Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhoudenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
het opjagen van treinen is prima, maar je kunt ook overdrijvenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
Soms kan dat nu. Soms niet. Met NX kon dat altijd. Overigens is dat een reden waarom er veelal zo snel mogelijk na een wisselstraat een sein wordt neergezet.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
de overstap in Mariënberg kan 9 van de 10 keer op je buik schrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
daarom zou het treinverkeer op knooppunten ook beter op een meer dynamische manier afgehandeld moeten worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
de intercity is eerder in den bosch dan de sprinter ondanks dat de ic later vrtrekt. Dit omdat de sprinter paar minuten in geldermalsen stilstaan om de ic voorbij te latenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
tja het moet kort en bondig he als je het hele verhaal op hetbord zet lezen de menzen het toch nietquote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
Is dat nieuw?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.
Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.quote:
Staat in Den Bosch ook al jaren lang aangegeven bij de sprinter terug richting Utrecht: pak maar de IC als je naar Utrecht wilt, die is er eerderder.quote:
quote:Noodoplossing Fyra mogelijk een blijvertje
DEN HAAG - Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) sluit niet uit dat de tijdelijke intercity tussen Den Haag en Brussel ook in de toekomst moet blijven rijden.
Zij hoopt echter nog altijd dat de problemen met de gewraakte Fyra V250 snel worden opgelost, zodat deze snelle treinen weer kunnen worden ingezet.
Maar als dat onverhoopt niet lukt en er minder Fyra V250-treinen worden ingezet dan de nu geplande 16, dan zou de vervangende verbinding weleens een blijvertje kunnen worden.
Dat schrijft Mansveld maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Een behoorlijke tijd zelfs, er passeren twee ic's: een naar Den Haag en een naar Rotterdam.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
Oh ja, Weesp natuurlijk. Staat het bij deze sprinters ook aangegeven?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hilversum-Duivendrecht/Amsterdam.
Almere C-Duivendrecht.
moet ie wel rijden natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:pquote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
ja. Daar staat al enkele jaren: de Intercity is eerder in Goudaquote:Op maandag 25 februari 2013 15:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:p
Nee, helaas.. Vroeger stond in de CTA's ook nog "voor de richting xxx overstappen in Weesp". Dat staat er ook niet op.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh ja, Weesp natuurlijk. Staat het bij deze sprinters ook aangegeven?
Is de dief ook in brand gevlogen? Nee? Jammerquote:Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef James1988 het volgende:
De brand die vanochtend in de relaiszaal bij Zwijndrecht (B) woedde, is veroorzaakt door kabeldiefstal.
Langs HSL 4 is dat wel een keer gebeurd...quote:Op maandag 25 februari 2013 16:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is de dief ook in brand gevlogen? Nee? Jammer
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Wanneer is er een open dag?
EVA zegt:Dat begreep ik even niet. Wat bedoelt u?
U zegt:Open dag
EVA zegt:Tot ziens!
Danku, kan iemand toelichten waarom de sprinter hoofddorp - hoorn kersenboogerd ingekort wordt tot Hoorn? Of lees ik dat verkeerd?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over dienstregeling 2014
http://locov.nl/Images/64(...)14_tcm311-340337.pdf
http://locov.nl/Images/Bi(...)14_tcm311-340338.pdf
Zoals ik het lees is de enige reden dat dat ding überhaupt naar Kersenboogerd door rijdt omdat die in Hoorn geen plek / tijd heeft om te keren en die ruimte er op Kersenboogerd wel is.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, kan iemand toelichten waarom de sprinter hoofddorp - hoorn kersenboogerd ingekort wordt tot Hoorn? Of lees ik dat verkeerd?
uhuh en nu kan het omstreden opstelspoor op Kersenboogerd weggesaneerd wordenquote:Op maandag 25 februari 2013 16:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is de enige reden dat dat ding überhaupt naar Kersenboogerd door rijdt omdat die in Hoorn geen plek / tijd heeft om te keren en die ruimte er op Kersenboogerd wel is.
Mwoa de gekleurde lijnen zijn intercitylijnen, de knalroze lijnen zijn nevenlijnen, of waar alleen maar stoptreinen rijden dan dus. En die stippellijnen andere vervoerders? We hadden destijds wel wat te doen met NoordNed en OostNed geloof ik he?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:23 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Fles, je hebt me een week geleden een kaart gegeven van het spoor in 2002, maar daar staat geen legenda bij. Heb jij enig idee waar alle kleurtjes en stippellijntjes voor staan? Wie het weet mag het zeggen
([ afbeelding ])
Wat was dat ook weer? Iets met Door Schiet Station Utrecht of zo toch?quote:
Door Stroom Station Utrechtquote:Op maandag 25 februari 2013 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was dat ook weer? Iets met Door Schiet Station Utrecht of zo toch?
is er altijd al geweest en heet N35quote:Op maandag 25 februari 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp krijgen we een directe verbinding tussen Enschede en Zwolle (dus ook Almelo en Zwolle) vanaf April 2013? Dat zou tof zijn daar ik nu altijd via Deventer moet reizen en daar een overstap van bijna 20 minuten heb. Scheelt toch weer aanzienlijk.
Met de trein maffe Friesquote:Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er altijd al geweest en heet N35
Daar wordt je niet vrolijk van in de spitsquote:Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er altijd al geweest en heet N35
Hopelijk komt deze brief die naar de 2e kamer gestuurd wordt, wel aan...quote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ah bedankt. Zal me dus wel wat tijd gaan schelen als ik richting jouw provincie moet.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |