abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123192147

De band, het ontstaan
De band werd in 1994 gevormd op de dag dat Sigurrós, het zusje van oprichter Jón Þór Birgisson, werd geboren. Sigur Rós betekent 'zege-roos'. De band maakt sferische rockmuziek, met teksten in het IJslands en in reeksen betekenisloze klanken die door Jón Þór Vonlenska 'Hooplands' werd genoemd, omdat de taal voor het eerst voorkwam op het album Von (Hoop). Sinds het album Ágætis Byrjun (Goed begin) uit 1999 hebben ze ook buiten IJsland een fanschare opgebouwd, die in Nederland van de grond kwam na het voorprogramma van de concerten van Radiohead in September 2000.

In 2002 kwam Sigur Rós met een album met de onuitspreekbare titel ( ). De nummers op dit album hadden officieel geen naam en gingen door het leven als Untitled #1 tot en met Untitled #8. Er zijn echter wel 'werktitels' bekend.

Takk (Dank) uit 2005 bezorgde de IJslanders een uiterst gerespecteerde reputatie. Hoppípolla (Springen in plassen), een single van het album, werd zelfs opnieuw uitgebracht vanwege het bescheiden succes. De single werd door de BBC gebruikt voor het natuurprogramma [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_%28TV_series%29]Planet Earth[/url] en was te horen in de trailer voor de film Children of Men. Opvallend aan het gitaarspel van Jónsi is dat hij zijn elektrische gitaar bespeelt met de strijkstok van een cello.

Heima
Op 5 november 2007 kwam hun eerste film uit. Deze heet "Heima", wat zoveel betekent als thuis(land). De film is dan ook een documentaire over de tour die de band in de zomer van 2006 maakte in hun thuisland IJsland. Hij bevat ook beelden van de overweldigende natuur in IJsland. Op de website van de film is veel informatie te vinden. De trailer van de film vind je hier in diverse beeldformaten.

Með suð í eyrum við spilum endalaust (Met een zoem in onze oren spelen wij eindeloos)
Het vijfde studio album van de band, opgenomen met producer Flood in Reykjavik, is op 23 juni 2008 uitgekomen en zorgde over het algemeen voor positieve reacties. De stijl is op dit album iets meer veranderd dan op de voorgaande releases, met minder strijkwerk en meer gitaar. De laatste track op het nummer (All Alright) is het eerste nummer dat in het Engels is gezongen, de rest van de nummers zijn nog steeds in het Ijslands.

Discografie

Albums
Von - 1997
Von Brigði (Recycle Bin) - 1998
Ágætis Byrjun - 1999
( ) - 2002
Takk... - 2005
Með suð í eyrum við spilum endalaust - 2008
Inni - 2011 (live album)
Valtari - 2012

Singles & EPs
Svefn-g-englar - 1999
Ný Batterí - 2000
Steindór Andersen / Rímur EP - 2001
Untitled #1 (a.k.a. Vaka) - 2003
Ba Ba Ti Ki Di Do - 2004
Hoppípolla - 2005
Sæglópur - 2006
Hvarf-Heim - 2007
Gobbledigook - 2008
Ekki Mukk - 2012

Overig
Heima (film) - 2007
Hlemmur (soundtrack) - 2002
Englar Alheimsins [angels of the universe] (film & cd) - 2000
Popp í Reykjavík (film & cd) - 1998
Smekkleysa í hálfa öld (cd) - 1994

De volledige discografie is op deze website te vinden.

Websites
Officiële website
Officiële MySpace-pagina
Last.fm

Muziek downloaden en/of beluisteren
Veel (live) materiaal in MP3 op de officiële website
Op de website van Heime onder het kopje Hvarf Heim
Volledig live concert (live in reykjavík 2005) met foto's en review
Með suð í eyrum við spilum endalaust stream

YouTube:
Bekijk "Glósóli" op YouTube
Bekijk "Hoppípolla" op YouTube
Bekijk "Sigur Rós live" op YouTube
Bekijk "Viðrar Vel Til Loftárása (live in Reykjavík 2006)" op YouTube
Bekijk "Gobbledigook" op YouTube

Documentaire over Takk...

Gerelateerde artiesten
Múm: MySpace
For a Minor Reflection: MySpace

Bronnen:
Wikipedia (Engelse versie)
Last.fm
MUZ / Sigur Ros
MUZ / Sigur Rós #2 - Eighteen Seconds before Sunrise
MUZ / Sigur Rós #3 - Ára Bátur
MUZ / Sigur Rós #4 Jónsi
MUZ / Sigur Rós #5 Inni: The Return of Sigur Rós
MUZ / Sigur Rós #6 Valtari
pi_123192169
Even de lapo kopieren:

Heb heel erg genoten O+

Maar de nieuwe nummers liggen me toch iets minder...

Trouwens, kloppen die titels wel? Want bij het 3e nieuwe nummer hoorde ik 'Brennisteinn' in de lyrics vlak in het begin, terwijl dat het 2e nummer zou moeten zijn. Dus misschien heeft iemand een foutje gemaakt? ...

En het geluid was helaas niet altijd even goed, vooral de cymbalen bleven achter, dat mistte ik nogal bij het laatste nummer ;( Glosoli vond ik nergens naar klinken, was wel jammer ;(

En het volume stond te laag :(

Maar verder wel heel erg genoten hoor :Y Beviel me beter dan in de paradiso :)

En de visuals waren super! O+
pi_123192201
Voorprogramma heb ik gemist overigens, was te laat binnen. Geen fokkers gezien ook ;(

Ik stond ergens links in het midden.

Vond het trouwens wel tof om een nummer van William Basinski te horen om de stilte op te vullen voordat ze optraden :D Kleine wereld soms :)

pi_123193252
Zoals het op setlist.fm staat klopt het.

Wat een show :D
pi_123193404
Het was weer prachtig.
pi_123193636
Die blazers op het einde van het op een na laatste nummer... Oef wat een concert.
pi_123193755
Was weer een prachtige avond! :)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:21:30 #8
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_123193878
Ik stond helemaal bovenaan maar Jonsi leek af en toe hoge noten niet helemaal te halen? Of kwam dit doordat ik zo ver weg stond en hij af en toe heel zacht zong?

Verder weer een prachtig concert, maar Paradiso was toch wel iets beter en intiemer. De lichteffecten waren wel echt verbluffend in zo'n grootste zaal.

Vooral de opener beviel me heel erg goed, de andere nieuwe nummers zouden zo als James Bond Theme kunnen worden gebruikt. Popplagid was verbluffend. O+
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_123193962
Ik vond het trouwens ook erg mooi hoe ze van de bestaande videoclips een nieuwe bewerking hadden gemaakt en die bij de desbetreffende nummers toonden. O+
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_123194247
Wat was het mooi he?! O+
Ik heb echt intens staan genieten.
Nu maar weer hopen dat ze naar Lowlands komen. :P Augustus staat nog leeg in hun agenda. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123194408
Wat heb ik gisteravond genoten _O_

Tot in de kleinste details klopte volgens mij alles.

Varúð ^O^
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:58:59 #12
8885 moralia
Grip op je zak
pi_123194460
Ik ben er ook bij geweest. Samen met myxomatosekonijn en heb een geweldige avond gehad al was het enorm emotioneel. De gespeelde nummers waren precies goed, bijna allemaal mijn favo's, en de uitvoering ging wat mij betreft super. In mijn gedachten genoot ik ook voor J. die er nooit meer bij kan zijn. Ik ben zo blij dat ik gegaan ben.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:35:40 #13
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_123195213
Het was inderdaad weer geweldig. Wat is Vaka toch een wonderschoon nummer, van top tot teen kippenvel :)

Wat betreft de nieuwe nummers beviel vooral Hrafntinna mij, was te horen in de toegift. Andere nieuwe nummers zijn mij trouwens iets te donker, ik ben vooral de Sigur Rós liefhebber van de zweverige en wat lichtere nummers. Wat dat betreft had ik best wat meer nummers gehoord van het album Valtari.
Find hungry samurai...
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:44:30 #14
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_123195443
Ja dat was weer prachtig :) O+ Qua show vond ik het misschien fijner dan Paradiso nog, alleen de sfeer en grootte bevallen me van de HMH een stuk minder. Ik kon me vrij ergeren aan iedereen (en met name de mensen voor me) die om de 5 minuten hun telefoon uit hun zakken haalden en te hinderlijk zaten te filmen. Ik zat telkens tegen schermpjes aan te kijken. Misschien klink ik als een zeur, maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat mensen die matige kwaliteitsfilmpjes verkiezen boven genieten van de muziek. Een meisje voor me zat op een gegeven moment alleen maar alle filmpjes en foto's via Whatsapp te versturen naar iemand :') Mijn beleving van zo'n concert zal dan wel wat anders zijn blijkbaar.

De nieuwe nummers vond ik op het eerste gehoor niet heel erg aanspreken. Maar het is ook moeilijk oordelen na 1 keer horen; daar is de muziek van Sigur Ros ook niet voor mijns inziens.
pi_123195564
Of mensen die gaan praten door de rustige stukken door :r
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:03:09 #16
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_123195914
Gisteren een koppel die constant door de rustige stukjes van Svefn-g-englar aan het praten waren. Werkelijk onbegrijpelijk. Je hoeft natuurlijk geen standbeeld te zijn tijdens een concert, ieder heeft zijn eigen beleving tijdens een concert en een biertje tussendoor halen vind ik ook geen punt, maar hardop kletsen en spelen met de telefoon is gewoon not-done.

Overigens is het voor de HMH aan te raden om aan linkerkant te staan. Een stuk rustiger en gemakkelijker om even snel wat te drinken te halen.
Find hungry samurai...
pi_123196701
Paradiso was beter qua sfeer geluid en beleving maar gister was ook super.
pi_123196959
Yfirborð
Í Gær
Ný Batterí
Brennisteinn
Sæglópur
Olsen Olsen
Vaka
E-bow
Varúð
Hoppípolla
Með Blóðnasir
Glósóli
Kveikur
Encore:
Svefn-g-englar
Hrafntinna
Popplagið
pi_123197004
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123197413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:52 schreef Faxie het volgende:

En het volume stond te laag :(

Denk dat je gehoor al behoorlijk naar de ballen is als je dit een laag volume vond, hier piepen mijn oren nog ieder geval :*

Vond het geluid erg goed, blijft toch ongelofelijk moeilijk om zoveel instrumenten live goed te mixen. ^O^ voor de geluidsman. Kan altijd beter natuurlijk maar stoorde mij eigenlijk nooit aan het geluid.
De beelden waren ook fantastisch, droomde soms gewoon even weg.

Van mij mogen ze wel met een live blu-ray komen. Maar dan wel beter gemasterd dan de laatste cd want daar wordt ik niet echt blij van.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_123199714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:51 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Denk dat je gehoor al behoorlijk naar de ballen is als je dit een laag volume vond, hier piepen mijn oren nog ieder geval :*

Vond het geluid erg goed, blijft toch ongelofelijk moeilijk om zoveel instrumenten live goed te mixen. ^O^ voor de geluidsman. Kan altijd beter natuurlijk maar stoorde mij eigenlijk nooit aan het geluid.
De beelden waren ook fantastisch, droomde soms gewoon even weg.

Van mij mogen ze wel met een live blu-ray komen. Maar dan wel beter gemasterd dan de laatste cd want daar wordt ik niet echt blij van.
Vorige keer ging het harder in de HMH, en toen zat ik zelfs nog op het balkon. M'n oren zijn in orde verder hoor ;)

Ik kon ook wel merken dat het publiek iets anders was... veel gekwebbel, en inderdaad die mobieltjes.

Aan het einde van Svefn g Englar was het wel stil gelukkig O+
pi_123200170
nice, ik krijg al behoorlijk zin aan BKS als ik dit zo lees :D
Robert Moog died for our synths
pi_123200750
Ik vind de Nu.nl recentie een beetje vreemd...

quote:
De overstap van Paradiso naar HMH is een logische, maar riep wel de vraag op of deze ongeëvenaarde liveband wel tot zijn recht zou komen in de grote hal.
Huh say what? Daar stonden ze in 2008 toch ook anders, en nog veel eerder uitverkocht :')

quote:
rustigere klassiekers als Sæglópur en Olsen Olsen.
Saeglopur rustig? :') Zeg dan Vaka of Svefn g Englar....

Vraag me af of die z'n huiswerk wel goed gedaan heeft...
pi_123200787
Dat wonderschone nummer met de blazers was Hrafntinna dus. Meters kippevel man.
pi_123200996
De organisator in het HMH regelt het geluid zelf dus dat is elke keer anders. Vond het geluid best wel matig, stond linksvoor. De eerste 2/3 minuten zat ik op de tribune en het geluid was daar zo kut dat we toch maar de zaal in zijn gegaan. Dat is nou eenmaal het nadeel van een grote zaal.
pi_123201048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:35 schreef TC_Artemis het volgende:
De organisator in het HMH regelt het geluid zelf dus dat is elke keer anders. Vond het geluid best wel matig, stond linksvoor. De eerste 2/3 minuten zat ik op de tribune en het geluid was daar zo kut dat we toch maar de zaal in zijn gegaan. Dat is nou eenmaal het nadeel van een grote zaal.
Ik vond het aardig goed links in het midden. Maar bepaalde stukken misten wel wat inderdaad...
pi_123201051
Fantastisch concert, wat een prachtige mix van muziek en visuals, ik heb ervan genoten iig. De nieuwe nummers vond ik veelbelovend, ik ben benieuwd naar het nieuwe album, want Valtari vond ik maar matig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:53 schreef Faxie het volgende:
Vond het trouwens wel tof om een nummer van William Basinski te horen om de stilte op te vullen voordat ze optraden :D Kleine wereld soms :)

Ik vond dat echt niet om aan te horen juist :D. Ben groot fan van minimalistische muziek, maar dit was echt niet aan mij besteed. :P.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_123201055
En wat is het tegenwoordig dat mensen niet gewoon ff anderhalf uur hun telefoon in hun zak kunnen houden?
Flikker op :r
pi_123201099
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef Misstique het volgende:
Fantastisch concert, wat een prachtige mix van muziek en visuals, ik heb ervan genoten iig. De nieuwe nummers vond ik veelbelovend, ik ben benieuwd naar het nieuwe album, want Valtari vond ik maar matig.

[..]

Ik vond dat echt niet om aan te horen juist :D. Ben groot fan van minimalistische muziek, maar dit was echt niet aan mij besteed. :P.
Hehe ja ik had wel zo'n vermoeden, maar ik kan zoiets prima luisteren. Zit een heel verhaal achter dat nummer hoor :P
pi_123201105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef TC_Artemis het volgende:
En wat is het tegenwoordig dat mensen niet gewoon ff anderhalf uur hun telefoon in hun zak kunnen houden?
Trend van de laatste jaren helaas ;(
pi_123201126
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vond het aardig goed links in het midden. Maar bepaalde stukken mistten wel wat inderdaad...
Ja positie in de zaal scheelt ook gewoon veel :P maar buiten dit gezeik om moet dit wel mijn huidige nummer 1: nosaj thing van zijn eerste plek af stoten. Weinig bands van dit relatief kleine kaliber die zoveel moeite doen voor een optreden en het zo strak in elkaar krijgen op audio/visueel gebied.

O en het voorprogramma was echt meesterlijk _O_
pi_123201186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:40 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ja positie in de zaal scheelt ook gewoon veel :P maar buiten dit gezeik om moet dit wel mijn huidige nummer 1: nosaj thing van zijn eerste plek af stoten. Weinig bands van dit relatief kleine kaliber die zoveel moeite doen voor een optreden en het zo strak in elkaar krijgen op audio/visueel gebied.

O en het voorprogramma was echt meesterlijk _O_
Denk dat het sinds de Jonsi solo show zo is eigenlijk. Daarvoor hadden ze amper visuals. Goede samenwerking als je 't mij vraagt :)

editje: Dat bedrijf verzorgt de visuals bij Sigur niet.... is een ander dus....
pi_123201264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:42 schreef Faxie het volgende:

[..]

Denk dat het sinds de Jonsi solo show zo is eigenlijk. Daarvoor hadden ze amper visuals. Goede samenwerking als je 't mij vraagt :)
Ja ik heb ook veel electronische dingen met visuals gezien die echt heel erg tof waren maar ze zijn hier toch wel heer en meester in.
pi_123201407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef TC_Artemis het volgende:
true.
En wat moet je er tevens mee? Kwaliteit is pure armoede.
pi_123201423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:27 schreef Faxie het volgende:

[..]

Huh say what? Daar stonden ze in 2008 toch ook anders, en nog veel eerder uitverkocht :')

[..]

nu.nl :')
pi_123204665
Wat een ontiegelijk mooie show qua visuals, niet normaal! Elk nummer een compleet andere sfeer, en dat laatste nieuwe nummer voor de toegift (met die rode lichten), echt een trip O+ Ik moet zeggen dat veel nummers, ookal waren het m'n favorieten, me dit keer iets minder deden. Misschien de zaal en het geklets.. ik zat er wat minder 'in'. Vond alle nieuwe nummers echt geweldig, maar wel erg op elkaar lijken (ik hoorde hem ook bij een ander nummer 'Brennistein' zingen, wat iemand al zei). Nouja misschien wordt het wel de Brennistein EP :P
pi_123204946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Wat een ontiegelijk mooie show qua visuals, niet normaal! Elk nummer een compleet andere sfeer, en dat laatste nieuwe nummer voor de toegift (met die rode lichten), echt een trip O+ Ik moet zeggen dat veel nummers, ookal waren het m'n favorieten, me dit keer iets minder deden. Misschien de zaal en het geklets.. ik zat er wat minder 'in'. Vond alle nieuwe nummers echt geweldig, maar wel erg op elkaar lijken (ik hoorde hem ook bij een ander nummer 'Brennistein' zingen, wat iemand al zei). Nouja misschien wordt het wel de Brennistein EP :P
Ja dat was ik :P Het viel me gelijk al op, dus daarom heb ik het idee dat iemand een keer de tracktitels verward heeft ofzo.

Of komen de tracktitels echt van Sigur zelf? Als in 'ze hebben de nummers letterlijk bij naam genoemd een keer' ?

Ik kwam er ook iets minder in, maar meer dan bij Paradiso. De eerste keer dat ik ze zag maakten toch nog de meeste indruk, en dat zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden.

Ik vind het wel jammer dat Svefn g Englar naar de toegift is verhuisd. Maakt toch minder indruk.

De nieuwe nummers heb ik nog een 'meh' gevoel bij. Vind het iets te poppy en overgeproduceerd eigenlijk.
pi_123205191
Het is volgens mij wel een ander nummer, want de 'echte' Brennistein was al geweest (was ook het enige nieuwe nummer wat ik online al had geluisterd).

Ik vond trouwens ook dat het geluid harder had gemogen! Had dan wel oordoppen in (hele goeie O+) maar Paradiso was echt een stuk beter (en harder, maar niet TE). Denk dat dat ook afbreuk doet aan de intensiteit..
pi_123205967
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:28 schreef ZwarteMagika het volgende:
Het is volgens mij wel een ander nummer, want de 'echte' Brennistein was al geweest (was ook het enige nieuwe nummer wat ik online al had geluisterd).

Ik vond trouwens ook dat het geluid harder had gemogen! Had dan wel oordoppen in (hele goeie O+) maar Paradiso was echt een stuk beter (en harder, maar niet TE). Denk dat dat ook afbreuk doet aan de intensiteit..
Ik vraag me dus af of Sigur Ros zelf dat nummer als Brennisteinn heeft aangekondigd? Of dat degene die dat nummer op YT zette de titel fout had? Kan het niet vinden namelijk.

Iets luider was echt wel toffer geweest. Maar ik vermoed dat er nieuwe volumeregels gelden ofzo. Vorige keer was luider in de HMH.
pi_123206255
Wat is het nut van het harder willen maar dan wel oordoppen in
Lijkt me niet echt top voor de mensen zonder hè ... Staan ook mensen tussen die nog geen 30 zijn met een verneukt gehoord, zag zelfs wat kinderen met hun ouders.
pi_123206315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:57 schreef Ame_thyst het volgende:
Wat is het nut van het harder willen maar dan wel oordoppen in
Lijkt me niet echt top voor de mensen zonder hè ... Staan ook mensen tussen die nog geen 30 zijn met een verneukt gehoord, zag zelfs wat kinderen met hun ouders.
M'n gehoor is nog prima anders.

Harder willen en dan oordoppen in volg ik ook niet helemaal :P Wellicht om bepaalde tonen weg te filteren.
pi_123206339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vraag me dus af of Sigur Ros zelf dat nummer als Brennisteinn heeft aangekondigd? Of dat degene die dat nummer op YT zette de titel fout had? Kan het niet vinden namelijk.
Ze hebben een setlist, letterlijk een a4tje, die komt vervolgens altijd wel in handen van het publiek. Als je dat filmpje waar je het over hebt even hier neerzet dan is hier vast genoeg kennis aanwezig om je onzekerheid uit de weg te helpen.
pi_123206454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

M'n gehoor is nog prima anders.

Harder willen en dan oordoppen in volg ik ook niet helemaal :P Wellicht om bepaalde tonen weg te filteren.
Ja gaat er ook niet over dat je gehoor slechter zou zijn maar naarmate je ouder wordt verliezen je oren het bereik van hogere frequenties. Dus je kan harder geluid verdragen zonder dat het zeer gaat doen zeg maar. Kinderen horen die frequenties nog wel.
pi_123206488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:00 schreef F_JD het volgende:

[..]

Ze hebben een setlist, letterlijk een a4tje, die komt vervolgens altijd wel in handen van het publiek. Als je dat filmpje waar je het over hebt even hier neerzet dan is hier vast genoeg kennis aanwezig om je onzekerheid uit de weg te helpen.
Die had ik al een keer gepost... nouja ik zoek wel even weer.

Op 0:35 ;)
pi_123206528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:03 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Ja gaat er ook niet over dat je gehoor slechter zou zijn maar naarmate je ouder wordt verliezen je oren het bereik van hogere frequenties. Dus je kan harder geluid verdragen zonder dat het zeer gaat doen zeg maar. Kinderen horen die frequenties nog wel.
Die gaan maar lekker naar K3 of Kabouter Plop, niet naar een rockconcert :r Of doe hun die oordopjes in, als je een verantwoordelijke ouder bent.
pi_123206554
Met oordoppen in hoor ik nog steeds of iets te zacht of te hard is. Dit was gewoon duidelijk niet zo hard. Die van mij dempen niet zo heel veel hoor, en filteren vooral de schelle geluiden eruit. Kan ook niet helemaal uitleggen wat ik bedoel :P
pi_123206598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:06 schreef ZwarteMagika het volgende:
Met oordoppen in hoor ik nog steeds of iets te zacht of te hard is. Dit was gewoon duidelijk niet zo hard. Die van mij dempen niet zo heel veel hoor, en filteren vooral de schelle geluiden eruit. Kan ook niet helemaal uitleggen wat ik bedoel :P
Daarom denk ik ook dat er gewoon nieuwe volumerestricties ingesteld zijn.
pi_123206666
Maarja, de tracktitels zullen wel kloppen:

quote:
hey closed with a hometown show in reykjavík hinting at broad changes to come. playing the new song brennisteinn with valtari still very much in the air
Daar was maar 1 nieuw nummer gespeeld.
pi_123206754
Yup, was het enige nieuwe nummer idd, kon me al niet voorstellen dat iemand daar een verkeerde titel aan had gegeven :P

Hoop dat ze iig Kveikur op BKR spelen O+
pi_123206779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die had ik al een keer gepost... nouja ik zoek wel even weer.

Op 0:35 ;)
Dit is het nummer wat ze gisteravond ook als voorlaatste speelden met de correcte titel. Brennisteinn is die met die harde dreunende bass en groene visuals, gisteren als vierde gespeeld. Of hij daadwerkelijk hetzelfde woord zingt durf ik op basis hiervan niet te zeggen, maar...:

quote:
'yfirborð' = 'oppervlak', 'kveikur' = 'grondverf', 'brennistein' = 'zwavel' en 'hrafntinna' = 'lavaglas'.
Op zich is er dus wel een soort van thema uit de songtitels af te lezen. Denk ik.
pi_123206879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:11 schreef F_JD het volgende:

[..]

Dit is het nummer wat ze gisteravond ook als voorlaatste speelden met de correcte titel. Brennisteinn is die met die harde dreunende bass en groene visuals, gisteren als vierde gespeeld. Of hij daadwerkelijk hetzelfde woord zingt durf ik op basis hiervan niet te zeggen, maar...:

[..]

Op zich is er dus wel een soort van thema uit de songtitels af te lezen. Denk ik.
Ja 't is gewoon een woord dat gebruikt kan zijn in een ander nummer. Zwavel en lava...

Maar 't viel me gewoon op, en een ander hier ook al blijkbaar :P En aangezien ik dat woord niet in Brennisteinn zelf hoorde, ging ik ietwat twijfelen of de naamgeving correct was. Maar aangezien Sigur dat zelf heeft gezegd op hun site zal het wel kloppen allemaal.
pi_123207035
Of ze zijn aan het trollen :P
pi_123207351
Varuo is live toch ook prachtig, met die vrouwenzang op t einde als hoogtepunt.
pi_123207423
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:36:08 #55
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123207754
Foto van de setlist:

Eerste keer Sigur Rós voor mij en ik vond het fantastisch. Hoogtepunten voor mij waren Varúð en natuurlijk de afsluiter. De nieuwe nummers waren nog even wennen maar vooral Kveikur belooft echt een heleboel, wat een bruut nummer zeg. :9~ Verder was ik ook erg onder de indruk van Jónsi, wat kan die man mooi zingen zeg! Dat hij in sommige nummers (zoals Sæglópur) de hoogste noten niet leek te halen deed daar weinig aan af. Kortom, dit smaakte zeker naar meer. :Y
pi_123207891
Recensie van Oor:

quote:
CONCERT REVIEW
SIGUR RÓS VERHEFT CONCERT TOT KUNST
22 FEBRUARI 2013

Een concert van Sigur Rós is doorgaans hard werken, want je komt oren, maar vooral ogen tekort. De IJslandse band besteedt immers net zo veel aandacht aan de muzikale als aan de visuele kant van een optreden. Ook deze keer draaien de hersenen overuren om alle achtergrondbeelden in zich op te nemen en te verwerken. En dan verkeert de eigenzinnige band ook nog eens in topvorm.

Vanavond staat Sigur Rós in de HMH. Dik twee uur lang verkeren in een staat van euforie, met een aaneenschakeling van haast meditatieve momenten, waarbij je de grond onder je weg voelt zakken en de sleur van alledag ver van je afschudt. Bij de eerste drie nummers spelen de IJslanders achter een doorzichtig doek waarop een indrukwekkend schouwspel wordt geprojecteerd, terwijl je de schaduwen van de bandleden er vaag doorheen ziet. Tussen de bewegende ‘vlekken’ op het doek zie je hoe frontman Jónsi met een strijkstok de snaren van zijn gitaar beroert. Zijn handelsmerk. Het snijdende geluid raspt soms op je ziel, maar een nummer later voelt het als zacht glijdende vingertoppen over je rug.

Na de eerste drie nummers valt het doek en krijg je de 12-koppige band in het vizier, nu duidelijk zichtbaar in een artistiek samengesteld decor. Geen instrument, geen standaard, geen bandlid of lamp staat per ongeluk op een bepaalde plek en tezamen vormt het een oogstrelend geheel. Wanneer je deze aanblik hebt verwerkt, valt op hoe zorgvuldig en kunstzinnig het licht het podium beschijnt. Het leidt tot een wonderlijke wereld, waarbij de HMH eerder een kunsthal lijkt en je van de ene ontroering in de andere valt. Zonder dat één van de bandleden zich te buiten gaat aan deining op de muziek. Slechts één keer maakt Jónsi een subtiel aansporende beweging naar het publiek.

Ook met de setlist speelt Sigur Rós nooit op zeker. Het ligt voor de hand vooral werk te laten horen van het meest recente album Valtari, maar de band kiest voor een afgewogen mix van nieuwe en oude nummers, vol muisstille momenten en delen waarbij je de tribune voelt trillen. Maar hoe hard de heren hun instrumenten af en toe ook laten klinken, de melancholie stroomt altijd in overvloed. Het zijn vooral juist die momenten dat het geluk in sneltreinvaart door je aderen glijdt.

Het gevoel dat rest, rond 23:15 uur. Vlak na het moment dat Sigur Rós via een oorverdovende en oogverblindende, maar prachtige finale het geluid definitief laat verstommen, voel je je rijk. Je bent gevuld met alles wat je lichaam verlangt en rijdt met andere levenslust weer naar huis. Zoals je ook kunt hebben na een wandeling door een museum, na een avond theater of na het lezen van een boek. Kunst. Ja, dat is het. Sigur Rós verheft een concert tot kunst.
klik
pi_123207960
Hm ik had niet het idee dat hij de noten niet haalde hoor. 't Was meer dat hij z'n stem te ver liet afsterven bij het overgaan op een hoge noot. Dat deed hij sowieso altijd al, maar viel me nu wel iets meer op.
pi_123208043
Misschien dat hij zijn stem wat probeert te sparen, zeg ook maar wat. Als je die lijst met optredens ziet zou dat wel te begrijpen zijn. Wat kan die kerel zingen zeg.

Wie heeft die setlist gepost Spies? kan em niet vinden op twitter :P
pi_123208254
Juist bij de lage tonen in het begin van Popplagid merkte je dat hij wat moeite had en bijna op was, maar dat gaf het nummer zelf dan weer een lekker rauw randje (voorzover Popplagid dat nodig heeft.. :p )
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:50:44 #60
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123208419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Misschien dat hij zijn stem wat probeert te sparen, zeg ook maar wat. Als je die lijst met optredens ziet zou dat wel te begrijpen zijn. Wat kan die kerel zingen zeg.

Wie heeft die setlist gepost Spies? kan em niet vinden op twitter :P
Geen idee, ik zag hem ergens voorbijkomen op musicmeter.nl
pi_123209141
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:50 schreef Spies het volgende:

[..]

Geen idee, ik zag hem ergens voorbijkomen op musicmeter.nl
zie em nergens nou ja jammer dan :P
pi_123209802
Het was voor mij in ieder geval weer een memorabele ervaring. Het klonk prima! En die visuals!! Wow. De achtergrondzang van de strijkers gaf kippenvel!

Het genoemde dat Jónsi de hoge noten niet altijd haalde, deel ik wel. Maar dat kan natuurlijk altijd eens gebeuren.

Overigens is een plekje vlak voor FOH toch het beste qua geluid heb ik ervaren.
De vaste sound tech van Sigur Rós is trouwens een Nederlander, uit Limburg ;)
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_123210535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:24 schreef MB88 het volgende:
Het was voor mij in ieder geval weer een memorabele ervaring. Het klonk prima! En die visuals!! Wow. De achtergrondzang van de strijkers gaf kippenvel!

Het genoemde dat Jónsi de hoge noten niet altijd haalde, deel ik wel. Maar dat kan natuurlijk altijd eens gebeuren.

Overigens is een plekje vlak voor FOH toch het beste qua geluid heb ik ervaren.
De vaste sound tech van Sigur Rós is trouwens een Nederlander, uit Limburg ;)
Jelle _O_
pi_123211255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:35 schreef TC_Artemis het volgende:
om even een eerdere post te quoten, heb je hiervoor een bron? Want dat lijkt mij nogal apart voor een band als Sigur Rós
pi_123212006
Weet iemand hoe dat (typisch elektronisch deuntje) nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
pi_123212063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:23 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand hoe dat nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
Ik heb the xx horen langskomen maar de rest weet ik niet want ik was meteen weg
pi_123212082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:03 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

om even een eerdere post te quoten, heb je hiervoor een bron? Want dat lijkt mij nogal apart voor een band als Sigur Rós
Ik ken een hele hoop sound engineers, organiseerde zelf feesten en hebben een keer het een en ander nagevraagd bij de hmh zelf.
pi_123212167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:25 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik ken een hele hoop sound engineers, organiseerde zelf feesten en hebben een keer het een en ander nagevraagd bij de hmh zelf.
Maar ze hebben dus geen FOH mee :? Blijf het heel sterk vinden :P maar als je het zegt
pi_123212303
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:28 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Maar ze hebben dus geen FOH mee :? Blijf het heel sterk vinden :P maar als je het zegt
Ik weet het fijne er ook niet van af, maar ik weet dat je als organisator je eigen geluid moet regelen. Ik weet niet wie de organisator was, dat kan sigur ros zelf zijn geweest maar ook zo'n ticket boer of hmh zelf (gok). Of ze touren met een vrachtwagen eigen geluid achter zich aan.. dunno! Het is praktisch een lege zaal met podium en je moet je eigen spul er neerplempen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:43:57 #70
317370 Spies
They're gonna find us
pi_123212772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:23 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand hoe dat (typisch elektronisch deuntje) nummer heette die na afloop van het concert bij de garderobe op de tribuneverdieping werd gedraaid? Of nummers opnoemen die gedraaid zijn, ik wil hem heel graag vinden ;)
Heb 15 Step van Radiohead gehoord vlak na afloop.
pi_123214069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:25 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik heb the xx horen langskomen maar de rest weet ik niet want ik was meteen weg
Helaas geen the xx ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:43 schreef Spies het volgende:

[..]

Heb 15 Step van Radiohead gehoord vlak na afloop.
Dat is 'm helaas ook niet. Het is een heel catchy (en blij) deuntje, veel instrumentaal en wat herhaalde zang erdoor. Ongeveer 5 minuten nadat de lichten aangingen werd het gespeeld. :)
pi_123214186
Zo, spuit 11 reactie, maar dan wel een uitgebreide ;) (en ik hoef alleen maar te reageren op jullie, want alles wat ik ervan vond is al langs gekomen :P )

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:53 schreef Faxie het volgende:
Voorprogramma heb ik gemist overigens, was te laat binnen. Geen fokkers gezien ook ;(

Ik stond ergens links in het midden.

Wij ook links, redelijk aan de voorkant geloof ik. Moralia en ik hebben nog mensen gevraagd was je was, om ons heen gekeken en zachtjes geroepen, maar niemand kon het ons vertellen ;(.

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het was weer prachtig.
:Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:55 schreef Lidlchips het volgende:
Die blazers op het einde van het op een na laatste nummer... Oef wat een concert.

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Was weer een prachtige avond! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:21 schreef Haarklip het volgende:

Verder weer een prachtig concert, maar Paradiso was toch wel iets beter en intiemer. De lichteffecten waren wel echt verbluffend in zo'n grootste zaal.

Eensch.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:28 schreef Felixa het volgende:
Ik vond het trouwens ook erg mooi hoe ze van de bestaande videoclips een nieuwe bewerking hadden gemaakt en die bij de desbetreffende nummers toonden. O+
O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat was het mooi he?! O+
Ik heb echt intens staan genieten.
Nu maar weer hopen dat ze naar Lowlands komen. :P Augustus staat nog leeg in hun agenda. B-)
Zou prachtig zijn, al zou ik dan eerst weer kaartjes voor LL moeten bemachtigen en ook nog iemand vinden die mee wil...Alhoewel, in mijn eentje zou ik me ook vast weer prima vermaken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat heb ik gisteravond genoten _O_

Tot in de kleinste details klopte volgens mij alles.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:58 schreef moralia het volgende:
Ik ben er ook bij geweest. Samen met myxomatosekonijn en heb een geweldige avond gehad al was het enorm emotioneel. De gespeelde nummers waren precies goed, bijna allemaal mijn favo's, en de uitvoering ging wat mij betreft super. In mijn gedachten genoot ik ook voor J. die er nooit meer bij kan zijn. Ik ben zo blij dat ik gegaan ben.
Lieve Moralia,
Heeeeeel veel dank aan jou (en J.!) dat ik met je mee mocht! O+ Jouw verhaal/ervaring maakte het - hoe naar ook- voor mij eigenlijk extra bijzonder, soort van besef van het leven en dat past gewoon ook heel erg bij Sigur Ros vind ik. Ik heb heel erg genoten, ook van jou! O+
*dankbaar*

:*

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Haunter het volgende:
Ja dat was weer prachtig :) O+ Qua show vond ik het misschien fijner dan Paradiso nog, alleen de sfeer en grootte bevallen me van de HMH een stuk minder.

Ik vind het altijd lastig vergelijken w.b. shows, maar qua sfeer en grootte heb ik ook liever Paradiso.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Of mensen die gaan praten door de rustige stukken door :r
Gelukkig erg weinig last van gehad!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:03 schreef CoJackso het volgende:
Gisteren een koppel die constant door de rustige stukjes van Svefn-g-englar aan het praten waren. Werkelijk onbegrijpelijk. Je hoeft natuurlijk geen standbeeld te zijn tijdens een concert, ieder heeft zijn eigen beleving tijdens een concert en een biertje tussendoor halen vind ik ook geen punt, maar hardop kletsen en spelen met de telefoon is gewoon not-done.

Overigens is het voor de HMH aan te raden om aan linkerkant te staan. Een stuk rustiger en gemakkelijker om even snel wat te drinken te halen.
Wat betreft beide: :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:30 schreef TUFKAL het volgende:
Paradiso was beter qua sfeer geluid en beleving maar gister was ook super.
Ja, vind ik uiteindelijk ook, al vond ik het heerlijk om weer andere visuals te zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:27 schreef Faxie het volgende:

Het begin is wel heel rustig (en lieflijk)...Daardoor zit dat nummer in mijn hoofd ook wel bij de rustige nummers geloof ik (ongeacht dat het na het beginstukje helemaal niet zo rustig meer is) :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Wat een ontiegelijk mooie show qua visuals, niet normaal! Elk nummer een compleet andere sfeer, en dat laatste nieuwe nummer voor de toegift (met die rode lichten), echt een trip O+ Ik moet zeggen dat veel nummers, ookal waren het m'n favorieten, me dit keer iets minder deden. Misschien de zaal en het geklets.. ik zat er wat minder 'in'.

Ook wel een beetje last van dat laatste, het was weer anders, alhoewel nog steeds echt Prachtig met hoofdletter P en ja...die visuals.... O+ _O_
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123214268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Helaas geen the xx ;)

[..]

Dat is 'm helaas ook niet. Het is een heel catchy (en blij) deuntje, veel instrumentaal en wat herhaalde zang erdoor. Ongeveer 5 minuten nadat de lichten aangingen werd het gespeeld. :)
Iets van M83 misschien? Vond het eerste nummer nadat de lampen aangingen ook vet, geen idee of dat het zelfde stuk is. Dikke drums :P
pi_123214595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:24 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Iets van M83 misschien? Vond het eerste nummer nadat de lampen aangingen ook vet, geen idee of dat het zelfde stuk is. Dikke drums :P
YEAH dank je wel man! Op fok kan je altijd vertrouwen. Midnight City was het ;) Misschien remixje denk ik.
pi_123214780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Helaas geen the xx ;)

[..]

Dacht deze te horen:

pi_123214837
quote:
Ow laat maar :')
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:43:25 #77
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123214872
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:34 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

YEAH dank je wel man! Op fok kan je altijd vertrouwen. Midnight City was het ;) Misschien remixje denk ik.
Grimes werd ook gedraaid (voor M83 en Radiohead), maar je hebt hem dus al ;)
pi_123215064
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:43 schreef kciR het volgende:

[..]

Grimes werd ook gedraaid (voor M83 en Radiohead), maar je hebt hem dus al ;)
was dit dan eerste :P?
pi_123215146
M83 vind ik overigens nogal een kutband geworden.... die hebben het grote geld geroken oid...

Van dit:

En dit (Zo'n beetje hun grootste hit toendertijd, maar staat niet eens volledig op YT)

Naar dit:

Maarja wel een miljoen keer meer views :')

Ja sorry, moet ff gal spuwen :P
pi_123215201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:50 schreef Faxie het volgende:
M83 vind ik overigens nogal een kutband geworden.... die hebben het grote geld geroken oid...

Van dit:

En dit (Zo'n beetje hun grootste hit toendertijd, maar staat niet eens volledig op YT)

Naar dit:

Maarja wel een miljoen keer meer views :')

Ja sorry, moet ff gal spuwen :P
Band als in, het is 1 gast :P
edit oh toch niet een gast, dacht eens gelezen te hebben dat het praktisch 1 gast was die de muziek schreef.

Ja nu draaien ze het wel op 3fm etc ja maar goed kan het hem ook niet kwalijk nemen om wat geld met zijn werk te verdienen. Ambient music is nu eenmaal geen radio genre.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:54:06 #81
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123215262
Ik had ook nog niet gereageerd in dit topic over het optreden zelf.
Als eerste kwamen we te laat binnen, waardoor we Blanck Mass mistten, wat ik overigens wel jammer vind. Hoewel ik om mij heen alleen maar negatieve kritieken hoorden erover.

Dan Sigur Rós, erg mooi met alle visuals en de lampjes op het podium voegden veel toe aan de sfeer. Vooral (ik weet het nummer even niet, zo in de buurt van Varud), met die rode bos achtergrond O+
Het toegift in zijn geheel was ook één van de hoogtepunten. Er was helemaal niets mis met de show!

Toch kwam ik er niet helemaal in, zoals de vorige keer (dat was op Lowlands). Toen was ik overdonderd en werd ik helemaal meegezogen, wat deze keer helaas niet gebeurde. Misschien stond ik ook net een beetje verkeerd, achter een vriendengroep die steeds aan het praten was en waarvan eentje zelfs zat te Wordfeuden!

Maar onder aan de streep vond ik het een erg goed optreden, vooral de combinatie van muziek en show maakten het erg mooi. Nu wachten tot BKS :)
pi_123215281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:51 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Band als in, het is 1 gast :P
edit oh toch niet een gast, dacht eens gelezen te hebben dat het praktisch 1 gast was die de muziek schreef.

Ja nu draaien ze het wel op 3fm etc ja maar goed kan het hem ook niet kwalijk nemen om wat geld met zijn werk te verdienen. Ambient music is nu eenmaal geen radio genre.
Ik zag je ninja edit net op tijd :P Wilde je al corrigeren :P

Nouja ik vind het nog wel te pruimen hoor, maar 't is echt iets heel anders geworden. Totaal geen shoegaze/post rock meer ;(
pi_123215330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:54 schreef kciR het volgende:
Ik had ook nog niet gereageerd in dit topic over het optreden zelf.
Als eerste kwamen we te laat binnen, waardoor we Blanck Mass mistten, wat ik overigens wel jammer vind. Hoewel ik om mij heen alleen maar negatieve kritieken hoorden erover.

Dan Sigur Rós, erg mooi met alle visuals en de lampjes op het podium voegden veel toe aan de sfeer. Vooral (ik weet het nummer even niet, zo in de buurt van Varud), met die rode bos achtergrond O+
Het toegift in zijn geheel was ook één van de hoogtepunten. Er was helemaal niets mis met de show!

Toch kwam ik er niet helemaal in, zoals de vorige keer (dat was op Lowlands). Toen was ik overdonderd en werd ik helemaal meegezogen, wat deze keer helaas niet gebeurde. Misschien stond ik ook net een beetje verkeerd, achter een vriendengroep die steeds aan het praten was en waarvan eentje zelfs zat te Wordfeuden!

Maar onder aan de streep vond ik het een erg goed optreden, vooral de combinatie van muziek en show maakten het erg mooi. Nu wachten tot BKS :)
Dat was Olsen Olsen. Bij lange na niet m'n favoriet, maar de sfeer was prachtig ja O+

Black Mass werd denk ik niet gewaardeerd omdat het iets totaal anders is. Als je van ambient houdt ging je dat echt wel waarderen denk ik :)
pi_123215335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:54 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik zag je ninja edit net op tijd :P Wilde je al corrigeren :P

Nouja ik vind het nog wel te pruimen hoor, maar 't is echt iets heel anders geworden. Totaal geen shoegaze/post rock meer ;(
misschien dat je American Dollar ook wel wat vindt, als je het nog niet kende :P

sorry voor het offtopic gaan

Heb helaas ook Black Mass moeten missen omdat vriend vertraging had door die k*t ns
pi_123215368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:56 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

misschien dat je American Dollar ook wel wat vindt, als je het nog niet kende :P

sorry voor het offtopic gaan
Die ken ik ja :P Zouden een tijd geleden optreden in Antwerpen, maar was afgezegd vanwege ziekte :(

En ik maar blij zijn dat ze eens in Europa waren :(

Gelijk even Hammock en Helios suggereren :P

Jaja offtopic sorry enzo :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Faxie op 22-02-2013 19:07:07 ]
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:00:40 #86
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123215489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat was Olsen Olsen. Bij lange na niet m'n favoriet, maar de sfeer was prachtig ja O+

Black Mass werd denk ik niet gewaardeerd omdat het iets totaal anders is. Als je van ambient houdt ging je dat echt wel waarderen denk ik :)
Ik doelde ook even op de sfeer :)

Ja, ze zeiden al, wie zet er nu een dj neer voor Sigur Rós (of iets dergelijks). Ik ben wel fan van Fuck Buttons, dus dit had ik wel gewaardeerd denk ik..
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:01:04 #87
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123215508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:48 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

was dit dan eerste :P?
Nee, die was het niet. Ik zoek hem even op!
Sorry, het was geen Grimes, maar Purity Ring. (zitten in dezelfde hoek van het muziekspectrum)
Ik geloof dit nummer.

pi_123216579
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:24 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Wat goed, ik vroeg me ook al af wat voor muziek dat was terwijl ik de trap op liep :Y Takk ;)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123227218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:01 schreef kciR het volgende:

[..]

Nee, die was het niet. Ik zoek hem even op!
Sorry, het was geen Grimes, maar Purity Ring. (zitten in dezelfde hoek van het muziekspectrum)
Ik geloof dit nummer.

thanks ^O^
pi_123233297
echt een supervet concert! Sigur Ros komt veel beter tot zn recht in zo'n zaal dan in Paradiso. Hoewel de intimiteit in Paradiso ook heel mooi was. Maar de visuals en lichteffecten voegen zoveel toe bij de muziek.

Vond het alleen buiten de nieuwe nummers teveel een "best of" show. Had gehoopt op wat meer verrassingen. Ze speelden buiten Varúð helemaal niets van de laatste 2 albums???

Ik vond het geluid goed (zat achter het mengpaneel), zeker niet te zacht, had ook oordopjes in gelukkig :) Jammer trouwens ook dat de toetsenist geen zin heeft om te touren.
Maar verder een subliem concert en die licht/videoshow zijn echt zo ontzettend mooi gedaan!
pi_123234114
Ik zie dat die Valtari Film Experiment op blu-ray is verschenen :)
pi_123246455
Hoe laat was trouwens het optreden afgelopen? 11 uur?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_123247106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:49 schreef Arn0 het volgende:
Hoe laat was trouwens het optreden afgelopen? 11 uur?
23:10
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_123247626
Er is een Flac versie vindbaar op t net, van het optreden.
pi_123250678
Wilde het net posten, klinkt echt goed O+
pi_123258139
linkje :P?

where can i find bootlegs and live videos?
hundreds of live recordings and videos can be found on the sigur rós ftp site: ftp://ftp.sigur-ros.co.uk (anonymous login).

werkt dat bij jullie trouwens?

[ Bericht 27% gewijzigd door Ame_thyst op 23-02-2013 22:52:48 ]
pi_124371586
17 juni komt het nieuwe album Kveikur uit!
http://sigur-ros.co.uk/kveikur/

Clip voor Brennisteinn is zojuist uitgekomen:
pi_124371706
Wat een video zeg :o :)
pi_124371958
Hoe doen ze het weer zeg _O_ :9~
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:44:54 #100
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_124372172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:28 schreef mouzzer het volgende:

Jeuh!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:46:28 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124374408
_O_ Wist niet dat er zo snel een nieuw album ging komen, mooi.
pi_124374768
Ik ga 29 april t/m 6 mei naar IJsland O+
What Would Goku Do
pi_124376320
quote:

_O_

Ik hoor Brennisteinn nu trouwens op de Engelse radio. O+
pi_124376864
Cover voor Kveikur:

quote:
introducing the cover for our new album kveikur. photograph by brazilian artist lygia clark, taken in 1967
pi_124377686
quote:

Pff mooi zeg
pi_124378629
Lekker snel al dat nieuwe album! En mooie clip inderdaad, het heeft wel iets onnatuurlijks om Jónsi zo recht (en met open ogen) in de camera te zien zingen :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:39:38 #107
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_124378721
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:57 schreef viagraap het volgende:
bastard 8-)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_124378848
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:57 schreef viagraap het volgende:
O+ Ik wil ook weer ;( Vond het prachtig daar :Y
pi_124379706
Er zijn ook nieuwe tourdata in o.a. Duitsland, Luxemburg en de UK aangekondigd voor november, benieuwd of er nog een Nederlandse show bij komt. Kijk erg uit naar dit album,.de nieuwe nummers waren geweldig in de HMH!

De Brennisteinn single is trouwens al te bestellen:
http://sigur-ros.co.uk/brennisteinn/
pi_124379735
Ik wilde het nét posten, grote zalen ook (Wembley)!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:20:18 #111
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124379930
quote:

Damn nice zeg, het lijkt alsof ze een goede combi hebben gevonden van de post-rock van vroeger en de wat meer poppy songs van de laatste paar platen (valtari niet mee gerekend) :D

hoe dan ook, ik wil die plaat :D
pi_124383275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Lekker snel al dat nieuwe album! En mooie clip inderdaad, het heeft wel iets onnatuurlijks om Jónsi zo recht (en met open ogen) in de camera te zien zingen :P
Dat ja :D
pi_124384564
Nu al verslaafd aan dit nieuwe nummer en clip, dat beloofd wat....
pi_124385040
Dat beeld ook op zwart laatste seconde bij de laatste galm, prachtig.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 16:36:45 #115
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124411131
Twee b-kantjes zijn ook wel cool, al moet ik nog wennen aan de sound.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 16:58:20 #116
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124411671
Ik heb zo'n idee dat de mensen achter de clip, ook deze gemaakt hebben, ik zie veel overeenkomsten :)

pi_124415295
Wellicht deze is directed by andrew huang.
http://www.andrewthomashuang.com/
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:18:38 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124416150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:57 schreef TUFKAL het volgende:
Wellicht deze is directed by andrew huang.
http://www.andrewthomashuang.com/
ah hij staat idd als 2e in die link :) nice
pi_124417037
Oei, donkere track. Maar wel heel lekker.
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_124504614
Kveikur live bij Jimmy Fallon dit weekend, blijkbaar hun eerste tv optreden in 10 jaar tijd.

http://www.latenightwithj(...)-ros-kveikur/n34191/
pi_124556252
sigurros twitterde op dinsdag 26-03-2013 om 19:01:15 our new album #KVEIKUR now available to preorder from us on cd and 2xLP. comes with digital download on release day. http://t.co/Gj8FPpHa44 reageer retweet
  woensdag 24 april 2013 @ 20:56:20 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_125694167
pi_125780923
Ik wil ze weer zien :{
pi_125781703
Maandag t/m maandag zit ik in IJsland, helaas geen gigs van Sigur Rós daar rond die tijd.
What Would Goku Do
pi_125783896
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:43 schreef viagraap het volgende:
Maandag t/m maandag zit ik in IJsland, helaas geen gigs van Sigur Rós daar rond die tijd.
ik vanaf woensdag
pi_126043809
quote:
The Icelandic band Sigur Rós will appear in the second last episode of the 24. series of The Simpsons. The episode will be aired in the US on May 19th, and one day later in Iceland. Sigur Rós wrote some of the music that will be played in the episode.

The episode is called "The Saga of Carl Carlsson" and in the episode Homer, Lenny, Carl and Moe win a large lottery price, but Carl runs away with the money to Iceland. The other three go on a Nordic trip to find Carl.

Judging from the picture here above the characters will eat some kind of traditional Icelandic food and wear woolen sweaters.

bron :D
pi_126232071
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:21 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat tof! _O_ Die truien :D
pi_126261539
In IJsland Ageatis Byrjun en ( ) op de kop getikt, twee voor de prijs van één. Wat een prachtig land zeg. We hebben in een week de hele 1-route plus wat uitstapjes gedaan. Gletsjers, vulkanen, geisers, watervallen, walvis, dolfijnen, zeehonden, rendieren. En Reykjavik is een hele toffe stad.
What Would Goku Do
pi_126669007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:17 schreef viagraap het volgende:
In IJsland Ageatis Byrjun en ( ) op de kop getikt, twee voor de prijs van één. Wat een prachtig land zeg. We hebben in een week de hele 1-route plus wat uitstapjes gedaan. Gletsjers, vulkanen, geisers, watervallen, walvis, dolfijnen, zeehonden, rendieren. En Reykjavik is een hele toffe stad.
O+ Zeker een prachtig land... O+ Het past ook zo geweldig één op één met IJslandse muziek! :Y
Zou graag nog eens terug gaan :s)
pi_126669115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:21 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zag het ook al in de nieuwsbrief, ben benieuwd! :P

Trouwens, nieuwe single Ísjaki vind ik mooi, al wordt het vast nóg mooier als ik het een paar keer heb geluisterd (zoals dat bij veel nummers van S.R. bij mij zo werkt). :)
pi_126669126
pi_126680455
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
Eén woord: wauw. O+
pi_127501023
De dag komt dichterbij O+
pi_127501563
Brennisteinn _O_ Isjaki _O_ Kveikur

Deze zomer 2x zien O+
  zondag 9 juni 2013 @ 17:16:40 #136
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127586121
Het album is gelekt.
pi_127587416
Vet dank voor het melden
pi_127589881
Ik wacht nog wel een paar dagen.. net de ltd. vinyl bij bol.com besteld, komt als het goed is vrijdag al :)
pi_127602768
Eerste 75% luisterbeurt tussen de bedrijven door. Ik ben enthousiast. O+
  zondag 9 juni 2013 @ 23:04:26 #140
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_127603225
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Arn0 het volgende:
Het album is gelekt.
Ik hengel 'm ff binnen :9.
pi_127611976
Wat een heerlijk album O+
pi_127616667
Heb 'm binnen, vanavond maar eens luisteren.
pi_127617079
De track Kveikur _O_
  maandag 10 juni 2013 @ 14:36:04 #144
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127619402
Eerste 3 tracks geluisterd nu, Brennisteinn blijft heerlijk, maar die andere 2 laten me nu nog een beetje koud. Wellicht is het groeiplaat...
  maandag 10 juni 2013 @ 14:50:48 #145
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127619852
Oeh titeltrack heeft wel een verassende sound zeg :)
pi_127620555
Echt een geweldig album!

Hier een mooie review: http://www.thelineofbestf(...)r-ros-kveikur-126596
  maandag 10 juni 2013 @ 15:11:39 #147
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_127620604
Gave plaat!
Valtari is bij mij helaas nooit gevallen, deze gaat dat zeker wel doen :)
pi_127640982
Nouja van wat ik tot nu toe gehoord heb (liveshow) vind ik de nummers te poppy... maar wellicht dat het album als geheel wel tof is. Moet nog luisteren. Vanavond maar eens doen :)
pi_127641100
Te poppy? :D
pi_127645393
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:31 schreef TUFKAL het volgende:
Te poppy? :D
Ja, de post-rock structuur heeft plaatsgemaakt voor een meer pop structuur als je 't mij vraagt. Maar dat is dus nav de paar nummers die ze bij het concert gespeeld hebben.
pi_127652317
Ok ik less poppy als mainstream radio toegankelijk. Dat vind ik niet, vind m rauw en beetje donker.
pi_127660269
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef TUFKAL het volgende:
Ok ik less poppy als mainstream radio toegankelijk. Dat vind ik niet, vind m rauw en beetje donker.
Ik vind ze ook een stuk toegankelijker, maar wel op een harde rock manier. :P
pi_127777272
Mja even geluisterd dan maar....

Jammer dat ze net die kant zijn ingeslagen waarvan ik blij was dat ze d'r niet in zaten....

Dit is gewoon een rechttoerechtaan rockplaat geworden....

* Faxie zet ( ) maar weer op :'(
pi_127794549
Komt een beetje over als een hipster Faxie (mag hoor :P )

Zeker de CD is een stuk minder ambient dan de vorige maar daar heb ik niet echt een probleem mee, ze proberen toch weer een beetje ander geluid neer te zetten met elke CD. Totaal niet eens met je "rechttoerechtaan" rockplaat, vergeleken met wat dan precies? Overigens...

Wat ik mij wel afvraag is wat precies het idee was om nu deze plaat uit te brengen, staan een paar sterke nummer op daar niet van maar het zijn niet allemaal pareltjes. Sterker nog ik heb bij geen één nummer van "damn dit is goed". (zoals met bvb Hoppipolla )

Benieuwd of met het vertrek van http://en.wikipedia.org/wiki/Kjartan_Sveinsson Sigur Ros misschien wel zijn beste tijd heeft gehad ;(
pi_127794629
Ik lees op verschillende fora veel commentaar op de 'poppy' nummers Stormur en Rafstraumur maar die vind ik echt heel leuk O+ Die laatste doet me heel erg aan No Cars Go van Arcade Fire denken (met Go Do erdoorheen). Ik moet het album nog wat vaker horen maar vind het niet verkeerd allemaal.
pi_127796572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:16 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vind ze ook een stuk toegankelijker, maar wel op een harde rock manier. :P
ja snap het, na paar X luisteren vind ik dat ook.
pi_127825720
Wow, wat is Hrafntinna prachtig. O+.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_127895473
quote:
17 JUNI 2013
SIGUR RÓS:
KVEIKUR

GENRE: INDIE
LABEL: XL/BEGGARS

Eindelijk: Sigur Rós heeft zijn tanden terug. Daar leek het vorig jaar niet op, met de release van het introverte zesde studioalbum Valtari. Kveikur is het eerste album van Sigur Rós als trio, na het vertrek van toetsenist Kjartan Sveinsson. De nieuwe samenstelling lijkt een bevrijdend effect te hebben gehad op Jonsi en co. Groots klinken ze ook met een man minder, geholpen door de techniek. Dat gegeven wordt direct vanaf opener Brennistein duidelijk. Het is een episch, donker nummer in drie delen, dat wrijft, schuurt en knarst op een manier die we nog niet van de IJslanders kenden, alvorens over te gaan in een gejaagd ritme, om berustend te eindigen.

Ook het titelnummer en Rafstraumur bezitten een zeer welkome rauwheid en dreiging, geholpen door talloze trommelaars. In Yfirbord samplet en bewerkt Jonsi zijn stem op een manier die we kennen van Radioheads Kid A. Het drietal hervindt zichzelf en serveert niet langer alleen honing voor het oor. Sigur Rós mag weer gemeen zijn, zoals het dat bijvoorbeeld dik tien jaar terug op () ook geregeld deed, en klinkt minstens zo spannend. De inspiratie en urgentie sijpelen uit de poriën van wat met gemak hun beste album in tien jaar tijd is. JASPER VAN VUGT
Recensie van oor.nl.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:17:43 #160
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_127899138
Altijd maar dat makkelijk neerhalen van Valtari. Wat mij betreft een uitstekend album dat ook weer een ander geluid van Sigur Rós laat horen. Tot nummer 6 (vd 8) is dat album perfect.

Kveikur is wat betreft veel meer een "pleaser", in de beste zin van het woord. Voor ieder wat wils, op ingetogen parels als Untitled 1 & 3, en Ekki Mukk na.
Find hungry samurai...
pi_127899643
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:17 schreef CoJackso het volgende:
Altijd maar dat makkelijk neerhalen van Valtari. Wat mij betreft een uitstekend album dat ook weer een ander geluid van Sigur Rós laat horen. Tot nummer 6 (vd 8) is dat album perfect.

Kveikur is wat betreft veel meer een "pleaser", in de beste zin van het woord. Voor ieder wat wils, op ingetogen parels als Untitled 1 & 3, en Ekki Mukk na.
Het album zal vast goed zijn maar behalve vario luister ik dat album niet. Ik heb er verder niks mee. Terwijl ik dat wel heb met de albums vanaf ageatis byrjun. Voor wat dat betreft zou ik ook dat album nooit aanraden aan iemand. Zou er overigens geen oordeel aan geven.
pi_127959918
quote:
On june 19th (2050cest), to celebrate the release of their new album kveikur, sigur rós will play a selection of songs from the record live during a special 360-degree interactive webcast from dresden, germany.

*O*
pi_127962233
Hij moest even inzinken maar wat een lekker album. ^O^
pi_127962620
Oeh morgen tijdens het onweer kijken O+

Ik ben echt verliefd op het album O+ O+ Trouwens, ik hoop dat het nog verandert, maar de weersvoorspellingen voor Best Kept Secret zijn wel lekker IJslands :')
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:34:12 #165
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127963614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:13 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oeh morgen tijdens het onweer kijken O+

Ik ben echt verliefd op het album O+ O+ Trouwens, ik hoop dat het nog verandert, maar de weersvoorspellingen voor Best Kept Secret zijn wel lekker IJslands :')
Het meeste wat ik wil zien staat gelukkig in de tenten, op Sigur Rós na.

maar het lijkt me stiekum een stuk sfeervoller om hun in een klein regenbuitje te zien, dan in de volle zon :D
pi_127964685
Dit album is veel beter te pruimen dan het vorige. Maar voor mij blijft () toch het beste Sigur Ros album.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_127965957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]

maar het lijkt me stiekum een stuk sfeervoller om hun in een klein regenbuitje te zien, dan in de volle zon :D
Mij ook hoor, zeker met een mooie wolkenlucht erbij :) Maar hoop dat het tussen de buien door iig een beetje droog is.. het ziet er nu wel heel dramatisch uit. Heb er zo'n zin in, hoop dat ze die nieuwe nummers in Dresden ook bij ons nog een keer doen O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door ZwarteMagika op 18-06-2013 22:36:04 ]
pi_127976925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Sigur Ros op een weiland, in de open lucht,lijkt mij helemaal niets :P
pi_127977333
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:41 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Sigur Ros op een weiland, in de open lucht,lijkt mij helemaal niets :P
Dan krijg je misschien wel het idee van Heima O+
Alvast veel plezier aan allen die naar BKS festival gaan :Y

Hopelijk ben ik vanavond op tijd thuis om een stuk van Kveikur Live mee te pakken, benieuwd :Y
pi_127977461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dan krijg je misschien wel het idee van Heima O+
Alvast veel plezier aan allen die naar BKS festival gaan :Y

Hopelijk ben ik vanavond op tijd thuis om een stuk van Kveikur Live mee te pakken, benieuwd :Y
Ja dat is ook wel weer zo,maar dat is natuurlijk veel intiemer.
pi_127977549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:00 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo,maar dat is natuurlijk veel intiemer.
Tuurlijk, maar zo komt het al meer in de buurt in de buurt van Heima dan wanneer ze spelen in de HMH bijvoorbeeld ;)
pi_127977567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:03 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zo komt het al meer in de buurt in de buurt van Heima dan wanneer ze spelen in de HMH bijvoorbeeld ;)
Zie me al voor me dat van die lallende festivalgangers proberen mee te zingen met Sigur Ros ;(
Nee doen maar de HmH
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:05:17 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127977595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zie me al voor me dat van die lallende festivalgangers proberen mee te zingen met Sigur Ros ;(
Nee doen maar de HmH
IEEEEEEHOOEEE HOOEEE HHOOEEE IEEEEHOOOE AAAAA :D
pi_127977621
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Nee doen maar de HmH
Die staan hopelijk gewoon in de tenten :+ Bovendien heb ik echt wel prachtige herinneringen aan Sigur Ros op Lowlands hoor O+ Niks lallende festivalgangers ;)
pi_127977630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:05 schreef Gehenna het volgende:

[..]

IEEEEEEHOOEEE HOOEEE HHOOEEE IEEEEHOOOE AAAAA :D
:D Ambieer je het innemen van de plek van Kjartan Sveinsson? ;)
pi_127977687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Die staan hopelijk gewoon in de tenten :+ Bovendien heb ik echt wel prachtige herinneringen aan Sigur Ros op Lowlands hoor O+ Niks lallende festivalgangers ;)
Ja ik ook maar dat was een tent :P
pi_127977717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Sttttt! ;) Komt vast goed :Y Beetje vertrouwen in de Nederlandse festivalganger ( -O- :N ;) )
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:11:51 #178
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127977808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:06 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

:D Ambieer je het innemen van de plek van Kjartan Sveinsson? ;)
Af en toe een akkoordje op een piano indrukken lukt mij ook nog wel ;)
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:12:18 #179
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127977825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

en niet in de regen...
pi_127977944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Af en toe een akkoordje op een piano indrukken lukt mij ook nog wel ;)
:o
pi_127978330
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

<3<3 2008, toen was het muisstil in de tent.

Nog maar eens terugkijken, hoewel het op video maar een fractie is van wat het in werkelijkheid was.

Sigur Rós @ Lowlands 2008 door Marijn Scholtus
In the coolest little capital of the world
pi_127978406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:28 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

<3<3 2008, toen was het muisstil in de tent.

Nog maar eens terugkijken, hoewel het op video maar een fractie is van wat het in werkelijkheid was.

Sigur Rós @ Lowlands 2008 door Marijn Scholtus
Ik weet het...ik was er bij O+ (mijn kennismaking met SR) en ben mezelf weer eens hopeloos aan het tegenlullen :') :+
pi_127995223
quote:
Nngaah ik ben net een paar dagen daarvoor in Londen, de lullo's.. Ach had toch geen kaarten gewonnen wrs :P
pi_127996667
Maar wel gratis stream toch?
pi_127996706
Dat dan weer wel :P
pi_128003137
Zitten we er allemaal klaar voor? :)

http://sigur-ros.co.uk/kveikurlive360/
pi_128003576
Leuk spelen zo met die 360 camera!
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:05:00 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128004096
Hier ook niet, bij wie wel eigenlijk :D
pi_128004156
Hier doet ie het gewoon. Ze waren net nog aan het soundchecken.
Maar krijgen jullie helemaal geen beeld?
pi_128004515
Ja, nu doet ie het, een combinatie van firefox en veel geduld!
pi_128004555
Na veel refreshen heb ik beeld. Bij cam1 zit je naar een wachtend publiek te kijken, terwijl ze op cam2 al Kveikur aan het spelen zijn :) Helemaal lekker gaat ie niet.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:14:09 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128004708
Het werkt nu wel maar half inderdaad, cams vallen uit en lopen niet synchroon, audiokwaliteit is ook niet fantastisch. Ik kijk het wel eens terug, als dat gaat :D
pi_128004809
pi_128004841
Hier doet ie het nu zonder haperen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:32:45 #197
202348 Susi
Temple of Love
pi_128006117
Mooi.
pi_128006290
sigurros twitterde op woensdag 19-06-2013 om 21:27:03 we're going to keep the stream on for the entire gig! http://t.co/aMPxSPsqK8 enjoy reageer retweet
*O*
pi_128006457
argh ik mis de hmh :P zo vet met die lampen en die visuals _O_
Kwaliteit is alleen best wel beroerd :'(
pi_128007216
Best relaxed om vanaf de bank te kijken terwijl vriend de camera bedient, maar hij had geen zin om dat het hele concert te doen :+

Jammer dat er geen optie is om 'm automatisch te laten schakelen..
pi_128007601
Nog net op tijd om een stukje mee te krijgen.. Visuals O+ Lampjes O+
pi_128007661
_O_ _O_ _O_
pi_128007711
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:55 schreef Ame_thyst het volgende:
_O_ _O_ _O_
*O* :Y *O*

O+
pi_128008087
Ondanks de haperingetjes.... O+ O+ O+
pi_128008208
Zit hier met mijn koptelefoon op, met een glimlach van oor tot oor heel erg te genieten! O+
pi_128008297
oh god niet die dwarsfluit weer :*
pi_128008366
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef Ame_thyst het volgende:
oh god niet die dwarsfluit weer :*
Op herhaling begrijp ik ? :D
pi_128008538
Jammer van de verbinding. zal binnenkort wel ergens terug te vinden zijn.
pi_128008699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Op herhaling begrijp ik ? :D
Sorry hekel aan dwarsfluiten :*
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:07 schreef TUFKAL het volgende:
Jammer van de verbinding. zal binnenkort wel ergens terug te vinden zijn.
Ah jammer, draait hier prima, alleen beeld kwaliteit is wel beetje meh, maar ja is toch donker :P
  Redactie Sport woensdag 19 juni 2013 @ 22:10:47 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_128008753
Helaas, stream is dus té traag. Dan maar Heima opzetten en terugkijken.

Zondag O+
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_128008762
Ik had veel meer nieuwe nummers verwacht. Niet dat ik hier een probleem mee heb O+
pi_128008772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:09 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Sorry hekel aan dwarsfluiten :*

[..]

Ah jammer, draait hier prima, alleen beeld kwaliteit is wel beetje meh, maar ja is toch donker :P
Ik ben er ook geen liefhebber van hoor :P

Precies en dit heeft ook wel wat :P
pi_128008815
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:10 schreef yomthorke het volgende:
Ik had veel meer nieuwe nummers verwacht. Niet dat ik hier een probleem mee heb O+
Dacht ik ook, dacht dat het eigenlijk alleen maar nieuwe nummers zouden zijn :P
pi_128008980
Jonsi heeft de beste camera kapot gebow'd :'(
pi_128009034
Cam 2 was toch al beter joh :P
  Moderator woensdag 19 juni 2013 @ 22:29:18 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128009971
Nog mensen die ons vergezellen: MUZ / [MUZ luistersessie] Sigur Ros - Kveikur : 22.45

over een kwartier gaan we de nieuwe plaat van sigur roz luisteren via spotify (of andere middelen)

Als je gelijk start kun je meepraten met de rest :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128010218
en de finale _O_
pi_128010248
Zit hier weer met kippenvel hoor. _O_
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:33:51 #219
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128010299
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog mensen die ons vergezellen: MUZ / [MUZ luistersessie] Sigur Ros - Kveikur : 22.45

over een kwartier gaan we de nieuwe plaat van sigur roz luisteren via spotify (of andere middelen)

Als je gelijk start kun je meepraten met de rest :)
Ik doe mee :D
  Moderator woensdag 19 juni 2013 @ 22:34:26 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128010338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik doe mee :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128010555
Had m net ingezoomd op de drummer, nog geen 2 sec na de laatste knal van het podium verdwenen :D
pi_128010727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Had m net ingezoomd op de drummer, nog geen 2 sec na de laatste knal van het podium verdwenen :D
:D
pi_128014432
sigurros twitterde op woensdag 19-06-2013 om 23:24:30 we hope you enjoyed todays concert stream! let us know here: http://t.co/QUuCKVlyox #sigurroslive reageer retweet
pi_128160788
Zo maar spontaan (alhoewel, zal wel in het kader van BKS zijn) Sigur Ros op 3fm...NU :D :s)
pi_128163702
3fm :')
  zondag 23 juni 2013 @ 23:03:04 #227
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_128173492
quote:
11s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Zo maar spontaan (alhoewel, zal wel in het kader van BKS zijn) Sigur Ros op 3fm...NU :D :s)
Als ze maar ergens kaarten voor kunnen weggeven ( :r 3FM presents :r ), draaien ze het 'ineens' :').
pi_128173559
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als ze maar ergens kaarten voor kunnen weggeven ( :r 3FM presents :r ), draaien ze het 'ineens' :').
True. Ach, ik vermaak me er wel mee hoor. :P
pi_128182437
Maar hoe waren ze?
  maandag 24 juni 2013 @ 14:15:13 #231
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128192912
Ik vond het erg goed, beter dan de HMH, dat vond ik echt een teleurstelling toen. (Ik heb ze nu voor de vierde keer gezien).
In het publiek werd echter wel veel gepraat, terwijl ik toch best vooraan stond. Waarschijnlijk omdat het niet iedereen aanspreekt en omdat er niets tegenover geprogrammeerd stond. Vooral in het begin was het storend, tot het ging schemeren. Vanaf dat moment was ineens alle aandacht op het podium gericht en kwamen de visuals veel beter tot hun recht. Mooie setlist ook, met de klassiekers en het beste van de nieuwe plaat!

Dit was trouwens de setlist:
Yfirborð
Brennisteinn
Glósóli
Sæglópur
Ísjaki
Hrafntinna
Varúð
Hoppípolla
Með Blóðnasir
Kveikur
Festival
Popplagið
  maandag 24 juni 2013 @ 14:26:08 #232
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_128193358
Gisteren was de derde keer dat ik ze live heb gezien, en ik denk dat voor mij de magie er een beetje af is. De muziek zelf luister ik zelf eigenlijk niet meer, nieuwe album heb ik zelfs links laten liggen. Na optredens in 2008 en 2012 kan ik nu wel concluderen dat ik het allemaal niet zo spannend meer vind.
pi_128195714
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:15 schreef kciR het volgende:
Ik vond het erg goed, beter dan de HMH, dat vond ik echt een teleurstelling toen. (Ik heb ze nu voor de vierde keer gezien).
In het publiek werd echter wel veel gepraat, terwijl ik toch best vooraan stond. Waarschijnlijk omdat het niet iedereen aanspreekt en omdat er niets tegenover geprogrammeerd stond. Vooral in het begin was het storend, tot het ging schemeren. Vanaf dat moment was ineens alle aandacht op het podium gericht en kwamen de visuals veel beter tot hun recht. Mooie setlist ook, met de klassiekers en het beste van de nieuwe plaat!

Dit was trouwens de setlist:
Yfirborð
Brennisteinn
Glósóli
Sæglópur
Ísjaki
Hrafntinna
Varúð
Hoppípolla
Með Blóðnasir
Kveikur
Festival
Popplagið
beter ook dan Paradiso?
  maandag 24 juni 2013 @ 15:22:28 #234
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128195756
Ik zat er toch wel weer behoorlijk in O+, zeker toen het buiten wat donkerder werd, ondanks dat er behoorlijk doorheen werd geluld een stukje achter mij

De nieuwe nummers kwamen ook erg goed uit de verf vond ik, het hele rustige sfeertje dat ze op LL '08 creëerden leek weinig van over. De uitgekozen nummers waren wat meer echte liedjes dan soundscapes :) Het enige probleem dat ik had was dat ze na (met een beetje overlapping uiteindelijk ;( ) Portishead stonden, wat echt weergaloos was O+
  maandag 24 juni 2013 @ 16:01:31 #235
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128197731
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:21 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

beter ook dan Paradiso?
Daar was ik niet, dus dat is moeilijk te zeggen
pi_128206271
Wat was het mooi O+ O+ Wat dendert Kveikur toch lekker live _O_ Geweldige setlist!

Als ik zo de verslagen lees had ik geluk dat ik niet tussen kletsende mensen stond. Er was alleen 1 idioot die tussen 2 nummers door zei 'Nou, morgen weer werken' 8)7 Werd ik even bruut met m'n benen weer op de grond gezet zeg, maar ik zat er gelukkig snel weer helemaal in O+

Vanaf 1:40

BKS beviel sowieso heel erg goed! Heb zelfs nog de LP van () gekocht daar, dit jaar opnieuw uitgebracht maar op de een of andere manier heel lastig te krijgen (of ik zocht met m'n neus). En hier lag gewoon een hele stapel :o
pi_128207315
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef ZwarteMagika het volgende:
Wat was het mooi O+ O+ Wat dendert Kveikur toch lekker live _O_ Geweldige setlist!

Als ik zo de verslagen lees had ik geluk dat ik niet tussen kletsende mensen stond. Er was alleen 1 idioot die tussen 2 nummers door zei 'Nou, morgen weer werken' 8)7 Werd ik even bruut met m'n benen weer op de grond gezet zeg, maar ik zat er gelukkig snel weer helemaal in O+

Vanaf 1:40

BKS beviel sowieso heel erg goed! Heb zelfs nog de LP van () gekocht daar, dit jaar opnieuw uitgebracht maar op de een of andere manier heel lastig te krijgen (of ik zocht met m'n neus). En hier lag gewoon een hele stapel :o
Oeh, dat klinkt O+

pi_128208202
quote:
11s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Welk nummer was het? :D

Paar weken terug hoorde ik ze op 3FM alleen de naam 'Sigur Ros' zeggen, dat vond ik al heel surrealistisch :') Er was iemand naar een IJslandse muziekavond geweest ofzo.. en toen draaiden ze een stukje Olafur Arnalds :D Minuutje maar hoor, het moet niet te gek worden..
pi_128208263
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:54 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Welk nummer was het? :D

Paar weken terug hoorde ik ze 'Sigur Ros' zeggen, dat vond ik al heel surrealistisch :') Er was iemand naar een IJslandse muziekavond geweest ofzo.. en toen draaiden ze een stukje Olafur Arnalds :D Minuutje maar hoor, het moet niet te gek worden..
Ow, dat weet ik nu al niet meer...ik en nummers...heel slecht in (al is het nu ook een groot deel slecht functionerend geheugen door omstandigheden), maar het was ook niet live hoor! :{ Het was niet een van de bekendste iig.

Olafur Arnalds... :o op 3fm ? :o :o :o O+
pi_128208642
Ja, echt bizar :P Het was bij Timur en Ramon (enige leuke op 3FM :P) en Timur had zitten janken bij het optreden van Olafur en probeerde het over te brengen op Ramon, maar dat lukte niet helemaal :')

Pff, ik zit wat filmpjes van gisteravond op youtube terug te kijken, maar er wordt overal geouwehoerd zeg, zelfs bij de hekken vooraan -O-
pi_128208806
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja, echt bizar :P Het was bij Timur en Ramon (enige leuke op 3FM :P) en Timur had zitten janken bij het optreden van Olafur en probeerde het over te brengen op Ramon, maar dat lukte niet helemaal :')

Pff, ik zit wat filmpjes van gisteravond op youtube terug te kijken, maar er wordt overal geouwehoerd zeg, zelfs bij de hekken vooraan -O-
Timur & Ramon *O* Was Timur dan ook bij Olafur in Paradiso? Of ergens anders? :P Nah jah, boeien, het was ook inderdaad prachtig! :Y O+

En terug ontopic naar S.R. :P
pi_128218445
Iemand toevallig dat itunes festival optreden al gevonden op het net?
pi_128219079
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand toevallig dat itunes festival optreden al gevonden op het net?
Dat is pas in september. ;)
pi_128226805
Die live sessie van vorige week dan ;(
pi_128230839
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:05 schreef TUFKAL het volgende:
Die live sessie van vorige week dan ;(
welke datum was dat? kan ff op de super secret sigur rós share kijken :P

Hmm ik kan alleen Dresden vinden van de maand juni

[ Bericht 3% gewijzigd door Ame_thyst op 25-06-2013 11:21:24 ]
pi_128231451
Dat moet hem ook zijn ;)
pi_128231534
Okey die kan ik wel ergens op een share knallen, DM maar als je linkje wil
pi_128231706
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:29 schreef Ame_thyst het volgende:
Okey die kan ik wel ergens op een share knallen, DM maar als je linkje wil
Linkje aub! Dank u
pi_128231726
Kut ze staan er als .flv's op
dat is 6 gig :') zoveel kan ik niet uploaden

en ze downloaden met 8 kb/sec ...
In de tussentijd staat die hier ook

[ Bericht 32% gewijzigd door Ame_thyst op 25-06-2013 11:41:49 ]
pi_128238815
okey
Hier is Dresden
Zijn alle 4 de camera standpunten ziet er alleen wel raar uit zo'n 360 graden beeld in 1x op je scherm :P
https://www.wetransfer.co(...)0130620010606/09f38f

https://www.wetransfer.co(...)0130620010633/8d83e6

Met dank aan de mensen van het Sigur Rós channel op DC++

[ Bericht 6% gewijzigd door Ame_thyst op 25-06-2013 15:01:40 ]
pi_128290841

:D Dat einde ook _O-
pi_128292815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:14 schreef ZwarteMagika het volgende:

woensdag 26 juni 2013 @ 23:18:45 #253
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:19:54 #254
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_128304046
Dansen, dansen!
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:20:31 #255
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_128304076
lagg, lagg
O)))
pi_128304355
Geweldige omschrijving ook van de DJ set op hun facebook page:

a word – and perhaps a warning – about sigur rós & friends ‘triple nipple’ boiler room dj set tomorrow. this is not going to be wall-to-wall, hair-tossing post-rock. there will be no glacial soundscapes of awesome dimensions. neither warm bubble baths of yoga wind-down muzak. (or any of the other enduring cliches about sigur rós). instead triple nipple represents what sigur ros do when they are off-duty – you know, for fun. some of it may be tough, cool and futuristic, some of it will no doubt be high-aroma fromage. most of the cool stuff comes courtesy of sigrún jónsdóttir, the band’s trombone-wielding authority on baltimore club. guitarist kjartan holm, meanwhile, pitches in with some minimal hip-hop, orri with some dubstep and, yes, you’ve guessed it, jónsi brings the extensive cheeseboard. no-one involved lays claim to be able to mix, even remotely. this is how sigur rós get down and unwind in the dressing room and on the tour bus after a show. if you’d like a window on their world, come on in. if you are expecting a mystique enhancing exercise of deep solipsism, look away now.
pi_128304588
wel gevalletje don't quit your day job
pi_128304647
Mijn god, ik heb de hele avond naar de Boiler Room zitten kijken om Sigur Rós te kunnen zien dj'en. Dit valt wel tegen zeg :')
pi_128304705
_O-
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:35:21 #260
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_128304714
Heb hem ook maar uitgezet
O)))
pi_128305124
Ik had vanmiddag gelukkig de omschrijving al gelezen dus wist dat het niet al te best zou worden. lig in een deuk hier niet alleen om hun reactie als ze weer een overgang hebben gedaan maar ook om twitterstream vol met mensen die het allemaal een beetje te serieus nemen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 01:28:12 #262
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128308167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:14 schreef ZwarteMagika het volgende:

Het valt me nu pas op hoe scheel die Jónsi eigenlijk is :P
pi_128309638
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 01:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het valt me nu pas op hoe scheel die Jónsi eigenlijk is :P
Hij is blind aan een oog. ;)
pi_128309685
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:26 schreef Darkestrah het volgende:
Gisteren was de derde keer dat ik ze live heb gezien, en ik denk dat voor mij de magie er een beetje af is. De muziek zelf luister ik zelf eigenlijk niet meer, nieuwe album heb ik zelfs links laten liggen. Na optredens in 2008 en 2012 kan ik nu wel concluderen dat ik het allemaal niet zo spannend meer vind.
Ik heb hetzelfde wel een beetje :@
pi_128316959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 06:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Denk dat je wel snel een overschot aan Sigur Ros kan hebben, mystiek en sfeer spelen een grote rol bij hun muziek en visuals, denk dat als je er teveel van ziet of luistert dat het die bijzondere factor verliest.
Zelf luister ik maar heel sporadisch hun muziek en pas bij 1 concert geweest dus probeer het wel een beetje speciaal te houden. Als ik elke dag Sigur Ros aan zou zetten zou ik er denk ook snel genoeg van hebben.
Genoeg andere goeie muziek :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:19:37 #266
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128326105
Het hele BKS optreden (incl. beeld) staat nu op 3voor12 :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:59:04 #267
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128327507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:19 schreef kciR het volgende:
Het hele BKS optreden (incl. beeld) staat nu op 3voor12 :)
nice!

Kan ik toch nog de eerste paar nummers zien :D
pi_128364193
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:19 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Denk dat je wel snel een overschot aan Sigur Ros kan hebben, mystiek en sfeer spelen een grote rol bij hun muziek en visuals, denk dat als je er teveel van ziet of luistert dat het die bijzondere factor verliest.
Zelf luister ik maar heel sporadisch hun muziek en pas bij 1 concert geweest dus probeer het wel een beetje speciaal te houden. Als ik elke dag Sigur Ros aan zou zetten zou ik er denk ook snel genoeg van hebben.
Genoeg andere goeie muziek :P
Nouja 't is meer dat hun muziek verandert naar redelijk normale rockmuziek wat mij betreft.

Je merkt het trouwens ook aan het publiek dat op de concerten afkomt. Zonder te oordelen ofzo hoor, maar het is wel een ander publiek dan 5 jaar terug.
pi_128376940
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 06:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik niet :P

en bedankt voor de Dresden links.
pi_128418498
Een mama-appelsap in een nummer (Stormur) van Sigur Ros bij Timur! :P
Op 0.52 is te horen 'Oerend hard' :') ;( Moet de hele nieuwe cd nog gaan luisteren, mooi nummer voor zover ik nu heb gehoord, maar die mama-appelsapjes zijn soms killing... :X

[ Bericht 32% gewijzigd door myxomatosekonijn op 30-06-2013 13:58:14 ]
pi_130760369
NU live vanuit Londen, iTunes Festival:

http://www.sigur-ros.co.uk/tour/2013/20130902-london/

Wat een prachtige, heldere beelden! O+

[ Bericht 27% gewijzigd door Felixa op 02-09-2013 22:11:57 ]
pi_130761136
Schitterend O+.
En TOP surround geluid :9
pi_130761377
Je kunt zo Jónsi's poriën tellen! :D
pi_130761533
Ik hou al niet van Apple, en ik krijg dat &^&*^ Itunes ook niet zomaar geïnstalleerd zonder creditcard :( Ik pluk het morgen wel van YouTube ofzo..
pi_130762531
Magie.
Hoppipolla _O_ O+.
pi_130762765
Er ging net wel even een traantje over mijn wang bij Hoppipolla. :@
pi_130764621
Varúð O+
pi_130764715
O+. O+.
pi_130764873
Wat een schitterende registratie, zou niet misstaan als dvd.
pi_130770896
Dat was erg mooi gister, hele concert staat inmiddels online:

pi_130772940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:23 schreef mouzzer het volgende:
Dat was erg mooi gister, hele concert staat inmiddels online:

240p :'(
pi_130787648
En in topkwaliteit te downloaden @ http://goo.gl/AUxQOE
pi_130788248
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
En in topkwaliteit te downloaden @
Thx, maar ik vraag me af of dit toegestaan is op fok...
pi_130806594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:59 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

240p :'(
Deze is is 720p:

pi_130807931
quote:
Thanks!
pi_130809130
Dank!!
pi_131019889
Sigur Rós to appear in 'Game of Thrones' next year

quote:
HBO casts celestial Icelandic band for upcoming fourth season

The upcoming season of Game of Thrones has taken a turn for the ethereal. Entertainment Weekly is reporting today that Icelandic post-rock group Sigur Rós will appear in the fourth season of HBO's hit fantasy series, which is scheduled to air in spring 2014. According to EW, band members Jón Þór "Jónsi" Birgisson, Georg Hólm, and Orri Páll Dýrason are currently shooting on location in Croatia, though it remains unclear what role (or music) they'll play in the upcoming season.

The decision isn't a huge surprise, considering that Game of Thrones showrunners David Benioff and Dan Weiss are fans of the band's music — which they listened to extensively while shooting in Iceland — and the show's history of casting musical acts. Members of Snow Patrol and Coldplay have made guest appearances in earlier seasons, and HBO tapped indie band The Hold Steady to arrange a Westeros tavern song that played over the closing credits of an episode last season.

pi_131020033
Hoorde Sigur Ros ook in een tv commercial (playstation??) beetje jammer :')
pi_131044561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:59 schreef TUFKAL het volgende:
Spelletje voor de playstation idd. (Assasins creed 4). Ach als het de band nog iets oplevert maakt het me weinig uit. Het fragment is toch te kort om mensen enthousiast te maken.
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:02:43 #290
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_131045958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:59 schreef TUFKAL het volgende:
Wat is daar jammer aan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:03:02 #291
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_131045968
Hun muziek in de trailer voor Dead Space was bijvoorbeeld geweldig.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_131046019
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat is daar jammer aan?
commercieel ;) het Moby effect :P
pi_131046022
Niets mis met muziek die wordt gebruikt voor games. Hoe episch zou het zijn geweest als Sigur Rós de soundtrack van Skyrim had gemaakt. _O_
pi_131046039
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:03 schreef Dagonet het volgende:
Hun muziek in de trailer voor Dead Space was bijvoorbeeld geweldig.
dat is wat anders
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:16:23 #295
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_131046488
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

commercieel ;) het Moby effect :P
Mja, dat soort opmerkingen komen vaak nogal bezitterig over, alsof ze niet té bekend mogen worden want dan is het niet speciaal meer.

Deze succesvolle meermalen bekroonde SF-schrijver verwoordde het laatst goed:
http://whatever.scalzi.co(...)note-to-gatekeepers/
pi_131046618
Ja joh prima, maar hou er niet zo van.
pi_131482988
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mja, dat soort opmerkingen komen vaak nogal bezitterig over, alsof ze niet té bekend mogen worden want dan is het niet speciaal meer.

Deze succesvolle meermalen bekroonde SF-schrijver verwoordde het laatst goed:
http://whatever.scalzi.co(...)note-to-gatekeepers/
Het is meer dat de muziek nogal verandert wanneer bands bekend worden. Het wordt vaak te poppy, minder diepgang, te veilig.

Zag gisteren bijvoorbeeld Balmorhea weer eens spelen. Deze keer in een theater met 500 man ofzo, ipv een klein rotzaaltje met 50 man 5 jaar geleden. En het was toch een heel stuk minder dan toen.

En je ziet het bij zoveel bands en artiesten gebeuren als ze groter worden....
pi_131483073
Bij Sigur Rós had dat dan al heel lang geleden moeten gebeuren, die zijn echt niet alleen maar bekend onder een select gezelschap.
What Would Goku Do
pi_132293300
Momenteel een live concert aan de gang vanuit de Maida Vale Studios in Londen.

http://www.bbc.co.uk/events/e96g9r

De BBC link is een stuk stabieler dan die van Youtube.

Nu Hoppipolla O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:44:29 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132293537
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:36 schreef Supersheep het volgende:
Momenteel een live concert aan de gang vanuit de Maida Vale Studios in Londen.

http://www.bbc.co.uk/events/e96g9r

De BBC link is een stuk stabieler dan die van Youtube.

Nu Hoppipolla O+
Thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')