of bedelen om geld voor een maaltijd? Dan hebbem ze er een prestatie tegenover gesteld toch?quote:Op donderdag 21 februari 2013 02:51 schreef borbit het volgende:
terecht! beter de daklozen laten stelen
Dat heeft echt helemaal niks met kapitalisme te maken hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef John5 het volgende:
Kansloos. Dat er geen overlast moet worden veroorzaakt snap ik, maar dat er een "prestatie" aan het krijgen van eten moet worden gehangen?
Past wel weer mooi op het kapitalistische mensonterende pad dat Nederland is ingeslagen.
Wie denken die mensen dat ze zijn, dat ze het normaal vinden om hun standpunten aan anderen op te dringen? Blijkbaar stijgt het ze echt naar de bol.quote:Op donderdag 21 februari 2013 02:45 schreef Dance99Vv het volgende:
De gemeente vindt dat daklozen alleen voedsel mogen krijgen als daar een prestatie tegenover staat.
De goede man mag zijn eten wel komen aanbieden in de daklozenopvang, omdat daar een "kleine vergoeding" moet worden betaald. Ze willen blijkbaar geen geld mislopen aan iemand die hetzelfde kunstje gratis doet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat heeft echt helemaal niks met kapitalisme te maken hoor.
Ambtenaren die zich overal mee bemoeien, goed voorbeeld van kapitalisme inderdaad ja.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef John5 het volgende:
Kansloos. Dat er geen overlast moet worden veroorzaakt snap ik, maar dat er een "prestatie" aan het krijgen van eten moet worden gehangen?
Past wel weer mooi op het kapitalistische mensonterende pad dat Nederland is ingeslagen.
En wat heeft dat met kapitalisme te maken? Ik zou het eerder als anti-kapitalistisch betitelen als je er dan toch een etiketje op wil plakken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:11 schreef John5 het volgende:
De goede man mag zijn eten wel komen aanbieden in de daklozenopvang, omdat daar een "kleine vergoeding" moet worden betaald. Ze willen blijkbaar geen geld mislopen aan iemand die hetzelfde kunstje gratis doet.
Het is nog erger eigenlijk. Hoe komt men überhaupt op het idee om dit te verbieden, het zou niet eens in mij op komen als ik wethouder was.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:10 schreef heiden6 het volgende:
Wie denken die mensen dat ze zijn, dat ze het normaal vinden om hun standpunten aan anderen op te dringen? Blijkbaar stijgt het ze echt naar de bol.
Iets mag niet omdat er geen geld aan word verdient. Klinkt vrij kapitalistisch in mijn hoofd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En wat heeft dat met kapitalisme te maken? Ik zou het eerder als anti-kapitalistisch betitelen als je er dan toch een etiketje op wil plakken.
Kapitalisme draait om zo veel mogelijk geld verdienen tegen zo laag mogelijke kostprijzen. Deze man doet dat niet, dus hij is anti kapitalistisch. De gemeente is kapitalistisch in dezen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En wat heeft dat met kapitalisme te maken? Ik zou het eerder als anti-kapitalistisch betitelen als je er dan toch een etiketje op wil plakken.
De overheid is géén private organisatie.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:37 schreef John5 het volgende:
Iets mag niet omdat er geen geld aan word verdient. Klinkt vrij kapitalistisch in mijn hoofd.
Maar kan wel om geld verlegen zitten en dus commerciële en daarmee wellicht kapitalistische trekjes krijgen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:39 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
De overheid is géén private organisatie.
Denk dat de beste man dan binnen no-time failliet isquote:Op donderdag 21 februari 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:
Wat die kok natuurlijk wel kan proberen is een gratis menu als 'aanbieding' te introduceren in zijn restaurant. Dan komen de daklozen naar binnen (= een prestatie) en kunnen aan een tafeltje gratis eten. Dan moet dit echter wel voor iedereen gelden, niet alleen daklozen...
Ach, uitnodiging van de voedselbank heeft ie al.quote:Op donderdag 21 februari 2013 04:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Denk dat de beste man dan binnen no-time failliet is
Of ze hoeven hierdoor minder autoradio's, fietsen etc. te stelen, wat de rest van de gemeenschap ook als best prettig zal ervaren. (Al zijn niet alle daklozen drugsgebruikende dieven, uiteraard)quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:56 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien is de gemeente bang dat de daklozen geld uitsparen als ze gratis eten krijgen, waardoor ze dit weer uitgeven aan drank en drugs.
Wat dat betreft begrijp ik de gemeente wel... Maar begrijpen en het ermee eens zijn zijn twee verschillende dingen.
Ik zou dat ook graag weten,quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Metalfreak het volgende:
Maar op basis van welke wet zou hij dan een boete moeten kunnen krijgen?
Komt het wel op neer. De gemeente wil geen zwerver-aantrekkelijke stad zijn, dus die geintjes moeten ze maar niet hebben. Zwervers kosten behoorlijk wat geld, zeker in deze tijden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:15 schreef Nobu het volgende:
Symptoombestrijding. Gewoon het verbod op landloperij weer invoeren en de politie al die klotezwervers elke dag ergens aan de Belgische grens laten dumpen.
Dat ie hart heeft voor de daklozen wil niet zeggen dat ie ze in z'n restaurant wil hebben, natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:
Wat die kok natuurlijk wel kan proberen is een gratis menu als 'aanbieding' te introduceren in zijn restaurant. Dan komen de daklozen naar binnen (= een prestatie) en kunnen aan een tafeltje gratis eten. Dan moet dit echter wel voor iedereen gelden, niet alleen daklozen...
de man zit in de ziektewetquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:23 schreef andre_k het volgende:
[..]
Dat ie hart heeft voor de daklozen wil niet zeggen dat ie ze in z'n restaurant wil hebben, natuurlijk.
dat heb je goed begrepen, hij zoekt een keuken maar wel gratis omdat hij het geld niet heeft.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:34 schreef andre_k het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen restaurant, of begrijp ik dat nou verkeerd?
Het woordje kok doet zoiets dan vermoeden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:35 schreef andre_k het volgende:
[..]
De dingen die sommige mensen er ook bij verzinnen.
En dit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:11 schreef Ferdo het volgende:
Dus de Staat bepaalt kennelijk nu ook aan wie je je eigen door jezelf betaalde voedsel mag uitdelen?
Als je even had gezocht, had je kunnen weten dat Breda een coalitie heeft van VVD, CDA, D66 en GroenLinks. De VVD is de grootste partij in de stad.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |