abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 27 juni 2013 @ 21:56:57 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128339596
ik _blijf_ bellen :') ik had net één van d'r 'oude' groepsleidsters aan de foon, en die kon niet anders dan volmondig bevestigen dat m'n dochter veel verschillende medicatie gehad heeft in die twee maanden dat ze daar zat, en dat ze het absoluut niet goed te praten vond maar dat ze er verder geen zinnige uitspraken over kon doen aangezien ze geen arts was ...

god behoede me dat ik nu meteen op de trein stap om dat kind op te halen. Ik heb er inmiddels een mail uitgedaan naar m'n advocaat om te bekijken wat de mogelijkheden zijn tot aanvulling hoger beroep of een kort geding ..

het is me nu iig wel duidelijk dat de boel dinsdag al escaleerde, maar dat ze gisteren daadwerkelijk is overgebracht naar waar ze nu zit. Ze wist me nog wel te vertellen dat ze het ritje met de ambu leuk vond :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 27 juni 2013 @ 22:00:49 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128339759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat je bij haar langs kunt. Maar wat is 2 nachten slapen dan nog lang zeg..
Lijkt me heftig voor zo'n meiske die gewoon behoefte aan haar mama heeft.
het heftigste vind ik nog dat ze op dit moment gewoonweg gedrogeerd word .. toen ik met haar aan de foon zat werd de diazeapam zowat door d'r strot gedouwd .. onder het mom van .. dan slaap je lekker straks.

ik bedoel .. een kind van 14 aan de valium en diazepam?? flikker toch op .. meisje wil geen meds, meisje wil mama, en die mag ze niet :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:00 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128340919
Wat triest DJMO...
Dat je grietje zo de dupe wordt van beslissingen om haar heen...
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:41:26 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128361870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

het heftigste vind ik nog dat ze op dit moment gewoonweg gedrogeerd word .. toen ik met haar aan de foon zat werd de diazeapam zowat door d'r strot gedouwd .. onder het mom van .. dan slaap je lekker straks.

ik bedoel .. een kind van 14 aan de valium en diazepam?? flikker toch op .. meisje wil geen meds, meisje wil mama, en die mag ze niet :X
Ik snap je gevoel ontzettend goed, maar ondanks dat zijn meds soms nodig, en is het even zoeken wat aanslaat. Dat je boos bent snap Ik ook goed maar wees ook eerlijk en relativeer . Niet alles en iedereen is tegen je em is een of ander meesterplan om jou dwars te zitten. Mensen die op zo een groep werken zijn wat getrainder meestal em soms moet er eerst e.e.a. Gebeuren voor alles op zijn plek is voor haar. Met haar problematiek ga jij het niet alleen redden, en dat bedoel Ik niet gemeen alles behalve Ik zie van dichtbij wat jeugdzorg doet of gedaan heeft en de fouten maar ook dat soms een gesloten in richting en medicatie bij jonge kinderen levens reddend is. Zonder meds had mijn neefje van toen 10 niet meer geleefd..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:39 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128362075
Nogmaals Djmo Ik wil niet je aanvallen of wat dan ook, hoop dat je mijn intentie snapt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:13:17 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128363037
Wat een rotsituatie voor je dochter DMJO. Ik kan me helemaal vinden in wat Evenstar zegt. Al snap ik dat het ontzettend onmachtig voelt om zo aan de zijlijn te staan. Ik hoop dat je toch het vertrouwen kan vinden dat dit nu het beste voor haar is.

Soms is er iets meer tijd nodig. En hoe moeilijk ook, soms moet je dat even laten gebeuren. Zo verdrietig. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het gauw beter met haar gaat. En dat jij de steun krijgt die nodig is om hiermee om te gaan. Het is me allemaal nogal wat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:24:39 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128365210
Hoe om te gaan met dit soort medicatie, het is een bijna onmogelijke opgave voor ouders. Altijd die afweging maken wel of niet en er is altijd net te weinig bekend over wat het op de lange termijn voor kinderen betekent.

Maar ik geloof dat ik altijd nog liever zelf worstel met dat soort keuzes, dan dat ik er niks meer over te zeggen heb. Vooral dat laatste lijkt me enorm moeilijk voor DJMO.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:30:26 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128365381
Dat is het ook denk Ik ook wel maar het is tegelijkertijd niet voor niets dat de situatie zo anders is en dat wil niet zeggen dat ik vind dat Djmo een slechte moeder is maar ze heeft niet altijd de juiste keuzes gemaakt in haar leven en dit ten gevolge.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:12:49 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128366724
Ik vind dat je eea knap verwoordt Evenstar.
Ben het wel met Livelink eens dat het van de zijlijn machteloos toe moeten kijken me vreselijk moeilijk lijkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_128367355
Het lijkt mij lastig om zo aan de zijlijn te staan, heftig DJMO. Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 28 juni 2013 @ 19:57:35 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128370343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat is het ook denk Ik ook wel maar het is tegelijkertijd niet voor niets dat de situatie zo anders is en dat wil niet zeggen dat ik vind dat Djmo een slechte moeder is maar ze heeft niet altijd de juiste keuzes gemaakt in haar leven en dit ten gevolge.
even snel mobiel: door jouw post moet ik aan dit nr denken :
Ik kom er als ik een pc tot m'n beschikking heb op terug
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 juni 2013 @ 10:50:39 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128414723
Ik ben gisteren bij haar geweest en ik ben echt heel erg geschrokken van haar. Het leek wel alsof ze compleet van de wereld was. Constant met haar ogen naar boven draaien, Op een gegeven moment was haar gezicht en dan vooral haar onderkaak helemaal verwrongen zoals je ook wel ziet bij drugsgebruikers. Vrouwtje van de groep waar ze zit vertelde ook dat ze in de hoop letterlijk was platgespoten en dat dit bijwerkingen zouden zijn. Ik mocht haar meenemen naar het restaurant op het terrein en ik heb echt heel veel moeite gehad om haar niet meteen mee naar huis te nemen.

Wat jullie zeggen over machteloos aan de zijlijn toe te moeten kijken klopt. Het verscheurt je gewoon volkomen als je je kind zo aantreft.. :'( :'( :'(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 30 juni 2013 @ 18:14:46 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_128427566
Ik vind het wel heel makkelijk zeggen dat dit allemaal komt door keuzes die vroeger gemaakt zijn. Het kan met ieders kind zo op een gegeven moment zo gaan dat opname de beste mogelijkheid is, niet alleen als je kind (om welke reden dan ook) uit huis geplaatst is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 juni 2013 @ 19:27:15 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128429571
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:14 schreef Troel het volgende:
Ik vind het wel heel makkelijk zeggen dat dit allemaal komt door keuzes die vroeger gemaakt zijn. Het kan met ieders kind zo op een gegeven moment zo gaan dat opname de beste mogelijkheid is, niet alleen als je kind (om welke reden dan ook) uit huis geplaatst is.
en dat was dus precies wat ik wil(de) duidelijk maken. er is niemand die mij kan vertellen, dat dit gedrag van yolanda komt door de keuzes die ik heb gemaakt in mijn verleden. Natuurlijk zal het verleden een rol spelen, maar in dat verleden heb ik helaas niet de hoofdrol gespeeld, dat heeft jeugdzorg gedaan. En helaas heeft BJZ niet altijd de beste keuzes gemaakt mbt mijn dochter, dat blijk hier wel uit. Hoezeer ze ook gedrogeerd/onder invloed was gisteren; één ding was ze heel stellig in: mama als ik achttien ben kom ik bij jou wonen, en misschien eerder als het mag van jeugdzorg.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 30 juni 2013 @ 20:12:53 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128431042
Uh tuurlijk is het in den beginne door jouw keuzes. Immers was ze anders niet onder toezicht van jeugdzorg gekomen.

Over wat er sindsdien gebeurd is kan ik niet oordelen maar je staat zelf aan de basis van dit hele verhaal.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128431197
Heftig DJMO, dit heeft niemand zo gewild. Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochter. Sterkte!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 juni 2013 @ 20:23:01 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128431391
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:12 schreef laziness het volgende:
Uh tuurlijk is het in den beginne door jouw keuzes. Immers was ze anders niet onder toezicht van jeugdzorg gekomen.

Over wat er sindsdien gebeurd is kan ik niet oordelen maar je staat zelf aan de basis van dit hele verhaal.
ja logisch dat ik aan het begin sta, ik ben haar moeder :') maar IK heb er niet voor gekozen om haar in tig verschillende pleeggezinnen te plaatsen of om haar om de meds te gooien toen ze amper vijf jaar oud was!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 30 juni 2013 @ 20:28:26 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128431588
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja logisch dat ik aan het begin sta, ik ben haar moeder :') maar IK heb er niet voor gekozen om haar in tig verschillende pleeggezinnen te plaatsen of om haar om de meds te gooien toen ze amper vijf jaar oud was!
Maar wacht even... Dat in pleeggezinnen plaatsen is toch niet gebeurd enkel en alleen omdat je haar moeder bent? Dat ligt dan toch aan hoe je als moeder bent (of was).
pi_128432144
Hmja, maar even los van de schuldvraag: het lijkt me wel heel wrang dat een kind bij je weg wordt gehaald omdat dat beter voor haar zou zijn, en het vervolgens onder de medicijnen in een gesloten inrichting terechtkomt. Afschuwelijke situatie.
  zondag 30 juni 2013 @ 20:50:23 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128432608
Evenstar, je zegt het mooi. Ik zie in mijn werk beide kanten (zelfs in de Hoop) en weet dat er ontzettend veel mensen bij jeugdzorg werken die echt het beste willen voor een kind. In het eerste jaar van een kind, kan het voor het leven getekend worden. En meer zal ik er maar niet over zeggen.

Livelink: ik reageer hier echt te weinig, maar wil nog eens zeggen dat jij echt een fan-tas-tische moeder bent voor Job. Die liefde die ik steeds weer lees. En ook het geduld, ook al vind je zelf van niet. Job had met veel andere ouders niet meer thuis kunnen wonen, dat vertrouwen dat jullie hem geven en die liefde, echt, mijn respect.
Veel indicaties voor logeeropvang zijn verminderd of worden nu afgewezen. Met Jobs geschiedenis, zou ik zeker een poging wagen als ik jullie was. (als er niet iemand uit jullie netwerk is waar hij een keertje kan logeren). Niet zozeer voor Job, maar voor jou en Katja.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 30 juni 2013 @ 20:55:08 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128432888
Dan lees je verkeerd, ze staat aan de zijlin omdat jee verkeerde keuzes gemaakt hebt en dat toen het beste was voor haar dochter dat je niet het gezag over haar had. Kinderen worden over het algemeen niet zonder reden uit ouderlijk gezag gehaald.
Je hoort mij ook helemaal NIET zeggen dat het gedrag van jolanda door jou komt djmo, dat bedoelde ik ook helemaal niet.
Je bent stukken aan jezelf gaan werken en vooruit gegaan met vallen en opstaan en kudo's voordat.
Maar je meisje heeft en beperkingen al dan niet erfelijk/genetisch bepaald of door aangeleerd gedrag of wat dan ook, ik stel geen diagnose of oorzaak ik ben geen arts.

Jeugdzorg zal op zekers fouten gemaakt hebben misschien had een en ander voorkomen kunnen worden, maar misschien is een hoop ook bijvoorbeeld gevolg van haar beperkingen, de ogen draaien bijv. kan dat ook noet door tourettes komen? Ik zeg niet dat je mis zit , maar ik zeg wel probeer ook van een afstand te kijken zonder alleen pure boosheid naar jeugdzorg en het continue schoppen tegen hulpinstanties wanneer het niet gaat zoals jij het liefste ziet.
Wat ik me ook voor kan stellen.

Ik snap heel goed hoe moeilijk dat is maar probeer eens mee te denken ipv tegen te vechten.
waarmee je ook voor je kind opkomt door mee te denken aan wat gaat wel haar helpen en niet dit en dat is slecht.. ik weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128434001
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:55 schreef _evenstar_ het volgende:
misschien is een hoop ook bijvoorbeeld gevolg van haar beperkingen
Als ik lees waar ze allemaal mee behept zou zijn, denk ik dat jeugdzorg nooit zou kunnen voorkomen dat er flinke problemen zouden ontstaan. Zowel ASS als ADHD als GdlT als hechtingsproblematiek.... dat ís nogal wat. Het verhuizen van pleeggezin naar pleeggezin en woongroep en inrichting werkt natuurlijk bepaald niet mee. Maar helaas is er geen ideale oplossing in zo'n situatie. Ook jeugdzorg zal roeien met de riemen die ze heeft. Ik denk dat het allernuttigste wat je kunt doen is de samenwerking (blijven) zoeken. Voor het welzijn van het kind.
  zondag 30 juni 2013 @ 21:19:12 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128434158
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Als ik lees waar ze allemaal mee behept zou zijn, denk ik dat jeugdzorg nooit zou kunnen voorkomen dat er flinke problemen zouden ontstaan. Zowel ASS als ADHD als GdlT als hechtingsproblematiek.... dat ís nogal wat. Het verhuizen van pleeggezin naar pleeggezin en woongroep en inrichting werkt natuurlijk bepaald niet mee. Maar helaas is er geen ideale oplossing in zo'n situatie. Ook jeugdzorg zal roeien met de riemen die ze heeft. Ik denk dat het allernuttigste wat je kunt doen is de samenwerking (blijven) zoeken. Voor het welzijn van het kind.
Ja dat dus :) meedenken , want het is een waslijst en dat is naar..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 juni 2013 @ 21:31:33 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_128434886
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:40 schreef Cantare het volgende:
Hmja, maar even los van de schuldvraag: het lijkt me wel heel wrang dat een kind bij je weg wordt gehaald omdat dat beter voor haar zou zijn, en het vervolgens onder de medicijnen in een gesloten inrichting terechtkomt. Afschuwelijke situatie.
dit.

Yolanda werd bij mij weggehaald omdat ik door mijn ex mishandeld werd, en omdat ik bij mijn moeder inwoonde en geen eigen inkomen had, vond jeugdzorg het beter dat ze bij mijn ex bleef, want die had nog wel een eigen woning en inkomen. achteraf bleek dat ook hij niet voor d'r kon zorgen, en toen is ze dus naar een pleeggezin gegaan omdat ik nog steeds geen eigen inkomen had en dus volgens jz niet voor haar kon zorgen. Lang verhaal kort; het is een opeenstapeling van machteloosheid geweest dat ik eigenlijk nooit zelf voor mijn meisje heb mogen zorgen. Deels ben ik daar zelf ook schuldig aan, doordat ik door haar uithuisplaatsing en het overlijden van mijn ouders zelf een tijdlang ook een drankprobleem gehad heb. Ik ben nu ruim vier jaar clean wat dat betreft maar al die jaren heeft jeugdzorg ronduit geweigerd om naar een thuisplaatsing te kijken. Sterker nog, op het moment dat de rechtbank oordeelde dat bjz moest bekijken wat de opties waren voor een thuisplaatsing, werd als respons het verzoek gedaan om mij uit de ouderlijke macht te ontheffen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 1 juli 2013 @ 09:15:35 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128449516
Ik weet niet of het nou zo slim (en relevant) is dit hier zo neer te zetten DJMO.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')