abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123131816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Eventueel. Maar ik wil ook een mooie prestatie neerzetten, als bekroning op mijn studie. Ik steek er so wie so veel werk in. Ik heb lange tijd onder mijn kunnen gepresteerd, nu heb ik de kans om iets bijzonders neer te zetten.
Hou er wel rekening mee dat bedrijven hier (bijna) niet naar kijken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_123141450
Ik denk dat je je eigen antwoord al hebt gegeven; al die dingen kunnen bijdragen aan een hoger cijfer.
Ik zou een onderwerp kiezen waar je zelf heel erg enthousiast over bent en 100% achter staat, dan is het een stuk makkelijker om er je best voor je doen en enthousiast te blijven dan als je een 'interessant' onderwerp kiest waar je helemaal niks aan vindt.
Gratis hulp en advies voor muzikanten op elk gebied: http://www.indiemuzikantenadvies.nl/
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:09:57 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_123141734
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat bedrijven hier (bijna) niet naar kijken.
Ik werd er bij mijn sollicitatie toch behoorlijk over ondervraagd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_123147330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Er moet idd maar net een RM beschikbaar zijn in je richting.

Mijn master is geen RM, maar ik denk dat er een vergelijkbaar sfeertje hangt, met gemotiveerde mensen die balen als ze een 7 krijgen.
Precies mijn punt.

quote:
Maar er is dan weer geen selectieprocedure, dus er zitten ook mensen tussen die wat minder gemotiveerd/getalenteerd zijn.
Jawel maar er treedt natuurlijk wel selectie plaats zonder die selectieprocedure: selectie door de eisen om bepaalde vakken te volgen, zelfselectie doordat velen die die vakken hebben gevolgd zichzelf niet geschikt achten (natuurlijk zijn er ook mensen met dit talent die voor iets anders kiezen), selectie tijdens het eerste jaar en selectie tijdens de rest van de opleiding (steeds maar weer een vrij zwaar programma moeten volhouden). Het is dus niet dat er niet wordt geselecteerd, alleen is die selectie minder opvallend. Overigens heb je in die masters sowieso wel 10-20 uitmuntende studenten die op het VWO met negens slaagden en op het WO ook steeds achten en negens haalden. Dat neemt niet weg dat ik verwacht dat bij zogenaamde onderzoekmasters de gemiddelde motivatie en studierelevante kwaliteiten wat hoger zijn. Ik zou trouwens graag zien dat alle getalenteerde studenten uit principe niet een RM volgen, ze hebben m.i. recht op een volledige opleiding, na het afstuderen kunnen ze alsnog zelfstandig onderzoeken.

quote:
Zag ooit ergens een rapportage over RM's. Eén RM, in biomedische techniek of zo iets had een 9 gemiddeld als afstudeercijfer (of die 9 was de de modus, weet het niet meer precies)
Logisch als je mensen selecteert die gemiddeld een 9 haalden. Wat het verder zegt laat ik maar in het midden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123147399
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:42 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk moet zo'n master bestaan. Maar goed, niet overal wordt het onderscheid tussen 1 en 2 jarige masters gemaakt.
Ik begrijp niet van welke relatie tussen eenjarig/tweejarig en RM/niet-RM jij uitgaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123147545
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik werd er bij mijn sollicitatie toch behoorlijk over ondervraagd.
Het hangt natuurlijk af van hoeveel goede sollicitanten solliciteren voor 1 functie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123149108
Ik heb een 9 gehaald en er een uitgedeeld. Het antwoord is "ja" op al je vragen, maar vooral door iets te doen waar je intrinsiek voor gemotiveerd bent. Als je iets doet waarover je maanden enthousiast kunt blijven, is het een heel stuk gemakkelijker om hard te werken + goede ingevingen te hebben.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123150672
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:54 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Bij de UU moest je dit vooraf al aangeven (als je b.v. cum laude kon afstuderen). Uiteraard moet je de capaciteiten hebben maar daarnaast moet je vooral goed bekend staan. Ik had zelf enorm veel credits opgebouwd en vond een 8 voldoende. Een klasgenoot moest wel minimaal een 8,5 halen voor cum laude en gaf dat ook aan. Dan moet je veel extra werk verzetten maar dan krijg je het vaak ook! Mag ook wel :P Kortom: meer werk dan alleen je thesis zelf!
. Zal het eens vragen aan de docent. So wie so iemand die het beste verwacht van haar studenten.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat bedrijven hier (bijna) niet naar kijken.
Er is meer in het leven dan het CV :)
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:47 schreef ILikeBirds het volgende:
Ik denk dat je je eigen antwoord al hebt gegeven; al die dingen kunnen bijdragen aan een hoger cijfer.
Ik zou een onderwerp kiezen waar je zelf heel erg enthousiast over bent en 100% achter staat, dan is het een stuk makkelijker om er je best voor je doen en enthousiast te blijven dan als je een 'interessant' onderwerp kiest waar je helemaal niks aan vindt.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb een 9 gehaald en er een uitgedeeld. Het antwoord is "ja" op al je vragen, maar vooral door iets te doen waar je intrinsiek voor gemotiveerd bent. Als je iets doet waarover je maanden enthousiast kunt blijven, is het een heel stuk gemakkelijker om hard te werken + goede ingevingen te hebben.
Ja, precies. Dat had ik voor mijn bachelor. Niets is meer dan acht uur per dag op je kamertje achter een scherm zitten staren naar een lap tekst over een ding wat je niet interesseert. Dat wil ik bij mijn master anders doen. En verder in het leven ga je waarschijnlijk ook geen kans meer krijgen om begeleid helemaal uit te zoeken wat jou interesseert, zelfs niet als je op de universiteit blijft. Dan moet je toch in een bestaande onderzoekslijn passen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Jawel maar er treedt natuurlijk wel selectie plaats zonder die selectieprocedure: selectie door de eisen om bepaalde vakken te volgen, zelfselectie doordat velen die die vakken hebben gevolgd zichzelf niet geschikt achten (natuurlijk zijn er ook mensen met dit talent die voor iets anders kiezen), selectie tijdens het eerste jaar en selectie tijdens de rest van de opleiding (steeds maar weer een vrij zwaar programma moeten volhouden). Het is dus niet dat er niet wordt geselecteerd, alleen is die selectie minder opvallend.
Yep, er treedt idd wel enige zelfselectie op, daarom is de groep wel wat ambitieuzer dan gemiddeld. Maar er zitten ook slackers tussen, en mensen die het niet trekken. dat heb je op een RM niet, denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Logisch als je mensen selecteert die gemiddeld een 9 haalden. Wat het verder zegt laat ik maar in het midden.
Over de kwaliteit van de docenten zegt dit feit alleen nog niks. Wel lijkt me dat door die selectie het niveau van het onderwijs hoger kan worden. Van deze studenten kun je meer vragen, en mijn ervaring is dat als docenten meer kunnen vragen, dat ze dat ook doen.

Overigens noemde ik dit cijfer niet om te zeggen hoe geweldig RM's wel niet zijn. Ik wilde meer laten zien dat het gemiddelde afstudeercijfer per opleiding nogal verschilt.
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:58:18 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123151440
TS het is trouwens "sowieso", zag het je een paar keer verkeerd schrijven hier.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_123152753
ow, ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')