Droom maar lekker verderquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
quote:
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).quote:
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder
Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.
De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.
Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
t/m 10 maart.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.
De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.quote:(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
[..]
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
zwaar onhaalbaar dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
Maximaal 7% uitval betekent dat er iedere dag 1 enkele rit mag uitvallen. Dat getuigt inderdaad niet echt van ambitie of überhaupt ook maar enige betrokkenheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier.
My thoughts exactlyquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Wat een halfbakken antwoord is dit van de staatssecretaris. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet de NS toch een datum hebben gesteld om met een oplossing te komen. Dat ze nu in overleg is met alle betrokken partijen lijkt me daarom ook sterk, gezien de NS als uitvoerder van de concessie zelf nog niet weet wanneer er gereden kan worden volgens de concessie eisen en dan moeilijk kan meewerken aan een plan van aanpak voor een structurele oplossing.quote:Vraag 19
Wanneer wilt u uiterlijk dat er op de HSL adequaat vervoer conform de concessie gereden wordt?
Antwoord 19
Ik kan op dit moment geen datum noemen, dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak. Ik wil uiteraard dat de reiziger zo snel mogelijk adequaat vervoer op het hogesnelheidsnet heeft. Voor die reiziger wil ik een veilige, betrouwbare en duurzame oplossing vinden. Daartoe ben ik in overleg met alle betrokken partijen en werken wij op dit moment aan een plan van aanpak om te komen tot die structurele oplossing. Ik zal u het plan van aanpak begin april 2013 toesturen.
Overheadquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:47 schreef ArnosL het volgende:
Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Overhead
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of het moet d'r nog minder interesseren dan haar voorganger.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.
Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.
Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?
Pure ambtenarij dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.
De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Het kan dus wel, maar ze wil het gewoon niet. Je bent staatssecretaris om problemen op te lossen voor de burger, niet om dingen te weigeren die niet naar je zin zijn.quote:Vraag 31
Zijn er in 2014 wel treinpaden beschikbaar voor een Beneluxtrein Amsterdam-Brussel? Zou het voor 2014 wel mogelijk zijn om de Beneluxtrein Amsterdam-Brussel te laten rijden? Wat zou dit voor gevolgen hebben?
Antwoord 31
Het is mogelijk om voor 2014 treinpaden aan te vragen voor een verbinding Amsterdam – Brussel over het conventionele spoor. Daarvoor gelden de afspraken die zijn gemaakt over de capaciteitsverdeling over het Nederlandse spoorwegnet. In 2000 is echter al besloten tot het afschaffen van de Beneluxtrein op het moment van inwerkingtreding van de internationale Fyra-dienstregeling. De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.quote:De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
Nou, gas met dat kreng danquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
is gister al gepost door Dennisquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)
Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
Het gaat hier soms zo hardquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is gister al gepost door Dennis
Dat valt wel mee, er zijn op dit moment drie oplossingsrichtingen uitgedacht (zie de overbelastverklaring).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!).
't is net RyanAir. Kost in de basis ook geen drol maar alles extra kost ook direct flink extra.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.
Verder
-Extra Bagage 5 euro![]()
-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro
-Een dier mee 5 euro![]()
-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro
Het moet wel duurzaam zijn natuurlijk, dus we maken er een bordje van. Heeft die Fles van Fok! ook weer iets voor zijn verzamelingquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Is leuk!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijkenJullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan
zwart met rood, joepiequote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Dat is een mooie kleurstelling.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam.
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.
Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood?
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.
Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.
De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.
Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.quote:Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
Ah, duidelijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
[..]
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.
Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.
De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Die eerste reactie ook..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Haha die is onverwachtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°
De Ouigo treinenen staan er niet in..
Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress....
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
Danku, ik kende inderdaad optie vierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Ik ken alleen optie 1quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, ik kende inderdaad optie vier
Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Wie houdt ze hier voor de gek?
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Een hiaat is gewoon een GAT.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."quote:Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Iedereen.quote:Wie houdt ze hier voor de gek?
Sneltramnetwerk in Utrechtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Hier het rapport :quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?
Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.
Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn.
Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Haha wtfquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |