abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:59:26 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Subway :')
Ga jij dan maar naar de Broodzaak :6

Subway is veel beter en heeft lekkere subs :9~
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:01:52 #102
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_123377618
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:02:34 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377650
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
Droom maar lekker verder o|O

Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
pi_123377755
Gezellig, ze hebben even een hele defecte fyra bij mijn trein erbij ingepropt.
pi_123377897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
betaalbare broodjeszaak

Subway
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Subway is niet het goedkoopste
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).

Maar wel lekker jah :Y.
dag
pi_123377929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Droom maar lekker verder o|O

Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.

Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:09:48 #107
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123377991
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:11:32 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield. :')

De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd? ;)
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.
pi_123378140
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield. :')

De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.

En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:13:40 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378146
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.

Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdam 8)7
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:15:52 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378237
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link

t/m 10 maart.
Je kan alleen geen retourtje vanuit Nederland boeken oid, moet uit Parijs zijn ;(
En dan ben je in April nog 100 euro kwijt voor een enkeltje Parijs -> Amsterdam. Doe ik het wel via de vroegboekkorting tzt.
pi_123378308
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).

Subway :')
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway :r
  Redactie Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 19:18:37 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123378368
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:18:38 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123378370
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway :r
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.
pi_123378648
Net of het wat uitmaakt of je je broodjes bij subway of bij zo'n random zaakje op het station koopt, het kost allebei schandalig veel geld. Als je daar wat koopt heb je maandelijks veel geld over of ben je gewoon niet helemaal lekker.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:25:39 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.

De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
pi_123378848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.

De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:31:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123378957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
pi_123379104
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45:41 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123379673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
quote:
(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
pi_123379735
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

In een brief van september 2012 schreef Schultz:

[..]

Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
Je hebt gelijk.
pi_123379898
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18 Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58 Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet


[ Bericht 17% gewijzigd door b2py op 26-02-2013 20:12:53 ]
pi_123380074
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:16:57 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123381418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
zwaar onhaalbaar dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:18:40 #126
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123381554
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:19:28 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123381625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18 Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:20:20 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123381681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier.
Maximaal 7% uitval betekent dat er iedere dag 1 enkele rit mag uitvallen. Dat getuigt inderdaad niet echt van ambitie of überhaupt ook maar enige betrokkenheid.
pi_123382695
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
My thoughts exactly :D
pi_123383170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
quote:
Vraag 19
Wanneer wilt u uiterlijk dat er op de HSL adequaat vervoer conform de concessie gereden wordt?

Antwoord 19
Ik kan op dit moment geen datum noemen, dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak. Ik wil uiteraard dat de reiziger zo snel mogelijk adequaat vervoer op het hogesnelheidsnet heeft. Voor die reiziger wil ik een veilige, betrouwbare en duurzame oplossing vinden. Daartoe ben ik in overleg met alle betrokken partijen en werken wij op dit moment aan een plan van aanpak om te komen tot die structurele oplossing. Ik zal u het plan van aanpak begin april 2013 toesturen.
Wat een halfbakken antwoord is dit van de staatssecretaris. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet de NS toch een datum hebben gesteld om met een oplossing te komen. Dat ze nu in overleg is met alle betrokken partijen lijkt me daarom ook sterk, gezien de NS als uitvoerder van de concessie zelf nog niet weet wanneer er gereden kan worden volgens de concessie eisen en dan moeilijk kan meewerken aan een plan van aanpak voor een structurele oplossing.

Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten? :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:49:43 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123383318
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:47 schreef ArnosL het volgende:
Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten? :')
Overhead 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123383351
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Overhead 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen? :P
pi_123383361
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.

Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.

Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:51:52 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123383447
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.

Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.

Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Of het moet d'r nog minder interesseren dan haar voorganger.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:54:32 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123383591
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen? :P
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.

De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123383740
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.

De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Pure ambtenarij dus :')

Nog een belachelijk antwoord:
quote:
Vraag 31
Zijn er in 2014 wel treinpaden beschikbaar voor een Beneluxtrein Amsterdam-Brussel? Zou het voor 2014 wel mogelijk zijn om de Beneluxtrein Amsterdam-Brussel te laten rijden? Wat zou dit voor gevolgen hebben?

Antwoord 31
Het is mogelijk om voor 2014 treinpaden aan te vragen voor een verbinding Amsterdam – Brussel over het conventionele spoor. Daarvoor gelden de afspraken die zijn gemaakt over de capaciteitsverdeling over het Nederlandse spoorwegnet. In 2000 is echter al besloten tot het afschaffen van de Beneluxtrein op het moment van inwerkingtreding van de internationale Fyra-dienstregeling. De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
Het kan dus wel, maar ze wil het gewoon niet. Je bent staatssecretaris om problemen op te lossen voor de burger, niet om dingen te weigeren die niet naar je zin zijn.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:00:43 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123383954
quote:
De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
pi_123384047
El Clásico! :W
©Dr_Flash
pi_123384145
hey wel koppieraajt erbij zetten :P

Ik ga ook voebal kijken trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123384368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
Nou, gas met dat kreng dan :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:09:20 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384496
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)

Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:11:03 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123384596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)

Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
is gister al gepost door Dennis ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:11:32 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384625
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is gister al gepost door Dennis ;)
Het gaat hier soms zo hard :@
pi_123384648
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123384705
Oh ja sorry ik ging voetbal kijken :@ Jullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:14:53 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384787
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Dat valt wel mee, er zijn op dit moment drie oplossingsrichtingen uitgedacht (zie de overbelastverklaring).
pi_123385509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!).
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:28:10 #148
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123385582
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.
Verder

-Extra Bagage 5 euro :%

-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro

-Een dier mee 5 euro :+

-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro
't is net RyanAir. Kost in de basis ook geen drol maar alles extra kost ook direct flink extra.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123385677
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Het moet wel duurzaam zijn natuurlijk, dus we maken er een bordje van. Heeft die Fles van Fok! ook weer iets voor zijn verzameling :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:35:07 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123385946
Rail Away overzicht uitzendingen - Elke woensdag 19.55 Nederland 2

27/02 Frankrijk | Petit Train Jaune: Villefranche-de-Conflent - Latour de Carol
06/03 Canada | Skeenaline: Prince Rupert - Jasper
13/03 Zwitserland | Brunigbahn: Interlaken - Luzern
20/03 GB-Schotland | Main Highland Line: Edinburgh - Inversness
27/03 India | Himalaya Toy Train: Siliguri - Ghum (tv-uitzending vervalt, onbekend of er een vervanger voor komt)
03/04 Griekenland | Thessaloniki - Alexandropoulis
10/04 Zwitserland | Citytrips Lugano *** NIEUW ***
17/04 Portugal | Citytrips Lissabon *** NIEUW ***
24/04 Oostenrijk | Citytrips Innsbruck *** NIEUW ***
01/05 Zwitserland | LSE Bahn: Luzern - Engelberg
08/05 GB-Scotland | Kyle Line: Inverness - Kyle of Lochalsh
15/05 Oostenrijk | Salzgammergutbahn: Selzthal - Linz
22/05 Frankrijk-Corsica | Ajaccio - Calvi

Weinig nieuws dus
pi_123386226
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:45:00 #152
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123386448
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123386609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123386743
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijken :@ Jullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan :X
Is leuk! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:50:27 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123386745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
zwart met rood, joepie :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123386795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
pi_123386812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Dat is een mooie kleurstelling. :)
pi_123386844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:52:27 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123386890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123386892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad. :{w
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:53:55 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123386983
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam :').
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.

Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.

De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.

Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.

In een Fyra V160 passen 498 zittende reizigers (inclusief de klapstoelen). Als alle stoelen bezet zijn betekent dat er per reiziger ¤ 5,25 aan concessiekosten betaald wordt. Omdat treinen niet de hele dag vol zitten (ga maar eens op zondagochtend kijken) is het realistischer om uit te gaan van een gemiddelde bezetting, op het Hoofdrailnet bedraagt deze 30%. Als we dit cijfer doortrekken naar de Fyra betekent dat er per reiziger ¤ 17,49 zou moeten worden afgedragen.

Uitgaande van het langste traject van de binnenlandse Fyra:
Een enkeltje Breda - Amsterdam, vol tarief, inclusief Fyra-toeslag, kost ¤ 21,10. Voor reizigers met een kortingskaart daalt de prijs naar ¤ 13,60.
• Van de inkomsten van ieder kaartje vol tarief blijft er ¤ 3,61 over na afdracht van de concessieprijs.
• Op kaartjes met korting wordt zelfs ¤ 3,89 verlies geleden.

Uit berekeningen van het ministerie is gebleken dat een realistische concessieprijs rond 60 miljoen euro per jaar zou liggen. Dit betekent dat één rit voor ¤ 933,36 aan concessieinkomsten moet zorgen: ¤ 1,87 per reiziger, ¤ 6,24 wanneer wordt gerekend met de eerder genoemde gemiddelde bezetting.

Bij de eerder genoemde prijzen blijft na afdracht van de concessiekosten het volgende bedrag over per reiziger voor HSA:
• ¤ 14,86 voor ieder kaartje vol tarief
• ¤ 7,36 voor kortingskaartjes

Conclusie van mijn nattevingerwerk: het is vrijwel onmogelijk om winst te maken met de Fyra in zijn huidige vorm.

Wat ik in mijn berekeningen niet heb meegenomen zijn de inkomsten uit Thalys: ¤ 135 per treinkilometer (waarvan ¤ 66 bij HSA blijft). Ook heb ik de inkomsten van Fyra Brussel niet meegeteld: de variabele prijsstelling zou voor meer inkomsten bij HSA moeten zorgen, maar ik heb geen zicht op daadwerkelijke inkomsten. Daarnaast wordt een deel van de inkomsten uit Fyra Brussel afgedragen aan NMBS, maar is mij niet bekend hoeveel.
pi_123387070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad. :{w
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
pi_123387229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:

[..]

klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood? :D
pi_123387323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood? :D
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:01:56 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:

[..]

De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest. :+
pi_123387409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:

[..]

Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:03:23 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
pi_123387516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.
pi_123387733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.

Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.

De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.

Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.

Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:13:50 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387968
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]

¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
quote:
Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.

Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.

De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
pi_123388406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).

[..]

De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.

Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.

De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Ah, duidelijk :)

Naar aanleiding hier van ging ik even op zoek naar TGV's e.d. Kom ik deze tegen:


Een post-uitvoering van de TGV, nog niet eerder gezien :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:28:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123388752
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell :D

http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:30:59 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123388950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell :D

http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Die eerste reactie ook.. :D :D
pi_123389411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell :D

http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Haha die is onverwacht :D
pi_123389691
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
pi_123389897
Onlangs stond er in OVMagazine nog een uitgebreid interview met Jeannette Baljeu, portefeuillehouder bij de vermetro-isering van de Hoekse Lijn Schiedam Centrum - Hoek van Holland Strand.

Mogelijk is sommige informatie al bij jullie bekend, misschien nog niet. Doel is de lijn in 2017 (streven 2016) onderdeel te maken van het Rotterdamse metronet, net zoals met de voormalige Hofpleinlijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Kleiweg enkele jaren geleden is gebeurd. In tegenstelling tot de Hofpleinlijn, waar de werkplaats Leidschendam een nieuwe aansluiting kreeg op de spoorlijn Den Haag - Gouda, blijft ook de Hoekse Lijn volgens de huidige planning nog wel grootspoormaterieel toegestaan. Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.

Men hoopt het aantal reizigers te verhogen met 40% ten opzichte van de huidige situatie. NS vervoert momenteel 13.000 reizigers per dag, dit wil men doen toenemen tot 18.000 reizigers per dag met de volgende maatregelen:
- overdag een 10-minutendienst tussen Schiedam en Maassluis (en een 10 of 20 minutendienst tot Hoek van Holland) door het doortrekken van metrolijn B Nesselande - Schiedam Centrum (de lijn wordt 45,3 km lang)
- doortrekken metrolijn C in de spits tot Vlaardingen (zodat op het deeltraject Schiedam - Vlaardingen elke 5 minuten een metro rijdt)
- opheffen van de huidige halte Hoek van Holland Strand
- doortrekken van de spoorlijn van HvH Strand over een 1,2 kilometer lang tracé tot het daadwerkelijke stran. Hierdoor krijgt Rotterdam een rechtstreekse verbinding met een strand.
- een nieuw station in Maassluis, Maassluis Steendijkpolder

Het materieel wat wordt besteld wordt waarschijnlijk gelijk aan de bestaande metrostellen uit de 5500- en 56000-stellen, maar dan in R-net kleuren. De bovenleiding blijft gehandhaafd, maar de spanning gaat terug van 1,5kV naar 750V. Tijdens de ombouw is er enige tijd geen railvervoer mogelijk. Vervangend vervoer wordt verwacht per bus of boot

Als gevolg hiervan wordt de spoorlijn Rotterdam - Den Haag tussen Rotterdam en Schiedam viersporig.
pi_123390028
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.

Maar goed, dat is de naiviteit van een reiziger in plaats van de gehaaidheid van een politicus die denkt "het zal mijn tijd wel duren".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:49:40 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123390250
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?
pi_123390664
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:10:17 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123391460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...

En iidd, die halte strands slaat nergens meer op, vroeger lag daar het strand ja...

Er zit tussen Station Haven en Strand 800 meter, en vanaf daar is het nog 1.4 km naar het werkelijke strand 8)7
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:21 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123391568
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.

Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn. ;)

Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:54 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123391596
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°

De Ouigo treinenen staan er niet in..

Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress.... :P
pi_123391648
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°

De Ouigo treinenen staan er niet in..

Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress.... :P
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:14:25 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123391662
OuiGo zal wel in één van de volgende updates worden toegevoegd aan HAFAS, de presentatie is pas enkele dagen terug. :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:15:51 #185
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123391755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
pi_123391823
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Danku, ik kende inderdaad optie vier :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:18:31 #187
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123391886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Danku, ik kende inderdaad optie vier :P
Ik ken alleen optie 1
pi_123391923
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..

Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!

Wie houdt ze hier voor de gek?
dag
pi_123392078
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..

Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!

Wie houdt ze hier voor de gek?
Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.
pi_123392100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123392138
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Een hiaat is gewoon een GAT.

:9 :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:24:54 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123392212
Hier een tof filmpje waarin je kan zien hoe een Duplex TGV word verbouwd tot PauperExpress :s)
http://www.dailymotion.com/video/k7Hq54zoBiQcwn3OjXQ#.US01PqJg8mY

Hier meer binnen en buitenkant
http://www.dailymotion.co(...)go_news#.US01naJg8mY

En hier een Franstalig promopraatje, dat de veiligheid niet in het geding komt
http://www.dailymotion.co(...)on_news#.US00h6Jg8mY

Ik zie nu pas die 3 zitter, ik hoop niet dat ik daar precies in het midden terecht kom eigenlijk... :{
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:29:31 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123392454
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.

De hoogte van de concessievergoeding (zie mijn eerdere post) verplichtte HSA er min of meer toe om concurrerende diensten (zoals de Beneluxtrein) te schrappen, om ook maar enige kans te maken om quitte te spelen. Twee treinen laten rijden kost immers ook 2x materieel en personeel terwijl de inkomsten niet gelijktijdig toenemen.
quote:
Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."

Het probleem is dat Camiel Eurlings bij de start van de HSL-concessie in 2009 een niet-handhavingsbrief heeft verzonden, met als reden "Zolang HSA nog niet over materieel beschikt heeft het geen zin om te handhaven," waardoor de in de concessie gespecificeerde termijnen ook niet zijn gaan lopen.

Stas Mansveld heeft deze brief vorige maand ingetrokken, maar dat betekent dat de termijnen die in de concessie zijn genoemd toen pas zijn gaan lopen. Echt handhaven is nu nog niet mogelijk.
quote:
Wie houdt ze hier voor de gek?
Iedereen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:59:23 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123393743
James, weet jij dat trouwens.

Tussen Valence TGV en Valence Centraal, daar ligt spoor, op Google Earth glimt het zelfs, maar tussen die 2 stations met je met de...

Bus :')
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:06:02 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123394012
Omdat het Frankrijk is, denk ik?

Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.

Het stopzetten van de gunning van ICWC heeft de Britse belastingbetaler inmiddels minstens £ 50 miljoen gekost. Veel indirecte kosten en gevolgen zijn nog niet eens meegerekend.

De hele aanbesteding zat vol met beginnersfouten, niemand nam de leiding over de aanbesteding, en gedurende 3 maanden was er zelfs helemaal niemand die ook maar enige vorm van leiding gaf. Ook was er geen enkele senior betrokken bij het aanbestedingsproces.

De commissie betwijfelt zelfs of het Department for Transport, de Britse tegenhanger van het ministerie van I&M, überhaupt wel in staat is om leiding te geven aan complexe projecten zoals Thameslink en High Speed 2.

-=-

Dit gaat over een verlies van 50 miljoen pond. De Failra Fyra heeft inmiddels een miljard gekost en we doen... niks.

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 27-02-2013 00:15:38 ]
pi_123394923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:

[..]

klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Sneltramnetwerk in Utrecht :9~

Bring it on.
pi_123395760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?

Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Hier het rapport :
http://www.parliament.uk/(...)anchise-competition/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_123398100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.

Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn. ;)

Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:15:55 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123398541
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:


Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:


o.O
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 27 februari 2013 @ 08:16:35 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123398550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]

Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]

o.O
Haha wtf :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')