad, tempo team, hobij, adecco en manpower.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 12:19:40 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124287782
Ik ga dit topic maar eens uit mn myat halen mijn nieuwe baan is tof!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:19:56 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124287794
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
wa doede!?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 maart 2013 @ 13:00:23 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124289184
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Hee collega :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')