kan het ook zijn dat je door je huisartsenhaat er niet graag naar toe gaat om je levels te laten prikken? het verband zou ik wel zienquote:Op zondag 24 februari 2013 18:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nogmaals, al is mijn spiegel op orde, dan nog brengt suppletie voordelen met zich mee. Is die 8 euro per jaar dubbel en dwars waard (als ik niet elke dag gebruik).
En je maakt de gains van je leven.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:58 schreef Jahr00n het volgende:
Ik voel me veel vitaler nu ik vitD neem.
Ik heb al een formuliertje, hoef alleen naar het lab maar ben druk.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan het ook zijn dat je door je huisartsenhaat er niet graag naar toe gaat om je levels te laten prikken? het verband zou ik wel zien
ik ook, mijn postcounts zijn omhoog geschoten, alleen beschuldigt iedereen mij van doping, zo verbetering kan gewoon niet schoon zijn...quote:Op zondag 24 februari 2013 18:58 schreef Jahr00n het volgende:
Ik voel me veel vitaler nu ik vitD neem.
dat is toch bij vit B12 ?quote:Op zondag 24 februari 2013 19:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad. Als je zo laag staat dan kun je beter een spuit krijgen. Ik heb studies gezien waarbij deficiente mensen honderdduizenden IU's ingespoten kregen.
daar ben ik het wel mee eens, ik heb ben vaker van huisarts gewisseld of ruzie mee gehadquote:Op zondag 24 februari 2013 19:09 schreef Snakey het volgende:
Ow en mijn ervaringen met huisartsen e.d. in Nederland zijn ook niet al te best.
Een goed voorbeeld is dat ik een gebroken spiertje had in mijn vinger wat vastgesteld werd door een andere arts dan waar ik normaal gesproken kom. Ik kwam een week later bij mijn eigen arts terug die mijn voorlaatste bezoek terug las en die melde me dat ik een kapot spiertje in mijn hand had. Dus ik zeg, nee, in mijn vinger. Ik kon hoog en laag springen maar de andere arts had opgeschreven dat het in mijn hand zat, DUS HET ZAT IN MIJN HAND...![]()
Hij wilde op mijn aangeven het niet eens voelen. Klungel.
Zo kan ik een boek schrijven over missers van artsen. Het is echt om te janken.
Yep, dat is wat mijn zus onmiddelijk kreeg. En lees maar eens wat de gevolgen op lange termijn kunnen zijn. Een langdurig ernstig tekort kan op latere leeftijd behoorlijke ernstige ziekten geven.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad. Als je zo laag staat dan kun je beter een spuit krijgen. Ik heb studies gezien waarbij deficiente mensen honderdduizenden IU's ingespoten kregen.
Eens. Daarnaast zou iedere inwoner van Nederland verplicht o.a. Vitamine D moeten supplementeren. Maarja, wie verdienen groot geld aan zieke mensen.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, dat is wat mijn zus onmiddelijk kreeg. En lees maar eens wat de gevolgen op lange termijn kunnen zijn. Een langdurig ernstig tekort kan op latere leeftijd behoorlijke ernstige ziekten geven.
Artsen die dat niet weten zouden tijdelijk uit hun ambt gezet moeten worden en verplicht wat update cursussen moeten volgen.
Ik geloof er vooralsnog in dat het vooral onbekendheid is met het tekort. Het is pas sinds 2012 dat je het gewoon bij de apotheek kan krijgen.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Eens. Daarnaast zou iedere inwoner van Nederland verplicht o.a. Vitamine D moeten supplementeren. Maarja, wie verdienen groot geld aan zieke mensen.
Klopt. Zelf heb ik in persoonlijke sfeer wel meerdere missers meegemaakt, maar vanuit mijn studie eigenlijk nog maar 1 misser meegemaakt. Het niveau van huisartsen is gewoon erg variabel, heb zelf altijd moeite een goede te zoeken. Waar je op kunt letten is of ze een NHG accreditatie hebben, dan weet je in ieder geval dat de huisartsen daar op de hoogte zijn van de richtlijnen en vaak zijn deze ook meer met het volgen van nieuwe onderzoeken bezig.quote:
Dan nog. De meerderheid van de bevolking kan het geen ene fuck schelen of ze deficiënt zijn of niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik geloof er vooralsnog in dat het vooral onbekendheid is met het tekort. Het is pas sinds 2012 dat je het gewoon bij de apotheek kan krijgen.
Ik denk dat de meeste mensen (en artsen) het niet eens weten.M´n zus heeft er blijkbaar jaren mee rondgelopen tot haar arts zei laten we alles gewoon eens testen. Toen pas kwamen ze er achter dat ze een level 0 had.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dan nog. De meerderheid van de bevolking kan het geen ene fuck schelen of ze deficiënt zijn of niet.
Dat is inderdaad behoorlijk schokkend. Vitamine D kan de kans op symptomen van depressies, MS (multiple sclerose), alzheimer, parkinson, astma (bij kinderen), diabetes en kanker verlagen. Als je je dan bedenkt dat je al jaren rondliep met een 0 level, dan schrik je wel.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen (en artsen) het niet eens weten.M´n zus heeft er blijkbaar jaren mee rondgelopen tot haar arts zei laten we alles gewoon eens testen. Toen pas kwamen ze er achter dat ze een level 0 had.
Ik weet niet of het erfelijk is,maar onze hele familie heeft lage levels. Ikzit een stuk hoger maar dat is waarschijnlijk omdat ikj bijna altijd in de zon leef.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk schokkend. Vitamine D kan de kans op symptomen van depressies, MS (multiple sclerose), alzheimer, parkinson, astma (bij kinderen), diabetes en kanker verlagen. Als je je dan bedenkt dat je al jaren rondliep met een 0 level, dan schrik je wel.
Yep. Ik heb een paar maanden geleden van alles laten testen.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
hoe weten jullie allemaal wat je vit d level is? laten controleren op alles?
Hoe waren je test levels?quote:Op zondag 24 februari 2013 19:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep. Ik heb een paar maanden geleden van alles laten testen.
Ik weet het niet uit m´n hoofd, maar vrij laag. Ik had ze in ieder geval een stuk hoger verwacht. Het waren twee A4tjes...quote:
Zat je tijdens het afnemen van je bloed in de cut?quote:Op zondag 24 februari 2013 19:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik weet het niet uit m´n hoofd, maar vrij laag. Ik had ze in ieder geval een stuk hoger verwacht. Het waren twee A4tjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |