Iets zegt mij dat deze toevoeging aan de WWM niet bedoelt is om alles maar aan te merken als wapen. Het lijkt mij dat deze bepaling is opgenomen in deze wet zodat je mensen aan kan houden die met een voorwerp ook daadwerkelijk gevaar opleveren.quote:Categorie IV:
IV
Blanke wapens (messen), zwaarden, degens, sabels, bajonetten, wapenstokken, lucht-, gas- en veerdrukwapens, harpoenen en kruisbogen. Ook voorwerpen die op zich niet als wapen bedoeld zijn, maar wel op die manier gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld een honkbalknuppel tijdens voetbalrellen of een keukenmes tijdens een gevecht) vallen onder bepaalde omstandigheden binnen deze categorie.
Serieus. Gelijk betalen of je auto blijft staan.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan nauwelijks geloven dat die mensen hiervoor boetes krijgen eigenlijk.
Het burgertje pesten kent echt geen grenzen.
Ook bij Nederlandersquote:Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Serieus. Gelijk betalen of je auto blijft staan.![]()
Samen met een honkbalhandschoen afgesloten in een tas in de kofferbakquote:Op maandag 25 februari 2013 21:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe moet ik dan mijn honkbalknuppel meenemen naar de training?
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook bij NederlandersIk vraag me af of dat wel kan.
Idd, als je een beetje hersens hebt en je wil een wapen in de auto: neem een lifehammer, multifunctioneelquote:Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kun je dan ook een boete krijgen voor een gordelsnijder met zo'n kick hamertje erop?![]()
Kan je ook wel iemand pijn mee doen.
Waren ze niet gewoon op zoek naar drugsrunners en willen ze de kofferbakken open hebbenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.
Nee, of golf clubsquote:Op maandag 25 februari 2013 21:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een hockeystick mag dan ook niet.
Dat vind ik zo'n onzin van die Maglite's, waarom zou je geen zaklamp in je auto mogen hebben?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Serieus?
Die boetes kun je allemaal prima aanvechten volgens mij. Behalve de Maglite misschien.
krijg je wel een boete voor 'want het kan als wapen dienen'quote:Op maandag 25 februari 2013 21:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, als je een beetje hersens hebt en je wil een wapen in de auto: neem een lifehammer, multifunctioneel
[..]
Waren ze niet gewoon op zoek naar drugsrunners en willen ze de kofferbakken open hebben
Hangt van de grootte van de maglite af. Vanaf 4 batterijen (ofzo?) komt het teveel in de buurt van een honkbalknuppel. Kan ik ergens wel begrijpen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:29 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin van die Maglite's, waarom zou je geen zaklamp in je auto mogen hebben?
Ik heb een flink zakmes in mijn dashboard liggen (Rescue Tool van Victorinox), dan zou ik ook een boete hebben gekregen.
Terwijl het in Nederland gewoon toegestaan is om een mes bij je te hebben.
anders steelt de bankier het jwtzquote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
"Heeft de officier van justitie besloooooten." Wel verdacht trouwens dat alle jonge gastjes contant geld op zak hebben. Eentje tikt zo 340 euro af.
Kom ik daar langsgereden als ik net naar de schietvereniging ga met een zwaar kaliber revolver in m'n koffer. Moeten ze me door laten rijdenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging om een gebied waar veel auto's rond zouden rijden met wapens in de auto. Dus daarom besloot justitie om daar zo'n actie te houden. Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
En dat de politie daarna heel trots op het journaal gaat vertellen hoeveel wapens ze wel niet ingenomen hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
Zolang jij je vergunning maar in je broekzak hebt en je wapen veilig vervoert.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kom ik daar langsgereden als ik net naar de schietvereniging ga met een zwaar kaliber revolver in m'n koffer. Moeten ze me door laten rijden
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:35 schreef victorinox het volgende:
[..]
En dat de politie daarna heel trots op het journaal gaat vertellen hoeveel wapens ze wel niet ingenomen hebben.
Onder andere een hele set steeksleutels.
willekeurige apv:quote:Op maandag 25 februari 2013 21:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging om een gebied waar veel auto's rond zouden rijden met wapens in de auto. Dus daarom besloot justitie om daar zo'n actie te houden. Dan vraag ik mij echt af wat ze doen als jij daar met je klusbus toevallig aan het rijden bent.
quote:Het is verboden op een openbare plaats of openbaar water te vervoeren of bij zich te hebben enig aanplakbiljet, aanplakdoek, kalk, teer, kleur- of verfstof of verfgereedschap.
DAN BEN JE DUS DE LULquote:Het is verboden op de weg of op een andere voor het publiek toegankelijke plaats te vervoeren of bij zich te hebben lopers, valse sleutels, touwladders, lantaarns of enig ander gereedschap, voorwerp of middel, dat ertoe kan dienen zich onrechtmatig de toegang tot een gebouw of erf te verschaffen, onrechtmatig sluitingen te openen of te verbreken, diefstal door middel van braak te vergemakkelijken, fietsendiefstal te plegen of het maken van sporen te voorkomen.
Maar is een auto openbaar?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
willekeurige apv:
[..]
[..]
DAN BEN JE DUS DE LUL
Alleen buiten je huis of werk is gewoon openbaar, je auto ook.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar is een auto openbaar?
Daar is dus dat artikeltje voor opgenomen in de APVquote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe vaak houden ze geen inbrekers aan, maar kunnen de politie niks doen, omdat ze nog niks gedaan hebben?
De politie is er blijkbaar alleen om brave burgers te treiteren, echte criminelen komen overal mee weg.
In een afgesloten koffer en mijn vergunning ligt altijd bij m'n wapenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zolang jij je vergunning maar in je broekzak hebt en je wapen veilig vervoert.
Dan is het geen inbreker, kneusquote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe vaak houden ze geen inbrekers aan, maar kunnen de politie niks doen, omdat ze nog niks gedaan hebben?
De politie is er blijkbaar alleen om brave burgers te treiteren, echte criminelen komen overal mee weg.
Nee, twee mannen met handschoenen, een breekijzer en ander gereedschap in de auto hebben vast andere bedoelingenquote:
Nou dan is die apv overbodig; iedereen die niet aan die uiterlijkekenmerken voldoet is geen inbreker.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, twee mannen met handschoenen, een breekijzer en ander gereedschap hebben vast andere bedoelingen
Het is in de praktijk allemaal niet zo moeilijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou dan is die apv overbodig; iedereen die niet aan die uiterlijkekenmerken voldoet is geen inbreker.
Niet?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is in de praktijk allemaal niet zo moeilijk.
Oke.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet?
Wat denk jij meer te weten dan mij?
Hoe stel je dat precies vast?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oke.
Iemand met een zaklamp in zijn auto is geen inbreker.
Iemand met een zaklamp en een breekijzer in zijn auto, die in een woonwijk verdacht rondjes rijdt is wel een inbreker.
Ik vraag me ook af waarom het niet aangepakt wordt. Net zo goed als ik mij afvraag waarom brave burgers idiote boetes moeten betalen voor het hebben van een zaklamp in hun auto.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe stel je dat precies vast?
De geeft namelijk vervolgingsmogelijkheden, waarom pakken we die niet aan?
Wat is verdacht?
Waarom is hij wel een inbreker?
Heb je hem zien inbreken? Was het een poging?
Vertel mij meeeer
politiek maakt wet, burger buigt voor politiek, gemeente buigt voor politiek, rechters buigen voor politiek..quote:Op maandag 25 februari 2013 22:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom het niet aangepakt wordt. Net zo goed als ik mij afvraag waarom brave burgers idiote boetes moeten betalen voor het hebben van een zaklamp in hun auto.
Uhhhhh nee. Ze worden dan gearresteerd. Lees het dagelijks.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Pak maar een sporttas met kleren in, als ze je daarmee aanhouden wordt het een enkeltje extra beveiligde inrichting Vught.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb zonet eens even in mijn kofferbak gekeken en ik ben zwaar de lul.![]()
1 kruissleutel.
1 grote schroevendraaier
1 krik
1 grote hamer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |