Of dat je handmatig je firmware hebt ge-upgrade zonder gebruik te maken van Kies.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:14 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dat is een "warning" dat je niet-originele software draait
http://www.technoxide.com/2012/11/root-galaxy-s2-4.0.4-xwlpw.htmlquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:17 schreef gogosweden het volgende:
ja, zijn er zelfs een aantal. Dan moet je even googlen want ik weet hem zo niet meer uit mijn hoofd.
Samsung Mobile NL op Facebookquote:Heb jij een Samsung Galaxy SII? De Android 4.1.2 (JellyBean) uitrol is begonnen! De update is nu beschikbaar voor XEN (toestellen die niet bij een provider zijn gekocht). Updaten kan via Kies (PC: http://mi8.ly/sor8a7 ) of vanaf je toestel.
nieuwe versie downloaden daar heb ik tot nu toe nog geen ruzie mee gehad (behalve dan dat hij niet alles kan back-uppen maar daar gebruik ik tegenwoordig een app op mijn mobiel voorquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:37 schreef swollywood het volgende:
[..]
Samsung Mobile NL op Facebook
Zo maar eens de telefoon aan de PC hangen en me irriteren aan KIES.
Via sammobile.com kun je een zip downloaden voor ee Xen versie in het NL.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:40 schreef Gutz het volgende:
Iemand al een image gespot van deze versie? Dan kan ik m via Odin erop gooien, kies loopt weer ns te zeiken... En ota kan ie m niet vinden
gewoon via instellingen vanaf je toestel zelf geen optie?quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:34 schreef automatic_ het volgende:
Hoe werkt dat dan? Ik heb in ieder geval ruzie met Kies
Nee, dan vindt hij geen update.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
gewoon via instellingen vanaf je toestel zelf geen optie?
oh de mijne is nu langzaam maar zeker bezig, via Kies ging het mis idd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, dan vindt hij geen update.
ja kies ff updaten. Via kies doet die. Apps behoud die. Maar mijne doet echt bagger en me geheugen is opeens gepartitioneerd. Heb nog maar 2gb voor apps ?? Ben tot nu toe nog niet echt blij met de update. Morgen maar is alles backuppen en een harde reset.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:08 schreef yup het volgende:
Als ik op mijn toestel zoeken naar updates doe vind ie niks, ook niet via WIFI. :/
Moet ik die KIES shit gebruiken nu?
Ik zit zelf heel erg te twijfelen om mijn telefoon te updaten naar 4.1.2... Kies wil mijn telefoon NIET herkennen, wat ik ook doe, opnieuw installeren, USB drivers installeren, updaten etc. Niets helpt. Ik zal dus moeten updaten via Odin, maar lees zoveel horrorverhalen over de batterij. Ik draai nu de officiële 4.04 via Odin, deze is redelijk stabiel, maar soms wel vage vastlopers (altijd in de browser, zowel Chrome als stock) en als ik bijvoorbeeld links aanklik in een app en de link wordt ergens anders geopend, dan knalt wifi en dataverbinding weg en heb ik alleen een GSM-verbinding. Dan moet ik wachten totdat data of wifi weer opstart en dan kan ik op refresh bv klikkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:15 schreef gogosweden het volgende:
[..]
aardig wat slechter.
normaal kon ik toch wel een hele dag + het grootste deel van de nacht met mijn telefoon, nu gaat hij nog maar net 8 uurtjes mee
ik heb hem via OTA binnen gekregen, KIES gaf aan geen update te vinden. En na het via OTA updaten was de telefoon "niet ondersteund" door KIESquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:41 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Ik zit zelf heel erg te twijfelen om mijn telefoon te updaten naar 4.1.2... Kies wil mijn telefoon NIET herkennen, wat ik ook doe, opnieuw installeren, USB drivers installeren, updaten etc. Niets helpt. Ik zal dus moeten updaten via Odin, maar lees zoveel horrorverhalen over de batterij. Ik draai nu de officiële 4.04 via Odin, deze is redelijk stabiel, maar soms wel vage vastlopers (altijd in de browser, zowel Chrome als stock) en als ik bijvoorbeeld links aanklik in een app en de link wordt ergens anders geopend, dan knalt wifi en dataverbinding weg en heb ik alleen een GSM-verbinding. Dan moet ik wachten totdat data of wifi weer opstart en dan kan ik op refresh bv klikken![]()
Maar goed, hoe heb jij geüpdated? Via Odin of Kies? Draai je de officiële, laatste 4.1.2? Je zult een Zweedse versie hebben neem ik aan en geen Nederlandse? Heb je gewiped na de update? Ik heb zelf namelijk geen zin in NOG lagere batterylife, de batterij is al zo kut met 4-5 uur screentime
Wipen zou in de telefoon zelf kunnen (instellingen, backup maken en terugzetten, standaardgegevens herstellen) of via de recovery.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:00 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik heb hem via OTA binnen gekregen, KIES gaf aan geen update te vinden. En na het via OTA updaten was de telefoon "niet ondersteund" door KIESik weet niet of dat nu nog steeds zo is.
Ik draai dus de officiele via OTA geupdate Zweedse versie van samsung 4.1.2. Hoe wipe je na een update?
oh op zo'n fietsquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:07 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Wipen zou in de telefoon zelf kunnen (instellingen, backup maken en terugzetten, standaardgegevens herstellen) of via de recovery.
Maar dan ben je fucking alles kwijt. Bij mij is dat een jaar aan saves, data, wachtwoorden, logs en van alles en nogwat. Backups via dat Carbon vertrouw ik niet want die zijn of onzichtbaar, of maar een paar KB groot..
Dat is toch niet normaal man? Das praktisch een procent per minuut tijdens verbruik. Ik wil wel graag updaten vanwege mijn vage problemen, maar als ik daar als toetje een extreem slechte batterij voor terugkrijg dan mogen ze 4.1.2 houden..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:13 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh op zo'n fiets
ik heb geen flauw idee of dat zal helpen. Misschien is het het proberen waard.
Ik zat gisteravond tijdens de reclame van een film even FOK! te checken op mijn telefoon, en de batterij ging binnen 10 minuten van 20% naar 14%__
idd. Dan is mijn batterij wel bijna 2 jaar oud, maar voor de update was het heul zo slecht nog niet. Maar ik weet dus niet of ik de enige ben met dat probleem. Misschien ligt het dus wel aan een app/iets anders wat jullie misschien niet hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:17 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Dat is toch niet normaal man? Das praktisch een procent per minuut tijdens verbruik. Ik wil wel graag updaten vanwege mijn vage problemen, maar als ik daar als toetje een extreem slechte batterij voor terugkrijg dan mogen ze 4.1.2 houden..
OTA updaten al geprobeert?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:16 schreef automatic_ het volgende:
Hier is het updaten nog steeds niet gelukt.
Ja, staat niets klaarquote:
Alle dashboards weer leeg.... thx Samsung...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:39 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg em vd week ook binnen. Is nu bezig met updaten.
Ik miste die bewegende achtergrond ook al ja...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:11 schreef SiGNe het volgende:
Hmm 4.1.2. heeft een aantal leuke features maar ik mis toch ook wel bepaalde zaken zoals een achtergrond die mee scrollt.
Ik heb bijv. een live wallpaper die bij elke "pagina" een stukje meescrollt, met 4.1.2. krijg ik het midden van die achtergrond te zien, het saaiste gedeelte.
Tevens in de batterijduur inderdaad een stuk verminderd hebik zo het idee.. schiet ook niet op: paar extra features maar het eind van de dag haal je niet zonder bij te laden..
Flash gewoon de orginele rom erop met odin. Vandaag nog gedaan voor iemand. Werkt prima en je bent metteen van alle branded zooi af.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:51 schreef Onorgineel het volgende:
Nog geen update met een Tmobile branded telefoon
Zo uit mn hoofd, pda.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef automatic_ het volgende:
Wat betreft Odin. Ik heb dat bestand gedownload (zipje) maar onder welk kopje moet ik deze invoeren? Pda of phone? Ik zie namelijk verschillende dingen.
bij 4.04 was t te doen. 4.1 is drama.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:39 schreef SiGNe het volgende:
van 02:00 tot 12:00 30% energie verbruikt terwijl de telefoon op het nachtkastje lag en niet is aangeraakt.. da's best een hoge energieconsumptie in standby.
de keuze van Samsung om er een kleinere batterij in te doen zodat de telefoon smaller zou zijn was een erg slechte keuze.
Ik heb wel gewoon bij whatsapp dat ik zoveel berichten van "kees" heb ontvangen..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:28 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb altijd al een waardeloze batterij gehad, dus geen idee hoe dat nu is
Hij was daarnet helemaal leeg, dus hij gaat nu aan de lader en dan zal ik het eens kijken.
Wel even twee vraagjes.
• Ik vind mijn lettertype bij o.a. de smsjes (jaja... ik krijg soms nog smsjes) zo groot. Ik heb het algemene lettertype al op klein gezet, maar daarmee veranderen de smsjes niet. Ik kan wel IN een smsje de tekst verkleinen met de geluidsknoppen, maar dat wil hij niet onthouden en het "hoofdscherm" is gewoon groot.
• De status-bericht-balk (als je die omlaag haalt) laat nu alle whatsapp berichten zien die ik "mis". Bij de vorige versie was het zo dat er één bericht stond en daarna stond er gewoon "Drie berichten van Kees". Kan je dat veranderen ofzo?
Verder werkt het allemaal prima bij mij
http://dx.com/s/galaxy+s2quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:16 schreef Daarnaast het volgende:
Ja ik heb dus ook veel last van de batterij, vroeger kon ik nog een dag me vooruit, maar nu lukt maar net een halve dag. Dit is echt te weinig voor mij. Ik wil dus een nieuwe batterij kopen en wil hiervoor jullie advies vragen, welke kan ik het beste nemen? Op beslist.nl heb ik een aantal gezien maar die waren rond de 50-60-70 euro, dat is toch echt te veel, ik zoek iets meer rond de 20 euro.
Weten jullie wat?
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:39 schreef SiGNe het volgende:
van 02:00 tot 12:00 30% energie verbruikt terwijl de telefoon op het nachtkastje lag en niet is aangeraakt.. da's best een hoge energieconsumptie in standby.
de keuze van Samsung om er een kleinere batterij in te doen zodat de telefoon smaller zou zijn was een erg slechte keuze.
helemaal mee eens. Wordt veel te snel leeggetrokken nuquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:54 schreef wootahH het volgende:
[..]
bij 4.04 was t te doen. 4.1 is drama.
Bij mij ook idd.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Kreator het volgende:
Nergens last van. Gaat gewoon 2 dagen mee als ik er weinig mee doe.
scherm 30%quote:Op zondag 3 maart 2013 19:06 schreef netolk het volgende:
[..]
Bij mij ook idd.
Maarja ik heb er dan ook niet allemaal vage half gare apps op draaien die in "standby" wel een hoop aan het doen zijn...
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de phone van gogosweden en SiGNe aangeven waar de power aan verbruikt is
vergeleken met stock 4.1.2 of 4.0.4 ?quote:Op zondag 3 maart 2013 19:34 schreef Bart het volgende:
Ik heb net Cyanogenmod 10.1 erop gegooid, wat een verschil. Hij reageert echt rap nu
.
4.0.4quote:Op zondag 3 maart 2013 19:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
vergeleken met stock 4.1.2 of 4.0.4 ?
Nou ja, ik heb nu dus 4.2.1, Cyanogen 10.1, ben er blij meequote:Op zondag 3 maart 2013 21:14 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dat merkte ik met stock ook, geen idee of cm10 nôg sneller is
hmm, wel vaag dan misschien dat gmail vaak checkt of er mail is ipv dat het pushing is?quote:Op zondag 3 maart 2013 19:47 schreef gogosweden het volgende:
[..]
scherm 30%
android OS 18%
standby 14%
batterijstandby 12%
temple run 2 8%
android systeem 7%
en daarna wat kleine apps zoals gmail en firefox.
Voor zover ik weet heb ik geen apps die in standby blijven draaien ofzo. Heb nouwelijks apps eigenlijk.
mwah, denk het niet. Vandaag was ik wat aan het opschonen via de app, dus dat zal daardoor wel komen. maar dat zijn percentages van een % of maximaal 5, wat dus te verwaarlozen isquote:Op zondag 3 maart 2013 23:15 schreef netolk het volgende:
[..]
hmm, wel vaag dan misschien dat gmail vaak checkt of er mail is ipv dat het pushing is?
bij mij is mobiel standby an apparaat standby ook echt super groot (rond de 40% beide) maar dat komt omdat ik voordat ik ging slapen hem had opgeladen en er daarna niks mee heb gedaan dus relatief super veel maar eigenlijk bijna niksquote:Op zondag 3 maart 2013 23:28 schreef gogosweden het volgende:
[..]
mwah, denk het niet. Vandaag was ik wat aan het opschonen via de app, dus dat zal daardoor wel komen. maar dat zijn percentages van een % of maximaal 5, wat dus te verwaarlozen is
tijd voor een S3 danquote:Op maandag 4 maart 2013 11:23 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb zojuist mijn S2 laten vallen. Batterij etc. klapte eruit. Prima, is niet de eerste keer. Maar... Nu start hij niet meer op. Hij blijft hangen op het S2 logo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |