quote:Hongaarse studentenorganisatie beschuldigd van antisemitisme
BOEDAPEST – Opnieuw is Hongarije verwikkeld in een schandaal rond antisemitisme. Een studentenpartij in Boedapest gaf studenten in een database jood, homo of andere benamingen. De politieke partij Jobbik met een extreem rechtse signatuur heeft de hand in het toenemende antisemitisme.
Een studentenlijst van een studentenpartij bij de universiteit Eötvös in Boedapest werd vorige week openbaar gemaakt. De beweging verzamelde illegaal gegevens van voornamelijk eerstejaarsstudenten en voorzag die van racistische of seksistische opmerkingen.
Achter de namen stonden teksten als „ze heeft een lelijk joods hoofd”, „blijkbaar een zigeuner”, „liberaal homokindje” of nog erger. Over degenen die wel geaccepteerd werden, stond geschreven dat hij of zij bijvoorbeeld netjes of vrolijk was. In een van de kolommen werd met ‘ja’ en ‘nee’ aangegeven als men dacht dat de persoon in kwestie joods is. In een volgende kolom had men de geschatte politieke voorkeur vermeld.
Volgens de Oostenrijkse krant Der Standard heeft de Jobbikpartij, de enige politieke partij in Europa die openlijk antisemitisme propageert, sinds 2006 in de studentenorganisaties steeds meer macht gekregen. Studentenpartijen hebben een belangrijke rol in de Hongaarse universiteiten. Ze zorgen voor een verdeling van studiebeurzen en financiën voor projecten.
De betreffende studentenpartij in Boedapest ontkent de toevoegingen in de database gezet te hebben. „Iedereen die toegang tot het kantoor van de studentenorganisatie had, kan het geweest zijn.” Alle activiteiten van de organisatie zijn op bevel van de rector van de Eötvös Universiteit geschorst totdat de politie meer duidelijkheid kan geven over het incident. Over de omvang van het schandaal aan de Boedapestse universiteit en of deze vorm van discriminatie ook bij andere Hongaarse hogescholen en universiteiten voorkomt, is nog niets bekend.
Landelijke registratie
In november vorig jaar pleitte leider Marton Gyöngyösi van de Jobbikpartij voor landelijke registratie van Hongaren met een joodse achtergrond, omdat ze een „veiligheidsrisico” zouden vormen voor Hongarije. Pas na veel protest, ook vanuit het buitenland, kwam er een vaag excuus van premier Viktor Orbán en zijn partij Fidesz, aldus het Duitse blad Der Spiegel. Zo’n tienduizend mensen verzamelden zich enkele dagen later voor het Hongaarse parlement om te protesteren tegen antisemitische uitlatingen.
Volgens Die Welt kampt Hongarije met een identiteitsprobleem die aan de oppervlakte is gekomen met de economische crisis. Daarom steken fascistische en antisemitische bewegingen de kop op.
Ik was eigenlijk niet van plan om in deze topic te reageren daar het een nogal overtrokken bericht is over studenten.quote:
Geen idee.. alsof mensen altijd rationeel zijn.quote:
Wees maar gerust, het broeit in Hongarije. Viktator Orbán met zijn partij FideSSz heeft zijn langste tijd gehad en nazipartij Jobbik heeft niets in te brengen en zal dat ook nooit kunnen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:50 schreef arjan1212 het volgende:
Frutsel ik wou hiermee bereiken aandacht voor de gevaarlijke sitouatie in hongarije
de jobbik partij en premier orban zijn verkeerd bezig
Een van de vele redenen waarom een politieke unie een kort leven zal hebben, als het er al komt.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
En met zulke volkeren willen we in 1 Europese superstaat wonen, als het aan Pechtold ligt. Overigens is dat antisemitisme in geheel Oost-Europa wijdverspreid.
Anti-semiet. Je zei "Islamietjes".quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk niet van plan om in deze topic te reageren daar het een nogal overtrokken bericht is over studenten.
Volgens mij wil hij het graag weten omdat Hongaren een soort halve Turken zijn met nog een aantal verwaterterde Turks/islamitische tradities,vooral in de omgeving van Budapest gehanteerd. Aangezien Turken en Hongaren ontzettend nationalistisch zijn (kunnen de Fransen nog wat van leren) en derhalve ook anti joods. Maargoed, Turken en zeker de islamietjes zijn 2 keer zo anti joods als de Hongaren. Niets nieuws.
Nee, dan India.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
En met zulke volkeren willen we in 1 Europese superstaat wonen, als het aan Pechtold ligt. Overigens is dat antisemitisme in geheel Oost-Europa wijdverspreid.
Geen nood. Tegen die tijd hebben we een EU-leger dat wel raad weet met opstandige volkeren binnen de Uniequote:Op maandag 11 maart 2013 22:43 schreef waht het volgende:
[..]
Een van de vele redenen waarom een politieke unie een kort leven zal hebben, als het er al komt.
Een van de weinige landen op de wereld waar antisemitisme niet voorgekomen is, ondanks dat er al 2500 jaar lang joden wonen.quote:
Nou, driewerf hoera, geen antisemitisme in India. Gelukkig nog genoeg andere ellende om de bevolking aldaar bezig te houden.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een van de weinige landen op de wereld waar antisemitisme niet voorgekomen is, ondanks dat er al 2500 jaar lang joden wonen.
Maar goed, jij hebt natuurlijk alles voor die Europese superstaat voor over, of we nou 70 jaar na de Holocaust samen met antisemitische volkeren in een Unie opgescheept zitten of niet. 1 volk, 1 leider, 1 munt, 1 Unie.
Daarom moet je elk land haar eigen ontwikkeling gunnen, Koos. India, Hongarije, Griekenland, Spanje, Frankrijk, en ga zo maar door.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, driewerf hoera, geen antisemitisme in India. Gelukkig nog genoeg andere ellende om de bevolking aldaar bezig te houden.
kan van Turkije niet gezegd wordenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
Hongarije![]()
Een fijn land met fijne mensen.
Bingo.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom moet je elk land haar eigen ontwikkeling gunnen, Koos. India, Hongarije, Griekenland, Spanje, Frankrijk, en ga zo maar door.
En niet kunstmatig een continent op de landkaart tekenen (Europa is eigenlijk een kunstmatige afbakening op het Euraziatische continent) en (bijna) alle landen binnen dat kunstmatig lijntje in 1 grote superstaat willen plaatsen. Elk volk, elk land heeft namelijk een andere geschiedenis, cultuur en economie. Gun de Grieken een goedkope punt en laat Hongarije haar eigen ontwikkeling doormaken, zonder dat een ondemocratisch Brussel zich overal mee bemoeit.
Of wil je samen zij aan zij met antisemitische en xenofobe Hongaren in 1 superstaat leven en samen het Europese volkslied zingen?
Mooiste vrouwen van de hele wereld wonen daar, daar kunnen die stinkende harige turken alleen maar van dromen.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:53 schreef Aloulou het volgende:
Pauper land en armoedig volkje. Altijd al geweest. Laat de Turken maar snel weer huishouden daar, misschien dat het dan wat opknapt
hoezo zijn turken harigquote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mooiste vrouwen van de hele wereld wonen daar, daar kunnen die stinkende harige turken alleen maar van dromen.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mooiste vrouwen van de hele wereld wonen daar,
Jij bent gewoon bevooroordeeld semi colombiaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - Colombia
2 - Armenie
3 - Venezuela
Mijn ervaring is helaas anders.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
Hongarije![]()
Een fijn land met fijne mensen.
Huh? zoals wie dan, buiten Doutzen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:48 schreef arjan1212 het volgende:
Nederland staat op nr 1 . waarom denk je dat de meeste topmodellen uit nederland komen huh
Verre van. Ik voel me slechts verwant aan Duitsers, Vlamingen, Scandinaviërs en - in mindere mate - aan Engelsen. De rest van Europa is alleen leuk om op vakantie te gaan, maar kan me qua mentaliteit gestolen worden.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom moet je elk land haar eigen ontwikkeling gunnen, Koos. India, Hongarije, Griekenland, Spanje, Frankrijk, en ga zo maar door.
En niet kunstmatig een continent op de landkaart tekenen (Europa is eigenlijk een kunstmatige afbakening op het Euraziatische continent) en (bijna) alle landen binnen dat kunstmatig lijntje in 1 grote superstaat willen plaatsen. Elk volk, elk land heeft namelijk een andere geschiedenis, cultuur en economie. Gun de Grieken een goedkope punt en laat Hongarije haar eigen ontwikkeling doormaken, zonder dat een ondemocratisch Brussel zich overal mee bemoeit.
Of wil je samen zij aan zij met antisemitische en xenofobe Hongaren in 1 superstaat leven en samen het Europese volkslied zingen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Nederlands_modelquote:
Dat zijn "gewoon"Nederlandse modellen, niet noodzakelijk internationaal doorgebroken modellen, daar zit een substantieel verschil tussen, zo'n beetje net zoals 99% van onze artiesten in het buitenland waarschijnlijk gewoon hadden moeten werken voor de kost omdat niemand buiten ons hier ze pruimen kan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Nederlands_model
Maar er staan er ook tussen die inmiddels dood zijn.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:48 schreef arjan1212 het volgende:
Nederland staat op nr 1 . waarom denk je dat de meeste topmodellen uit nederland komen huh
Ze hebben er serieuze problemen met zigeuners. Hele dorpen zijn er sterk vervuild en uiterst crimineel. Wanneer je een poosje ronddoolt door bijvoorbeeld Slowakije, is het niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat de meeste Slowaken een zekere afkeer van zigeuners hebben. Ik kreeg dat zelf ook na een paar maanden stank, agressie en pogingen tot oplichting die altijd uit dezelfde hoek kwamen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:29 schreef UpsideDown het volgende:
Tijdje terug nog geweest, wel een mooi land en aardige mensen. Maar volgens mij is Hongarije niet per defenitie meer antisemitisch dan bijvoorbeeld Tsjechië of Slowakije. Dit is toch wel een beetje een sfeertje wat iets meer heerst in de oost-Europese landen.
Prima, dan zijn we in elk geval niet elkaars concurrenten, want ik vind latina's bijna zonder uitzondering een weinig exclusieve uitstraling hebben. Ze zijn me ietsje te standaard en qua uiterlijk te saai.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Venezuela, Colombia, Mexico, man.
En Hathor, je hebt gelijk. Boedapest is een van de weinige Europese hoofdsteden die hoog op mijn nog te bezoeken lijstje staat en ik denk inderdaad dat daar veel mooie dames rondlopen.
Maar nee, anders dan latina wordt het niet meer voor mij...
Zou kunnen, ik heb geen verstand van modellenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zihn "gewoon"Nederlandse modellen, niet noodzakelijk internationaal doorgebroken modellen, daar zit een substantieel verschil tussen, zo'n beetje net zoals 99% van onze artiesten in het buitenland waarschijnlijk gewoon hadden moeten werken voor de kost omdat niemand buiten ons hier ze pruimen kan.
Een voordeel hebben ze wel, het zijn de langste vrouwen ter wereld.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb geen verstand van modellen
Wel weet ik dat toeristen altijd bijzonder te spreken zijn over Nederlandse vrouwen. Dat zal niet voor niets zijn.
Ja, op zich wel grappig. Ik doe er hierboven ook aan mee, maar eigenlijk is het ook best zorgwekkend..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:09 schreef Hathor het volgende:
Wel grappig trouwens hoe een topic over antisemitisme zo makkelijk overstag kan gaan naar een discussie waar de lekkerste wijven vandaan komen.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:02 schreef Lkw het volgende:
[..]
Prima, dan zijn we in elk geval niet elkaars concurrenten, want ik vind latina's bijna zonder uitzondering een weinig exclusieve uitstraling hebben. Ze zijn me ietsje te standaard en qua uiterlijk te saai.
Smaken verschillen, mien jongquote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Johana, salsalerares uit Cali, jaartje of 25, meer dan geweldig lichaam, prachtig gekleed, maar niet aan Lkw besteed...
picquote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Johana, salsalerares uit Cali, jaartje of 25, meer dan geweldig lichaam, prachtig gekleed, maar niet aan Lkw besteed...
Als we dat nou eens met al het nieuws zouden doen, zou Europa een zoveel lekkerder continent zijn. Die ongezonde invloed van NWS is sfeerverziekend en gekmakend.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:09 schreef Hathor het volgende:
Wel grappig trouwens hoe een topic over antisemitisme zo makkelijk overstag kan gaan naar een discussie waar de lekkerste wijven vandaan komen.
Zal es een plaatje schieten met de les donderdag.quote:
Hoi puber.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:18 schreef arjan1212 het volgende:
Ja jij kijkt niet naar het journaal omdat je het toch niet verstaat wehehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Waarom zit jij eigenlijk op salsa-les, jongetje Matador? Om salsa te leren of om stiekem te geilen op madame Johana?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zal es een plaatje schieten met de les donderdag.
Hehe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:32 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Waarom zit jij eigenlijk op salsa-les, jongetje Matador? Om salsa te leren of om stiekem te geilen op madame Johana?
Helaas, de democratie loopt steeds meer gevaar. En nee, Orbán is niet op zijn retour (behalve electoraal dan) mocht je op mijn opmerking doelen, hij eigent zich steeds meer macht toe. Ik heb gesteld dat het in Hongarije broeit, er is veel verborgen verzet tegen de gang van zaken en zijn diktatoriale zieke geest. Maar hoeveel er voor nodig is om een bevolking massaal in beweging te krijgen is niet te voorspellen. Soms is er heel veel voor nodig en soms is een klein vonkje genoeg voor een explosie.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:42 schreef arjan1212 het volgende:
Omstreden wet Hongarije goedgekeurd
Het Hongaarse parlement heeft vanavond met overgrote meerderheid ingestemd met een uitgebreid amendement op de grondwet dat eerder door het hooggerechtshof was verworpen. Het amendement staat vol omstreden beleidsmaatregelen, zoals het opsluiten van rondzwervende daklozen, het verbieden van politieke reclameboodschappen op de commerciële televisie en het verplichten van hoogopgeleiden om in de eerste jaren na hun afstuderen in Hongarije te werken.
Het amendement werd voorgesteld door de conservatieve Fidesz-partij van premier Viktor Orbán en haar kleine bondgenoot, de Christendemocraten. Ook drie onafhankelijke partijen keurden het voorstel goed. Uiteindelijk stemden 265 parlementariërs voor en elf tegen, terwijl 33 volksvertegenwoordigers zich van stemming onthielden.
De Europese Unie, de Verenigde Staten en diverse Hongaarse juristen en burgerrechtengroepen hebben felle kritiek op de grondwetswijziging, omdat de regering daarmee onevenredig veel macht in handen zou krijgen.
Voor het parlement waren enkele honderden betogers bijeengekomen om president Janos Ader, bondgenoot van Fidesz, op te roepen zijn veto over het amendement uit te spreken.
- http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ngarije-goedgekeurd/
Premier Orban was op zijn retour zei je? Nee nee dit gaat helemaal niet goed.
Geweldig inderdaad. Als Nederland het onderwerp is van gesprek, dan komt ze woorden tekort om de ellende alhier te omschrijven. Van incompetente politici tot onveilige straten met achter elke boom een Marokkaanse straatrover die strot door wilt snijden. Maar hebben het over Hongarije, waar de situatie goddomme elke maand gekker wordt, dan wordt de zalvende toon van stal gehaald.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:28 schreef De_Guidance het volgende:
Bah wat een genuanceerd verhaal zeg van Nikita.
Ik snap gelijk waarom het zo'n teringzooitje is in dat achtergestelde kutland Hongarije. Als iedereen zo'n kort lontje heeft als jij, wordt het daar al snel een onhoudbare ellende.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daar heb je die vuilnisbakleger met zijn melkertbaan weer om vuil te spuiten.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat kan, alleen ligt het natuurlijk nooit aan jezelf.
Ik ben voor Fok-begrippen een ouwe lul. Maar jij bent ook geen 14 meer, lees ik tussen de regels doorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe.
Ik dans aardig, wees niet bang. Maar ik wil meer en beter kunnen. groepslessen kan ik moeilijk in mee, sommige passen zijn keimakkelijk, andere erg moeilijk voor mij. Ik moet priveles.
Dus vroeg ik Johana haar telefoonnummer, zaterdagmiddags kan ze.
Maar serieus, sta je buiten te roken, alle mannen hebben het over die kont, dat lichaam, haar danskunsten (danst internationale wedstrijden)... Heerlijk.
"Jongetje" Matador.Hoe oud is die trucker (Lkw?)?
Roma- en Sinti-gespuis kan niet hard genoeg aangepakt worden. Een bezoek aan Slowakije is idd voldoende om een gruwelijke hekel aan dat smerig, crimineel tuig te krijgen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ze hebben er serieuze problemen met zigeuners. Hele dorpen zijn er sterk vervuild en uiterst crimineel. Wanneer je een poosje ronddoolt door bijvoorbeeld Slowakije, is het niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat de meeste Slowaken een zekere afkeer van zigeuners hebben. Ik kreeg dat zelf ook na een paar maanden stank, agressie en pogingen tot oplichting die altijd uit dezelfde hoek kwamen.
[..]
NU.nlquote:Onderscheiding voor antisemiet in Hongarije
De Hongaarse centrum-rechtse regering van Viktor Orbán heeft enkele hoge onderscheidingen verleend aan personen die bekend zijn om hun antisemitische en rechts-extremistische uitlatingen.
Dat hebben Hongaarse media bericht.
De tv-presentator Ferenc Szaniszlo ontving de Tancsics-prijs, de hoogste onderscheiding van de staat voor journalisten. Szaniszlo verspreidde voor de tv-zender Echo TV antisemitische complottheorieën en noemde de Roma in zijn land 'mensapen'.
Ook Janos Petras, de zanger van de rockband Karpatia kreeg een onderscheiding. De zanger roept in zijn teksten op tot gewelddadige wijzigingen van de Hongaarse grenzen.
Dit is meer dan waar ik op gehoopt hadquote:Op zondag 17 maart 2013 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zeg melkertprullebakleger, ik heb nooit ergens beweerd dat Hongarije tof is. Ga eens ergens anders trollen met je leugens, stemmingmakerij en vuibekkerij.
to each his ownquote:Opnieuw is Hongarije verwikkeld in een schandaal rond antisemitisme.
En ik maar denken dat je alleen zo tegen joden lult.quote:
Idd is dit ziek en het wordt nog erger zoals hij alles wat tegen zijn partij is buitenspel zet.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:10 schreef Igen het volgende:
Ik zit net te kijken naar hoe de verkiezingsuitslag in 2010 in Hongarije was:
Orbán haalde maar net 52% van de stemmen, maar hij won wel 172 van de 176 kiesdistricten (de huidige oppositie was blijkbaar verdeeld) en zodoende een tweederde meerderheid in het parlement zodat hij kan doen en laten waar hij zin in heeft. Eigenlijk best ziek dat zoiets kan.
ben je hongaarsquote:Op zondag 17 maart 2013 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Diktator Orbán heeft schijt aan alles en iedereen. Zijn vriendje Aap Mesterházy is inmiddels opperhoofd van de banken waardoor de Hongaarse munt in elkaar is gestort. De nieuwe minister van buitenlandse zaken is net zo'n idioot als Ahadminjad van Iran en dan hun gemeenschappelijke blonde hoertje tevens woordvooerster Gabriella op commando kraait bij elke actie van die gekken word je ook al niet zo vrolijk van.
Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr, ze zijn vooruitlopend op de verkiezingen met een charme offensief bezig in het land, de energieprijzen te verlagen tot westers niveau terwijl de economie zo dood is als een pier.
Tsja, ik weet dat je het niet leuk vind, maar OOK Friesland is onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Doutzen is niet eens Nederlands, zij is Fries.![]()
Fryslan boppe!
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoi puber.
Mijn Spaans is mijn Engels inmiddels voorbij in vreemde talen denk ik zo...
Ik kijk al 7 jaar met plezier geen tv meer. Heb het ook niet gehad die tijd. Ja, het apparaat, waar ik op internet, game en films kijk, maar niet meer die zinloze, onzinnige, gekmakende stroom informatie die ongevraagd je kamer binnendendert.
De tv-kijkende wereld doet soms wat 1984 aan (ik zie je langskomen in het filmtopic), zo relaxed tv-loos vanaf de bank toekijkend.
En kijk ze es "geinformeerd" onzin uit lopen kramen met zijn allen... Kijk het volgende spraakmakende interview van 2 veel te jong gestorven grootheden met lastige karakters op elk hun eigen vlak.
Dan ziet Matthijsje, de "creme van Nederland" toch een beetje bleek. En menneke Rutte en de rest van de schaapjeskliek eromheen steekt ook wat schriel af van wat hier voor politieke dingen gezegd worden...
Kijk en geniet:We zijn het best vaak oneens, maar ik respecteer en waardeer je stijl van leven, Matador.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Woon je nu in Cali, Colombia? Werk je daar ook?
Nog altijd inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, ik weet dat je het niet leuk vind, maar OOK Friesland is onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden.
Mijn zegen heb je.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nog altijd inderdaad.![]()
Tijd voor actie, dicht die grens aan de Afsluitdijk en nabij Wolvega!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |