abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2013 @ 19:30:44 #76
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041804
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Tijd genoeg toch? 8-).
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
pi_123041809
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Oh, dat valt mee.

quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt :P
pi_123041838
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Tijd genoeg toch? 8-).
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.

Dat biertje kun je in België wel halen op het station ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 19:31:43 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123041839
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:

Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt :P
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.

  maandag 18 februari 2013 @ 19:32:11 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123041860
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.

De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
pi_123041979
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.

[ afbeelding ]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?

quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.

De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Doen ze goed zo snel :)
pi_123041990
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd :+. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
dag
pi_123042012
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?

[..]

Doen ze goed zo snel :)
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren ;). De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter :Y.
dag
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:36:03 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042027
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123042041
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:37:08 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042075
Mja, daar moet wel een oplossing voor te maken zijn: het trammetje van Houten reed ook onder 1500V
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123042081

Sovjettanks voor op rails, weet iemand of die er ooit echt zijn gekomen? :')
pi_123042155
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd :+. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Handig :+

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:

[..]

NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren ;). De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter :Y.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging worden :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijn :P
  Redactie Sport maandag 18 februari 2013 @ 19:39:25 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123042185
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 februari 2013 @ 19:40:14 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123042235
pi_123042302
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0) :9
pi_123042347
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Omroep West
Goed zo. Ik verheug me nu al op het gejammer om overheidsbescherming van dat stelletje selectieve marktwerkingliefhebbers. Als de Gemeente Den Haag er nog een aandeel in neemt dubbel ("Overheid, bescherm ons tegen de overheid" :D).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123042529
Iets anders: vanaf 20 maart verdwijnt het papieren kortingskaartje dus uit het assortiment. Best snel ineens, nadat we een paar jaar hadden gehoord dat het "eind volgend jaar waarschijnlijk voorbij zou zijn" (en wat niet uitkwam).

Wel valt het me op het station op dat al veel meer mensen reizen met de OV-chipkaart. Jongeren waren natuurlijk al langer over, maar ik zie nu ook veel 50+-ers met de chipkaart reizen.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:52:59 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123042909
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.

Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123043134
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.

Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
tweeledig nu:
Als er vanuit Den Haag voldoende vraag is, zouden ze ook kunnen beslissen toch die trein te blijven rijden..
Is er geen vraag, dan doet de NS hem weg :+...

Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag? :+
dag
pi_123043163
quote:
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?
pi_123043221

Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
  maandag 18 februari 2013 @ 19:59:29 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123043322
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag? :+
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:00:21 #99
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123043384
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.
En die dingen zullen het ongetwijfeld prima doen in ons 'barre winterse weer'. Russische kwaliteit... niet stuk te krijgen.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123043427
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Tja, dan had de NS niet zo achterlijk hoog moeten inschrijven :+
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')