abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123148951
Ik kwam dit artikel tegen uit de telegraaf en wil graag jullie mening hierover weten,
Vind het zelf te ver gaan wat de gemeente in deze doet.
Het artikel:

Man mag daklozen geen eten geven BREDA
AMSTERDAM - Er werd hem al eerder een verbod opgelegd om geen voedsel meer uit te delen aan daklozen. Maar nu mag kok Rahal Lamlih ook niet meer in de buurt komen van daklozenopvang 't IJ aan de Slingerweg in Breda, meldt Omroep Brabant. De gemeente vindt dat daklozen alleen voedsel mogen krijgen als daar een prestatie tegenover staat. Ook zou het uitdelen op straat van gratis eten voor te veel overlast zorgen.

Lamlih wil het eten dat hij krijgt van supermarkten en bedrijven blijven uitdelen bij de daklozenopvang 't IJ aan de Slingerweg in Breda. Maar de politie heeft hem nu tegengehouden. „Ik moest afgelopen maandag gelijk weer m'n auto in en als ik terug zou komen zou ik een boete krijgen!”, vertelt Lamlih

De gemeente heeft de kok al eerder aangeboden in de daklozenopvang te komen koken, waar daklozen voor een kleine vergoeding zijn eten kunnen kopen. Maar dat wil hij niet. „Ik ga geen geld vragen van mensen, die geen geld hebben.

:?
There is only one religion
pi_123148967
Te bizar voor woorden.
En de voedselbank dan dat is ook gratis
Nothing to see here, carry on
pi_123148978
gekke wereld
  donderdag 21 februari 2013 @ 02:51:59 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_123148999
terecht! beter de daklozen laten stelen
pi_123149028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 02:51 schreef borbit het volgende:
terecht! beter de daklozen laten stelen
of bedelen om geld voor een maaltijd? Dan hebbem ze er een prestatie tegenover gesteld toch?
pi_123149062
Aan wat voor een prestatie zat de gemeente te denken dan?
pi_123149084
Tsja, de gemeente duldt geen concurrentie.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_123149112
Kansloos. Dat er geen overlast moet worden veroorzaakt snap ik, maar dat er een "prestatie" aan het krijgen van eten moet worden gehangen? :')

Past wel weer mooi op het kapitalistische mensonterende pad dat Nederland is ingeslagen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_123149114

:')
pi_123149121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef John5 het volgende:
Kansloos. Dat er geen overlast moet worden veroorzaakt snap ik, maar dat er een "prestatie" aan het krijgen van eten moet worden gehangen? :')

Past wel weer mooi op het kapitalistische mensonterende pad dat Nederland is ingeslagen.
Dat heeft echt helemaal niks met kapitalisme te maken hoor.
pi_123149131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 02:45 schreef Dance99Vv het volgende:
De gemeente vindt dat daklozen alleen voedsel mogen krijgen als daar een prestatie tegenover staat.
Wie denken die mensen dat ze zijn, dat ze het normaal vinden om hun standpunten aan anderen op te dringen? Blijkbaar stijgt het ze echt naar de bol.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123149133
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat heeft echt helemaal niks met kapitalisme te maken hoor.
De goede man mag zijn eten wel komen aanbieden in de daklozenopvang, omdat daar een "kleine vergoeding" moet worden betaald. Ze willen blijkbaar geen geld mislopen aan iemand die hetzelfde kunstje gratis doet.
pi_123149136
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef John5 het volgende:

Ambtenaren die zich overal mee bemoeien, goed voorbeeld van kapitalisme inderdaad ja.

:{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123149138
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:11 schreef John5 het volgende:
De goede man mag zijn eten wel komen aanbieden in de daklozenopvang, omdat daar een "kleine vergoeding" moet worden betaald. Ze willen blijkbaar geen geld mislopen aan iemand die hetzelfde kunstje gratis doet.
En wat heeft dat met kapitalisme te maken? Ik zou het eerder als anti-kapitalistisch betitelen als je er dan toch een etiketje op wil plakken.
pi_123149141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:10 schreef heiden6 het volgende:
Wie denken die mensen dat ze zijn, dat ze het normaal vinden om hun standpunten aan anderen op te dringen? Blijkbaar stijgt het ze echt naar de bol.
Het is nog erger eigenlijk. Hoe komt men überhaupt op het idee om dit te verbieden, het zou niet eens in mij op komen als ik wethouder was.
  donderdag 21 februari 2013 @ 03:15:30 #16
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123149146
Beter dat je ze te eten geeft dan dat je ze geld geeft. Zou ik zeggen.
pi_123149232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En wat heeft dat met kapitalisme te maken? Ik zou het eerder als anti-kapitalistisch betitelen als je er dan toch een etiketje op wil plakken.
Iets mag niet omdat er geen geld aan word verdient. Klinkt vrij kapitalistisch in mijn hoofd.
pi_123149238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Kapitalisme draait om zo veel mogelijk geld verdienen tegen zo laag mogelijke kostprijzen. Deze man doet dat niet, dus hij is anti kapitalistisch. De gemeente is kapitalistisch in dezen.
#freefrederike
pi_123149239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:37 schreef John5 het volgende:
Iets mag niet omdat er geen geld aan word verdient. Klinkt vrij kapitalistisch in mijn hoofd.
De overheid is géén private organisatie.
  donderdag 21 februari 2013 @ 03:51:41 #20
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123149259
quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:39 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

De overheid is géén private organisatie.
Maar kan wel om geld verlegen zitten en dus commerciële en daarmee wellicht kapitalistische trekjes krijgen.

Wat ik van het oorspronkelijke artikel vind? Bizar dat je niet iets gratis mag uitdelen. Maar het is niet uniek, want je mag namelijk in geen enkele gemeente gratis eten uitdelen op straat. Voor het uitdelen van bijvoorbeeld proefmonsters, kan een vergunning worden aangevraagd, maar voor structureel uitdelen zal die nooit gegeven worden.
  donderdag 21 februari 2013 @ 03:56:05 #21
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_123149265
Misschien is de gemeente bang dat de daklozen geld uitsparen als ze gratis eten krijgen, waardoor ze dit weer uitgeven aan drank en drugs.

Wat dat betreft begrijp ik de gemeente wel... Maar begrijpen en het ermee eens zijn zijn twee verschillende dingen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  donderdag 21 februari 2013 @ 04:04:10 #22
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123149272
Wat die kok natuurlijk wel kan proberen is een gratis menu als 'aanbieding' te introduceren in zijn restaurant. Dan komen de daklozen naar binnen (= een prestatie) en kunnen aan een tafeltje gratis eten. Dan moet dit echter wel voor iedereen gelden, niet alleen daklozen...
pi_123149288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:
Wat die kok natuurlijk wel kan proberen is een gratis menu als 'aanbieding' te introduceren in zijn restaurant. Dan komen de daklozen naar binnen (= een prestatie) en kunnen aan een tafeltje gratis eten. Dan moet dit echter wel voor iedereen gelden, niet alleen daklozen...
Denk dat de beste man dan binnen no-time failliet is :P
Krekker is de bom!
pi_123149293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 04:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Denk dat de beste man dan binnen no-time failliet is :P
Ach, uitnodiging van de voedselbank heeft ie al.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123149329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:56 schreef EricOscuro het volgende:
Misschien is de gemeente bang dat de daklozen geld uitsparen als ze gratis eten krijgen, waardoor ze dit weer uitgeven aan drank en drugs.

Wat dat betreft begrijp ik de gemeente wel... Maar begrijpen en het ermee eens zijn zijn twee verschillende dingen.
Of ze hoeven hierdoor minder autoradio's, fietsen etc. te stelen, wat de rest van de gemeenschap ook als best prettig zal ervaren. (Al zijn niet alle daklozen drugsgebruikende dieven, uiteraard)
  donderdag 21 februari 2013 @ 06:50:56 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_123149490
De overheid houdt de zieligheidsindustrie maar wat graag in eigen beheer, stel je voor dat die mensen voor zichzelf gaan zorgen waar moeten al die maatschappelijk werkers, uitkeringsconsulenten, crisisopvang medewerkers en omhoog gevallen managers dan heen?
  donderdag 21 februari 2013 @ 07:04:09 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_123149495
Compleet belachelijk dit :N
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_123149834
Dus de Staat bepaalt kennelijk nu ook aan wie je je eigen door jezelf betaalde voedsel mag uitdelen?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123150278
Mensen die het opnemen voor zwervers en daklozen. :') Het is een keuze om te zwerven en op straat te leven in dit land. Er zijn overal instanties die je kunnen helpen mocht je geen dak boven je hoofd hebben, of geen eten kunnen betalen. Sowieso heeft de gemiddelde zwerver/dakloze liever een blik Hollandia dan een boterham. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')