abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:59:42 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123375381
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).

Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.

De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 18:09:16 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123375764
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces is :') Idioot 8)7
houden we het wel gezellig, dames? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123375892
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

houden we het wel gezellig, dames? :P
Wij wel hoor :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123376556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:59 schreef James1988 het volgende:
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).

Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.

De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
pi_123376736
--edit-- sorry, is al verbeterd!
pi_123376775
Nou doe je net alsof reizigersverenigingen enige vorm van invloed op welk proces dan ook hebben. "Schuld" ja ja toe maar :') Reizigersverenigingen kunnen niet meer doen dan hun mening, hun zorg en hun ergernis uiten over alles wat ze dwars zit. Er is geen enkele manier waarop reizigersverenigingen welk politiek besluit dan ook kunnen afdwingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:53:30 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123377201
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.

Vanochtend heb ik maar eens geprobeerd om een ticket te boeken voor een schamele 10 euro heen en 10 euro terug.

uiteraard wou ik proberen om Marseille te halen maar dat is gezien de stop-and-go penalty van 40 minuten niet mogelijk op de meeste dagen. dr is 35 minuten keertijd, enige manier om dat te doen is om in de trein te blijven, maar ik wou het er maar niet op wagen.

De website om te reserveren is helder, ik maak mijn keuze voor een rit op basis van de dagprijs, en ik koos Valence TGV, als keerpunt.

De reservering maak ik af, om de tickets op het werk te kunnen printen dacht ik, maar helaas, de tickets, en de plaatsbepaling, worden je 4 dagen van te voren opgestuurd. kom je in die 4 dagen geen printer tegen, op het station printen kan ook, 5 euro.

Verder

-Extra Bagage 5 euro :%

-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro

-Een dier mee 5 euro :+

-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro (Maar ik ga tijdens de rit even het toilet checken, want daar zit er een voor het scheerapparaat) 8-)

-Ook dacht ik eraan om een verdeelstekker mee te nemen, dan gebruik je het stopcontact a 2 euro en dan verhuur je het onder voor 50 cent per stopcontact. 8-)

Ik had met trouwens wel eerder kunnen verdiepen in mn keerpunt, Valence TGV ligt namelijk in de Middle of Nowhere :'( . Daar moet ik 3 uur doorbregen (inclusief 40 penalty terug)

Gaaf treinweekje word het wel, dus eerst een dagje op en neer naar Valance, Dan ben ik eigenlijk al 3 kwart op weg van mn bestemming de volgende dag: Nice/Monaco met de slaap trein, en een paar dagen later 1e klas tgv terug :7

Word vervolgd voor de lowcost TGV :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:56:49 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377366
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
pi_123377413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd? ;)
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
dag
pi_123377475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
Subway :')
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:59:26 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Subway :')
Ga jij dan maar naar de Broodzaak :6

Subway is veel beter en heeft lekkere subs :9~
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:01:52 #102
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_123377618
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:02:34 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377650
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
Droom maar lekker verder o|O

Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
pi_123377755
Gezellig, ze hebben even een hele defecte fyra bij mijn trein erbij ingepropt.
pi_123377897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
betaalbare broodjeszaak

Subway
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Subway is niet het goedkoopste
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).

Maar wel lekker jah :Y.
dag
pi_123377929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Droom maar lekker verder o|O

Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.

Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:09:48 #107
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123377991
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:11:32 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield. :')

De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd? ;)
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.
pi_123378140
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield. :')

De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.

En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:13:40 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378146
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.

Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdam 8)7
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:15:52 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378237
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link

t/m 10 maart.
Je kan alleen geen retourtje vanuit Nederland boeken oid, moet uit Parijs zijn ;(
En dan ben je in April nog 100 euro kwijt voor een enkeltje Parijs -> Amsterdam. Doe ik het wel via de vroegboekkorting tzt.
pi_123378308
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway :r
  Redactie Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 19:18:37 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123378368
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:18:38 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378370
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway :r
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.
pi_123378648
Net of het wat uitmaakt of je je broodjes bij subway of bij zo'n random zaakje op het station koopt, het kost allebei schandalig veel geld. Als je daar wat koopt heb je maandelijks veel geld over of ben je gewoon niet helemaal lekker.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:25:39 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.

De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
pi_123378848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.

De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:31:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
pi_123379104
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')