telegraaf hequote:Op maandag 11 maart 2013 15:02 schreef Timm-E het volgende:
Ik keek toch even vreemd op toen ik opeens de titel van dit artikel zag: Nadal na 346 dagen positief...
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:02 schreef Timm-E het volgende:
Ik keek toch even vreemd op toen ik opeens de titel van dit artikel zag: Nadal na 346 dagen positief...
Oh ik dacht voor beste sporter, ik dacht alquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:11 schreef Norrage het volgende:
Waarom?
Hij heeft de prijs voor beste breakthrough gekregen, niet voor beste sporter
Je kon ook even je bakkes houdenquote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:22 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Je kon ook even je bakkes houden
[..]
[..]
quote:De Amerikaan Don Catlin, een van de gerenommeerdste dopingjagers, geeft het tennis, dat het biologisch bloedpaspoort wil invoeren, een veeg uit de pan.
‘Het biologisch paspoort is tijdverlies voor tennis', zegt Catlin. ‘Ze zouden beter het aantal urinetests opvoeren met het geld dat ze nu willen spenderen aan het bloedpaspoort. Want vooraleer een bloedpaspoort zinvol is, heb je vier, vijf jaar aan een stuk gegevens nodig. Een goede start zou zijn om de spelers uit de top honderd per jaar vijf keer te testen, maar daarvoor heeft de Tennisfederatie wellicht het geld niet of wil ze het niet doen. Maar als je het niet op die schaal aanpakt, zul je niet ver geraken met het nieuwe dopingbeleid.'
Catlin, die mee aan de basis ligt van de huidige dopingbestrijding wereldwijd, suggereert ook dat het tennis het bloedpaspoort invoert onder de publieke druk – een aantal topspelers klaagde dat er te weinig wordt gecontroleerd – eerder dan een efficiënt dopingbeleid te voeren.
Federer gebruikt echt geen dopingquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:32 schreef Gorzalka het volgende:
Tja, de enige hoop die ik heb is dat over tien jaar opeens alle feiten boven water worden gehaald, waardoor Federer en Nadal huilend bij Oprah komen te zitten.
Het voelt ook raar om het uit te typen, maar als iedereen in de top gebruikt is het naïef om te denken dat hij onschuldig is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:37 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Federer gebruikt echt geen doping
"Iedereen"quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:46 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Het voelt ook raar om het uit te typen, maar als iedereen in de top gebruikt is het naïef om te denken dat hij onschuldig is.
Met een vrijwel non-existente dopingcontrole in combinatie met de enorme (financiële) belangen die er vallen te behalen vind ik het niet zo raar om van het slechte in de mens uit te gaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:47 schreef detennismaster het volgende:
[..]
"Iedereen"
Dat is ook al rare aanname.
quote:The introduction of the biological passport is a good thing for tennis. Tennis being a clean sport is very important, although there's been rumours for a while in the locker room about some players including Nadal. I don't know anything about it, however. Just locker room rumours
Van iemand die doping gebruikt zou je wel een wat gespierder lichaam en beter set 5-record verwachten (Federer heeft in totaal 82% van zijn wedstrijden gewonnen. Echter van de 5e sets die hij gespeeld heeft 56%, abominabel dus).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:46 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Het voelt ook raar om het uit te typen, maar als iedereen in de top gebruikt is het naïef om te denken dat hij onschuldig is.
We hebben het over doping, niet per se anabolen, conditie of zelfs kracht vertaalt zich niet per se in spieren. Ondanks dat hij het "normaalste" lichaam van de top 10 heeft is Federer jaren lang snel en bijna onvermoeibaar geweest. Federer is mentaal gewoon niet zo sterk, daar ligt het 5-set record aan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Van iemand die doping gebruikt zou je wel een wat gespierder lichaam en beter set 5-record verwachten (Federer heeft in totaal 82% van zijn wedstrijden gewonnen. Echter van de 5e sets die hij gespeeld heeft 56%, abominabel dus).
Daarnaast uitlatingen, bijvoorbeeld het plan om stalen velen jaren te bewaren en iemand jaren nadat hij gestopt is nog prijzengeld afpakken etc. Dat ging een Söderling bijvoorbeeld te ver. Je weet het natuurlijk nooit, maar als íemand de schijn mee heeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |