abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:04:14 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124329311
Aanmoedigen en aan-/opdringen is niet hetzelfde.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:42 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_124329348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:03 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het zijn er maar 2 vragen, gewoon om te kijken hoe jullie er toen over rookgedrag dachten en hoe dat nu anders tegen aan gekeken wordt.
Ik vind en vond mensen die er bij anderen op aandringen te stoppen met roken irritante hijgers.
disclaimer
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:06:28 #253
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_124329367
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind en vond mensen die er bij anderen op aandringen te stoppen met roken irritante hijgers.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:06:37 #254
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124329371
^O^ 15 dagen en 2 kilo verder ^O^
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124329491
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:04 schreef Copycat het volgende:
Aanmoedigen en aan-/opdringen is niet hetzelfde.
Ik bedoelde dus aanmoedigen, niet aan/opdringen.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:11:43 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_124329522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus aanmoedigen, niet aan/opdringen.
ik vind dat je iemand pas moet gaan aanmoedigen als iemand er zelf ook achter staat en zelf wil gaan stoppen. Anders gewoon je mond houden :)
disclaimer
pi_124329611
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vind dat je iemand pas moet gaan aanmoedigen als iemand er zelf ook achter staat en zelf wil gaan stoppen. Anders gewoon je mond houden :)
Precies wat ik dus bedoel, wat vinden jullie er nou van ;)
Ik zeg dus hierbij ook niet dat wat niet-rokers/ex-rokers proberen/hopen te bereiken ook de beste manier is.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_124329629
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind en vond mensen die er bij anderen op aandringen te stoppen met roken irritante hijgers.
+1
Net zoals stoppers die ineens irritant anti zijn
pi_124329709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:15 schreef kvd het volgende:

[..]

+1
Net zoals stoppers die ineens irritant anti zijn
Zou een sigaretje op z'n tijd dan helpen om juist die ergernis/irratie weg te krijgen? :P
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_124329713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
^O^ 15 dagen en 2 kilo verder ^O^
Niet wegen, is alleen maar demotiverend! Dat komt wel weer goed!

Three weeks, 2 hours, 17 minutes and 31 seconds. 210 cigarettes not smoked, saving ¤ 58,60. Life saved: 17 hours, 30 minutes.
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
pi_124329732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zou een sigaretje op z'n tijd dan helpen om juist die ergernis/irratie weg te krijgen? :P
Wat een stomme vraag
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:18:40 #262
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124329746
quote:
12s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef Groenalsgras het volgende:

[..]

Niet wegen, is alleen maar demotiverend! Dat komt wel weer goed!
Three weeks, 2 hours, 17 minutes and 31 seconds. 210 cigarettes not smoked, saving ¤ 58,60. Life saved: 17 hours, 30 minutes.
Voor mij is het juist wel motiverend... all those gains in the sportschool :P

elke dag niet gerookt is 7 euro bespaard bij mij :P
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124329763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:18 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Voor mij is het juist wel motiverend... all those gains in the sportschool :P

elke dag niet gerookt is 7 euro bespaard bij mij :P
Ooh dan is het goed! Was je dan te mager of heb je spieren gekweekt?
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:21:47 #264
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124329837
quote:
12s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:19 schreef Groenalsgras het volgende:

[..]

Ooh dan is het goed! Was je dan te mager of heb je spieren gekweekt?
Eerste keer stoppen, ging ik van 53 kilo naar 66 kilo

Daarna toch nog 2 kilo erbij gepakt naar 68

Nu weeg ik 70

Nu wil ik naar 75 kilo

Spieren idd, dus dat duurt nog even.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124329887
Dan ben je een van de weinigen die qua gewicht alleen maar voordeel heeft van het stoppen met roken ^O^

Succes!
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
pi_124330026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zou een sigaretje op z'n tijd dan helpen om juist die ergernis/irratie weg te krijgen? :P
Niemand een sigaret ;)

Waar het mij om gaat is dat er mensen zijn die gestopt zijn die daar ineens heel fel in zijn. Alleen maar verkondigen hoe slecht het is, voordelen van het niet roken blijven opnoemen, klagen als er in de buurt gerookt wordt (al is het buiten op straat, waar nog niets verboden is), commentaar leveren daarop enzovoort. Terwijl ze een poosje daarvoor nog degene waren die de sigaret in handen hadden. Vind het dan scheef om op die manier te gaan reageren en daardoor vind ik ze irritant.

Ik ben zelf 4 maanden geleden gestopt na 16 jaar te hebben gerookt. Mijn moeder rookt en wat vriendinnen van me ook. Als ik daar ben, zal ik er niks van zeggen. Wel thuis (indien nodig) meteen de kleren in de wasmand natuurlijk ;) Maar dat zal de roker niet van mij horen.
Roken bij mij mag nog steeds....maar in de buitenlucht, de laatste 5 jaar van mijn rookperiode al moest (vriend kon er niet tegen dat er gerookt werd in dezelfde ruimte al waar we sliepen, woonde op kamers, dus ja, dan maar naar buiten).

En over aanmoedigen/aandringen....mijn vriend drong vaak aan. Werkt compleet avenrechts....ik pakte dan juist een peuk. Niemand zegt wat ik moet doen en laten, ik beslis daar zelf over.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:29:08 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_124330054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zou een sigaretje op z'n tijd dan helpen om juist die ergernis/irratie weg te krijgen? :P
bedankt voor deze zinvolle bijdrage.
disclaimer
pi_124330569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef kvd het volgende:

[..]

Niemand een sigaret ;)

Waar het mij om gaat is dat er mensen zijn die gestopt zijn die daar ineens heel fel in zijn. Alleen maar verkondigen hoe slecht het is, voordelen van het niet roken blijven opnoemen, klagen als er in de buurt gerookt wordt (al is het buiten op straat, waar nog niets verboden is), commentaar leveren daarop enzovoort. Terwijl ze een poosje daarvoor nog degene waren die de sigaret in handen hadden. Vind het dan scheef om op die manier te gaan reageren en daardoor vind ik ze irritant.
Ah, op die manier.
Misschien hebben zij de indruk van 'ik heb dat pad bewandeld en als ik er niet over praat, wie dan wel?' etc.
Dat deze aanpak averechts werkt, hebben ze dan misschien even niet in de gaten.

quote:
Ik ben zelf 4 maanden geleden gestopt na 16 jaar te hebben gerookt. Mijn moeder rookt en wat vriendinnen van me ook. Als ik daar ben, zal ik er niks van zeggen. Wel thuis (indien nodig) meteen de kleren in de wasmand natuurlijk ;) Maar dat zal de roker niet van mij horen.
Roken bij mij mag nog steeds....maar in de buitenlucht, de laatste 5 jaar van mijn rookperiode al moest (vriend kon er niet tegen dat er gerookt werd in dezelfde ruimte al waar we sliepen, woonde op kamers, dus ja, dan maar naar buiten).

En over aanmoedigen/aandringen....mijn vriend drong vaak aan. Werkt compleet avenrechts....ik pakte dan juist een peuk. Niemand zegt wat ik moet doen en laten, ik beslis daar zelf over.
Daarom vind ik een verhoging van de prijzen of zelfs een verbod niet een goede oplossing. Want uiteindelijk zou dat ook een vorm van aanmoedigen/opdringen zijn, en dat vind ik de taak van de persoon in kwestie en niet van de overheid per se.
Ik ben niet voor roken, maar ook niet tegen.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bedankt voor deze zinvolle bijdrage.
Nee, klopt.
Ik kwam deze presentatie tegen en laat nieuwe licht werpen op stoppen met roken:
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:52:13 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124330727
Bij mij mag in huis gewoon nog worden gerookt. Ik gooi later wel even wat ramen tegen elkaar open.

Een presentatie van dik een half uur, kun je me vertellen wat de hoofdlijn is?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_124330840
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:52 schreef Copycat het volgende:
Bij mij mag in huis gewoon nog worden gerookt. Ik gooi later wel even wat ramen tegen elkaar open.

Een presentatie van dik een half uur, kun je me vertellen wat de hoofdlijn is?
Zeker, ik maak later een samenvattting van.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_124331152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:46 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ah, op die manier.
Misschien hebben zij de indruk van 'ik heb dat pad bewandeld en als ik er niet over praat, wie dan wel?' etc.
Dat deze aanpak averechts werkt, hebben ze dan misschien even niet in de gaten.


[..]

Daarom vind ik een verhoging van de prijzen of zelfs een verbod niet een goede oplossing. Want uiteindelijk zou dat ook een vorm van aanmoedigen/opdringen zijn, en dat vind ik de taak van de persoon in kwestie en niet van de overheid per se.
Ik ben niet voor roken, maar ook niet tegen.

[..]

Nee, klopt.
Ik kwam deze presentatie tegen en laat nieuwe licht werpen op stoppen met roken:
Dat hangt er dan net vanaf vind ik hoe zij vroeger met die 'aanmoedigingen' omgingen.
Ik ben daar dus allergisch voor, je moet mij niet zeggen wat ik moet doen in mijn vrije tijd/mijn omgeving, ik doe wat ik wil. Dus ik ga nu anderen (rokers) ook niet zeggen dat ze moeten stoppen. Mochten ze er zelf over beginnen, dan kan ik wel mijn bevindingen vertellen, maar daar blijft het bij. En kan het ook alleen over MIJN bevindingen hebben, iedereen stopt op een andere manier, met een andere reden, met of zonder hulpmiddelen en ervaart het stoppen ook anders.

Als ex-rokers fanatiek in het verkondigen van het niet roken zijn, oke, dat mag, ieder zijn/haar ding. Maar ik vind het dan wel even zo fair dat er nagedacht wordt over hoe ze er vroeger over dachten. Wat deden de opmerkingen van anderen over hun roken met hen? Vonden ze dat fijn of niet? Wat vonden ze ervan dat ex-rokers opmerkingen/aanmoedigingen aan het maken waren? In hoeverre hoelden zij rekening met de niet-rokers?

Mijn bevinding daarover...de mensen die tijdens het roken de grootste mond hadden over niet-rokers/de opmerkingen/weinig rekening houden met de niet roker/de zwaarste rokers waren, zijn meestal de ergste ex-rokers. :@
pi_124331321
@Man1986: Ex-rokers weten dondersgoed dat juist ex-rokers na het stoppen extra anti-roken worden. Dat is algemeen bekend. Ik sluit me aan bij kvd, hoe harder mensen roepen dat je moet stoppen hoe sneller je er één opsteekt.

Misschien heeft dat er ook mee te maken dat diegenen -op het moment dat je gaat stoppen- de hele tijd gaan vragen hoe het gaat en je gaan motiveren. Lief bedoeld, maar ik wil er juist niet aan herinnerd worden. Dat geeft alleen maar zin in een sigaret. Als je behoefte hebt aan motivatie zoek je dat zelf wel op, op Fok! bijvoorbeeld of bij vrienden/familie.

Mijn vader was er erg tegen dat ik rookte, ik wist dat het hem teleurstelde. En dan af en toe zo'n losse opmerking om dat te benadrukken.... Ik heb het hem ook niet meteen verteld dat ik gestopt was trouwens. Niet totdat ik me er zeker van voelde dat het me ging lukken.

Edit: mijn vader heeft vroeger ook gerookt...
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:15:34 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_124331517
ohja, van die lui die elke dag vragen: HOE gaat het? Ben je nog steeds gestopt?

Knetterbek word je daarvan :') Het komt uit een goed hart maar je zit er gewoon niet op te wachten _O-
disclaimer
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:16:43 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124331564
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
ohja, van die lui die elke dag vragen: HOE gaat het? Ben je nog steeds gestopt?

Knetterbek word je daarvan :') Het komt uit een goed hart maar je zit er gewoon niet op te wachten _O-
Wat goed dat je het nog steeds volhoudt!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_124331707
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:52 schreef Copycat het volgende:
Bij mij mag in huis gewoon nog worden gerookt. Ik gooi later wel even wat ramen tegen elkaar open.

Ik maak daar ook geen probleem van. Als er gerookt wordt stoort het me ook niet maar wat stinkt het naderhand :o

(het was te koud om flink te luchten)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')