Die moesten natuurlijk uit Rotterdam komen oidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:02 schreef b2py het volgende:
ZUCHT. Net op Alkmaar al vertraagd weg door een ontbrekende machinist en nu op Amsterdam c wederom een ontbrekende machinist.
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uitquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
Hoe relaxt, zit in een VIRM waarvan de tractieinstallatie is vervangen, geen piep meer te horen. Zalig.
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uit.
Tot die tijd mijd ik de doedelzakcoupés, gelukkig kan dat vrij gemakkelijk als je eenmaal weet in welke coupés het voor kan komen en in welke typen VIRM het wel of niet voorkomt.
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?
Toch weer een paar extra coupés om uit te kiezen bij toekomstige treinreizen.
Lekker algemeen, ik zou een nieuw en beter antwoord vragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie ProRail is binnen: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je nu NIET hoort, althans ik nog niet, is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest"
Oftewel: het is erger dan een brekende treinstam, maar er is "tijdig" ingegrepen. Zo zo...
Dan was dat geen houdbare claim in dit geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.
Klopt ja, was toch wel opvallend vanochtend. Zo vaak zie ik die daar niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: 2x DD-AR met loc in de IC Den Haag - Venlo, om 7:51 zien vertrekken uit Breda naar Venlo.
Ben het wel een met gebrokenglas ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.
Kijk, iets als een brekende treinstam, dat merk je zodra het optreedt. Slijtage aan een spoorstaaf, of inderdaad aan een remschijf, ontdek je pas als je er naar kijkt.
We constateren dat hier een probleem is ontstaan, namelijk het tot onder de norm verslijten van de spoorstaaf. EN we constateren dat dat probleem tussen 1 en 30 dagen voor de ontdekking ontstaan is. En de paniek waarmee gisteren midden in de spits de boel stilgelegd is, doet mij vermoeden dat die termijn dichter bij de 30 dan bij de 1 dag(en) gezeten heeft.
Dus: Er heeft dagenlang, en waarschijnlijk weken lang, een probleem plaats gehad op het spoor, wat niet eens ontdekt was. Daarom is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest" dus niet houdbaar.
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |