ik neem aan dat er minimaal 1 server per continent zal zijn. (EU/US/Azie)quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit is wel even belangrijk mensen, want schijnbaar zijn de servers qua alles volledig gescheiden. Als Regio 1 bijvoorbeeld wordt gestart op EU1 en jij als speler logt in op EU2 dan kan je de regio niet spelen (is wat ik er tot zover van begrijp). Het zou kunnen dat de stats ook per server worden bijgehouden.
Volgens mij kan je wel wisselen van server als speler zijnde, maar dat moeten we dus wel even afstemmen. Weet iemand of er EU servers beschikbaar komen?
Weet ik dus niet zeker, maar zou me niet verbazen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik neem aan dat er minimaal 1 server per continent zal zijn. (EU/US/Azie)
maar serieus? alle stats e.d. afzonderlijk per server? dat is wel serieus DOM...
quote:Say you have 300 MW of power available and you are connected to 5 cities, then every city can buy only 60 MW. It doesn't matter if those cities actually buy the power. The same applies to water and probably sewage treatment.
bug bij release?quote:Sewage is currently broken, but should be possible to send out completely.
Het spel is gold dus aanpassen zit er niet meer in. 1st day patch waarschijnlijk.quote:
imho erg slecht, maar door de opzet is er niet een enorme impact als het goed is (deel v/d gamefiles zal je toch moeten downloaden)quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het spel is gold dus aanpassen zit er niet meer in. 1st day patch waarschijnlijk.
Ben er inmiddels aan gewend geraakt en het is ook vrij normaal geworden volgens mij. Vroegah, in de jaren 90, was het echt not done om op de eerste dag van release een patch uit te brengen. Tegenwoordig zijn games zo complex dat het wat meer geaccepteerd is. Ook omdat mensen nu makkelijker toegang hebben tot internet, natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:22 schreef mschol het volgende:
[..]
imho erg slecht, maar door de opzet is er niet een enorme impact als het goed is (deel v/d gamefiles zal je toch moeten downloaden)
met de beta waren er 2 en dat was echt te weinig. Ik denk eerder een server of 4 per continentquote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik neem aan dat er minimaal 1 server per continent zal zijn. (EU/US/Azie)
maar serieus? alle stats e.d. afzonderlijk per server? dat is wel serieus DOM...
als ik weer thuis ben pas ik het wel voor je aanquote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:38 schreef Mishu het volgende:
O ik zat trouwens ook in regio 4 naast 3 dus kan iemand me daar weer terugzetten? Thanks... (zag dat mijn naam was weggehaald)
het begin vind ik vaak lastig, meestal als ik zo'n 100k inwoners krijg draai ik ongeveer kietquote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef Mishu het volgende:
Zijn er meer mensen die Simcity 4 echt fokking moeilijk vinden? Damn, krijg maar geen echte goed werkende metropool van de grond?
Vanaf het begin een openbaar vervoer netwerk hebben brengt enorm veel geld in het laatje. Gewoon een bus netwerk en je zou bijna nooit in de min moeten komen te staan. Hoe groter de stad hoe hoger je inkomen van openbaar vervoer.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef Mishu het volgende:
Zijn er meer mensen die Simcity 4 echt fokking moeilijk vinden? Damn, krijg maar geen echte goed werkende metropool van de grond?
nee mang, tolpoortjes.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Vanaf het begin een openbaar vervoer netwerk hebben brengt enorm veel geld in het laatje. Gewoon een bus netwerk en je zou bijna nooit in de min moeten komen te staan. Hoe groter de stad hoe hoger je inkomen van openbaar vervoer.
ze lijken het niet alleen, ze zijn ook klein.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of lijken de regions en plekken waar je steden kunt bouwen nogal klein. Vooral in vergelijking met bijvoorbeeld sim city 3000.
Dat is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Vond het juist zo leuk om echt reusachtige steden te maken. Lijkt er ook op dat je een beetje gepusht wordt om een specialisatie van je stad te kiezen in plaats van gewoon een random stad bouwen die nergens op gefixeerd is. De keuzevrijheid was juist het paradepaardje.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ze lijken het niet alleen, ze zijn ook klein.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb expres een paar dagen rond de release vrij geplant.
"We hebben een klusje voor je op 8 maart, kan je dan?"
"Uh... nee sorry dan heb ik al iets..."![]()
het gaat niet meer om het bouwen van de stad. Het gaat om het beheren van je stad en zeker ook je regio.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Vond het juist zo leuk om echt reusachtige steden te maken. Lijkt er ook op dat je een beetje gepusht wordt om een specialisatie van je stad te kiezen in plaats van gewoon een random stad bouwen die nergens op gefixeerd is. De keuzevrijheid was juist het paradepaardje.
Dat is de eerste indruk van velen (waaronder ik zelf) als ze het nog niet gespeeld hebben. Neem van mij aan dat je erg lang zoet kan zijn met dat kleine stukje land. Voornamelijk omdat je nu veel dichter in je stad kan kijken en uren bezig kan zijn met data layers als dat je boeitquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Vond het juist zo leuk om echt reusachtige steden te maken. Lijkt er ook op dat je een beetje gepusht wordt om een specialisatie van je stad te kiezen in plaats van gewoon een random stad bouwen die nergens op gefixeerd is. De keuzevrijheid was juist het paradepaardje.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is de eerste indruk van velen (waaronder ik zelf) als ze het nog niet gespeeld hebben. Neem van mij aan dat je erg lang zoet kan zijn met dat kleine stukje land. Voornamelijk omdat je nu veel dichter in je stad kan kijken en uren bezig kan zijn met data layers als dat je boeit. Het is anders, zeker. Maar dat is niet per definitie slecht.
Daarbij zijn grotere maps een optie (nog niet bevestigd door Maxis, maar ze willen ze aanbieden mits dat mogelijk is en ze daar toestemming voor krijgen).
idd en ocean quinly zij dat het expres gedaan was zodat je je meer zou verdiepen in de stadquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is de eerste indruk van velen (waaronder ik zelf) als ze het nog niet gespeeld hebben. Neem van mij aan dat je erg lang zoet kan zijn met dat kleine stukje land. Voornamelijk omdat je nu veel dichter in je stad kan kijken en uren bezig kan zijn met data layers als dat je boeit. Het is anders, zeker. Maar dat is niet per definitie slecht.
Daarbij zijn grotere maps een optie (nog niet bevestigd door Maxis, maar ze willen ze aanbieden mits dat mogelijk is en ze daar toestemming voor krijgen).
Dat is inderdaad waar. Maar je het geeft gewoon veel meer voldoening als je na een week spelen uitzoomt en een reusachtige stad ziet waar jij je uurtjes in hebt gestoken. Dat trekt mij persoonlijk veel meer aan dan (bij wijze van spreken) na 4 uur die map vol hebben en je ziet een dorp zo groot als Sexbierum.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is de eerste indruk van velen (waaronder ik zelf) als ze het nog niet gespeeld hebben. Neem van mij aan dat je erg lang zoet kan zijn met dat kleine stukje land. Voornamelijk omdat je nu veel dichter in je stad kan kijken en uren bezig kan zijn met data layers als dat je boeit. Het is anders, zeker. Maar dat is niet per definitie slecht.
Daarbij zijn grotere maps een optie (nog niet bevestigd door Maxis, maar ze willen ze aanbieden mits dat mogelijk is en ze daar toestemming voor krijgen).
Bij de limited edition zit vaak een bonus of uitbreidingspakket inbegrepen die je niet bij de gewone versie krijgt. Als ik zo vlug even kijk op bol.com lijkt dat ook hier zo te zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef WcPot het volgende:
Ik wil dit spel ook graag hebben zit ik op bol.com te kijken. Hebben ze SimCity - Limited edtion en een versie die alleen SimCity heet wat is het verschil tussen die twee prijs is namelijk het zelfde het spel ook ? wat adviseren jullie.
Klopt, maar wat niet is kan nog komen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Maar je het geeft gewoon veel meer voldoening als je na een week spelen uitzoomt en een reusachtige stad ziet waar jij je uurtjes in hebt gestoken. Dat trekt mij persoonlijk veel meer aan dan (bij wijze van spreken) na 4 uur die map vol hebben en je ziet een dorp zo groot als Sexbierum.
sex-bier-um baze naam cool corp in frieslandquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar wat niet is kan nog komen.
Ik heb liever dat ze nu een achterlijk toffe simulatie engine bouwen en later, als het kan, het formaat van de maps omhoog gooien.
Je kan het namelijk niet omdraaien. Je kan niet beginnen met enorme maps en na een jaar zeggen 'Oh en nu is wel een goed moment voor die achterlijk geweldige briljante simulatie engine'. Maar je kan wel na een jaar DLC uitbrengen met grotere regions en maps.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Lijkt er op dat sommige steden 2 entree punten hebben vanaf de snelweg
[ afbeelding ]
mooi punt voor handelstad, maar ik vraag mij af waar alloy en plasic vandaan komtquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]spoor, 2x snelweg en water
Zware industrie?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:19 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
mooi punt voor handelstad, maar ik vraag mij af waar alloy en plasic vandaan komt
waar komt de grondstof vandaan, plastic zou olie zijn maar alloy's?quote:
ik gok dat je daar geschoolde werknemers voor nodig hebtquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:21 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
waar komt de grondstof vandaan, plastic zou olie zijn maar alloy's?
Alloy's kan je op 2 manieren maken.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:21 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
waar komt de grondstof vandaan, plastic zou olie zijn maar alloy's?
dus ore maakt aluminium staal en alloy?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Alloy's kan je op 2 manieren maken.
1. Door Ore en Coal te mixen in een Smelting Plant.
2. Door een recycling plant neer te zetten en het uit het vuilnis te plukken. Haal je ook meteen plastic uit trouwens.
Als je ore in een smelting factory gooit krijg je metaal en als je er coal aan toevoegt krijg je alloy.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:27 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
dus ore maakt aluminium staal en alloy?
Alloy is toch aluminium?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:27 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
dus ore maakt aluminium staal en alloy?
Alloy is 'technisch gezien' Engels voor 'Legering' of 'Metaalmengsel'.quote:
De grootte van de steden is op het moment inderdaad niet echt super, al denk ik dat als je straks met de release versie speelt en je meteen je plot vol knalt zoals in de BETA je het lastig gaat krijgen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Vond het juist zo leuk om echt reusachtige steden te maken. Lijkt er ook op dat je een beetje gepusht wordt om een specialisatie van je stad te kiezen in plaats van gewoon een random stad bouwen die nergens op gefixeerd is. De keuzevrijheid was juist het paradepaardje.
ahhhh thnxquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:40 schreef Cowamundo het volgende:
Raw Ore -> Metal
Raw Ore + Coal -> Alloy
Smelting Factory
"Sure, raw ore is nice, but do you know what's really nice? Metal and alloy. Smelt raw ore into metal or add coal into the mix to smelt alloy. Sell metal or alloy to local industry or on the Global Market via the Trade Depot.
Bron: http://www.ign.com/wikis/simcity/Smelting_Factory
Hier moeten we in onze regio ook afspraken over maken.quote:Each city hall department is only needed once in the region (we already knew that of course) meaning you can easily have them all very early in game in a 16 city region. However, you can't see which department buildings are already build somewhere in the region, except by looking at your building options and seeing you can already build something that needs one of these departments.
hmmm mss gaan de greatworks dan ook over de hele regioquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier moeten we in onze regio ook afspraken over maken.
Ik denk niet echt dat er afspraken nodig zijn... Als iemand toe is aan het bouwen van een department moet je dus gewoon even kijken welke er in je regio nog nodig zijn en die plak je dan aan je city hall.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier moeten we in onze regio ook afspraken over maken.
Great works zijn ook regio buildings die je samen met alle andere spelers in je regio moet bouwen en waar je uiteindelijk allemaal profijt van hebt!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:45 schreef BarbaClan het volgende:
[..]
hmmm mss gaan de greatworks dan ook over de hele regio
Ja, maar je kan het er wel over hebben. Met je mede-regio-burgemeesters over wat de beste stap is.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:47 schreef Cowamundo het volgende:
[..]
Ik denk niet echt dat er afspraken nodig zijn... Als iemand toe is aan het bouwen van een department moet je dus gewoon even kijken welke er in je regio nog nodig zijn en die plak je dan aan je city hall.
neemt zoveel ruimte in beslag +100ste post in forumquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Het lijkt mij juist wel mooi om je City Hall uiteindelijk helemaal uit te bouwen zodat je een groot stadhuis hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |