abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123485317
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:37 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Doe ik nu ook, maar denk dat ik dat in het begin niet goed deed, en dat in combinatie met geen rear delts trainen heeft het denk ik zo ver laten komen
Komt goed brah.

quote:
Do u even lift?
If not now, then when.
pi_123489051
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:31 schreef Drinky het volgende:

[..]

Zit zeg maar nog een hele bank in de weg :+

[..]

Goede tip, ga ik morgen proberen. Maar hier in eindje hebben ze 4 of 5 Basic Fit's volgens mij (3 dicht bij mijn huidige verblijfplaats), bij eentje hebben ze geen losse stangen, bij het klokgebouw hebben ze de BP en OHP banken en die derde weet ik niet, moet ik morgen even bellen.
Je moet naar sport arena.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:23:51 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123489233
Godver. Heb last van m'n elleboog. Doe toch iets fout op een van mijn triceps oefeningen ;(

Hopen dat ik mijn overhead presses gewoon kan doen vandaag.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:24:48 #180
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123489241
Godvr zeg. Twee weken terug die Do-win's en een gripper besteld, en dat staat al een week bij Customs te wachten op clearens. :')

Ik wil knijpen in dat kreng, en squatten op die shoes! :(

Straks krijg ik ze binnen met gaatjes geboord en gepeuterd in die houten zool, want dat kan niet een schoen met zo'n dikke houte zool afkomstig van een weights/fitness toko. Daar moet wat in zitten. :+

[ Bericht 19% gewijzigd door RaymondK op 01-03-2013 07:31:52 ]
pi_123489928
Lange tijd niet wezen trainen, nu eindelijk weer in een ritme. Slaap en eten gaan nog niet optimaal, maar het komt er aan..

Doe momenteel SL 5x5, maar helaas kan ik vanwege een blessure amper squatten, hopelijk is dat snel over.

Verder stall ik alweer met OHP. 5x45kg gaat met perfecte form, maar met 47.5kg is het bij de 2e set al over.

DL zit op 5x130kg, BP 75kg en BoR 62.5kg.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:58:13 #182
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_123490087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:30 schreef Weissman het volgende:

[..]

[..]

Dezen gym _O_

Kettlebells, TRX, squatrek, dumbell tot tig kilo en dat voor zo'n lage prijs _O_

Je vergeet de Trapbar en Sledgehammer kamer ;)
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:31:12 #183
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123490725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:30 schreef Weissman het volgende:
Fitnesscentrum Noord
Ze hebben strippenkaarten. Als je weer up and running bent een paar keer samen trainen?
pi_123490859
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:24 schreef RaymondK het volgende:
Godvr zeg. Twee weken terug die Do-win's en een gripper besteld, en dat staat al een week bij Customs te wachten op clearens. :')

Ik wil knijpen in dat kreng, en squatten op die shoes! :(

Straks krijg ik ze binnen met gaatjes geboord en gepeuterd in die houten zool, want dat kan niet een schoen met zo'n dikke houte zool afkomstig van een weights/fitness toko. Daar moet wat in zitten. :+
Do wins zijn ook gewoon in Nederland te koop mocht het fout gaan
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:37:19 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123490861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:14 schreef 16meter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Ah, die versie kende ik nog niet. Ziet er goed uit.

Voeg jij daar zelf nog wat aan toe, of hou je je strict aan het programma?
Ik weet het nog niet precies. Het idee is eigenlijk net geboren dus ik moet het nog even uitwerken.
pi_123490905
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze hebben strippenkaarten. Als je weer up and running bent een paar keer samen trainen?
How about a topic-meet?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:40:40 #187
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123490938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:37 schreef 1517 het volgende:

[..]

Do wins zijn ook gewoon in Nederland te koop mocht het fout gaan
ik zag net dat het door de douane was en opweg naar me toe. *O*
Maar euhm do wins kon ik nergens vinden in Nederland. Behalve tweedehands, en/of niet mijn maat meer. Er is nog een serie van de 2012 modellen gemaakt omdat probleem met 2013 model. en ik wou eigenlijk perse het 2012 model
pi_123491004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik zag net dat het door de douane was en opweg naar me toe. *O*
Maar euhm do wins kon ik nergens vinden in Nederland. Behalve tweedehands, en/of niet mijn maat meer. Er is nog een serie van de 2012 modellen gemaakt omdat probleem met 2013 model. en ik wou eigenlijk perse het 2012 model
Die gewichthefvent in Amsterdam verkocht ze altijd, zie nu op zn site dat hij Sasto (nog nooit vna gehoord) verkoopt
http://www.sportquest.nl/viewpage.php?page_id=4
http://www.nerlinger.com/
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_123491225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef kidkash19 het volgende:
Je vergeet de Trapbar en Sledgehammer kamer ;)
Mooorreeeeee *O*

quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:31 schreef Snakey het volgende:
Sure. Maar kan met gemak nog een half jaar duren :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:39 schreef CarbonC het volgende:
How about a topic-meet?
Dit roep ik al heel lang. Of ik kan trainen of niet, I'm in ^O^
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:00:35 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123491351
quote:

[..]

How about a topic-meet?
Sure. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:54 schreef Weissman het volgende:

Sure. Maar kan met gemak nog een half jaar duren :)

Dat geeft niet, dan kan ik m'n vetjes nog even wegwerken voor die tijd. O-)
pi_123491417
quote:

[..]

How about a shirtless topic-meet?
Fixed :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:10:47 #192
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123491595
Half jaar? Mooie tijd om er nog even een kuurtje tegenaan te gooien.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:16:45 #193
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123491745
Godver het wil allemaal even niet zo meer. Bench zit muurvast op een schamele 6x75,7x67.5,8x60, squat moet ik ook drastisch gaan deloaden maar een kilootje of 80. Heb ook allerlei kleine blessure pijntjes; borstbeen, elleboog, handen. Al met al niet best voor de motivatie. Heb al drie workouts geen cardio meer gedaan omdat ik de puf niet had :{

Volgende week maar eens een deload weekje pakken: alles op 75%, geen cardio en netjes op onderhoud eten. Als dat niet werkt maar eens een weekje rust overwegen.

[ Bericht 9% gewijzigd door star_gazer op 01-03-2013 10:26:56 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:36:30 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123492198
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:16 schreef star_gazer het volgende:
Godver het wil allemaal even niet zo meer. Bench zit muurvast op een schamele 6x75,7x67.5,8x60, squat moet ik ook drastisch gaan deloaden maar een kilootje of 80. Heb ook allerlei kleine blessure pijntjes; borstbeen, elleboog, handen. Al met al niet best voor de motivatie. Heb al drie workouts geen cardio meer gedaan omdat ik de puf niet had :{

Volgende week maar eens een deload weekje pakken: alles op 75%, geen cardio en netjes op onderhoud eten. Als dat niet werkt maar eens een weekje rust overwegen.
Deloaden inderdaad, misschien zelfs naar 60% en dan wat meer reps. Dan de week er op naar 75% iets minder reps, en dan kijken hoe het gaat.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:36:32 #195
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123492202
Ik voel me net een aidspatient met al die pillen die ik in de ochtend neem

2x Omega 3
1x Zink 50mg
1x Multi
1x Ripped
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:41:22 #196
396441 botje_bouwer
botje bouwen jwz
pi_123492305
even een stukje tekst over HMB... ik heb het zelf in het verleden gebruikt, en had altijd het idee dat ik er voller bij bleef staan, met name de grote spiergroepen leken goed te regaeren op dat spul. Een tijd lang is het een beetje verketterd als onzinsupp, maar nu lijkt het toch weer een schopje op de supp-ladder te krijgen...
ik ga het in ieder geval maar weer gewoon proberen. Jammer alleen dat american sports het niet meermaakt, was hun enige goede supp geloof ik...

Welke supplementen helpen bodybuilders nu echt verder? Op nummer Eén en Twee van de Top Vijf best onderbouwde supplementen staan sinds jaar en dag eiwitten en creatine. Daarna komen supplementen als leucine en BCAA’s, waarvan het aannemelijk is dat ze de spieropbouw stimuleren, maar waarover het allerlaatste woord nog niet is gezegd. Het onbetwistbare harde bewijs van hun effectiviteit ontbreekt.

Veel vertrouwen heeft EigenKracht in HMB nooit gehad. We kenden de positieve studies, maar die waren praktisch altijd betaald door bedrijven die HMB als supplement verkochten. We kenden er ook die niet waren bekostigd door de industrie, maar daarin deed HMB verdacht vaak niets. Vandaar dat we weinig van HMB moesten hebben.

Maar toen we het artikel van de ISSN over HMB lazen, besloten we dat we die mening maar eens moesten herzien. Als onderzoekers als Douglas Kalman, Jeff Stout, Jay Hoffman, Richard Kreider en Jose Antonio gezamenlijk zeggen dat HMB werkt, dan kun je HMB niet meer 1-2-3 van tafel vegen.

Wat is HMB?
Als de spiercel het aminozuur leucine heeft opgenomen, dan zetten de enzymen BCAA-transferase en alpha-ketoisocaproaatdioxygenase enkele procenten van dat aminozuur om in HMB. HMB is dus een verbinding die van nature in het lichaam voorkomt. Leucine is een bijzonder aminozuur. Het stimuleert spiergroei. De theorie achter het HMB-onderzoek is dat HMB in ieder geval gedeeltelijk het spieropbouwende effect van leucine veroorzaakt. Eigenlijk zijn dat twee effecten: leucine, al of niet via HMB, verhoogt de opbouw van spiereiwitten (anabool effect), en remt tegelijkertijd de afbraak van spiereiwitten (antikatabool effect).

Suppletie met 3-6 gram leucine verhoogt het anabole effect van eiwitrijke maaltijden maximaal, maar voor een maximaal antikatabool effect zou volgens reageerbuisonderzoek een dosis van enkele tientallen grammen leucine nodig zijn. Zo’n dosis is waarschijnlijk niet meer veilig. De onderzoekers van de ISSN vermoeden dat enkele grammen HMB wel veilig zijn, en daarnaast een optimale antikatabole werking hebben.

Hoe gebruik je HMB?
In de meeste studies geven onderzoekers hun proefpersonen drie gram HMB per dag. De meeste studies laten hun proefpersonen hun dagelijkse dosis verdelen over drie innamen per dag, maar er zijn aanwijzingen dat je op trainingsdagen meer uit HMB haalt als je minstens een uur voor je workout je dagelijkse dosis HMB inneemt.

De meeste HMB op de markt is de calciumgebonden variant. Sinds enkele jaren experimenteren onderzoekers met een ongebonden variant. Volgens humane studies neemt het lichaam die HMB-variant een beetje beter op. De doseringen voor beide vormen van HMB zijn echter aan elkaar gelijk.

Hoe lang het duurt voordat je iets merkt van HMB hangt af van je trainingsstatus. Bij ongetrainde personen zien studies na drie weken een kleine, maar wel statistisch significante toename van de spiermassa en de kracht, bij getrainde personen gebeurt dat pas na zes weken of langer. Dat is waarschijnlijk de reden dat een aantal vroege studies geen effect van HMB vonden: die studies hadden betrekking op getrainde sporters, en duurden niet lang genoeg.

Is HMB veilig?
Volgens studies van supplementenmaker Abbott Laboratories kan een volwassen man van 80 kilo pas bijwerkingen krijgen bij een dosis van 50 gram HMB per dag. Op basis van dat onderzoek zou je verwachten dat een inname van 5 gram HMB per dag veilig zou moeten zijn. De onderzoekers houden echter een slag om de arm. In dierstudies lijkt HMB het lichaam ongevoeliger te maken voor insuline. Dat kan betekenen dat mensen met diabetes misschien beter geen HMB kunnen gebruiken. Of dat echt zo is weten de onderzoekers niet. De International Society of Sports Nutrition vindt dat toekomstige studies die mogelijke bijwerking nog eens goed onder de loep moeten nemen.

Wat kun je van HMB verwachten?
Sporters die zich, bijvoorbeeld bij een wedstrijd of trainingskamp, zo zwaar moeten inspannen dat ze spieren en kracht verliezen, kunnen hun spierafbraak door HMB fors beperken. Het effect van HMB is optimaal als die sporters twee weken voor hun wedstrijd of trainingskamp beginnen met slikken. Hetzelfde antikatabole effect kan sporters helpen tijdens een laagcalorisch dieet. In een kleine Aziatische studie, waarin afslankende vrouwelijke judoka’s als proefpersonen fungeerden, verminderde HMB het verlies van de vetvrije massa met bijna een factor drie.

Wat HMB je oplevert als je gewoon traint durven we niet te zeggen. In een Israëlisch onderzoek wonnen sporters die met gewichten trainden in een periode van zeven weken twee kilo vetvrije massa door HMB. Maar of je die resultaten mag extrapoleren naar bodybuilders die al een paar jaar serieus trainen? Dat durven we niet te zeggen. Opvallend is ook dat HMB de vetmassa vermindert. Het lijkt erop dat HMB de verbranding van vet door spiercellen stimuleert.

Slot
HMB is geen onzinsupplement. Zeker door de groeiende stapel positieve studies die niet zijn gefinancierd door supplementenmakers hebben we onze mening over HMB herzien. Dat betekent niet dat we HMB net zo hoog inschatten als creatine en eiwitten. Voordat we dat gaan doen, willen we eerst meer studies zien waarin doortrainde bodybuilders met een goed dieet baat hebben bij suppletie. Bovendien zouden we last but not leastgraag meer willen weten over eventuele bijwerkingen van HMB.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:04:55 #197
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:08:55 #198
396441 botje_bouwer
botje bouwen jwz
pi_123493040
nou, het viel mij erg op na een aantal jaar alleen maar ontkrachtende verhalen, nu opeens weer iets van bevestiging van werking. En dan met name van die eigen kracht gasten die toch juist kritisch zijn normaliter...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:21:25 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123493423
_O_ voor dat script om je vetpercentage te berekenen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:39:58 #200
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo