shit, ik ging net mijn zieke buurman tongen...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:30 schreef Aventura het volgende:
Goede afvaltip: de griep krijgen. Dit is dag 5 en er is 1,5 kilo af.
(Wat een drama zeg die griep, moet je echt niet willen hoor!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Wel uitkijken dat die kilo's er niet meteen weer aankomen als je beter bent! Dit gebeurd wel vaak namelijk. Toen ik ziek was, woog ik 4 kilo lichter. 1 kilo was er een week later wel weer bij maar tochquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:30 schreef Aventura het volgende:
Goede afvaltip: de griep krijgen. Dit is dag 5 en er is 1,5 kilo af.
(Wat een drama zeg die griep, moet je echt niet willen hoor!)
zo erg is dat niet als je afvalt doordat je niks kan eten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:40 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Wel uitkijken dat die kilo's er niet meteen weer aankomen als je beter bent! Dit gebeurd wel vaak namelijk. Toen ik ziek was, woog ik 4 kilo lichter. 1 kilo was er een week later wel weer bij maar toch
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo erg is dat niet als je afvalt doordat je niks kan eten.
Meeste wel idd. Echt vet zul je er niet door verbranden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.
Komt ook omdat het lichaam hoofdzakelijk uit water bestaatquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.
Goed zo!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net een zakje m&m's van een collega!
En dat heb ik in de tas gedaan voor iemand anders en ik heb mijn bakje magere yoghurt met schijfjes pruim net opgegeten![]()
(en thuis lees ik terug, maar was zo trots op mezelf aangezien m&m's mijn lievelingssnoepjes zijn!)
(280 kcal per zakje, wat nu keurig op het zakje staat vermeld hielp ook)
ben je toch weer aan de lijn geslagen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:31 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb ook maar even een dikke vette streep onder gisteren getrokken. Mijn lijstje vertoonde heel veel gelijkenis met dat van BE...
Beterschap aventura
dit lijkt mij wel wat, gewoon 1 m&m per dag, zonder dat je het moet ontzeggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net een zakje m&m's van een collega!
En dat heb ik in de tas gedaan voor iemand anders en ik heb mijn bakje magere yoghurt met schijfjes pruim net opgegeten![]()
(en thuis lees ik terug, maar was zo trots op mezelf aangezien m&m's mijn lievelingssnoepjes zijn!)
(280 kcal per zakje, wat nu keurig op het zakje staat vermeld hielp ook)
nee, wel een op mijn aanrechtblad. Flinke komkommer trouwens!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zitten er trouwens meer mensen met een keukenweegschaal op hun werk? Een matze weegt 8 gram. Mijn komkommer 446 gram.
![]()
![]()
dat zijn geen M&M''s hequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit lijkt mij wel wat, gewoon 1 m&m per dag, zonder dat je het moet ontzeggen
[ afbeelding ]
Ik ben weer even aan het leren hoeveel wat weegt zodat ik mijn app goed invul. Is inderdaad een grote. En erg smaakvol ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, wel een op mijn aanrechtblad. Flinke komkommer trouwens!
Oh, maar dat is te overzien. Ben je even zwaar als ik, gaan we samen even knallen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik probeer nog steeds die gulden middenweg tussen genieten en op gewicht blijven (of iets afvallen) te vinden. Tot nu toe valt dat niet mee... De weegschaal zei vanmorgen 86,5 en ik wil liefst toch onder de 80.
haha, dat snap ik, het gaat om het dagelijkse principe van mat/m zondag, dus je vult dat doosje met 1 m&m, snoepje of bonbon per dagquote:
ik ben al thuis, ik wacht op het sms-je dat ie onderweg is, dan ga ik kokenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
SQ, ook geen zin meer in werken?
nee, antidepressivaschoon. Ben al 121 dagen rookvrijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Schoon? Heb je van die stop met roken pillen?
Nicequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, antidepressivaschoon. Ben al 121 dagen rookvrij
mijn grootste zwakte idd, mea culpa. Kan ik niet een weekje bij jou in de leer om asseriever te worden? : Dquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed zo!
Volgende keer ook niet in je tas steken maar gewoon weigeren he, mag best!
(herriner me een verhaal van een stuk slagroomtaart en een boterhamzakje... gij anti-assertieveling...)
weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
mijn grootste zwakte idd, mea culpa. Kan ik niet een weekje bij jou in de leer om asseriever te worden? : D
of ga ik dan huilen?quote:
of allebeiquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
of ga ik dan huilen?of juist agressief worden
OH MAAR DAT HEB IK OOKquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:56 schreef Isabeau het volgende:
Alles beter dan mijn neiging door iedereen aardig gevonden willen worden. Ook door mensen die ik niet eens mag.
Weet niet op welke van de twee je doelt dus:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is dat jou destijds nog gelukt eigenlijk?
oh, ik wist niet dat het je ziekte had getriggerd, wat een schijtzooi is dat. Maar ik doelde idd op het roken, ik wist niet dat je AD sliktequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weet niet op welke van de twee je doelt dus:
Ik slik antidepressiva tegen nekklachten. Is een ieniemienie dosis die eigenlijk niet te vergelijken is met de dosis die een depressief persoon slikt. Heb er pas over gedacht om daar misschien mee te stoppen maar dat is nog in overweging. Weet wel dat ik knetterverslaafd ben sinds ik pas een keer mijn avonddosis was vergeten![]()
En ik ben alweer bijna 2,5 jaar gestopt met roken en dat ga ik echt nooit, nooit meer doen. Het stoppen heeft mijn ziekte getriggerd waardoor ik uiteindelijk dus in dit topic ben beland. En nog veel meer ellende heeft veroorzaakt maar daar heb ik hier al genoeg over gebitcht. Als ik het over zou kunnen doen was ik denk ik niet gestopt met roken. Maar goed, nu weer beginnen is ook geen optie omdat ik dan waarschijnlijk weer ziek word. Sowieso, roken
Tuurlijk kan je dat! Zolang je maar voorzichtig afbouwt en niet tegelijkertijd andere extreme dingen met je lichaam doet zodat je lichaam kan wennen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, ik wist niet dat het je ziekte had getriggerd, wat een schijtzooi is dat. Maar ik doelde idd op het roken, ik wist niet dat je AD slikte
Ik slik het al vijf jaar omdat ik mijn hele leven al altijd liep te huilen en te stressen, maar ik ben er van overtuigd dat ik het nu wel zonder kan. Ben oud en wijs genoeg en ik wil me gaan voortplanten dus weg met die zooi
ik ben er echt heel slordig in, ik vergeet die pillen zo vaakquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat! Zolang je maar voorzichtig afbouwt en niet tegelijkertijd andere extreme dingen met je lichaam doet zodat je lichaam kan wennen.
Ik zie het ook niet echt als AD slikken eigenlijk, het is voor mij een heel ander soort medicijn.
Ik werk in een lab. Weegschalen genoegquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zitten er trouwens meer mensen met een keukenweegschaal op hun werk? Een matze weegt 8 gram. Mijn komkommer 446 gram.
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik werk in een lab. Weegschalen genoeg
weet je hoe ver dat fietsen is vanaf eindhoven!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het Erasmus MC heeft trouwens een polikliniek voor mensen die antivepressiva slikken of slikten en zwanger willen worden. Daar begeleiden ze je voor, tijdens en na de zwangerschap.
Vitamine D-gezien een handig plan inderdaadquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
weet je hoe ver dat fietsen is vanaf eindhoven!
Nah, ik wilde er sowieso al vanaf, ik trouw eind mei dus dat wilde ik schoon ervaren, en dan gewoon zonder verder. Leek me handig om naar de aanloop van de zomer te stopppen ipv in het najaar
Haha, mijn vriend is opgeleid tot medisch laborant en heeft me wel eens ranzige verhalen verteld inderdaad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar daar wil je je eten niet op leggen hoorhahaha.
ja maar dat is ook echt zwaar vertieft. Ik heb gewoon een aangeboren chemisch defectje, daar valt prima mee te leven eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vitamine D-gezien een handig plan inderdaad![]()
Oh, ik moet nu steeds aan mijn beste vriendinnetje denken die zo in de weer is met haar AD... Echt een gezeik van al meer dan een jaar inclusief twee zelfmoordpogingen enzo. Maar goed, die is dan ook wel heel, heel depressief inclusief een drietal persoonlijkheidsstoornissen.
QFT..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zijn die dubbele verpakkingen krieltjes2x400 gram ipv 2x300 gram van de jumbo? Zo dwingen ze je haast om te veel te eten.
Dat had ik kunnen typen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik gebruik altijd twee van die zakken groente
Roerbakgroenten of wokgroenten wel hoor lekker! (en makkelijk)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen voorverpakt meer
met aardappelen vind ik het vooral handigquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen voorverpakt meer
Ja. Alleen niet zo handig als je moet uitvinden wat je allergische reactie heeft veroorzaakt... Kook dus met producten die ik kan herkennen en niet teveel mogelijkheden tegelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Roerbakgroenten of wokgroenten wel hoor lekker! (en makkelijk)
in chocolade zit ook een AD stof, alleen balen van die carbsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik (heb heel lang ge)twijfel(d) al jaren over AD, maar juist door die horror "instel" verhalen denk ik heel lang "ik red het zo wel".
En ik heb gelukkig ontdekt dat wanneer ik ik mijn leven inricht op een manier die me WEL ligt, ik veel minder last heb van klachten in die hoek, dus daar heb ik zelf heel veel mazzel mee.
Carbs? Kcals bedoel je?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in chocolade zit ook een AD stof, alleen balen van die carbs
oh nee, makes sense. Al een idee?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Alleen niet zo handig als je moet uitvinden wat je allergische reactie heeft veroorzaakt... Kook dus met producten die ik kan herkennen en niet teveel mogelijkheden tegelijk.
Dat was voor mij heel lang een reden om het niet te doen, totdat het compleet uit de hand liep met me. Als hulpverleners het me eerder, duidelijker hadden uitgelegd, en als ik er eerder voor open had gestaan, had dat me ontzettend veel ellende (en kilo's denk ik) gescheeld. Nu slik ik een niet heel hoge dosering, waar ik absoluut niets negatiefs van merk. Dacht daarmee te kunnen stoppen, viel ontzettend hard terug. Het is bij mij dus voornamelijk een chemisch defect ook lijkt het.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik (heb heel lang ge)twijfel(d) al jaren over AD, maar juist door die horror "instel" verhalen denk ik heel lang "ik red het zo wel".
En ik heb gelukkig ontdekt dat wanneer ik ik mijn leven inricht op een manier die me WEL ligt, ik veel minder last heb van klachten in die hoek, dus daar heb ik zelf heel veel mazzel mee.
Van hetgeen wat nu overblijft van de avond die de problemen gaf: wortel en/of aardappel. Ui en bouillon al geprobeerd, gaf geen klachten. Vanmiddag bij tomaat ook weer tintelende lippen/tong dus die gaat ook even op het "verdacht"-lijstje.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee, makes sense. Al een idee?
uit het niets?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Van hetgeen wat nu overblijft van de avond die de problemen gaf: wortel en/of aardappel. Ui en bouillon al geprobeerd, gaf geen klachten. Vanmiddag bij tomaat ook weer tintelende lippen/tong dus die gaat ook even op het "verdacht"-lijstje.
Ja, I know, maar not all carbs are bad, dus daarom hou ik liever kcals aan als het gaat over dikmakers.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
beidestikt van de suiker, = carbs.
Ik zat ook te denken om naar bed te gaan, helaas staat er een grote afwas.. Die ik niet durf te laten staan voor mijn vriend, omdat ik me dat schuldig ga voelen..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Naar bed zegt ze. Het is zeven uur!
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uitquote:
Ik vind dat geen goede redenering, je hoort sowieso vaker negatieve verhalen over AD dan positieve verhalen terwijl er veel meer positieve verhalen zijn! Ik ben zelf chronisch depressief en ik ben erg blij met mijn medicijnen. Meestal voel ik me zo goed dat ik me niet eens kan voorstellen dat ik ooit depressief was! Alleen jammer dat ik vorig jaar ontdekte dat het nog wel degelijk aanwezig was toen ik wilde gaan minderenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Naar bed zegt ze. Het is zeven uur!
You go girl!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, I know, maar not all carbs are bad, dus daarom hou ik liever kcals aan als het gaat over dikmakers.
So far so good! Het enige dat ik buiten de lijntjes heb gegeten zijn net wat stukjes van het vlees v d kinderen dat ze niet meer hoefden.![]()
Dus ik ga zo maar naar bed, prima dagje dan!
auchquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uit
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)4127_995367930_n.jpg
En de foto links is op dag 2...
dat is toch gewoon sate saus?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
You go girl!
Ik heb net een nieuw gerecht uitgevondenrijst, kip gemarineerd in wat ketjap, gembersiroop, gebakken in een beetje kokosolie, rauwe andijvie, gekookt eitje, gadogado saus... Beviel prima hier.
Sterkte aan alle ad-nemers, ben zo blij dat ik daar (bijna) geen last van heb.
Ik wil wel, maar mijn vriend niet..quote:
Ja, liever niet nog eens dusquote:
de verhoudingen zijn iets anders, gadogado saus is ook vloeibaarder. Althans, zo staat het in mijn van schoonmoeder geërfde Indonesisch kookboek. Btw, trassi meurtquote:
aardappel en tomaat zijn aan elkaar verwant volgens mij, nachtschade als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uit
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)4127_995367930_n.jpg
En de foto links is op dag 2...
Is inderdaad beide nachtschade. T is gewoon afwachten waar ik op ga reageren, heb iig nog een flinke voorraad anti-histamine in huis liggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
aardappel en tomaat zijn aan elkaar verwant volgens mij, nachtschade als ik me niet vergis.
sterkte! Vriend heeft dat tintelgevoel wat jij omschrijft bij een heleboel soorten fruit, gelukkig (nog?) niet bij groenten, niet fijn...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is inderdaad beide nachtschade. T is gewoon afwachten waar ik op ga reageren, heb iig nog een flinke voorraad anti-histamine in huis liggen
Ook hooikoorts toevallig?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
sterkte! Vriend heeft dat tintelgevoel wat jij omschrijft bij een heleboel soorten fruit, gelukkig (nog?) niet bij groenten, niet fijn...
jup, ook hooikoortsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ook hooikoorts toevallig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Oral_allergy_syndrome
Ja, herkenbare combi hierquote:
wat drink je dan een hele dag? water?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, herkenbare combi hier10 dagen antihistamine > vrijwel niet hoeven niezen. Vanaf gisteren was het weer raak
![]()
Mijn vreselijke ik heb geen honger-lijstje van vandaag:
O: 1 cracker met cottage cheese, beker karnemelk
T: banaan
L: 4x volkoren met 20+smeerkaas/plakjes tomaat
T: appel
D: quinoa met venkel, peultjes, appel, gedroogde cranberry's en een zelfgemaakte dressing.
T: paar paaseitjes.
Water, kruidenthee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat drink je dan een hele dag? water?
helemaal blanco, geen melk of suiker?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou mijn drinken ook niet bij hoor, tenzij er iets in zit. Ik drink eigenlijk alleen koffie en water en af en toe een kop thee
Is toch nergens voor nodig?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helemaal blanco, geen melk of suiker?
nope. Anders zou ik het opschrijvenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helemaal blanco, geen melk of suiker?
godsamme dat doet mijn oma van 85 ookquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef douche-eendje het volgende:
En mn meest idiote trekje schijnt de "thee zonder thee" te zijn. Gekookt, deels afgekoeld water
ik krijg het niet weg zonder suikerquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nope. Anders zou ik het opschrijven
stevia een optie? En alles, of alleen koffie?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik krijg het niet weg zonder suiker
drink alleen theequote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
stevia een optie? En alles, of alleen koffie?
Hoooooi kleindochterquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
godsamme dat doet mijn oma van 85 ook
Maar wat drink jij dan op een dag?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik krijg het niet weg zonder suiker
ach, een of twee kopjes thee met een klontje suiker, daar word je niet dik van. Het wordt anders als je twee potten wegtikt met drie klonten per kopjequote:
water, ranja, thee, frisdrank, jus de orange, yoghurt drinkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar wat drink jij dan op een dag?
jaaaaaa! Lekker!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef douche-eendje het volgende:
En mn meest idiote trekje schijnt de "thee zonder thee" te zijn. Gekookt, deels afgekoeld water
Merendeel daarvan heb ik niet eens in huis, hahaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
water, ranja, thee, frisdrank, jus de orange, yoghurt drink
Gelukkig ben ik niet de enigequote:
Ja dat. Wel jammer dat daar niet op te besparen valtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind al die dranken ook zonde van de kcals
Wat een kutbeest!quote:
ik heb een kleine 40 paar en mijn kast zit volquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een kutbeest!
Is mij ook een keer overkomen, we laten het hier nu wel om schoeisel te laten slingeren.
De rechtop zetten bedoel ik. En als ze er 40 hebt kan je er best eentje missenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb een kleine 40 paar en mijn kast zit vol
Ongelukje tijdens?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
Meestal heeft ie seks met mijn schoenen dus dit verbaast me. Wellicht waren de laarzen vreemdgegaan
leren laarzen liggen gevoeliger dan vijf euro pumps van primarkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De rechtop zetten bedoel ik. En als ze er 40 hebt kan je er best eentje missen
me 2, ik heb ananasquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Natuurlijk is het dan een goede leren laars. Natuurlijk.
Tijd voor mijn toetje
nee, der poesquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ga dan ook iets eerder naar de WC!
dat had ik tot mijn 22e heel erg. altijd dikke ogen na het eten van fruit en opgezwollen hoofd, nu alleen nog bij perzik, nectarine, pruimen en grote garnalen. ik ken het als het para-berk syndroom.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ook hooikoorts toevallig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Oral_allergy_syndrome
Oh, waar koop je zoiets? En hoeveel gram zit er dan in zo'n zakje?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:54 schreef Holyme het volgende:
Goeiemorgen! Het gaat hier weer goed inmiddels, ook met eten. Tis nog wel geen mooi weer, maar ik heb de salade-smaak alweer te pakken, dus straks staat er ook weer een flinke bak op de planning als T. Heb ook verschillende smaken muesli in portieverpakkingen gekocht, volgens mij ook deels cruesli in sommige zakjes en natuurlijk in verhouding duurder dan een losse zak, maar ik ken mezelf met dat spul (ook met afwegen rond ik 't dan af naar boven enzo). Dus denk dat dit wel een fijne oplossing kan zijn voorlopig
![]()
@Tink89, het heerst wel erg nu he, beterschap!
@Stormqueen, dat ruikt altijd zo lekker! Heb hier nu gerookte forel liggen, maar kipfilet is toch wel favo, en lekker in verse maaltijdsalades
Weer zo'n verkeerde aannamequote:Op woensdag 27 februari 2013 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Jullie gaan echt te hard, maar gelukkih *ahum* lig ik sinds gistermiddag ziek op de bank, dus ik had ik alle tijd om terug te lezen.
Zo iig even wegen, heb nog niet gegeten vandaag, dus het kan nog.
Hooikoorts heb ik ook last van, kan het ziekige gevoel verklaren, reageer behoorlijk op alles wat ook maar een beetje bloeit. Tijd om nieuwe tabletjes in huis te halen. De hele ad-discussie heb ik met vriendjelief ook al eens gevoerd. Ik stuiter enorm, kan van intens verdrietig naar compleet uitgelaten en terug binnen uren. Voor hem en mijzelf enorm vermoeiend, maar ik wil de highs niet missen, dus neem de lows voor lief.
Zometeen even een gewicht-update. Lijstje doe ik niet aan, voel me te beroerd om iets zinnigs te eten.
Edit: 86,3/4. Da's + 0,5 tov m'n atl... Zelfs ziek val ik amper af.
nou, dat zal voor iedereen anders zijn danquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weer zo'n verkeerde aannamehet is echt onzin dat je met AD de highs niet meer zou hebben! Dat hele verhaal dat je afgevlakt raakt van de medicijnen heb ik nog nooit zo ervaren. Sterker nog, ik heb bijna alleen nog maar highs en geen lows meer! Roep dus geen dingen als je niet weet hoe het zit...
Had 't bij de Emte gevonden, helaas nergens anders gezien tot nu toe. Tis dit spul (foto aan de grote kant dus ff linkje)quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, waar koop je zoiets? En hoeveel gram zit er dan in zo'n zakje?
met de fiets is beter, maar ik kan begrijpen dat je van je prijs wilt genietenquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:12 schreef RandomMoron het volgende:
ik ga dit weekend weinig sporten want..we krijgen waarschijnlijk niet alleen onze eigen, hippe, net aangeschafte tweedehands auto afgeleverd...
maar ik heb ook een auto gewonnen voor dit weekend. Dus we gaan denk ik rondjes om elkaar heen rijden( ik heb al voorgesteld om de auto naar een mooi stukje nederlands natuur te karren en daar te gaan wandelen! )
Maandag mag ik de gewonnen auto weer inleveren, maar ik ben er echt superblij mee! Hij word morgen als het goed is gebracht, dus kan ik met de auto naar werk, wat echt superrelaxt is want ik werk tot laat en dan is het zo lekker om in plaats van met de fiets, trein en weetikwat zo warm je auto voor de deur kunt zetten!
ik weeg mijn muesli altijd even af op het keukenweegschaaltje. Dan kun je ook niet te veel pakkenquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:16 schreef Holyme het volgende:
[..]
Had 't bij de Emte gevonden, helaas nergens anders gezien tot nu toe. Tis dit spul (foto aan de grote kant dus ff linkje)
http://www.brinner.mk/blo(...)ety-pack-945x516.jpg
Dus gemiddeld zo'n 200kcal per zakje, maar net even vergeleken met m'n standaard Dorset spul, en da's gemiddeld wel ietsje gezonder zo te zien (vooral tegenover dat krokante spul natuurlijk). Maar ach, ik vind 't wel best even, want van die Dorset eet ik dan weer meer
Ja wat ik al zei, dat rond ik dan iets te makkelijk af naar bovenquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik weeg mijn muesli altijd even af op het keukenweegschaaltje. Dan kun je ook niet te veel pakken
True, praktijkervaring heb ik niet, maar heb er jaren voor gestudeerd en chemisch gezien ligt het heel erg aan welk stofje je binnenkrijgt en welke neurotransmitters je gaan blokken of stimuleren, maar er zijn ook veel mensen bij wie de highs wegvallen.. Mijn moeder was zo iemand (is inmiddels clean) en wil nooit meer ad.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weer zo'n verkeerde aannamehet is echt onzin dat je met AD de highs niet meer zou hebben! Dat hele verhaal dat je afgevlakt raakt van de medicijnen heb ik nog nooit zo ervaren. Sterker nog, ik heb bijna alleen nog maar highs en geen lows meer! Roep dus geen dingen als je niet weet hoe het zit...
Vreselijk offtopic, maar ik vond en vind AD dus echt geweldig! Na een dieptepunt op het gebied van depressieve klachten heb ik echt driekwart jaar op een roze wolk geleef.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, praktijkervaring heb ik niet, maar heb er jaren voor gestudeerd en chemisch gezien ligt het heel erg aan welk stofje je binnenkrijgt en welke neurotransmitters je gaan blokken of stimuleren, maar er zijn ook veel mensen bij wie de highs wegvallen.. Mijn moeder was zo iemand (is inmiddels clean) en wil nooit meer ad.
Ieder z'n ding
abn? snapnietquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met de fiets is beter, maar ik kan begrijpen dat je van je prijs wilt genieten
Mwaaaa, nee. Het doet me ook beseffen dat ik wel eens zo kan worden als ik die frituurhappen in mijn hoofd blijf stekenquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Obese dus helemaal niet motiverend. Naast het feit dat ik sacherijnig word van zulke pulp-tv, denk ik alleen maar dat het bij mij dus nog helemaal niet zo erg is
Omdat je een weekendje gaat autorijden?>quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:00 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
abn? snapniethet is ook te gek voor woorden dat we t al 10 jaar zonder auto doen en we er zo plop opeens twee hebben
maar voor een weekendje, maar toch
ik sport wel extra om te compenseren
dus het is toch feel good tv?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Obese dus helemaal niet motiverend. Naast het feit dat ik sacherijnig word van zulke pulp-tv, denk ik alleen maar dat het bij mij dus nog helemaal niet zo erg is
Bij mij werkte de pil al als vreselijk afvlakker... Dus ik hou het bij mijn turbulente humeurquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, dat zal voor iedereen anders zijn danfijn dat het voor jou niet zo werkt iig
Het zal ook zeker per persoon verschillen maar waarom die vreselijke lows zonder eens AD uit te proberen? Ik vind het echt geweldig! En als het je inderdaad afvlakt kun je altijd weer stoppen toch?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, praktijkervaring heb ik niet, maar heb er jaren voor gestudeerd en chemisch gezien ligt het heel erg aan welk stofje je binnenkrijgt en welke neurotransmitters je gaan blokken of stimuleren, maar er zijn ook veel mensen bij wie de highs wegvallen.. Mijn moeder was zo iemand (is inmiddels clean) en wil nooit meer ad.
Ieder z'n ding
OT: Ik heb ontbeten en het zomaar binnengehouden. HoeraNu even wat afleveringen Obese terugkijken ter motivatie en om de tijd te doden. Ben te ziek om te werken, maar te gezond om de hele dag te slapen.
waarschijnlijk omdat mijn lows bij lange na niet low genoeg zijn... Denk ik.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zal ook zeker per persoon verschillen maar waarom die vreselijke lows zonder eens AD uit te proberen? Ik vind het echt geweldig! En als het je inderdaad afvlakt kun je altijd weer stoppen toch?
Snap nooit zo goed waarom mensen tegen AD zijn terwijl het je zo goed kan helpen
Gelukkig maar! Die echte lows gun ik niemandquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat mijn lows bij lange na niet low genoeg zijn... Denk ik.
Dat dus...quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat mijn lows bij lange na niet low genoeg zijn... Denk ik.
Dat dat kan bederven!quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat zal me leren af te wijken van mijn lijst: geloof dat ik zojuist bedorven cup a soup op heb
quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
Staat hier nu te pruttelen!
ex.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt heerlijk Be! Zou het aantal calorieen in of exclusief de avocado zijn?
klinkt goed!quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef Cuppiecake het volgende:
Nomnomnom, net voor het eerst paddenstoelenrisotto op.
Het was ook heel lekker. Wilde het al heel lang eens eten alleen mijn vriend eet niks wat op champignons of paddenstoelen lijkt, maar vanavond at hij niet thuis. Jij hebt bonduella op?quote:
Is avocado lekker? Ik vind het er altijd zo viezig uitzien.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb niet eens naar de kcals gekeken.
En de avocado vergeet ik steeds, dus die telt sws niet mee.
nee, dat is een insider dingetjequote:Op woensdag 27 februari 2013 19:30 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Het was ook heel lekker. Wilde het al heel lang eens eten alleen mijn vriend eet niks wat op champignons of paddenstoelen lijkt, maar vanavond at hij niet thuis. Jij hebt bonduella op?
je moet er van houden, de een vindt het heerlijk en de ander gruwelijk. Gewoon een keer proberen!quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:34 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Is avocado lekker? Ik vind het er altijd zo viezig uitzien.
klinkt goed!quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:57 schreef nectarientje het volgende:
En als je het door een salade niet lekker vindt, probeer de pasta eens die ik gisteren op had.
Avocado pureren met knoflook, pepertje, wat limoensap, basilicum, peper en zout. Spaghetti koken en na afgieten (:P) puree door de pasta roeren.
Ultiem comfortslobberfood en goddelijk lekker
Dan ga ik het binnenkort een keer proberen! Eet jij er ook iets van vlees bij?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:04 schreef Brighteyes het volgende:
Avocado pureren kan gewoon met een vork.
aw!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo, ik ga vast op bed liggen. Dan eet ik vast geen chips.
Wij niet, zou ook eigenlijk echt niet weten wat ik erbij zou moeten doen. Alles zou afdoen aan het fijne slobberenquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:05 schreef Cuppiecake het volgende:
Dan ga ik het binnenkort een keer proberen! Eet jij er ook iets van vlees bij?
Zo maakte mijn hartje gisteren een sprongetje toen ik me realiseerde dat ik per ongeluk zo weinig gegeten had dat ik zelfs met bakje chips nog netjes aan mijn caloos zou komen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
ja zie je... Zo gek was ik niet met mijn 'ik ga naar bed' om 7 uur giateren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lig er. Chips roept me...quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
ja zie je... Zo gek was ik niet met mijn 'ik ga naar bed' om 7 uur giateren.
Behalve dan dat ik het niet deed...
Ach johquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik lig er. Chips roept me...
je ging voor de chips?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
ja zie je... Zo gek was ik niet met mijn 'ik ga naar bed' om 7 uur giateren.
Behalve dan dat ik het niet deed...
waarom heb je chips in huis??quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik lig er. Chips roept me...
Ik weet niet of het er is... Maar als ik ga kijken of het er is en het is er eet ik het op... Dus ik zal het nooit weten...quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom heb je chips in huis??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik heb net mn slaapspieren getraind. Ben ziek aan het worden, dat in combinatie met de bijwerkingen van de antihistamine (moemoemoe) maken mijn energieniveau weer eens -10quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Cuppiecake het volgende:
Domdiedomdom. Weet iemand van jullie nog wat simpele sportoefeningen ofzo? Ik verveel me.
Slapen zou ik opzich ook wel willen. Maar als je ziek bent is het natuurlijk een stuk minder fijn. Moet de afwas nog doen. Ik heb echt zo'n ik ben lam en heb nergens zin in avond.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb net mn slaapspieren getraind. Ben ziek aan het worden, dat in combinatie met de bijwerkingen van de antihistamine (moemoemoe) maken mijn energieniveau weer eens -10![]()
Ga nu maar even harp spelen...![]()
O: cracker cottage cheese, cracker sandwichspread, beker karnemelk.
T:banaan, volkorenkoekje.
L: 4x volkoren 20+smeerkaas met tomaat.
T: appel, handje notenmix.
D: quinoaprutje met groenten en een stukje stokbrood.
T: paar paaseitjes.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er is... Maar als ik ga kijken of het er is en het is er eet ik het op... Dus ik zal het nooit weten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Lol, hier kan ik gewoon vanuit slaapkamer door badkamer naar keuken lopen. Mn badkamer heeft namelijk 2 deurenquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef Zeester het volgende:
Arme dames die vroeg naar bed gaan om geen chips te eten. Zou bij mij weinig uitmaken, de afstand v bed-> keuken is zo'n 2 meter!
Ik heb uiteindelijk alle adviezen niet opgevolgd en heb een falafel salade gehaald na de WW. Had geen zin in koken! Die quinoa klinkt heerlijk, maar ik vind gewone chili eigenlijk al vullend genoeg, daar eet ik ook nooit rijst of iets anders zetmeligs bij. Dus ik weet niet of het verstandig is om te wisselen van recept qua chili.
En er was 1,2 af! Voor het eerst sinds kerst weer een x een klapper! En dat ondanks mijn kutweek! Goede opsteker!
Je zou bij een grote crisis onderweg naar de keuken om te snaaien iig een koude douche kunnen nemenquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lol, hier kan ik gewoon vanuit slaapkamer door badkamer naar keuken lopen. Mn badkamer heeft namelijk 2 deuren
Ik zou dan druipend en klappertandend alsnog voor dat kastje staanquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:17 schreef Zeester het volgende:
Je zou bij een grote crisis onderweg naar de keuken om te snaaien iig een koude douche kunnen nemen!
Aardbeien!quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:20 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik zou dan druipend en klappertandend alsnog voor dat kastje staan![]()
en ik hebben afgesproken dat we gewoon maar geen chips/koekjes/chocola in huis gaan halen. We zijn nog wel zoekende naar alternatieven, we hebben aankomende zaterdag voor het eerst in maanden een lege zaterdagavond samen
Dus dat betekent een fijn filmpje en dan is iets lekkers toch wel fijn.
Hoe slecht zijn die ovensnackjes van de appie? Die zijn wel errug lekker namelijk
Ja. OF een half liter water uit de kraan drinken en ondertussen afvragen of ik wel écht zo'n trek heb. Maar mijn verhuizing heeft wel goed gedaan hoor, waar ik eerst op mn kleine kamertje constant wel aan het snacken was omdat het binnen handbereik lag is dat nu een stuk minder door keuken/woonkamer van elkaar afgesloten zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:17 schreef Zeester het volgende:
[..]
Je zou bij een grote crisis onderweg naar de keuken om te snaaien iig een koude douche kunnen nemen!
Maar dit is vegetarisch he.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef Zeester het volgende:
Arme dames die vroeg naar bed gaan om geen chips te eten. Zou bij mij weinig uitmaken, de afstand v bed-> keuken is zo'n 2 meter!
Ik heb uiteindelijk alle adviezen niet opgevolgd en heb een falafel salade gehaald na de WW. Had geen zin in koken! Die quinoa klinkt heerlijk, maar ik vind gewone chili eigenlijk al vullend genoeg, daar eet ik ook nooit rijst of iets anders zetmeligs bij. Dus ik weet niet of het verstandig is om te wisselen van recept qua chili.
En er was 1,2 af! Voor het eerst sinds kerst weer een x een klapper! En dat ondanks mijn kutweek! Goede opsteker!
Op brood prakken met een klein beetje zout erover. Tomaatje erop. Omnomnomquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:07 schreef Stormqueen het volgende:
Je kunt het gewoon uit de schil lepelen, als tussendoortje. Wel een nemen die goed rijp is
Dat snap ik, dat probeer ik ook. Het is sowieso al calorie-gewijs een goede keuze om vegetarisch te koken, want vlees is vaak een grote bron van calorieen. Ik eet ook meerdere malen per week vegetarisch, gewoon omdat het lekker is!quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dit is vegetarisch he.Anyway, het is puur een heel lekker recept. Ik heb geen idee hoe het dieettechtnisch ligt. Ik probeer voor het avondeten zo normaal mogelijk te eten eigenlijk, vandaar.
Oe! Die gaat ook even op het lijstje. We zijn beiden gek op auberginequote:Op woensdag 27 februari 2013 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
Aan recepten is dit wel mn vegafavo, vooral als je hem een dagje langer laat staan is de smaak echt fantastisch : auberginecurry
Ach een banaan en snelle jelle als zondeging klinkt niet heel erg! Zeker niet gezien de bootcampquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:04 schreef Sethiwe het volgende:
Ik zie een paar lekkere recepten voorbij komen. Ga ik zeker een keer uitproberen.
Met mijn planning van vandaag ging het mis, want broodbeleg vergeten en droog brood eten vond ik ook niet nodig... aangezien ik normaal nooit wat haal, ging ik maar lekker ( lees ongezond) broodbeleg halen. En omdat het met broodbeleg misging kon de banaan en snelle jelle er ook wel bij
.
Gelukkig nog wel een uurtje bootcamp gedaan, maakt het weer een beetje goed.
Morgen maar weer een nieuwe ronde.
Heb nu het broodbeleg maar op de yoghurt gelegd die ik nodig heb voor mijn ontbijt, hopelijk vergeet ik het dan niet.
Idd beter dat de zonde ging dan kwamquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:21 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Ach een banaan en snelle jelle als zondeging klinkt niet heel erg! Zeker niet gezien de bootcamp
Ik kwam er niet aan uit hoe ik dat woord moest gaan typen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Idd beter dat de zonde ging dan kwam![]()
Oee, dat is lekker ja. En als je een eenpansgerecht wil doe je er aardappelblokjes in de pan bij, ipv de rijst. Gaat voor volgende week op het lijstje!quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:43 schreef Zeester het volgende:
Nu we toch recepten uitwisselen, ik had van de week ratatouille gemaakt en dat was zo ongelofelijk lekker. Een gesnipperde ui en 3 teentjes knoflook in een beetje olie bakken, daarbij een in blokjes gesneden courgette, aubergine en een rode paprika. Dat lekker bakken. en dan een pakje passata erbij. Je kunt het met verse of gedroogde basilicum op smaak brengen, doe dat als de passata erbij zit. En dan nog half uurtje lekker laten pruttelen! Opeten met rijst. Het is echt gigantisch lekker en echt gewoon alleen maar groente! Hele grote aanrader!
Op zich wel hoor, maar er zit echt een wereld van verschil tussen de groenten die in de Turkse keuken voornamelijk gebruikt worden, en in de Nederlandse. Logisch ook, gezien de weersverschillen. Dingen die wij thuis aten: aubergine, courgette, paprika, tomaten, pepers. Lekker, maar eentonig. De typische wintergroenten en dingen als koolrabi, asperges en witlof zijn voor mij mysteriesquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb juist het idee dat de Turkse keuken veel groente bevat. Er ligt echt veel verschillends aan groente en fruit hier bij de Turkse supermarkt.
Ow, ik had al zo intens zin in de lente, en nu heb ik ook nog heel veel zin in asperges. Én asperges op z'n Hollands is een hele prima maaltijd, als je de boter met mate gebruikt!quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Op zich wel hoor, maar er zit echt een wereld van verschil tussen de groenten die in de Turkse keuken voornamelijk gebruikt worden, en in de Nederlandse. Logisch ook, gezien de weersverschillen. Dingen die wij thuis aten: aubergine, courgette, paprika, tomaten, pepers. Lekker, maar eentonig. De typische wintergroenten en dingen als koolrabi, asperges en witlof zijn voor mij mysteries.
wel eigenwijs, eerst voor tips/adviezen vragen en ze dan niet opvolgen.....quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef Zeester het volgende:
Duidelijkquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel eigenwijs, eerst voor tips/adviezen vragen en ze dan niet opvolgen.....
Ik kan er wel van genieten als ik weet dat de zonde er aan zit te komenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Idd beter dat de zonde ging dan kwam![]()
insider grapje... Zodra ik weer achter de laptop zit wissel ik weerquote:Op donderdag 28 februari 2013 08:38 schreef BananaPancake het volgende:
Ik was ook weer een kilo lichter vanmorgen!
Ook fijn idd SQ! 85 klinkt toch alweer heel andersWaarom heb je bonduelle als UI?
Ik vind je ontbijt eigenlijk nogal weinig, zeker als je direct daarna energie nodig hebt om te fietsen. Kun je je banaan niet bij je ontbijt doen met wat yoghurt (of gewoon zo) en dan een andere t 's avonds inplannen?quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:08 schreef Cuppiecake het volgende:
Mijn lijstje voor morgen:
O: 2 crackers met kaas
S: half uur fietsen
T: Lu speculaaskoekjes![]()
L: Twee boterhammen met sandwichspreadmeuk + schijfjes komkommer pakje chocomel light
T: 2 bospenen + appel
D: Ovenschotel met vis poging 2Stracciatella yoghurt als toetje
S: 12 minuten loopband + 40 minuten krachttraining/stabiliteitsoefeningen
T: Banaan
Nomnomnom, asperges. Overigens eet ik ze nooit Hollands, altijd Limburgs... Desnoods op z'n Nederlands sorry, mierenneuken, i know, heb zo'n hekel aan het woord Holland. Liefst ik eet ze gegrild in een salade (groene dan) of gekookt met een eitje en een luxe plakje ham. Zonder botersaus ofzo, dat vind ik niks toevoegen. Heb er nu al zin inquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:36 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ow, ik had al zo intens zin in de lente, en nu heb ik ook nog heel veel zin in asperges. Én asperges op z'n Hollands is een hele prima maaltijd, als je de boter met mate gebruikt!
Daarom ben ik opgehouden met het zwembadquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Balen, het zwembad heeft de aquafitlessen omgegooid. Nu is er op donderdagavond nog maar 1 les in plaats van 2. 6.50 plus 2 euro parkeerkosten vind ik toch wat te gortig voor 3 kwartier.
Nou hebben ze op dinsdag wel twee lessen voor dezelfde prijs maar daar zit drie kwartier tussenDie ga ik dinsdag toch maar doen denk ik. Maar ik had net gisteren afgesproken met een vriendin om op dinsdagavond te gaan fietsen.
Sporten is maar ingewikkeld.
Euhm neequote:Op donderdag 28 februari 2013 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daarom ben ik opgehouden met het zwembad
Maar je deed dus twee lessen achter elkaar normaliter?![]()
I know. Ik eet eerst die drie boterhammen (waren wel de laatste van een vloerbrood, niet de grootste dus). Normaal eet ik daarna dat bakje yoghurt. Laatste paar dagen enorme zin in ontbijtkoek, dus een volkoren gekocht. Heeft ook op andere gebieden een positieve uitwerkingquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Dat je het allemaal weg krijgt 's morgens Tink!
EEN UUR!~!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
I know. Ik eet eerst die drie boterhammen (waren wel de laatste van een vloerbrood, niet de grootste dus). Normaal eet ik daarna dat bakje yoghurt. Laatste paar dagen enorme zin in ontbijtkoek, dus een volkoren gekocht. Heeft ook op andere gebieden een positieve uitwerking, dus hou het voorlopig nog even vol
![]()
Moet wel zeggen dat vriendlief en ik 's ochtends een uur de tijd nemen om te ontbijten. In 20 minuten kreeg ik dit ook niet weg...
* Isabeau draait zich nog eens lekker om in bedquote:
Ik word zo chagrijnig van me 's ochtends moeten haasten. De wekker gaat de eerste keer om 6 uur en dan ben ik rond 6:15 uit bed. Douchen doe ik 's avonds en make-up kan in vijf minuten en we gaan om 7:15 de deur uit... heerlijk op ons gemakje eten dus. Heb een vriendinnetje dat al lopend naar de bus een boterham naar binnen werkt en mascara opsmeert in de trein, omdat ze gewoon te laat opstaat. Dat zou ik echt, echt, echt niet kunnen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau draait zich nog eens lekker om in bed
Als jij op het fietsje vertrekt ben ik al lang aan het werkquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik sta na 7 keer snoozen om 7:45 op en dan doe ik ongeveer dit:
- plassen
- wegen
- mijn weegschaal-app invullen (prioriteren he)
- aankleden
- naar beneden voor koffie tappen en ontbijt prepareren (fruit snijden enzo), lunch alvast klaarleggen
- Terug naar boven met koffie voor de schmink- en haarsessie
- Dan is het inmiddels 8:20, dan eet ik mijn ontbijt op met een tweede bakkie, hang nog wat op Fok, pak mijn tas in en vertrek om 8:45 op het fietsje![]()
Wij doen aan het nieuwe werken. Ideaal voor ochtendhaters zoals ikquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als jij op het fietsje vertrekt ben ik al lang aan het werk
Ik sta overigens ook een uur voor ik weg moet op hoor, maar ik ga dat uur echt niet aan alleen ontbijten besteden.
Wij doen ook aan het nieuwe werken. Ideaal voor middaggenieters zoals ikquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wij doen aan het nieuwe werken. Ideaal voor ochtendhaters zoals ik![]()
Eet ik ook alleen maar als ik weinig tijd heb s ochtends. Anders eet ik vaak brood met een spiegelei of bananenei pannekoekjesquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:18 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben beter! Njah, beter genoeg om te eten en te werken. Heb vandaag een half dagje en word daar wel blij van. Vanmiddag komt een loodgieter langs om te bekijken of de lekkage bij de onderburen door onze afvoer komt of niet...
Lijstje van gisteren is het posten niet waard door de ziekigheid, maar de planning van vandaag is wel gemaakt:
O: 3 maïsboterhammen (één keer in de maand mag ik één maïsbrood kopen). 1 worst, 1 runderrookvlees, 1 gestampte muisjes. Dun plakje volkorenpeperkoek, 250 ml yoghurt, theelepel suiker.
T: 2 granenbiscuitjes.
T: Appel.
Late L: Wentelteefjes, een tosti of iets anders warms dat van brood gemaakt is. Wel volkorenbrood, 30+kaas en amper suiker.
T: Geen idee, ligt eraan hoe laat de loodgieter er is en hoe laat we de deur uit kunnen. Vooralsnog ga ik uit van een stuk fruit, miss een banaan tijdens het boodschappen doen.
D: Rode bietjes, want die heb ik gisteren gekookt. Even een recept zoeken om te kijken of ik daar nog iets bijzonders mee kan.
T: Bakje yoghurt bij WIDM.
[..]
Ik vind je ontbijt eigenlijk nogal weinig, zeker als je direct daarna energie nodig hebt om te fietsen. Kun je je banaan niet bij je ontbijt doen met wat yoghurt (of gewoon zo) en dan een andere t 's avonds inplannen?
[..]
Nomnomnom, asperges. Overigens eet ik ze nooit Hollands, altijd Limburgs... Desnoods op z'n Nederlands sorry, mierenneuken, i know, heb zo'n hekel aan het woord Holland. Liefst ik eet ze gegrild in een salade (groene dan) of gekookt met een eitje en een luxe plakje ham. Zonder botersaus ofzo, dat vind ik niks toevoegen. Heb er nu al zin in![]()
Blijft jammer dat ik dat niet kan. En dan beginnen m'n dagdiensten ook nog eens om 07.30 uurquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij doen ook aan het nieuwe werken. Ideaal voor middaggenieters zoals ik
en heb je dan brede heupen of een enorme taille?quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:49 schreef Zeester het volgende:
Ik heb net mijn hele lichaam eventjes opgemeten, weet dat je dat beter vanaf het begin vh afvalproces kunt doen, maar vond de cijfertjes toen allemaal veel te confronterend. Ik heb 35 cm verschil tussen heup-taille omvang, dus de paar kledingmaten verschil zijn niet heel verwonderlijk.
Beterschap aan alle zieken hier! En succes voor alle vroeg-opstaanden. Ik heb geen vroege schooltijden deze periode en ben werkloos sinds kerst, dus ik hoef zelden vroeg op!
quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:20 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ondertussen ook 12 maanden zwanger. Nee, het gaat om brede heupen. Met een beetje geluk word ik een soort Kim K. als ik nog wat slanker word
!
diner werd toscaanse aardappelpartjes, spinazie en een rundersaucijsquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
Zal voor de gein ook eens een lijstje posten:
O: 250 gram magere kwark, 250 gram aardbeien, beetje stevia (best te hachelen!)
T: 1 rode paprika, half bakje gerookte kipfilet (ca. 50 gram)
L: 2 sneetjes roggebrood met kaas, halve avocado
T: 1 rode paprika, half bakje gerookte kipfilet
D: Keine ahnung nog. Ligt er aan hoe laat mr. SQ thuis is
Bewegings: 4 kilometer fietsen, 4 kilometer lopen
Ik denk dat je niet persé die keuze hoeft te maken. Maar dan moet je andere dingen laten. Als je 's avonds een wijntje wil, neem dan ipv een koekje/boterham/yoghurtje een stuk fruit als tussendoortje bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dik en tipsy vs slank en nuchter... Ik vinnet een opgaaf hoor. Ben ik heel eerlijk in. Ik kom er gewoon niet uit...
Maar ja, wanneer je verwacht een avondje alleen op de bank door te brengen en daarom in de middag wat meer (lekkerder) eet... En ineens zit er een vriend naast je op de bank, dan neem ik toch dat wijntje...quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:46 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet persé die keuze hoeft te maken. Maar dan moet je andere dingen laten. Als je 's avonds een wijntje wil, neem dan ipv een koekje/boterham/yoghurtje een stuk fruit als tussendoortje bijvoorbeeld.
Dan moet je er maar extra van genieten en straks een tipsy extra "sport"-sessie inlassenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar ja, wanneer je verwacht een avondje alleen op de bank door te brengen en daarom in de middag wat meer (lekkerder) eet... En ineens zit er een vriend naast je op de bank, dan neem ik toch dat wijntje...
Whehehe "sporten" doe ik niet met die vriendquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:50 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dan moet je er maar extra van genieten en straks een tipsy extra "sport"-sessie inlassen
Ow, ik had te snel gelezen en dacht dat het je vriend was. Dat is jammer dan!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Whehehe "sporten" doe ik niet met die vriend
I hear ya sistah... I hear ya...quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:55 schreef RandomMoron het volgende:
nomnomnom wijn! ik heb ook zin in een glaasje! (glas...)
maar ik wil de flessen niet aanbreken want dan gaan ze op :/
1 glas mag je wel hebben, maar de hele fles is a no go.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:55 schreef RandomMoron het volgende:
nomnomnom wijn! ik heb ook zin in een glaasje! (glas...)
maar ik wil de flessen niet aanbreken want dan gaan ze op :/
where's the fun in that? Kun je net zo goed water drinkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
1 glas mag je wel hebben, maar de hele fles is a no go.
echt niet de discipline voor 1 glaasje?
gewoon van 1 glas genieten, water smaakt toch echt anders.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
where's the fun in that? Kun je net zo goed water drinken
quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
where's the fun in that? Kun je net zo goed water drinken
ik drink alcohol altijd met een andere reden eerlijk gezegdquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon van 1 glas genieten, water smaakt toch echt anders.
kan ook met de tampon vodka methode, komen de calorieën er niet aanquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik drink alcohol altijd met een andere reden eerlijk gezegd
lolquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan ook met de tampon vodka methode, komen de calorieën er niet aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |