abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123197821
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als je die freeloaders gaat voeren, voeren ze nooit meer iets uit. :P

[ afbeelding ]
And still we love them :{w
There is only one religion
pi_123199967
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:52 schreef Dance99Vv het volgende:
In de gemeente breda staat een hele rij "regelingen" voor...daklozen met daarin verwoord het beleid,
dat is gericht op terugkeer in de maatschappij.
Dat geeft een conflict met deze weldoener die dat anders ziet en uitdraagt
Maar dat is op zichzelf nog geen grond om het te verbieden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_123201370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:04 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar dat is op zichzelf nog geen grond om het te verbieden.
In 2011 kreeg Lamlih ook al een verbod om nog langer voedsel uit te delen aan de daklozen in Breda.
Hij zou voor overlast zorgen, doordat er steeds meer mensen op af kwamen.
En het gratis geven van eten staat haaks op het beleid van de gemeente.
Die vindt dat daklozen er iets voor moeten doen.

Reden is de overlast (een breed begrip)

De gemeente heeft alle waardering voor de intenties van de genereuze kok Lamlih. Maar niet op deze manier, zegt een woordvoerder van de gemeente. Daarom kan Lamlih een boete verwachten wanneer hij weer gratis voedsel uit gaat delen aan de Slingerweg
http://www.omroepbrabant.(...)a+Dit+doet+pijn.aspx
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:23:04 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123214209
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:06 schreef -Strawberry- het volgende:
What would Jesus say
smoke weed every day
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:23:37 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123214229
die boete, hoe luid die?
pi_123214300
Mag ik nog wel met Kerst de straatnieuwsverkoper een halve liter Gladiator geven?
pi_123214310
Want dat kutkrantje hoef ik natuurlijk niet.
pi_123215696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:23 schreef Life2.0 het volgende:
die boete, hoe luid die?
Tot nu toe onbekent want die is nog niet gegeven .
pi_123215736
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:25 schreef Specularium het volgende:
Mag ik nog wel met Kerst de straatnieuwsverkoper een halve liter Gladiator geven?
als die maar ouder is dan 18 :{w
pi_123215795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

als die maar ouder is dan 18 :{w
Dan is dat bier toch niet goed meer :'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123215889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:08 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dan is dat bier toch niet goed meer :'(
de straatnieuwsverkoper,

wat heb jij gedronken :?
pi_123215940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

de straatnieuwsverkoper,

wat heb jij gedronken :?
Spa Fruit Lemon Cactus
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123215979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:11 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Spa Fruit Lemon Cactus
gevaarlijk spul als je het mij vraagt :P
pi_123234080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 02:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen uit de telegraaf en wil graag jullie mening hierover weten,
Vind het zelf te ver gaan wat de gemeente in deze doet.
Het artikel:

De gemeente heeft de kok al eerder aangeboden in de daklozenopvang te komen koken, waar daklozen voor een kleine vergoeding zijn eten kunnen kopen. Maar dat wil hij niet. „Ik ga geen geld vragen van mensen, die geen geld hebben.

:?
Waarom zouden daklozen moeten betalen voor zijn eten, als hij dat eten zelf gratis wil weggeven?
Sowieso te gek voor woorden dat men hem wil laten koken (waarschijnlijk gratis, niet tegen betaling, dat dan wel weer :') ) en aan zijn eten wil verdienen.

Voedselbank bezoekers, daartegenin, kunnen gratis 2 zakken vol o.i.d. eten afhalen, terwijl sommigen van hen er niet eens recht op hebben. Want nee, die kopen immers liever vliegtickets naar verre bestemmingen of dikke tv's i.p.v. eerst voor de levensbehoeften te zorgen.
pi_123248544
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 06:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, waar jij het over hebt is de vrije markteconomie. Je verwart het kapitalisme met de vrije markteconomie.
Ehm, nee, jij weet niet wat het woord kapitalisme betekent. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123248668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:11 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Spa Fruit Lemon Cactus
14.gif.
pi_123367021

BREDA, dinsdag

Al zeven jaar lang hebben alle daklozen, zwervers en krakers in Breda hun eigen beschermengel. Rahal Lamlih (62) kookt zeven dagen in de week een gratis verse maaltijd voor deze groep hulpbehoevenden. Uit pure naastenliefde en omdat hij weet hoe het is om te zwerven. Rahal sliep zelf ooit twee jaar lang noodgedwongen onder bruggen en in parken.

Maar sinds enkele dagen zit de kokende altruïst verdrietig thuis. Het is hem door de politie verboden nog langer zijn maaltijden uit te delen bij daklozenopvang ’t IJ. Waarom? „Dat wilden de twee agenten die mij beetpakten niet vertellen. Er was geen discussie mogelijk. Maar als ik mij daar weer vertoon, krijg ik een boete. Dat durf ik niet te riskeren. Ik heb het zelf financieel niet breed.” Werkloos zit de hulpvaardige Marokkaan nu thuis tussen al zijn kookgerei.

„Van de 650 daklozen die Breda telt, zijn er zo’n vijftig die echt helemaal op straat leven. De alcoholisten en de drugsgebruikers, zeg maar. Ik ben zo begaan met hun lot. Ik liep ooit met mijn vrouw over straat en zag hier in het centrum een zwerver een half opgevreten lauwe hamburger uit een vuilnisbak vissen. Hij verorberde hem en toen dacht ik: wat erg! In dit Nederland, dit land vol luxe, het zou niet mogelijk moeten zijn! Toen ben ik mijn Stichting Resto du Coeur (restaurant van het hart) gestart.”

Van de plaatselijke supermarkt C1000 en de Makro krijgt Rahal gratis zijn producten. „Groente, taart, dan weer blikjes bier, broodjes. En ik maak en kook daar dus maaltijden van die ik vervolgens gratis weggeef. Zo hoort het toch ook? Als ik dat voedsel van de C1000 ga verkopen, deug ik niet! Ik heb een versleten knie en heup, ben afgekeurd, maar maak me sinds zeven jaar nuttig als vrijwilliger. Waarom moet ik daar nu mee stoppen?”

Dat wil fractievoorzitter Patrick van Lunteren van de SP in Breda ook graag weten. „Twee jaar geleden had VVD-wethouder Cees Meeuwis van Sociale Zaken meneer Lamlih op de korrel. Dat gratis voedsel uitdelen zou niet stroken met het gemeentebeleid. En dat terwijl deze meneer uit goedertierenheid voor de medemens dit prachtige werk verricht. Waar vind je nog zo’n barmhartige Samaritaan in ons land? En er komen zelfs steeds meer mensen eten bij Rahal. Denk maar aan Poolse arbeiders en mensen met een uitkering, die niet meer kunnen rondkomen. Hij voorziet dus in een behoefte. Wat ons betreft is ie volgende week weer aan het koken!”

Dat de politie Rahal nu een ’voedseluitdeelverbod’ heeft opgelegd, vindt Van Lunteren onbegrijpelijk. „Wij eisen opheldering van wethouder Meeuwis.”

Rahal Lamlih hoopt op een snelle oplossing. De daklozen ook, want ook zij missen hun ’Vader Teresa’, zoals ze Rahal liefdevol noemen, heel erg. „Wethouder Meeuwis wilde mij namens de gemeente als kok in dienst nemen en de daklozen laten betalen voor hun maaltijden. Maar dat kan en wil ik niet, dan wordt er geld gevraagd voor het gratis eten dat ik krijg van de supermarkt. Een verdienmodel bij een opvang, dat kan toch niet? Dus dat heb ik geweigerd. En dat is niet goed gevallen. Ik heb ook aan meneer Meeuwis voorgesteld: ga 24 uur met mij zwerven op straat. Dan weet je hoe het is en ben je blij met een maaltijd. Maar”, lacht Rahal, „natuurlijk heeft hij dat aanbod geweigerd.”

Cees Meeuwis heeft inmiddels laten weten opnieuw een gesprek met Rahal Lamlih te zullen aangaan.

bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 26-02-2013 15:04:45 ]
pi_123367055
wtf lees ik nu weer
pi_123399446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:38 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

BREDA, dinsdag

Al zeven jaar lang hebben alle daklozen, zwervers en krakers in Breda hun eigen beschermengel. Rahal Lamlih (62) kookt zeven dagen in de week een gratis verse maaltijd voor deze groep hulpbehoevenden. Uit pure naastenliefde en omdat hij weet hoe het is om te zwerven. Rahal sliep zelf ooit twee jaar lang noodgedwongen onder bruggen en in parken.

Maar sinds enkele dagen zit de kokende altruïst verdrietig thuis. Het is hem door de politie verboden nog langer zijn maaltijden uit te delen bij daklozenopvang ’t IJ. Waarom? „Dat wilden de twee agenten die mij beetpakten niet vertellen. Er was geen discussie mogelijk. Maar als ik mij daar weer vertoon, krijg ik een boete. Dat durf ik niet te riskeren. Ik heb het zelf financieel niet breed.” Werkloos zit de hulpvaardige Marokkaan nu thuis tussen al zijn kookgerei.

„Van de 650 daklozen die Breda telt, zijn er zo’n vijftig die echt helemaal op straat leven. De alcoholisten en de drugsgebruikers, zeg maar. Ik ben zo begaan met hun lot. Ik liep ooit met mijn vrouw over straat en zag hier in het centrum een zwerver een half opgevreten lauwe hamburger uit een vuilnisbak vissen. Hij verorberde hem en toen dacht ik: wat erg! In dit Nederland, dit land vol luxe, het zou niet mogelijk moeten zijn! Toen ben ik mijn Stichting Resto du Coeur (restaurant van het hart) gestart.”

Van de plaatselijke supermarkt C1000 en de Makro krijgt Rahal gratis zijn producten. „Groente, taart, dan weer blikjes bier, broodjes. En ik maak en kook daar dus maaltijden van die ik vervolgens gratis weggeef. Zo hoort het toch ook? Als ik dat voedsel van de C1000 ga verkopen, deug ik niet! Ik heb een versleten knie en heup, ben afgekeurd, maar maak me sinds zeven jaar nuttig als vrijwilliger. Waarom moet ik daar nu mee stoppen?”

Dat wil fractievoorzitter Patrick van Lunteren van de SP in Breda ook graag weten. „Twee jaar geleden had VVD-wethouder Cees Meeuwis van Sociale Zaken meneer Lamlih op de korrel. Dat gratis voedsel uitdelen zou niet stroken met het gemeentebeleid. En dat terwijl deze meneer uit goedertierenheid voor de medemens dit prachtige werk verricht. Waar vind je nog zo’n barmhartige Samaritaan in ons land? En er komen zelfs steeds meer mensen eten bij Rahal. Denk maar aan Poolse arbeiders en mensen met een uitkering, die niet meer kunnen rondkomen. Hij voorziet dus in een behoefte. Wat ons betreft is ie volgende week weer aan het koken!”

Dat de politie Rahal nu een ’voedseluitdeelverbod’ heeft opgelegd, vindt Van Lunteren onbegrijpelijk. „Wij eisen opheldering van wethouder Meeuwis.”

Rahal Lamlih hoopt op een snelle oplossing. De daklozen ook, want ook zij missen hun ’Vader Teresa’, zoals ze Rahal liefdevol noemen, heel erg. „Wethouder Meeuwis wilde mij namens de gemeente als kok in dienst nemen en de daklozen laten betalen voor hun maaltijden. Maar dat kan en wil ik niet, dan wordt er geld gevraagd voor het gratis eten dat ik krijg van de supermarkt. Een verdienmodel bij een opvang, dat kan toch niet? Dus dat heb ik geweigerd. En dat is niet goed gevallen. Ik heb ook aan meneer Meeuwis voorgesteld: ga 24 uur met mij zwerven op straat. Dan weet je hoe het is en ben je blij met een maaltijd. Maar”, lacht Rahal, „natuurlijk heeft hij dat aanbod geweigerd.”

Cees Meeuwis heeft inmiddels laten weten opnieuw een gesprek met Rahal Lamlih te zullen aangaan.

bron
Ben wel benieuwd wat er uit dat "nieuwe" gesprek gaat komen.
(meestal een herhaling van zetten bij de gemeente, m.a.w. de gemeente blijft bij hun ingenomen standpunt)
Toch goed dat dit de media gehaald heeft ^O^
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:09:43 #95
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_123661021
Kok mag daklozen weer voeden
BREDA - De Brabantse kok Rahal Lamlih mag weer eten uitdelen aan daklozen.
De gemeente heeft hem toestemming gegeven om de komende twee weken voedsel weg te geven op de parkeerplaats van de Stichting Maatschappelijke Opvang in Breda.
Er wordt ondertussen gezocht naar een permanente locatie.

goed nieuws maar wat over na die 2 weken?

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)weer_uitdelen__.html

Ik ga op onderzoek bij omroep brabant 8-)

Dat meldt Omroep Brabant. De kok werd eerder door de gemeente verboden om de daklozen nog langer te voeden. Hij mocht zelfs niet meer in de buurt komen van het Bredase daklozencentrum. De gemeente vindt namelijk dat de zwervers alleen eten mogen krijgen als daar een prestatie tegenover staat. Ook zou het uitdelen op straat van gratis eten voor te veel overlast zorgen.

Het verbod zorgde voor veel maatschappelijke verontwaardiging.

En terecht ^O^
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:20:30 #96
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_123661403
Toch even een kritische noot bij deze, als er dus geen media-aandacht was en de verontwaardiging niet was geuit, was er dus een verbod en boete vorming mogelijk tegen liefdadigheid die tegen het gemeente-beleid ingaat.
In mijn ogen een gevaarlijke ontwikkeling.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:39:15 #97
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_123662151
uit de site van omroep brabant:

Vorige maand moest Lamlih door de gemeente ophouden met het uitdelen van eten aan daklozen vanwege overlast. Ook vond de gemeente dat mensen een prestatie moeten leveren om aan eten te komen.

De huidige oplossing is van korte duur. Lamlih gaat over twee weken samen met de gemeente op zoek naar een definitieve locatie om voedsel uit te delen.

De reden van de boete was dus inderdaad "överlast veroorzaken" een vaag begrip

[ Bericht 1% gewijzigd door Dance99Vv op 05-03-2013 15:47:22 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:00:46 #98
16715 Mylene
*schatje*
pi_126866218

Koken voor daklozen en het voedsel uitdelen op straat aan de allerarmsten. Het werd de barmhartige Samaritaan Rahal Lamlih door de gemeente Breda verboden, op straffe van boetes. De allerarmsten in de stad moesten het voortaan maar zonder deze bijzondere weldoener rooien.

Alom verontwaardiging en ophef! Na een verhaal onlangs in deze krant waren de rapen helemaal gaar. „Gewoon doorkoken!” reageerde Marten Fortuyn vanuit zijn huis in België. „Ik betaal de boetes voor deze man met zijn ontzettende sympathieke instelling.”

Rahal Lamlih, van Marokkaanse afkomst, leidde zelf een aantal jaren een zwervend bestaan. Hij raakte verslaafd aan drugs en alcohol, maar wist te overleven. „Dit nooit meer”, besloot de WAO’er en ging zijn leven wijden aan de arme sloebers op straat.

Gratis

Pannen soep, broodjes, taarten, trouw stond Rahal met zijn bestelwagentje met daarop de tekst ’Resto du Coeur’ (restaurant van het hart) bij daklozenopvang ’t IJ voedsel uit te delen. „Mijn voedsel bestaat uit restanten van de plaatselijke supermarkten. Ik krijg alle ingredienten voor niets, bereid de maaltijd en deel die ook weer gratis uit.”

Het leek allemaal zo mooi en nobel, maar toch werd er roet in het eten gegooid. Lamlih zou overlast veroorzaken met zijn ’moeder Teresa-actie’, zo luidde het oordeel van de gemeente Breda. Bovendien lagen er rond de daklozenopvang ’t IJ allemaal drankflessen en werd er kleding naar buiten gesmeten. „Frappant, vindt u niet?” vraagt mevrouw Overwijk zich af. „Rahal schenkt geen drank en deelt ook geen broeken en jurken uit. Ze wilden ’m gewoon weg hebben! Daarom ben ik ook zo blij dat er nu een stukje eerherstel voor ’m is.”

Want sinds gistermiddag mag Lamlih van maandag tot en met vrijdag van 12.00 tot 13.00 uur ’s middags zijn maaltijden uitdelen in het Anna Huis, het diaconaal centrum Breda. „Ik heb een kwartiertje om me voor te bereiden, om de soep bijvoorbeeld op te warmen”, vertelt hij. „De gerechten zelf maak ik thuis. Ik ben zo ontzettend blij. In de weekeinden mag ik het voedsel nu gelukkig wel op straat uitdelen bij daklozencentrum ’t IJ.”

Treffend

Stralend van geluk warmt Rahal in de voormalige pastorie zijn preisoep op. Hij heeft een Boretti Majestic-fornuis ter beschikking. Erboven staat in krulletters vermeld: ’Vraagt ghij inbijt off wilt ghij noenmael eten? Wat u bevalt zal ik, de kock, wel weten.’ „Treffend hè?” vindt een vrijwilligster.

Als Rahal even later met zijn soeppan de zaal binnenkomt en door ’de jongens’, zoals hij de daklozen noemt, wordt begroet, krijgt hij het even te kwaad. „Dit z’n levenswerk”, fluistert mevrouw Overwijk eerbiedig. „Het is zo’n lieve man, ALLES heeft ie over voor een ander.”

Een zegspersoon van de gemeente Breda bevestigt de nieuwe afspraken met de ’barmhartige Marokkaan’. „Wij hebben met de heer Lamlih afgesproken dat hij vijf dagen in de week kookt gedurende drie maanden. Daarna volgt een evaluatie.”

bron
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:29:31 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126870061
Mooi!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_126870820
Gewoon bedacht door een ambtenaartje die thuis waarschijnlijk niks te vertellen heeft van zijn vrouw en dan maar op zijn werk de bigshot wil uithangen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')