Iets zegt mij dat deze toevoeging aan de WWM niet bedoelt is om alles maar aan te merken als wapen. Het lijkt mij dat deze bepaling is opgenomen in deze wet zodat je mensen aan kan houden die met een voorwerp ook daadwerkelijk gevaar opleveren.quote:Categorie IV:
IV
Blanke wapens (messen), zwaarden, degens, sabels, bajonetten, wapenstokken, lucht-, gas- en veerdrukwapens, harpoenen en kruisbogen. Ook voorwerpen die op zich niet als wapen bedoeld zijn, maar wel op die manier gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld een honkbalknuppel tijdens voetbalrellen of een keukenmes tijdens een gevecht) vallen onder bepaalde omstandigheden binnen deze categorie.
Serieus. Gelijk betalen of je auto blijft staan.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan nauwelijks geloven dat die mensen hiervoor boetes krijgen eigenlijk.
Het burgertje pesten kent echt geen grenzen.
Ook bij Nederlandersquote:Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Serieus. Gelijk betalen of je auto blijft staan.![]()
Samen met een honkbalhandschoen afgesloten in een tas in de kofferbakquote:Op maandag 25 februari 2013 21:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe moet ik dan mijn honkbalknuppel meenemen naar de training?
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook bij NederlandersIk vraag me af of dat wel kan.
Idd, als je een beetje hersens hebt en je wil een wapen in de auto: neem een lifehammer, multifunctioneelquote:Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kun je dan ook een boete krijgen voor een gordelsnijder met zo'n kick hamertje erop?![]()
Kan je ook wel iemand pijn mee doen.
Waren ze niet gewoon op zoek naar drugsrunners en willen ze de kofferbakken open hebbenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.
Nee, of golf clubsquote:Op maandag 25 februari 2013 21:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een hockeystick mag dan ook niet.
Dat vind ik zo'n onzin van die Maglite's, waarom zou je geen zaklamp in je auto mogen hebben?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Serieus?
Die boetes kun je allemaal prima aanvechten volgens mij. Behalve de Maglite misschien.
krijg je wel een boete voor 'want het kan als wapen dienen'quote:Op maandag 25 februari 2013 21:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, als je een beetje hersens hebt en je wil een wapen in de auto: neem een lifehammer, multifunctioneel
[..]
Waren ze niet gewoon op zoek naar drugsrunners en willen ze de kofferbakken open hebben
Hangt van de grootte van de maglite af. Vanaf 4 batterijen (ofzo?) komt het teveel in de buurt van een honkbalknuppel. Kan ik ergens wel begrijpen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:29 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin van die Maglite's, waarom zou je geen zaklamp in je auto mogen hebben?
Ik heb een flink zakmes in mijn dashboard liggen (Rescue Tool van Victorinox), dan zou ik ook een boete hebben gekregen.
Terwijl het in Nederland gewoon toegestaan is om een mes bij je te hebben.
anders steelt de bankier het jwtzquote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.
Kom ik daar langsgereden als ik net naar de schietvereniging ga met een zwaar kaliber revolver in m'n koffer. Moeten ze me door laten rijdenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging om een gebied waar veel auto's rond zouden rijden met wapens in de auto. Dus daarom besloot justitie om daar zo'n actie te houden. Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
En dat de politie daarna heel trots op het journaal gaat vertellen hoeveel wapens ze wel niet ingenomen hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
Zolang jij je vergunning maar in je broekzak hebt en je wapen veilig vervoert.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kom ik daar langsgereden als ik net naar de schietvereniging ga met een zwaar kaliber revolver in m'n koffer. Moeten ze me door laten rijden
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:35 schreef victorinox het volgende:
[..]
En dat de politie daarna heel trots op het journaal gaat vertellen hoeveel wapens ze wel niet ingenomen hebben.
Onder andere een hele set steeksleutels.
willekeurige apv:quote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging om een gebied waar veel auto's rond zouden rijden met wapens in de auto. Dus daarom besloot justitie om daar zo'n actie te houden. Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
quote:Het is verboden op een openbare plaats of openbaar water te vervoeren of bij zich te hebben enig aanplakbiljet, aanplakdoek, kalk, teer, kleur- of verfstof of verfgereedschap.
DAN BEN JE DUS DE LULquote:Het is verboden op de weg of op een andere voor het publiek toegankelijke plaats te vervoeren of bij zich te hebben lopers, valse sleutels, touwladders, lantaarns of enig ander gereedschap, voorwerp of middel, dat ertoe kan dienen zich onrechtmatig de toegang tot een gebouw of erf te verschaffen, onrechtmatig sluitingen te openen of te verbreken, diefstal door middel van braak te vergemakkelijken, fietsendiefstal te plegen of het maken van sporen te voorkomen.
Maar is een auto openbaar?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
willekeurige apv:
[..]
[..]
DAN BEN JE DUS DE LUL
Alleen buiten je huis of werk is gewoon openbaar, je auto ook.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar is een auto openbaar?
Daar is dus dat artikeltje voor opgenomen in de APVquote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe vaak houden ze geen inbrekers aan, maar kunnen de politie niks doen, omdat ze nog niks gedaan hebben?
De politie is er blijkbaar alleen om brave burgers te treiteren, echte criminelen komen overal mee weg.
In een afgesloten koffer en mijn vergunning ligt altijd bij m'n wapenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zolang jij je vergunning maar in je broekzak hebt en je wapen veilig vervoert.
Dan is het geen inbreker, kneusquote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe vaak houden ze geen inbrekers aan, maar kunnen de politie niks doen, omdat ze nog niks gedaan hebben?
De politie is er blijkbaar alleen om brave burgers te treiteren, echte criminelen komen overal mee weg.
Nee, twee mannen met handschoenen, een breekijzer en ander gereedschap in de auto hebben vast andere bedoelingenquote:
Nou dan is die apv overbodig; iedereen die niet aan die uiterlijkekenmerken voldoet is geen inbreker.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, twee mannen met handschoenen, een breekijzer en ander gereedschap hebben vast andere bedoelingen
Het is in de praktijk allemaal niet zo moeilijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou dan is die apv overbodig; iedereen die niet aan die uiterlijkekenmerken voldoet is geen inbreker.
Niet?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is in de praktijk allemaal niet zo moeilijk.
Oke.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet?
Wat denk jij meer te weten dan mij?
Hoe stel je dat precies vast?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oke.
Iemand met een zaklamp in zijn auto is geen inbreker.
Iemand met een zaklamp en een breekijzer in zijn auto, die in een woonwijk verdacht rondjes rijdt is wel een inbreker.
Ik vraag me ook af waarom het niet aangepakt wordt. Net zo goed als ik mij afvraag waarom brave burgers idiote boetes moeten betalen voor het hebben van een zaklamp in hun auto.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe stel je dat precies vast?
De geeft namelijk vervolgingsmogelijkheden, waarom pakken we die niet aan?
Wat is verdacht?
Waarom is hij wel een inbreker?
Heb je hem zien inbreken? Was het een poging?
Vertel mij meeeer
politiek maakt wet, burger buigt voor politiek, gemeente buigt voor politiek, rechters buigen voor politiek..quote:Op maandag 25 februari 2013 22:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom het niet aangepakt wordt. Net zo goed als ik mij afvraag waarom brave burgers idiote boetes moeten betalen voor het hebben van een zaklamp in hun auto.
Uhhhhh nee. Ze worden dan gearresteerd. Lees het dagelijks.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Pak maar een sporttas met kleren in, als ze je daarmee aanhouden wordt het een enkeltje extra beveiligde inrichting Vught.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb zonet eens even in mijn kofferbak gekeken en ik ben zwaar de lul.![]()
1 kruissleutel.
1 grote schroevendraaier
1 krik
1 grote hamer
Ik werk dagelijks met paarden en heb altijd een scherp mes bij.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
Heb het ook gezien, vond het maar bizar als ik eerlijk ben. Vroeg me direct af of ik nog wel een zakmes in de auto mag hebben
ik heb beroepsmatig ook nog wel eens wen zakmes bij me. Maar met zo'n controle ben je dan mooi de sigaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met paarden en heb altijd een scherp mes bij.
Lijkt me niet meer dan normaal dat je standaard een zaklamp in je auto hebt liggen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Serieus?
Die boetes kun je allemaal prima aanvechten volgens mij. Behalve de Maglite misschien.
Jij hebt geen gereedschap achterin je auto liggen, zelfs al is het maar om je band te kunnen wisselen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef iFries het volgende:
Heb de aflevering ook gezien. Zat met verbazing te kijken, maar het was in een uitgaansgebied geloof ik
Maak je lasagne met rundvlees?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met paarden en heb altijd een scherp mes bij.
Voor bedrijfswagens gelden uitzonderingen, zolang je het gereedschap maar netjes achterin hebt.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je zou maar met je bedrijfswagen aan de kant worden gezet tijdens zo'n controle. Een beetje timmerman heeft dan genoeg 'wapens' om een half leger te vermoorden.Dat klopt toch niet? Dit is toch gewoon de wet gebruiken anders dan dat hij bedoelt is?
Dat je zo'n 4 weg's sleutel bij je reserve wiel hebt liggen s oké . Al is het wel een beetje verdacht dat je niet gewoon lid bent van de ANWB. Maar goed als je dan al dingen aan het doen bent waar je liever geen pottenkijkers van de anwb bij kan gebruiken voor de een of andere mij onduidleijke reden. Is het natuurlijk heel niet de bedoeling om met een steekwapen in de dashbord kastje rond te karren! Stel dat je bij een botsing betrokken raakt en het steekwapen komt uit het dashboard kastje en klem tussen het stuur en je borstkas. Levensgevaarlijk! Waarom wil je überhaupt een steekwapen bij je hebben? Bang dat je overvallen word ofoz. Ik vind het maar een verdacht verhaal allemaal.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor bedrijfswagens gelden uitzonderingen, zolang je het gereedschap maar netjes achterin hebt.
Ben zelf al eens staande gehouden in Leeuwarden voor zo'n controle.
Had een kruiskopschroevendraaier in m'n dashboardkastje (privé auto) en dat mocht absoluut niet.
Toen ik aannemelijk kon maken dat ik 'm voor m'n werk nodig had (visitekaartje van computerzaak) kwam ik er mee weg met een waarschuwing, moest 'm wel achterin in de kist leggen.
Heb overigens altijd een gereedschapkist achterin liggen, mocht ik een probleem hebben met m'n oude Volvo.
Heb 'm ook al eens nodig gehad (1x in Leiden en 1x in Lisse) en dat is toch zo'n 200km van huis.
Is inderdaad ook zo. Ik snap de redenatie wel; maar het blijft absurd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:23 schreef destrovel het volgende:
[..]
Jij hebt geen gereedschap achterin je auto liggen, zelfs al is het maar om je band te kunnen wisselen?![]()
En idd, graag een link, ben wel benieuwd!
Ook leuk als je thuiskapster bent.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Oh en nog eentje. Iemand heeft een keukenschaar bij zich en een fittingschroevendraaiertje. 100 euro. Gelijk betalen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:41 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat je zo'n 4 weg's sleutel bij je reserve wiel hebt liggen s oké . Al is het wel een beetje verdacht dat je niet gewoon lid bent van de ANWB. Maar goed als je dan al dingen aan het doen bent waar je liever geen pottenkijkers van de anwb bij kan gebruiken voor de een of andere mij onduidleijke reden. Is het natuurlijk heel niet de bedoeling om met een steekwapen in de dashbord kastje rond te karren! Stel dat je bij een botsing betrokken raakt en het steekwapen komt uit het dashboard kastje en klem tussen het stuur en je borstkas. Levensgevaarlijk! Waarom wil je überhaupt een steekwapen bij je hebben? Bang dat je overvallen word ofoz. Ik vind het maar een verdacht verhaal allemaal.
Een gewone zaklamp inderdaad. Een grote maglite heeft meer weg van een honkbalknuppel, vandaar dat daar een grens aan gesteld is. Kan ik begrijpen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:22 schreef borbit het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal dat je standaard een zaklamp in je auto hebt liggen.
Een plastic zaklampje is meer dan genoeg. Zo'n zware stalen maglte is gewoon puur als verkapt aanvals wapen. De politie en verschillende veiligheids en bewakings mensen die geen wapen mogen dragen ook zo'n zaklamp voor als het nodig is. Dat is natuurlijk erg goed voor onze veiligheid. Maar het kan natuurlijk niet toegestaan als je met dit soort levensgevaarlijk wapentuig in je auto door het land reist.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Een gewone zaklamp inderdaad. Een grote maglite heeft meer weg van een honkbalknuppel, vandaar dat daar een grens aan gesteld is. Kan ik begrijpen.
in amsterdam gingen ze handtasjes doorzoeken op zoek naar nagelvijltjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:54 schreef The_Voice_Within het volgende:
[..]
Ook leuk als je thuiskapster bent.
En als ze al moeilijk doen over een schaar, hoe zit het dan met een paraplu met spitse punt? Bedenk me net dat ik er daarvan twee in de auto heb liggen.
Ik kan me nog die kerel met z'n Victorinox herinneren. Wel tof dat dat bedrijf vervolgens z'n juridische bijstand betaalde. Geen idee hoe het is afgelopen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in amsterdam gingen ze handtasjes doorzoeken op zoek naar nagelvijltjes
je zou lachen als het een grap was
Nou, als ik ergens in de middle of nowhere, midden in de nacht met pech kom te staan, al is het maar een lekke band, dan heb ik toch liever een goeie maglite bij, die goed fel licht geeft, dan één of ander kermislampje hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Een gewone zaklamp inderdaad. Een grote maglite heeft meer weg van een honkbalknuppel, vandaar dat daar een grens aan gesteld is. Kan ik begrijpen.
De grotere maglites, vanaf 5 batterijen ofzo, zijn ook (geregistreerd als) slagwapens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
dan bleef je auto staan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Dus het zijn alleen wapens als er een noodverordening actief is? Daar kan ik eventueel inkomen, bij ernstige rellen kan alles een wapen zijn. Als je die zelfde controle bij Haren had neergezet op die beruchte avond dan zou je er niemand over horen en zou het alleen maar goed zijn.
Het is echter vreemd dat een burgermeester zo makkelijk en om zo'n onzin reden een noodverordening kan afgeven.
Wat gebeurde er als je pertinent weigerde om je 'wapen' af te staan en weigerde de boete te betalen? Ik bedoel zo'n maglite is niet goedkoop, als zoiets maar even in beslag wordt genomen zou ik niet vrolijk zijn. Zeker niet als ik het voor mijn werk nodig zou hebben.
Ja maar dan? Je wordt niet gearresteerd ofzo? En die auto krijg je pas terug als je de boete betaald, ongeacht of het redelijk is. Lekkere politie staat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dan bleef je auto staan.
Dikke bullshit volgens mij. Geef eens een bron waar dat staat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
De grotere maglites, vanaf 5 batterijen ofzo, zijn ook (geregistreerd als) slagwapens.
ongekeerde logica-gestapo is lief voor je geweestquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef kikoooooo het volgende:
Ik moest toen ook een afstandsverklaring tekenen voor een steekmes dat ik in mn deur had liggen tijdens een algehele controleT ding lag daar al een half jaar, zat ooit in mn werkbroek en dat zit echt niet lekker, dus toen in de deur geflikkerd. Hij had me er voor kunnen bekeuren zei ie, maar toen ik liet zien dat ik t voor mn werk gebruikte was het oke.
[ afbeelding ]
ach als je gewoon beveiliger kunt worden na iemand kapot te trappen maakt zoiets ook niet meer uitquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:24 schreef CafeRoker het volgende:
Zo'n boete levert nog leuke taferelen op als je een verklaring omtrent gedrag nodig hebt.
Heeft ook niets te maken met het merk of het materiaal vziw, maar vorm en grootte. Een dikke tak valt onder dezelfde categorie. Of mijn fallus.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dikke bullshit volgens mij. Geef eens een bron waar dat staat.
Jij zegt dat t geregistreerd staat. Ik wil dan weten waar dat staat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heeft ook niets te maken met het merk of het materiaal vziw, maar vorm en grootte. Een dikke tak valt onder dezelfde categorie. Of mijn fallus.
Dat is wat nu bij die grote controles ook altijd gebeurt, anders mogen ze niet doorzoeken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:08 schreef Janneke141 het volgende:
Een of andere burgemeester heeft toch ook een keer een parkeerplaats langs de snelweg aangewezen als "veiligheidsrisicogebied"? Niet omdat het er zwart zag van de hooligans, maar gewoon om de politie een middel in handen te geven om iedere auto binnenstebuiten te keren en iedereen te fouilleren. Gewoon omdat het kan.
Volgens mij mag alleen de douane (zonder verdenkingen) je auto doorzoeken, daarom zijn die bij dat soort controles altijd aanwezig.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wat nu bij die grote controles ook altijd gebeurt, anders mogen ze niet doorzoeken.
Veel mensen laten het wel toe als erom gevraagd wordt. Ik zou het niet doen, lazer maar op. Bewijs eerst maar dat het mag.
Normaal gesproken wel, ivm fiscaliteit en dergelijke. Maar wanneer de burgemeester iets tot een risicogebied bombardeert, mag de politie het ook.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:43 schreef victorinox het volgende:
[..]
Volgens mij mag alleen de douane (zonder verdenkingen) je auto doorzoeken, daarom zijn die bij dat soort controles altijd aanwezig.
Het is aan het oordeel van oom agent. De locatie van het 'wapen' is vaak cruciaal. Ligt hij voor het grijpen, dan is het een wapen, ligt hij diep verborgen in een krat met meuk dan is het een legaal voorwerp. Ook het gebied waar de controle plaatsvindt speelt mee. In die bepaalde aflevering van wegmisbruikers vond de controle plaats in een door de gemeente officieel bestempeld risicogebied. Hierdoor kunnen die agenten lekker crea bea los gaan en (bijna) alles aanmerken als wapen, mits je voldoende fantasie hebt natuurlijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij zegt dat t geregistreerd staat. Ik wil dan weten waar dat staat.
maar we pakken er wel moordenaars en pedofielen meequote:Op maandag 4 maart 2013 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, ivm fiscaliteit en dergelijke. Maar wanneer de burgemeester iets tot een risicogebied bombardeert, mag de politie het ook.
Dat daarmee totaal voorbij wordt gegaan aan de intentie van de wet die het mogelijk maakt, vergeten 'we' voor het gemak dan maar even
Tsja, dat is een leuke. Ik denk dat dat geen probleem is omdat die lifehammer is bedoeld en is geaccepteerd om binnen handbereik te liggen. Je moet er in geval van nood snel bij kunnen, net zoals een brandblussertje bijvoorbeeld. Dat kan val al die andere items niet gezegd worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:21 schreef The_Voice_Within het volgende:
Maar als je in zo'n "risicogebied" in een controle terechtkomt, wat dan met een Lifehammer?
Het word aangeraden om zo'n ding in handbereik in je auto te hebben, maar je kunt er ook iemand de hersens mee inslaan. Zal knap lullig zijn als je voor iets een boete krijgt, wat eigenlijk bedoeld is om je leven te reden.
een zaklamp toch ook welquote:Op maandag 4 maart 2013 22:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, dat is een leuke. Ik denk dat dat geen probleem is omdat die lifehammer is bedoeld en is geaccepteerd om binnen handbereik te liggen. Je moet er in geval van nood snel bij kunnen, net zoals een brandblussertje bijvoorbeeld. Dat kan val al die andere items niet gezegd worden.
en alleen maglite of ook elke grote aluminium zaklamp? Ik moet er niet aan denken om eerst nog 1 minuut zo'n ledlampje op te gaan draaien.quote:
Elke forse zaklamp. Er zijn immers voldoende alternatieve dus zo'n grote lamp is onnodig.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:35 schreef Adames het volgende:
[..]
en alleen maglite of ook elke grote aluminium zaklamp? Ik moet er niet aan denken om eerst nog 1 minuut zo'n ledlampje op te gaan draaien.
Waaromee Lifehammer wel en een gewone hamer niet? Vragen vragen..quote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waaromee Lifehammer wel en een gewone hamer niet? Vragen vragen..
De wet is gewoon duidelijk: als de agent zegt X ben je de lul, ongeacht voorwerp
quote:Op maandag 4 maart 2013 22:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, dat is een leuke. Ik denk dat dat geen probleem is omdat die lifehammer is bedoeld en is geaccepteerd om binnen handbereik te liggen. Je moet er in geval van nood snel bij kunnen, net zoals een brandblussertje bijvoorbeeld. Dat kan val al die andere items niet gezegd worden.
oh dat bepaal jij. ik wil wel graag wat capaciteit hebben en een beetje goede felle lamp die waterdicht is, is vrijwel altijd van een metaal gemaakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:36 schreef DW457 het volgende:
[..]
Elke forse zaklamp. Er zijn immers voldoende alternatieve dus zo'n grote lamp is onnodig.
maatschappelijk geaccepteerd (dat is een zaklamp ook) staat niet genoemd als uitzondering in de wetquote:
Nee, dat bepaal ik niet, dat bepaald de wetgever en de handhaver oordeelt. Ik val in geen van deze categorieėn (gelukkig). Je kan dat wel willen, maar oom agent denkt daar anders over. LED-lampjes zijn tegenwoordig enorm fel en ook bijzonder klein, dus tsja...dat is dan 100 euro...quote:Op maandag 4 maart 2013 22:37 schreef Adames het volgende:
[..]
oh dat bepaal jij. ik wil wel graag wat capaciteit hebben en een beetje goede felle lamp die waterdicht is, is vrijwel altijd van een metaal gemaakt.
ik heb een ledlampquote:Op maandag 4 maart 2013 22:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal ik niet, dat bepaald de wetgever en de handhaver oordeelt. Ik val in geen van deze categorieėn (gelukkig). Je kan dat wel willen, maar oom agent denkt daar anders over. LED-lampjes zijn tegenwoordig enorm fel en ook bijzonder klein, dus tsja...dat is dan 100 euro...
Maar alsnog met een fikse accu/batterijen? Zo ja, dan ga je voor gajes, zo nee, dan kan je er ook geen tik mee uitdelen.quote:
Kun je ook iemand mee ko slaan, wat nu?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal ik niet, dat bepaald de wetgever en de handhaver oordeelt. Ik val in geen van deze categorieėn (gelukkig). Je kan dat wel willen, maar oom agent denkt daar anders over. LED-lampjes zijn tegenwoordig enorm fel en ook bijzonder klein, dus tsja...dat is dan 100 euro...
Gebruik je verbeelding, dat doet oom agent ook.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kun je ook iemand mee ko slaan, wat nu?
Wat een bullshit. Mijn vriend is leiding bij een scoutinggroep en heeft een maglite. En mijn buurman hockeyt. Allemaal maar een boete geven dan? Of zullen we die bewaren voor degenen die echt de wet overtreden?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar alsnog met een fikse accu/batterijen? Zo ja, dan ga je voor gajes, zo nee, dan kan je er ook geen tik mee uitdelen.
Ze overtreden de wet dus oppakken en het gevang in!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Mijn vriend is leiding bij een scoutinggroep en heeft een maglite. En mijn buurman hockeyt. Allemaal maar een boete geven dan? Of zullen we die bewaren voor degenen die echt de wet overtreden?
Er zit een verschil tussen realiteit en fantasie..quote:Op maandag 4 maart 2013 22:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gebruik je verbeelding, dat doet oom agent ook.
ja, fenix tk-60. Dat licht krijg je niet zo snel uit een kleinere lamp en als dat lukt, is je batterij te snel leeg.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar alsnog met een fikse accu/batterijen? Zo ja, dan ga je voor gajes, zo nee, dan kan je er ook geen tik mee uitdelen.
T is ook bullshit. Wat dat betreft ben ik het absoluut met je eens. Zelf heb ik een kratje achterin liggen met handige spulletje zoals een wurgkoord/slinger (sleepkabel), pepperspray (ruitenreiniger) en een grote wapenstok (maglite). Ook ik zou dus de lul zijn in zo'n risicogebied, dus ik hoop dat ik daar nooit gecontroleerd word.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Mijn vriend is leiding bij een scoutinggroep en heeft een maglite. En mijn buurman hockeyt. Allemaal maar een boete geven dan? Of zullen we die bewaren voor degenen die echt de wet overtreden?
In een risicogebied is die lijn, dun...erg dun...quote:Op maandag 4 maart 2013 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen realiteit en fantasie..
Dit, heb standaard ook een 4D en een multitool + zakmes in de auto. (die heeft net even een wat langer snijblad.) in de auto liggen, ook voor het taxiwerk of als ik zelf eens pech heb.quote:Op donderdag 28 februari 2013 01:15 schreef Catch22- het volgende:
Dit was een herhaling, had hem al eens gezien en zat vol verbazing te kijken. Een noodverordening afkondigen en alles is verboden.
ik had altijd een maglite 4D bij me als ik taxi reed. Heb een agent eens gevraagd of dat oke was. Zolang ik er niet mee ging slaan was t goed. Had hem vaak nodig om huisnummers te checken. En tevens was t een zelfbeschermingstool. In die hoedanigheid nooit nodig gehad gelukkig.
quote:Op maandag 4 maart 2013 22:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit, heb standaard ook een 4D en een multitool + zakmes in de auto. (die heeft net even een wat langer snijblad.) in de auto liggen, ook voor het taxiwerk of als ik zelf eens pech heb.quote:Op donderdag 28 februari 2013 01:15 schreef Catch22- het volgende:
Dit was een herhaling, had hem al eens gezien en zat vol verbazing te kijken. Een noodverordening afkondigen en alles is verboden.
ik had altijd een maglite 4D bij me als ik taxi reed. Heb een agent eens gevraagd of dat oke was. Zolang ik er niet mee ging slaan was t goed. Had hem vaak nodig om huisnummers te checken. En tevens was t een zelfbeschermingstool. In die hoedanigheid nooit nodig gehad gelukkig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |