En ICRm tussen Alkmaar en Maastrichtquote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Ik ben voor!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
En ICRm tussen Alkmaar en MaastrichtGewoon planmatig maken
![]()
DDZ het IRM naar Venlo laten vervangen en ik ben weer tevreden
Prachtig station inderdaad. Ben ik 5 maandjes geleden al geweest. Die foto's komen nog wel online binnenkort.quote:
Vanochtend gespot in de IC Breda -> Venlo van 7:51. Het was een enkel viertje, ik vraag me af of dat voor capaciteitsproblemen heeft gezorgd.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Uit mn hoofd is dat 17:32 Dordrecht. Rijdt normaal met 10 bakjes ICR.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef dennistd het volgende:
Met een vertrek om 16.53u uit Den Haag kun je daar wel vanuit gaan...
Bron: Omroep Westquote:Den Haag zet plan voor eigen trein naar Brussel door
18 februari 2013
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat vooralsnog gewoon door met het opzetten van een eigen spoorverbinding tussen Den Haag en Brussel.
Maandag reed voor het eerst sinds december weer een intercity tussen beide steden. Dit als vervanging van de door problemen geteisterde Fyra. De NS telde de hoeveelheid reizigers in de tijdelijke trein en liet weten dat hij zou kunnen blijven rijden wanneer er voldoende reizigers gebruik van maken en ook de staatssecretaris akkoord gaat met een permanente verbinding.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Haag is het plan van de NS nog zo weinig concreet dat er nu nog geen reden is om de voorbereidingen voor een eigen verbinding stop te zetten. Zij wijst erop dat Den Haag streeft naar zestien keer per dag - ieder uur - een verbinding met Brussel. En daarvan is bij de NS nu nog lang geen sprake. ‘Wij zetten onze eigen plannen door.’
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessiequote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef ArnosL het volgende:
Gaan ze dan ook eigen materieel kopen of moet dat vanuit de NS komen?
Lovers Rail bedoel je? Dat was naar IJmuiden, maar niet succesvol door alle tegenwerking.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef JDude het volgende:
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weetquote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijdenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden.
Nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'Dquote:Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef JDude het volgende:
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid.
Tijd genoeg toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Oh, dat valt mee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen steltquote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd genoeg toch?.
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.
[ afbeelding ]
Doen ze goed zo snelquote:Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.
De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegdquote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
NS is wel gek om aan de concurrent te verhurenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
[..]
Doen ze goed zo snel
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Handigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging wordenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren. De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter
.
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0)quote:
Goed zo. Ik verheug me nu al op het gejammer om overheidsbescherming van dat stelletje selectieve marktwerkingliefhebbers. Als de Gemeente Den Haag er nog een aandeel in neemt dubbel ("Overheid, bescherm ons tegen de overheid"quote:
tweeledig nu:quote:Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.
Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
Ik ken wel Schwerer Gustav: http://de.wikipedia.org/wiki/80-cm-Kanone_%28E%29
[ afbeelding ]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag?
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Tja, dan had de NS niet zo achterlijk hoog moeten inschrijvenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |