Ik zit zelf heel erg te twijfelen om mijn telefoon te updaten naar 4.1.2... Kies wil mijn telefoon NIET herkennen, wat ik ook doe, opnieuw installeren, USB drivers installeren, updaten etc. Niets helpt. Ik zal dus moeten updaten via Odin, maar lees zoveel horrorverhalen over de batterij. Ik draai nu de officiële 4.04 via Odin, deze is redelijk stabiel, maar soms wel vage vastlopers (altijd in de browser, zowel Chrome als stock) en als ik bijvoorbeeld links aanklik in een app en de link wordt ergens anders geopend, dan knalt wifi en dataverbinding weg en heb ik alleen een GSM-verbinding. Dan moet ik wachten totdat data of wifi weer opstart en dan kan ik op refresh bv klikkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:15 schreef gogosweden het volgende:
[..]
aardig wat slechter.
normaal kon ik toch wel een hele dag + het grootste deel van de nacht met mijn telefoon, nu gaat hij nog maar net 8 uurtjes mee
ik heb hem via OTA binnen gekregen, KIES gaf aan geen update te vinden. En na het via OTA updaten was de telefoon "niet ondersteund" door KIESquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:41 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Ik zit zelf heel erg te twijfelen om mijn telefoon te updaten naar 4.1.2... Kies wil mijn telefoon NIET herkennen, wat ik ook doe, opnieuw installeren, USB drivers installeren, updaten etc. Niets helpt. Ik zal dus moeten updaten via Odin, maar lees zoveel horrorverhalen over de batterij. Ik draai nu de officiële 4.04 via Odin, deze is redelijk stabiel, maar soms wel vage vastlopers (altijd in de browser, zowel Chrome als stock) en als ik bijvoorbeeld links aanklik in een app en de link wordt ergens anders geopend, dan knalt wifi en dataverbinding weg en heb ik alleen een GSM-verbinding. Dan moet ik wachten totdat data of wifi weer opstart en dan kan ik op refresh bv klikken![]()
Maar goed, hoe heb jij geüpdated? Via Odin of Kies? Draai je de officiële, laatste 4.1.2? Je zult een Zweedse versie hebben neem ik aan en geen Nederlandse? Heb je gewiped na de update? Ik heb zelf namelijk geen zin in NOG lagere batterylife, de batterij is al zo kut met 4-5 uur screentime
Wipen zou in de telefoon zelf kunnen (instellingen, backup maken en terugzetten, standaardgegevens herstellen) of via de recovery.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:00 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik heb hem via OTA binnen gekregen, KIES gaf aan geen update te vinden. En na het via OTA updaten was de telefoon "niet ondersteund" door KIESik weet niet of dat nu nog steeds zo is.
Ik draai dus de officiele via OTA geupdate Zweedse versie van samsung 4.1.2. Hoe wipe je na een update?
oh op zo'n fietsquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:07 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Wipen zou in de telefoon zelf kunnen (instellingen, backup maken en terugzetten, standaardgegevens herstellen) of via de recovery.
Maar dan ben je fucking alles kwijt. Bij mij is dat een jaar aan saves, data, wachtwoorden, logs en van alles en nogwat. Backups via dat Carbon vertrouw ik niet want die zijn of onzichtbaar, of maar een paar KB groot..
Dat is toch niet normaal man? Das praktisch een procent per minuut tijdens verbruik. Ik wil wel graag updaten vanwege mijn vage problemen, maar als ik daar als toetje een extreem slechte batterij voor terugkrijg dan mogen ze 4.1.2 houden..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:13 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh op zo'n fiets
ik heb geen flauw idee of dat zal helpen. Misschien is het het proberen waard.
Ik zat gisteravond tijdens de reclame van een film even FOK! te checken op mijn telefoon, en de batterij ging binnen 10 minuten van 20% naar 14%__
idd. Dan is mijn batterij wel bijna 2 jaar oud, maar voor de update was het heul zo slecht nog niet. Maar ik weet dus niet of ik de enige ben met dat probleem. Misschien ligt het dus wel aan een app/iets anders wat jullie misschien niet hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:17 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Dat is toch niet normaal man? Das praktisch een procent per minuut tijdens verbruik. Ik wil wel graag updaten vanwege mijn vage problemen, maar als ik daar als toetje een extreem slechte batterij voor terugkrijg dan mogen ze 4.1.2 houden..
OTA updaten al geprobeert?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:16 schreef automatic_ het volgende:
Hier is het updaten nog steeds niet gelukt.
Ja, staat niets klaarquote:
Alle dashboards weer leeg.... thx Samsung...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:39 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg em vd week ook binnen. Is nu bezig met updaten.
Ik miste die bewegende achtergrond ook al ja...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:11 schreef SiGNe het volgende:
Hmm 4.1.2. heeft een aantal leuke features maar ik mis toch ook wel bepaalde zaken zoals een achtergrond die mee scrollt.
Ik heb bijv. een live wallpaper die bij elke "pagina" een stukje meescrollt, met 4.1.2. krijg ik het midden van die achtergrond te zien, het saaiste gedeelte.
Tevens in de batterijduur inderdaad een stuk verminderd hebik zo het idee.. schiet ook niet op: paar extra features maar het eind van de dag haal je niet zonder bij te laden..
Flash gewoon de orginele rom erop met odin. Vandaag nog gedaan voor iemand. Werkt prima en je bent metteen van alle branded zooi af.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:51 schreef Onorgineel het volgende:
Nog geen update met een Tmobile branded telefoon
Zo uit mn hoofd, pda.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef automatic_ het volgende:
Wat betreft Odin. Ik heb dat bestand gedownload (zipje) maar onder welk kopje moet ik deze invoeren? Pda of phone? Ik zie namelijk verschillende dingen.
bij 4.04 was t te doen. 4.1 is drama.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:39 schreef SiGNe het volgende:
van 02:00 tot 12:00 30% energie verbruikt terwijl de telefoon op het nachtkastje lag en niet is aangeraakt.. da's best een hoge energieconsumptie in standby.
de keuze van Samsung om er een kleinere batterij in te doen zodat de telefoon smaller zou zijn was een erg slechte keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |