abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124100225
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 17:34 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

We hebben het over doping, niet per se anabolen, conditie of zelfs kracht vertaalt zich niet per se in spieren.
Daarom heb ik het zowel over spieren als over uithoudingsvermogen. Maar sowieso, waarom zou je zulke voordehandliggende opties als steroïden en EPO laten liggen, als je dan toch doping aan het gebruiken bent?
quote:
Ondanks dat hij het "normaalste" lichaam van de top 10 heeft is Federer jaren lang snel en bijna onvermoeibaar geweest.
Bijna onvermoeibaar? Toch relatief vaak toernooien overgeslagen, en in 5e sets liet hij het vaak liggen.
quote:
Federer is mentaal gewoon niet zo sterk, daar ligt het 5-set record aan.
Dat wordt dan altijd gezegd, maar mede omdat er geen rekening wordt gehouden met een optie als dopinggebruik. Tenniscommentatoren als Marcella Mesker zien het voordeel van doping in tennis niet, technische sport etc, dus dan blijft de enige overgebleven verklaring van het vaak verliezen van 5e sets inderdaad het mentale aspect. Maar hoe weet jij 100% zeker dat (verschil in) uithoudingsvermogen / conditie hier niet een rol bij speelt?

(Om dit beter te kunnen vergelijken zou je moeten kijken in hoeverre Federer derde sets ook zo vaak verliest. Maar daar kan ik geen gegevens van vinden. Mijn gevoel zegt echter dat dat percentage flink onder de 44% zal liggen.)
quote:
Er is geen enkele reden om Federer boven elke verdenking te verheffen.
Uiteraard niet, ik zeg alleen dat hij van alle toppers het meest de schijn mee heeft. Maar als er een Zwitserse dopingdokter meldt dat hij naast allerlei Zwitserse wielrenners ook allerlei andere Zwitserse topsporters onder behandeling had, dan wordt een Federer ook wel verdacht ;).
quote:
Uitlatingen weet ik verder niet zoveel van af, maar lees ik ook weinig in. Als je doping gebruikt kan je prima de meeste anti-doping dingen roepen die je wilt, je weet dat er toch weinig van komt op de korte termijn.
Uitlatingen moet je altijd met een korreltje zout nemen inderdaad, maar het kan wel als een van de argumenten dienen. Als een wielrenner in het verleden zei "we moeten het verleden laten rusten", wist je meestal wel hoe laat het was.
pi_124117886
Spanjaarden, Argentijnen en mensen die Fuentes bezocht hebben zijn natuurlijk verdachter dan de gemiddelde toptennisser, waaronder Federer, helemaal met je eens.

Waarom geen anabolen? Je hebt er niet zoveel aan. Je hebt wat kracht nodig om op hoog niveau te tennissen, maar sommige van die sixpacks zijn alleen maar voor de mooi en zitten in de weg bij ademhalen en zo. Denk dat een fysiek als Djokovic (licht gespierd, maar best dun en pezig) of een iets eerdere Federer idealer is dan een Verdasco of zo. Teveel spier zit alleen maar in de weg en is zwaar.

Dat 5 set record: dat is een idee dat ik heb, ik kan het niet zo goed opzoeken, want ik weet geen lijst met al zijn vijfsetters, maar herinner me niet dat hij vaak op conditie werd verslagen. Hij verloor vaak de close wedstrijden met getalenteerde rivalen en won de vijfsetters die onverwacht waren. 0-2 tegen Djokovic, negatief tegen Nadal, tegen Safin 05, Nalbandian 05 en vroeger Hewitt 03. Hij won dan wel weer van Tipsy en Berdych op de AO, van Falla op Wimbledon etc.. Heb hem zelden moe gezien in wedstrijden, zeker voor 2011. De laatste tijd iets meer, maar ik heb zo'n vermoeden dat het ouderschap en sporticoonschap wellicht wat conditietraininguurtjes aan het stelen is de laatste tijd.
pi_124135475
Voor de duidelijkheid: anabole steroïden zijn zeer goed bruikbaar. Al is het maar omdat het absoluut helpt bij het herstel. In ieder geval sowieso beter dan een superei en glutenvrij dieet waaraan een transformatie van een fysieke zwakkeling naar een beest wordt toegeschreven. En je wordt er ook niet automatisch een Verdasco van, onder de flinterdunne wielrenners was het ook gemeengoed.
pi_124139769
Sluitspier morgen in Bananasplit zag ik net :')
  zondag 17 maart 2013 @ 20:02:33 #280
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124176768
Mbt de dopingdiscussie, nogal een interessant stukje in de NRC van zaterdag 16 maart, getiteld "Lang Leve de Knieblessure", waarin werd gespeculeerd over hoe simpel het is/was om een blessure (bij voorkeur een knieblessure) te verzinnen teneinde om aan een verse pot cortisonen te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het artikel gaat over wielrenners, maar zou het in het tennis nou echt zo anders gaan? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 17 maart 2013 @ 20:12:33 #281
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124177222
Nou ja, er wordt vooral gesuggereerd dat je er één dag van gaat vliegen, en dat je daarna met de negatieve effecten te maken krijgt. Tennistoernooien duren zeg maar minstens 1 week, en behelst meerdere potjes op een dag ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 17 maart 2013 @ 20:19:21 #282
323439 HetKlusKonijn
pi_124177595
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nou ja, er wordt vooral gesuggereerd dat je er één dag van gaat vliegen, en dat je daarna met de negatieve effecten te maken krijgt. Tennistoernooien duren zeg maar minstens 1 week, en behelst meerdere potjes op een dag ...
Is waar inderdaad, maar het geeft wel een aardig beeld van de usance van sporters om blessures te verzinnen teneinde een attest te krijgen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 17 maart 2013 @ 21:15:13 #283
356724 detennismaster
FUT en Tennis
pi_124180854

_O_ _O_ _O_ _O_
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  maandag 18 maart 2013 @ 01:07:10 #284
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_124192079
LMFAO-rapper wil meedoen aan US Open

Redfoo van LMFAO begint aan een nieuwe carrière. De 37-jarige rapper wil tennissen en heeft zich ingeschreven voor de Amerikaanse kwalificaties van de US Open.

LMFAO-rapper wil meedoen aan US Open
De rapper neem in juni onder zijn echte naam, Stefan Gordy, deel aan een regionaal kwalificatietoernooi. Redfoo, die momenteel volgens geruchten een relatie heeft met tennisster Viktoria Azarenka, speelt zowel in het enkeltoernooi als het gemengd dubbel.

"Het is altijd een droom van mij geweest om professioneel te tennissen", reageert Redfoo, zoon van Motown-grondlegger Berry Gordy. In het dubbelspel deelt hij de baan met de 17-jarige Ayaka Okuno, die hij momenteel coacht.

Redfoo is niet de enige ster die een gooi wil doen naar deelname aan de US Open. Ook acteur Sendhil Ramamurthy, vooral bekend van de tv-serie Heroes, heeft zich ingeschreven voor een kwalificatietoernooi.

Redfoo en Ramamurthy hebben nog een lange weg te gaan voordat ze deel mogen nemen aan de US Open. De twee moeten eerst een regionaal tennistoernooi winnen, waarna hun het nationale kwalificatietoernooi staat te wachten. Als ook dat wordt gewonnen, krijgen ze een wildcard voor het officiële kwalificatietoernooi van de US Open.

:') :') :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_124192177
Boeiend, het is het kwalificatietoernooi voor het kwalificatietoernooi voor het kwalificatietoernooi :P.

En hij kan ook nog eens daadwerkelijk tennissen.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124197725
Grappig. Hebben jullie dit al gezien? Nadal de GOAT! http://www.tennis.nl/buit(...)l-beste-aller-tijden
pi_124197896
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Tennisfan90 het volgende:
Grappig. Hebben jullie dit al gezien? Nadal de GOAT! http://www.tennis.nl/buit(...)l-beste-aller-tijden
Ja leuk en indrukwekkend. Maar heeft alles te maken met hoe snel je doorbreekt (en hoe lang je na je piek doorgaat). Als je de hoogtij-jaren (vanaf de eerste grote toernooizege ofzo tot aan de laatste) zou bekijken zou iemand als Federer ruimschoots boven Nadal staan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124243840
Rafa gewoon al meteen #2 in de race _O- :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124244299
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:21 schreef Norrage het volgende:
Rafa gewoon al meteen #2 in de race _O- :)
Murray heeft ook gewoon maar twee toernooien gespeeld..

Oh ja, en Brisbane. :')
pi_124244429
Ik vind het desalniettemin knap van iemand om zo hoog te staan terwijl je een GS gemist hebt :D
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:39:20 #292
211083 Angelof9
I must go first
pi_124288469
Nou, het mocht een keer tijd worden!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124292752
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:38 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het desalniettemin knap van iemand om zo hoog te staan terwijl je een GS gemist hebt :D
Maar het is best logisch toch, als je kijkt naar wat de concurrentie doet? Nadal wint één 250, één 500-toernooi en een Masters, en krijgt nog150 voor de finale van Vina del Mar= 1900. Best veel punten. Murray heeft eigenlijk net zo lang niet gespeeld als Nadal, en heeft dus alleen winst Brisbane (250), finale AO (1200), en een kwartfinale op IW (180). Federer is geen enkel toernooi verder gekomen dan de halve finale.

Dus knap.. Ik ben het niet eens met mensen hier die zeggen dat het ligt aan het niveau van de tour op het moment, maar denk dat het vooral komt door het falen of de absentie van de andere grote drie dan aan Nadals prestatie. Oh ja, en aan Ferrer en Delpo natuurlijk, die allebei top vijf staan.
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:41:50 #294
323439 HetKlusKonijn
pi_124302691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:40 schreef Rosario het volgende:
Dus knap.. Ik ben het niet eens met mensen hier die zeggen dat het ligt aan het niveau van de tour op het moment, maar denk dat het vooral komt door het falen of de absentie van de andere grote drie dan aan Nadals prestatie. Oh ja, en aan Ferrer en Delpo natuurlijk, die allebei top vijf staan.
Helemaal met je eens. Uiteindelijk komt het toch gewoon neer op zoveel mogelijk punten bij elkaar slaan, of je dat nou doet door één GS te winnen of je punten bij elkaar te sprokkelen door allerlei MM-toernooitjes te spelen, dat maakt niet zoveel uit.

Ik zie Ferrer wel snel gaan zakken als-ie niet snel zijn vorm terugvindt. DelPotro doet het wat dat betreft een stuk beter, al had hij natuurlijk wel een enorme zeperd bij de AO dit jaar.
pi_124365841
Godver, ik heb me op facebook in een "Nadal gebruikt doping" discussie gemengd...ik kon het niet laten. Als reactie op dit bericht:
quote:
Tennis Passie
8 uur geleden

* TONI NADAL LAAT VAN ZICH HOREN * De coach van Rafael Nadal trekt op een Spaans tennisblog flink van leer richting Christophe Rochus. Uncle Toni is 'not amused' over de uitspraken die de Belgische tennisser eerder deed over Rafael. In januari jl. sprak Rochus in een radiointerview over de afwezigheid van Nadal op de tour. Het interview ging over doping in de tennissport. "Ja, natuurlijk zit er ook doping in het tenniswereldje", klonk het uit de mond van Rochus. De lange afwezigheden van Nadal en Robin Söderling noemde hij verdacht. "Het blijven geruchten, maar toch stelt iedereen zich dezelfde vraag. Hoe kan het dat Rafael zo sterk presteert op Roland Garros en een maand later zogezegd niet meer kan spelen? Dat is verdacht, maar er zijn geen bewijzen." Rafael Nadal reageerder daarop met; "Er wordt inderdaad geroddeld over mij omdat de controles niet publiek zijn. De Internationale Tennisfederatie ITF en het Wereldantidopingagentschap WADA moeten inzetten op transparantie, anders zal ik zo'n idioot commentaar moeten blijven aanhoren. Ik vind het ongelooflijk dat men zulke beschuldigingen zonder bewijs mag publiceren." Nadal en de oudste van de 3 Rouchus broers waren ineens geen vriendjes meer. Christophe Rouchus temperde zijn uitspraken met; "Ik heb er genoeg van om hierover aangesproken te worden. Als gewezen sporter heb ik gewoon een debat willen openen. Ik begrijp dat dit alles Nadal op de zenuwen werkt. Hij is een prima kerel, zeer eenvoudig en bescheiden. Ik heb absoluut niets tegen hem. Top dat hij pleit voor meer transparantie. Hoe meer duidelijkheid er is, hoe beter."
Maar nu 3 maanden verder is de kwestie voor Toni Nadal nog niet vergeven, laat staan vergeten. Nu is ons Spaans niet zo goed, maar Rochus wordt door Uncle Toni als een imbeciel bestempeld.

http://www.puntodebreak.c(...)ecil-y-un-maleducado
Toni Toni Toni :')
Die familie Nadal is zo dom :')
pi_124368793
Doet me een beetje denken aan Armstrong die van leer trok tegen die ene vent uit het peloton die in 1999 nog beweerde dat dopinggebruik gewoon doorging. ;(

Hij zegt ook dit;
quote:
Que sean públicos y transparantes. Estoy a favor de eso, pero en contra de la forma. Me parece feo que a un jugador profesional, por el hecho de jugar a un deporte, me parece increíble que le puedan tratar como a un delicuente.
"Laat dopingcontroles openbaar en transparant zijn. Daar ben ik voor, maar tegen de manier waarop. Het lijkt me verkeerd dat een professionele sporter, alleen om het feit dat hij een sport speelt, wordt behandeld alsof hij een crimineel is."
Wel typisch. Lekker ruimte overhouden om toch wat toe te dienen, en dan weer schoon zijn voor de controles. Goed hoor Toni.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:45:31 #297
323439 HetKlusKonijn
pi_124370194
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:07 schreef Norrage het volgende:
Godver, ik heb me op facebook in een "Nadal gebruikt doping" discussie gemengd...ik kon het niet laten. Als reactie op dit bericht:
Toni Toni Toni :')
Die familie Nadal is zo dom :')
Ze zeggen domme dingen in de pers, maar of ze nou echt zo dom zijn...?
Dan zouden ze toch allang gepakt zijn, als er sprake is van doping-praktijken?

Of ben ik hier nou heel erg naief? :{
pi_124370311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk universitair geschoolde dopingdokters voor.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124379828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Alsof al die wielrenners genieën waren :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 23 maart 2013 @ 02:37:45 #300
323439 HetKlusKonijn
pi_124399354
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:16 schreef Morthill het volgende:

[..]

Alsof al die wielrenners genieën waren :D
Dat is nou net mijn punt, die zijn dus zo langzamerhand wel allemaal gepakt (nadat iedereen al jaaaaaaaaren wist dat ze aan de dope zaten). Je zou bij niet-al-te-slimme tennissers zo langzamerhand wel hetzelfde verwachten...

Oja, eventjes de anti-doping reglementen van de ITF en de ATP vergeten. Die bestaat namelijk niet of nauwelijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')