SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik waag me nog niet aan voorspellingen, als ik de laatste wedstrijden zie is Ajax wel altijd de betere maar hadden de uitslagen er ook negatiever uit kunnen zien.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Uiteindelijk denk ik dat we met 3 puntjes voorsprong op bezoek gaan in Groningen de laatste speelronde, en we dus daar de schaal binnenhalen.
Als we niet uitkijken ligt Eriksen 6 weken in de lappenmand.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:29 schreef Tarado het volgende:
Ook Steaua wordt nog een aardige kluif
Het zegt iets over het feit dat ze het zelf nalieten om gewoon tot 5-0 uit te lopen en daardoor RKC nog de mogelijkheid gaven om terug te komen in de wedstrijd. Gelukkig voorkwam Vermeer dat.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:38 schreef TIM-846 het volgende:
Om even terug te komen op dat elftal van de week van Nusport. Leuk voor Vermeer dat ie met een 9 (wordt bijna nooit gegeven) wordt beoordeeld, maar zegt dat niet iets over het spel? RKC moet je 90 minuten met de rug tegen de muur zetten. Vermeer zou een dag vrijaf moeten hebben op zo'n dag.
Programma top 7 + huidige standquote:Op maandag 18 februari 2013 11:42 schreef tammepiet het volgende:
Iemand programma ff copy paste hier?
Mwah. Een tegenstander krijgt altijd kansen. Dat is nu, dat was vijf jaar terug zo en dat was in 1995 ook zo. En als je daar dus uitmuntend mee om gaat als keeper, krijg je een 9. Niets geks aan.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:38 schreef TIM-846 het volgende:
Om even terug te komen op dat elftal van de week van Nusport. Leuk voor Vermeer dat ie met een 9 (wordt bijna nooit gegeven) wordt beoordeeld, maar zegt dat niet iets over het spel? RKC moet je 90 minuten met de rug tegen de muur zetten. Vermeer zou een dag vrijaf moeten hebben op zo'n dag.
Dat weet iedereen buiten Eindhoven.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
PSV gaat niet winnen in Rotterdam
quote:Op maandag 18 februari 2013 11:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
PSV gaat niet winnen in Rotterdam
Je weet dat het 22 uur rijden is en niet 2 uur?quote:Op maandag 18 februari 2013 12:22 schreef Dven het volgende:
Nog mensen hier die naar Boekarest gaan? Wij pakken hier rond elf uur 's morgens de auto dus we zullen rond één uur in Boekarest zijn.
Hij woont in Roemeniëquote:Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Je weet dat het 22 uur rijden is en niet 2 uur?
Bulgarijequote:
22 uur? Met de fiets misschienquote:Op maandag 18 februari 2013 12:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Je weet dat het 22 uur rijden is en niet 2 uur?
oh ja, dat scheelt welquote:
twitter:ajax1nl twitterde op maandag 18-02-2013 om 13:10:08Nieuw op Ajax1.nl: Boilesen maakt maandag rentree bij Jong Ajax - http://t.co/edprggAs #Ajax reageer retweet
Of de wens om controlerend te spelen en zo op alle fronten lang mee kunnen doen. Ik zie ook graag hoge uitslagen, maar tegelijkertijd ben ik wel trots dat we nog om drie prijzen meedingen.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:18 schreef MouzurX het volgende:
Tsja dat is wel het verschil tussen psv en ajax dit seizoen, psv gaat lekker door en maakt veel doelpunten wanneer het kan, ajax wilt maar niet kunnen doorzetten.
Misschien toch te maken met geen echte topscoorder hebben, of misschien luiheid.
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajax1nl twitterde op maandag 18-02-2013 om 13:10:08Nieuw op Ajax1.nl: Boilesen maakt maandag rentree bij Jong Ajax - http://t.co/edprggAs #Ajax reageer retweet
Lekkerquote:Op maandag 18 februari 2013 13:11 schreef Tarado het volgende:
Laat het genoteerd zijn dat ik stel dat hij voor het eind van het seizoen weer een nieuwe blessure van minimaal 2 maanden heeft.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:11 schreef Tarado het volgende:
Laten we hopen van niet, maar ik vrees er ook voor.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Laat het genoteerd zijn dat ik stel dat hij voor het eind van het seizoen weer een nieuwe blessure van minimaal 2 maanden heeft.
Slaat nergens op ditquote:Op maandag 18 februari 2013 13:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Laat het genoteerd zijn dat ik stel dat hij voor het eind van het seizoen weer een nieuwe blessure van minimaal 2 maanden heeft.
En dan, kan je later je gelijk halen? Ik hoop dat hij kan blijven spelen maar het is natuurlijk iets chronisch wat hij heeftquote:Op maandag 18 februari 2013 13:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij is niet chronisch geblesseerd maar gewoon te vroeg gebracht dat is heel wat anders.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan, kan je later je gelijk halen? Ik hoop dat hij kan blijven spelen maar het is natuurlijk iets chronisch wat hij heeft
Ik dacht gelezen te hebben dat het iets chronisch is maar door andere spieren te versterken en deze te ontzien hij wel kan voetballen (kijken of ik het nog terugvinden)quote:Op maandag 18 februari 2013 13:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij is niet chronisch geblesseerd maar gewoon te vroeg gebracht dat is heel wat anders.
Ik vraag het me af. Maar hoe dan ook, ik vraag me af of zijn contract wordt verlengd. Loopt toch af in juni 2013, of niet?quote:Op maandag 18 februari 2013 13:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij is niet chronisch geblesseerd maar gewoon te vroeg gebracht dat is heel wat anders.
"Die professor heeft hele goede hoop, hij zegt dat het goed komt. Het probleem is dat een van mijn spieren in mijn hamstring niet goed werkt, waardoor de andere spieren dat moeten compenseren," legt Boilesen uit.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat het iets chronisch is maar door andere spieren te versterken en deze te ontzien hij wel kan voetballen (kijken of ik het nog terugvinden)
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
"Die professor heeft hele goede hoop, hij zegt dat het goed komt. Het probleem is dat een van mijn spieren in mijn hamstring niet goed werkt, waardoor de andere spieren dat moeten compenseren," legt Boilesen uit.
"Dat lukt niet op de zwakke plekken, vlak bij de pezen. Die ene spier moet wakker worden. Het is gelukkig geen zenuwprobleem. Ik heb nu een programma met twintig oefeningen, waardoor die spier weer moet gaan meewerken."
Natuurlijk gaan ze dat verlengen in potentie een van de beste backs in de wereld.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Maar hoe dan ook, ik vraag me af of zijn contract wordt verlengd. Loopt toch af in juni 2013, of niet?
Ow god. Krijgen we dat standaard praatje weer dat we bij elke jonge Ajax aankoop horen...quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan ze dat verlengen in potentie een van de beste backs in de wereld.
Hij is toch al verlengd tot 2016?quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan ze dat verlengen in potentie een van de beste backs in de wereld.
Hij kon naar iedere topclub in Europa dus dat is geen standaard praatje.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ow god. Krijgen we dat standaard praatje weer dat we bij elke jonge Ajax aankoop horen...
Op basis van wat?quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Uhm, ook dat maakt onderdeel uit van hetzelfde standaard praatje. En waarschijnlijk je volgende opmerking ook. Dolkomisch als je er op let.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij kon naar iedere topclub in Europa dus dat is geen standaard praatje.
Dat is geen standaard praatje maar gewoon een feit.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uhm, ook dat maakt onderdeel uit van hetzelfde standaard praatje. En waarschijnlijk je volgende opmerking ook. Dolkomisch als je er op let.
Dan kan je beter naar Londen gaan ofzo. Na Chelsea zoek te hebben gespeeld hoop ik dat er een Turkse of Griekse club geloot wordtquote:Op maandag 18 februari 2013 12:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
oh ja, dat scheelt welik heb overwogen te gaan en ik zag een retourtje voor 200¤, maar toch even niet gedaan om nog ff te sparen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is geen standaard praatje maar gewoon een feit.
Eriksen wou zelf toch ook niet weg tenzij er een topclub kwam nou die is niet gekomen. Als je alleen maar onzin wil verkondigen doe dat dan ergens anders.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:46 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]net als met Eriksen zeker. Die kan ook voor 20 miljoen overal naar toe, maar Ajax laat hem niet gaan of hij wil zelf niet...
x1000
Hoezo niet? De man is non-stop geblesseerd. Ik hoop natuurlijk dat hij fit blijft, maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij weer een blessure oploopt, hoe jammer dat ook is.quote:
Het is gewoon om aan te geven dat ik er niet al te veel vertrouwen in heb dat hij fit blijft.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan, kan je later je gelijk halen? Ik hoop dat hij kan blijven spelen maar het is natuurlijk iets chronisch wat hij heeft
Strootman gaat natuurlijk net zo goed naar een topclub als Eriksen en Fischer dat gaan.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen wou zelf toch ook niet weg tenzij er een topclub kwam nou die is niet gekomen. Als je alleen maar onzin wil verkondigen doe dat dan ergens anders.
Maar goed jij denkt zeker dat er scout van topclubs naar de Eredivisie komen kijken om mensen zoals Strootman en Wijnaldum te scouten
Zijn wel vaker spelers die een periode kennen met blessures maar dat betekent niet dat het chronisch is of wachten op de volgende blessurequote:Op maandag 18 februari 2013 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo niet? De man is non-stop geblesseerd. Ik hoop natuurlijk dat hij fit blijft, maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij weer een blessure oploopt, hoe jammer dat ook is.
Laat ik het zo stellen: met zijn achtergrond van blessures is het logischer om te verwachten dat hij wél weer geblesseerd raakt dan dat hij vanaf nu fit blijft.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zijn wel vaker spelers die een periode kennen met blessures maar dat betekent niet dat het chronisch is of wachten op de volgende blessure
En dit is natuurlijk ook een beetje voorbarigquote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat hij nog ooit geblesseerd raken zou pas eng zijn als hij dat nooit meer zou zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: met zijn achtergrond van blessures is het logischer om te verwachten dat hij wél weer geblesseerd raakt dan dat hij vanaf nu fit blijft.
Gast, dat bedoel ik toch niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat hij nog ooit geblesseerd raken zou pas eng zijn als hij dat nooit meer zou zijn.
Goh zou hetquote:Op maandag 18 februari 2013 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gast, dat bedoel ik toch niet.
Het schijnt dat de spelers van Steaua naar een werkkamp in Siberië worden gestuurd als ze nog een keer verliezen van onze kinderen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Heeft de eigenaar van Boekarest nog van zich laten horen?
Wat zijn we toch lekker positief.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke van de 7?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:39 schreef Ethanolic het volgende:
Is er een gifje van die dribbelfaal van Lukoki?
Ongetwijfeld een momentje van Gijp vanavond.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:39 schreef Ethanolic het volgende:
Is er een gifje van die dribbelfaal van Lukoki?
quote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Smoofie het volgende:
Ze kunnen echt beter 4-4-2 of een middenvelder op de rechtsbuiten zetten ipv Jody.
Heitinga was ook continue geblesseerd vroeger. Tegenwoordig ook niet. Een ander verschil in aanpak en het ouder worden en dus aansterken kan een hoop verschil maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: met zijn achtergrond van blessures is het logischer om te verwachten dat hij wél weer geblesseerd raakt dan dat hij vanaf nu fit blijft.
Heitinga lag er geloof ik ook meer dan een jaar aan één stuk uit.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Heitinga was ook continue geblesseerd vroeger. Tegenwoordig ook niet. Een ander verschil in aanpak en het ouder worden en dus aansterken kan een hoop verschil maken.
Lukoki is een prima invaller inderdaad. Of handig wanneer je zelf niet het spel maakt. 'Helaas' komt dat maar een paar keer per jaar voor.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:54 schreef Ramboetan het volgende:
Lukoki wil ik echt nog maar vanaf minuut 80 zien om een vermoeide back langs te rennen.
Maar hij heeft zich wel mooi bewezen gisteren. Negatief.
Nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:59 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Haha wat een mongool ben jij ook.
Je hebt verder wel gelijk natuurlijk. Vlaar was echt een jochie voor al die blessures, daarna een fysiek beest. Vroeg blessureleed kan ook positief uitpakken.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Heitinga was ook continue geblesseerd vroeger. Tegenwoordig ook niet. Een ander verschil in aanpak en het ouder worden en dus aansterken kan een hoop verschil maken.
Speelt sinds 2006 zo'n 35/40 wedstrijden per seizoen. Niet heel hoog maar verre van laag.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:59 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Heitinga lag er geloof ik ook meer dan een jaar aan één stuk uit.
En vooral in het boilesen is het gewoon zo dat het ook nog eens een jonge slungel is. Die sterkt echt nog wel flink aan. Daarbij had hij last van een vrij specifieke blessure.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:01 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Je hebt verder wel gelijk natuurlijk. Vlaar was echt een jochie voor al die blessures, daarna een fysiek beest. Vroeg blessureleed kan ook positief uitpakken.
Dat het in je opkomt maakt je al een grote debiel.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gelukkig quote je mijn hele post.
dat deed ikquote:Op maandag 18 februari 2013 16:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gelukkig quote je mijn hele post.
Dat het in me opkomt zegt meer hoe slecht ik lukoki vind.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat het in je opkomt maakt je al een grote debiel.
Ik ben het met je eens hoor, 4-4-2 gaat wel heel ver maar een andere speler op die buiten plek zal het zeker niet minder doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat het in me opkomt zegt meer hoe slecht ik lukoki vind.
Het een sluit het andere niet uit hoor.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat het in me opkomt zegt meer hoe slecht ik lukoki vind.
Dat klopt, maar ik vind dat je het systeem moet spelen waar je spelers het beste tot hun recht komen, als dat 4-4-2 is, zij het zo.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:05 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het een sluit het andere niet uit hoor.
Ik vind dat wanneer je spelers hebt die meer geschikt zijn voor 4-4-2, je die spelers dumpen moet.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind dat je het systeem moet spelen waar je spelers het beste tot hun recht komen, als dat 4-4-2 is, zij het zo.
Iedereen in onze jeugdopleiding wordt voor 4-3-3 opgeleid, als je zo iets gaat doen dan verneuk je het en hebben jeugdspelers langer de tijd nodig om zich aan te passen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind dat je het systeem moet spelen waar je spelers het beste tot hun recht komen, als dat 4-4-2 is, zij het zo.
Inderdaad, discussie-onwaardigquote:
ehm okequote:Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
speel je met 9 man, zou ik ook niet doen
Denk dat ze met 4-4-2 minder balverlies leiden zonder lukoki tegen RKC dan 4-3-3 met lukoki tegen RKC.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Iedereen in onze jeugdopleiding wordt voor 4-3-3 opgeleid, als je zo iets gaat doen dan verneuk je het en hebben jeugdspelers langer de tijd nodig om zich aan te passen.
Moeten ze ook niet te overdreven over doen, als de spits inzakt is toch ook 4-4-2, het gaat om het benutten van de ruimtesquote:Op maandag 18 februari 2013 16:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
4-4-3 lijkt me niet helemaal eerlijk, maar een ajax opstelling zonder buitenspelers is geen ajax.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk dat ze met 4-4-2 minder balverlies leiden zonder lukoki tegen RKC dan 4-4-3 met lukoki tegen RKC.
ja leuk even lachenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
wat heeft doe er mee te maken?
Zelf met 4-2-2 op de proppen komen en dan iemand anders op een typefoutje wijzenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
4-4-3 lijkt me niet helemaal eerlijk, maar een ajax opstelling zonder buitenspelers is geen ajax.
En een Ajax met een buitenspeler waar je niets aan hebt en je dus feitelijk met 10 man speelt ook niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
4-4-3 lijkt me niet helemaal eerlijk, maar een ajax opstelling zonder buitenspelers is geen ajax.
ik had een ninja edit, dat iedereen dan opeens het de 4 weer gaat veranderen in de 2 omdat 1 iemand het zagquote:Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zelf met 4-2-2 op de proppen komen en dan iemand anders op een typefoutje wijzen.
Denk dat ze met 4-3-2 zonder Lukoki ook minder balverlies leidenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk dat ze met 4-4-2 minder balverlies leiden zonder lukoki tegen RKC dan 4-3-3 met lukoki tegen RKC.
Mwoah. Zo ninja was die niet hoorquote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
ik had een ninja edit, dat iedereen dan opeens het de 4 weer gaat veranderen in de 2 omdat 1 iemand het zag
Tot nu toe spelen we goed met 4-3-3, dat Lukoki er geen koek van bakt oke, maar dat is geen reden om alles om te gooienquote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En een Ajax met een buitenspeler waar je niets aan hebt en je dus feitelijk met 10 man speelt ook niet.
jij moet gewoon even je waffel houdenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwoah. Zo ninja was die niet hoor.
Zeg ik dan dat je altijd 4-4-2 moet spelen? Maar als je zonodig je spelers wilt sparen die er normaal staan kun je wel aangepast spelen lijkt mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Tot nu toe spelen we goed met 4-3-3, dat Lukoki er geen koek van bakt oke, maar dat is geen reden om alles om te gooienWe hebben namelijk Fischer en Cuenca, Lulkoki was puur om Cuenca rust te gunnen, dat snap je toch wel he? Die gaat er namelijk echt niet in belangrijke wedstrijden staan.
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
jij moet gewoon even je waffel houden
Kan. 4-3-3 goed uitgevoerd is aantrekkelijker dan een goed uitgevoerde 4-4-2. Daarbij : Ajax = 4-3-3. Geen discussie meerquote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Verder onzin over die buitenspelers. 4-4-2 kan, mits goed uitgevoerd, aantrekkelijker zijn dan 4-3-3.
Liever Babel dan Boerrigter.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef tammepiet het volgende:
Niemand spreekt over Babel. Blij toe.
Wie?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef tammepiet het volgende:
Niemand spreekt over Babel. Blij toe.
Sowieso met een middenvelder als spits en buitenspelers met hun goeie been aan de binnenkant is toch ook geen klassieke 4-3-3quote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Verder onzin over die buitenspelers. 4-4-2 kan, mits goed uitgevoerd, aantrekkelijker zijn dan 4-3-3.
Nee, onze kracht is juist het spel, team en dat iedereen zijn taak weet, dat moet je niet gaan omgooien.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat je altijd 4-4-2 moet spelen? Maar als je zonodig je spelers wilt sparen die er normaal staan kun je wel aangepast spelen lijkt mij.
Hoe mensen er toch altijd bij komen dat Ajax 4-3-3 is, is me al jaren een raadsel.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan. 4-3-3 goed uitgevoerd is aantrekkelijker dan een goed uitgevoerde 4-4-2. Daarbij : Ajax = 4-3-3. Geen discussie meer
pelle stond er wel in, dus sowieso niet serieus te nemenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Al boos gebeld over dat Eriksen niet in dat elftal van de week stond, Tyron?
Niet iedereen maakt 2 goals & 1 eigen goal.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
pelle stond er wel in, dus sowieso niet serieus te nemen
Kuddevolk heet dat.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee, onze kracht is juist het spel, team en dat iedereen zijn taak weet, dat moet je niet gaan omgooien.
Frankie heeft heus wel gezien dat Lulkoki echt niet meer kan.
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe mensen er toch altijd bij komen dat Ajax 4-3-3 is, is me al jaren een raadsel.
Waarom is Ajax 4-3-3? Omdat we daar in de jaren '70 wat mee wonnen?quote:
Ik ga hier serieus niet eens op in.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom is Ajax 4-3-3? Omdat we daar in de jaren '70 wat mee wonnen?
Haha. Reageer dan nietquote:Op maandag 18 februari 2013 16:20 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik ga hier serieus niet eens op in.
Kut philliesquote:Op maandag 18 februari 2013 16:20 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik ga hier serieus niet eens op in.
Het gaat toch ook veel dieper dan dat, in de hele jeugdopleiding wordt 4-3-3 gespeeld.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je ook Arjen Robben. Maar eens, we zullen zien of hij nu wel heel blijft. Het zou mooi zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
RvP ook.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat elk team in de hele club 4-3-3 speelt en elke speler dus opgeleid wordt in dat systeem.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is wel altijd 4-3-3 geweest maar daar zijn zoveel variaties op mogelijk, het gaat natuurlijk om de 3hoekjesquote:Op maandag 18 februari 2013 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht sinds de intrede van Cruijff wel weer, maar of het allemaal klassiek 4-3-3 is? Betwijfel het. Ajax is echt niet zo 4-3-3 als sommigen graag willen geloven.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het gaat toch ook veel dieper dan dat, in de hele jeugdopleiding wordt 4-3-3 gespeeld.
Het is gewoon een uitgangspositie voor de veldbezetting, niet meer en niet minderquote:Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht sinds de intrede van Cruijff wel weer, maar of het allemaal klassiek 4-3-3 is? Betwijfel het. Ajax is echt niet zo 4-3-3 als sommigen graag willen geloven.
Natuurlijk zal het niet allemaal altijd precies 4-3-3 zijn maar in grote lijnen wel, denk ik tenminste.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht sinds de intrede van Cruijff wel weer, maar of het allemaal klassiek 4-3-3 is? Betwijfel het. Ajax is echt niet zo 4-3-3 als sommigen graag willen geloven.
Dit dus.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is gewoon een uitgangspositie voor de veldbezetting, niet meer en niet minder
Juist. Klassiek 4-3-3 is het zelden. In '95 was het 3-4-3, een prachtige variant op het klassieke 4-3-3. En in 2003 was het eigenlijk een verkapte 4-4-2. Het gaat om hoe je er invulling aan geeft. De ruimtes, de driehoekjes, de passing. Dát is Ajax.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel altijd 4-3-3 geweest maar daar zijn zoveel variaties op mogelijk, het gaat natuurlijk om de 3hoekjes
Pertinent niet waar.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dit dus.
En je hebt bij 4-3-3 in welke vorm dan ook altijd meer afspeelmogelijkheden dan in 4-4-2.
Pertinent wel waarquote:
Nee, dat probeer je nooit, met argumenten komen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:28 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Pertinent wel waar
Maar goed, ik ga jou niet eens proberen te overtuigen.
Niemand heeft het ook over een klassieke 4-3-3. Het gaat erom dat er in de jeugd op een bepaald systeem getraind wordt, en dat het zinvol is om dat systeem ook in het eerste te gebruiken om de jeugd makkelijker in te kunnen passen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Juist. Klassiek 4-3-3 is het zelden. In '95 was het 3-4-3, een prachtige variant op het klassieke 4-3-3. En in 2003 was het eigenlijk een verkapte 4-4-2. Het gaat om hoe je er invulling aan geeft. De ruimtes, de driehoekjes, de passing. Dát is Ajax.
Niet tegen sommige users waar het toch geen zin bij heeft. Prijs je zelf een van die gelukkigen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat probeer je nooit, met argumenten komen.
Ik ben er ook één van, ik voel me vereerd.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:30 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Niet tegen sommige users waar het toch geen zin bij heeft. Prijs je zelf een van die gelukkigen.
Volgens mij geldt dat dan voor heel het forum.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:30 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Niet tegen sommige users waar het toch geen zin bij heeft. Prijs je zelf een van die gelukkigen.
mwah jij bent wel moeilijk somsquote:Op maandag 18 februari 2013 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat dan voor heel het forum.
Het ging in eerste instantie om een bij wijze van, maar dat willen sommige mensen hier niet zo begrijpen geloof ik.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niemand heeft het ook over een klassieke 4-3-3. Het gaat erom dat er in de jeugd op een bepaald systeem getraind wordt, en dat het zinvol is om dat systeem ook in het eerste te gebruiken om de jeugd makkelijker in te kunnen passen.
Nouja, de stelling dat Ajax 4-3-3 is is natuurlijk wel te verdedigen. Dat is het herkenbaarste systeem waar door de jaren heen het meest in gevoetbald is, en de beste spelers die Ajax heeft opgeleid komen voort uit dat systeem. Natuurlijk zijn er door de jaren heen variaties geweest in de invulling van de 4-3-3, en soms is het zelfs helemaal veranderd, maar in principe is de filosofie van het eerste het grootste deel van de tijd een 4-3-3.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ging in eerste instantie om een bij wijze van, maar dat willen sommige mensen hier niet zo begrijpen geloof ik.
Natuurlijk gaat Ajax nu geen 4-4-2 spelen. Het traint inderdaad in heel de jeugd op 4-3-3. Maar het is gewoon niet zo dat Ajax daar zo heilig over doet en in is.
Geniaal, kun je hem nog 3 jaar hier houden.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft net bijgetekend tot 2017.
Goede zaak van Overmars.
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)erlengt-contract.htmquote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geniaal, kun je hem nog 3 jaar hier houden.
Nu Eriksen nog een jaartje erbijquote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geniaal, kun je hem nog 3 jaar hier houden.
Fischer is Lukoki 2.0quote:Op maandag 18 februari 2013 16:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[ afbeelding ]
Goede zaak van Overmars.
Rot jij lekker een tyfusend op. psv'ertjequote:Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Fischer is Lukoki 2.0
Wordt zwaar overschat imo.
Quote voor het nageslacht.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Fischer is Lukoki 2.0
Dat meen je serieus?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Fischer is Lukoki 2.0
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Fischer is Lukoki 2.0
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Fischer is Lukoki 2.0
Ik temper je verwachtingen alleen wat, om een teleurstelling te voorkomen.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Rot jij lekker een tyfusend op. psv'ertje
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:51 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Ik temper je verwachtingen alleen wat, om een teleurstelling te voorkomen.
Net zoals met Eriksen: veel geschreeuw en weinig wol.
Misschien kun je beter eerst een paar wedstrijden bekijken voordat je onze verwachtingen komt temperen. Iedereen kan zien dat Fischer ontegenzeggelijk veel talent heeft. Soms speelt hij een ongelukkige wedstrijd, maar dat kan, hij is immers nog jong. Wat belangrijk is dat je kan zien dat hij het spel goed leest, weet wanneer hij waar moet zijn, sterk is in de afronding, een uitstekende aanname heeft, redelijk snel is en een mannetje kan passeren. Dat zijn de redenen dat hij een topper in wording is, niet zijn goals die hij nu heeft gemaakt.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:51 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Ik temper je verwachtingen alleen wat, om een teleurstelling te voorkomen.
Net zoals met Eriksen: veel geschreeuw en weinig wol.
Tegen RKC ja.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:58 schreef Tyron het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
sorry wat zei je? ik was aan het genieten
Inb4 'Ja die deden hun best niet!!!'quote:Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bekijk de samenvattingen van Ajax tegen Manchester City maar even dan.
Als jij dan even naar de samenvattingen tegen Real en Dortmund kijkt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bekijk de samenvattingen van Ajax tegen Manchester City maar even dan.
De fotograaf van deze fotoquote:Op maandag 18 februari 2013 16:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[ afbeelding ]
Goede zaak van Overmars.
Ontzettend schattig allemaal, het zegt alleen geen flikker.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien kun je beter eerst een paar wedstrijden bekijken voordat je onze verwachtingen komt temperen. Iedereen kan zien dat Fischer ontegenzeggelijk veel talent heeft. Soms speelt hij een ongelukkige wedstrijd, maar dat kan, hij is immers nog jong. Wat belangrijk is dat je kan zien dat hij het spel goed leest, weet wanneer hij waar moet zijn, sterk is in de afronding, een uitstekende aanname heeft, redelijk snel is en een mannetje kan passeren. Dat zijn de redenen dat hij een topper in wording is, niet zijn goals die hij nu heeft gemaakt.
Toen was hij ook gewoon degelijk, maar tegen Real maak je als Ajax zijnde gewoon geen kans en Dortmund is één van de best voetballende ploegen op dit moment, speelde zowel Madrid als City zoek. Eriksen was btw in de wedstrijd uit tegen Dortmund beter dan Gotze, die raakte geen pepernoot.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Als jij dan even naar de samenvattingen tegen Real en Dortmund kijkt.
Schandalig inderdaad dat een ventje van net 21 nog niet elke wedstrijd in de Champions League tegen Europese topploegen de sterren van de hemel speelt. Zooo overschat die Eriksenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Als jij dan even naar de samenvattingen tegen Real en Dortmund kijkt.
Kom eens met argumenten aanzetten dan.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Ontzettend schattig allemaal, het zegt alleen geen flikker.
Het is geen exceptioneel talent.
Dat zag je ook de 30 andere wedstrijdenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:58 schreef Tyron het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het lijkt mij een beetje vreemd als hij elke wedstrijd op exact hetzelfde wijze een doelpunt maakt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat zag je ook de 30 andere wedstrijden. Oh wacht...
En wat zijn daar jouw argumenten voor?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Ja snapt wat ik bedoel, en serieus, als jij het echt allemaal meent over Eriksen, ben je echt kanker dom.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het lijkt mij een beetje vreemd als hij elke wedstrijd op exact dezelfde wijze een doelpunt maakt.
Immers ookquote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
Maher is nu al constanter dan Eriksen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Toen was hij ook gewoon degelijk, maar tegen Real maak je als Ajax zijnde gewoon geen kans en Dortmund is één van de best voetballende ploegen op dit moment, speelde zowel Madrid als City zoek. Eriksen was btw in de wedstrijd uit tegen Dortmund beter dan Gotze, die raakte geen pepernoot.
Gotze is een buitenspeler. Appels en peren.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Toen was hij ook gewoon degelijk, maar tegen Real maak je als Ajax zijnde gewoon geen kans en Dortmund is één van de best voetballende ploegen op dit moment, speelde zowel Madrid als City zoek. Eriksen was btw in de wedstrijd uit tegen Dortmund beter dan Gotze, die raakte geen pepernoot.
Laat leuke dingen zien maar heeft toch minder doelpunten en assists op zijn naam staan dan Eriksen, dat zijn natuurlijk statistieken maar neem daar eens bij dat Eriksen tegen moeilijkere tegenstanders heeft gespeeld en onder hogere druk, nou dan weet ik het wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
We zullen zien als hij zijn transfer maakt, jij was ook degene die constant voor Sulejmani opnam toch? Volgens mij ben jij hier degene die 'kanker' dom is.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja snapt wat ik bedoel, en serieus, als jij het echt allemaal meent over Eriksen, ben je echt kanker dom.
Speelt AZ in de Jupiler Pro League tegenwoordig?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Laat leuke dingen zien maar heeft toch minder doelpunten en assists op zijn naam staan dan Eriksen, dat zijn natuurlijk statistieken maar neem daar eens bij dat Eriksen tegen moeilijkere tegenstanders heeft gespeeld en onder hogere druk, nou dan weet ik het wel.
en wil je daar 10 miljoen neer voor leggen? Doe maar niet. We hebben nog genoeg talenten.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
Hahaha, waarom?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
Lukoki, Boerrigter, Schone, De Jong gemiddeld meer. Eriksen is de meest effectieve speler, was laatst een onderzoekje naar.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:05 schreef Smoofie het volgende:
Eriksen heeft zóveel balverlies, het is echt absurd.
Nog net niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Speelt AZ in de Jupiler Pro League tegenwoordig?
Door jou gedaan?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Lukoki, Boerrigter, Schone, De Jong gemiddeld meer. Eriksen is de meest effectieve speler, was laatst een onderzoekje naar.
Van de voetballer zelf ben ik wel fan, het prijskaartje ben ik geen fan van.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Disclaimer: ik ben géén Maher-fan.
Als je constant naar voren speelt, risico in je passes legt dan lijd je wel wat vaker balverlies ja.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:05 schreef Smoofie het volgende:
Eriksen heeft zóveel balverlies, het is echt absurd.
Zó, dat had ik niet verwacht, dacht dat die echt veel beter waren aan de bal...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Lukoki, Boerrigter, Schone, De Jong gemiddeld meer. Eriksen is de meest effectieve speler, was laatst een onderzoekje naar.
Hij heeft wel een bepaalde uitstraling die ik ook niet bij Ajax vind passen, een beetje vies ofzo.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van de voetballer zelf ben ik wel fan, het prijskaartje ben ik geen fan van.
Hij speelt fucking nonchalant man.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als je constant naar voren speelt, risico in je passes legt dan lijd je wel wat vaker balverlies ja.
Valt wel mee, die speelt ook nog genoeg matige wedstrijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
Zijn gedrag ook naar de leiding van AZ toe, erg kinderachtig.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij heeft wel een bepaalde uitstraling die ik ook niet bij Ajax vind passen, een beetje vies ofzo.
Dus alle spelers behalve de verdedigers hebben meer balverlies maar toch zeik je om Eriksen? En ga niet zeggen dat de Jong meer risico in zijn spel legt dan Eriksen, dat is dus totaal niet zo. Zodra het niet loopt is de Jong onzichtbaar.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zó, dat had ik niet verwacht, dacht dat die echt veel beter waren aan de bal....
De Jong heeft door de spits positie logischer wijs meer balverlies.
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef j0rdiiii het volgende:
1259 (Eriksen) vs 892 (Maher) Passes
75 % (Eriksen) vs 67% ( Maher)
Vergelijk ook even de positie op de ranglijst en het feit dat Eriksen betere spelers om zich heen heeft lopen aan wie hij de bal überhaupt kwijt kan.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef j0rdiiii het volgende:
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Smoofie het volgende:
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef j0rdiiii het volgende:
Is ook een deel uitstraling, maar soms denkt hij wel eens ergens te makkelijk over, eens. Het is echter nog steeds een van de beste voetballers van de selectie.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij speelt fucking nonchalant man.
Overigens kan dit best waar zijn. Zitten geregeld ook schitterende passes tussen. Nu die nonchalance er nog eens uit en het is echt een topper. Nu nog niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee ik lul niet, is zelfs gepost in dit topic.
Betere spelers om zich heen? Boerrigter en Lukoki gister...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vergelijk ook even de positie op de ranglijst en het feit dat Eriksen betere spelers om zich heen heeft lopen aan wie hij de bal überhaupt kwijt kan.
gisteren de regisseur aan Ajax-zijde, Ajax was een natte krant zonder hemquote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef Kopsterk het volgende:
Wel raar dat een van de belangrijkse spelers van Ajax (Eriksen) zo kritisch benaderd wordt.
En drie keer een post er aan wijden is wat kinderachtig.quote:
Wat staat er bij AZ dan?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Betere spelers om zich heen? Boerrigter en Lukoki gister...
Ik snap er ook geen reet van. Iedereen zag gister toch hoe afschuwelijk het spel werd toen Eriksen gewisseld werd.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef Kopsterk het volgende:
Wel raar dat een van de belangrijkse spelers van Ajax (Eriksen) zo kritisch benaderd wordt.
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:58 schreef Tyron het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, maar Boerrigter en Lukoki zouden bij AZ niet in de basis staan. Nouja Boerrigter misschien wel..quote:
Met De Jong heb ik het idee dat er meer voetbal in zit.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:11 schreef Smoofie het volgende:
En de 'voetbalkenners' in dit topic hebben liever de Jong dan Siggy in de spits(stijn, tyron, jordii etc). Delen zij nog steeds deze mening ja?
Als speler van AZ heb je het op andere fronten weer makkelijker dus je kan het aardig vergelijkenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vergelijk ook even de positie op de ranglijst en het feit dat Eriksen betere spelers om zich heen heeft lopen aan wie hij de bal überhaupt kwijt kan.
Met Fischer en Cuenca wel. Als je met Boerrigter en Lukoki speelt heb je meer aan Sightorsson, aangezien die man meer spits is. De Jong is sterker in het ruimte maken voor de naar binnen trekkende buitenspelers.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:11 schreef Smoofie het volgende:
En de 'voetbalkenners' in dit topic hebben liever de Jong dan Siggy in de spits(stijn, tyron, jordii etc). Delen zij nog steeds deze mening ja?
Zoals tegen Roda ? Dat er steeds niemand in de spits stond?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Met De Jong heb ik het idee dat er meer voetbal in zit.
Is niet zo raar. Die jongen is jarenlang als het grootste talent ooit (ok, ik overdrijf) bestempeld en dat komt er nu niet helemaal uit.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef Kopsterk het volgende:
We zijn kampioen geworden met de Jong in de spits, niemand wist dat Siggy goed zou terug komen, misschien wel hetzelfde als Boerrigter. Hij speelt nu gelukkig wel goed.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:11 schreef Smoofie het volgende:
En dan willen zijn een pass geven maar staat er niemand in de spits...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Met Fischer en Cuenca wel. Als je met Boerrigter en Lukoki speelt heb je meer aan Sightorsson, aangezien die man meer spits is. De Jong is sterker in het ruimte maken voor de naar binnen trekkende buitenspelers.
Waar zijn we in 2011 mee kampioen geworden? Juist ja, Siem de Jong. En in 2012? Juist ja, Siem de Jong.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zoals tegen Roda ? Dat er steeds niemand in de spits stond?. Genoeg voorbeelden daarvan.
Hoezo dan? Ook daar staat er druk op, en Maher moet meer verdedigen dan Eriksen. Maar goed ik ga geen nieuwe Maher/Eriksen discussie starten, anders word ik straks ook voor kankerdebiel uitgemaakt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als speler van AZ heb je het op andere fronten weer makkelijker dus je kan het aardig vergelijken
Ongelijk over Eriksen? Nee, ik vind van niet. Ik zeg niet dat hij slecht is, maar hij is niet zo goed/belangrijk zoals jullie hem vinden.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
We zijn kampioen geworden met de Jong in de spits, niemand wist dat Siggy goed zou terug komen, misschien wel hetzelfde als Boerrigter. Hij speelt nu gelukkig wel goed.
Grappig dat je het nu op die boeg gooit omdat je weet dat je ongelijk had.
Dus omdat we toen kampioen zijn geworden met hem is de Jong in de spits bter dan Siggy? dat is een drogreden.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Waar zijn we in 2011 mee kampioen geworden? Juist ja, Siem de Jong. En in 2012? Juist ja, Siem de Jong.
Ook al had De Jong te maken met pure aids aan buitenspelers behalve Aissati.
Haha en toen kwam Sigthorsson erin en toen creëerde ze plots nauwelijks kansen meer.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zoals tegen Roda ? Dat er steeds niemand in de spits stond?. Genoeg voorbeelden daarvan.
Het idee is dan ook dat zij de pass aannemen, niet dat ze hem geven. Op het moment dat de buitenspelers voornamelijk assists moeten leveren in plaats van goals kan je, zoals ik zei, beter met Sightorsson spelen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En dan willen zijn een pass geven maar staat er niemand in de spits...
Je begon je statement met "Maher is constanter dan Eriksen", dat bleek dus in de passing al niet waar te zijn (assists en goals ook niet). Dus ja, je had ongelijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ongelijk over Eriksen? Nee, ik vind van niet. Ik zeg niet dat hij slecht is, maar hij is niet zo goed/belangrijk zoals jullie hem vinden.
Ja, gelukkig spelen ze in een gelijkwaardig team.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
Je begon je statement met "Maher is constanter dan Eriksen", dat bleek dus in de passing al niet waar te zijn (assists en goals ook niet). Dus ja, je had ongelijk.
Puur statistisch gezien is hij een van de belangrijkste spelers van de selectie.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ongelijk over Eriksen? Nee, ik vind van niet. Ik zeg niet dat hij slecht is, maar hij is niet zo goed/belangrijk zoals jullie hem vinden.
Ik vraag me af waarom Sigthorsson in de basis moet volgens jou?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dus omdat we toen kampioen zijn geworden met hem is de Jong in de spits bter dan Siggy? dat is een drogreden.
Ook vorig jaar toen AZ even bovenaan stond spraken de cijfers voor Eriksen in zijn voordeel hoor en Eriksen speelt meer wedstrijden etc.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, gelukkig spelen ze in een gelijkwaardig team.
Omdat Ajax stootkracht mist voorin. Maarja, deze discussie is zo vaak gevoerd, de Boer zet Siggy gelukkig wel in de spits.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom Sigthorsson in de basis moet volgens jou?
Vergelijken is sowieso moeilijk, ik vind Maher een goeie speler maar zou hij bij Ajax beter zijn dan Eriksen, ik weet het niet, ik vind hem wel bij Ajax passen qua voetballerquote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ook daar staat er druk op, en Maher moet meer verdedigen dan Eriksen. Maar goed ik ga geen nieuwe Maher/Eriksen discussie starten, anders word ik straks ook voor kankerdebiel uitgemaakt.
Ook zonder statistieken. Aanvallen beginnen bij hem, en hij is ontzettend nuttig in verdedigend opzicht. Het probleem voor hem is alleen dat de verwachtingen zo ontzettend hooggespannen zijn dat hij ze nooit waar kan maken. Zodra hij een wedstrijd niet beslissend is of een ongelukkige pot speelt is iedereen klaar om hem af te branden, omdat van hem verwacht wordt dat hij elke wedstrijd 2 goals maakt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:16 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Puur statistisch gezien is hij een van de belangrijkste spelers van de selectie.
Eriksen heeft nu wat? 8 goals? Maher 5. Als je dan de manier van spelen en teams vergelijkt ..quote:Op maandag 18 februari 2013 17:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ook vorig jaar toen AZ even bovenaan stond spraken de cijfers voor Eriksen in zijn voordeel hoor en Eriksen speelt meer wedstrijden etc.
De kracht van Ajax is juist dat het niet afhankelijk is van 1 afmaker.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Omdat Ajax stootkracht mist voorin. Maarja, deze discussie is zo vaak gevoerd, de Boer zet Siggy gelukkig wel in de spits.
Maar net mocht je de teams niet met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Eriksen heeft nu wat? 8 goals? Maher 5. Als je dan de manier van spelen en teams vergelijkt ..
Precies, de verwachtingen zijn veel te hoog voor een 21-jarige.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook zonder statistieken. Aanvallen beginnen bij hem, en hij is ontzettend nuttig in verdedigend opzicht. Het probleem voor hem is alleen dat de verwachtingen zo ontzettend hooggespannen zijn dat hij ze nooit waar kan maken. Zodra hij een wedstrijd niet beslissend is of een ongelukkige pot speelt is iedereen klaar om hem af te branden, omdat van hem verwacht wordt dat hij elke wedstrijd 2 goals maakt.
Vorig jaar hadden we 93 goals in de Eredivisie? Hoe zo stootkracht missend?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Omdat Ajax stootkracht mist voorin. Maarja, deze discussie is zo vaak gevoerd, de Boer zet Siggy gelukkig wel in de spits.
Dat is dus niet waar. Hij moet alleen die nonchalance kwijt waarmee hij op gevaarlijke plekken balverlies lijdt en zo a een aanval om zeep helpt en b de tegenstander de ruimte biedt. Dat moet er gewoon uit. En afleren om te schieten van 25 meter, moet ie ook.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook zonder statistieken. Aanvallen beginnen bij hem, en hij is ontzettend nuttig in verdedigend opzicht. Het probleem voor hem is alleen dat de verwachtingen zo ontzettend hooggespannen zijn dat hij ze nooit waar kan maken. Zodra hij een wedstrijd niet beslissend is of een ongelukkige pot speelt is iedereen klaar om hem af te branden, omdat van hem verwacht wordt dat hij elke wedstrijd 2 goals maakt.
Wat heeft vorig jaar er nu mee te maken?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we 93 goals in de Eredivisie? Hoe zo stootkracht missend?
Dat is afwachten natuurlijk, tegen Boekarest was het goed en gisteren had hij ook een geweldige combinatie met Serero op het eind.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk zelf dat Eriksen veel prettiger speelt met Siem de Jong in de spits. Siem de Jong heeft ook veel meer aan een invoegende Fischer & Cuenca die de combinaties proberen aan te gaan et cetera. Met Sigthorsson is er veel minder voetbal, sowieso combinerend en passend zal er imo veel meer balverlies worden geleden.
Als hij er is verandert dat niet? Gaat meer om de manier van spelen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:19 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De kracht van Ajax is juist dat het niet afhankelijk is van 1 afmaker.
Klopt, maar het blijft leuk om te doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vergelijken is sowieso moeilijk, ik vind Maher een goeie speler maar zou hij bij Ajax beter zijn dan Eriksen, ik weet het niet, ik vind hem wel bij Ajax passen qua voetballer
Gister begreep ik wel waarom hij schoot hoor, je gaat de bal toch niet geven aan een Boerrigter of Lukoki, dan kan je hem beter zelf het stadion uit peren.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Hij moet alleen die nonchalance kwijt waarmee hij op gevaarlijke plekken balverlies lijdt en zo a een aanval om zeep helpt en b de tegenstander de ruimte biedt. Dat moet er gewoon uit. En afleren om te schieten van 25 meter, moet ie ook.
Als je met een pure afmaker speelt dan verander je wel je manier van spelen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als hij er is verandert dat niet? Gaat meer om de manier van spelen.
Oh ja, op valide argumenten reageer jij altijd quasi-grappig, da's waar.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Gister begreep ik wel waarom hij schoot hoor, je gaat de bal toch niet geven aan een Boerrigter of Lukoki, dan kan je hem beter zelf de stadion uit peren.
Wat is er precies niet waar? Dat aanvallen bij hem beginnen, dat hij in verdedigend opzicht hard werkt, dat de verwachtingen hooggespannen zijn of dat hij wedstrijden niet beslissend is?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Hij moet alleen die nonchalance kwijt waarmee hij op gevaarlijke plekken balverlies lijdt en zo a een aanval om zeep helpt en b de tegenstander de ruimte biedt. Dat moet er gewoon uit. En afleren om te schieten van 25 meter, moet ie ook.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als je met een pure afmaker speelt dan verander je wel je manier van spelen.
Sja, de uitspraken over zijn geweldige talent EN zijn manier van spelen zorgen voor die verwachtingen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Precies, de verwachtingen zijn veel te hoog voor een 21-jarige.
Dat we als hij een keer niet scoort oid 'm helemaal afbranden en dat we 2 doelpunten per wedstrijd van hem verwachten. Dat is helemaal niet waar joh, nu lijk je Tyron wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat is er precies niet waar? Dat aanvallen bij hem beginnen, dat hij in verdedigend opzicht hard werkt, dat de verwachtingen hooggespannen zijn of dat hij wedstrijden niet beslissend is?
Elke speler heeft sterke en minder sterke punten. Bij Eriksen lijken echter de minder sterke punten veel meer op te vallen bij veel supporters op dit forum.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja,dus ben je meer afhankelijk om hem in scoringspositie te stellen en ben je dus makkelijker te verdedigen.quote:
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:19 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar net mocht je de teams niet met elkaar vergelijken.
Smoofie![]()
![]()
Klopt, ze laten toch ook nooit goed nieuws zien op het journaal? Dwepen doen pubers.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Elke speler heeft sterke en minder sterke punten. Bij Eriksen lijken echter de minder sterke punten veel meer op te vallen bij veel supporters op dit forum.
In een beter team heeft Eriksen de kwaliteiten om moeiteloos mee te draaien. Daar ben ik van overtuig. Daarom snap ik ook wel als hij weg wil bij Ajax.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, de uitspraken over zijn geweldige talent EN zijn manier van spelen zorgen voor die verwachtingen.
Het is echt wel een hele goeie voetballer, maar hij moet echt leren dat het niet vanzelf gaat en dat spelers van andere clubs niet opzij gaan of hem lekker laten aannemen omdat hij Mijnheer Eriksen is. Het is geen jeugdvoetbal, een speler van pakweg VVV zal er alles aan doen om hem het rondtikken onmogelijk te maken maar hij heeft er nog steeds een handje van om rond te lopen alsof er niemand bij hem in de buurt is.
En daarom heeft ie nog steeds in mijn ogen teveel balverlies, dat hij ook vrij veel goeie passes heeft komt omdat hij nou eenmaal middenvelder bij Ajax is, dan heb je relatief gezien erg vaak de bal.
Dus nee, ik denk niet dat hij er niets van kan, maar hij moet echt realistischer gaan voetballen vind ik.
Want de Jong speelt opeens niet meer? Hij kan toch aansluiten of wat? Siggy zakt soms ook in.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja,dus ben je meer afhankelijk om hem in scoringspositie te stellen en ben je dus makkelijker te verdedigen.
Dat is denk ik bij iedere speler wel zo.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Elke speler heeft sterke en minder sterke punten. Bij Eriksen lijken echter de minder sterke punten veel meer op te vallen bij veel supporters op dit forum.
Misschien, maar ik weet het nog zonet niet. Ik denk dat hij daarvoor nog moet groeien, in Engeland bijv zouden ze hem echt van het veld afbeukenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
In een beter team heeft Eriksen de kwaliteiten om moeiteloos mee te draaien. Daar ben ik van overtuig. Daarom snap ik ook wel als hij weg wil bij Ajax.
Bekijk het live-topic er even op na Sandman, ongevaarlijk balverlies Eriksen, resultaat : "OMG OVERSCHAT TALENT!" Gevaarlijk balverlies van Rhijn: "Nou nou.."quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat we als hij een keer niet scoort oid 'm helemaal afbranden en dat we 2 doelpunten per wedstrijd van hem verwachten. Dat is helemaal niet waar joh, nu lijk je Tyron wel.
Ik overdrijf daar natuurlijk, maar het is wel een feit dat er vanaf zijn debuut hoge verwachtingen zijn geweest rondom Eriksen. Verwachtingen die op dit moment zijn daadwerkelijke spel overschaduwen. Hij doet het goed, maar omdat iedereen vindt dat hij nóg beter kan is het niet goed genoeg.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat we als hij een keer niet scoort oid 'm helemaal afbranden en dat we 2 doelpunten per wedstrijd van hem verwachten. Dat is helemaal niet waar joh, nu lijk je Tyron wel.
In Engeland zou hij ook niet passen. Eriksen is tactisch heel erg sterk. Ik zie hem wel floreren bij een Dortmund of Bayern.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien, maar ik weet het nog zonet niet. Ik denk dat hij daarvoor nog moet groeien, in Engeland bijv zouden ze hem echt van het veld afbeuken.
Gestopt met lezen. Als je zelf niet begrijpt dat dat topic al tien jaar vrij kansloos is, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:26 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bekijk het live-topic er even op na
Ik kom (gelukkig) niet al 10 jaar op FOK!, maar mensen die daar posten zijn ook mensen die hier komen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gestopt met lezen. Als je zelf niet begrijpt dat dat topic al tien jaar vrij kansloos is, dan weet ik het ook niet meer.
Da's toch niet gek? Die jongen pikte laatst tijdens een CL-duel (dacht tegen BVB) een bal geniaal uit de lucht. Pure klasse. Om vervolgens de vervolgpass in de voeten van van de tegenstander te schuiven. Wat moet ik dan, klappen? Of denken, ach, hij is nog jong? Nee, het is geen pleintje ofzo...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik overdrijf daar natuurlijk, maar het is wel een feit dat er vanaf zijn debuut hoge verwachtingen zijn geweest rondom Eriksen. Verwachtingen die op dit moment zijn daadwerkelijke spel overschaduwen. Hij doet het goed, maar omdat iedereen vindt dat hij nóg beter kan is het niet goed genoeg.
Dat is niet zo gek, toen was je 2.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik kom (gelukkig) niet al 10 jaar op FOK!, maar mensen die daar posten zijn ook mensen die hier komen.
Dit is pas quasi-grappig.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek, toen was je 2.
Nee, eigenlijk alleen omdat er enorm gedweept wordt met hem en omdat hij soms te nochalant is heb ik kritiek. Ik volg Ajax al zolang dat ik echt wel weet hoe het met jeugdspelers zit hoor, die presteren nooit constant.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik overdrijf daar natuurlijk, maar het is wel een feit dat er vanaf zijn debuut hoge verwachtingen zijn geweest rondom Eriksen. Verwachtingen die op dit moment zijn daadwerkelijke spel overschaduwen. Hij doet het goed, maar omdat iedereen vindt dat hij nóg beter kan is het niet goed genoeg.
En je begrijpt ook wel dat de manier van posten daar iets anders is. Hoewel, ik begin steeds meer te denken dat je het allemaal echt niet snapt...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik kom (gelukkig) niet al 10 jaar op FOK!, maar mensen die daar posten zijn ook mensen die hier komen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek, toen was je 2.
Leuk dat de manier van posten daar iets anders ligt, maar dat verandert niet het feit dat er op Eriksen meer gezeken wordt dan op andere spelers.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je begrijpt ook wel dat de manier van posten daar iets anders is. Hoewel, ik begin steeds meer te denken dat je het allemaal echt niet snapt...
Boehoe.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Leuk dat de manier van posten daar iets anders ligt, maar dat verandert niet het feit dat er op Eriksen meer gezeken wordt dan op andere spelers.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij er iets mee te maken hebt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:32 schreef Tyron het volgende:
Wel record aantal Eriksen discussies weer de laatste tijd.
Natuurlijk niet, maar op dit moment is hij, ondanks zijn fouten, nog steeds een van de beste spelers van de selectie. Het is niet raar om kritiek op hem te hebben, maar mensen die hem liever op de bank zien zitten er, in mijn optiek, gewoon naast. Dat zijn een beetje de mensen waar ik ook op wil reageren, niet op de genuanceerde voetbalkenners. Dat is niet leuk.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's toch niet gek? Die jongen pikte laatst tijdens een CL-duel (dacht tegen BVB) een bal geniaal uit de lucht. Pure klasse. Om vervolgens de vervolgpass in de voeten van van de tegenstander te schuiven. Wat moet ik dan, klappen? Of denken, ach, hij is nog jong? Nee, het is geen pleintje ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |