Mystery Trackers III : Black Island?quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:08 schreef Vak113 het volgende:
Besef me net dat je als elfje door dat sleutelgat vliegt, niet als een mug.
Je kunt beginnen met vertellen waar het spel over ging, wat je er van herinnert?quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:12 schreef OReally het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor een bordspel dat ik vroeger speelde maar waarvan ik de naam nu niet meer ken?
Supaplex, easyquote:Op donderdag 19 september 2013 13:39 schreef Kroelo het volgende:
Wie kan me helpen? ik zoek de naam van een PC spel van vroeger, het ging ongeveer zo:
je poppetje was een rode bal en de omgeving bestond uit computer techniek, je moest dan groene vlakken eten en dingen laten ontploffen en zorgen dat je zelf niks op je hoofd kreeg want dan ging je dood
zo frustrerend als je de naam niet meer weet maar je ziet het spel zo voor je
jaaaaa die is het! bedanktquote:Op donderdag 19 september 2013 13:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Supaplex, easy
En een plaatje ter verificatie:
[ afbeelding ]
Ik merk dat het bij sommige games geïntegreerd is zodat je meteen van start kan.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:43 schreef VRIDZ het volgende:
Geen idee hoe het hier zit met de regels over downloaden etc, maar Supaplex kun je gewoon voor nop downloaden, is gewoon freeware/abandonware geworden. Moet je echter ook wel Dosbox installeren.
Dat zal dan waarschijnlijk zijn bij sites zoals gog.com of Steam, lijkt me? Spellen die toch enigszins aangepast zijn om gewoon onder bijv Windows 7 gespeeld te kunnen worden. Abandonware-sites hebben volgens mij gewoon de originele Dos-versies.. Maar goed, als ze maar werken, dat is wat teltquote:Op donderdag 19 september 2013 17:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik merk dat het bij sommige games geïntegreerd is zodat je meteen van start kan.
Beneath a Steel Sky is er ook zo één.
Hehe, ja GOG.com.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:22 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Dat zal dan waarschijnlijk zijn bij sites zoals gog.com of Steam, lijkt me? Spellen die toch enigszins aangepast zijn om gewoon onder bijv Windows 7 gespeeld te kunnen worden. Abandonware-sites hebben volgens mij gewoon de originele Dos-versies.. Maar goed, als ze maar werken, dat is wat telt
Al was het maar omdat dat gratis is!quote:Op donderdag 19 september 2013 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hehe, ja GOG.com.![]()
En sowieso zijn die abandonwaresites leuk om eens af te struinen en dingen te proberen.
Dat maakt die games soms eigenlijk wel sterker denk ik, voor een grijpstijver zo'n klassieker downloaden, alles erop en eraan en dat dan onbeperkt kunnen spelen en delen. Die site is gewoon goed.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:32 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Al was het maar omdat dat gratis is!Maar idd, daar zie je ook de minder goede/bekende spellen, die voor een enkeling toch juist heel erg leuk kunnen zijn (al was het maar om nostalgische redenen)
Het speelt natuurlijk ook mee, dat retro echt booming business is, zowel op de consoles als op de PC.. veel mensen die in hun jeugd voor het eerst op de pc zaten (toen er uberhaupt voor het eerst pc's beschikbaar kwamen), zijn nu halverwege 20 tot halverwege 30.. en die missen hun oude vertrouwde (moeilijkere/originelere) spellen, en willen die maar wat graag nog eens spelen. En dat hebben de game-uitgevers ook wel in de gaten, niet voor niets dat er tegenwoordig meerdere sites zijn die oude spellen (al dan niet in een nieuw jasje) weer te koop aanbieden voor een paar euro/dollar.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat maakt die games soms eigenlijk wel sterker denk ik, voor een grijpstijver zo'n klassieker downloaden, alles erop en eraan en dat dan onbeperkt kunnen spelen en delen. Die site is gewoon goed.
Ik geef ze ook zeker geen ongelijk, goede kans ook om die oude games die je destijds gemist hebt eens te proberen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:15 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk ook mee, dat retro echt booming business is, zowel op de consoles als op de PC.. veel mensen die in hun jeugd voor het eerst op de pc zaten (toen er uberhaupt voor het eerst pc's beschikbaar kwamen), zijn nu halverwege 20 tot halverwege 30.. en die missen hun oude vertrouwde (moeilijkere/originelere) spellen, en willen die maar wat graag nog eens spelen. En dat hebben de game-uitgevers ook wel in de gaten, niet voor niets dat er tegenwoordig meerdere sites zijn die oude spellen (al dan niet in een nieuw jasje) weer te koop aanbieden voor een paar euro/dollar.
Als ik zou moeten kiezen dan doe ik dat ook liever.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:19 schreef VRIDZ het volgende:
Al ga ik zelf dan liever langs bij de kringloopwinkels.. kom je stiekem ook aardig wat oude (Dos)spellen tegen, soms zelfs voor nog minder dan op dergelijke sites. En je hebt het nog fysiek ook, met boekjes etc.. al kost het dan misschien wel iets meer moeite om het aan de gang te krijgen.. maar ach, dat heb je er dan wel voor over
freeware en abandonware zijn verschillende begrippen, de eerste is vrijgegeven, de tweede zit gewoon copyright op, maar word doorgaans als excuus gebruikt om titels die niet op commerciele basis meer te verkrijgen zijn, te kunnen spelen. Downloaden daarvan is volgens de nederlandse wet nog steeds verboden.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:43 schreef VRIDZ het volgende:
Geen idee hoe het hier zit met de regels over downloaden etc, maar Supaplex kun je gewoon voor nop downloaden, is gewoon freeware/abandonware geworden. Moet je echter ook wel Dosbox installeren.
Sorry, maar dit kan echt van alles zijn, van Return to Mysterious Island tot Far Cry.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:13 schreef soufyan1223 het volgende:
ik speelde vroeger een game waarbij je gestrand was op een onbewoond eiland, je moest daar dan zien te overleven.
het spel is voor de pc.
(note)
het spel is geen "stranded"
het was zoals het spel 'stranded"quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:41 schreef BdR het volgende:
[..]
Sorry, maar dit kan echt van alles zijn, van Return to Mysterious Island tot Far Cry.Heb je niet meer info?
Wanneer was "vroeger" ongeveer, hoe zag het spel eruit, 2D of 3D, shooter of point-and-click afventure of zoals the sims? enz.
Operation Wolf?quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:41 schreef Elvi het volgende:
In de jaren '80 had mn vader een spel voor de pc waarin je in het leger zat. het beeld schoof langzaam naar rechts en je moest dan de tegenstander neerschieten. Die konden lopen, per helicopter in beeld komen, in een auto zitten of met een parachute naar beneden komen. Het speelde zich af in de jungle (vietnam oorlog misschien?). Soms kwam er een vrouw in beeld en die mocht je niet neerschieten. Ik weet niet meer zeker of dit spel al op een diskette stond of op zo'n grote diskette.
Ik denk ook Operation Wolf, maar de screenshot hierboven is van de Nintendo 8-bit versie, die ziet er iets anders uit dan de pc versie.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:41 schreef Elvi het volgende:
..een spel voor de pc waarin je in het leger zat..
Sims Castaway?quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:16 schreef soufyan1223 het volgende:
[..]
het was zoals het spel 'stranded"
3D
er waren geen pistolen ofzo, volgensmij heb je aan het begin van het spel alleen een stuk touw en hout en een mes. <<<<zoiets.
heb je daar iets aan?
Ja deze was het! Dankjewel!quote:Op zondag 22 september 2013 11:30 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik denk ook Operation Wolf, maar de screenshot hierboven is van de Nintendo 8-bit versie, die ziet er iets anders uit dan de pc versie.
Klinkt als Pongquote:Op maandag 23 september 2013 20:54 schreef Stevenzenl het volgende:
Is geloof ik een spel van dit jaar, je kan een negert zijn, een rare gast die in onderbroek loopt, en een normale gozert met een vertroebelde gezinssituatie. En je kan geloof ik ook auto's jatten.
Shivers?quote:Op woensdag 25 september 2013 17:36 schreef Lt.Surge het volgende:
Mensen, hellup!
Ik zoek een game voor mijn vriendin.
Beschrijving is, laten we zeggen...vaag
Spel, ze speelde het begin jaren 90 (onbekend of console/pc), waar je puzzels moest oplossen, en dan kreeg je een geest in een fles of je moest geesten vangen in flessen.
Klinkt dit toevallig bekent bij iemand?
Aerosmith's generation X?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:25 schreef bpi het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een arcade game. De cabinet had 3 geweren waarmee je met cd s kon schieten. Dacht dat het iets te maken had met een rockband ofzoiets. Iemand een idee?
Swarm Assault uit 2001?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef Thierry92 het volgende:
Ik zoek een spel waarbij je met bijen, spinnen, vliegen, lieveheersbeestjes etc. tegen elkaar moest vechten.
Dit spel heb ik ca. 10 jaar terug gespeeld op de computer.
Het was geen internetspel, maar gewoon een computerspel!
Ja dat is hem!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:00 schreef BdR het volgende:
[..]
Swarm Assault uit 2001?
Anders misschien SimAnt (1991) of Empire of the Ants (1999), maar da's alleen met mieren.. of ExcaliBug?
GtaV doe ff serieusquote:Op maandag 23 september 2013 20:54 schreef Stevenzenl het volgende:
Is geloof ik een spel van dit jaar, je kan een negert zijn, een rare gast die in onderbroek loopt, en een normale gozert met een vertroebelde gezinssituatie. En je kan geloof ik ook auto's jatten.
Die auto's jatten kan ik me niet herinneren maar ik denk dat je WWE '13 bedoelt.quote:Op maandag 23 september 2013 20:54 schreef Stevenzenl het volgende:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:10 schreef Elan het volgende:
"Vroeger" hadden we op school een soort van educatief spel waarbij je door het huis moest gaan en o.a. de verwarming lager moest zetten, ramen dichtdoen en stofzuigen.
Doel was geloof ik van zo min mogelijk geld rond komen. Het was meer educatief dan echt een game dus geen Sims of zo.
Iemand?
Geniaal dat speelde ik in groep 7quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:55 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Thuis in het milieu. Heb het vroeger ook gespeeld op de basisschoolSorry voor het kleine formaat van het filmpje, was eerste hit die ik tegen kwam zo snel.
Dit is de wat nieuwere versie, er was ook een wat oudere versie met minder kleuren (voornamelijk geel/rood/groen/blauw, zoiets)..
Die was het inderdaadquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:55 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Thuis in het milieu. Heb het vroeger ook gespeeld op de basisschoolSorry voor het kleine formaat van het filmpje, was eerste hit die ik tegen kwam zo snel.
Dit is de wat nieuwere versie, er was ook een wat oudere versie met minder kleuren (voornamelijk geel/rood/groen/blauw, zoiets)..
Geen idee welke groep het was dat ik m speelde, vast ook wel groep 7 / 8. Maar speelde het ook wel eens thuis (voor zover je eigenlijk van 'spelen' kunt sprekenquote:
Gebruik maken van elkaars kennis is toch ook niet verkeerd?quote:
Rise Of Nations?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef 0108daniel het volgende:
Ik ben opzoek naar een strategy spel wat begint in de oudheid en 15 ages heeft.
Het is een soort Age of Empires.
In het begin heb je speren en paarden en later krijg je raketten en tanks.
Er is ook een uitbreiding van het spel.
HAHAHA owja datquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:55 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Dankje, het was Empire Earth 2quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:09 schreef mschol het volgende:
[..]
Rise Of Nations?
[ afbeelding ]
of empire earth
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitstop_II ?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:12 schreef rijsttafel het volgende:
Ik had vroeger (rond 1990 oid) een racespel op de DOS computer wat er heel simpel uitzag. De auto van achter, was eigenlijk een paar blokjes. Volgens mij kon je het ook met twee spelers spelen. De pit moest je in omdat je banden nogal snel sleten (na 1 of 2 rondjes al) en de pitcrew moest je ook zelf bedienen en dat was het tofste eraan.Hoe heette dit spel?
Ja, die! Haha te veel gespeeld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitstop_II ?
Nice, thanks voor de tip!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef rijsttafel het volgende:
Trouwens, voor degenen die dit kanaal niet kennen:
http://www.youtube.com/user/phreakindee/videos
Best veel oude games.
Denk dat het voor beide partijen leuk is;quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:59 schreef stalybridge het volgende:
Even mijn bewondering uitspreken voor de mensen die vaak ondanks een summiere omschrijving de oude titels boven water toveren.
Je hebt het over de openingspost neem ik aan. Goed punt, en Dimension Plus is er ook niet meer en FutureMax heeft nauwelijks nog games. Voor evt. een volgend deel kunnen die links weggeaten en daarvoor in de plaats kunnen deze links er wel bij:quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:04 schreef tennis_jongen het volgende:
FutureZone is gesloten. Nu 12games
http://forum.fok.nl/topic/1652046quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:46 schreef Knoflook het volgende:
Ok, omdat ik geen nieuw klein topic wil openen voor deze kleine vraag, hoop ik dat het ook hier mag. Anders verwijder maar.
Ik zoek een game voor mijn 4 jarig zoontje. Miel de auto monteur, red cat en al die nostalgische spellen krijg ik gewoon niet werkend op Windows 7.
Ik zoek een dergelijk makkelijk spel, hoeft niet perse educatief te zijn.
Zou fijn zijn als er ''makkelijk'' aan te komen is. "wink, wink"
Nu wilt hij constant knopjes drukken als ik League of Legends speel ><.
Minecraft vind hij wel leuk maar coordineren met W,A,S,D en muis is nog net iets te lastig voor hem.
Thanks al vast voor alle suggesties!
Thanks. Had al een hoop comptabiliteit oplossingen geprobeerd maar niet die uitgebreide. Ga ik als nog doen. Thanks !quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:50 schreef MesaJJB het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1652046
Lees dit eens door! Misschien krijg je de oude games dan wel aan de praat.
Lost voor Miel en Redcat niets op.... Krijg steeds fout melding bij setup.exe, dat ik bit versie moet controleren. 32/64bit. Doe je weinig aan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:50 schreef MesaJJB het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1652046
Lees dit eens door! Misschien krijg je de oude games dan wel aan de praat.
VMWare of virtual box installeren, daarin XP installeren, kan je hem vermoedelijk gewoon draaienquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:13 schreef Knoflook het volgende:
[..]
Lost voor Miel en Redcat niets op.... Krijg steeds fout melding bij setup.exe, dat ik bit versie moet controleren. 32/64bit. Doe je weinig aan.
http://www.metacritic.com/browse/games/genre/date/wrestling/ps2quote:Op woensdag 20 november 2013 11:35 schreef Dimac het volgende:
Hallo,
vroeger had ik op de PS2 zo'n DVD met verschillende Demo-spellen erop.
Er was één demospel op, en daar moest je worstelen/vechten in een ring. Het zag er redelijk realistisch uit, dus niet Tekken oid.
Iemand enig idee hoe het heet?
Zoek de naam al dagen, maar kom er maar niet achter.
Hartstikke bedankt!
Zie deze lijst met ps2 demo discs of deze ps2 demo discs.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:35 schreef Dimac het volgende:
..
vroeger had ik op de PS2 zo'n DVD met verschillende Demo-spellen erop.
Er was één demospel op, en daar moest je worstelen/vechten in een ring. Het zag er redelijk realistisch uit, dus niet Tekken oid.
..
Okee, ik weet niet hoe oud je bent dus "uit mijn jeugd" kan alles van eind jaren '80 tot 5 jaar geleden betekenen..quote:Op woensdag 20 november 2013 19:13 schreef dahippieunicorn het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik ben op zoek naar een spel uit mijn jeugd..
Jaaaaaa!quote:Op woensdag 20 november 2013 21:30 schreef BdR het volgende:
[..]
Okee, ik weet niet hoe oud je bent dus "uit mijn jeugd" kan alles van eind jaren '80 tot 5 jaar geleden betekenen..Hoe dan ook, even zoeken levert deze walkthrough..
"Monster Palace" misschien?Vrij obscure game, was het helemaal in het Nederlands? Is nu toevallig op marktplaats te vinden.
eerste waar ik aan moet denken bij jouw beschrijving is 7th guest uit 1993 of 11th hour uit 1995quote:Op maandag 25 november 2013 12:33 schreef Edianme het volgende:
Kan iemand me helpen? Ik kan me herinneren dat we in groep 7 (dat is een jaar of 12 geleden) na school een spel speelden. Zelf dacht ik dat het Otello/Othello heette, maar op google komt er dan een heel ander spel naar voren. Het is een spel dat zich afspeelt in een groot huis geloof ik, waar je aanwijzingen moet ontcijferen waardoor je verder kan. Dacht ook dat je sleutels moest hebben om deuren te kunnen openen.. Het is weinig, zie het nog zo voor me maar meer weet ik niet! Het lijkt me een walkthrough game (ben niet helemaal thuis in de gametermen...).Iemand??
messiah? Dat was met een een baby engelquote:Op maandag 25 november 2013 13:45 schreef replay11nl het volgende:
Ik zoek een game uit 2000 denk ik, je kan met een soort baby engel tegen de duivel vechten in third person. Kan echt niks meer herinneren, behalve dat het leuk was, en dus die baby engel VS de duivel
Dat is hem! Thanks!quote:Op maandag 25 november 2013 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
messiah? Dat was met een een baby engel
Weet je misschien nog specifieke puzzels, voorwerpen, locaties etc.? Want dit is moeilijk te zeggen met zo weinig steekwoorden. Een adventure game in een huis, met deuren en sleutels, van vóór 2002, dat kunnen vele games zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 12:33 schreef Edianme het volgende:
Kan iemand me helpen? Ik kan me herinneren dat we in groep 7 (dat is een jaar of 12 geleden) na school een spel speelden. Zelf dacht ik dat het Otello/Othello heette, maar op google komt er dan een heel ander spel naar voren. Het is een spel dat zich afspeelt in een groot huis geloof ik, waar je aanwijzingen moet ontcijferen waardoor je verder kan. Dacht ook dat je sleutels moest hebben om deuren te kunnen openen.. Het is weinig, zie het nog zo voor me maar meer weet ik niet! Het lijkt me een walkthrough game (ben niet helemaal thuis in de gametermen...).Iemand??
crazybytesquote:Op woensdag 27 november 2013 18:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik zoek geen specifieke game, maar voor ik een apart topic aanmaak probeer ik het even in dit topic. Ik ben op zoek naar een serie met verzamelcd vol met games. Dit waren verzamelcd's (meestal 4 cd's per uitgave) die genummerd waren en waar allerlei games en proggies op stonden. Dit waren deels demo's en deels volledige versies. Spellen die er op stonden waren onder anderen Revolt en Red Alert. De laatste keer dat ik de cd's heb gezien is ongeveer in 2000 geweest. Weet iemand de naam van de serie die ik bedoel? (Ligt op t puntje van me tong en volgens mij was het iets met 'bytes' of 'byte' ofzo, maar kom er niet op).
idd Crazybyte waarschijnlijk, de andere waren van Twilightquote:Op woensdag 27 november 2013 18:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik zoek geen specifieke game, maar voor ik een apart topic aanmaak probeer ik het even in dit topic. Ik ben op zoek naar een serie met verzamelcd vol met games. Dit waren verzamelcd's (meestal 4 cd's per uitgave) die genummerd waren en waar allerlei games en proggies op stonden. Dit waren deels demo's en deels volledige versies. Spellen die er op stonden waren onder anderen Revolt en Red Alert. De laatste keer dat ik de cd's heb gezien is ongeveer in 2000 geweest. Weet iemand de naam van de serie die ik bedoel? (Ligt op t puntje van me tong en volgens mij was het iets met 'bytes' of 'byte' ofzo, maar kom er niet op).
Hahaha indd, heerlijk!quote:Op woensdag 27 november 2013 18:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
idd Crazybyte waarschijnlijk, de andere waren van Twilight
Is het misschien Gruntz?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:15 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Ik zoek een spel waarbij je groene mannetjes kon besturen en monstertjes moest slopen waarna je hun sap moest opdrinken met een rietje. Het was een puzzelspelletje dat je van bovenaf zag voor de pc. Iemand enig idee waar ik het over heb?
Volgens mij klonk het als schrumps oid.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA THANKS!!!!!!! Gruwelijk spel :-)quote:
Dit topic gaat over het terugvinden van games. Voor dit soort vragen (voor zover je het uberhaubt een vraag kan noemen..) zie bijv. dit andere topic -> GAM / BF3 of COD Ghostsquote:
In één keer juist, bedankt!quote:
Zo'n game werd eerder ook al gevraagd, misschien Sims Castaway of Strandedquote:Op woensdag 27 november 2013 07:43 schreef yamiown het volgende:
Ik zoek er twee.
De eerste is een typische zylom (achtige) game waarbij je de demo kan spelen en na een uur moest kopen.
Maar het gaat dat je op eiland aanspoelt met een groepje en dat je een soort samenleving moet opbouwen, je had verschillende rollen 1 was bouwer(ben ik vrij zeker van) en je had ook verzamelaar geloof ik.
Iig je moest dus voortplanten en zorgen dat niet iedereen dood ging.
Ook had je puzzels die alleen bepaalde bewoners met een bepaald level (bijv. bouwen 2) konden doen.
Zoals ellevehC86 al zei, Desert Strike of Jungle Strike?quote:Tweede is een helicopter spel waar je volgens mij doelen moest bombarderen (of neerschieten) ik weet er niet veel meer van behalve dat het geloof ik op een floppie stond (samen met Commander Keen) als bonusgame (alle Commander Keens hadden wij legaal).
Dit speelde ik overigens rond 2004'ish, kan wat eerder zijn, kan wat later zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |