shit, ik ging net mijn zieke buurman tongen...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:30 schreef Aventura het volgende:
Goede afvaltip: de griep krijgen. Dit is dag 5 en er is 1,5 kilo af.
(Wat een drama zeg die griep, moet je echt niet willen hoor!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Wel uitkijken dat die kilo's er niet meteen weer aankomen als je beter bent! Dit gebeurd wel vaak namelijk. Toen ik ziek was, woog ik 4 kilo lichter. 1 kilo was er een week later wel weer bij maar tochquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:30 schreef Aventura het volgende:
Goede afvaltip: de griep krijgen. Dit is dag 5 en er is 1,5 kilo af.
(Wat een drama zeg die griep, moet je echt niet willen hoor!)
zo erg is dat niet als je afvalt doordat je niks kan eten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:40 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Wel uitkijken dat die kilo's er niet meteen weer aankomen als je beter bent! Dit gebeurd wel vaak namelijk. Toen ik ziek was, woog ik 4 kilo lichter. 1 kilo was er een week later wel weer bij maar toch
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo erg is dat niet als je afvalt doordat je niks kan eten.
Meeste wel idd. Echt vet zul je er niet door verbranden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.
Komt ook omdat het lichaam hoofdzakelijk uit water bestaatquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb altijd het idee dat het vocht kilo's zijn.
Goed zo!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net een zakje m&m's van een collega!
En dat heb ik in de tas gedaan voor iemand anders en ik heb mijn bakje magere yoghurt met schijfjes pruim net opgegeten![]()
(en thuis lees ik terug, maar was zo trots op mezelf aangezien m&m's mijn lievelingssnoepjes zijn!)
(280 kcal per zakje, wat nu keurig op het zakje staat vermeld hielp ook)
ben je toch weer aan de lijn geslagen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:31 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb ook maar even een dikke vette streep onder gisteren getrokken. Mijn lijstje vertoonde heel veel gelijkenis met dat van BE...
Beterschap aventura
dit lijkt mij wel wat, gewoon 1 m&m per dag, zonder dat je het moet ontzeggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net een zakje m&m's van een collega!
En dat heb ik in de tas gedaan voor iemand anders en ik heb mijn bakje magere yoghurt met schijfjes pruim net opgegeten![]()
(en thuis lees ik terug, maar was zo trots op mezelf aangezien m&m's mijn lievelingssnoepjes zijn!)
(280 kcal per zakje, wat nu keurig op het zakje staat vermeld hielp ook)
nee, wel een op mijn aanrechtblad. Flinke komkommer trouwens!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zitten er trouwens meer mensen met een keukenweegschaal op hun werk? Een matze weegt 8 gram. Mijn komkommer 446 gram.
![]()
![]()
dat zijn geen M&M''s hequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit lijkt mij wel wat, gewoon 1 m&m per dag, zonder dat je het moet ontzeggen
[ afbeelding ]
Ik ben weer even aan het leren hoeveel wat weegt zodat ik mijn app goed invul. Is inderdaad een grote. En erg smaakvol ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, wel een op mijn aanrechtblad. Flinke komkommer trouwens!
Oh, maar dat is te overzien. Ben je even zwaar als ik, gaan we samen even knallen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik probeer nog steeds die gulden middenweg tussen genieten en op gewicht blijven (of iets afvallen) te vinden. Tot nu toe valt dat niet mee... De weegschaal zei vanmorgen 86,5 en ik wil liefst toch onder de 80.
haha, dat snap ik, het gaat om het dagelijkse principe van mat/m zondag, dus je vult dat doosje met 1 m&m, snoepje of bonbon per dagquote:
ik ben al thuis, ik wacht op het sms-je dat ie onderweg is, dan ga ik kokenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
SQ, ook geen zin meer in werken?
nee, antidepressivaschoon. Ben al 121 dagen rookvrijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Schoon? Heb je van die stop met roken pillen?
Nicequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, antidepressivaschoon. Ben al 121 dagen rookvrij
mijn grootste zwakte idd, mea culpa. Kan ik niet een weekje bij jou in de leer om asseriever te worden? : Dquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed zo!
Volgende keer ook niet in je tas steken maar gewoon weigeren he, mag best!
(herriner me een verhaal van een stuk slagroomtaart en een boterhamzakje... gij anti-assertieveling...)
weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
mijn grootste zwakte idd, mea culpa. Kan ik niet een weekje bij jou in de leer om asseriever te worden? : D
of ga ik dan huilen?quote:
of allebeiquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
of ga ik dan huilen?of juist agressief worden
OH MAAR DAT HEB IK OOKquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:56 schreef Isabeau het volgende:
Alles beter dan mijn neiging door iedereen aardig gevonden willen worden. Ook door mensen die ik niet eens mag.
Weet niet op welke van de twee je doelt dus:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is dat jou destijds nog gelukt eigenlijk?
oh, ik wist niet dat het je ziekte had getriggerd, wat een schijtzooi is dat. Maar ik doelde idd op het roken, ik wist niet dat je AD sliktequote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weet niet op welke van de twee je doelt dus:
Ik slik antidepressiva tegen nekklachten. Is een ieniemienie dosis die eigenlijk niet te vergelijken is met de dosis die een depressief persoon slikt. Heb er pas over gedacht om daar misschien mee te stoppen maar dat is nog in overweging. Weet wel dat ik knetterverslaafd ben sinds ik pas een keer mijn avonddosis was vergeten![]()
En ik ben alweer bijna 2,5 jaar gestopt met roken en dat ga ik echt nooit, nooit meer doen. Het stoppen heeft mijn ziekte getriggerd waardoor ik uiteindelijk dus in dit topic ben beland. En nog veel meer ellende heeft veroorzaakt maar daar heb ik hier al genoeg over gebitcht. Als ik het over zou kunnen doen was ik denk ik niet gestopt met roken. Maar goed, nu weer beginnen is ook geen optie omdat ik dan waarschijnlijk weer ziek word. Sowieso, roken
Tuurlijk kan je dat! Zolang je maar voorzichtig afbouwt en niet tegelijkertijd andere extreme dingen met je lichaam doet zodat je lichaam kan wennen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, ik wist niet dat het je ziekte had getriggerd, wat een schijtzooi is dat. Maar ik doelde idd op het roken, ik wist niet dat je AD slikte
Ik slik het al vijf jaar omdat ik mijn hele leven al altijd liep te huilen en te stressen, maar ik ben er van overtuigd dat ik het nu wel zonder kan. Ben oud en wijs genoeg en ik wil me gaan voortplanten dus weg met die zooi
ik ben er echt heel slordig in, ik vergeet die pillen zo vaakquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat! Zolang je maar voorzichtig afbouwt en niet tegelijkertijd andere extreme dingen met je lichaam doet zodat je lichaam kan wennen.
Ik zie het ook niet echt als AD slikken eigenlijk, het is voor mij een heel ander soort medicijn.
Ik werk in een lab. Weegschalen genoegquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zitten er trouwens meer mensen met een keukenweegschaal op hun werk? Een matze weegt 8 gram. Mijn komkommer 446 gram.
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik werk in een lab. Weegschalen genoeg
weet je hoe ver dat fietsen is vanaf eindhoven!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het Erasmus MC heeft trouwens een polikliniek voor mensen die antivepressiva slikken of slikten en zwanger willen worden. Daar begeleiden ze je voor, tijdens en na de zwangerschap.
Vitamine D-gezien een handig plan inderdaadquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
weet je hoe ver dat fietsen is vanaf eindhoven!
Nah, ik wilde er sowieso al vanaf, ik trouw eind mei dus dat wilde ik schoon ervaren, en dan gewoon zonder verder. Leek me handig om naar de aanloop van de zomer te stopppen ipv in het najaar
Haha, mijn vriend is opgeleid tot medisch laborant en heeft me wel eens ranzige verhalen verteld inderdaad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar daar wil je je eten niet op leggen hoorhahaha.
ja maar dat is ook echt zwaar vertieft. Ik heb gewoon een aangeboren chemisch defectje, daar valt prima mee te leven eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vitamine D-gezien een handig plan inderdaad![]()
Oh, ik moet nu steeds aan mijn beste vriendinnetje denken die zo in de weer is met haar AD... Echt een gezeik van al meer dan een jaar inclusief twee zelfmoordpogingen enzo. Maar goed, die is dan ook wel heel, heel depressief inclusief een drietal persoonlijkheidsstoornissen.
QFT..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zijn die dubbele verpakkingen krieltjes2x400 gram ipv 2x300 gram van de jumbo? Zo dwingen ze je haast om te veel te eten.
Dat had ik kunnen typen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik gebruik altijd twee van die zakken groente
Roerbakgroenten of wokgroenten wel hoor lekker! (en makkelijk)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen voorverpakt meer
met aardappelen vind ik het vooral handigquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen voorverpakt meer
Ja. Alleen niet zo handig als je moet uitvinden wat je allergische reactie heeft veroorzaakt... Kook dus met producten die ik kan herkennen en niet teveel mogelijkheden tegelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Roerbakgroenten of wokgroenten wel hoor lekker! (en makkelijk)
in chocolade zit ook een AD stof, alleen balen van die carbsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik (heb heel lang ge)twijfel(d) al jaren over AD, maar juist door die horror "instel" verhalen denk ik heel lang "ik red het zo wel".
En ik heb gelukkig ontdekt dat wanneer ik ik mijn leven inricht op een manier die me WEL ligt, ik veel minder last heb van klachten in die hoek, dus daar heb ik zelf heel veel mazzel mee.
Carbs? Kcals bedoel je?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in chocolade zit ook een AD stof, alleen balen van die carbs
oh nee, makes sense. Al een idee?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Alleen niet zo handig als je moet uitvinden wat je allergische reactie heeft veroorzaakt... Kook dus met producten die ik kan herkennen en niet teveel mogelijkheden tegelijk.
Dat was voor mij heel lang een reden om het niet te doen, totdat het compleet uit de hand liep met me. Als hulpverleners het me eerder, duidelijker hadden uitgelegd, en als ik er eerder voor open had gestaan, had dat me ontzettend veel ellende (en kilo's denk ik) gescheeld. Nu slik ik een niet heel hoge dosering, waar ik absoluut niets negatiefs van merk. Dacht daarmee te kunnen stoppen, viel ontzettend hard terug. Het is bij mij dus voornamelijk een chemisch defect ook lijkt het.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik (heb heel lang ge)twijfel(d) al jaren over AD, maar juist door die horror "instel" verhalen denk ik heel lang "ik red het zo wel".
En ik heb gelukkig ontdekt dat wanneer ik ik mijn leven inricht op een manier die me WEL ligt, ik veel minder last heb van klachten in die hoek, dus daar heb ik zelf heel veel mazzel mee.
Van hetgeen wat nu overblijft van de avond die de problemen gaf: wortel en/of aardappel. Ui en bouillon al geprobeerd, gaf geen klachten. Vanmiddag bij tomaat ook weer tintelende lippen/tong dus die gaat ook even op het "verdacht"-lijstje.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee, makes sense. Al een idee?
uit het niets?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Van hetgeen wat nu overblijft van de avond die de problemen gaf: wortel en/of aardappel. Ui en bouillon al geprobeerd, gaf geen klachten. Vanmiddag bij tomaat ook weer tintelende lippen/tong dus die gaat ook even op het "verdacht"-lijstje.
Ja, I know, maar not all carbs are bad, dus daarom hou ik liever kcals aan als het gaat over dikmakers.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
beidestikt van de suiker, = carbs.
Ik zat ook te denken om naar bed te gaan, helaas staat er een grote afwas.. Die ik niet durf te laten staan voor mijn vriend, omdat ik me dat schuldig ga voelen..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Naar bed zegt ze. Het is zeven uur!
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uitquote:
Ik vind dat geen goede redenering, je hoort sowieso vaker negatieve verhalen over AD dan positieve verhalen terwijl er veel meer positieve verhalen zijn! Ik ben zelf chronisch depressief en ik ben erg blij met mijn medicijnen. Meestal voel ik me zo goed dat ik me niet eens kan voorstellen dat ik ooit depressief was! Alleen jammer dat ik vorig jaar ontdekte dat het nog wel degelijk aanwezig was toen ik wilde gaan minderenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Naar bed zegt ze. Het is zeven uur!
You go girl!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, I know, maar not all carbs are bad, dus daarom hou ik liever kcals aan als het gaat over dikmakers.
So far so good! Het enige dat ik buiten de lijntjes heb gegeten zijn net wat stukjes van het vlees v d kinderen dat ze niet meer hoefden.![]()
Dus ik ga zo maar naar bed, prima dagje dan!
auchquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uit
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)4127_995367930_n.jpg
En de foto links is op dag 2...
dat is toch gewoon sate saus?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
You go girl!
Ik heb net een nieuw gerecht uitgevondenrijst, kip gemarineerd in wat ketjap, gembersiroop, gebakken in een beetje kokosolie, rauwe andijvie, gekookt eitje, gadogado saus... Beviel prima hier.
Sterkte aan alle ad-nemers, ben zo blij dat ik daar (bijna) geen last van heb.
Ik wil wel, maar mijn vriend niet..quote:
Ja, liever niet nog eens dusquote:
de verhoudingen zijn iets anders, gadogado saus is ook vloeibaarder. Althans, zo staat het in mijn van schoonmoeder geërfde Indonesisch kookboek. Btw, trassi meurtquote:
aardappel en tomaat zijn aan elkaar verwant volgens mij, nachtschade als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Uit het niets inderdaad. Zag er ook echt niet uit
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)4127_995367930_n.jpg
En de foto links is op dag 2...
Is inderdaad beide nachtschade. T is gewoon afwachten waar ik op ga reageren, heb iig nog een flinke voorraad anti-histamine in huis liggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
aardappel en tomaat zijn aan elkaar verwant volgens mij, nachtschade als ik me niet vergis.
sterkte! Vriend heeft dat tintelgevoel wat jij omschrijft bij een heleboel soorten fruit, gelukkig (nog?) niet bij groenten, niet fijn...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is inderdaad beide nachtschade. T is gewoon afwachten waar ik op ga reageren, heb iig nog een flinke voorraad anti-histamine in huis liggen
Ook hooikoorts toevallig?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
sterkte! Vriend heeft dat tintelgevoel wat jij omschrijft bij een heleboel soorten fruit, gelukkig (nog?) niet bij groenten, niet fijn...
jup, ook hooikoortsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ook hooikoorts toevallig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Oral_allergy_syndrome
Ja, herkenbare combi hierquote:
wat drink je dan een hele dag? water?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, herkenbare combi hier10 dagen antihistamine > vrijwel niet hoeven niezen. Vanaf gisteren was het weer raak
![]()
Mijn vreselijke ik heb geen honger-lijstje van vandaag:
O: 1 cracker met cottage cheese, beker karnemelk
T: banaan
L: 4x volkoren met 20+smeerkaas/plakjes tomaat
T: appel
D: quinoa met venkel, peultjes, appel, gedroogde cranberry's en een zelfgemaakte dressing.
T: paar paaseitjes.
Water, kruidenthee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat drink je dan een hele dag? water?
helemaal blanco, geen melk of suiker?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou mijn drinken ook niet bij hoor, tenzij er iets in zit. Ik drink eigenlijk alleen koffie en water en af en toe een kop thee
Is toch nergens voor nodig?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helemaal blanco, geen melk of suiker?
nope. Anders zou ik het opschrijvenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helemaal blanco, geen melk of suiker?
godsamme dat doet mijn oma van 85 ookquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:04 schreef douche-eendje het volgende:
En mn meest idiote trekje schijnt de "thee zonder thee" te zijn. Gekookt, deels afgekoeld water
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |