spreek voor jezelfquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen....
			
			
			
			
			
			
			
			We stonden om 56 langs het perron in Amsterdam C, waar normale vertrektijd 53 is...quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaan
			
			
			
			Brakke software?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit allemaal zo lezend doet je wel het gevoel geven dat de trein, onder de gegeven vervoermiddelen, het meest onbetrouwbare is, tov van vliegtuig, bus, tram, en de auto.
Tuurlijk, met vliegtuigen is het soms ook gedonder maar toch voelt dat qua vertragingen stabieler.
En een trein is eigenlijk niet eens complex, een vliegtuig is een stuk ingewikkelder.
Waar komt het dan toch steeds door? Spoorwegovergangen is een dikke betrouwbaarheidsfactor.
En wissels misschien?
Verder personele issues?
			
			
			
			
			
			
			
			Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
personeelsplanning. Of jah, het gebrek daaraan. Dat is een procentje of 80 van het probleem.
			
			
			
			Dat laatste over de buschauffeurs is niet waar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
			
			
			
			
			
			
			
			Dat het zo flexibel is als beschuit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
			
			
			
			Met personeelsplanning is op normale dagen niet heel slecht. Wel tijdens winterdienstregelingen waarin geweigerd wordt rondjes om de kerk te rijden. Paar keer per jaar lijkt me dat niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
			
			
			
			Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Mijn reistijd met de trein is anders een stuk consistenter dan met de auto. De trein brengt me van A naar B in de gegeven tijd. In het geval van een verstoring kan dat inderdaad ineens toenemen, maar dat blijft een uitzondering tegen de reguliere situatie. In de auto, daarentegen, heb je eigenlijk iedere reis sprake van vertraging: tegenwerkende verkeerslichten, zoeken naar parkeerplaatsen, tractors of ander langzaamverkeer die je niet in kan/mag halen, files of werkzaamheden of omleidingen, etc. Die paar keer per jaar dat ik in de auto zit, kom ik dat soort zaken altijd tegen. De standaardafwijking is gewoon groter naar mijn gevoel. Zowel op korte als lange afstanden.
			
			
			
			Klopt, ik reis geregeld 100km of langer met de auto en ik kan de aankomsttijd eigenlijk altijd plus of min enkele minuten inschatten bij vertrek, en dat verschil ligt er vaak vooral aan of ik te hard rijd of niet. Het scheelt wel dat ik eigenlijk altijd keuze heb uit twee snelwegen voor mijn routes (A15, A12 of A1, waarbij de combi van twee ligt aan de aankomstplaats), dat is een flexibiliteit die je met de trein vaak niet hebt. Daarbij moet ik er wel bijzeggen dat ik met de trein dat vaak ook kan (ligt er vooral aan of ik mijn metroaansluiting haal, die haal ik niet bij 1 of 2 minuten vertraging en dat scheelt 7 minuten), alleen in het geval van verstoringen is de trein opeens totaal onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
			
			
			
			De software is niet op flexibiliteit gebouwd, daar heeft vooral dat planningsprobleem last van.quote:
			
			
			
			Precies, en als ze dan incidenteel met de trein gaan, is er altijd een wisselstoring, konden ze niet zitten, stonk het, was er een schreeuwende baby, gingen de deuren te vroeg dicht, e.d.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
			
			
			
			Daarentegen is het natuurlijk van den zotte dat ook "één traject per dag (dus niet je hele dienstverband lang Amsterdam-Haarlem)" ook wordt afgeschoten. Dan wíl je als vakbond gewoon geen water bij de wijn doen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ergens wel logisch want per 11 maart zouden ze overgaan van 2x/dag naar 8x/per dag.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit, update komt net binnenrollen, hij staat erin tot 10 maart..
			
			
			
			Dat gebeurd ook vaakquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
			
			
			
			Was 13:00 is nu 17:00 .quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
			
			
			
			Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!quote:
			
			
			
			Slechte ervaringen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
			
			
			
			Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.quote:
			
			
			
			Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
			
			
			
			Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk.![]()
Het zal ook wel een persoonlijk gevoel zijn.
			
			
			
			
			
			
			
			Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
			
			
			
			Naar de montageploeg, hoe ze aan het knutselen zijn. En: Schuldig, alleen was mijn ervaring niet zo goed.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding?
			
			
			
			Eerst lezen, dan posten mijn vriend.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:28 schreef Fixers het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand tussen Utrecht en Rai? Er is ook al een trein geëvacueerd.
			
			
			
			Zeker welquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef Fixers het volgende:
Spoorlopers lijken mij niet de reden om een trein te evacueren.
			
			
			
			quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan posten mijn vriend.
			
			
			
			"Jongens er loopt een gek op het spoor. Tientje wie hem pakt!"quote:
			
			
			
			
			
			
			
			zodat er nog meer mensen op het spoor lopen?quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Gek he, dan komt de avondploeg op.. luie mensen daar ook.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
We verwachten dat deze situatie tot ongeveer 15 uur zal duren.
Bericht: 12.30 uur
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ling-op-perron.dhtml
			
			
			
			quote:PROVINCIA DE HUESCA - Als een vastgelopen reuzencruiseschip ligt midden in een afgelegen dal vlak bij de Franse grens en omringd door ruige bergtoppen het enorm grote en volledig verwaarloosde stationsgebouw van Canfranc
[...]
			
			
			
			Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger).quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...
			
			
			
			zeer goed gehandeld van de mcnquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ling-op-perron.dhtml
			
			
			
			Stoppertje richting Hilversum/Hoofddorp pakkenquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.
Ook goede informatieverziening weer op Utrecht. Trein naar Nijmegen vertrekt van 14a werd er omgeroepen. Letterlijk 15 seconden later komt de automatische omroep eroverheen, die had het over spoor 5 voor de trein naar Nijmegen. Verdere verduidelijking volgde niet.
En iemand die een NS medewerker vroeg wat de beste manier was om in Schiphol te komen. De NS man antwoordde met te wijzen en zeggen "die trein" naar een trein waar wel Schiphol op stond, maar met deuren dicht en lampen uit, om vervolgens meteen, zonder iets af te wachten, zonder haast weg te lopen. De man die het vroeg stond met open mond van verbazing.
			
			
			
			Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?quote:Tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, RAI, Bijlmer ArenA en Holendrecht kunt u met de metro reizen. Uw treinkaartje is er geldig.
			
			
			
			GVB personeel bij de poortjes.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dit lijkt me wel een positieve uitstel trouwensquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
			
			
			
			Ging dat niet over de Velaro D?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
			
			
			
			Jaaaaa!quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:25 schreef James1988 het volgende:
De kleur en intensiteit van de binnenverlichting zal in de loop van de dag worden aangepast:[..], in de avond rood. Uit onderzoek is gebleken dat dit als bijzonder aangenaam wordt ervaren door reizigers.
			
			
			
			Die in ieder geval.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ging dat niet over de Velaro D?
			
			
			
			Nee, dat gaat over de Velaro D (die is nu 2 jaar te laat).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Tijdens InnoTrans werd een mockup van de kop gepresenteerd. Om goede feedback te krijgen hoef je geen echte trein te hebben, dat kan bijvoorbeeld in een simulator.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef arkkey het volgende:
Rijden ze al testritten met zo'n apparaat dan of waar hebben ze die feedback vandaan?
Ik denk niet dat het zķ rood zal zijnquote:
			
			
			
			
			
			
			
			was dat niet de zevendelige?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:36 schreef dennistd het volgende:
Die tiendelige stellen zouden ook de Pimpel gaan rijden toch?
			
			
			
			De zevendelige, ja.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was dat niet de zevendelige?
			
			
			
			Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De zevendelige, ja.
Een belangrijk verschil is dat ICx-bakken langer zijn dan pimpel-bakken, waardoor het capaciteitsverlies deels wordt opgevangen. Daarnaast is de ICx dermate flexibel van configuratie (het zijn eigenlijk treinstammen ipv treinstellen) dat er makkelijk bakken kunnen worden toegevoegd.
			
			
			
			Ik reis ook gemiddeld die afstand met de trein per week, gebruik beiden (door een veelheid aan redenen).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger).
			
			
			
			
			
			
			
			Wordt de 7-delige variant nu misschien niet ook verlengd?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:45 schreef dennistd het volgende:
Die zevendelige hebben 499 zitplaatsen, waarvan 80 1e-klas en dus 419 2e-klas.
Dat probleem speelt alleen bij geduwde treinen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
			
			
			
			Diesel onder de draadquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatjes van defecte rijtuig in de CNL van gisteravond.
			
			
			
			Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
			
			
			
			Dat lijkt eersteklas, dus ik vermoed dat je gelijk hebt: net zoals bij vliegtuigen: 1e klas, voorin, dus kreukelzonequote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
			
			
			
			Rood = 1e klas, groen = 2e klas.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
			
			
			
			
			
			
			
			Excuus, ik bedoelde lichtgroen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. blijkbaar ben ik kleurenblind aan het worden. GeelBehalve in de smileys hier op fok zie ik geen geel in dat plaatje!
			
			
			
			quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Excuus, ik bedoelde lichtgroen.
* James1988 heeft enigszins last van kleurenblindheid bij zulke tinten
Als ik goed kijk zie ik het wel (vooral het verschil tussen geel en lichtgroen zie ik wel), maar in een oogopslag zie ik die kleuren altijd verkeerd.
			
			
			
			De bovenste is de standaard-uitvoering, maar ik zou zeggen: pak de zesde van boven om het aantal 2e-klas plaatsen ook op peil te houden. Een bak extra levert 100 2e-klas zitplaatsen op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.
[ afbeelding ]
Dit zijn alle mogelijke composities. "TW" wil zeggen "Triebwagen", ofwel 'bak met aandrijving'. "RW" staat voor "Restaurant", "EW" voor koprijtuig. Meer informatie is te vinden in dit document met specificaties e.d.
			
			
			
			
			
			
			
			Dan was die trein opgeheven en is hij opnieuw ingepland.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze 800 serie is op de site van de NS ineens de 300800 serie geworden
			
			
			
			Gelukkig was er al afgeschaaldquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk nu ook een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Pechdag daar zeg.
			
			
			
			
			
			
			
			Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Pfoe was rond 10.30 net optijd weg op utrecht dus. Rond 16.45 weer Breda - Barneveld. Ff geen zin in vertraging.
			
			
			
			Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?
			
			
			
			quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...
			
			
			
			Realiseer me net dat ik m'n auto in Amersfoort heb staan... Kwam vanmorgen uit Zeewolde.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Zo is erger voorkomen, dat weet je hč.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig was er al afgeschaald![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Ja, want kleumende poppetjes zijn goed en stilstaand ijzer nietquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zo is erger voorkomen, dat weet je hč.
			
			
			
			Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Commentaar op treinenellende Utrecht:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
(Ik heb op Asd echt schandalige dingen gezien.)
			
			
			
			Waarschijnlijk aan klaverjassend personeel en treinen die op z'n kop langs het perron stondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |