Tijd genoeg toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Oh, dat valt mee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen steltquote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd genoeg toch?.
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.
[ afbeelding ]
Doen ze goed zo snelquote:Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.
De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegdquote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
NS is wel gek om aan de concurrent te verhurenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
[..]
Doen ze goed zo snel
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Handigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging wordenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren. De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter
.
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0)quote:
Goed zo. Ik verheug me nu al op het gejammer om overheidsbescherming van dat stelletje selectieve marktwerkingliefhebbers. Als de Gemeente Den Haag er nog een aandeel in neemt dubbel ("Overheid, bescherm ons tegen de overheid"quote:
tweeledig nu:quote:Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.
Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
Ik ken wel Schwerer Gustav: http://de.wikipedia.org/wiki/80-cm-Kanone_%28E%29
[ afbeelding ]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag?
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Tja, dan had de NS niet zo achterlijk hoog moeten inschrijvenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |