abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123106492
Hoi, Fokkers,

Ik ben zojuist begonnen aan mijn masterthesis, en op dit moment zijn mijn ambities nog hoog :) Ik zou erg graag een 9 willen halen. (mijn bachelor was een genadezesje :') ) Daarom dit topic. Hoe doe je dat?

Zijn er Fokkers die dit gelukt is (tuurlijk)? En, als het je gelukt is, waar precies, heb je die 9 aan te danken?

Hard werken?
Een briljante ingeving?
Een onderzoeksvraag die 'boven de stof staat'? (dus niet: 'Ik ga het over theorie x hebben', maar 'ik ga bekijken welke vooronderstellingen meespelen bij het verkiezen van theorie x boven y')
Keuze van begeleider?
Keuze onderwerp?
Andere dingen?

Eem mix van dit alles? En correleert het met je rest van de cijfers die je hebt? (sta nu een 8,1 gemiddeld.)

Voor de mensen die wel eens aan de andere kant van de tafel hebben gezeten: wat is die x-factor die je doet besluiten om een net dat puntje hoger te geven?

Ik ben benieuwd naar jullie hints, tips en ervaringen! :)
pi_123107199
niet blij zijn met je genade zesje :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123107306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef AldoTheApache het volgende:
niet blij zijn met je genade zesje :')
De zesjescultuur aanhangen :')
pi_123107334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

De zesjescultuur aanhangen :')
corporale tienen zijn dat :{w
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:12:39 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123107337
Hele rare tip maar.. Vraag het aan je begeleider wat diegene verwacht voor een negen. Je kan meteen vragen aan je begeleider of hij voorbeelden van scripties heeft welke vorig jaar met een negen bekroond waren. Op die manier krijg je een beeld van wat er van je verwacht wordt.

Bij ons wordt er op de 40 masterstudenten gemiddeld 1 negen uitgedeeld. Dit gaat altijd om onderzoek dat (A) erg relevant is, (B) een orginele invalshoek heeft en (C) foutloos is uitgevoerd. Voor dat laatste heb je geluk nodig aangezien een goed onderwerp kan stranden als je geen toegang krijgt tot bepaalde respondenten of informatie. Dat heb je soms niet in de hand.

Het helpt denk ik ook om mee te doen met een reeds bestaande onderzoeksgroep. Daar worden vaak de hogere cijfers gehaald. Je doet dan alleen niet je eigen onderzoek.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_123107382
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:12 schreef Ryon het volgende:
Hele rare tip maar.. Vraag het aan je begeleider wat diegene verwacht voor een negen. Je kan meteen vragen aan je begeleider of hij voorbeelden van scripties heeft welke vorig jaar met een negen bekroond waren. Op die manier krijg je een beeld van wat er van je verwacht wordt.

Slim idee!

Maar wel weinig negens, zeg.. :{

quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:12 schreef Ryon het volgende:

Bij ons wordt er op de 40 masterstudenten gemiddeld 1 negen uitgedeeld. Dit gaat altijd om onderzoek dat (A) erg relevant is, (B) een orginele invalshoek heeft en (C) foutloos is uitgevoerd. Voor dat laatste heb je geluk nodig aangezien een goed onderwerp kan stranden als je geen toegang krijgt tot bepaalde respondenten of informatie.
Gelukkig hebben de mensen die ik op het oog heb als begeleider veel connecties. Maar 'relevant' is mijn onderwerp helaas niet..
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:22:02 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123107665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Slim idee!

Maar wel weinig negens, zeg.. :{
Dat hangt ook een beetje van de studie af. Tienen worden er bijvoorbeeld niet gegeven terwijl dat theoretisch eigenlijk wel zou moeten. De meeste mensen die echt academisch talent hebben doen niet de reguliere master maar zitten al in de researchmaster. Dat verschilt ook. Als je een acht haalt heb je echt een heel erg goede scriptie geschreven en kan je al meedoen met de specifieke scriptieprijzen en met een 8.5 ook met de algemene.

Als ik kijk naar vorig jaar (beperkt aantal mensen gesproken) dan is het gemiddelde van je master een goede indicatie voor het uiteindelijke cijfer van je scriptie.
quote:
Gelukkig hebben de mensen die ik op het oog heb als begeleider veel connecties. Maar 'relevant' is mijn onderwerp helaas niet..
Is het mogelijk om het 'relevant' te krijgen? In de zin van dat er echt mensen zijn buiten je moeder, jezelf en je eerste en tweede begeleider die oprechte interesse zouden kunnen hebben in je scriptie?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:25:27 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123107785
Bij ons is de regel min of meer: om een 9 te krijgen moet het publicatiewaardig zijn.
pi_123108060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:22 schreef Ryon het volgende:

Dat hangt ook een beetje van de studie af. Tienen worden er bijvoorbeeld niet gegeven terwijl dat theoretisch eigenlijk wel zou moeten. De meeste mensen die echt academisch talent hebben doen niet de reguliere master maar zitten al in de researchmaster. Dat verschilt ook. Als je een acht haalt heb je echt een heel erg goede scriptie geschreven en kan je al meedoen met de specifieke scriptieprijzen en met een 8.5 ook met de algemene.
Ik ken iemand die een tien op de bachelor had. En waar ik studeer is een acht zo'n beetje het gemiddelde cijfer, ook bij reguliere masters. Dus misschien verschillen universiteiten hierin van elkaar?

Of het is zo dat al die mensen bevlogen raken, en allemaal een erg goede scriptie afleveren, dat kan ook.

quote:

[..]

Is het mogelijk om het 'relevant' te krijgen? In de zin van dat er echt mensen zijn buiten je moeder, jezelf en je eerste en tweede begeleider die oprechte interesse zouden kunnen hebben in je scriptie?
Wat is relevant?

Het is wel relevant in de zin dat er een paar mensen in geïnteresseerd zouden kunnen zijn, om wetenschappelijke redenen. Maar die groep is maar klein, en het zijn dan vooral fundamenteel georiënteerde mensen.

Het is geen thesis die te maken heeft met een maatschappelijke ontwikkeling/vraagstuk, en ik denk ook niet dat ik het er naar toe kan kletsen. Ik wil me bezig houden met de vraag of de computerwetenschap fundamenteel nieuwe inzichten over de aard van het universum heeft opgeleverd (buig dat maar eens om naar iets dat voor bijvoorbeeld MKB Nederland nuttig is.. :P )

En mijn moeder zal zeker niet geïnteresseerd zijn......
pi_123108075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:25 schreef kwiwi het volgende:
Bij ons is de regel min of meer: om een 9 te krijgen moet het publicatiewaardig zijn.
aiaiai.. :{

Ik zal eens rondvragen naar wat bij ons regel is..
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:36:09 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123108110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:34 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een tien op de bachelor had. En waar ik studeer is een acht zo'n beetje het gemiddelde cijfer, ook bij reguliere masters. Dus misschien verschillen universiteiten hierin van elkaar?
:o Bij ons is +/- een 7 gemiddeld. Voor een 8 moet je toch al érg goed werk afleveren en dan wordt ook nog eens gekeken naar hoe je hebt gewerkt (zelfstanding/professioneel - of niet).
pi_123108141
Wauw, veel verschillen dus!
pi_123109007
Misschien heeft het te maken met het feit dat op onze universitet alleen hele cijfers gegeven worden. Eem 8.5 kan niet, dus dat zou dan een 9 worden.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:06:59 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123109168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:34 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Of het is zo dat al die mensen bevlogen raken, en allemaal een erg goede scriptie afleveren, dat kan ook.
Dat laatste is natuurlijk altijd mogelijk :P Maar het kan ook afhangen van het beleid van de opleiding. Als het goed is heeft de opleiding (op basis van het examenreglement) een lijst met criteria gepubliceerd en wordt op basis van die criteria de scriptie beoordeeld. Dit is medebedoeld om de objectiviteit van de beoordeling te waarborgen. Als je dat doorleest krijg je al een idee waar je punten mee kan verdienen.

quote:
Wat is relevant?

Het is wel relevant in de zin dat er een paar mensen in geïnteresseerd zouden kunnen zijn, om wetenschappelijke redenen. Maar die groep is maar klein, en het zijn dan vooral fundamenteel georiënteerde mensen.

Het is geen thesis die te maken heeft met een maatschappelijke ontwikkeling/vraagstuk, en ik denk ook niet dat ik het er naar toe kan kletsen. Ik wil me bezig houden met de vraag of de computerwetenschap fundamenteel nieuwe inzichten over de aard van het universum heeft opgeleverd (buig dat maar eens om naar iets dat voor bijvoorbeeld MKB Nederland nuttig is.. :P )

En mijn moeder zal zeker niet geïnteresseerd zijn......
Dat hangt natuurlijk af van de insteek van de scriptie. In theorie zou elke scriptie relevant moeten zijn aangezien dat, volgens mij, een voorwaarde is om over dat onderwerp te mogen schrijven. Maar in de praktijk leidt niet elke scriptie ook tot een conclusie of een inzicht waar men wat mee kan. Dat hoeft ook niet (het is geen proefschrift of iets dergelijks) maar je kan er wel punten mee verdienen.

Moeders is veelal degene die de scriptie nog een keer doorleest om de taal- en spelfouten en dergelijke eruit te halen en is daarmee (ironisch genoeg) vaak ook een van de weinige die kennis neemt van een scriptie buiten de begeleiders om :P
--
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:10:34 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_123109334
Ik zou eens beginnen met een begeleider die gerenommeerd is, veel publiceert én als kritisch bekend staat. Kies daarnaast een onderwerp waar je niet snel verzeild raakt in een literatuurbeschrijving (die zei dit, die zei dat, dus dit wordt er gezegd) én neem de tijd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_123109876
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]
. Als het goed is heeft de opleiding (op basis van het examenreglement) een lijst met criteria gepubliceerd en wordt op basis van die criteria de scriptie beoordeeld. Dit is medebedoeld om de objectiviteit van de beoordeling te waarborgen. Als je dat doorleest krijg je al een idee waar je punten mee kan verdienen.
Daar hebben we zelfs een lijst van, dus de criteria zelf zijn wel transparant. Maar hoe hoog je nou op ieder van die dingen moet scoren om een 9 te halen, daar moet ik nog naar vragen.

quote:
Dat hangt natuurlijk af van de insteek van de scriptie. In theorie zou elke scriptie relevant moeten zijn aangezien dat, volgens mij, een voorwaarde is om over dat onderwerp te mogen schrijven. Maar in de praktijk leidt niet elke scriptie ook tot een conclusie of een inzicht waar men wat mee kan.
Ik geloof zelf dat je op de lange duur altijd wat met nieuwe inzichten kan. Als je de natuur begrijpt kun je haar ook beïnvloeden.

Maar het ene onderwerp heeft wel een directere relevantie dan de andere, en die van mij is in die zin heel academisch, nu nog weinig toegepast dus.
quote:
Moeders is veelal degene die de scriptie nog een keer doorleest om de taal- en spelfouten en dergelijke eruit te halen en is daarmee (ironisch genoeg) vaak ook een van de weinige die kennis neemt van een scriptie buiten de begeleiders om :P
Ik heb nu al medelijden met haar. Ik kies er trouwens wel voor om mijn ideeën ook met zoveel mogelijk anderen te bespreken, en dan vooral mensen die een studie informatica hebben gedaan, als 'reality check'.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef eriksd het volgende:
Ik zou eens beginnen met een begeleider die gerenommeerd is, veel publiceert én als kritisch bekend staat. Kies daarnaast een onderwerp waar je niet snel verzeild raakt in een literatuurbeschrijving (die zei dit, die zei dat, dus dit wordt er gezegd) én neem de tijd.
Gerenommeerd: check. :)
Publiceertijger:check :)
Kritisch check. :)

Ik heb idd ervaring met een modderpoel van literatuur. Vooral maatschappelijke onderwerpen zijn erg daarin. Aan zo'n onderwerp zitten tig sociale aspecten. Waar tig mensen iets over gezegd hebben.. En waar vervolgens weer tig mensen op gereageerd hebben.. :X

Dus lekker fundamenteel en technisch, vermijd ik die shite (hoop ik)
pi_123121388
Ik ken iemand die een hele slechte begeleider had (Philips, een niet-technische afdeling) die zich totaal niet bekommerde om zijn thesis, hij stond op het punt om het bijltje erbij neer te gooien, hij kreeg een 9 voor zijn thesis. Zo kan het dus ook. :)
Misschien was het geheim dat hij gedwongen werd om alles grondig uit te zoeken omdat hij geen hulp kreeg?

quote:
De meeste mensen die echt academisch talent hebben doen niet de reguliere master maar zitten al in de researchmaster.
Als die bestaat!

[ Bericht 20% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-02-2013 16:10:20 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123121593
Oh ja, aan mijn universiteit blijken studenten die onderzoek doen bij een bedrijf hogere cijfers te halen dan studenten die onderzoek doen aan de universiteit.
#NoDAPL
pi_123124679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Als die bestaat!
Er moet idd maar net een RM beschikbaar zijn in je richting.

Mijn master is geen RM, maar ik denk dat er een vergelijkbaar sfeertje hangt, met gemotiveerde mensen die balen als ze een 7 krijgen. Maar er is dan weer geen selectieprocedure, dus er zitten ook mensen tussen die wat minder gemotiveerd/getalenteerd zijn.

Zag ooit ergens een rapportage over RM's. Eén RM, in biomedische techniek of zo iets had een 9 gemiddeld als afstudeercijfer (of die 9 was de de modus, weet het niet meer precies)
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:42:19 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123125213
Natuurlijk moet zo'n master bestaan. Maar goed, niet overal wordt het onderscheid tussen 1 en 2 jarige masters gemaakt. Daar wel het gemaakt wordt kan dat van invloed zijn op het cijfergemiddelde. Naar een zes wordt er niet heel snel toegewerkt als je twee jaar lang onderzoek doet en al boven de 7.5 moest staan om toegelaten te worden.

Het cijfergemidddelde kan inderdaad losstaan van de gemiddelde kwaliteit. Het is goed mogelijk dat je een richting hebt gekozen waar men consequent hogere cijfers haalt dan in andere richtingen (dus waar eindigen met een acht beneden gemiddeld is). Een nadeel daarvan kan weer zijn dat de docenten ook hogere verwachtingen krijgen, maar als er op objectieve criteria beoordeeld wordt hoeft dat niet eens een probleem te zijn.
--
pi_123125449
Wil je promoveren? Dan is het misschien het nastreven waard. Anders zou ik m'n tijd in wat anders steken. Ik had die ambitie ook toen ik begon maar die heb ik al een tijd geleden laten varen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_123127009
Hierboven sowieso. Een 9 is vaak een kwestie van gunnen dan een rationele benadering. Daarom moet je goed liggen met je professor en meerdere malen aangeven dat je het voor niet minder dan een 9 doet. Zadelt ie je op met een enorme berg werk en 'misbruikt' ie je flink maar heb je wel een 9!
pi_123130082
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:49 schreef Skv het volgende:
Wil je promoveren? Dan is het misschien het nastreven waard. Anders zou ik m'n tijd in wat anders steken. Ik had die ambitie ook toen ik begon maar die heb ik al een tijd geleden laten varen..
Eventueel. Maar ik wil ook een mooie prestatie neerzetten, als bekroning op mijn studie. Ik steek er so wie so veel werk in. Ik heb lange tijd onder mijn kunnen gepresteerd, nu heb ik de kans om iets bijzonders neer te zetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:36 schreef mafkees10 het volgende:
Hierboven sowieso. Een 9 is vaak een kwestie van gunnen dan een rationele benadering. Daarom moet je goed liggen met je professor en meerdere malen aangeven dat je het voor niet minder dan een 9 doet. Zadelt ie je op met een enorme berg werk en 'misbruikt' ie je flink maar heb je wel een 9!
Goeie tip. :)

Goed liggen bij de prof: Check :) (ze gebruikte ooit een essay van mij als voorbeeld voor de andere studenten)

Berg werk: :) Check.
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:53:17 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123130777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:24 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Daar hebben we zelfs een lijst van, dus de criteria zelf zijn wel transparant. Maar hoe hoog je nou op ieder van die dingen moet scoren om een 9 te halen, daar moet ik nog naar vragen.
Bij ons is het zo dat je gemiddelde score op alle die criteria minstens een 8,5 moet zijn om een 9 voor je scriptie te krijgen.
pi_123130828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Eventueel. Maar ik wil ook een mooie prestatie neerzetten, als bekroning op mijn studie. Ik steek er so wie so veel werk in. Ik heb lange tijd onder mijn kunnen gepresteerd, nu heb ik de kans om iets bijzonders neer te zetten.

[..]

Goeie tip. :)

Goed liggen bij de prof: Check :) (ze gebruikte ooit een essay van mij als voorbeeld voor de andere studenten)

Berg werk: :) Check.
Bij de UU moest je dit vooraf al aangeven (als je b.v. cum laude kon afstuderen). Uiteraard moet je de capaciteiten hebben maar daarnaast moet je vooral goed bekend staan. Ik had zelf enorm veel credits opgebouwd en vond een 8 voldoende. Een klasgenoot moest wel minimaal een 8,5 halen voor cum laude en gaf dat ook aan. Dan moet je veel extra werk verzetten maar dan krijg je het vaak ook! Mag ook wel :P Kortom: meer werk dan alleen je thesis zelf!
pi_123131816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Hou er wel rekening mee dat bedrijven hier (bijna) niet naar kijken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_123141450
Ik denk dat je je eigen antwoord al hebt gegeven; al die dingen kunnen bijdragen aan een hoger cijfer.
Ik zou een onderwerp kiezen waar je zelf heel erg enthousiast over bent en 100% achter staat, dan is het een stuk makkelijker om er je best voor je doen en enthousiast te blijven dan als je een 'interessant' onderwerp kiest waar je helemaal niks aan vindt.
Gratis hulp en advies voor muzikanten op elk gebied: http://www.indiemuzikantenadvies.nl/
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:09:57 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_123141734
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik werd er bij mijn sollicitatie toch behoorlijk over ondervraagd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_123147330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Er moet idd maar net een RM beschikbaar zijn in je richting.

Mijn master is geen RM, maar ik denk dat er een vergelijkbaar sfeertje hangt, met gemotiveerde mensen die balen als ze een 7 krijgen.
Precies mijn punt.

quote:
Maar er is dan weer geen selectieprocedure, dus er zitten ook mensen tussen die wat minder gemotiveerd/getalenteerd zijn.
Jawel maar er treedt natuurlijk wel selectie plaats zonder die selectieprocedure: selectie door de eisen om bepaalde vakken te volgen, zelfselectie doordat velen die die vakken hebben gevolgd zichzelf niet geschikt achten (natuurlijk zijn er ook mensen met dit talent die voor iets anders kiezen), selectie tijdens het eerste jaar en selectie tijdens de rest van de opleiding (steeds maar weer een vrij zwaar programma moeten volhouden). Het is dus niet dat er niet wordt geselecteerd, alleen is die selectie minder opvallend. Overigens heb je in die masters sowieso wel 10-20 uitmuntende studenten die op het VWO met negens slaagden en op het WO ook steeds achten en negens haalden. Dat neemt niet weg dat ik verwacht dat bij zogenaamde onderzoekmasters de gemiddelde motivatie en studierelevante kwaliteiten wat hoger zijn. Ik zou trouwens graag zien dat alle getalenteerde studenten uit principe niet een RM volgen, ze hebben m.i. recht op een volledige opleiding, na het afstuderen kunnen ze alsnog zelfstandig onderzoeken.

quote:
Zag ooit ergens een rapportage over RM's. Eén RM, in biomedische techniek of zo iets had een 9 gemiddeld als afstudeercijfer (of die 9 was de de modus, weet het niet meer precies)
Logisch als je mensen selecteert die gemiddeld een 9 haalden. Wat het verder zegt laat ik maar in het midden.
#NoDAPL
pi_123147399
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:42 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk moet zo'n master bestaan. Maar goed, niet overal wordt het onderscheid tussen 1 en 2 jarige masters gemaakt.
Ik begrijp niet van welke relatie tussen eenjarig/tweejarig en RM/niet-RM jij uitgaat.
#NoDAPL
pi_123147545
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik werd er bij mijn sollicitatie toch behoorlijk over ondervraagd.
Het hangt natuurlijk af van hoeveel goede sollicitanten solliciteren voor 1 functie.
#NoDAPL
pi_123149108
Ik heb een 9 gehaald en er een uitgedeeld. Het antwoord is "ja" op al je vragen, maar vooral door iets te doen waar je intrinsiek voor gemotiveerd bent. Als je iets doet waarover je maanden enthousiast kunt blijven, is het een heel stuk gemakkelijker om hard te werken + goede ingevingen te hebben.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123150672
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:54 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Bij de UU moest je dit vooraf al aangeven (als je b.v. cum laude kon afstuderen). Uiteraard moet je de capaciteiten hebben maar daarnaast moet je vooral goed bekend staan. Ik had zelf enorm veel credits opgebouwd en vond een 8 voldoende. Een klasgenoot moest wel minimaal een 8,5 halen voor cum laude en gaf dat ook aan. Dan moet je veel extra werk verzetten maar dan krijg je het vaak ook! Mag ook wel :P Kortom: meer werk dan alleen je thesis zelf!
. Zal het eens vragen aan de docent. So wie so iemand die het beste verwacht van haar studenten.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Er is meer in het leven dan het CV :)
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:47 schreef ILikeBirds het volgende:
Ik denk dat je je eigen antwoord al hebt gegeven; al die dingen kunnen bijdragen aan een hoger cijfer.
Ik zou een onderwerp kiezen waar je zelf heel erg enthousiast over bent en 100% achter staat, dan is het een stuk makkelijker om er je best voor je doen en enthousiast te blijven dan als je een 'interessant' onderwerp kiest waar je helemaal niks aan vindt.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb een 9 gehaald en er een uitgedeeld. Het antwoord is "ja" op al je vragen, maar vooral door iets te doen waar je intrinsiek voor gemotiveerd bent. Als je iets doet waarover je maanden enthousiast kunt blijven, is het een heel stuk gemakkelijker om hard te werken + goede ingevingen te hebben.
Ja, precies. Dat had ik voor mijn bachelor. Niets is meer dan acht uur per dag op je kamertje achter een scherm zitten staren naar een lap tekst over een ding wat je niet interesseert. Dat wil ik bij mijn master anders doen. En verder in het leven ga je waarschijnlijk ook geen kans meer krijgen om begeleid helemaal uit te zoeken wat jou interesseert, zelfs niet als je op de universiteit blijft. Dan moet je toch in een bestaande onderzoekslijn passen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Jawel maar er treedt natuurlijk wel selectie plaats zonder die selectieprocedure: selectie door de eisen om bepaalde vakken te volgen, zelfselectie doordat velen die die vakken hebben gevolgd zichzelf niet geschikt achten (natuurlijk zijn er ook mensen met dit talent die voor iets anders kiezen), selectie tijdens het eerste jaar en selectie tijdens de rest van de opleiding (steeds maar weer een vrij zwaar programma moeten volhouden). Het is dus niet dat er niet wordt geselecteerd, alleen is die selectie minder opvallend.
Yep, er treedt idd wel enige zelfselectie op, daarom is de groep wel wat ambitieuzer dan gemiddeld. Maar er zitten ook slackers tussen, en mensen die het niet trekken. dat heb je op een RM niet, denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Logisch als je mensen selecteert die gemiddeld een 9 haalden. Wat het verder zegt laat ik maar in het midden.
Over de kwaliteit van de docenten zegt dit feit alleen nog niks. Wel lijkt me dat door die selectie het niveau van het onderwijs hoger kan worden. Van deze studenten kun je meer vragen, en mijn ervaring is dat als docenten meer kunnen vragen, dat ze dat ook doen.

Overigens noemde ik dit cijfer niet om te zeggen hoe geweldig RM's wel niet zijn. Ik wilde meer laten zien dat het gemiddelde afstudeercijfer per opleiding nogal verschilt.
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:58:18 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123151440
TS het is trouwens "sowieso", zag het je een paar keer verkeerd schrijven hier.
pi_123152753
ow, ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')