Kees is ook de enige over uit '82 (wat heel duidelijk in graffiti op de muur stond in aflevering 1, zo duidelijk als 'mollenhints' uit voorgaande jaren in beeld waren).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:59 schreef Tijn het volgende:
Maar euh, uit m'n hoofd in de leader van aflevering 4: "graven! graven!" tijdens de introductie van Kees. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn. Dat is iets dat ik nog wel een beetje plausibel vind.
Zou goed kunnen. Aan de andere kant kun als mol ook de bedoeling hebben om veel verwarring te zaaien, waardoor veel mensen zouden gaan zoeken naar kokers en er minder tijd overbleef voor het zoeken naar dat doek wat ze uiteindelijk wel vonden. Dan is het een niet geslaagde mollenactie, kan natuurlijk ook. (Als er bij de opdracht geen tijdslimiet was, vergeet deze post dan maar, ik weet dat niet precies meer.)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:17 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind dat verhaal van die koker ook echt een ingreep van de redactie. Nu is duidelijk dat het ontwikkelen goed gegaan is. Zarayda moest dus ook toegeven dat ze kokers had geopend. Daarnaast is het een mooi beeld dat het geld is ontwikkeld. Er wordt tenslotte tv gemaakt.
Het kan dat Kees is ingefluisterd door de redactie. Het kan ook dat de koker opviel en bijv. uitstak, samen met de hint van Art zou dat ook voldoende kunnen zijn.
Dus geld winnen om een opdracht te behalen, om zo niet verdacht te worden waarbij de hele groep jou al vrij baan heeft gegeven om het af te ronden, is heel a-typisch voor een mol maar onnodig geld in de pot brengen vanwege die koker (feit) kan dan weer wel?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:14 schreef Tijn het volgende:
Carolien is de enige die wmb absoluut niet de mol kan zijn. Dat was al duidelijk nadat ze de opdracht haalde met de lasers, wat heel a-typisch is voor een mol.
Preciesquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:22 schreef Smeich het volgende:
[..]
Dus geld winnen om een opdracht te behalen, om zo niet verdacht te worden waarbij de hele groep jou al vrij baan heeft gegeven om het af te ronden, is heel a-typisch voor een mol maar onnodig geld in de pot brengen vanwege die koker (feit) kan dan weer wel?
Haha, ja ik dacht al dat iemand over die onlogica zou vallen. Maar ik denk dus ook dat Kees niet zelf heeft bedacht om die koker te "vinden", ik denk dat dat hem is ingefluisterd door de redactie om het programma te redden. Het zou me trouwens ook niks verbazen als die hele koker niet in die winkel lag, maar dat-ie 'm al in z'n broekzak had en op zoek was naar een moment dat-ie er veilig mee op de proppen kon komen. Dat het hem een tikkeltje minder verdacht maakt is een aardige bijkomstigheid, maar ik denk niet dat dat de hoofdreden is dat Kees met die koker aan kwam zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:22 schreef Smeich het volgende:
[..]
Dus geld winnen om een opdracht te behalen, om zo niet verdacht te worden waarbij de hele groep jou al vrij baan heeft gegeven om het af te ronden, is heel a-typisch voor een mol maar onnodig geld in de pot brengen vanwege die koker (feit) kan dan weer wel?
In mijn voorbeeld alleen de 500 euro.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je het zo beredeneert heeft Kees best wel wat bijgedragen.
Andersom?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef Redefine het volgende:
Het is gewoon onlogisch om als Mol de laser opdracht niet te doen slagen.
Ja andersomquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Andersom?
Als Mol is het toch juist logisch om die opdracht, net zoals andere opdrachten, niet te doen slagen?
twitter:IkBenDeMol twitterde op woensdag 27-02-2013 om 08:54:50De definitie van Moltrein http://t.co/TN42o2va8W is aan grondige herziening toe. #widm #Moltalk #schemer reageer retweet
Maar Carolien pakte het geld bij de lasergame waar ze makkelijk af had kunnen gaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja andersomNu klopt het niet. De Mol zou zo'n opdracht niet willen laten slagen als het niet hoeft.
Pauline heeft ook geld gepakt zonder dat het strict noodzakelijk was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou Paulien de Mol moeten zijn.
Nou, geef daar eens een voorbeeld van? Ik kan zo snel even niets bedenken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pauline heeft ook geld gepakt zonder dat het strict noodzakelijk was.
Je komt er gewoon niet op deze manier, want iedereen heeft wel geld verdiend terwijl dat ook te voorkomen was.
Het staat hierboven: in de opdracht waarbij ze van de klif moesten springen (toen Jantine gewond raakte) sprong Pauline voor het geld. Waarom zou je dat doen als je de mol bent?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, geef daar eens een voorbeeld van? Ik kan zo snel even niets bedenken.
Ah overheen gelezen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat hierboven: in de opdracht waarbij ze van de klif moesten springen (toen Jantine gewond raakte) sprong Pauline voor het geld. Waarom zou je dat doen als je de mol bent?
Dat is exact mijn punt. Mijn theorie is dat Carolien en Pauline dat geld hebben gepakt omdat ze kandidaten zijn en Kees het geld heeft gepakt omdat er andere motieven zijn. Dat kunnen mensen belachelijk vinden, maar iemand moet toch de mol zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar goed, dan blijft weer over dat alle drie de finalisten onnodig geld hebben gepakt. Dus van één van de drie kan de verdediging dan wel 'lachwekkende' vormen aannemen, maar is dan dus wel waar. Dus zo gek is het allemaal niet blijkbaar.
Er is dit jaar geen Molquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is exact mijn punt. Mijn theorie is dat Carolien en Pauline dat geld hebben gepakt omdat ze kandidaten zijn en Kees het geld heeft gepakt omdat er andere motieven zijn. Dat kunnen mensen belachelijk vinden, maar iemand moet toch de mol zijn.
Er zijn er twee!quote:
Bron??????quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:11 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Er zijn er twee!
Art is de mol!
De mol is halverwege gewisseld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |