SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 19-02-2013 04:45:21 ]F means you're fucked![]()
Mwa, nee...quote:Op maandag 18 februari 2013 14:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Niet echt, ik heb nog niet eerder echt last van mijn schenen gehad, dus kan het ook nog niet echt plaatsen, maar wil zeker voorkomen dat ik me ga overbelasten. Dus doe het dan maar uit voorzorg...
Maar: Is het dan gek dat ik de 7 en de 6 km in D2 loop en de 11,5 in D1?
Maar ik blijf er bij dat ik de trainingen niet aan zou passen...dan kan ik dat voor mezelf iedere keer wel doen, want ik voel altijd wel ergens watF means you're fucked![]()
Vorige topic is gesloten dus haak ik zo maar ff in op reactie YUR.
In principe wil ik iedereen aanraden een analyse te laten doen en op basis daarvan goede schoenen aan te schaffen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je als beginner niet direct 120+ euro uit wilt geven...Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik het risico op blessures in het begin niet groter wilde maken dan nodig was.
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?![]()
Hij zou zomaar goed kunnen zijn ja,maar of een schoen echt goed is voor je hangt af van je gewicht, voeten en loopstijlquote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef Noodlez het volgende:
In principe wil ik iedereen aanraden een analyse te laten doen en op basis daarvan goede schoenen aan te schaffen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je als beginner niet direct 120+ euro uit wilt geven...Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik het risico op blessures in het begin niet groter wilde maken dan nodig was.
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?
Ook mooi-weer-lopers lopen een risico om geblesseerd te raken. Ik wil niet zeggen dat je met verkeerde schoenen sowieso geblesseerd raakt, maar de kans is groter.
Net zoals ik niet kan beloven dat je met de juiste schoenen niet geblesseerd raakt
Er zijn in dit topic een aantal lopers die heel blij zijn geworden toen ze zich uiteindelijk toch maar wel schoenen gingen laten aanmeten. En er zijn ook mensen die geen problemen hebben gehad met het lopen op schoenen die ze gewoon op merk/kleur/prijs hebben uitgekozen
F means you're fucked![]()
Maakt niet uit of je een mooi weer loper bent. Als je antipronatie schoenen nodig hebt, kan het nooit goed zijn om op neutrale schoenen te lopen. Als je eenmaal weet wat voor soort schoen je nodig hebt zou je makkelijker zelf wat kunnen uitkiezen. Maar zelf laat ik als ik aan nieuwe schoenen toe ben gewoon weer een analyse maken. Ben sinds ik loop ook 10 kilo lichter bv.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:24 schreef Noodlez het volgende:
Is ook mijn dilemma, in de prijsklasse 50E-80E zijn er genoeg (volgens mij) prima schoenen te koop. Natuurlijk wil je geen blessures oplopen dus een goede schoen is belangrijk, maar voor een mooi-weer-loper is een schoen als deze (http://www.plutosport.nl/(...)eren-T12NQ-0139.html) wellicht ook prima?
Heb zojuist een bekertje gescoord in endomundo![]()
Moest 8x4 lopen volgens schema en toen zat ik op 7 km maar was nog lang niet thuis. heb er maar wat aan vastgeplakt en er een rondje van 10 van gemaakt. Wat een heerlijk loopweer!! Nu douchen en lekker 3 daagjes niksen (gister ook gelopen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okay, ik zal eens gaan varieren bij mijn duurlopen met D1 en D2.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Mwa, nee...
Maar ik blijf er bij dat ik de trainingen niet aan zou passen...dan kan ik dat voor mezelf iedere keer wel doen, want ik voel altijd wel ergens wat<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Kom ook maar weer eens kijkenHet gaat goed met de voorbereidingen voor de CPC
Dit weekend mijn eerste halve marathon gelopen (niet in wedstrijdverband). In voor mijn doen een lekkere tijd, 2 uur en 8 minuten. Dus heb een goal om op te richten over 3 weken
![]()
![]()
Misschien is mijn training van vanavond ook wel wat voor jou. Een rustige DL (uur) met 2 series van 5x30sec licht versnellen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Okay, ik zal eens gaan varieren bij mijn duurlopen met D1 en D2.F means you're fucked![]()
Jij hierquote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef linebear het volgende:
Kom ook maar weer eens kijkenHet gaat goed met de voorbereidingen voor de CPC
Dit weekend mijn eerste halve marathon gelopen (niet in wedstrijdverband). In voor mijn doen een lekkere tijd, 2 uur en 8 minuten. Dus heb een goal om op te richten over 3 weken
Ik wilde net de algemene vraag stellen hoe het zit met de mensen die in de challenge staan, maar volgens het schema dit jaar nog niet of nauwelijks gelopen hebben. Wellicht kun jij die vraag beantwoorden?quote:![]()
![]()
Dan maak ik er denk ik drie kwartier van met 2 series van 4x30 sec van. Die series zal ik dan proberen te lopen in D2 hoog te lopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Misschien is mijn training van vanavond ook wel wat voor jou. Een rustige DL (uur) met 2 series van 5x30sec licht versnellen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Oh ja, ik kan uit de challenge gehaald worden. Ga het niet op tig plekken bijhouden.
Maar mijn km stand staan voor 2013 op 183 km![]()
Mee eens.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Hij zou zomaar goed kunnen zijn ja,maar of een schoen echt goed is voor je hangt af van je gewicht, voeten en loopstijl
Ook mooi-weer-lopers lopen een risico om geblesseerd te raken. Ik wil niet zeggen dat je met verkeerde schoenen sowieso geblesseerd raakt, maar de kans is groter.
Net zoals ik niet kan beloven dat je met de juiste schoenen niet geblesseerd raakt
Er zijn in dit topic een aantal lopers die heel blij zijn geworden toen ze zich uiteindelijk toch maar wel schoenen gingen laten aanmeten. En er zijn ook mensen die geen problemen hebben gehad met het lopen op schoenen die ze gewoon op merk/kleur/prijs hebben uitgekozen
Voor mij was naar de winkel gaan logisch want ik wil gewoon zeker weten dat ze lekker zitten (verder dan dat dacht ik twee maanden geleden niet)
![]()
Ik heb hier nog nooit echt iets gepost, maar ik hem een dilemma en hoopte dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik heb eigenlijk mijn hele leven al last gehad van mijn knie, en dat is afgelopen jaar tot een dieptepunt gezakt waardoor ik niet meer kan sporten (Ik korfbal, was net overgeplaatst naar dames 1) Er is nooit een verklaring gevonden voor de pijn in mijn knie dus ben ik nu met een fysiotherapeut rustig het sporten weer aan het opbouwen en mijn spieren sterker aan het maken. Nu ben ik op het punt beland dat ik weer rustig aan het 'hardlopen' ben, of naja 30 seconde dribbelen en dan 1 minuut 30 wandelen, en dit gaan we dan verder uitbouwen.
Voorlopig zit korfballen er niet in, maar als het hardlopen straks wat beter gaat wil ik rustig wat meer zelfstandig bewegen, dit gaat met korfbal niet echt omdat er niet echt rustig aan de trainen valt in mijn team. Dus nu zat ik er aan te denken om dan zelf ook korte stukjes te gaan hardlopen, maar ik heb geen hardloopschoenen. En zodra ik weer kan korfballen ben ik ook niet echt van plan om te blijven lopen dus ik vroeg me af of jullie misschien goede tips hebben voor goedkope schoenen en wat dingen zin om op te letten.
Zo, dat was me een lang verhaalSorry!
![]()
Als je net begint en weinig wilt uitgeven, http://xeroshoes.com Kost een paar tientjes, past altijd. Je moet wel een goede loopstijl aannemen maar juist als je net begint met stukjes van 1-2-3 minuten rennen, is dat nog eenvoudig, veel makkelijker dan later overstappen. Er zijn als ik 't goed heb nog een aantal barefoot-stijl lopers hier, op onder andere de veel duurdere vibrams, maar waarom je die wilt kopen als 't zoveel goedkoper kan snap ik echt niet... er is zo'n idee onder hardlopers dat je als je gaat lopen eerst die schoenen moet kopen, en dat die goed en degelijk en dus ook meestal redelijk prijzig moeten zijn, maar bij barefoot running is 't juist andersom, minder is beter.
Of loop helemaal barefoot, da's gratis. Er zijn nog steeds weinig mensen die daar voor gaan, veel blijven roepen maar da's koud, maar da's vies, maar heel Nederland ligt onder het glas en de spijkers en harde stenen, maar als barefoot runner kan ik vertellen dat dat echt wel meevalt, het kan wel, het kan zelfs heel goed.![]()
Barefoot als beginner is bepaald geen goed advies denk ik, vooral met problematiek/eerdere blessures van de knie![]()
Ik zou zeggen: koop goede schoenen met geschikte demping als beginner. Blessures niet uitgesloten, maar komt iig niet door je schoen.
Of: doe dit niet, maar accepteer dat je op den duur wél last kunt krijgen van beginnende blessures.
Persoonlijk ben ik begonnen op een fitness schoen. Bij een beginners-schema niet een groot probleem, want je loopt nog best weinig. Ik kreeg op den duur enorme last van mijn knieen. Dit was direct weg toen ik goede schoenen had aangeschaft (na een loop-analyse).
Good luck!![]()
![]()
Mijn kniepeoblemen zijn volledig weg, sinds ik op fivefingers loopquote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Quoi het volgende:
Barefoot als beginner is bepaald geen goed advies denk ik, vooral met problematiek/eerdere blessures van de knie![]()
Ik zou zeggen: koop goede schoenen met geschikte demping als beginner. Blessures niet uitgesloten, maar komt iig niet door je schoen.
Of: doe dit niet, maar accepteer dat je op den duur wél last kunt krijgen van beginnende blessures.
Persoonlijk ben ik begonnen op een fitness schoen. Bij een beginners-schema niet een groot probleem, want je loopt nog best weinig. Ik kreeg op den duur enorme last van mijn knieen. Dit was direct weg toen ik goede schoenen had aangeschaft (na een loop-analyse).
Good luck!![]()
Het nut van gedempte hardloopschoenen is nog nooit hard gemaakt.
Ik adviseer om lekker barefoot(style) te gaan lopen.![]()
![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:20 schreef Quoi het volgende:
Ik zag trouwens gister iemand lopen op die 5-fingers..... Alsof Donald Duck langskwam!![]()
![]()
![]()
Ik ben zelf vast overtuigd dat 't de beste manier van lopen is, in ieder geval voor 'gewone' lopers; mijn postje was eigenlijk nog bedoeld voor Serinde en Noodlez enzo eerder vandaag, het berichtje van Cuppiecakes vlak boven de mijne was geplaatst terwijl ik aan het typen was, die zie ik nu pas nadat ik terug keek, 'eh, knie, heb ik wat gemist?'quote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Quoi het volgende:
![]()
Met knie blessures heb ik zelf geen ervaring, maar om me heen op barefoot-running groepen hoor ik wel met enige regelmaat van mensen die met gewoon hardlopen waren gestopt vanwege juist die knie blessures en nu barefoot weer lopen, zelfs lange afstanden. Dus ook dat zou op zich geen probleem moeten zijn... Je vangt tenslotte juist de schokken meer op met je voet en de gewrichten boven je voet -knie en heup enzo- krijgen minder harde schokken te verwerken. Demping in hardloop schoenen werkt lang niet zo goed als de meeste mensen denken, het lijkt wel lekker te voelen en natuulijk wordt er wel *wat* opgevangen van de klap van de landing, maar lang niet alles. Zie de bekende grafiekjes http://barefootrunning.fa(...)icsofFootStrike.html![]()
Wel eens geprobeerd?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef YUR het volgende:
Mij krijg je ook echt niet in die dingen hoor![]()
![]()
Quoi, is 23 maart in Naaldwijk misschien iets voor jou en mr. Q?
http://www.arcadehalvemarathon.nl/Home/
5km, 10km en HMF means you're fucked![]()
Nee, en dat hou ik voorlopig zoquote:
Laat me nou eerst maar eens een paar jaar wennen aan hardlopen in een strakke broek
Maar dan adviseer je een beginner om meteen barefoot of 5-fingers te gaan lopen... Dat zou ik gewoon niet doen. Daar hoort nl. dan toch een een bepaalde techniek bij.
Maar iedereen moet lekker lopen zoals 'ie wil hoorNicequote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef YUR het volgende:
Quoi, is 23 maart in Naaldwijk misschien iets voor jou en mr. Q?
http://www.arcadehalvemarathon.nl/Home/
5km, 10km en HMZal eens even in de agenda checken.....
![]()
Ik denk dat het wel aan te raden is voor een beginner...dan hoef je namelijk niet echt meer een bepaalde techniek af te lerenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:43 schreef Quoi het volgende:
Maar dan adviseer je een beginner om meteen barefoot of 5-fingers te gaan lopen... Dat zou ik gewoon niet doen. Daar hoort nl. dan toch een een bepaalde techniek bij.
Maar iedereen moet lekker lopen zoals 'ie wil hoor
[..]
NiceZal eens even in de agenda checken.....
Ja, maar eerst maar eens kijken of lopen wat voor je is, niet? Om nou meteen met voorvoetlanding etc. bezig te gaan.....quote:Op maandag 18 februari 2013 16:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel aan te raden is voor een beginner...dan hoef je namelijk niet echt meer een bepaalde techniek af te leren
Ben wel met je eens dat gewoontes beter aan te leren zijn, dan af te leren![]()
![]()
Mja, als je dan toch moet "leren" hardlopen, kun je het imo net zo goed meteen op je voor/middenvoet doen. Beginnen bij les 1 doe je tochquote:Op maandag 18 februari 2013 16:47 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, maar eerst maar eens kijken of lopen wat voor je is, niet? Om nou meteen met voorvoetlanding etc. bezig te gaan.....
Ben wel met je eens dat gewoontes beter aan te leren zijn, dan af te leren
Hierbij al mijn wedstrijden dit kwartaal voor in de OP
24-2-2013 - 3e Woolderesloop Hengelo --> http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/
• Masch1980 - 10km
17-3-2013 - 4e Woolderesloop Hengelo --> http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/
• Masch1980 - 10 of 15km
7-4-2013 - Halve van Hengelo --> http://www.halvevanhengelo.nl/
• Masch1980 - 15km
21-4-2013 - Enschede Marathon --> http://www.enschedemarathon.nl/
• Masch1980 - Halve Marathon![]()
Waarom nou altijd dit soort uitgebreide lijsten als ik TS benquote:Op maandag 18 februari 2013 16:49 schreef Masch1980 het volgende:
Hierbij al mijn wedstrijden dit kwartaal voor in de OP
24-2-2013 - 3e Woolderesloop Hengelo
• Masch1980 - 10km
17-3-2013 - 4e Woolderesloop Hengelo
• Masch1980 - 10 of 15km
7-4-2013 - Halve van Hengelo
• Masch1980 - 15km
21-4-2013 - Enschede Marathon
• Masch1980 - Halve Marathon
Ik mis de linkjes nog
Daarom juist! Waarom eerst mensen met haklanding en 'demping' (waar ik dus niet in geloof) laten lopen, om dan pas als ze 5 of 10km op een andere manier lopen, een heel andere houding aan te leren? Daarbij gaat het juist zovaak mis, mensen die al vele kilometers met haklanding lopen en dan te snel gaan veranderen, of eenmaal zo aan hun landing gewend zijn dat ze die niet meer goed krijgen aangepast.... als je begint, loop je sowieso nog pas kleine stukjes, dus de afstand/overbelasting is al een minder groot probleem, en iets direct goed aanleren is altijd makkelijker dan een gewoonte totaal veranderen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:43 schreef Quoi het volgende:
Maar dan adviseer je een beginner om meteen barefoot of 5-fingers te gaan lopen... Dat zou ik gewoon niet doen. Daar hoort nl. dan toch een een bepaalde techniek bij.![]()
sorryquote:Op maandag 18 februari 2013 16:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom nou altijd dit soort uitgebreide lijsten als ik TS ben
Ik mis de linkjes nog
Ik heb de linkjes erbij gezet![]()
Ik ben zelf geswitched van haklanding naar midden/voorvoetlanding. Kostte inderdaad wat extra tijd, maar gelukkig heb ik er geen blessures door opgelopenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Daarom juist! Waarom eerst mensen met haklanding en 'demping' (waar ik dus niet in geloof) laten lopen, om dan pas als ze 5 of 10km op een andere manier lopen, een heel andere houding aan te leren? Daarbij gaat het juist zovaak mis, mensen die al vele kilometers met haklanding lopen en dan te snel gaan veranderen, of eenmaal zo aan hun landing gewend zijn dat ze die niet meer goed krijgen aangepast.... als je begint, loop je sowieso nog pas kleine stukjes, dus de afstand/overbelasting is al een minder groot probleem, en iets direct goed aanleren is altijd makkelijker dan een gewoonte totaal veranderen.F means you're fucked![]()
Waarom nou niet zodat ik hem gewoon kan copy/pastenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
sorry
Ik heb de linkjes erbij gezet
Dat barefoots lijkt me eerlijk gezegd toch niet echt iets hoor. Ik merk dat als ik de hele dag op sokken door het huis loop, of lang sta zonder schoenen dat ik dan makkelijk last krijg van mijn knie/rug. Loop je daar gewoon mee op bestrating dan? Of in het bos?![]()
Ik snap je betoogquote:Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Daarom juist! Waarom eerst mensen met haklanding en 'demping' (waar ik dus niet in geloof) laten lopen, om dan pas als ze 5 of 10km op een andere manier lopen, een heel andere houding aan te leren? Daarbij gaat het juist zovaak mis, mensen die al vele kilometers met haklanding lopen en dan te snel gaan veranderen, of eenmaal zo aan hun landing gewend zijn dat ze die niet meer goed krijgen aangepast.... als je begint, loop je sowieso nog pas kleine stukjes, dus de afstand/overbelasting is al een minder groot probleem, en iets direct goed aanleren is altijd makkelijker dan een gewoonte totaal veranderen.Maar ik heb m.i. een goede techniek, maar geen barefoot/5-fingers schoenen. Zou je me dan nog steeds willen overtuigen over te stappen?
![]()
Ik zou best barefoot willen, maar met teenslippers heb ik hele slechte ervaringen (ontstoken kloven tussen mijn tenen) en die fivefingers ... elke teen in een apart rubber vakje lijkt me niet lekker zitten. De afgelopen twee jaar ben ik al van 12 mm drop naar 4 mm gegaan, en van hak naar voorvoet. De stap naar 0 mm kan ik voor mijn gevoel nu ook wel maken. Overigens heb ik schoenen met demping altijd al vermeden om verschillende redenen.![]()
Over al dat natural running: het lijkt me op zich wel wat en zeker de gedachte erachter kan ik inkomen, maar ik heb nu schoenen tegen flinke overpronatie. Loop ik dan m'n benen dan niet aan gort als ik dat soort schoenen ga gebruiken?![]()
In principe doe je de pronatie te niet door niet op je hak te landen. Denk ikquote:Op maandag 18 februari 2013 17:36 schreef Arquero het volgende:
Over al dat natural running: het lijkt me op zich wel wat en zeker de gedachte erachter kan ik inkomen, maar ik heb nu schoenen tegen flinke overpronatie. Loop ik dan m'n benen dan niet aan gort als ik dat soort schoenen ga gebruiken?
Dit dus!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef streamnl het volgende:
@Jumparound!
Nice foto!! En een nette tijd neergezet!!
Verder, Arquero ik ben van diezelfde super overpronatie schoenen naar neutraal gegaan dankzij een aanpassing in looptechniek![]()
![]()
Donderdag naar de podotherapeut. Ik ben heel benieuwd wat die te zeggen heeft over m'n poezelige voetjes.
GotC, hoe gaat het met jouw voetje?![]()
Wat fijn!!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef GotC het volgende:
Gaat eigenlijk gewoon goed, thanks for askingGa straks 2x20 min lopen,ben benieuwd!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef streamnl het volgende:
@Jumparound!
Nice foto!! En een nette tijd neergezet!!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Kan iemand mij vermelden in de op:[/b]
1
2[b]08 december 2013 - Bruggenloop (Rotterdam)
• _zeddicus_ - 15
Iemand ervaring met de 3 plassenloop in Zoetermeer of dobbeloop in nootdorp? Ik zoek nog een leuke wedstrijd 5 of 10 voor a.s. zondag.![]()
Je moet heel rustig opbouwen, met een paar minuten per week. Ik ben zelf een paar keer te hard van stapel gelopen, daardoor wat blessures/overbelasting opgelopen. Na een jaar gaat het nu redelijk probleemloos, wel zijn m'n kuiten nu twee keer zo dikquote:Op maandag 18 februari 2013 17:36 schreef Arquero het volgende:
Over al dat natural running: het lijkt me op zich wel wat en zeker de gedachte erachter kan ik inkomen, maar ik heb nu schoenen tegen flinke overpronatie. Loop ik dan m'n benen dan niet aan gort als ik dat soort schoenen ga gebruiken?![]()
![]()
Ik ben in een goede buiquote:Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom nou niet zodat ik hem gewoon kan copy/pasten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11[b]24-2-2013 - [url=http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/]3e Woolderesloop Hengelo[/url][/b]
[*] Masch1980 - 10km
[b]17-3-2013 - [url=http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/]4e Woolderesloop Hengelo[/url][/b]
[*] Masch1980 - 10 of 15km
[b]7-4-2013 - [url=http://www.halvevanhengelo.nl/]Halve van Hengelo[/url][/b]
[*] Masch1980 - 15km
[b]21-4-2013 - [url=http://www.enschedemarathon.nl/]Enschede Marathon[/url][/b]
[*] Masch1980 - Halve Marathon[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik merk ook dat ik misschien iets te snel ga nu op mijn 5Fingers, mijn kuiten gaat goed, daar geen spierpijn meer, maar als ik neerkom op mijn voorvoet dan heb ik wat last. Zondag tijdens het rondje op de 5Fingers trouwens na een klein tijdje al geen last meer, maar ik voel het nog wel als ik mijn voet beweeg. Beetje aan de kant van mijn kleine tenen daar waar je neerkomt. Dus nu weer even rust pakken en dan iets rustiger opbouwen.
Zelf dacht ik trouwens ook nooit in dat soort schoenen te gaan lopen, met die tenen. Maar ik heb er eigenlijk al heel snel geen problemen meer mee. Vind het juist wel leuk om de reacties te bekijken van de mensen dus ga ook vaak juist stukken lopen waar er veel mensen wandelen. Maar veel mensen letten er niet eens op, kijken vaak alleen naar mijn gezicht als ze groeten. Wel 2 of 3 keer leuke reacties gehad van bijvoorbeeld een moeder tegen haar kinderen; 'Zag je dat, wat een leuke schoenen
'. Etc, geen negatieve reacties in ieder geval. Maar misschien is dat al weer anders in de stad ofzo.
En over de stap van 4mm drop naar 0mm drop, dat kan je nog best eens tegenvallen. Ik liep ook al een tijd op de Kinvara met 4mm drop en dat ging allemaal voorspoedig. Ook lange afstanden gelopen, zevenheuvelenloop, 20km in training en dergelijke. Maar toen ik de eerste keer had gerend op mijn 5Fingers was het toch echt heel wat anders. Meteen dikke spierpijn in mijn kuiten de dag erna en je voelt gewoon dat je het echt niet lang volhoud, die 2 minuten rennen die ik de eerste keer deed waren echt wel genoeg. Maar dan zijn de 5Fingers ook wel redelijk extreem, misschien is het iets makkelijk in NB Minimus of Merrels, maar daar heb ik geen ervaring mee.
En toch zou ik het ook iedereen aanraden!!!![]()
![]()
Toch in de sneeuw of regen zijn m'n VFFs niet optimaal![]()
![]()
![]()
Tijdens de afgelopen safarirun... Kouwe voetjes... Binnenkort een paar vibram trailschoenen halen.![]()
Ik loop overal op, m'n meeste routes zijn gemengd, zowel bos als geasfalteerd fietspad. Vind ik 't leukste en is volgens mij ook het beste, om gevarieerd te trainen. M'n 7 km die ik vandaag gelopen heb had ongeveer 4km verhard, 4km onverhard.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef Cuppiecake het volgende:
Dat barefoots lijkt me eerlijk gezegd toch niet echt iets hoor. Ik merk dat als ik de hele dag op sokken door het huis loop, of lang sta zonder schoenen dat ik dan makkelijk last krijg van mijn knie/rug. Loop je daar gewoon mee op bestrating dan? Of in het bos?
En tsja, hoe iedereen staat/loopt is ook individueel, als je het idee hebt dat je zonder schoenen niet goed uit de voeten kan, dan moet je toch ook naar je lichaam luisteren. Heb je altijd al snel last van je knieen gehad als je zonder schoenen liep? Ik kan me daar zelf weinig voorstelling bij maken, ik kan hele dagen lopen en staan zonder enig probleem, juist gewoon blootsvoets, maar als je je hele leven aan hakken (en dan bedoel ik echt niet hele hoge hakken, maar ook 'gewone' verhoogde hakken) enzo gewend bent, dan is je lijf er wel naar gaan staan denk ik... Ik heb m'n hele leven thuis m'n schoenen uit gedaan, hoefde niet van m'n ouders en zij liepen zelf gewoon met buiten-schoenen in huis, maar ik deed bij de deur m'n schoenen al uit ook toen ik ze buiten nog wel droeg...![]()
Ach, als je tevreden bent over hoe je loopt, geen blessures hebt, en het geld hebt om die schoenen met demping te kopen, loop dan gewoon lekker door.. ik ben ook altijd groot fan van de uitspraak 'don't touch a running system'.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik snap je betoogMaar ik heb m.i. een goede techniek, maar geen barefoot/5-fingers schoenen. Zou je me dan nog steeds willen overtuigen over te stappen?
Als 't voor jouw goed werkt, lekker blijven lopen!
Maar als ik van mensen hoor dat ze weinig geld (over?)hebben voor schoenen, en zeker als ze toch nog pas beginnen dus nog niet vast zitten in een bepaalde vorm, ja dan raad ik 't wel degelijk aan, ten minste om eens in overweging te nemen. Het is simpelweg veel goedkoper. Die sandaaltjes gaan vanaf $19.95 plus verzendkosten, da's omgerekend nog geen 20 euro, en echt barefoot is gratis. Of je nu een aanhanger bent van barefoot-stijl of gedempte schoenen, de combinatie van wel 'normaal' haklanden maar nauwelijks demping van een paar goedkope gympies is in ieder geval zwaar af te raden.![]()
Leuke foto's Tarahumara! Zijn de VFF's zo koud dan? Het valt mij op dat ik in m'n huaraches heel best door de sneeuw kan, zelfs door de slush heen enzo, gewoon dat laagje rubber onder m'n voet maakt al een wereld van verschil met zomaar op de sneeuw lopen... maar ja ik ben dan ook wel veel gewend. Ik doe bij kou van die 80s beenwarmers aan voor m'n onderbenen, dat helpt de bloedsomloop goed op gang te houden. Daar loop ik nu ook nog mee, en nog wel een tijdje, tot 't echt lekker weer wordt, 10+ ofzo. Bij de vorst-dagen de afgelopen weken had ik bij thuiskomst vooral hele koude bovenbenen, tijdens het lopen voelde ik 't niet eens zo erg maar als ik binnen in het verwarmde huis kwam, werden ze echt even rood-gloeiend, en ook gewoon een branderig/jeukerig gevoel aan de huid. Ik loop wel lang-lang natuurlijk maar m'n lange hardloopbroek is toch nog altijd vrij dunne stof, en zeker die wind die we vorige week een aantal keer hadden, leek er dwars doorheen te gaan.![]()
Stoere foto's! Ik vond de safari-run al koud met m'n gewone schoenen!!quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef Tarahumara het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijdens de afgelopen safarirun... Kouwe voetjes... Binnenkort een paar vibram trailschoenen halen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ze zijn niet waterdicht, dat maakt het soms wat koud. Na een half uurtje went het wel. Bij alleen maar vrieskou heb ik er geen last van, dan heb ik nog steeds zweetvoeten.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:02 schreef Sheriam het volgende:
Leuke foto's Tarahumara! Zijn de VFF's zo koud dan? Het valt mij op dat ik in m'n huaraches heel best door de sneeuw kan, zelfs door de slush heen enzo, gewoon dat laagje rubber onder m'n voet maakt al een wereld van verschil met zomaar op de sneeuw lopen... maar ja ik ben dan ook wel veel gewend. Ik doe bij kou van die 80s beenwarmers aan voor m'n onderbenen, dat helpt de bloedsomloop goed op gang te houden. Daar loop ik nu ook nog mee, en nog wel een tijdje, tot 't echt lekker weer wordt, 10+ ofzo. Bij de vorst-dagen de afgelopen weken had ik bij thuiskomst vooral hele koude bovenbenen, tijdens het lopen voelde ik 't niet eens zo erg maar als ik binnen in het verwarmde huis kwam, werden ze echt even rood-gloeiend, en ook gewoon een branderig/jeukerig gevoel aan de huid. Ik loop wel lang-lang natuurlijk maar m'n lange hardloopbroek is toch nog altijd vrij dunne stof, en zeker die wind die we vorige week een aantal keer hadden, leek er dwars doorheen te gaan.( je moet ze geregeld even in de wasmachine gooien, of even buiten hangen)
![]()
quote:Mooie foto, Zeddie-like en zweefmomentje
lachen ook die koukleumende SpanjolenCatalanen met keelbandjes en lange mouwenFeyenoord!!! * Barça![]()
Jullie lullen echt veel
Vrijdag heb ik 2 fysio afspraken: in de ochtend bij mijn eigen, en in de avond bij Run2day. Misschien een beetje veel van het goede, maar mijn eigen fysio loopt zelf niet hard. De fysio van Run2day wel, en zijn mening en advies zou ik dan ook graag horen. Naar beide moet ik mijn schoeisel meenemen, ben benieuwd..![]()
Mooie test: zeggen ze hetzelfde?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:04 schreef Nirak het volgende:
Jullie lullen echt veel
Vrijdag heb ik 2 fysio afspraken: in de ochtend bij mijn eigen, en in de avond bij Run2day. Misschien een beetje veel van het goede, maar mijn eigen fysio loopt zelf niet hard. De fysio van Run2day wel, en zijn mening en advies zou ik dan ook graag horen. Naar beide moet ik mijn schoeisel meenemen, ben benieuwd..![]()
![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 20:03 schreef Quoi het volgende:
2x20 min GotCWat ga je rap! Kan het nog gaan lukken om mee te lopen met de CPC 5k?
Nou, ik mag m'n startnummer dus niet overzetten naar een 5km (met tijdsregistratie. Zonder mag wel).
Maar ik kwam dus tijdens m'n loopje Yur met z'n loopgroep tegen. Dus ik ben met Yur mee terug gelopen naar HAAG, daar lekker gekletstGa denk ik toch gewoon starten bij de 10km, heeeel relaxed op 7:00min/km en ik zie wel
Woensdag weer met m'n ultra-langzame-groepje lopen![]()
![]()
Geweldig!quote:Op maandag 18 februari 2013 21:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou, ik mag m'n startnummer dus niet overzetten naar een 5km (met tijdsregistratie. Zonder mag wel).
Maar ik kwam dus tijdens m'n loopje Yur met z'n loopgroep tegen. Dus ik ben met Yur mee terug gelopen naar HAAG, daar lekker gekletstGa denk ik toch gewoon starten bij de 10km, heeeel relaxed op 7:00min/km en ik zie wel
Woensdag weer met m'n ultra-langzame-groepje lopenGoed hoor! Dat moet dan wel een triomfmomentje op gaan leveren, die finish.
![]()
Nou, bij mij ging het niet goed vandaag. Vijfde keer dat ik ging, en de bedoeling was om les 4 van Evy te doen (1 + 1 + 3+3 + 2 minuten rennen). Afgelopen vrijdag had ik ook al zere voeten en schenen, en dat was vandaag nog veel erger. Ik ben gestopt na de 2x3 minuten rennen, maar moet er erg aan wennen om zo te luisteren naar mijn lichaam.
Ook heb ik gemerkt dat het 's ochtends rennen misschien voorlopig ook nog wel niks is. Ik ben vanmorgen voor mijn gevoel toch te lang door gegaan en moet dan NOG een hele dag lopen.
En verder ben ik verkouden/grieperig, dus dat zou ook nog wel eens mee kunnen spelen.
Ik baal er stevig van, probeerde erg rustig te beginnen (Evy) maar kennelijk is het nog niet rustig genoeg...
Wat kan ik toen tegen voet- en scheenpijn? Mijn scheenbenen doen zeer aan de buitenkant van mijn schenen. En hoe nu verder? ik wilde woensdag terwijl ik in Frankrijk ben maar weer terug naar de lessen van de eerste week, maar misschien is zelfs dat al teveel.![]()
Misschien je vorm aanpassen. Landen op de middenvoet onder je zwaartepunt etc. Ikzelf ben mezelf nu echt aan het dwingen daar op te letten en het lijkt vooralsnog beter te gaan. Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het schijnt dat de meeste blessures ontstaan door slechte vorm.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:16 schreef Twinky het volgende:
Wat kan ik toen tegen voet- en scheenpijn? Mijn scheenbenen doen zeer aan de buitenkant van mijn schenen. En hoe nu verder? ik wilde woensdag terwijl ik in Frankrijk ben maar weer terug naar de lessen van de eerste week, maar misschien is zelfs dat al teveel.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Van 12mm naar 8mm ging me vrij makkelijk af. De transitie van 8mm naar 4mm heeft meer moeite gekost, daar heb ik rustig een jaar over gedaan. Wel heb ik heel lang het gevoel gehad dat mijn anatomie niet compatibel was met nog minder drop, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat 0mm ook moet kunnen, alhoewel ik niet verwacht binnen twee maanden een HM op 0mm te voltooien.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:21 schreef Jero_nimo het volgende:
...
En over de stap van 4mm drop naar 0mm drop, dat kan je nog best eens tegenvallen. Ik liep ook al een tijd op de Kinvara met 4mm drop en dat ging allemaal voorspoedig. Ook lange afstanden gelopen, zevenheuvelenloop, 20km in training en dergelijke. Maar toen ik de eerste keer had gerend op mijn 5Fingers was het toch echt heel wat anders. Meteen dikke spierpijn in mijn kuiten de dag erna en je voelt gewoon dat je het echt niet lang volhoud, die 2 minuten rennen die ik de eerste keer deed waren echt wel genoeg. Maar dan zijn de 5Fingers ook wel redelijk extreem, misschien is het iets makkelijk in NB Minimus of Merrels, maar daar heb ik geen ervaring mee.Heb je de 5 of de 10 gelopen?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef Tarahumara het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijdens de afgelopen safarirun... Kouwe voetjes... Binnenkort een paar vibram trailschoenen halen.![]()
Vaak stamp je dan gewoon teveel met de voeten. Je moet proberen dan wat lichter te lopen, tja kan het niet zo goed uitleggenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:20 schreef Onama het volgende:
[..]
Misschien je vorm aanpassen. Landen op de middenvoet onder je zwaartepunt etc. Ikzelf ben mezelf nu echt aan het dwingen daar op te letten en het lijkt vooralsnog beter te gaan. Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het schijnt dat de meeste blessures ontstaan door slechte vorm.![]()
Ik zou zeggen, luister naar je lichaam en neem even een weekje rust. Zijn je schoenen verder goed? En je techniek? Warming up?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:16 schreef Twinky het volgende:
Nou, bij mij ging het niet goed vandaag. Vijfde keer dat ik ging, en de bedoeling was om les 4 van Evy te doen (1 + 1 + 3+3 + 2 minuten rennen). Afgelopen vrijdag had ik ook al zere voeten en schenen, en dat was vandaag nog veel erger. Ik ben gestopt na de 2x3 minuten rennen, maar moet er erg aan wennen om zo te luisteren naar mijn lichaam.
Ook heb ik gemerkt dat het 's ochtends rennen misschien voorlopig ook nog wel niks is. Ik ben vanmorgen voor mijn gevoel toch te lang door gegaan en moet dan NOG een hele dag lopen.
En verder ben ik verkouden/grieperig, dus dat zou ook nog wel eens mee kunnen spelen.
Ik baal er stevig van, probeerde erg rustig te beginnen (Evy) maar kennelijk is het nog niet rustig genoeg...
Wat kan ik toen tegen voet- en scheenpijn? Mijn scheenbenen doen zeer aan de buitenkant van mijn schenen. En hoe nu verder? ik wilde woensdag terwijl ik in Frankrijk ben maar weer terug naar de lessen van de eerste week, maar misschien is zelfs dat al teveel.
Je lichaam moet waarschijnlijk ontzettend wennen aan deze vorm van inspanning. Spieren en conditie passen zich redelijk snel aan, maar pezen en gewrichten niet. Het is heel normaal dat je pijntjes hebt, maar als ze blijvend zijn dan moet je je lichaam tijd gunnen om meer te herstellen.know'm sayin?
word? word.![]()
Hier trouwens een hele interessante aflevering van pavlov, ken het zelf verder niet, maar werd hierop gewezen door een medeloper. Vanaf 22.45 gaat het over looptechniek, ook waar jullie het op dit moment over hebben. Maar daar wordt goed uitgelegd over het hoe en wat. Helaas minder over de techniek zelf, maar goed. In ieder geval leuk om even te kijken, de rest is ook wel interessant, over afvallen en beweging en dergelijke.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1326256![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben in een goede bui:
[ code verwijderd ]
En Masch1980, volgende keer graag goed aanleveren. Je kunt het voorbeeld gewoon uit de OP halen. Namens de feestcommissie: bedankt!F means you're fucked![]()
Gewoon lekker ontspannen lopen en genietenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Woensdag weer met m'n ultra-langzame-groepje lopen![]()
![]()
Dat denk ik ookquote:Op maandag 18 februari 2013 21:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Geweldig!Goed hoor! Dat moet dan wel een triomfmomentje op gaan leveren, die finish.
Minpuntje: M'n Garmin wil niet meer aan.![]()
![]()
Ik heb je toegevoegd.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:00 schreef _Zeddicus_ het volgende:
Kan iemand mij vermelden in de op:
[ code verwijderd ]
[/b]
Iemand ervaring met de 3 plassenloop in Zoetermeer of dobbeloop in nootdorp? Ik zoek nog een leuke wedstrijd 5 of 10 voor a.s. zondag.
En ik heb geen ervaring met de 3plassenloop of de dobbeloop, ondanks dat ze wel in de buurt zijn. Ik kan me ook niet herinneren dat 1 van deze lopen ooit voorbij is gekomen in dit topicF means you're fucked![]()
hmm, lastig. Ik heb mega-platvoeten incl. harde zolen die in mijn ook nog eens corrigerende schoenen gaan. Ik probeer op de buitenkant van middenvoet te landen, en dan als er druk op komt te gaan zoals het gaat... Lichter lopen klinkt als iets waar ik op kan letten! Dankjequote:Op maandag 18 februari 2013 21:22 schreef Piethur het volgende:
[..]
Vaak stamp je dan gewoon teveel met de voeten. Je moet proberen dan wat lichter te lopen, tja kan het niet zo goed uitleggen
Een weekje rust vind ik jammer nu, ik ben pas anderhalve week bezigquote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef alors het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, luister naar je lichaam en neem even een weekje rust. Zijn je schoenen verder goed? En je techniek? Warming up?
Je lichaam moet waarschijnlijk ontzettend wennen aan deze vorm van inspanning. Spieren en conditie passen zich redelijk snel aan, maar pezen en gewrichten niet. Het is heel normaal dat je pijntjes hebt, maar als ze blijvend zijn dan moet je je lichaam tijd gunnen om meer te herstellen.Ik heb net nieuwe schoenen gekocht (vandaag voor het eerst daarop gerend), dus dat kan het niet zijn. Techniek weet ik niet
warming up is stevig wandelen, knietjes hoog en hakken-billen een stukje...
Stom lichaam dat hij het niet gewoon kanhet lijkt best goed te gaan, ik kan ook veel sneller nu voor de bus rennen enzo
maar het is nogal wat om het een aantal keer per week te doen.
Ik vind het lastig, want het lijkt zo weinig (10 minuten rennen in totaal, 3x pw), maar kennelijk heeft het dus zo veel effect!![]()
Die nieuwe schoenen kunnen het juist wel zijn. Ik heb de eerste 2 a 3 keer lopen in mijn nieuwe schoenen ook altijd ff lastquote:Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef Twinky het volgende:
[..]
hmm, lastig. Ik heb mega-platvoeten incl. harde zolen die in mijn ook nog eens corrigerende schoenen gaan. Ik probeer op de buitenkant van middenvoet te landen, en dan als er druk op komt te gaan zoals het gaat... Lichter lopen klinkt als iets waar ik op kan letten! Dankje
[..]
Een weekje rust vind ik jammer nu, ik ben pas anderhalve week bezigIk heb net nieuwe schoenen gekocht (vandaag voor het eerst daarop gerend), dus dat kan het niet zijn. Techniek weet ik niet
warming up is stevig wandelen, knietjes hoog en hakken-billen een stukje...
Stom lichaam dat hij het niet gewoon kanhet lijkt best goed te gaan, ik kan ook veel sneller nu voor de bus rennen enzo
maar het is nogal wat om het een aantal keer per week te doen.
Ik vind het lastig, want het lijkt zo weinig (10 minuten rennen in totaal, 3x pw), maar kennelijk heeft het dus zo veel effect!F means you're fucked![]()
Dat gaat sowieso lukkenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:27 schreef Nirak het volgende:
[..]
Gewoon lekker ontspannen lopen en genieten![]()
![]()
Ja, probeer lichter je voeten neer te zetten. Dit hielp bij een vriend van mij heel erg. Je ziet sommige mensen zo licht huppelen alsof het amper energie komt en je ziet mensen stampen en ploeteren. Vooral op de lange afstand ga je het vreselijk merken als je hard land met je voetenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef Twinky het volgende:
[..]
hmm, lastig. Ik heb mega-platvoeten incl. harde zolen die in mijn ook nog eens corrigerende schoenen gaan. Ik probeer op de buitenkant van middenvoet te landen, en dan als er druk op komt te gaan zoals het gaat... Lichter lopen klinkt als iets waar ik op kan letten! Dankje
[..]![]()
* YUR schijnt een huppelaar te zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 21:31 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ja, probeer lichter je voeten neer te zetten. Dit hielp bij een vriend van mij heel erg. Je ziet sommige mensen zo licht huppelen alsof het amper energie komt en je ziet mensen stampen en ploeteren. Vooral op de lange afstand ga je het vreselijk merken als je hard land met je voeten
Die heb ik zondagmorgen zitten kijken. Met Yoep van Deudenogwattes... Het verschil in druk/klappen op de gewrichten is vele malen minder bij een middenvoet/voorvoetlanding dan bij traditioneel haklanden. Verder niet veel diepgang op looptechniek, want daar is niet genoeg zendtijd voor. Maar wel interessante uitzendingquote:Op maandag 18 februari 2013 21:26 schreef Jero_nimo het volgende:
Hier trouwens een hele interessante aflevering van pavlov, ken het zelf verder niet, maar werd hierop gewezen door een medeloper. Vanaf 22.45 gaat het over looptechniek, ook waar jullie het op dit moment over hebben. Maar daar wordt goed uitgelegd over het hoe en wat. Helaas minder over de techniek zelf, maar goed. In ieder geval leuk om even te kijken, de rest is ook wel interessant, over afvallen en beweging en dergelijke.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1326256![]()
![]()
Mag door de duinen ook?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:32 schreef Piethur het volgende:
[..]
Huppel je graag als een hinde over de heide?
Ik ben zo'n kamerolifant...
Ben vanavond om te testen paar keer door de huiskamer gehuppeld om het verschil te horen (want kruipruimte onder huis). Je hoort het verschil ook heel goed![]()
![]()
Ik ook wel, maar dan moet ik zo ver huppelenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:34 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik ben de beroerdste niet, mag zelf altijd graag stukje heide meepikken dus vandaar.
Wat zijn jouw tijden dan, ben wel benieuwd hoe snel jij huppeltquote:Op maandag 18 februari 2013 21:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar dan moet ik zo ver huppelen![]()
Ik had het over ver he?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:35 schreef Piethur het volgende:
[..]
Wat zijn jouw tijden dan, ben wel benieuwd hoe snel jij huppelt
Ik liep in oktober 1.44 op de halve. In januari liep ik in Egmond met de handrem lichtjes aangetrokken 1.45, dus er zit nog wel wat in.
Momenteel in training voor de marathon van RotterdamF means you're fucked![]()
Typisch genoeg is het dichtstbijzijnde iets wat uberhaupt op "heide" lijkt, het dorpje Ter Heijde. Maar dat ligt dat weer wel midden in de duinen
Jump is degene die je over de heide ziet huppelen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:32 schreef Piethur het volgende:
[..]
Huppel je graag als een hinde over de heide?![]()
![]()
Die springtquote:Op maandag 18 februari 2013 21:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Jump is degene die je over de heide ziet huppelen.
Netjes hoor, ik hm 1.48 (mijn eerste) . 10 km snelste was 39,53quote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik had het over ver he?
Ik liep in oktober 1.44 op de halve. In januari liep ik in Egmond met de handrem lichtjes aangetrokken 1.45, dus er zit nog wel wat in.
Momenteel in training voor de marathon van Rotterdam![]()
Ja ik ook, ik heb dat altijd al gehad, ik kan ook gewoon niet haklopen, dan voel ik me net een heftig stampende olifant, het voelt gewoon onnatuurlijk.quote:know'm sayin?
word? word.![]()
10km is mijn pr nu 45 minuten, maar die heb ik al een tijdje niet meer voluit gelopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:39 schreef Piethur het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik hm 1.48 (mijn eerste) . 10 km snelste was 39,53
Dat komt allemaal later dit jaar wel weer
Jij hebt een iets ander doel momenteelquote:Op maandag 18 februari 2013 21:40 schreef YUR het volgende:
[..]
10km is mijn pr nu 45 minuten, maar die heb ik al een tijdje niet meer voluit gelopen.
Dat komt allemaal later dit jaar wel weer![]()
![]()
Moeilijke afstand vind ik dat. 5km is bijna gewoon volgas maar tien kilometer is erg lastig inschatten.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:40 schreef YUR het volgende:
[..]
10km is mijn pr nu 45 minuten, maar die heb ik al een tijdje niet meer voluit gelopen.
Dat komt allemaal later dit jaar wel weer![]()
Laatst nieuwe asics gehaald minimalistisch, mijn vriendin kon meteen zien dat ik meer voorvoet/middenvoet had op dat soort schoenen tijdens het test loopje in de winkel.![]()
Ik heb nog nooit een 5k-wedstrijd gelopenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Moeilijke afstand vind ik dat. 5km is bijna gewoon volgas maar tien kilometer is erg lastig inschatten.
Heelhuids en goed getraind aan de start verschijnenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:41 schreef GotC het volgende:
[..]
Jij hebt een iets ander doel momenteel
Welke heb je nu gehaald?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Laatst nieuwe asics gehaald minimalistisch, mijn vriendin kon meteen zien dat ik meer voorvoet/middenvoet had op dat soort schoenen tijdens het test loopje in de winkel.F means you're fucked![]()
Ik was van plan om woensdag na college even langs de Run2Day of de Hardloopwinkel in Amsterdam te gaan om te kijken voor iets minimalistischers voor erbij, maar ik wacht de podotherapeut maar even braaf af. Ik ben ook wel benieuwd wat haar mening is over mijn huidige schoenen (die moet ik meenemen). En donderdagavond verwacht ik weer te kunnen trainenDe luiheid begint nu toch wel heel erg toe te slaan.
![]()
Run2day heb je ook in Hoogeveen, ga daar binnenkort eens langs. Moet ook maar eens aan nieuwe schoenen vrees ik. Mijn huidige schoenen waren iets van 15 euro en zijn beetje aan vervanging toe. Goeie winkel?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:44 schreef hatsaflats het volgende:
Ik was van plan om woensdag na college even langs de Run2Day of de Hardloopwinkel in Amsterdam te gaan om te kijken voor iets minimalistischers voor erbij, maar ik wacht de podotherapeut maar even braaf af. Ik ben ook wel benieuwd wat haar mening is over mijn huidige schoenen (die moet ik meenemen). En donderdagavond verwacht ik weer te kunnen trainenDe luiheid begint nu toch wel heel erg toe te slaan.
![]()
Asics lyte 33 2. Nog slechts 5 km op gelopen. Kan er nog weinig over zeggen behalve dat ze wel opvallend zijn.![]()
![]()
GotC, ik had ook problemen met mijn Garmin. Kreeg ik niet meer aan. Met een kleine software-update was het weer okDobbeloop nog nooit gedaan. Mooi gebied welquote:Op maandag 18 februari 2013 19:00 schreef _Zeddicus_ het volgende:
Kan iemand mij vermelden in de op:
[ code verwijderd ]
[/b]
Iemand ervaring met de 3 plassenloop in Zoetermeer of dobbeloop in nootdorp? Ik zoek nog een leuke wedstrijd 5 of 10 voor a.s. zondag.
Die zondag is er ook de Bertusloop, dáár heb ik wel ervaring mee. Dichtbij, snel parcours, leuk sfeertje, 5 en 10k.![]()
Ik heb mij gisteren met paar vrienden ingeschreven voor de Bonifatiusrun in Friesland, iemand ervaringen mee?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:50 schreef Quoi het volgende:
GotC, ik had ook problemen met mijn Garmin. Kreeg ik niet meer aan. Met een kleine software-update was het weer ok
[..]
Dobbeloop nog nooit gedaan. Mooi gebied wel
Die zondag is er ook de Bertusloop, dáár heb ik wel ervaring mee. Snel parcours, leuk sfeertje, 5 en 10k.![]()
Geen idee, maar hier in Alkmaar is in ieder geval de Pure serie van Brooks niet te vinden en daar wil ik graag iets van uitproberen. Maar het verschilt volgens mij ook wel per filiaal, en dan heb je vast ook nog goede en minder goede werknemers (heel iets anders, maar ik ging laatst een nieuwe elektrische piano kopen (vrij grote uitgave wel) en die wilde ik eigenlijk niet bij de ene winkel kopen omdat de vent die me "hielp" zo'n ontzettende eikel was. De keer daarna trof ik iemand anders die me wel heel goed hielp en die me dan ook een piano heeft verkocht. Of de Run2Day in Amsterdam goed is zegt dus niet zoveel over Hoogeveen, en dan ligt het er nog aan wie je treft).quote:Op maandag 18 februari 2013 21:48 schreef Piethur het volgende:
[..]
Run2day heb je ook in Hoogeveen, ga daar binnenkort eens langs. Moet ook maar eens aan nieuwe schoenen vrees ik. Mijn huidige schoenen waren iets van 15 euro en zijn beetje aan vervanging toe. Goeie winkel?![]()
In de duinen heb je meer dan genoeg heide, of bedoel je dat niet?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:38 schreef YUR het volgende:
Typisch genoeg is het dichtstbijzijnde iets wat uberhaupt op "heide" lijkt, het dorpje Ter Heijde. Maar dat ligt dat weer wel midden in de duinenLife is what you make it.![]()
de 5, iets onder de 25 min. Ik wilde eens een snelle 5 lopen, maar dat was niet te doen op dit parcours...quote:Op maandag 18 februari 2013 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Heb je de 5 of de 10 gelopen?![]()
Vorige week zelf een snelle 5 in de door wijk geknald, 21m13s. Hopelijk binnenkort onder de 20m.
Komende zondag wil ik meedoen aan de bosloopcompetitie in Harderwijk. Het plan is dan om 10km onder 45m te lopen![]()
![]()
Hier ook een heide-huppelaar! Mijn schoonvader waar ik een rondje mee heb gelopen laatst zei nog dat ik dartelde als een jonge hinde. Mijn vriendin zegt altijd dat het lijkt alsof het me totaal geen moeite kost, maar dat voelt vaak wel anders
.
Gave schoentjes TWC! Erg mooi contrast ook, hou ik wel van!![]()
En Tarahumara, dan gaan we meeten volgende week!!!Ik heb me al ingeschreven voor de 10, moet even een bepaald persoon voorblijven die nu 1e staat in het klassement
. Hoop dat ik een beetje fit ben, maar de tijden die hij loopt zou ik redelijk makkelijk moeten kunnen lopen, maar toch spannend..
![]()
![]()
Hangt zo van het parcours achter, eens de Adventurerun in Ameland gelopen, deed toen bijna 25 minuten over de 5 km. Bijna 3,5 min boven mijn prquote:Op maandag 18 februari 2013 22:06 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
de 5, iets onder de 25 min. Ik wilde eens een snelle 5 lopen, maar dat was niet te doen op dit parcours...![]()
Vorige week zelf een snelle 5 in de door wijk geknald, 21m13s. Hopelijk binnenkort onder de 20m.
Komende zondag wil ik meedoen aan de bosloopcompetitie in Harderwijk. Het plan is dan om 10km onder 45m te lopen![]()
zojuist 6x1000m volgens de souplessemethode gelopen, heerlijk. In totaal precies 12 km afgelegd. Dat brengt het maandtotaal precies op 100 km.
![]()
Leukquote:Op maandag 18 februari 2013 22:07 schreef Jero_nimo het volgende:
Hier ook een heide-huppelaar! Mijn schoonvader waar ik een rondje mee heb gelopen laatst zei nog dat ik dartelde als een jonge hinde. Mijn vriendin zegt altijd dat het lijkt alsof het me totaal geen moeite kost, maar dat voelt vaak wel anders
.
Gave schoentjes TWC! Erg mooi contrast ook, hou ik wel van!![]()
En Tarahumara, dan gaan we meeten volgende week!!!Ik heb me al ingeschreven voor de 10, moet even een bepaald persoon voorblijven die nu 1e staat in het klassement
. Hoop dat ik een beetje fit ben, maar de tijden die hij loopt zou ik redelijk makkelijk moeten kunnen lopen, maar toch spannend..
Je kan je ook ter plaatse nog inschrijven he? Ik heb de laatste tijd niet zo'n goeie ervaringen met voorinschrijven. Op het moment dat ik op "bevestigen" klik, schiet er een ledemaat in de stress en moet ik afhaken...
![]()
Loop je dan ook op je Vibrams of is dat te ver?![]()
Ik heb het nog niet gehadquote:Zondag heeft m'n afspraak afgezegd en nu heb ik pas voor woensdag iemand gevonden die mee kan/wil. Dus ik hoop dat het dan nog niet op is. En heel misschien heeft Jopen het ook wel mee naar het Noord-Hollands bierfestival a.s. zondag, maar daar ga ik maar niet vanuit.
![]()
Maar weer eens ergens voor ingeschreven (sorry YUR):
1
2[b]21 april 2013 - Enschede Marathon
• Onama - 10k
Kan ik de dag van te voren een vriendin opzoeken die ik al heel lang niet mee gezien heb en bij haar slapen. Scheelt treinen op de vroege ochtend.
The sun in your Eyes
Nicequote:Op maandag 18 februari 2013 22:12 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gehadZondag heeft m'n afspraak afgezegd en nu heb ik pas voor woensdag iemand gevonden die mee kan/wil. Dus ik hoop dat het dan nog niet op is. En heel misschien heeft Jopen het ook wel mee naar het Noord-Hollands bierfestival a.s. zondag, maar daar ga ik maar niet vanuit.
Veel plezier! Dit weekend mijn favoriet gedronken: Jopen Jacobus RPA. Noord-Hollands Bierfestival, dan moet je ook eens kijken of ze SNAB bier hebben (en dan de IPA, komt uit Purmerend
)
Afijn, bééétje offtopic en jog-like, maar leuk ook een liefhebber!![]()
Ja, je kan je gewoon daar inschrijven, 2.5 euro ofzo. En nee, ik ga dit nog niet op mijn Vibrams lopenquote:Op maandag 18 februari 2013 22:10 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
LeukJe kan je ook ter plaatse nog inschrijven he? Ik heb de laatste tijd niet zo'n goeie ervaringen met voorinschrijven. Op het moment dat ik op "bevestigen" klik, schiet er een ledemaat in de stress en moet ik afhaken...
![]()
Loop je dan ook op je Vibrams of is dat te ver?, gisteren afstandsrecord van 6km gehaald, met wandelen ertussen. (6x800 - 200 rust). Dus dat duurt nog wel even. Ga op mijn Kinvara3, erg lekkere schoentjes ook!
![]()
Zo, ik heb mijn best weer gedaan! 12 km. in 1:04:30![]()
http://www.endomondo.com/workouts/160313697/3842315
Hoe doen jullie core training/spierversterkende oefeningen?The remedy is the experience.![]()
Joggen mocht in het vorige topic nog welquote:Op maandag 18 februari 2013 22:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
NiceVeel plezier! Dit weekend mijn favoriet gedronken: Jopen Jacobus RPA. Noord-Hollands Bierfestival, dan moet je ook eens kijken of ze SNAB bier hebben (en dan de IPA, komt uit Purmerend
)
Afijn, bééétje offtopic en jog-like, maar leuk ook een liefhebber!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Done!quote:Op maandag 18 februari 2013 22:14 schreef Onama het volgende:
[ code verwijderd ]
Kan ik de dag van te voren een vriendin opzoeken die ik al heel lang niet mee gezien heb en bij haar slapen. Scheelt treinen op de vroege ochtend.F means you're fucked![]()
dit zijn wel heeeeel toffe sandalen voor de zomer voor mij om 'gewoon' op te lopenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:16 schreef Sheriam het volgende:
Als je net begint en weinig wilt uitgeven, http://xeroshoes.com Kost een paar tientjes, past altijd.![]()
![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 22:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Joggen mocht in het vorige topic nog wel
Dan maar joggen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank voor de tipquote:Op maandag 18 februari 2013 21:50 schreef Quoi het volgende:
GotC, ik had ook problemen met mijn Garmin. Kreeg ik niet meer aan. Met een kleine software-update was het weer ok
[..]
Dobbeloop nog nooit gedaan. Mooi gebied wel
Die zondag is er ook de Bertusloop, dáár heb ik wel ervaring mee. Dichtbij, snel parcours, leuk sfeertje, 5 en 10k.![]()
![]()
DIY sandalen, geweldig concept!quote:Op maandag 18 februari 2013 22:23 schreef Twinky het volgende:
[..]
dit zijn wel heeeeel toffe sandalen voor de zomer voor mij om 'gewoon' op te lopen![]()
Mooi die Huaraches, ga ik bestellenWaarschijnlijk minder last van zweetvoeten dan in m'n Vibram FiveFingers
![]()
![]()
ja, maar ook gewoon lekker! ik krijg van de Havaianas altijd zere knieen, en ik denk dat het komt omdat mijn binnenvoet verder naar beneden hangt dan de rest, en dat heb ik niet op blote voeten dus zal met dit soort sandaaltjes ook niet zijnquote:![]()
![]()
intressante discussie over de pro's en con's van barefoot running.
Ik denk, en dat is met een hoop dingen zo qua hardlopen, dat je er mentaal ook klaar voor moet zijn om de overstap te maken.
geloof je er (nog) niet in, vergeet het dan maar want dan wordt het volgens mij niets.
Ben je nog niet klaar voor een bepaalde afstand dan kna je imo trainen totdat je een ons weeg maar het zal nooit lekker gaan en ik ben er van overtuigd dat het zelfde geldt voor bijv. barefoot of minimalistisch lopen
en om een lans te breken voor barefoot style running...
dit is de winnares van de Kepler Challenge 2012..60km trail in 5u37 op haar FiveFingers (en skorts)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
het werd gedoogd....dat is heel wat andersquote:Op maandag 18 februari 2013 22:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Joggen mocht in het vorige topic nog wel![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Auw, spierpijn
De grote hoeveelheden eten en drank begint zijn tol te eisen...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
GotC! 10km bij de CPC! Wat vet! Cool dat je het gewoon gaat doen. Kan je best, komt goed!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben raar...
Dan zet je je wekker al best vroeg, om 5.15 uur....word ik gewoon een uur eerder wakker. Klaar-helemaal-wakker!
Nja, dan maar douchen en eerder richting werk
Het is dat ik gisteravond al heb gelopen en dat ik vanavond weer ga, anders was dit ook wel een mooi moment geweest
loop je sowieso wel eens 's morgens vroeg YUR? nee toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:44 schreef YUR het volgende:
Ik ben raar...
Dan zet je je wekker al best vroeg, om 5.15 uur....word ik gewoon een uur eerder wakker. Klaar-helemaal-wakker!
Nja, dan maar douchen en eerder richting werk
Het is dat ik gisteravond al heb gelopen en dat ik vanavond weer ga, anders was dit ook wel een mooi moment geweest'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee, maar dat heeft er denk ik vooral mee te maken dat ik al 3 (nu 4) keer p/w bij een club loop. Dan heb je al voldoende vaste momentenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
loop je sowieso wel eens 's morgens vroeg YUR? nee toch?F means you're fucked![]()
zit op dit moment even te zoeken naar ultra-trainingsschema's voor de Kepler.... langste duurloop in een van de schema's is 5.30u.
Soms vraag ik me af waarom ik dit toch wil doen....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat snap ikquote:Op dinsdag 19 februari 2013 05:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
zit op dit moment even te zoeken naar ultra-trainingsschema's voor de Kepler.... langste duurloop in een van de schema's is 5.30u.
Soms vraag ik me af waarom ik dit toch wil doen....
en het ergste is YUR, na de 5.30u kom je thuis, wetende dat je tijdens de race zelf nog een 2.30 uur te gaan heb...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het zijn wel van die idiote uitdagingen waar ik ook van houquote:Op dinsdag 19 februari 2013 05:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
en het ergste is YUR, na de 5.30u kom je thuis, wetende dat je tijdens de race zelf nog een 2.30 uur te gaan heb...
quote:Op maandag 18 februari 2013 23:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het werd gedoogd....dat is heel wat andersmet mijn liefde voor lekkere biertjes blijf ik gewoon altijd wel jogger.
Volgens mij kan ik donderdag echt weer trainen![]()
Het lijkt me wel wat om over een tijd gewoon op zondagochtend een paar uur te kunnen gaan rennen. Dromen![]()
![]()
En dan zie je er vast niet meer zo fit uit als die vrouw op de fotoquote:Op dinsdag 19 februari 2013 05:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
en het ergste is YUR, na de 5.30u kom je thuis, wetende dat je tijdens de race zelf nog een 2.30 uur te gaan heb...![]()
Maar hoe gaat zo'n afstand? Aan 1 stuk door of met eet/drinkpauzes?![]()
Eten en drinken zijn ongeveer de belangrijkste onderdelen als je zulke afstanden maaktquote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:26 schreef Nirak het volgende:
[..]
En dan zie je er vast niet meer zo fit uit als die vrouw op de foto![]()
Maar hoe gaat zo'n afstand? Aan 1 stuk door of met eet/drinkpauzes?
Gisteren weer lekker gelopen, al was het wel zoeken met die series van 5 x 30 sec, waarin ik een lichte versnelling plaatste. meestal bij zo'n versnelling duik ik meteen richting mijn 5 km pace of nog iets sneller, maar nu langzamer dan mijn 10 km pace die versnelling gelopen. Denk dat het eerder richting het tempo van de HM of 15 km was, maar die heb ik nog nooit gelopen.
http://connect.garmin.com/activity/275160466
http://www.endomondo.com/workouts/160385949/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo lekker gelopen vanmorgen! En snel ook kennelijk want bekertje!
Heb de laatste tijd steeds bekertjes, loop gewoon op gevoel wat lekker loopt en niet extra snel ofzo!
Dus ik vind het wel prima zo!
http://www.endomondo.com/workouts/160390237/3962456![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:40 schreef gcjoel het volgende:
Heb de laatste tijd steeds bekertjes, loop gewoon op gevoel wat lekker loopt en niet extra snel ofzo!
http://www.endomondo.com/workouts/160390237/3962456Super dat je je lijf/gevoel volgt, gaaf om te zien dat je dan ook bekertjes blijft lopen en respect voor het lopen zo 's morgens
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ziet er netjes uit!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:39 schreef MaleDuck het volgende:
Gisteren weer lekker gelopen, al was het wel zoeken met die series van 5 x 30 sec, waarin ik een lichte versnelling plaatste. meestal bij zo'n versnelling duik ik meteen richting mijn 5 km pace of nog iets sneller, maar nu langzamer dan mijn 10 km pace die versnelling gelopen. Denk dat het eerder richting het tempo van de HM of 15 km was, maar die heb ik nog nooit gelopen.
http://connect.garmin.com/activity/275160466
http://www.endomondo.com/workouts/160385949/2924303Nix mis met je gevoel, dat blijkt nu welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:40 schreef gcjoel het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/160390237/3962456
Ik las laatst dit verslag van iemand die een 100 mijl trail heeft gelopen. Dat geeft wel een aardig idee wat erbij komt kijken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:26 schreef Nirak het volgende:
[..]
http://texasdevin.blogspo(...)ird-times-charm.html![]()
Goedemorgen!
Gisteren bij de Lidl een soort sportbh/-top gekocht voor 5gbp. Straks eens uitproberen. Had ook al een andere 'performance' top die wel lekker zit en deze was van hetzelfde materiaal, dus heb goede hoop!
Ben ergens heel blij dat ik geen tijd heb om te lopen deze dagen, maar tegelijk mis ik het ook intens. Zag zondag in de buurt van ons nieuwe huis ook echt heel veel hardlopers, dat maakte me wel heel blij!En jaloers, want ik zat in een auto vol klusspullen, maar toen dacht ik aan de klusspullen en de krachttraining die klussen met zich meebrengt en toen was ik weer een beetje minder sad
![]()
![]()
Ja doei.![]()
het is, buiten de echte top om, heel gewoon voor de gewone stervelingen om bij een bevoorradingspost even vijf minuten te stoppen om te eten en te drinken... verder veel gels, mueslibars en bananen mee en zorgen dat je onderweg voldoende bijvul.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:26 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ze zeggen niet voor niets "de Kepler Challenge begint bij Iris Burn Hut", dit is het 30km punt en vanaf daar begint voor velen de vermoeidheid toe te slaan.
maar zoals eerder gezegd, eerst maar kijken hoe het er begin juli voor staat en dan nog zien om bij de eerste 450 inschrijvingen te komen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als ik dat kaartje zie, zou ik er wel een paar dagen over willen doen!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
dat kan ook hoor E.T. als normale wandeltocht duurt het 3-4 dagen en verblijf je in de huttenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:48 schreef E.T. het volgende:
Als ik dat kaartje zie, zou ik er wel een paar dagen over willen doen!
http://www.doc.govt.nz/pa(...)rdland/kepler-track/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ordinaire linkdump....
http://iancorless.org/2013/02/18/run-or-die-kilian-jornet/
ik zet hem op het verlanglijstje'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Rust, rust en rust. Dus, je gaat gewoon even heel rustig aan doen en de komende week niet lopen. Daarna ga je drie weken lang een keer lopen, dat bouw je uit naar twee keer per week lopen en daarna ga je drie keer per week lopen, laten we zeggen dat je elke fase gewoon drie weken doet. Je conditie zal met een keer per week lopen al vooruitgaan. Daarna, ren zoveel je wilt, maar voor nu: rust.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:16 schreef Twinky het volgende:
Wat kan ik toen tegen voet- en scheenpijn? Mijn scheenbenen doen zeer aan de buitenkant van mijn schenen. En hoe nu verder? ik wilde woensdag terwijl ik in Frankrijk ben maar weer terug naar de lessen van de eerste week, maar misschien is zelfs dat al teveel.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dank je, al waren mijn versnellingen niet echt stabiel eerste serie schommelde tussen de 4:06 en de 4:39 en de tweede serie tussen 4:22 en 4:32. Dus kreeg het de tweede keer wel beter onder knie.quote:
Heb jij je schema digitaal of niet? Ik ben uit pure nieuwsgierigheid wel benieuwd hoe dat eruit ziet.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik heb hem digitaal ja, maar ik weet dat het niet erg wordt gewaardeerd als ik m deel met niet-leden van HAAGquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dank je, al waren mijn versnellingen niet echt stabiel eerste serie schommelde tussen de 4:06 en de 4:39 en de tweede serie tussen 4:22 en 4:32. Dus kreeg het de tweede keer wel beter onder knie.
Heb jij je schema digitaal of niet? Ik ben uit pure nieuwsgierigheid wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rust, rust en rust. Dus, je gaat gewoon even heel rustig aan doen en de komende week niet lopen. Daarna ga je drie weken lang een keer lopen, dat bouw je uit naar twee keer per week lopen en daarna ga je drie keer per week lopen, laten we zeggen dat je elke fase gewoon drie weken doet. Je conditie zal met een keer per week lopen al vooruitgaan. Daarna, ren zoveel je wilt, maar voor nu: rust.![]()
![]()
lijkt me inderdaad niet de bedoelingquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb hem digitaal ja, maar ik weet dat het niet erg wordt gewaardeerd als ik m deel met niet-leden van HAAG'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
RD, ik zat gisteren nog wat te zoeken naar minimalistisch lopen en overpronatie en toen kwam ik een hele oude post van jou tegen; blijkbaar ben jij ook overgestapt van schoenen met overpronatie correctie naar minimalistische schoenen.
Hoe is dat gegaan bij jou?![]()
Geloof mij, een week niet lopen en dan weer rustig beginnen is veel prettiger dan maanden niet kunnen lopen: twee maanden inmiddelsquote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gisteren ging niet echt lekker. Tempo was 6:36, D1 tempo, 12,5km. HR zat echter redelijk hoog, 154 gemiddeld. Oorzaak ligt hopelijk aan een feestje en weinig slaap afgelopen weekend. Gelukkig ging het de laatste kilometers makkelijker![]()
![]()
Wat slacker zegt. Overbelasting. De meest irritante blessures. Je wilt zo graag, maar het gaat niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rust, rust en rust. Dus, je gaat gewoon even heel rustig aan doen en de komende week niet lopen. Daarna ga je drie weken lang een keer lopen, dat bouw je uit naar twee keer per week lopen en daarna ga je drie keer per week lopen, laten we zeggen dat je elke fase gewoon drie weken doet. Je conditie zal met een keer per week lopen al vooruitgaan. Daarna, ren zoveel je wilt, maar voor nu: rust.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb last van geestelijke overbelastingIk wil zo veel meer, maar het mag niet
Awwquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:11 schreef YUR het volgende:
Ik heb last van geestelijke overbelastingIk wil zo veel meer, maar het mag niet
![]()
Geen probleem, dan moet je hem ook niet delenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb hem digitaal ja, maar ik weet dat het niet erg wordt gewaardeerd als ik m deel met niet-leden van HAAG
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
ja je hebt ook gelijk, en ik weet het ook. Het hele doel van mij om te beginnen met hardlopen was om mijn slappe lichaam iets te laten doen wat niemand ooit had verwacht, maar dat hele idee maakt niet mijn lichaam ineens sterkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Geloof mij, een week niet lopen en dan weer rustig beginnen is veel prettiger dan maanden niet kunnen lopen: twee maanden inmiddels
Ik moet dus meer naar mijn lijf luisteren. Mijn plan voor nu is om dan maar gewoon 3x per week te wandelen in hardloopkleren, zodat ik wel het ritme + motivatie + onderdeel van leven houd, en misschien ministukjes te rennen tot het eerste pijntje. Minder Evy, meer Twinky, kijken hoe het gaat.
Twee maanden is heel lang ookwat moet dat rot voor je zijn.
![]()
Dank je!quote:Op maandag 18 februari 2013 23:36 schreef mosselmossel het volgende:
GotC! 10km bij de CPC! Wat vet! Cool dat je het gewoon gaat doen. Kan je best, komt goed!Ik ga het gewoon doen. Als ik tussendoor moet wandelen? Lekker boeiend. Maar uitlopen gaat me sowieso lukken. Kunnen we daarna samen de HMers aanmoedigen
![]()
![]()
Klinkt wijs meidquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:41 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja je hebt ook gelijk, en ik weet het ook. Het hele doel van mij om te beginnen met hardlopen was om mijn slappe lichaam iets te laten doen wat niemand ooit had verwacht, maar dat hele idee maakt niet mijn lichaam ineens sterk
Ik moet dus meer naar mijn lijf luisteren. Mijn plan voor nu is om dan maar gewoon 3x per week te wandelen in hardloopkleren, zodat ik wel het ritme + motivatie + onderdeel van leven houd, en misschien ministukjes te rennen tot het eerste pijntje. Minder Evy, meer Twinky, kijken hoe het gaat.
Twee maanden is heel lang ookwat moet dat rot voor je zijn.
Wandelen laat je lichaam iig al wennen aan actief bewegen, dat scheelt al.
![]()
Zo, ben afgelopen week maar eens begonnen met het saneren van alle troep (chocola, taart, cola, frikandelbroodjes) etc. uit mijn dagelijkse menu op m'n werk en dat bevalt tot nu toe heel goed! Daarnaast ook maar weer eens gestopt met roken, en spierversterkende oefeningen gaan doen!
(Hoe) doen jullie spierversterkende oefeningen? Thuis, sportschool of anders?The remedy is the experience.![]()
Niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:20 schreef Klonterpot het volgende:
Zo, ben afgelopen week maar eens begonnen met het saneren van alle troep (chocola, taart, cola, frikandelbroodjes) etc. uit mijn dagelijkse menu op m'n werk en dat bevalt tot nu toe heel goed! Daarnaast ook maar weer eens gestopt met roken, en spierversterkende oefeningen gaan doen!
(Hoe) doen jullie spierversterkende oefeningen? Thuis, sportschool of anders?![]()
![]()
Alleen bij de looptraining bij de loopgroep. Verder doe ik eigenlijk niks.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:20 schreef Klonterpot het volgende:
(Hoe) doen jullie spierversterkende oefeningen? Thuis, sportschool of anders?![]()
Niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:20 schreef Klonterpot het volgende:
(Hoe) doen jullie spierversterkende oefeningen? Thuis, sportschool of anders?
Ja, daar doen we looptraining naast de training maar geen spierversterkende oefeningenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:24 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Alleen bij de looptraining bij de loopgroep. Verder doe ik eigenlijk niks.![]()
![]()
Thuis, ik probeer 3x (lukt meestal maar 1x) in de week oefeningen te doen. Corestabilty en wat beenspierversterkende oefeningen die ik van de fysio heb overgehouden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:20 schreef Klonterpot het volgende:
Ik kreeg vorig jaar in september door het vele hardlopen en mijn zittende beroep last van mijn onderrug, daardoor ben ik met huis, tuin en keuken oefeningen gaan doen:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:20 schreef Klonterpot het volgende:
(Hoe) doen jullie spierversterkende oefeningen? Thuis, sportschool of anders?
huis: elke avond voor het slapen gaan 50 keer opdrukken
tuin: mezelf in 2 series van 7 optrekken aan de schommelstellage van mijn dochter
keuken: met avondeten zit ik niet meer op een stoel, maar op een fitnessbal.
Het enige wat ik ervoor heb aangeschaft is dus die fitnessbal, dat was op aanraden van mijn fysio, om naast spierversterking ook balans te krijgen in mijn onderrug.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Haha, oké.. duidelijk. Het plan van GotC en YUR bevalt me eigenlijk wel, maar ik denk dat het voor mij voordelen kan bieden dus ga ik het toch maar wel doen
Ik pak er nu bijna elke avond een aantal van runinfo.nlThe remedy is the experience.![]()
Zo, wat een heerlijk weertje om te rennen zeg!
Ging ook lekkerder dan vorige week, 20 km in 1:52 @ 168 BPM, dus rustig aan gedaan en eigenlijk was het rondje zo voorbij, heerlijk.
Jack does it in real time...![]()
*zucht* Midden-Delfland kwart marathon wordt 'm niet meer...... Oma van mr Q overleden en wordt zaterdag begraven. Wordt dus een zaterdagje Friesland. Blegh... Niet echt volwassen om daarvan te balen vanwege een hardloopwedstrijd, maar goed ik had niet zoveel met het beste mens..
Zondag dan maar de Bertusloop.
Iemand nog een startnummertje nodig? (zie wie/wat/waar voor link) Alhoewel inschrijven nog gewoon mogelijk is....![]()
Ik gun mezelf nog maar een rustdag! Voel me verder buitengewoon fit
Ecosia
dan is het toch niet raar? Hoe is je man er onder?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:26 schreef Quoi het volgende:
*zucht* Midden-Delfland kwart marathon wordt 'm niet meer...... Oma van mr Q overleden en wordt zaterdag begraven. Wordt dus een zaterdagje Friesland. Blegh... Niet echt volwassen om daarvan te balen vanwege een hardloopwedstrijd, maar goed ik had niet zoveel met het beste mens..
Zondag dan maar de Bertusloop.
Iemand nog een startnummertje nodig? (zie wie/wat/waar voor link) Alhoewel inschrijven nog gewoon mogelijk is....Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
en dat is?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Aangenomen voor V&V niv 3![]()
Nu kan ik eindelijk weer op m'n gemak hardlopen
Gefeliciteerd (denk ik)
Ecosia
Hetzelfdequote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dan is het toch niet raar? Hoe is je man er onder?![]()
![]()
dan is het helemaal niet raarquote:
(ook al zijn begrafenissen meer voor de nabestaanden dan de dode zelf hè)
Ecosia
Don't you remember?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:46 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en dat is?
Gefeliciteerd (denk ik)
Vooropleiding van Defensie![]()
![]()
Die lijkt mij ook wel leuk. Tegen die tijd moet ik sowieso de 10 wel halenquote:Op maandag 18 februari 2013 22:14 schreef Onama het volgende:
[ code verwijderd ]
Kan ik de dag van te voren een vriendin opzoeken die ik al heel lang niet mee gezien heb en bij haar slapen. Scheelt treinen op de vroege ochtend.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wordt mijn eerste 10 dan, hoop rond de 55 te eindigen als alles goed gaat, maar ga niet op tijd letten. Dat ga ik waarschijnlijk doen tijdens de City Run 10k in Roermond, als ik die samen met een vriend ren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die lijkt mij ook wel leuk. Tegen die tijd moet ik sowieso de 10 wel halen
Moet sowieso nog maar eens afwachten hoe mijn 5k's gaan in maart (CPC en Venloop), maar ik heb graag wat lange termijn doelen.
Vanwaar lijkt hij jou wel leuk? De enige reden dat ik die 10k heb gepakt is omdat die vriendin er woont.The sun in your Eyes
Hele jaar nog niet zonder pijn kunnen lopen, erg irritant. Metatarsalgie, bah!
Heb het gevoel dat ik door de aangemeten zolen van de podoloog ben heengelopen. Voor volgende week maar eens een afspraak maken.![]()
Het wordt dan m'n eerste wedstrijd. Ik woon zelf een goed half uur van Enschede af dus ik zie vast wel bekenden, en vrienden wonen in Hengelo. En de vader van die jongen die in Hengelo woont doet waarschijnlijk de HM daar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:42 schreef Onama het volgende:
[..]
Wordt mijn eerste 10 dan, hoop rond de 55 te eindigen als alles goed gaat, maar ga niet op tijd letten. Dat ga ik waarschijnlijk doen tijdens de City Run 10k in Roermond, als ik die samen met een vriend ren.
Moet sowieso nog maar eens afwachten hoe mijn 5k's gaan in maart (CPC en Venloop), maar ik heb graag wat lange termijn doelen.
Vanwaar lijkt hij jou wel leuk? De enige reden dat ik die 10k heb gepakt is omdat die vriendin er woont.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Doe je ook mee aan de wooldereslopen en/ of de halve van Hengelo? Zijn beide ook leuke evenementen. Daar kun je ook de 5km lopen. Goede training![]()
![]()
Cool, ik heb echt zin derin. Nog even doortrainen wel!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het wordt dan m'n eerste wedstrijd. Ik woon zelf een goed half uur van Enschede af dus ik zie vast wel bekenden, en vrienden wonen in Hengelo. En de vader van die jongen die in Hengelo woont doet waarschijnlijk de HM daar.The sun in your Eyes
Wellichtquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:37 schreef Masch1980 het volgende:
Doe je ook mee aan de wooldereslopen en/ of de halve van Hengelo? Zijn beide ook leuke evenementen. Daar kun je ook de 5km lopen. Goede trainingWanneer zijn die?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Op 24 februari en 17 maart de wooldereslopen (bij Twickel college) en op 7 april de halve van Hengelo (bij het FBK stadion). Ik loop daar ook.quote:![]()
Even klagen hoor. Wat een kutmiddag. Alles met computers loopt fout. Zelfs nu ik een training in mijn Garmin wil zetten roept garmin dat ik het later nog eens moet proberen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nieuwe hardloopbh/top...houd nu écht geen tieten meer over
![]()
Nu ja, hij zit wel lekker. Eens even een klein rondje doen!
Ja doei.![]()
Zo! Nu gaat het weer lekker
Leuke sport hè? Dat hardlopen.
Lukt het iemand anders ook niet om wireless een workout van Garmin Connect naar je horloge te sturen of ligt het bij mij?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
File "&¤);;.•<#^%%^ grrrrr ...! Ik wil naar huis en de frustratie van een moeizame werkdag er uit lopen!![]()
Zet hem op de vluchtstrook en ren naar huis!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
File "&¤);;.•<#^%%^ grrrrr ...! Ik wil naar huis en de frustratie van een moeizame werkdag er uit lopen!know'm sayin?
word? word.![]()
3 dagen achter elkaar gelopen, even een rustdag nu. Wil ook lopen![]()
Vanavond maar even wat corestabilty oefeningen doen.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/160536969/881511
Lekker weer even gelopen sinds vorige week woensdagJammer dat we (vanwege het verbouwen van de keuken) even geen warm water hebben in het nieuwe huis en ik dus niet kan douchen daar, anders had ik daar donderdag wel even gaan rennen voor 't eerst! Nu hopen dat we asap daar kunnen douchen
want we gaan zaterdag al verhuizen
![]()
![]()
Ja doei.![]()
Joh ik dacht dat jij ook al bekend was met wedstrijdlopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het wordt dan m'n eerste wedstrijd. Ik woon zelf een goed half uur van Enschede af dus ik zie vast wel bekenden, en vrienden wonen in Hengelo. En de vader van die jongen die in Hengelo woont doet waarschijnlijk de HM daar.
Mijn eerste wedstrijd heb ik over een dag of 13. Best spannend wel.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
En die trainingen in bed rekenen jullie ook niet mee (of is YUR niet zo in de mood door al z'n marathontraining?).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:26 schreef GotC het volgende:
Ja, daar doen we looptraining naast de training maar geen spierversterkende oefeningen
http://marathon-trainings(...)g-increase-sex-driveIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het indelen van je race is zo moeilijk vond ik de eerste keerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Joh ik dacht dat jij ook al bekend was met wedstrijdlopen.
Mijn eerste wedstrijd heb ik over een dag of 13. Best spannend wel.![]()
Kan ik mij voorstellen. Geneigd om mee te lopen met de andere deelnemers en dan aan het einde opgebrand zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef Piethur het volgende:
[..]
Het indelen van je race is zo moeilijk vond ik de eerste keer
Ik ga proberen mn eigen ding te doen in ieder geval.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik had dat in het begin ook, begon ik erg traag omdat ik niet mijzelf over de kop wou lopen. Daarbij is zo'n horloge of een goeie app wel ideaal. Die geven je tempo in min/km aan en vanuit je training kun je dan goed leren wat je aan kanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:46 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen. Geneigd om mee te lopen met de andere deelnemers en dan aan het einde opgebrand zijn.
Ik ga proberen mn eigen ding te doen in ieder geval.![]()
Oh, en de sporttop is ook goedgekeurd!Even kijken of ik er morgen nog een tweede bij kan scoren
Ja doei.![]()
Zeker, al is het ook een kwestie van ervaring: Leer je lichaam kennen, wat bepaalde tempo's zijn. Dan heb je zo'n horloge eigenlijk helemaal niet nodigquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:50 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik had dat in het begin ook, begon ik erg traag omdat ik niet mijzelf over de kop wou lopen. Daarbij is zo'n horloge of een goeie app wel ideaal. Die geven je tempo in min/km aan en vanuit je training kun je dan goed leren wat je aan kan.
Ik ga denk ik m'n horloge tijdens de CPC gewoon in m'n Spibelt doen. Gewoon, luisteren naar m'n lichaam.
@slacker: What happens in the bedroom, stays in the bedroom![]()
![]()
Oke, ja ik ben van de cijfertjes. Ik vind het fijn om elke kilometer even een update te hebben hoeveel minuten ik over een km heb gedaan. Dat geeft mij houvast, anders begin ik namelijk veel te slapquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeker, al is het ook een kwestie van ervaring: Leer je lichaam kennen, wat bepaalde tempo's zijn. Dan heb je zo'n horloge eigenlijk helemaal niet nodig.
Ik ga denk ik m'n horloge tijdens de CPC gewoon in m'n Spibelt doen. Gewoon, luisteren naar m'n lichaam.
@slacker: What happens in the bedroom, stays in the bedroom![]()
Is ook een kwestie van ervaring en leren op je gevoel te lopen..maar ook vooral erop te vertrouwen dat je een tempo aan kan voor een bepaalde afstandquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Piethur het volgende:
[..]
Oke, ja ik ben van de cijfertjes. Ik vind het fijn om elke kilometer even een update te hebben hoeveel minuten ik over een km heb gedaan. Dat geeft mij houvast, anders begin ik namelijk veel te slap
Cijfertjes vind ik na het lopen vooral erg leuk![]()
![]()
Toen ik voor het eerst een wedstrijd liep was dat ook 5km. De eerste kilometer liep ik sneller dan ooit. De tweede nog sneller en de derde weer sneller. Daarna kwam de dip, maar dan hoef je er nog maar twee. Gewoon lekker voluit gaan dus. Ga je dood, is het toch nog maar twee kilometer en dat kan je best. Komt goed. Zeker weten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:46 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen. Geneigd om mee te lopen met de andere deelnemers en dan aan het einde opgebrand zijn.
Ik ga proberen mn eigen ding te doen in ieder geval.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hahaha, ja dat kan ook! Gewoon lopen alsof het slechts 3 km is, en als je dan stuk gaat ben je toch al over de helft, dribbel je de rest uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:10 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst een wedstrijd liep was dat ook 5km. De eerste kilometer liep ik sneller dan ooit. De tweede nog sneller en de derde weer sneller. Daarna kwam de dip, maar dan hoef je er nog maar twee. Gewoon lekker voluit gaan dus. Ga je dood, is het toch nog maar twee kilometer en dat kan je best. Komt goed. Zeker weten.
Ik denk dat ik mn 3 stappen in en 3 stappen uit ademhaling doe, ik weet dat ik dat goed kan volhouden voor langere tijd en dan vlot loop.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Of starten op een tempo waarvan je weet dat het ongeveer je wedstrijdtempo is, rond de 3e km evalueren: Gaat het lekker? Ga dan wat harder. Gaat het niet zo? Blijf dan op hetzelfde tempo lopen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
Of starten op een tempo waarvan je weet dat het ongeveer je wedstrijdtempo is, rond de 3e km evalueren: Gaat het lekker? Ga dan wat harder. Gaat het niet zo? Blijf dan op hetzelfde tempo lopenJa doei.![]()
3e km een evaluatie houden is eigenlijk geen slecht idee.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
Of starten op een tempo waarvan je weet dat het ongeveer je wedstrijdtempo is, rond de 3e km evalueren: Gaat het lekker? Ga dan wat harder. Gaat het niet zo? Blijf dan op hetzelfde tempo lopen
Of misschien iemand uitzoeken die net iets sneller dan jij loopt en die bijhouden!
Het zal vast uiteindelijk anders gaan dan dat ik dacht.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Een locomotiefje hebben is inderdaad wel fijn!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
3e km een evaluatie houden is eigenlijk geen slecht idee.
Of misschien iemand uitzoeken die net iets sneller dan jij loopt en die bijhouden!
Het zal vast uiteindelijk anders gaan dan dat ik dacht.![]()
Ik gebruik de evaluatiemethode eigenlijk bij elke wedstrijd. Mooi moment om even jezelf te checken, zeg maar. Plus, liever snel eindigen dan beginnen imo!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
3e km een evaluatie houden is eigenlijk geen slecht idee.
Het zal vast uiteindelijk gaan dan dat ik dacht.
En iemand uitzoeken is sowieso fijn! Of YUR z'n methode: Mensen inhalen, dus van poppetje naar poppetje gaanIk heb tijdens de A'dam marathon 8km mezelf vastgekleefd aan 2 mannen in een NL elftal shirt. Ze liepen vrij constant 6 min/km, en rond de 6e km ben ik ze voorbij gegaan
![]()
![]()
Ik zou ook liever de tweede helft versnellen als de omstandigheden dat toelaten. Dan kom je net wat 'toffer' de finish over voor je eigen gevoel, zeg maar! Liever met een goede sprint de finish over dan dat je je al kapot hebt gelopen en als een hijgend karrepaard op je laatste adem die lijn over strompelt!Ja doei.![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou ook liever de tweede helft versnellen als de omstandigheden dat toelaten. Dan kom je net wat 'toffer' de finish over voor je eigen gevoel, zeg maar! Liever met een goede sprint de finish over dan dat je je al kapot hebt gelopen en als een hijgend karrepaard op je laatste adem die lijn over strompelt!Een eindsprint is gewoon ook veel leuker om in je statistieken (en finishfoto's
) te zien!
![]()
Gaan voor een positieve split #vaktermen.
Afgelopen weekend trouwens gewandeld naar het Indiaas restaurant in het dorp () en alleen op dat kleine stukje al best wat heuvel en vals plat! Dat belooft wat!
Ja doei.![]()
Ik wil het ook wel meer opbouwen als het gaat om wedstrijden vanaf een kilometer of tien. Bij een 5km kun je denk ik best wel wat sneller beginnen dan je denkt dat je kan. Dat houd je dan best wel vol. Op wedstrijdadrenaline.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Moet het maar gewoon meemaken.Voor het eerst met andere lopers de zelfde kant op lopen ben ik al niet gewend.
1 ding weet ik zeker. Ik word niet laatste!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
That's the spirit! Maar al werd je wél laatste, who cares! Je doet mee, je loopt hard, dus je bent tof.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:27 schreef De_kluizenaar het volgende:
Moet het maar gewoon meemaken.Voor het eerst met andere lopers de zelfde kant op lopen ben ik al niet gewend.
1 ding weet ik zeker. Ik word niet laatste!Ja doei.![]()
Als er maar geen domme dingen gebeuren.. dat je bij iemand op zn hiel loopt en hij daardoor zn schoen verliest ofzo
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:31 schreef De_kluizenaar het volgende:
Als er maar geen domme dingen gebeuren.. dat je bij iemand op zn hiel loopt en hij daardoor zn schoen verliest ofzo![]()
Ja doei.![]()
In een wedstrijd ga altijd volle bak van start. Op afstanden tot 15 km een prima strategie, op de HM ga meestal (2 vd 3) goed naar de kloten vanaf 16/17 km![]()
Versnellen werkt niet echt bij mij, als ik een bepaald tempo heb kan ik daar moeilijk vanaf wijken.
Edit: geen advies (in tegendeel...), gewoon hoe ik een wedstrijd loop![]()
![]()
Eens! Gewoon armen omhoog en je 'quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:29 schreef mosselmossel het volgende:
Laatste eindigen is toffer dan een na laatste.' gezicht opzetten. zonder sigaret.
![]()
Nee joh, gewoon een victory cigar opsteken!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Eens! Gewoon armen omhoog en je '' gezicht opzetten. zonder sigaret.
Ja doei.![]()
Gewoon na de finish meteen op de grond gaan zitten en zo'n hele dikke Havana opstekenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon een victory cigar opsteken!![]()
kan je in endomondo ook splits zien?
verslag van zondag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik heb het helaas zien gebeuren in een 10k prestatieloop... het slachtoffer was niet blij (en viel uit met pijn aan de achillespeesquote:)
Ecosia
Tof verslag Jump! Dat mag ook wel buiten een spoiler
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
tis een lange lap tekstquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Tof verslag Jump! Dat mag ook wel buiten een spoiler
Ecosia
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:44 schreef Jumparound het volgende:
verslag van zondag:Ja, gewoon naar je km-tijden kijken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een mooie hm JumpTop dat het je gelukt is, ondanks je knieproblemen!
![]()
De 3 km evaluatie met een trein lijkt mij goed.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef GotC het volgende:
Oftewel, DK, je hebt meerdere opties om goed over de finish te komen
ja inderdaad, waar ik het meest blij mee ben is dat het goed is gegaan, maar als ik om wat voor een reden (knie vooralquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, gewoon naar je km-tijden kijken?
Klinkt als een mooie hm JumpTop dat het je gelukt is, ondanks je knieproblemen!
was uitgevallen had ik er vrede mee gehad. Ik heb er zo knoerthard voor getraind om op tijd fit te zijn dat het staan aan de finish met een knie die geen pijn doet al een beloning opzich was
Ecosia
nada, ook de dag erna met een herstelloopje nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Arquero het volgende:
Tof Jump, netjes!![]()
Geen last gehad van je knie?
Ja, heel af en toe voelde ik tijdens het lopen wel wat, maar de pest is dat ik een steekje moeilijk kan onderscheiden van echte pijn. Je bent er zo op gefocusd...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ja, ik voelde me echt tof daarnaquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:52 schreef Arquero het volgende:
hehe, ken dat. Maar goed man, lekker!
Ecosia
zo, op zoek naar de finish foto's
Ecosia
Prima,ik ben in met de Brooks Pure serie steeds een stapje minimalistier gegaan.Dit proces heeft ongeveer een half jaar geduurt en is nog niet helemaal af.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:35 schreef Arquero het volgende:
RD, ik zat gisteren nog wat te zoeken naar minimalistisch lopen en overpronatie en toen kwam ik een hele oude post van jou tegen; blijkbaar ben jij ook overgestapt van schoenen met overpronatie correctie naar minimalistische schoenen.
Hoe is dat gegaan bij jou?
voor mijn volgende schoen zit ik aan de Brooks Drift te denken.
Ik ben nog steeds een relatieve haklander en ben ook geen snellere of betere loper geworden maar heb veel minder last van andere pijntjes die ik in het verleden corpse bijv.in mij bilspier.
op de trail loop ik nu op New Balance trailers met zero drop en dat bevalt me prima.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
mooi verslag Jump...zo hoort hardlopen te zijn...puur genieten, niet alleen van het lopen maar alle dingen er om heen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah okee. Ik heb het er vanavond met de fysio nog over gehad en zij is niet echt op de hoogte over het hoe en wat met betrekking tot minimalistisch lopen, dus zij kon er weinig over zeggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Prima,ik ben in met de Brooks Pure serie steeds een stapje minimalistier gegaan.Dit proces heeft ongeveer een half jaar geduurt en is nog niet helemaal af.
voor mijn volgende schoen zit ik aan de Brooks Drift te denken.
Ik ben nog steeds een relatieve haklander en ben ook geen snellere of betere loper geworden maar heb veel minder last van andere pijntjes die ik in het verleden corpse bijv.in mij bilspier.
op de trail loop ik nu op New Balance trailers met zero drop en dat bevalt me prima.
Voor nu blijkt mijn blessure voort te komen uit stabiliteitsproblemen. Op zich zouden dan minimalistische schoenen wel goed uitkomen denk ik zo.
Denk dat ik voor nu gewoon maar ff zo door blijf lopen. Om nou in 6 maanden tijd voor een derde keer 140 euro uit te geven aan een paar schoenen wordt me een beetje te veel
Gewoon maar werken aan goede techniek, recht lopen met mn voeten en spieren in mn been sterker maken. Daarna zie ik wel verder.![]()
Heel gaaf Jumper! Cool verslag en mooi dat het zo op rolletjes ging eigenlijk. Lange 10k, lol.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Leuk om je ervarig te lezen Jump
En mensen die lange trails lopen moeten wel enorme doorzetters zijn en een beresterk lijf hebben. Leuk om te lezen hoe dat gaat![]()
![]()
Kwam deze weer tegen in mijn zoektocht naar wat barefoot(style) filmpjes:
Erg grappig, vooral als je een beetje bekend bent in de barefootwereld.![]()
Ik ga er gemakshalve van uit dat je een negatieve split bedoeltquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gaan voor een positieve split #vaktermen.
Afgelopen weekend trouwens gewandeld naar het Indiaas restaurant in het dorp () en alleen op dat kleine stukje al best wat heuvel en vals plat! Dat belooft wat!
verslag van zondag:Het 18km-punt schijnt een berucht punt te zijn in iedere HMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk verslag!F means you're fucked![]()
Ja johquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga er gemakshalve van uit dat je een negatieve split bedoelteven kijken of mensen aan het opletten waren.
Ja doei.![]()
Dat vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja joheven kijken of mensen aan het opletten waren.
verslag van zondag:Had ze zo'n lekker kontje dan? Dat je je dat soort smoesen verzint en rustig aan gedaan hebt. Anders had je zeker onder de 1:50 gezeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
haha, de volgende (uiterlijk amsterdam) ga ik daar wel voor ja... doel nu is 1:45quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Had ze zo'n lekker kontje dan? Dat je je dat soort smoesen verzint en rustig aan gedaan hebt. Anders had je zeker onder de 1:50 gezeten.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dat van die 18 km kan best wel eens kloppen. Had ik zaterdag ook last van (ook al was het maar een training)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef YUR het volgende:
[..]
Het 18km-punt schijnt een berucht punt te zijn in iedere HM
Leuk verslag!![]()
Hartslaggegevens van mijn 90-minuten duurloopje in de duinen zojuist. Heerlijk
Ik kan het me nog goed herinneren van zowel mijn eerste als mijn tweede HM.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:49 schreef linebear het volgende:
[..]
Dat van die 18 km kan best wel eens kloppen. Had ik zaterdag ook last van (ook al was het maar een training)
Bij de CPC vorig jaar begon ik het vanaf dat punt koud te krijgen, ik kreeg kippevel en ik kon bijna niet meer. Ik was op recht leeg. Echt getraind was ik op dat moment ook niet.
In Amsterdam in oktober was ik al wat getrainder, maar begonnen mijn bovenbenen flink pijn te doen vana het 18km punt. Lekker genieten in het Vondelpark...not
Wel weer geinig dat ik in Egmond op lichte reserve liep en helemaal nergens last van had
Je houdt m mooi laag! Wat voor tempo loop je dan?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:51 schreef YUR het volgende:
Hartslaggegevens van mijn 90-minuten duurloopje in de duinen zojuist. Heerlijk
[ afbeelding ]
Onder de 140 sta ik echt geparkeerd...![]()
ik ga het mee maken bij de CPC. Nou ja, hopelijk nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:54 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik kan het me nog goed herinneren van zowel mijn eerste als mijn tweede HM.
Bij de CPC vorig jaar begon ik het vanaf dat punt koud te krijgen, ik kreeg kippevel en ik kon bijna niet meer. Ik was op recht leeg. Echt getraind was ik op dat moment ook niet.
In Amsterdam in oktober was ik al wat getrainder, maar begonnen mijn bovenbenen flink pijn te doen vana het 18km punt. Lekker genieten in het Vondelpark...not
Wel weer geinig dat ik in Egmond op lichte reserve liep en helemaal nergens last van had![]()
![]()
Rond de 5.40- 5.45 in glooiend terrein:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Je houdt m mooi laag! Wat voor tempo loop je dan?
Onder de 140 sta ik echt geparkeerd...
Lekker ouwehoeren onderweg met z'n zessenF means you're fucked![]()
Wees vooral in de eerste kilometers zuinig met je energiequote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef linebear het volgende:
[..]
ik ga het mee maken bij de CPC. Nou ja, hopelijk niet
Je kunt aan het eind meer verliezen dan je in het begin kunt winnen. Ofzoietsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:59 schreef linebear het volgende:
Ben altijd geneigd snel van start te gaan, maar zal me inhouden...
Moest de zin even herlezen, maar je hebt zeker gelijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt aan het eind meer verliezen dan je in het begin kunt winnen. Ofzoiets![]()
![]()
Dat is een flink doel, van 1:59 naar 1:45!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
haha, de volgende (uiterlijk amsterdam) ga ik daar wel voor ja... doel nu is 1:45![]()
och, -14 minuten... 45 seconden per kmquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is een flink doel, van 1:59 naar 1:45!
ja, dat is een flink doel, maar hey, de afstand is het niet, het is vooral conditie en wat dat betreft is yur mijn lichtend voorbeeld
Ecosia
Lijkt YUR wel!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is een flink doel, van 1:59 naar 1:45!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het is do-able om in 7 maanden en 10 dagen je HM-tijd met ongeveer 25 minuten te verbeterenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, -14 minuten... 45 seconden per km
ja, dat is een flink doel, maar hey, de afstand is het niet, het is vooral conditie en wat dat betreft is yur mijn lichtend voorbeeld![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 19-02-2013 21:09:00 (rekenfoutje :@) ]F means you're fucked![]()
Ben benieuwd, ik ga je vorderingen uiteraard weer volgenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, -14 minuten... 45 seconden per km
ja, dat is een flink doel, maar hey, de afstand is het niet, het is vooral conditie en wat dat betreft is yur mijn lichtend voorbeeld![]()
Succes!
![]()
quote:
Lekker hoor jump! Dat was zeker een beste sprong! Leuk verslag ook!Hoop voor je dat je je nieuwe doel goed bereikt!
Ik hoop 9 maart ook zeker 15 minuten van mijn PR af te lopen, maar heb hem alleen nog in training gelopen dus hoop dat het lukt. Morgen weer een rustige duurloop van 15+km, heb er nu al zin in.![]()
![]()
Ik doe mn duurlopen meestal rond de 160 - 165 bpm gemiddeldquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Rond de 5.40- 5.45 in glooiend terrein:
[ afbeelding ]
Lekker ouwehoeren onderweg met z'n zessen
Afgelopen zondag had ik gemiddeld 188 bij de 5k.![]()
okquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:22 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Ik doe mn duurlopen meestal rond de 160 - 165 bpm gemiddeld
Afgelopen zondag had ik gemiddeld 188 bij de 5k.F means you're fucked![]()
57:15 over ongeveer de eerste 10 kilometer (in de eerste kilometer zit een hoop wandelen naar de start dus die laat ik even weg)
55:01 over de 2de 10 kilomter (en dan laat ik mijn eindsprint even achterwege
Negative splitDas positief
(of mooi vlak natuurlijk, dat is ook goed in een druk loopveld)
Ecosia
Ik ben wel benieuwd hoeveel ik daar "last" van ga krijgen. Ik ben juist "bang" dat ik mijn tempo aan anderen aanpas en daardoor te snel ga. Ik laat nu Runkeeper me elke halve km mijn gem. tempo vertellen, dat bevalt me wel.quote:
Heb me overigens vandaag ingeschreven voor de 5km loop van de sportdag van 't werk(hoeft niet in de OP)
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
jajaquote:
Ecosia
hangt sterk af van je max hr om daar wat over te kunnen zeggenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:22 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Ik doe mn duurlopen meestal rond de 160 - 165 bpm gemiddeld
Afgelopen zondag had ik gemiddeld 188 bij de 5k.
Ecosia
netjesquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Jumparound het volgende:
57:15 over ongeveer de eerste 10 kilometer (in de eerste kilometer zit een hoop wandelen naar de start dus die laat ik even weg)
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Mooi verslag JA! Als ik het lees kan ik haast niet wachten tot de Venloop HM. Net terug van een avondlijke duurloop van 16km en ik zou zo nog 5km door willen gaan.![]()
Negatieve splitsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Jumparound het volgende:
Ja, je gaat je tempo aanpassen aan anderen en gaat daardoor sneller dan je gewend bent in je trainingen. Als je op de juiste manier hebt getraind, is dat helemaal niet ergquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef desub het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel ik daar "last" van ga krijgen. Ik ben juist "bang" dat ik mijn tempo aan anderen aanpas en daardoor te snel ga. Ik laat nu Runkeeper me elke halve km mijn gem. tempo vertellen, dat bevalt me wel.
Heb me overigens vandaag ingeschreven voor de 5km loop van de sportdag van 't werk(hoeft niet in de OP)
Komt goed hoor.
Wanneer druk jij je horloge/app in dan trouwens? Want dat doe je toch pas juist als je óver de start gaat? Of doe je het al als het startschot klinkt? Eindsprint hoort er natuurlijk gewoon bij, dat betekend gewoon dat je nog net wat over had om nog even los te gaan, altijd lekker is dat!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Jumparound het volgende:
Maar zeker goed bezig met een negatieve split! Vooral omdat het je eerste HM (toch?) is!
![]()
![]()
Daar druk ik m wel altijd in jaquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wanneer druk jij je horloge/app in dan trouwens? Want dat doe je toch pas juist als je óver de start gaat? Of doe je het al als het startschot klinkt? Eindsprint hoort er natuurlijk gewoon bij, dat betekend gewoon dat je nog net wat over had om nog even los te gaan, altijd lekker is dat!
Maar zeker goed bezig met een negatieve split! Vooral omdat het je eerste HM (toch?) is!
Ik zou zoooo graag de marathon in een negatieve split willen kunnen lopen
was iets te enthousianst (lees bang dat ik er niet aan zou denken, dus toen er beweging was alvast maar aangezetquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wanneer druk jij je horloge/app in dan trouwens? Want dat doe je toch pas juist als je óver de start gaat? Of doe je het al als het startschot klinkt? Eindsprint hoort er natuurlijk gewoon bij, dat betekend gewoon dat je nog net wat over had om nog even los te gaan, altijd lekker is dat!
)
nee, het was nr 2, maar de eerste was nogal vervelend geeindigd...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hoe jij bezig bent moet dat helemaal goedkomen, mits je natuurlijk niet meteen te snel start! De trainingen zien er in ieder geval professioneel uit, al weet je het natuurlijk nooit bij een M. Laatste 30km schijnen nogal een breker te zijn uiteraard...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar druk ik m wel altijd in ja
Ik zou zoooo graag de marathon in een negatieve split willen kunnen lopen![]()
Ooh, wat was er gebeurd dan? Blessure opgelopen ofzo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nee, het was nr 2, maar de eerste was nogal vervelend geeindigd...
Mooi dat het deze keer dan wel goed ging!![]()
![]()
De laatste 30 ja?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hoe jij bezig bent moet dat helemaal goedkomen, mits je natuurlijk niet meteen te snel start! De trainingen zien er in ieder geval professioneel uit, al weet je het natuurlijk nooit bij een M. Laatste 30km schijnen nogal een breker te zijn uiteraard...
Maar inderdaad, er zijn nog een hoop variabelen op zo'n dag. Geeft niets, dat maakt het extra leuk
Vooralsnog heb ik nog steeds maar 1 doel, en dat doel blijf ik mezelf inprenten: Heelhuids en goed getraind aan de start verschijnenF means you're fucked![]()
zoek de verschillenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ooh, wat was er gebeurd dan? Blessure opgelopen ofzo?
Mooi dat het deze keer dan wel goed ging!
oktober:
http://www.endomondo.com/workouts/102043013
februari
http://www.endomondo.com/workouts/user/3690596Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
tering, ik zie nu zelf pas het verschil in hr... nooit op geletquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zoek de verschillen
oktober:
http://www.endomondo.com/workouts/102043013
februari
http://www.endomondo.com/workouts/user/3690596
Ecosia
lol, de eerste 10 zijn warmlopenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:12 schreef YUR het volgende:
[..]
De laatste 30 ja?
Maar inderdaad, er zijn nog een hoop variabelen op zo'n dag. Geeft niets, dat maakt het extra leuk
Vooralsnog heb ik nog steeds maar 1 doel, en dat doel blijf ik mezelf inprenten: Heelhuids en goed getraind aan de start verschijnen
Ecosia
Dat is wat training met je doetquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:15 schreef Jumparound het volgende:
[..]
tering, ik zie nu zelf pas het verschil in hr... nooit op gelet
dat niet alleen, amsterdam was na een flinke griep en een mindere periode op mn werk...quote:
toch factoren die je liever niet hebt tijdens het lopen
Ecosia
zeker, ik ga in ieder geval een PR neer zettenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, je gaat je tempo aanpassen aan anderen en gaat daardoor sneller dan je gewend bent in je trainingen. Als je op de juiste manier hebt getraind, is dat helemaal niet ergKomt goed hoor.
elk oordeel heeft z'n nadeel
Forum Opties Forumhop: Hop naar: