quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:17 schreef Spewey het volgende:
Vond het wel fijn dat ze niet vroeg of ik drachtig was
Whehe, we schieten al op, maar hij is nog niet klaarquote:
Dat verdient een HOERA! Voor de knipperquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:51 schreef Babbel1 het volgende:
Laatste ego-update van deze kant..;-) We hebben zojuist een vrolijk kloppend hartje gezien en gehoord! Ik hoef pas over 3 weken weer terug te komen, dus ik kan als happy zwangere door het leven!!
Nu eerst naar de crematie van de oma van mijn vriend...and that's the end of the rollercoaster!
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:05 schreef Fieder het volgende:
Jipster gefeliciteerd![]()
Babbel wat een geweldig nieuws![]()
Hier is alles weer rustig
Morgenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:54 schreef milka82 het volgende:
Enne, had Zoya vandaag niet haar eerste echo?
Vanochtend nog even op de fiets naar de Babyplanet geweest, mutsje, speentje en muziekknuffel gehaald. Daarna nog even bij de drukker, lettertype veranderd op het geboortekaartje, toen nog even inde stad rondgescharreld en nu weer in de rust. Meneer is gezakt en dat is enerzijds een opluchting ( adem!) maar aan de andere kant auw!
En wat is dat met verrot slapen aan het einde van je zwangerschap? Je zou denken dat je lichaam zoiets heeft van: je moet er straks al meerdere keren per nacht uit, ik laat je nu nog even lekker slapen? Maar nee hoor, de mijne denkt: ik geef je alvast een voorproefje op wat komen gaat. Gelukkig slaapt peuter 's middagslaapje nog dus kan ik ook even tukken
Gewoon hoppa, in het park even van bilquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:35 schreef Juud79 het volgende:
Babbel, een kloppend hartje, wat fijn! Sterkte bij de crematie van de oma van je vriend.
Pessie, wat een beeldschoon meisje....![]()
Jipster, van harte gefeliciteerd en welkom! Ik hoop deze keer voor je op een rustige afloop vd zwangerschap tzt.![]()
Fieder, wandelen en batsen, wie weet doet het wat.....
Jipster, van harte gefeliciteerd en welkom! Ik hoop deze keer voor je op een rustige afloop vd zwangerschap tzt.quote:
Yep, die kreeg ik wel, maar volgens mij echt vlak voor mijn verlof.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets heel anders, krijg ik nog een brief van het UWV over wanneer mijn verlof nou officieel ingaat ofzo. Ik heb mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd + voorkeur hoeveel weken van tevoren ik zou willen stoppen, maar sindsdien is het stil.
Ok. Heb ff mailtje gestuurd naar onze hrm-dame, maar die is er alleen op donderdag en dan ben ik ook niet altijd in huis. Wil het gewoon goed geregeld hebben, zeker omdat er er naar uitziet dat ik (gedeeltelijk) eerder ga uitvallen door de bi.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Skoap het volgende:
[..]
Yep, die kreeg ik wel, maar volgens mij echt vlak voor mijn verlof.
Ow sorry, ik ben niet helemaal op de hoogte geloof ik....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:53 schreef Fieder het volgende:
Moet ik eerst ergens een vrijwilliger vinden
Dag heren... Iemand zin in een spelletje Slijmpropje prikje?
Dan moet je werkgever je ziekmelden en aangeven dat je zwangerschap de reden is, dan gaat de rest vanzelf. En dan zoekt het UWV ook contact met je (via een vast contactpersoon)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok. Heb ff mailtje gestuurd naar onze hrm-dame, maar die is er alleen op donderdag en dan ben ik ook niet altijd in huis. Wil het gewoon goed geregeld hebben, zeker omdat er er naar uitziet dat ik (gedeeltelijk) eerder ga uitvallen door de bi.
Als je eerder uitvalt gaan ze je vanuit het UWV vanzelf wel bellen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ok. Heb ff mailtje gestuurd naar onze hrm-dame, maar die is er alleen op donderdag en dan ben ik ook niet altijd in huis. Wil het gewoon goed geregeld hebben, zeker omdat er er naar uitziet dat ik (gedeeltelijk) eerder ga uitvallen door de bi.
Dat laatste wist ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Als je eerder uitvalt gaan ze je vanuit het UWV vanzelf wel bellen.
Je verlof gaat dan sowieso automatisch 6 weken van tevoren in.
Je kunt ook met jezelf euh batsenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:18 schreef Fieder het volgende:
Ow nee ik bedoelde gewoon dat mn man niet thuis is! Is aan t werk![]()
Wel jammer dat t niet doorgezet heeft, t begon echt ergens op te lijken. Verlies alleen nog wat slijm maar dat schijnt ook gewoon weer aan te groeien tussendoor. Geen zin in n week voorwerkZeker niet nu ik de kleine van Pessie gezien heb
Ik ben zoooo benieuwd naar die van mij
Gewoon de deobus pakken?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je kunt ook met jezelf euh batsen![]()
![]()
zeg maar net zolang tot je baarmoeder ritmisch samentrekt enzo *kuch*![]()
whatever floats your boat in dezenquote:
ik van een oester (of mossel, misschien toepasselijkerquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nu heb ik een mental image van een deobus van 10 cm doorsnee.
och, it worked twice for mequote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:11 schreef covie het volgende:
ja maar geloof dat je dan ongeveer 10 liter sperma nodig hebt om genoeg van het stofje waar het om gaat te verzamelen...
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik van een oester (of mossel, misschien toepasselijker) die zich weer sluit na aankloppen.
en dat je dan zo'n geirriteerde baby de boel weer ziet sluiten.quote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en dat je dan zo'n geirriteerde baby de boel weer ziet sluiten.
Ja dat is die! Oké leukquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:24 schreef Suikertante het volgende:
Ik vond dat geloof ik wel de leukste (dat is die bij de Etos toch?)
Ja die heb ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:36 schreef mignonne het volgende:
Die dozen zijn best leuk, maar er zit niets essentieels in wat je anders echt mist
Ik geloof dat het 0 maanden I love Mama speentje alleen in zo'n doos verkrijgbaar is, en de mini-sudocrem is best handig maar verder... meh. Als je echt geen reclame wilt enzo zou k het gewoon laten zitten. En anders voor je mail iig een spam-account aanmaken?
bij de buren in de bus proppen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja die heb ik. Spam in de mail kan ik daarmee redelijk ondervangen, maar post is hier de grootste issue aangezien we dus zelf moeten sjouwen met oud papier. /lui
Vraag hem of hij de boel z.s.m. oplost dan, dat lijkt me voor jullie gezin prettigerquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef asfalthooligan het volgende:
straks naar een of andere informatieavond
Pff me schoonpa blijft maar lastig ze zijn zo bang dat jeugdzorg de kleine vanwege het huis afpakt dat ie me de hele tijd bestookt met verhalen over de jeugdzorg en dat ze alleen maar de kinderen afpakken dit alles via de whatsap
En wij hebben er telkens woorden om omdat ik me zo langzaam aan opvreet door de stress en spanning
En nee erover praten helpt niet hij blijft er bij dat zijn dochter voorlopig met de baby bij hem in moet tot alles is opgelost
Ja! Ik ook!quote:
de bus deo?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:35 schreef Fieder het volgende:
voel gewoon iets tussen mn benen zitten
Dat heb ik nu ookquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:35 schreef Fieder het volgende:
Niksaf en toe n harde buik en wat slijm
Hij ligt wel superlaag nu volgens mij, voel gewoon iets tussen mn benen zittenzitten en opstaan voelt ook niet fijn.
Straks lekker naar bed en dan zien we wel of t doorzet.
Ik ben niet sneaky genoeg om n suprisebaby te doen trouwensals ik me morgen niet meld ben ik bezig.
Ik de vorige keer een uur voor mn vliezen braken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
Ik ben die slijmprop een paar dagen voordat mijn vliezen braken verloren...
Zenuwen niet echt maar het blijft wel malen in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:53 schreef Suikertante het volgende:
Nog niet de zenuwen Tally? Ik zou al tien keer de vk gebeld hebben denk ik
Als ik me zorgen maak bel ik meteenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:13 schreef Suikertante het volgende:
Als je je zorgen maakt wel bellen hoor.. Beter een keer teveel dan een keer te weinig! En intussen lekker ontspannen
Erg he!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh de tandjes... Ned. 3: 4 handen op 1 buik.
Nogalquote:
Uhuh, om te janken...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kind groeit niet goed, beweegt slecht en ze moet worden ingeleid. Reactie: "ach, ik vind het wel leuk".
Ons kind wordt geboren in een nestje met een gouden randje als ik dit zie.
Dat denk ik erg vaak bij dat soort programma's. Ik voel me.dan altijd een erg.goede.moederquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kind groeit niet goed, beweegt slecht en ze moet worden ingeleid. Reactie: "ach, ik vind het wel leuk".
Ons kind wordt geboren in een nestje met een gouden randje als ik dit zie.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh, om te janken...
Ze praat ook zo afschuwelijk traag... Ik krijg zin om 'r te slaan.
Je hoopt.dat jeugdzorg daar in beeld is idd...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt echt zoiets van, halloooo kinderbescherming?!
Wat een volk idd.quote:
ik was dus niet de enige....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh, om te janken...
Ze praat ook zo afschuwelijk traag... Ik krijg zin om 'r te slaan.
sorry...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik moest lachen en nu is mn jongste weer wakker
Tally, time je het wel ff?
Nou het zit zeker niet in m'n kuiten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
kramp als in weeen of kramp als in je kuiten?
Tot nu toe zit er nog geen ritme in. Ik probeer het wel bij te houdenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik moest lachen en nu is mn jongste weer wakker
Tally, time je het wel ff?
Oh bah, open communicatie gebruiken om je eigen frustraties en tekortkomingen te maskeren. Echt zo naar die mensen!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:36 schreef danic het volgende:
Nou hè![]()
Maar wij willen dan ook graag een open communicatie, dan krijg je dat....
Welterusten!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:47 schreef danic het volgende:
Precies dát, gulara!
En nu ga ik ook slapen!
Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Als je schoonvader dat huis per se wil schiet ie het bedrag voor en zo niet dan niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:40 schreef asfalthooligan het volgende:
hij is bezig op onze telefoons
komt erop neer dat hij verwacht dat ik even 400 euro bemiddelingskosten + borg gelijk aan maandhuur + maandhuur totaal rond de 1000/1200 euro heb en kan hebben.
Wat dus niet lukt en vind dat ik mijn best heb gedaan want hij heeft zomaar een woning ja duh via een makelaar weet je wel hoe duur dat word
+1quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:03 schreef mignonne het volgende:
Als het misgaat door zijn gedrag dan komt dat omdat jullie het mis laten gaan door zijn gedrag.
Choice is destiny's soulmate.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:17 schreef Spewey het volgende:
[..]![]()
maar misschien moet je die even vertalen/uitleggen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooruit en deze twee als na-twaalven baggerbonusomdat k erom blijf lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes met slapen vannacht prego's!
En succes met bevallen vandaag Gularajaweeeel!
:)
en ze hebben allemaal de meest speciale bevalling gehad, heel bijzonder of heel pijnlijk of heeeeel veel scheuren of..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:43 schreef Gulara het volgende:
Ellendig hè Danic. Ik heb gelukkig nog maar weinig opmerkingen over m'n uiterlijk gehad, maar ik erger me helemaal groen en geel aan sommige "experts".
En een expert ben je voor sommige vrouwen als je ooit tussen 1948 en nu een kind op de wereld heb gezet. En dan kun je tot in den treure jouw zwangerschap en bevalling op iedere zwangere vrouw projecteren. Buiten beschouwing gelaten dat je meestal werkelijk niets gemeen hebt met deze persoon, maar nu je zwanger bent gaan jouw leven, beslissingen en kwaaltjes precies hetzelfde zijn als bij haar. Ze zijn te herkennen aan o.a. de volgende zinnen:
"Oh wacht maar, dat komt nog wel!" *insert spannend muziekje*
"Daar kom je nog wel van terug." *insert belerende blik en schamper lachje*
"Maar je weet toch wel dat..." *insert random opmerking met common knowledge*
Maar de allerergste (en helaas niet alleen voorbehouden aan de experts) is toch wel:
"Hoe gaat het met je?" *insert terminale blik*
Echt hoor, je zou als hormonale zwangere mensen voor minder een schop verkopen!![]()
Grapje hoor, ik schop niet!![]()
Ooh en het allerergste is. Ze bedoelen het heus goed.![]()
Maar erger-de-erger!![]()
![]()
Uiteraard! Dus je kunt je best inlezen over de mogelijkheden rondom bevallingen, maar een nuchtere kijk erop is vooral niet gewenst want het wordt Verschrikkulluk!quote:Op woensdag 27 februari 2013 07:41 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en ze hebben allemaal de meest speciale bevalling gehad, heel bijzonder of heel pijnlijk of heeeeel veel scheuren of..
Wat gaat er 'mis' dan? Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:01 schreef asfalthooligan het volgende:
hij is zo al 2 dagen bezig
en heeft niet in de gaten dat het ok mis kan gaan nu door zijn gedrag
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:43 schreef Gulara het volgende:
En een expert ben je voor sommige vrouwen als je ooit tussen 1948 en nu een kind op de wereld heb gezet.
nouja hoevaak ik inmiddels wel niet van een vriendin (eerste zw.) hoor 'ik heb een hoge pijngrens' dan moet ik stiekem ook wel even gniffelen hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2013 07:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Uiteraard! Dus je kunt je best inlezen over de mogelijkheden rondom bevallingen, maar een nuchtere kijk erop is vooral niet gewenst want het wordt Verschrikkulluk!
Ik heb niet eens een hoge pijngrens!quote:Op woensdag 27 februari 2013 07:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nouja hoevaak ik inmiddels wel niet van een vriendin (eerste zw.) hoor 'ik heb een hoge pijngrens' dan moet ik stiekem ook wel even gniffelen hoor.
Succes met je pijngrens Henk!
Ook dat nog ja. Issues hebben ze, allemaal! En ik kan supergoed meejuichen met trotse ouders. Maar sommigen hebben zo'n toontje waar je nekharen van overeind gaan staan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 07:54 schreef L-E het volgende:
[..]
En het beperkt zich niet tot de zwangerschap! Als dat kind er eenmaal is gaan de verhalen gewoon door, zo hebben ze allemaal een kind dat al zindelijk was voor de eerste verjaardag, kon tellen en lezen met 18 maanden en kregen ze gewoon bijvoeding vanaf 6 weken want 'dat slaapt zo lekker', dat overdreven gedoe ook tegenwoordig
Ga iedereen met een glimlach verrot schelden in het Nederlands! En poepen in publiek is echt iets wat je gewoon een keer gedaan moet hebben. En het is er in een dronken bui nooit van gekomen, dus nu is hét moment!quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Ah dan hoef je je iig niet groot te houden, gewoon lekker janken gillen en jezelf onder pissen en poepen
Normaal gesproken niet, maar in de context van potentiële werp-actie, zeker wel!quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:35 schreef L-E het volgende:
Fieder, slijm en kots klinkt wel goed hoor
En bij 8 vaak ook, dus misschien nog een keer kotsquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:44 schreef Suikertante het volgende:
Ik las t gister nog, bij 3 cm komt overgeven voor!
Ik zat bij de oudste op de wc toen de weeën net begonnen waren, met een emmer in mn handen, aan allebei de kanten flink te krampen zeg maarquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:44 schreef Suikertante het volgende:
Ik las t gister nog, bij 3 cm komt overgeven voor!
Steken zijn vast ook ergens goed voor. Heus wel!quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:45 schreef Fieder het volgende:
jee!
Maar ik wacht nog op weeën? Zal wel weer niks zijn... Heb alleen steken
Des te leuker voor de meelezers hier <3quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:51 schreef L-E het volgende:
Oh, en ik ben blij dat je zegt niet sneaky genoeg te zijn voor een stiekeme bevalling Fieder. Ik zou ook echt mijn mond niet kunnen houden als het was begonnen hier. Volgens mij ga ik elke cm delen.
Nou, die nuchtere kijk wordt dan ook niet op prijs gesteld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 07:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Uiteraard! Dus je kunt je best inlezen over de mogelijkheden rondom bevallingen, maar een nuchtere kijk erop is vooral niet gewenst want het wordt Verschrikkulluk!
omnomnomquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:53 schreef -Spring het volgende:
Ik denk bij een deobus altijd aan een vrouwenanus die tijdens het persen zou ver open staat dat je er een bus deo in zou kunnen stoppen.
Ja maar jij weet al hoe het moet... Ik vind het doodengquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:02 schreef L-E het volgende:
milka: 37 weken
Enne, ik heb onwijs veel zin in de bevalling hoor. Los van de pijn en de ellende vond ik het erg fijn om zoiets natuurlijks te mogen ondergaan. De eerste kennismaking met zo'n kindje is echt supertof.
Natuurlijk vind je het doodeng! Ik werd bij de eerste ook wel overruled door angst op een gegeven moment, deze bevalling voelt wel als een tweede kans. Om het beter te doen ofzo. Wat nergens op slaat want de eerste was een bevalling zonder complicaties en we zijn er beide prima uitgekomen, maar toch he, dat gevoel. Ik had het intiemer en minder paniekerig/angstig gewild. Ofzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar jij weet al hoe het moet... Ik vind het doodengVolgende week maar eens met de vk bespreken wat er in de verschillende mogelijke scenario's zou gebeuren, wellicht helpt dat.
Hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef Tally het volgende:
Ik lig op dit moment aan de ctg. Alles ziet er rustig uit maar ik lig dan ook pas 5 minuten
Kreeg je daar hoofdpijn van ofzo? Lijkt me naarquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:49 schreef milka82 het volgende:
Heerlijk, al die charmante verhalen op de woensdagochtend! Vandaag 37 weken zwangerzal me zo eens op de fiets hijsen met mini, hopelijk een mooi dekbed scoren want ik wil als een prinses in mijn kraambed liggen, haha.
Enne, bevallen is geen eitje maar ik doe dat liever tien keer dan weer een liquorlek van de ruggenprik.
Elke keer opnieuw is het spannendquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar jij weet al hoe het moet... Ik vind het doodengVolgende week maar eens met de vk bespreken wat er in de verschillende mogelijke scenario's zou gebeuren, wellicht helpt dat.
Kotsen deed ik tijdens de zwangerschap, maar niet tijdens het bevallenquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:10 schreef Hilzillah het volgende:
Daar verheug is me dus totaal niet op he... Op de bevalling zelf. Ik hou niet zo van pijn bloed en kotsen. En dan te bedenken dat het allemaal vrijwillig is
Nee hoor, ik ga ook voor de geurkaarsjes en dromerige achtergrondmuziekjes terwijl Vriendje mijn rug masseert en ik af en toe een ontspannende zucht slaak terwijl de baby eruit komt kruipen, zen all the way!quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dananana het volgende:
Ben ik nou de enige die verwacht volledig pijnloos en gelukkig te bevallen? Muziek speelt,gezellige mensen een lichte kriebel en daar zijn ze!
*kop in het zand heeft en nog iets dieper ingraaft* :-)
Maar begin nooit met anderen over het feit dat je een bevalplan hebt, want:quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Dus als je je erg anstig voelt tav die bevalling, bespreek dat inderdaad! Een bevalplan is in dat geval ook fijn, dat geeft mij iig wel wat rust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:43 schreef Tally het volgende:
Anders konden ze het hartje niet vinden
Zal ik nu grappig proberen te zijn door te zeggen dat ik nu wel een bandgevoel heb om mn buik (nu ik weet dat het goed is)
If it's any consolation, in Nederland wordt het tegenwoordig door de vakgroep voor verloskundigen aanbevolen en er staan formats online om te gebruiken voor cliënten. Niet dat alle verloskundigen er mee om kunnen gaan, maar das weer wat anders.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:23 schreef Gulara het volgende:
[..]
Maar begin nooit met anderen over het feit dat je een bevalplan hebt, want:
*schamper lachje*: "Denk je dat zelf je bevalling kunt plannen en dat het zo gaat als in je plan?" *meewarige och erm gij onnozel kind-blik*
Dan volgt mijn allerzoetste glimlach icm vuile blik. En vraag ze liefjes of ze zelf wel weten wat het hebben van een bevalplan en het nadenken over de bevalling inhoudt.En ondertussen wil ik weer schoppen. Heul hard!
Leuk Troel!!!quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb zo overigens mijn eerste afspraak met de VK sinds mijn intake. Ben glad vergeten mn bloed te laten prikken
Hier ook inderdaad een uitgebreid papierenpakket wat elke afspraak mee gaat en wat ik ook bij me moet hebben als ik verder weg ga en in een ander ziekenhuis zou moeten bevallen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
If it's any consolation, in Nederland wordt het tegenwoordig door de vakgroep voor verloskundigen aanbevolen en er staan formats online om te gebruiken voor cliënten. Niet dat alle verloskundigen er mee om kunnen gaan, maar das weer wat anders.
Zelfs in mn stageziekenhuis verblikt of verbloosd niemand van een bevalplan, dat wordt netjes ingescanned en in principe gewoon doorgelezen door de dienstdoende arts-assistent of gynaecoloog.
Het gaat mis wanneer mensen dingen gaan eisen en beginnen over aanklagendan schop je wel iedere vorm van welwillendheid onder je eigen gat vandaan zeg maar.
Nee om aanklagen dat niet wordt ingewilligd wat er in het bevalplan staat.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:11 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hier ook inderdaad een uitgebreid papierenpakket wat elke afspraak mee gaat en wat ik ook bij me moet hebben als ik verder weg ga en in een ander ziekenhuis zou moeten bevallen.
Ook inclusief summier birthplan. Met name bevalposities, mogelijkheden rondom pijnstilling e.d. Ik heb deze ook bij de 36 weken afspraak moeten ondertekenen in het bijzijn van een verloskundige. Zodat ik in ieder geval heb aangegeven dat ik op de hoogte ben van de mogelijkheden.
Uiteraard maakte ik zelf nog een eigen birthplan, waarin het natte-washandje-tegen-onderkantje-als-dat-zou-kunnen vermeld wordt.![]()
En aanklagen?! Gaat het dan om aanklagen omdat er fouten gemaakt worden?
Ik heb daar laatst nog aan gedacht en me geprobeerd voor te stellen hoe ik zou reagerenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb ik al eens verteld over die mensen met het stuk van hun parketvloer met kaarsen en de sfeermuziek en dat we geen lampen aan mochten doen in de verloskamer?
nou ja, dat liep gierend uit de klauwen.(ze kwamen van thuis, dus het was al een domper zeg maar) dus er moest wel licht komen voor de Gyn. En een kudde personeel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb daar laatst nog aan gedacht en me geprobeerd voor te stellen hoe ik zou reagerenik kwam er niet uit
zo getrained is mn pokerface nog niet
overigens doe ik zelf het licht op de vk's s avonds en s nachts ook niet helemaal aan. Gewoon een klein lampje
Daar stonden dingen in als dat zij eiste in een bepaalde houding te bevallen, en zij eiste dat ze geen prik in haar bovenbeen kreeg na de bevalling. Zou dat wel gebeuren dan zou er een serieuze aanklacht ingediend worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:26 schreef Solagratia het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat er in dat bevalplan stond. Ik stel me dan dingen voor als "de verpleegkundigen moeten een weeëndans doen als de ontsluiting niet opschiet" de gyn moet gouden handschoenen aan als hij toucheert"
ahja dan is t een ander verhaal, als ze al van thuis komen is er doorgaans redden genoeg voor en zal licht wel nodig zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, dat liep gierend uit de klauwen.(ze kwamen van thuis, dus het was al een domper zeg maar) dus er moest wel licht komen voor de Gyn. En een kudde personeel.waarop ik nu nog steeds denk: als je je dan druk maakt over de cd en de lichtsterkte zit je ook niet echt in je bevalling ofzo.
je had mij ook op de gang kunnen zetten of buiten op een gegeven moment. Alhoewel de weeen dan misschien wel gestopt waren.
Het licht is wel uitgegaan hoor, we hebben echt geprobeerd te luisteren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
ahja dan is t een ander verhaal, als ze al van thuis komen is er doorgaans redden genoeg voor en zal licht wel nodig zijn.
Aah dat is meer het bevaleisenpakket.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee om aanklagen dat niet wordt ingewilligd wat er in het bevalplan staat.
De dame in kwestie trof de meest openminded gynaecoloog die dat ziekenhuis rijk is (3 x thuisbevallen! voor een gyn wel een uitzondering), en die gyn had het dus echt volledig gehad met de dame in kwestie alleen al op basis van dat bevalplande toon sloeg echt nergens op en de vrouw in kwestie ging volledig voorbij aan alles en iedereen om maar haar gedroomde scenario te hebben.
En dan ben je idd zo iemand die halsstarrig zn bevalling wil plannen en geen genoegen wil nemen met dat het ook anders kan lopen.
Haha, een serieuze aanklacht ook direct. Ik vraag me dan af hoe ze haar bevalling uiteindelijk heeft ervaren en of ze achteraf niet vindt dat ze zich wel een beetje over de top gedroeg.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Daar stonden dingen in als dat zij eiste in een bepaalde houding te bevallen, en zij eiste dat ze geen prik in haar bovenbeen kreeg na de bevalling. Zou dat wel gebeuren dan zou er een serieuze aanklacht ingediend worden.
Daarbij eiste zij een gynaecoloog, ze nam geen genoegen met een arts-assistent. En ze wilde continue begeleiding. Hoe zeer ik ook voorstander ben van continue begeleiding, zie je het al voor je? Een gynaecoloog die 20 uur lang met je mee gaat staan puffen? Ik niet hoor![]()
Wees maar lief tegen de verpleegkundigen, dat zijn de vrouwen die je vaak goud waard zijn in het ziekenhuis, degenen die kruikjes voor je halen, bekertjes water, degenen die je haar vast houden als je kotsend in je bed zit, degenen die je alle tekst en uitleg geven als het onverhoopt toch een keizersnede wordt.
daar had ik bij selene een snuffelstagair voorquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Daar stonden dingen in als dat zij eiste in een bepaalde houding te bevallen, en zij eiste dat ze geen prik in haar bovenbeen kreeg na de bevalling. Zou dat wel gebeuren dan zou er een serieuze aanklacht ingediend worden.
Daarbij eiste zij een gynaecoloog, ze nam geen genoegen met een arts-assistent. En ze wilde continue begeleiding. Hoe zeer ik ook voorstander ben van continue begeleiding, zie je het al voor je? Een gynaecoloog die 20 uur lang met je mee gaat staan puffen? Ik niet hoor![]()
Wees maar lief tegen de verpleegkundigen, dat zijn de vrouwen die je vaak goud waard zijn in het ziekenhuis, degenen die kruikjes voor je halen, bekertjes water, degenen die je haar vast houden als je kotsend in je bed zit, degenen die je alle tekst en uitleg geven als het onverhoopt toch een keizersnede wordt.
Jeezquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:50 schreef mignonne het volgende:
Het is totaal anders gelopen en ze heeft het prima ervaren![]()
Over dat laatste weet ik nietsIk merk wel dat er groepen vrouwen zijn online maar ook binnen zwangerschapsclubjes enzo die elkaar flink kunnen opjutten qua bevalplannen enzoverder.
Het is een heel moeilijk grijs gebied, die bevalplannen want hoe bindend zijn de dingen die erin staan, en wat kun je er achteraf mee. Iemand die van tevoren aangeeft niet zo'n prik te willen en achteraf flink gaat bloeden, is de verloskundige dan verwijtbaar geweest?
In principe kun je elke medische behandeling weigeren en moeten ze overal je toestemming voor hebben. Als jij niet instemt met een keizersnede dan hebben ze in het ziekenhuis dus echt een probleem want dan mag er simpelweg geen keizersnede uitgevoerd worden. Het komt niet vaak voor maar t gebeurd wel.
Die komt in mijn volgende bevalplanquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:11 schreef Solagratia het volgende:
Oh jeetje Mignonne, je spoiler. Pffff dat is eng zeg.
Ik had maar 4 dingen in mijn bevalplan staan.
- kindje op blote borst
- remifentanil als ik het niet meer zonder trek
- voorzichtig toucheren wegens gevoelig littekenweefsel
- bij hechten goed verdoven.
Topbevalling was het
quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:11 schreef Solagratia het volgende:
Oh jeetje Mignonne, je spoiler. Pffff dat is eng zeg.
Ik had maar 4 dingen in mijn bevalplan staan.
- kindje op blote borst
- remifentanil als ik het niet meer zonder trek
- voorzichtig toucheren wegens gevoelig littekenweefsel
- bij hechten goed verdoven.
Topbevalling was het
Er werd wel verdoofd, maar niet gewacht tot het werktequote:Op woensdag 27 februari 2013 13:18 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah
'liever niet al te goed verdoven tijdens hechten'
bij mij ook, verdoven en me dan per ongeluk 2 uur in de beugels laten liggen omdat er nog 5 aan t bevallen zijn..en dan alsnog hechten.. had niet echt t idee dat de verdoving nog werktequote:Op woensdag 27 februari 2013 13:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er werd wel verdoofd, maar niet gewacht tot het werkteen uiteindelijk bleek de verdoving ook niet overal goed te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |