abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 17 februari 2013 @ 22:42:38 #1
70532 loveli
N
pi_123012477
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door loveli op 17-02-2013 22:49:39 ]
crap in = crap out
pi_123013168
Make us grutsk, Grutsk!

Ik heb vanavond inspirerende teksten over hardlopen gelezen, deze week kijken hoeveel daarvan blijft hangen :)
pi_123013267
Volgens mij heb ik net per ongeluk mobiel dit topic gerapporteerd. If so, sorry modjes!

Trusten allemaal :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123013324
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Probje, ben je er inmiddels achter wat de brief precies wil zeggen? Wat vind je er zelf van?

Majo, hoe voel jij je inmiddels?
Nee nog niet helemaal.

Maar wel dat het ernstig is/ernstiger dan ik dacht.

Of zwart op wit is confronterender, kan ook.
Worry is a misuse of imagination
pi_123013365
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D ! Tis meer dat de S nu gewoon ontbreekt. En ik vind het zo stom om te merken dat ik van de trap oplopen al buiten adem ben :') Maar dat komt wel weer :Y

Morgen ga ik met mijn moeder en Saartje een stukje wandelen, wandel ik meteen even langs de winkel om die dingetjes te kopen. Ik vind soep erg lekker! En aangezien ik mijn zwangerschapsverlof op ingenieuze wijze heb weten te verlengen, kan ik makkelijk soep maken en goed voor mezelf zorgen :) Goed plan, thx :Y
Ja komt door je longen he.. die hebben minder capaciteit!!!!!!
pi_123013407
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:55 schreef anna82 het volgende:
Make us grutsk, Grutsk!

Ik heb vanavond inspirerende teksten over hardlopen gelezen, deze week kijken hoeveel daarvan blijft hangen :)
Inspirerende teksten gewoon als schermbeveiliging nemen, komen ze de hele tijd je geheugen opfrissen
pi_123013639
wel nu wel graag weten wat er in die brief staat *ongeduldig*

helpt niet bij het concentreren :+
pi_123013902
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:04 schreef Probability het volgende:
wel nu wel graag weten wat er in die brief staat *ongeduldig*

helpt niet bij het concentreren :+
Zie pm.
pi_123014004
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee nog niet helemaal.

Maar wel dat het ernstig is/ernstiger dan ik dacht.

Of zwart op wit is confronterender, kan ook.
Ik denk dat laatste ;)
pi_123014253
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Zie pm.
Haha zo bedoelde ik het niet. Maar dank je O+

Als ik nu zou bedenken dat ik een nieuwe bank zou willen oid zou ik morgen vroeg opstaan en meteen naar de Ikea gaan :') en het niet eerder uit m'n hoofd krijgen.

dus wel fijn dat ik het nu ongeveer weet!
pi_123015023
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Haha zo bedoelde ik het niet. Maar dank je O+

Als ik nu zou bedenken dat ik een nieuwe bank zou willen oid zou ik morgen vroeg opstaan en meteen naar de Ikea gaan :') en het niet eerder uit m'n hoofd krijgen.

dus wel fijn dat ik het nu ongeveer weet!
:D weet ik hoor, typen op een Iphone is lastig met snelheid. Dikke vingers :+
  Vis een optie? zondag 17 februari 2013 @ 23:35:28 #12
70532 loveli
N
pi_123015205
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:31 schreef An24 het volgende:

[..]

:D weet ik hoor, typen op een Iphone is lastig met snelheid. Dikke vingers :+
Verkapte *kijk mij een iphone hebben*-post.
crap in = crap out
pi_123015238
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef loveli het volgende:

[..]

whehe
pi_123015313
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef loveli het volgende:

[..]

:+
pi_123015556
Ik heb een eetkick ;(
pi_123015580
(Maar geen eten)
  Vis een optie? zondag 17 februari 2013 @ 23:49:59 #19
70532 loveli
N
pi_123015770
Beter dan een zak m&m's binnen handbereik. Tel je zegeningen ;)
crap in = crap out
pi_123015891
Heb ik nu wel zin in hoor!
pi_123015980
m&m's :9
pi_123016017
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:56 schreef Perruche het volgende:
m&m's :9
^^
pi_123016065
Ik heb eigenlijk gewoon nog honger :')!
pi_123016254
Ik had nog rookworst :9
pi_123016268
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:58 schreef Probability het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon nog honger :')!
Ga eten dan muts! :+
pi_123020789
Goedemorgen slankies!
Ik heb niet ontbeten met appeltaart, wel met 2 boterhammen. :)

Planning:
O: boterham kaas, boterham fricandeau
S: krachttraining, half uur cardio (ik verveel me nu al!)
T: whey shake
L: geen idee!
T: ??
D: restje stoofpot van gister met veel groenten, saucijs en kip en een beetje aardappelpuree
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123021164
Morgen!
Gisteren eerste race in lange tijd gedaan. Ging nog best aardig. Was makkelijker dan ik had verwacht, na paar minuten voel je wel ongeveer wat die boot kan.
Ik heb nu wel spierpijn in schouders en benen :o
pi_123021182
Mogguh!

Hoe lopen de solli's eigenlijk HPKW?

Mijn O was lekker toast met banaan en warme melk :9

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 18-02-2013 09:08:38 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123021191
Niet met appeltaart??!! :D schande!
Je leert het ook nooit he.
Gelukkig nog voldoende tijd om wel appeltaart te eten vandaag!

Ik ga mezelf naar de sportschool slepen :')
Be someone that makes you happy
pi_123021321
Ik heb ook ontbeten met twee boterhammen.
Het moeilijkste vind ik om te matigen. Als ik zelf een keer een rol koekjes koop (wat ik dus zelden probeer te doen) of wanneer een huisgenootje aan komt zetten met iets lekkers, gaat het mis. Dat is telkens weer mijn valkuil. Meer mensen die dit hebben?
Ik ga vanaf nu zorgen dat ik als tussendoortje alleen gezonde dingen in huis heb en tja... toch proberen te matigen wanneer anderen mij iets aanbieden!
pi_123021338
Yup :@

Ik haal het gewoon niet in huis en anders eet ik iets gezond ervoor zodat ik minder trek heb.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123021340
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:11 schreef Grutsk het volgende:
Het moeilijkste vind ik om te matigen. Als ik zelf een keer een rol koekjes koop (wat ik dus zelden probeer te doen) of wanneer een huisgenootje aan komt zetten met iets lekkers, gaat het mis. Dat is telkens weer mijn valkuil. Meer mensen die dit hebben?
Ik ga vanaf nu zorgen dat ik als tussendoortje alleen gezonde dingen in huis heb en tja... toch proberen te matigen wanneer anderen mij iets aanbieden!
Bij mij helpt het inderdaad om puur gezonde tussendoortjes in huis te hebben, en áls je dan een koekje neemt, om niet het pak naast je op de bank te hebben liggen maar in de keuken 1 of 2 stuks op een schaaltje te doen. ;)
''Going mental on the Wabbu''
pi_123021341
Gewoon niet kopen en nee zeggen. Zo simpel is het eigenlijk....
Ja doei.
pi_123021662
c_/
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123021831
Ontbeten met magere yoghurt en de AH 4 granen muesli.
Daarna half uurtje gewandeld (ook een beetje op zoek naar hardlooproutes).
Nu maar aan de studie.
pi_123021929
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:11 schreef Grutsk het volgende:
Hier nog 1! verder wat Mo zegt.

Als ik koekjes eet, maak ik ze zelf, of iets anders lekkers. Als je ze zelf maakt, kun je andere ingredienten gebruiken dan ze in fabriekskoekjes gebruiken. Daar zitten meer voedingsstoffen in, dus snaai je minder. Ik eet er iets van en daarna gaat het mee naar het werk, waar collega's erg blij met ons zijn :P
pi_123021933
Voor de literatuurverslaafden hier: http://imgur.com/a/hR8Ko?gallery
pi_123021967
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef V1z0R het volgende:
:9~ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123021974
quote:
Haha tof! je hebt die van ons gezien....In de toekomst zullen we er vast eentje maken. :D
pi_123021999
Mijn boekenkasten staan momenteel in de (zeer vochtige) berging. Ik hoop zo dat ze het nog een paar weekjes volhouden totdat ze een mooi nieuw plekje krijgen. ;(.
pi_123022014
Toch even een kluslijstje:

O: half ciabattabroodje en 2 plakken spelt/rogge/volkorenbrood
T: hand noten
L: 2 dikke plakken spelt/rogge/volkorenbrood
T: klein zakje chips
D: restje chinees van vrijdag

B/S: héél veel klussen. Heb spierpijn! :')

:')_! Het kón slechter
Ja doei.
pi_123022295
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Toch even een kluslijstje:

O: half ciabattabroodje en 2 plakken spelt/rogge/volkorenbrood
L: 2 dikke plakken spelt/rogge/volkorenbrood
T: klein zakje chips
D: restje chinees van vrijdag

B/S: héél veel klussen. Heb spierpijn! :')

:')_! Het kón slechter
Goed voor je. Denk aan het resultaat *O*
pi_123022335
Oh ja, uitdelen. Goeie! Mijn moeder vindt het namelijk leuk om na het weekend haar halve voorraadkast aan mij mee te geven.

Die boekenkasten, zo mooi! Ik wou hier eerst eentje noemen, maar ik zou ze allemaal wel willen, haha. Die met die bank erin bijvoorbeeld... :)
pi_123022352
quote:
12s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Goed voor je. Denk aan het resultaat *O*
Oh, ik vind het niet zo erg! Kom niet aan m'n hardlopen toe zo, máár wel aan m'n krachttraining :D :')
Ja doei.
pi_123022393
Nu al spierpijn? Dat word nog wat! :P
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha tof! je hebt die van ons gezien....In de toekomst zullen we er vast eentje maken. :D
Ik zou zelf welgeteld 1 boek in een kast kunnen zetten :') Naja, heb nog wel verscheidene boeken m.b.t. systeem- & netwerkbeheer/programmeren maar die zet je niet snel in je boekenkast lijkt me :@
pi_123022411
Die keuken eruit slopen ging álles behalve vanzelf :P verven boven je hooft vergt ook veel energie :P
Ja doei.
pi_123022447
Gaat mij de ped te boven wat je nu zegt
pi_123022449
quote:
Cool :D

@Grutsk daar heeft schoonmoeder ook een handje van en dan vooral allemaal ongezonde zooi meegeven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123022514
Hallo, ik kom mezelf hier ook melden, voor een steuntje in de rug.

Heb een klein beetje overgewicht 63 kg (ong) bij 1.59 geeft een bmi van 25.1 en wil graag ong. 3-5 kg afvallen. Dit ga ik doen met behulp van Sonja B.
Mijn valkuil/moeilijkheden : ik vind het verschrikkelijk om water te drinken, hier ga ik echt de meeste moeite mee hebben. Verder snoep ik ook iets te graag. Gelukkig geen verjaardagen nog in het vooruitzicht want een stukje taart vind ik ook erg lekker en een schaal met hapjes gaat ook niet ongemerkt aan mij voorbij.

Goed, ik ga dus strakjes het boek uit de bieb halen, heb het boodschappenlijstje al bekeken en dat valt me reuze mee! Zag veel lekkere dingen ( oa filet american en tapenade, evergreen, cake en japanse mix :9~ ) en dan gaan we vanavond boodschappen halen en morgen echt beginnen!
Vandaag begin ik iig alvast met water drinken en ik ga al het snoep uit de kasten halen.

Ohja jullie hebben ook nog een S van sport he, ik heb onlangs een prachtig sportschool abonnement aangeschaft waarmee ik onbeperkt mag sporten maar ook onbeperkt naar het zwembad mag en daar alle activiteiten mag doen. Dit wil ik dus ook gaan doen, ik was goed op weg met bodybalance maar heb een flinke en langdurige verkoudheid gehad waardoor ik bij een wat intensievere les wat onwel werd en hierdoor mijn hyperventilatie/angst weer de kop opstak en ik niet meer durf. Ook voor dit zou motivatie gewenst zijn :)

Ik weet dat jullie snel gaan, ik ga mijn best doen om bij te houden en te reageren!

O: boterham met kaas, klein kopje thee (zonder suiker! w/ ) en een glas water
pi_123022537
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:11 schreef Grutsk het volgende:
Oh ja, uitdelen. Goeie! Mijn moeder vindt het namelijk leuk om na het weekend haar halve voorraadkast aan mij mee te geven.

Die boekenkasten, zo mooi! Ik wou hier eerst eentje noemen, maar ik zou ze allemaal wel willen, haha. Die met die bank erin bijvoorbeeld... :)
Haha, dat doet mijn moeder ook altijd en vervolgens geef ik het weer door aan anderen want ik kook niet uit pakjes :P

En welkom :)

Vandaag komt het vriendinnetje van dochterlief een paar dagen logeren, heb er zin in O+ gezellig huis vol kinderen.

Lijstje:
O: brinta
T: cappuccino, peer
L: tomaatpaprikasoepje en een wrap met roomkaas, zalm en sla
B: krachttraining
T: cappuccino, zelfgebakken suikervrij koekje (ga zo even experimenteren met stevia)
D: zelfgemaakte pastasalade met veel groente, beetje appel, kaas, ei, kip
T: kwark met banaan
pi_123022618
MarMar wat klinkt je wrap verschrikkelijk lekker! :9~ ik hou van zalm! Mmmmm
pi_123022645
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:18 schreef Mvr.Poes het volgende:

Heb een klein beetje overgewicht 63 kg (ong) bij 1.59 geeft een bmi van 25.1 en wil graag ong. 3-5 kg afvallen. Dit ga ik doen met behulp van Sonja B.
Mijn valkuil/moeilijkheden : ik vind het verschrikkelijk om water te drinken, hier ga ik echt de meeste moeite mee hebben. Verder snoep ik ook iets te graag. Gelukkig geen verjaardagen nog in het vooruitzicht want een stukje taart vind ik ook erg lekker en een schaal met hapjes gaat ook niet ongemerkt aan mij voorbij.

Goed, ik ga dus strakjes het boek uit de bieb halen, heb het boodschappenlijstje al bekeken en dat valt me reuze mee! Zag veel lekkere dingen ( oa filet american en tapenade, evergreen, cake en japanse mix :9~ ) en dan gaan we vanavond boodschappen halen en morgen echt beginnen!
Vandaag begin ik iig alvast met water drinken en ik ga al het snoep uit de kasten halen.

Ohja jullie hebben ook nog een S van sport he, ik heb onlangs een prachtig sportschool abonnement aangeschaft waarmee ik onbeperkt mag sporten maar ook onbeperkt naar het zwembad mag en daar alle activiteiten mag doen. Dit wil ik dus ook gaan doen, ik was goed op weg met bodybalance maar heb een flinke en langdurige verkoudheid gehad waardoor ik bij een wat intensievere les wat onwel werd en hierdoor mijn hyperventilatie/angst weer de kop opstak en ik niet meer durf. Ook voor dit zou motivatie gewenst zijn :)

Ik weet dat jullie snel gaan, ik ga mijn best doen om bij te houden en te reageren!

Als je thee fijner vindt drinken dan water, is gewoon meer thee drinken (maar liefst wel groene dan) ook gewoon een goede oplossing hoor :)
Verder succes. Ik ben geen fan van Sonja, maar het is een begin.
pi_123022677
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:18 schreef Mvr.Poes het volgende:

Hoi :W

Wat is je motivatie tot het volgen van Sonja B?

Lust je broccoli?
pi_123022694
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:23 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je thee fijner vindt drinken dan water, is gewoon meer thee drinken (maar liefst wel groene dan) ook gewoon een goede oplossing hoor :)
Verder succes. Ik ben geen fan van Sonja, maar het is een begin.
Ik lust wel graag thee, maar niet zonder suiker.

Bedankt! Ik weet dat er meer geen fan van Sonja zijn, maar het is echt 100x gevarieerder dan dat ik nu eet. Verder zou ik (voor nu en nog niet begonnen) geen nadeel kunnen bedenken. (volgens mij graaf ik hier mijn eigen valkuil)
pi_123022756
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vandaag komt het vriendinnetje van dochterlief een paar dagen logeren, heb er zin in O+ gezellig huis vol kinderen.

Dat lijkt me inderdaad heerlijk O+
Geniet er van!

Gaan jullie nog met zijn allen bakken?
pi_123022763
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoi :W

Wat is je motivatie tot het volgen van Sonja B?

Lust je broccoli?
:W

Ik wil graag een plan, een lijn, een voorbeeld. Heb ook aan het dr. Frank dieet zitten denken maar dit lijkt mij gezonder en gevarieerder.
Verder moet het er gewoon af voordat het erger word. Nu zie je nog niet veel (maat 36/38) maar dat wil ik ook zo houden.
Na Sonja hoop ik zelf een maat te kunnen houden en het verder door te kunnen zetten.

Ik lust broccoli ja :Y
pi_123022780
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:25 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik lust wel graag thee, maar niet zonder suiker.

Bedankt! Ik weet dat er meer geen fan van Sonja zijn, maar het is echt 100x gevarieerder dan dat ik nu eet. Verder zou ik (voor nu en nog niet begonnen) geen nadeel kunnen bedenken. (volgens mij graaf ik hier mijn eigen valkuil)
Haha, valt wel mee hoor.

Hier nog een anti-fan van Sonja. Mijn beargumentatie: veeeeeel suiker en veel uit pakjes en bewerkt eten..

Maar weet je, als het voor jou werkt en je post hier lijstjes, zal je waarschijnlijk vanzelf wel horen waarmee je nog meer kunt varieren, dan met de Sonja manier. Maar dat moeten je wel prettig vinden natuurlijk.

Verder welkom en succes!
pi_123022796
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad heerlijk O+
Geniet er van!

Gaan jullie nog met zijn allen bakken?
Vast wel, maar eerst even zelf experimenteren voor een goed deegreceptje :) Morgen met zijn allen naar de sauna O+
pi_123022812
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, valt wel mee hoor.

Hier nog een anti-fan van Sonja. Mijn beargumentatie: veeeeeel suiker en veel uit pakjes en bewerkt eten..

Maar weet je, als het voor jou werkt en je post hier lijstjes, zal je waarschijnlijk vanzelf wel horen waarmee je nog meer kunt varieren, dan met de Sonja manier. Maar dat moeten je wel prettig vinden natuurlijk.

Verder welkom en succes!
Dit. En kijk ook eens naar de lijstjes van mensen hier. Veel mensen eten minder/onbewerkt en als je wat lekkers ziet, gewoon even receptjes vragen! Het uitwisselen van recepten gebeurt hier regelmatig! :)
Ja doei.
  maandag 18 februari 2013 @ 10:31:11 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123022827
Boh mn darmen willen niet vandaag, zit al de hele ochtend keihard te pruttelen op kantoor (geen scheetjes, echt buikgeluidjes), lekker gênant :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123022951
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:22 schreef Mvr.Poes het volgende:
MarMar wat klinkt je wrap verschrikkelijk lekker! :9~ ik hou van zalm! Mmmmm
Hm ja, klinkt heerlijk!
Nog een vraagje voordat ik aan de studie ga: eten jullie 's avonds na het avondeten nog iets?
pi_123023013
:Y nootjes en voor het slapen kwark
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:28 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

:W

Ik wil graag een plan, een lijn, een voorbeeld. Heb ook aan het dr. Frank dieet zitten denken maar dit lijkt mij gezonder en gevarieerder.
Verder moet het er gewoon af voordat het erger word. Nu zie je nog niet veel (maat 36/38) maar dat wil ik ook zo houden.
Na Sonja hoop ik zelf een maat te kunnen houden en het verder door te kunnen zetten.

Ik lust broccoli ja :Y
^O^

Dit is dus het punt waar ik geen fan van Sonja B (ze heeft wel een mooi huis op Ibiza trouwens :@) door ben.
Werkt mij teveel jojo in de hand en geeft niet echt een goede basis voor een gezonder patroon.
Sonja is trouwens ook erg merkgebonden (dure shit met geen tot weinig inhoud)

Misschien anders Sonja als opstapje gebruiken en gaandeweg voor jezelf een werkbaar en ook echt nuttig patroon te ontwikkelen?
pi_123023072
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. En kijk ook eens naar de lijstjes van mensen hier. Veel mensen eten minder/onbewerkt en als je wat lekkers ziet, gewoon even receptjes vragen! Het uitwisselen van recepten gebeurt hier regelmatig! :)
Tnx! Ik zal het zeker onthouden :Y Misschien eigenwijs, maar de eerst komende weken wil ik me strak aan Sonja houden. Dit ook voor mijn eigen houvast. Maar daarna zal ik zeker jullie recepten proberen :s)

Mijn tussendoortje : appel en wederom een glas water w/
pi_123023119
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:39 schreef V1z0R het volgende:
:Y nootjes en voor het slapen kwark

[..]

^O^

Dit is dus het punt waar ik geen fan van Sonja B (ze heeft wel een mooi huis op Ibaza trouwens :@) door ben.
Werkt mij teveel jojo in de hand en geeft niet echt een goede basis voor een gezonder patroon.
Sonja is trouwens ook erg merkgebonden (dure shit met geen tot weinig inhoud)

Misschien anders Sonja als opstapje gebruiken en gaandeweg voor jezelf een werkbaar en ook echt nuttig patroon te ontwikkelen?
Dit was dus niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat ik na Sonja hoop gewend te zijn aan meer water drinken, minder snoepen en gevarieerder eten. En dat zelf erna door te kunnen zetten. :)
pi_123023145
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:41 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Tnx! Ik zal het zeker onthouden :Y Misschien eigenwijs, maar de eerst komende weken wil ik me strak aan Sonja houden. Dit ook voor mijn eigen houvast. Maar daarna zal ik zeker jullie recepten proberen :s)

Mijn tussendoortje : appel en wederom een glas water w/
Je bent niet verplicht dat te doen hoor, het is alleen naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter dan de meuk die Sonja voorschrijft.
Ja doei.
pi_123023228
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht dat te doen hoor, het is alleen naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter dan de meuk die Sonja voorschrijft.
Ooh dat geloof ik meteen :Y Maar af en toe houd ik wel van wat meuk en ongezonde dingen. Met mate. Dat hoeft voor mij niet meteen afgezworen te worden.
pi_123023310
*zit op handen*

Succes dan maar.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 10:53:35 #68
70532 loveli
N
pi_123023357
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:48 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ooh dat geloof ik meteen :Y Maar af en toe houd ik wel van wat meuk en ongezonde dingen. Met mate. Dat hoeft voor mij niet meteen afgezworen te worden.
Welkom. Ik houd ook van ongezonde meuk met mate, maar dat kan ik niet.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:01:02 #69
70532 loveli
N
pi_123023525
Mijn hardloopdoel deze week: _____________________ .
crap in = crap out
pi_123023531
mensen, hoe slecht is Dr Frank nou eigenlijk?

Mijn moeder is echt veel te zwaar en heeft een tijdje Sonja B gedaan, hier is ze gelukkig mee gestopt.
Daarna heeft ze een tijd low-carb gedaan hiermee is ze 15 kilo afgevallen!

Maar ze wil nu eigenlijk weer wat (gezonde) carbs e.d. gaan toevoegen. Ze vindt het erg moeilijk om zelf na te denken over wat gezond is en wat niet. Is Dr Frank nou eventueel een goede leidraad voor haar? Of is het echt zo erg?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123023582
Dr Frank is toch low-carb :?
Kan ze anders dit lijstje niet uitprinten als cheatsheet?
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
(jaja, ik weet GL zegt meer...)
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:43 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Dit was dus niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat ik na Sonja hoop gewend te zijn aan meer water drinken, minder snoepen en gevarieerder eten. En dat zelf erna door te kunnen zetten. :)
Daar ligt het probleem dus.
Sonja is niet echt een dieet dat een goede basis legt voor gevarieerder eten. Het werkt goed om af te vallen maar niet om op gewicht te blijven.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:07:14 #72
70532 loveli
N
pi_123023673
Dacht ook dat Frank LC was, kan me herinneren dat 'ie ook laag in kcal zat en dat de menu's niet echt op elkaar waren afgestemd, Dr. Frank is geen kok
crap in = crap out
pi_123023928
Morgen!

Ik denk dat een strikt dieet een goede kickstart/motivator kan zijn voor het afvallen, maar als je na je dieet nog steeds niet weet wat gezond eten is (nee, niet 2 eierkoeken en evergreens per dag, nee niet 100 gram groenten met een zakje saus per dag), dan verlies je je kickstart in no time, dus zou me wel heel goed inlezen over gezonde voeding.

Vanavond eet ik een quinoa/mais/paprika/tomaat/kikkererwtensalade met gerookte paprikapoeder, komijn en limoensap :9

Vriend komt vanavond thuis na 5 dagen en heb hem vet gemist :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_123023971
Hm, 1e batch steviakoekjes in de oven, ik denk dat ik liever bak met suiker..
pi_123024150
Yolanthe heeft wel goeie billen

* *gaat ook squaten*
pi_123024160
Sonja Bakker is in mijn ogen het slechtste dieet ooit. Wat Novem zegt inderdaad.
Hoor wel betere verhalen over dokter Frank.

Lekker D trouwens Novem en fijn dat hij weer thuis komt O+

Ik ben nu al een week niet fit, verkouden, koud/warm.. last van mn rug. Maar niet ziek-ziek.
Vind het irritant!
Gelukkig heb ik een week vrij :')
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:23:20 #77
70532 loveli
N
pi_123024222
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:21 schreef Probability het volgende:
Yolanthe heeft wel goeie billen
[ afbeelding ]

* *gaat ook squaten*
Zijn dat squatbillen of DNAbillen?
crap in = crap out
pi_123024291
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:03 schreef V1z0R het volgende:
Dr Frank is toch low-carb :?
Kan ze anders dit lijstje niet uitprinten als cheatsheet?
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
(jaja, ik weet GL zegt meer...)

[..]

Daar ligt het probleem dus.
Sonja is niet echt een dieet dat een goede basis legt voor gevarieerder eten. Het werkt goed om af te vallen maar niet om op gewicht te blijven.
Vast een domme vraag of open deur maar waarom dan niet?

Nu eet ik iedere dag brood. Met kaas/ham. Geen variatie niks. Ja in het weekend een pistoletje, maken we broodje gezond van en soms een uitstapje naar een stukje brie.
Maar als ik naar mijn boodschappenlijstje van nu kijk zie ik met een oog opslag al 6 soorten beleg, vele soorten brood etc.
pi_123024335
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Zijn dat squatbillen of DNAbillen?
hoop t 1e!
pi_123024345
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:15 schreef Novem het volgende:
Morgen!

Ik denk dat een strikt dieet een goede kickstart/motivator kan zijn voor het afvallen, maar als je na je dieet nog steeds niet weet wat gezond eten is (nee, niet 2 eierkoeken en evergreens per dag, nee niet 100 gram groenten met een zakje saus per dag), dan verlies je je kickstart in no time, dus zou me wel heel goed inlezen over gezonde voeding.

Vanavond eet ik een quinoa/mais/paprika/tomaat/kikkererwtensalade met gerookte paprikapoeder, komijn en limoensap :9

Vriend komt vanavond thuis na 5 dagen en heb hem vet gemist :D
dat klinkt lekker!

Mijn duutser gaat woensdag-maandag weg, voor het eerst sinds we samenwonen! Lijkt me ook gek. Ook wel makkelijk, ik heb zin in vlees en vis en nu kan ik dat makkelijk koken voor mezelf!
pi_123024349
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:25 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Nu eet ik iedere dag brood. Met kaas/ham. Geen variatie niks. Ja in het weekend een pistoletje, maken we broodje gezond van en soms een uitstapje naar een stukje brie.
Maar als ik naar mijn boodschappenlijstje van nu kijk zie ik met een oog opslag al 6 soorten beleg, vele soorten brood etc.
Sonja doet veel uit pakjes, dus toegevoegde stofjes die je beter kwijt dan rijk bent.
Daarbij zijn eierkoeken en plakken ontbijtkoek gewoon koek en niet het gezondste tussendoortje mogelijk. Elke dag koek hoeft echt niet.

Daarom dus :)
En ik eet ook elke dag kaas en ham op mijn rijstwafels, ik vind kaas verreweg het lekkerste beleg. Tenzij zalm, maar dat eet ik niet elke dag :P
pi_123024463
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:27 schreef MarMar het volgende:

[..]

Sonja doet veel uit pakjes, dus toegevoegde stofjes die je beter kwijt dan rijk bent.
Daarbij zijn eierkoeken en plakken ontbijtkoek gewoon koek en niet het gezondste tussendoortje mogelijk. Elke dag koek hoeft echt niet.

Daarom dus :)
En ik eet ook elke dag kaas en ham op mijn rijstwafels, ik vind kaas verreweg het lekkerste beleg. Tenzij zalm, maar dat eet ik niet elke dag :P
Oke, bedankt voor je uitleg :) Ja, kaas en ham zijn bij mij ook wel favoriet maar ook een gewoonte. Heb ook niks anders in huis.
De pakjes waren me nog niet opgevallen, wel de boursin die ze aanraadde en de joma rauwkostsalade.
pi_123024495
Ik heb honger btw ik denk dat ik alvast maar aan mijn lunch ga beginnen, een ham kaas tosti.
pi_123024548
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Cool :D

@Grutsk daar heeft schoonmoeder ook een handje van en dan vooral allemaal ongezonde zooi meegeven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij hoeft t toch niet alleen op te eten :P en is ook niet haar verantwoordelijkheid
pi_123024559
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:31 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor je uitleg :) Ja, kaas en ham zijn bij mij ook wel favoriet maar ook een gewoonte. Heb ook niks anders in huis.
De pakjes waren me nog niet opgevallen, wel de boursin die ze aanraadde en de joma rauwkostsalade.
prima als je bruin brood doet en niet te veel beleg (zou er tomaatje en sla bij eten)
pi_123024570
Variatie (tot op zekere hoogte) is overrated. Elke dag (volkoren) boterhammen met gezond beleg, prima. Mijn lijstjes zijn op werkdagen ook 90% gelijk. Ik varieer in soorten yoghurt, soorten fruit, ene keer tomaatjes mee, andere keer een stuk komkommer. Broodbeleg heb ik 3 soorten ongeveer die ik wel eens afwissel. Of ik zet een pot pindakaas op het werk als ik eens wat anders wil.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123024612
O: 2 dikbesmeerde crackers met pindakaas, koffie
L: iets met groenten etc, meer koffie
D: iets met paar soorten groenten (mama kookt)

kom sowieso wel boven de 2000 kcal uit (ik eet veel bij ouders )
pi_123024621
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:34 schreef Probability het volgende:

[..]

prima als je bruin brood doet en niet te veel beleg (zou er tomaatje en sla bij eten)
Ik wou dat ik het in huis had. Mijn koelkast is na 2 weken geen boodschappen doen behoorlijk leeg.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:37:11 #89
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_123024650
Halloa, ik kom me hier ook melden, tijdje terug wilde ik dit ook al doen, maar had me toen eigenlijk in jullie zustertopic moeten melden.
Weeg op dit moment 96,5 Kilo met een lengte van 1m94.
Op mijn top heb ik 155~ kilo gewogen.
Mijn doel is op die 95 komen en blijven. Tevens wil ik nog wat gespierder raken in buik,billen en schouderpartij.
Het belangrijkste wat ik heb gedaan om zoveel af te vallen was eigenlijk een volledige wijziging van etenstijl.
Ben brood gaan afwisselen met crackers en voornamelijk veel gezonde tussendoortjes. Meer beweging en savonds het voer afwegen (100-150 gram vlees/vis en 100 gram volkoren pasta/zilvervliesrijst, rest gewoon onbeperkt groente(sperziebonen, broccoli ;), sla, courgette, paprika, noem maar op).

Zal dalijk eens een post maken met daarin een gemiddelde dag kwa eten en tussendoortjes.
Ook is mijn vriendin bezig om te lijnen maar dat is nog een heel verhaal appart ;)
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_123024655
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:36 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik wou dat ik het in huis had. Mijn koelkast is na 2 weken geen boodschappen doen behoorlijk leeg.
www.albert.nl als je geen zin hebt
pi_123024668
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Variatie (tot op zekere hoogte) is overrated. Elke dag (volkoren) boterhammen met gezond beleg, prima. Mijn lijstjes zijn op werkdagen ook 90% gelijk. Ik varieer in soorten yoghurt, soorten fruit, ene keer tomaatjes mee, andere keer een stuk komkommer. Broodbeleg heb ik 3 soorten ongeveer die ik wel eens afwissel. Of ik zet een pot pindakaas op het werk als ik eens wat anders wil.
Meer variatie in avondeten en tussendoortjes dus?
pi_123024688
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:37 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Meer variatie in avondeten en tussendoortjes dus?
Hoeft ook niet. Houdt het wel leuker, maar dat zijn details.
Ja doei.
pi_123024696
Om dan maar meteen mijn lijst te posten:

O: brinta
T: activia yoghurt aardbei, krentenbol met boter, cappuccino
L: 2 boterhammen met boter en gekookte worst, pakje dubbeldrank, 2 mandarijnen
T: banaan, appel
T: hand amandelen
D: nasi
T: vla of yoghurt, stukje taart
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123024753
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:25 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Je hebt gevarieerd en gevarieerd.

Variatie in het beleg en variatie in de voedingsstoffen.
Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben. Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben.

Je kunt ze ook combineren en dus variatie hebben in je beleg EN voedingsstoffen. :9

Variatie in voedingsstoffen zegt VEEL meer dan variatie in het beleg.

Volgens mij is dat een van de grootste misvattingen die er bestaan over gevarieerd.
Ma bth met chocopasta
Di bth met appelstroop
Wo bth met honing
Do bth met vlokken
Vr bth met vruchtenhagel
Za bth met marmelade
Zo croissants met suiker

Geen enkele dag het zelfde, toch elke dag het zelfde :+ Is allemaal brood + suiker ;)
pi_123024766
kun je bij de kapper aankomen met vet haar? ik was het namelijk altijd vlak van te voren maar slaat eigenlijk nergens op?
pi_123024774
Goedemorgen allemaal,
Vandaag wacht hier een rustige dag, vanavond een nieuwe huisgenoot kiezen (spannend!). En verder wil ik vooral verder gaan met mijn creatieve geest zijn loop te laten gaan ;)

Even een klein klachtje, vooral laten gaan als je niet tegen mijn moeilijke gezeur kan

SPOILER
pi_123024796
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben. Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben.

Je kunt ze ook combineren en dus variatie hebben in je beleg EN voedingsstoffen. :9

Volgens mij is dat een van de grootste misvattingen die er bestaan over gevarieerd.
Ma bth met chocopasta
Di bth met appelstroop
Wo bth met honing
Do bth met vlokken
Vr bth met vruchtenhagel
Za bth met marmelade
Zo croissants met suiker

Geen enkele dag het zelfde, toch elke dag het zelfde :+ Is allemaal brood + suiker ;)
Eyeopener! Thanks!
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:42:03 #98
70532 loveli
N
pi_123024812
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:26 schreef Probability het volgende:

[..]

hoop t 1e!
*kijkt naar achteren* ik vermoed het tweede.
crap in = crap out
pi_123024818
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Vandaag wacht hier een rustige dag, vanavond een nieuwe huisgenoot kiezen (spannend!). En verder wil ik vooral verder gaan met mijn creatieve geest zijn loop te laten gaan ;)

SPOILER
ik heb botten die heel erg uitsteken dus ik heb daar altijd last van..
pi_123024833
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ma bth met chocopasta
Di bth met appelstroop
Wo bth met honing
Do bth met vlokken
Vr bth met vruchtenhagel
Za bth met marmelade
Zo croissants met suiker

^O^ Zo had ik het nog niet gezien. Dat is mijn manier van variëren namelijk ook :')
pi_123024852
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef Probability het volgende:
kun je bij de kapper aankomen met vet haar? ik was het namelijk altijd vlak van te voren maar slaat eigenlijk nergens op?
De kapper wast toch altijd je haar voordat hij/zij begint met knippen?
pi_123024898
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Houdt het wel leuker, maar dat zijn details.
wat zij zegt :Y.

Ik koop meestal 1 of 2 soorten fruit per week. Meer soorten betekent dat het deels al rot is voor ik het op heb. Dus zak appels en dan is mijn fruit de hele week appel. Een week later koop ik een tros bananen en eet ik de hele week banaan. Afwisseling zit bij mij op de lange termijn, zeg maar. Ik vind het wel makkelijk en voorspelbaar. Als ik elke dag iets anders moet bedenken, pfff. Daar heb ik geen inspiratie voor, maar het betekent ook dat je meer ingrediënten in huis moet hebben die kunnen bederven. In de praktijk gooi ik dan een hoop weg, zo zonde!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:45:10 #103
70532 loveli
N
pi_123024912
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Even een klein klachtje, vooral laten gaan als je niet tegen mijn moeilijke gezeur kan

SPOILER
Je weet dat gebrek aan bepaalde B-vitamines ook van invloed kunnen zijn op blauwe plekken? En gezeur vind ik (tot op zekere hoogte) prima, maar je aanname dat je moeilijk gezeur gaat neerplempen vind ik jammerder.
crap in = crap out
pi_123024926
Ik zou echt nooit aankomen met vet/vies haar, ookal gaat hij het nog wassen. Vind het zo aso tegenover de kapper, zo van "ja, jij mag lekker m'n vette kop wassen, ik had er geen zin in!" :') :P
pi_123024943
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:45 schreef Novem het volgende:
Ik zou echt nooit aankomen met vet/vies haar, ookal gaat hij het nog wassen. Vind het zo aso tegenover de kapper, zo van "ja, jij mag lekker m'n vette kop wassen, ik had er geen zin in!" :') :P
Oh, dat zal me echt aan m'n reet roesten :@ :') :D
Ja doei.
pi_123024951
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef Probability het volgende:
ik was m'n haar ook altijd van te voren, maar dan wassen zij het nog een keer.

Ik ga vanmiddag. weet nog niet zo goed wat ik wil. Wil wat anders dan altijd, maar niet te kort....
pi_123025139
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Je weet dat gebrek aan bepaalde B-vitamines ook van invloed kunnen zijn op blauwe plekken? En gezeur vind ik (tot op zekere hoogte) prima, maar je aanname dat je moeilijk gezeur gaat neerplempen vind ik jammerder.
Sorry :S Ik wilde gewoon geen mensen voor het hoofd stoten. :@

In wat voor producten zitten vitamine B eigenlijk :@
Het zou best wel de combi van uitstekende botten en vitamine gebrek kunnen wezen
pi_123025181
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het zou best wel de combi van uitstekende botten en vitamine gebrek kunnen wezen
Waarom zeg jij altijd sorry overal op? Waarom heb je het gevoel dat je je moet verontschuldigen? :)
pi_123025186
"Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben
Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben."

Variatie in beleg, maar geen variatie in voedingsstoffen snap ik,
maar geen variatie in beleg, maar wel variatie in voedingsstoffen snap ik niet!

L: dubbele boterham paardenrookvlees

;)

Ik ben 1 keer met ongewassen haar naar de kapper gegaan en toen hebben ze het twee keer gewassen - ik vond het enorm genant. Maar het was de dag voordat ik op vakantie ging en het was een late-minute beslissing. Ik had toen ook een oud elastiekje in waar haar omheen zat gewikkeld /slons
pi_123025254
Mijn haar is nog nooit gewassen bij de kapper. :? .
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 11:56:25 #111
70532 loveli
N
pi_123025311
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:52 schreef anna82 het volgende:
"Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben
Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben."

;)

Ik ben 1 keer met ongewassen haar naar de kapper gegaan en toen hebben ze het twee keer gewassen - ik vond het enorm genant. Maar het was de dag voordat ik op vakantie ging en het was een late-minute beslissing. Ik had toen ook een oud elastiekje in waar haar omheen zat gewikkeld /slons
Ander brood eronder?
oO<

En dat 'slonzige' haar van jou ken ik - 14 km hindernisbaan, even schudden, stiekje erom en het zit gewoon goed.
crap in = crap out
pi_123025377
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:52 schreef anna82 het volgende:

;)

Mijn lunch is zo'n beetje elke werkdag hetzelfde
2-3 bth paprika/kip/paard, stukje vis, stuk fruit, glas melk

KH's, vitamines/mineralen, uitgebreid palet aan aminozuren, gezonde vetten, minder gezonde vetten, fruitsuikers...

Dus elke dag hetzelfde maar wel een L waar van alles in zit.

Paard :9
pi_123025445
"Mijn" kapper wast altijd bij iedereen het haar. Ik ben zelfs een keer met half vochtig haar van het wassen binnen gekomen en direct werd het weer gewassen. Vind ik wel zo'n schoon idee (omdat ik nog nooit een kapper heb zien handenwassen
pi_123025487
Jouw kapper heeft geen handschoenen aan :? Hier gewoon elke klant nieuw setje rubberen handschoenen...
pi_123025597
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:16 schreef MarMar het volgende:
Hm, 1e batch steviakoekjes in de oven, ik denk dat ik liever bak met suiker..
Xilitol bestellen in Engeland. Bakt een stuk fijner.
pi_123025642
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:02 schreef V1z0R het volgende:
Jouw kapper heeft geen handschoenen aan :? Hier gewoon elke klant nieuw setje rubberen handschoenen...
Wat? Echt? Nee, de tandarts heeft handschoenen ;) de kapper niet :P
pi_123025713
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:02 schreef V1z0R het volgende:
Volgens mij nog nooit meegemaakt? Maar ik let dan ook niet echt op als ze me wassen, gebeurt achter me :P
pi_123025772
Ook tijdens het knippen...
Haar word bij mij nooit gewassen namelijk, da's paar keer met de bloemspuit en klaar.
pi_123025776
Hier vragen ze altijd of je het gewassen wilt hebben. Meestal was ik het zelf voordat ik ga. Heb ze ook nog nooit met handschoentjes gezien.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 12:12:24 #120
70532 loveli
N
pi_123025826
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:10 schreef V1z0R het volgende:
Haar word bij mij nooit gewassen namelijk, da's paar keer met de bloemspuit en klaar.
Knippen met handschoenen lijkt me vreselijk onhandig..? Of ga je naar een kinky kapper?
crap in = crap out
pi_123025832
quote:
Apart! Lijkt me irritant als kapper, van die plakkerige rubberhandjes :P

Jij hebt ook heel kort haar lijkt me? Ik heb haar tot halverwege m'n rug, dus een plantenspuit is niet afdoende denk ik :P
pi_123025843
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Knippen met handschoenen lijkt me vreselijk onhandig..? Of ga je naar een kinky kapper?
Daar ga ik wel heen, zonder handschoenen
pi_123025894
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

In gezonde vetjes, groenten, griekse yoghurt, vlees en vis.

Superfood vitb: avocado. Eet bijvoorbeeld een salade met volkorenbrood, avocado, kip, tomaat, peterselie, mosterd en olijfolie. De verschillende vitamine b en c en ijzer helpen elkaar om het op te nemen in het lichaam. En het is super lekker :9
pi_123025925
De olijfolie helpt ook :Y
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:12 schreef Novem het volgende:

[..]

Apart! Lijkt me irritant als kapper, van die plakkerige rubberhandjes :P

Jij hebt ook heel kort haar lijkt me? Ik heb haar tot halverwege m'n rug, dus een plantenspuit is niet afdoende denk ik :P
Zo lang als op de foto van de BBQ vorig jaar is eigenlijk het langst dat ik het ooit heb gehad :)
pi_123025955
Zo! Uur yoga gedaan. Nu douchen en dan een avocado halen :+
pi_123026097
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:14 schreef An24 het volgende:

[..]

In gezonde vetjes, groenten, griekse yoghurt, vlees en vis.

Superfood vitb: avocado. Eet bijvoorbeeld een salade met volkorenbrood, avocado, kip, tomaat, peterselie, mosterd en olijfolie. De verschillende vitamine b en c en ijzer helpen elkaar om het op te nemen in het lichaam. En het is super lekker :9
Dank je wel :)
Behalve het brood en de tomaat zijn het allemaal dingen die ik de afgelopen tijd niet heb gegeten. Tijd om maar eens wat ervan in huis te halen dus. Misschien zie ik er dan wat minder uit dan een mishandelde vrouw
pi_123026172
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De kapper wast toch altijd je haar voordat hij/zij begint met knippen?
Ja klopt. Maar ik zie er graag goed uit omdat hij anders misschien een raar kapsel knipt :+
pi_123026220
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:45 schreef Novem het volgende:
Mijn haar wordt nooit echt vet. Nou ja we zien wel.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 12:26:26 #129
70532 loveli
N
pi_123026272
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar ik zie er graag goed uit omdat hij anders misschien een raar kapsel knipt :+
Heb niet heel veel ervaring met kappers, maar ze houden er nooit echt rekening mee hoe ik m'n haar normaal draag. Geef vooraf altijd aan dat ik vaak een zijscheiding doe, maar ze knippen gewoon symmetrisch alsof ik het naar achteren draag.
/1st world problems
crap in = crap out
pi_123026590
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik was m'n haar ook altijd van te voren, maar dan wassen zij het nog een keer.

Ik ga vanmiddag. weet nog niet zo goed wat ik wil. Wil wat anders dan altijd, maar niet te kort....
Doe eens gek, doe een pony! *O*
Verder heb ik honger en ga ik nu wat eten.

Er mag ook nog een halve liter cranberrysap/drink/whatever bij mn lijstje. Was gister bang tegen een blaasontsteking aan te zitten, dus nu werk ik die zoetzure meuk maar naar binnen. :P

Verder een vrolijk liedje wat voorbij kwam bij de 50+ aerobic:
Doe wat je niet durft.
pi_123026712
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Doe eens gek, doe een pony! *O*
Verder heb ik honger en ga ik nu wat eten.

Er mag ook nog een halve liter cranberrysap/drink/whatever bij mn lijstje. Was gister bang tegen een blaasontsteking aan te zitten, dus nu werk ik die zoetzure meuk maar naar binnen. :P

Verder een vrolijk liedje wat voorbij kwam bij de 50+ aerobic:
wellicht! Ik heb deze kapsels bewaard:
pi_123026768
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb niet heel veel ervaring met kappers, maar ze houden er nooit echt rekening mee hoe ik m'n haar normaal draag. Geef vooraf altijd aan dat ik vaak een zijscheiding doe, maar ze knippen gewoon symmetrisch alsof ik het naar achteren draag.
/1st world problems
Dat had ik ook tot ik bij Sjenkels belandde. Ik heb daar een vaste kapster (Robin) en zij is de eerst die mijn haar begrijpt :+

Overigens was ik mijn haar sowieso niet te vaak, zo twee keer, soms drie keer per week. Robin heeft daar nog nooit last van gehad.
pi_123026819
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wellicht! Ik heb deze kapsels bewaard: [ afbeelding ]
Die eerste is mooi O+
pi_123026906
Wat een mooi weer! En heb gecrosstrainert. Morgen weer :)
pi_123027026
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat had ik ook tot ik bij Sjenkels belandde. Ik heb daar een vaste kapster (Robin) en zij is de eerst die mijn haar begrijpt :+

Overigens was ik mijn haar sowieso niet te vaak, zo twee keer, soms drie keer per week. Robin heeft daar nog nooit last van gehad.

Wat bedoel je nou, stom haar?! JE PRAAT WEER POEP!
pi_123027375
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wellicht! Ik heb deze kapsels bewaard: [ afbeelding ]
De tweede van boven wil ik wel :)!
*moet maar weer eens geld opzij leggen om naar de kapper te gaan*
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 12:59:07 #137
70532 loveli
N
pi_123027376
Een begripvolle kapper is goud waard. Volgens mij heb ik er nu 1, als reserve heb ik nu de naam van de kapper van AN :+
crap in = crap out
pi_123027414
Planning

O: bakje magere kwark/vruchtenkwark met muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas
L: grote volkorenbol met kipfilet, avocado, rucola, zongedroogde tomaatjes en walnoten
T: volk. boterham Gelderse worst, appel
T: banaan
S: uurtje fitness
D: rijst met kip en groente

Lunch net op, zaaaaaalig :9.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123027635
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:59 schreef loveli het volgende:
Een begripvolle kapper is goud waard. Volgens mij heb ik er nu 1, als reserve heb ik nu de naam van de kapper van AN :+
Hehehe, jij kunt je huidige kapper vast wel allerlei onheil in het vooruitzicht stellen als ze niet doet wat jij wilt. :P
Doe wat je niet durft.
pi_123027781
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:34 schreef Probability het volgende:

[..]

hij hoeft t toch niet alleen op te eten :P en is ook niet haar verantwoordelijkheid
Nee voor mij is het lekker gezond ;)
Het gaat mij meer om het inzien dat het niet gezond is.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 13:10:52 #141
70532 loveli
N
pi_123027805
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, jij kunt je huidige kapper vast wel allerlei onheil in het vooruitzicht stellen als ze niet doet wat jij wilt. :P
Communicatie als toverwoord, ben er nog niet achter of het aan mij ligt of aan alle vorige kapsters die het niet begrepen (behalve die ene die er niet meer werkt, heel verrassend dat iemand die zelf kroeshaar heeft het beste knipte).

Denk dat het me nu wel is gelukt om aan te stippen wat ik anders wil, bewijs moet nog geleverd worden ;)
crap in = crap out
pi_123027872
Lijstje!
O: havermout van sojamelk met een halve banaan en kaneel
T: appel
L: maaltijdsalade met olijven, rosbief en parmezaanse kaas, dik plak brood met roomboter en een beetje zout :9
T: halve banaan
S: lesje hardlopen
D: vegetarische pasta met een salade
T: bakje kwark met bosbessen en havermout

Ik weet al dat ik vandaag laat thuis ben en dat ik dan geen zin meer heb in hardlopen, maar ik vind dat ik nu echt weer eens moet!
pi_123027981
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:26 schreef loveli het volgende:

[..]

/1st world problems
O dat vraagt mijne wel, moet je eens naar mijne gaan :)
pi_123028039
O en Li, in Amsterdam is er de krullenkapper!
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 13:19:34 #145
70532 loveli
N
pi_123028079
Ja maar die krullen maak ik zelf :P
crap in = crap out
pi_123028138
quote:
En bloempot op je hoofd?
  maandag 18 februari 2013 @ 13:22:07 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123028149
L = salade met verschillende soorten sla, tomaat, paprika, zilveruitjes, komkommer, gele wortel, zalm en een gekookt ei :7
  maandag 18 februari 2013 @ 13:23:04 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123028177
En ik was altijd mn haar van tevoren, anders voel ik me een viezerd terwijl ze het wassen :')
pi_123028288
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Communicatie als toverwoord, ben er nog niet achter of het aan mij ligt of aan alle vorige kapsters die het niet begrepen (behalve die ene die er niet meer werkt, heel verrassend dat iemand die zelf kroeshaar heeft het beste knipte).

Denk dat het me nu wel is gelukt om aan te stippen wat ik anders wil, bewijs moet nog geleverd worden ;)
Ah, het is niet je nichtje. :D

Ik ga het liefste in het buitenland naar de kapper. In India is mijn haar echt verbazingwekkend goed geknipt en in Ethiopië was ik de eerste blanke die werd geknipt door de kapper waar ik was. :D
Vaak is het resultaat meer dan ok, want ze zijn ontzettend bang om het niet goed te doen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_123028465
Om de 5 weken even naar Ethiopië om je haar te doen :P
pi_123028543
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef V1z0R het volgende:
Goede prijs/pretverhouding ^O^

Ik ga eens in de twee/drie maanden. Maar na drie maanden zie je ook wel dat het nodig is. :@
  maandag 18 februari 2013 @ 13:35:54 #152
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123028545
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef V1z0R het volgende:
Om de 5 weken uberhaupt naar de kappert? Ikke nie hoor! Vergeet het veel te snel :')

Kan me overigens wel voorstellen dat het bij mannen nauwer luistert, bij vriendje gaat het zo:

- Net na kapper: nette kortgeknipte jongeman
- Moet-wel-weer-eens-naar-de-kapper-jongeman
- Langharig (lijkt de bedoeling te wezen)
- Haarbal
- Kapper.
pi_123028635
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat bedoel je nou, stom haar?! JE PRAAT WEER POEP!
:D

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:59 schreef loveli het volgende:
:+ Doen!
pi_123028677
De kapper had hele lieftallige assistentes V1z! :D
Ik zou het doen.
Doe wat je niet durft.
pi_123028686
ik ga elke 2 maand ofzo. Maar dan is het ook behoorlijk uit model. Ik denkd at als je lang haar hebt het ook een andere zaak is...
pi_123028718
boh, ik heb net de meest smerige koffie ooit gemaakt...ik weet niet wat ik fout gedaan heb, maar het is bijna niet te drinken...

[/uit het dagboek van jagärtrut]
pi_123028750
Ik knip tegenwoordig zelf mijn pony bij en ga over een paar weken denk weer naar de kapper.
Meestal ga ik eens per half jaar ofzo. :P
Doe wat je niet durft.
pi_123028769
Op wat voor methode doe je het? Informatie hebben we nodig
pi_123028821
Ik heb mijn eigen advies maar even opgevolgd:

:9
pi_123028842
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:40 schreef Jagärtrut het volgende:
boh, ik heb net de meest smerige koffie ooit gemaakt...ik weet niet wat ik fout gedaan heb, maar het is bijna niet te drinken...

[/uit het dagboek van jagärtrut]
Je drinkt het wel op dus?

Oh kapper: in de praktijk ga ik 2x per jaar en elke keer neem ik me voor om dit keer écht niet te wachten tot het onhandelbaar wordt. Faal :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123028888
Ziet er heerlijk uit An!
Het is dat ik net gegeten heb anders.... :9
pi_123028925
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:45 schreef Sarabi het volgende:
Ziet er heerlijk uit An!
Het is dat ik net gegeten heb anders.... :9
Was erg lekker :Y
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 13:48:23 #163
70532 loveli
N
pi_123028999
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Ah, het is niet je nichtje. :D
Jawel, hopelijk heb ik hierna geen andere meer nodig. Maar met de vorige(n) bleek dat we niet goed konden communiceren.
crap in = crap out
  maandag 18 februari 2013 @ 13:51:43 #164
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123029119
Omnomnom! Panzanella ofzoiets?
pi_123029339
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Omnomnom! Panzanella ofzoiets?
Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer :')
pi_123029512
Mijn kapper is er mee gestopt. Er zit nu een ijssalon. Ben laatst naar de Brainwash geweest, maar dat vond ik maar zozo. Ik heb wel als eens eerder geleerd dat wanneer ze vragen of het zo goed is en dat je dan antwoord dat het niet zo heel veel korter is dan eerst, dat je dan net zo goed zelf met de tondeuse aan de slag kunt ;)

Verder heb ik Honger vandaag. Weet niet waar het aan ligt. Misschien gister te weinig gegeten.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:05:17 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123029584
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer :')
Waarom is dat :') ? :D

Boh ik eet altijd teveel salade :') *ballonnetje*
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:05:42 #168
70532 loveli
N
pi_123029602
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:03 schreef the85mc het volgende:
Mijn kapper is er mee gestopt. Er zit nu een ijssalon.
Goeie ruil.
crap in = crap out
pi_123029698
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je drinkt het wel op dus?

Oh kapper: in de praktijk ga ik 2x per jaar en elke keer neem ik me voor om dit keer écht niet te wachten tot het onhandelbaar wordt. Faal :+.
ik heb drie slokken gedronken, en na elke slok boh geroepen....
pi_123029716
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb drie slokken gedronken, en na elke slok boh geroepen....
Waarom deze zelfkwelling :P Je kan toch nieuwe zetten?
pi_123029763
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom deze zelfkwelling :P Je kan toch nieuwe zetten?
veel te veel werk. Dat is het enige waar men hier in zou moeten investeren. Een espresso machine, nespresso ofzo. Elke keer een kan koffie zetten, waarvan dan maar 1 of 2 koppen gedronken worden is zo zonde. En voor minder dan 4 koppen koffie zetten in een machine is niet lekker!
pi_123029819
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Waarom is dat :') ? :D

Boh ik eet altijd teveel salade :') *ballonnetje*
Mja, ik wilde gewoon avocado en kip eten en de rest heb ik er door gehusseld. Nu je het zegt, besef ik pas dat ik panzanella heb gemaakt :D
pi_123029820
Haha ik herken dat wel. Smerige koffie toch maar opdrinken.. Nespresso is ook niet zo super trouwens. Je kunt beter met de afdeling een barista inhuren tussen 10 en 11 ;)
Ik zie af en toe dat 'boh' voorbij komen. Ik ken echt niemand die dat zegt. Is dat uit een dialect ofzo?
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:11:55 #174
70532 loveli
N
pi_123029834
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

veel te veel werk. Dat is het enige waar men hier in zou moeten investeren. Een espresso machine, nespresso ofzo. Elke keer een kan koffie zetten, waarvan dan maar 1 of 2 koppen gedronken worden is zo zonde. En voor minder dan 4 koppen koffie zetten in een machine is niet lekker!
crap in = crap out
pi_123029909
Zoveel verstand van koffie heb ik eigenlijk niet. Hooguit zet ik het wel eens van vrienden. Verder drink ik alleen thee en water.

Koffie = migraine bij mij
pi_123029939
quote:
5s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:11 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ah, daar staat het 1x4 voor? Dat wist ik niet!

@MC: dat kon inderdaad wel eens van m'n twentse dialect komen...of uit het fries, zou ook kunnen. Of ik heb het zelf bedacht!
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:20:29 #177
70532 loveli
N
pi_123030140
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zoveel verstand van koffie heb ik eigenlijk niet. Hooguit zet ik het wel eens van vrienden. Verder drink ik alleen thee en water.

Koffie = migraine bij mij
Ook voor migraine geldt dat je met de juiste voeding en goede beweging de kans op een aanval kunt verkleinen. Food = good.
crap in = crap out
pi_123030340
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Ook voor migraine geldt dat je met de juiste voeding en goede beweging de kans op een aanval kunt verkleinen. Food = good.
Naja... ik weet wat het uitlokt. Koffie en frisdrank sowieso en als ik al aanvalgevoelig ben moet ik geen chocolade eten (maar goed, dat moet sowieso al niet). Verder genoeg drinken, goed slapen en dan ben ik meestal wel blij :)
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:27:59 #179
70532 loveli
N
pi_123030398
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... ik weet wat het uitlokt. Koffie en frisdrank sowieso en als ik al aanvalgevoelig ben moet ik geen chocolade eten (maar goed, dat moet sowieso al niet). Verder genoeg drinken, goed slapen en dan ben ik meestal wel blij :)
B-vitamines verminderen kans op een aanval, magnesium ook, E621/MSG en voedsel waar dat (van nature) inzit kan het triggeren (cup-a-soup, pittige kaas).
crap in = crap out
pi_123030475
De vitamine B, dat is volgens mij al heel mijn leven mijn problemenkindje :').
En die andere is toch natrium/zout? Want daar eet ik heul erg weinig van.

Iig ligt er nu een avocadoding klaar voor vanavond
pi_123030582
Hebben jullie links van goede sites over gezonde voeding?
Iemand zei in dit topic namelijk net dat ontbijtkoek ook koek is, terwijl ik juist dacht met ontbijtkoek lekker gezond te doen.

O: 2 boterhammen
L: 2 boterhammen
T: doosje rozijntjes
T (denk ik): ?
D: ?
T: ?
Ik ben een student, altijd improviseren...

Maar ik ga straks na college wel naar de supermarkt. Gezond avondeten kopen en fruit en yoghurt inslaan! Is magere yoghurt net zo lekker als halfvolle?
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:33:18 #182
70532 loveli
N
pi_123030587
E621 is smaakversterker in veel k&k spul, bouillonblokjes (en chinees voer), maar komt van nature voor in bv. rijpe kazen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:34:44 #183
70532 loveli
N
pi_123030639
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:33 schreef Grutsk het volgende:
Maar ik ga straks na college wel naar de supermarkt. Gezond avondeten kopen en fruit en yoghurt inslaan! Is magere yoghurt net zo lekker als halfvolle?
Nee en vet is niet slecht. Rozijntjes = geconcentreerde druiven, dus vrij veel suiker. Je krijgt genoeg koolhydraten binnen, krijg je ook vezels (groente) en eiwitten binnen? En gezonde vetten (vis, avocado, olijfolie)?
crap in = crap out
pi_123030690
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:33 schreef loveli het volgende:
E621 is smaakversterker in veel k&k spul, bouillonblokjes (en chinees voer), maar komt van nature voor in bv. rijpe kazen.
O... dan heb ik het altijd verkeerd begrepen. Dank je wel :) Dan zal ik er eens op letten ^O^
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:36:54 #185
70532 loveli
N
pi_123030727
Meer migrainetriggers: yoghurt, banaan, ei.
crap in = crap out
pi_123030754
Okee, bedankt. Zo zie je, dingen waarvan ik denk dat ze gezond zijn, blijken dan toch weer bepaalde dingen te bevatten. Ik moet nog veel leren!

Vanochtend heb ik een glas melk gedronken (eiwitten toch?), vanavond eet ik groenten en gezonde vetten... tja, ik moet maar eens wat meer vis gaan eten. Olijfolie gebruik ik al om veel dingen te bakken.
pi_123030843
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:37 schreef Grutsk het volgende:
Okee, bedankt. Zo zie je, dingen waarvan ik denk dat ze gezond zijn, blijken dan toch weer bepaalde dingen te bevatten. Ik moet nog veel leren!

Vanochtend heb ik een glas melk gedronken (eiwitten toch?), vanavond eet ik groenten en gezonde vetten... tja, ik moet maar eens wat meer vis gaan eten. Olijfolie gebruik ik al om veel dingen te bakken.
Misschien is het ook handig om hier te kijken naar de lijstjes van anderen en wat de reacties daarop zijn? Tips die naar anderen toe gegeven worden kunnen ook heel nuttig voor jou zijn en de lijstjes kunnen inspiratie geven.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:40:25 #188
70532 loveli
N
pi_123030862
Ben geen fan van melk, maar Rome is niet op 1 dag gebouwd :P

Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om te functioneren, voedsel is niet alleen brandstof, maar vooal bouwstof. De meesten krijgen meer dan voldoende brandstof binnen, maar te weinig voredingsstoffen. Groente, fruit, omega's, goede eiwitten => win.
crap in = crap out
  maandag 18 februari 2013 @ 14:42:02 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123030917
En wat er op je boterhammetjes zit is ook belangrijk natuurlijk! :Y

An :D
pi_123030931
Ik snap niet wat er precies tegen melk is? Ik merk dat als ik melk drink dat mijn huid er den beter uitziet. Ook heb ik zowel van de HA als van die gestoorde diëtist te horen gekregen dat ik tweemaal daags melk moet drinken?
pi_123030984
Li is geen fan van melk, ik geen fan van tofu... Welke nadelen je zwaarder laat wegen is persoonlijk.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:52:00 #192
70532 loveli
N
pi_123031233
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik snap niet wat er precies tegen melk is? Ik merk dat als ik melk drink dat mijn huid er den beter uitziet. Ook heb ik zowel van de HA als van die gestoorde diëtist te horen gekregen dat ik tweemaal daags melk moet drinken?
Melk is wat kalfjes te drinken krijgen om eengrote koe te worden. De eiwitten in melk zijn voor veel mensen moeilijker af te breken en kunnen voor darmproblemen zorgen. Melk is slijmvormend in de darmen, de melkeiwitten kunnen darmen beschadigen waardoor de darmwerking wordt aangetast.

Goede darmen zijn essentieel voor het immuunsysteem, wat ej huid is voor de buitenkant (barriere voor aanvallen van buitenaf) zuijn je darmen voor de binnenkant, daar vindt transport plaats in je bloed. Werkt die barriere slecht, dan krijg je dingen binnen die je niet binnen wilt krijgern in die vorm.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 14:52:51 #193
70532 loveli
N
pi_123031256
En melk bevordert de opname van calcium in de botten niet.
crap in = crap out
pi_123031940
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:52 schreef loveli het volgende:
En melk bevordert de opname van calcium in de botten niet.
Ok
pi_123032047
Li heb je nog nieuw beddengoed nodig?

pi_123032135
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:44 schreef V1z0R het volgende:
Li is geen fan van melk, ik geen fan van tofu... Welke nadelen je zwaarder laat wegen is persoonlijk.
Waarom geen fan van tofu? Fytinezuur?
pi_123032217
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:19 schreef Novem het volgende:

[..]

dat eten mensen die vegetarisch eten, en die zijn allemaal stom!
pi_123032252
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:')!

maar je doet hem wel goed na
pi_123032267
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:19 schreef Novem het volgende:

[..]

Rooft je lichaam van B-vitamines en zink.
Plantaardige eiwitten waar je (m.i.) niets aan hebt
Aan moeders kant is alzheimer een issue en tofu werkt dat in de hand.

Oh, en vegetariërs eten dat, en die zijn stom :6
pi_123032476
ben ik te oud voor roze gordijnen? #dtv
pi_123032494
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De eiwitten in tofu (soja) zijn net zo compleet als de eiwitten in vlees. Dat las ik ook pas over quinoa trouwens.

Fytinezuur schijnt inderdaad opname van mineralen te blokkeren en ervoor te zorgen dat je zelf calcium aan je eigen lichaam onttrekt.
In bonen en granen zit ook fytinezuur, nu is de discussie dat het weken van bonen dat helemaal niet neutraliseert, waardoor bonen dezelfde werking kunnen hebben als ongefermenteerde tofu.

Ik eet het af en toe, wel lekker als het gemarineerd is.
pi_123032508
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:30:29 #203
70532 loveli
N
pi_123032555
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:16 schreef Probability het volgende:
Li heb je nog nieuw beddengoed nodig?

[ afbeelding ]
Plaatje heet 20131/201311_Childrens_textiles.jpg

Dank je.
crap in = crap out
pi_123032567
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Plaatje heet 20131/201311_Childrens_textiles.jpg

Dank je.
broccoLi!
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:31:23 #205
70532 loveli
N
pi_123032593
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:28 schreef Probability het volgende:
Nee, laatste keer dat ik het nazocht was de leeftijdsgrens afgeschaft.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:31:44 #206
70532 loveli
N
pi_123032607
*aan het lamballen*
crap in = crap out
pi_123032694
goed om te weten :7
pi_123032855
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:28 schreef Novem het volgende:

[..]

De eiwitten in tofu (soja) zijn net zo compleet als de eiwitten in vlees. Dat las ik ook pas over quinoa trouwens.

Fytinezuur schijnt inderdaad opname van mineralen te blokkeren en ervoor te zorgen dat je zelf calcium aan je eigen lichaam onttrekt.
In bonen en granen zit ook fytinezuur, nu is de discussie dat het weken van bonen dat helemaal niet neutraliseert, waardoor bonen dezelfde werking kunnen hebben als ongefermenteerde tofu.

Ik eet het af en toe, wel lekker als het gemarineerd is.
Daarom ook geen probleem met gefermenteerde soja, maar dat is tofu niet :+
En je krijgt moobs van de oestrogeen in tofu :{w
pi_123032931
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Daarom ook geen probleem met gefermenteerde soja, maar dat is tofu niet :+
En je krijgt moobs van de oestrogeen in tofu :{w
Ja? Zit er oestrogeen in? Of zorgt het ervoor dat je oestrogeen aan gaat maken?

Moobs :')
pi_123033008
Zit er oestrogeen in tofu???

*tofu op boodschappenlijstje zet*
pi_123033037
Zit er in, vrouwen zouden dus grotere memmen krijgen van tofu (en lijnzaad ook) omdat ze fyto-oestrogenen bevatten.

Heb je trouwens een bron over de aminozuren? Lees alleen bronloze beweringen dat ze erin zitten.
Maakt het ook uit, ik krijg ze wel gewoon binnen :9
pi_123033103
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ben niet stom :'(

(en ik gebruik soja zo min mogelijk om die reden)
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:47:07 #213
70532 loveli
N
pi_123033107
Schijnt ook te werken twegen overgangsklachten.
crap in = crap out
pi_123033128
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:47 schreef loveli het volgende:
Schijnt ook te werken twegen overgangsklachten.
Ja klopt, ik drink veel sojamelk en heb er totaal geen last van.
pi_123033309
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:44 schreef V1z0R het volgende:
Zit er in, vrouwen zouden dus grotere memmen krijgen van tofu (en lijnzaad ook) omdat ze fyto-oestrogenen bevatten.

Heb je trouwens een bron over de aminozuren? Lees alleen bronloze beweringen dat ze erin zitten.
Maakt het ook uit, ik krijg ze wel gewoon binnen :9
Ik heb het uit een voedingsboek, maar hier een linkje naar een artikel:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1595159/

Staat bij "soy basics", staan ook bronnen bij.
pi_123033397
Heb het boek uit de bieb gehaald, andere dan gepland want die was uitgeleend. Heel mijn boodschappenlijstje, die ik al netjes in mijn appie had gezet, omgegooid.

T : sultana en plakjeontbijtkoek

Ik heb zo'n zin in iets lekkers :'( en mijn vriend komt pas 5 uur/ half 6 thuis en dan moeten we nog boodschappen doen en voordat we eten zal het ook wel 8 uur zijn /einde klaagpost

Het waterdrinken gaat me echt verassend goed af!
pi_123033505
Eén ding weet ik wel, ik ga nu zonder melk en zonder soja naar de sportschool.
Lekker een uurtje bodypump.

Lang leve de flesjes water *O*
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:58:09 #218
70532 loveli
N
pi_123033514
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:55 schreef Mvr.Poes het volgende:
Heb het boek uit de bieb gehaald, andere dan gepland want die was uitgeleend. Heel mijn boodschappenlijstje, die ik al netjes in mijn appie had gezet, omgegooid.

Ik heb zo'n zin in iets lekkers :'( en mijn vriend komt pas 5 uur/ half 6 thuis en dan moeten we nog boodschappen doen en voordat we eten zal het ook wel 8 uur zijn /einde klaagpost

Het waterdrinken gaat me echt verassend goed af!
Nootjessss!!!
crap in = crap out
pi_123033523
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:52 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik heb het uit een voedingsboek, maar hier een linkje naar een artikel:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1595159/

Staat bij "soy basics", staan ook bronnen bij.
*lezen gaat*

Al kwam ik al een discrepantie tegen, de B12 in sojamelk kunnen wij niet opnemen namelijk en staat hier dat sojamelk juist een goede bron is daarvoor (voor vegavolk dan).
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:58:29 #220
70532 loveli
N
pi_123033529
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eén ding weet ik wel, ik ga nu zonder melk en zonder soja naar de sportschool.
Lekker een uurtje bodypump.

Lang leve de flesjes water *O*
1 dag maakt niet uit. Of neem je er iets voor in de plaats?

Niet klakkeloos handelen omdat iets goed of slecht is, maar nadenken en op basis van gezond verstand die beslissingen nemen. Wat heb je nodig, wat werkt voor jou? Nu zegt de dietiste melk drinken, dus melk drinken.

Heb je al een nieuwe?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 15:59:05 #221
70532 loveli
N
pi_123033554
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

*lezen gaat*

Al kwam ik al een discrepantie tegen, de B12 in sojamelk kunnen wij niet opnemen namelijk en staat hier dat sojamelk juist een goede bron is daarvoor (voor vegavolk dan).
Net als kalkgebrek -> melk drinken want er zit calcium in.
crap in = crap out
pi_123033638
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

*lezen gaat*

Oh heb het niet helemaal gelezen. Was de eerste semi-betrouwbare link die ik kon vinden. :P
Anyhow, soja bevat alle essentiele aminozuren. Niet dat dat het verder zoveel beter maakt, maar ok.
pi_123033786
pi_123033849
Ik heb zojuist een heel pak griesmeelpap op :') Had trek geloof ik :P
pi_123034131
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Nootjessss!!!
Ik heb mijn tussendoortjes allemaal al gehad dus mag niks meer hebben :'( had mezelf net bijna vergrepen aan een mentosje maar kon me nog net beheersen ;(
pi_123034183
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik heb mijn tussendoortjes allemaal al gehad dus mag niks meer hebben :'( had mezelf net bijna vergrepen aan een mentosje maar kon me nog net beheersen ;(
Nee, vooral niet luisteren naar je lichaam als dat aangeeft voedsel nodig te hebben. GEbruik je verstand en staar je niet blind op wat een of andere muts voorschrijft.
Ja doei.
pi_123034239
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:55 schreef Mvr.Poes het volgende:

Twee koeken als tussendoortje, is dit al Sonja Bakker of nog je eigen ideeën?
pi_123034284
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Logisch dat je trek hebt, je hebt heel veel suikers gegeten. Neem een gekookt eitje, dan gaat het over!
pi_123034321
En niet zo raar dat je van die suikermeuk trek krijgt.
Ja doei.
pi_123034331
Spuit11 :')
Ja doei.
pi_123034580
Als ik zou luisteren naar mijn lichaam zal ik geen 5 kg afvallen. Dan zou ik nu een zak chips uit de kast trekken en daarvan gaan eten. Dat wil ik niet meer dus ik zal toch, hoe moeilijk ook, streng voor mezelf moeten zijn.

Dit zijn mijn eigen ideen inc. met Sonja. Zij was de ochtend al anders begonnen en de middag ook, maar als ik naar de andere dagen kijk zou mijn eigen invulling nog niet zo gek zijn.
pi_123034661
Dat eitje staat me wel aan btw, maar zou ik dat nog mogen hebben? Wil niet teveel afwijken en teveel eten.
pi_123034663
Nu eet je in plaats van chips ontbijtkoek en sultana....hoe is dat een verbetering?
pi_123034766
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Novem het volgende:
Nu eet je in plaats van chips ontbijtkoek en sultana....hoe is dat een verbetering?
Ik hoop in het aantal calorieen?
pi_123034808
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dat eitje staat me wel aan btw, maar zou ik dat nog mogen hebben? Wil niet teveel afwijken en teveel eten.
Ik zeg doen *O* nuttige stofjes.
pi_123034924
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:23 schreef Mvr.Poes het volgende:
Als ik zou luisteren naar mijn lichaam zal ik geen 5 kg afvallen. Dan zou ik nu een zak chips uit de kast trekken en daarvan gaan eten. Dat wil ik niet meer dus ik zal toch, hoe moeilijk ook, streng voor mezelf moeten zijn.

Dit zijn mijn eigen ideen inc. met Sonja. Zij was de ochtend al anders begonnen en de middag ook, maar als ik naar de andere dagen kijk zou mijn eigen invulling nog niet zo gek zijn.
Misschien kun je het beter in dieet kunt proberen ?

LIF / [Dieetclub] #444 Zonder titel
pi_123034937
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:27 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Als je gezonder wilt leven en wilt afvallen, waarom verdiep je je dan niet eens in wat goede voeding precies inhoudt? Dit wordt 'm niet natuurlijk. Dat zie je zelf hopelijk ook wel.
Ja doei.
pi_123034974
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Mvr.Poes het volgende:
Sowieso had je beter een eitje ipv een ontbijtkoek kunnen eten. Nu vraagt je lijf naar voedingsstoffen. Die vind je in je ei. Dat is belangrijker dan wat extra calorieen :Y (zijn er overigens een stuk minder dan in ontbijtkoek).
pi_123035093
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:27 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Naast hoeveel kcals je eet, is ook waaruit je kcals zijn opgebouwd heel belangrijk.
Met zo'n dieet ben je al aan het crashen met 1000 kcals per dag, dan kan je beter zorgen dat die bestaan uit voedzame dingen zoals groenten, kwark/yoghurt, wat fruit, volkorenbrood, nootjes, vlees/vis/ei. Dan heb je ook niet zoveel honger.
Wat hoger in de kcals gaan zitten, 1400/1500 ofzo zorgt er ook voor dat je het lijnen beter volhoudt.
pi_123035291
hoe heet die kok/dat kookboek waar maria het wel eens over heeft? moeilijke naam! peruche kent t ook..
pi_123035327
Ottolenghi? Of Ainsley?
pi_123035402
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef Novem het volgende:

[..]

Naast hoeveel kcals je eet, is ook waaruit je kcals zijn opgebouwd heel belangrijk.
Met zo'n dieet ben je al aan het crashen met 1000 kcals per dag, dan kan je beter zorgen dat die bestaan uit voedzame dingen zoals groenten, kwark/yoghurt, wat fruit, volkorenbrood, nootjes, vlees/vis/ei. Dan heb je ook niet zoveel honger.
Wat hoger in de kcals gaan zitten, 1400/1500 ofzo zorgt er ook voor dat je het lijnen beter volhoudt.
In het boek begonnen ze idd ook met kwark/yogurt etc. Dat had ik vandaag nog niet in huis en heb ik vervangen door brood. Fruit heb ik ook al op. Vlees en groente krijg ik vanavond + stukje fruit.

Ik vind het moeilijk iets extra's bij te pakken omdat ik "bang" ben mijn dieet te verpesten. Ik ben nl nog nooit zo gemotiveerd geweest als nu en normaal had ik er na 1 glas water al de brui aan gegeven.
pi_123035426
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Misschien kun je het beter in dieet kunt proberen ?

LIF / [Dieetclub] #444 Zonder titel
Ja? Moet ik overstappen?
pi_123035430
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:40 schreef V1z0R het volgende:
Ottolenghi? Of Ainsley?
ja Ottolenghi!
pi_123035527
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:43 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ja? Moet ik overstappen?
Wat je wilt. Mag allebei

Hier zul je meer weerstand krijgen tegenover Sonja dan in Dieet omdat hier het punt is om op een gezondere manier af te vallen of op gewicht te blijven. Sonja is een crashdieet dus past niet helemaal in het straatje.
pi_123035537
quote:

[..]

Ja? Moet ik overstappen?
Je moet niets hoor. Doe wat het beste aanvoelt.
pi_123035595
quote:

[..]

Ja? Moet ik overstappen?
Nee hoeft niet. Maar dit is gezond slank en zullen we meer commentaar geven op sultana/koekjes/eierkoeken etc. Maar koek eten omdat de lekker mag altijd.
pi_123035598
O+ Ainsley O+
Ja doei.
pi_123035684
Wat vinden jullie van hummus op brood? Worstel een beetje met gezond broodbeleg (voor de persoon die mij een pm heeft gestuurd, dat heeft in ieder geval al geholpen!)
pi_123035693
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:28 schreef Probability het volgende:

Geen idee trouwens. Ik heb grijze gordijnen en nu ik daarover nadenk vind ik mezelf eigenlijk wel te jong voor grijze gordijnen :P
pi_123035795
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:49 schreef Grutsk het volgende:
Wat vinden jullie van hummus op brood? Worstel een beetje met gezond broodbeleg (voor de persoon die mij een pm heeft gestuurd, dat heeft in ieder geval al geholpen!)
^O^

Koop er dan direct een pot geroosterde paprika's bij, of rooster ze zelf. Dan krijg je ook gelijk extra vitamine c binnen :9
pi_123035893
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Ainsley O+
Ben zelf fan aan het worden van deze gast:
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/

Vaak lekker snel en makkelijk te maken dingen :9
pi_123035898
Pfff ik ben me toch moe en lui vandaag...ik had moeten lezen, maar heb er vorige week 20 uur aan gezeten. Naast yoga bankhangdag :')
pi_123035910
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:50 schreef anna82 het volgende:

[..]

Geen idee trouwens. Ik heb grijze gordijnen en nu ik daarover nadenk vind ik mezelf eigenlijk wel te jong voor grijze gordijnen :P
ik wil of donkere rol& lichte gewone
of lichte rolgordijnen en dan roze of grijze gordijnen
pi_123035927
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef An24 het volgende:
Pfff ik ben me toch moe en lui vandaag...ik had moeten kezen, maar heb er vorige week 20 uur aan gezeten. Naast yoga bankhangdag :')
Kezen? :D :9
pi_123035957
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:55 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Kezen? :D :9
Al aangepast :6
pi_123035964
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef An24 het volgende:
Pfff ik ben me toch moe en lui vandaag...ik had moeten kezen, maar heb er vorige week 20 uur aan gezeten. Naast yoga bankhangdag :')
Kezen ja? "Als de Chinezen niet zo veel zouden kezen, zouden er niet zo veel Chinezen wezen"

oh chinezen is lastig om te typen, anders was ik sneller geweest :D
pi_123035994
Nouhou.... ;(
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 16:58:23 #259
70532 loveli
N
pi_123036038
:D!
crap in = crap out
pi_123036042
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:56 schreef anna82 het volgende:

[..]

Kezen ja? "Als de Chinezen niet zo veel zouden kezen, zouden er niet zo veel Chinezen wezen"
Heb ik ook eens gelezen! Volgens mij vorige week, maar kan ook de week daarvoor wezen.

Nog paar minuutjes en dan mag ik op huis aan sjezen! *O*
pi_123036062
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gelezen! Volgens mij vorige week, maar kan ook de week daarvoor wezen.

Nog paar minuutjes en dan mag ik op huis aan sjezen! *O*
Ikzelf mag graag racen!
pi_123036076
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:55 schreef Probability het volgende:

[..]

ik wil of donkere rol& lichte gewone
of lichte rolgordijnen en dan roze of grijze gordijnen
dit is ook leuk: http://www.frillsforthril(...)-block-curtains.html
pi_123036113
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:59 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ikzelf mag graag racen!
Ik 's weekends planken frezen. Maar laten we eerlijk wezen, dit gesprek is niet echt relevant in dezen...
pi_123036201
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik 's weekends planken frezen. Maar laten we eerlijk wezen, dit gesprek is niet echt relevant in dezen...
Ja dat! :P :+
pi_123036375
Sporten ging keilekker vanmiddag, legpress weer hoger, woensdag een afspraak staan om mijn schema bij te stellen. Ik wil wat zwaarder en dan wat kortere series en voor mijn bovenlijf wat meer los van de apparaten en wat meer de armen erbij pakken.

Ik had ook nog sjans haha, brede meneer die mij vroeg hoelang ik daar al sport en hoe het kwam dattie mij nog nooit eerder had gezien daar :s)
pi_123036436
Wauw wat gaan de topics hier snel! :o

Lijstje van vandaag:

O: muesli/lijnzaad/pompoenpitten/kokos met magere kwak
L: 2 dunne sneetje glutenvrij brood met hüttenkäse en kipfilet, later een meergranen ciabatta met tonijn
T: rijstwafels
D: salade van witlof/kikkererwten/tonijn/rode ui
pi_123037002
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef Together-Alone het volgende:
Wauw wat gaan de topics hier snel! :o

Lijstje van vandaag:

O: muesli/lijnzaad/pompoenpitten/kokos met magere kwak
L: 2 dunne sneetje glutenvrij brood met hüttenkäse en kipfilet, later een meergranen ciabatta met tonijn
T: rijstwafels
D: salade van witlof/kikkererwten/tonijn/rode ui
Welkom bij Slank :P Lekker ontbijt heb je! Vind je dat glutenvrij lekker? Of minder je in gluten?
Ik mis nog fruit op je lijstje! En je D mag wel flinke portie zijn!

Lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur sportschool
O: havermout, banaan, kokos
B: uur fietsen
L: hard pittenbroodje met gekookt ei, klein wit broodje met hummus, glas verse appelsap :9
T: appel met kwark
D: vegetarische chili van courgette/tomaat/zoete aardappel/bonen en pompoen met wat bruine rijst
T: versgebakken havermoutkoekje bij de thee
  maandag 18 februari 2013 @ 17:29:29 #268
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123037210
/care te jong of te oud, als je het maar leuk vindt! Ik heb een lilo en stitch schilderij aan de muur en slaap met een knuffel, dikke prima :D dit in antwoord op gordijnenquery van Prob.

Oh en viz, er is een ghibli game op ps3!

lijstjeee.

O: twee sneetjes speltbrood met komijnekaas
L: groot bord salade met oa zalm en ei
T: snee speltbrood met pindakaas
D: An-soep van oa courgette en spinazie
S: zumba
pi_123037267
*slaapmetknuffelboks*
Ja doei.
pi_123037288
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef Nallie het volgende:

[..]

Welkom bij Slank :P Lekker ontbijt heb je! Vind je dat glutenvrij lekker? Of minder je in gluten?
Ik mis nog fruit op je lijstje! En je D mag wel flinke portie zijn!

Lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur sportschool
O: havermout, banaan, kokos
B: uur fietsen
L: hard pittenbroodje met gekookt ei, klein wit broodje met hummus, glas verse appelsap :9
T: appel met kwark
D: vegetarische chili van courgette/tomaat/zoete aardappel/bonen en pompoen met wat bruine rijst
T: versgebakken havermoutkoekje bij de thee
Dank je! Ik was de vers geperste jus vergeten, telt dat als fruit? :P En die salade als D is een flinke kom vol inderdaad. Dat glutenvrije is een probeersel, omdat het sowieso geen kwaad kan wat te minderen. We bakken hier de laatste tijd steeds vaker ons eigen brood, zodat er ook flink wat noten en zaden in kunnen.
pi_123037292
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
/care te jong of te oud, als je het maar leuk vindt! Ik heb een lilo en stitch schilderij aan de muur en slaap met een knuffel, dikke prima :D dit in antwoord op gordijnenquery van Prob.

Oh en viz, er is een ghibli game op ps3!

lijstjeee.

O: twee sneetjes speltbrood met komijnekaas
L: groot bord salade met oa zalm en ei
T: snee speltbrood met pindakaas
D: An-soep van oa courgette en spinazie
S: zumba
Lekker lijstje :9 O-)

Mis nog wel wat fruitjes :P

Ohw en misschien wat nootjes voor de kcals!
  maandag 18 februari 2013 @ 17:32:23 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123037307
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
*slaapmetknuffelboks*
O+
pi_123037413
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:31 schreef Together-Alone het volgende:

[..]

Dank je! Ik was de vers geperste jus vergeten, telt dat als fruit? :P En die salade als D is een flinke kom vol inderdaad. Dat glutenvrije is een probeersel, omdat het sowieso geen kwaad kan wat te minderen. We bakken hier de laatste tijd steeds vaker ons eigen brood, zodat er ook flink wat noten en zaden in kunnen.
Jus is fruit, maar dan nog is t maar 1 stuk :P En als je het perst dan mis je een deel van de o zo gezonde vezels geloof ik. Gooi wat fruit bij je ontbijt erdoor of neem na het eten nog wat!

En lekker, je eigen brood bakken!
pi_123037510
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ja, snel stoppen voordat ons de les wordt gelezen, want voorkomen is beten dan genezen. Al heb ik geen zin, ik ga zo werken aan mijn pezen.
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 17:43:31 #275
70532 loveli
N
pi_123037667
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
*slaapmetknuffelboks*
Wolfknuffel?
crap in = crap out
pi_123037757
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:38 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja, snel stoppen voordat ons de les wordt gelezen, want voorkomen is beten dan genezen. Al heb ik geen zin, ik ga zo werken aan mijn pezen.
:D je hebt je rijmkunsten bewezen!
pi_123038532
Ohai! Gesloopt O+
pi_123038543
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef loveli het volgende:

[..]

1 dag maakt niet uit. Of neem je er iets voor in de plaats?

Niet klakkeloos handelen omdat iets goed of slecht is, maar nadenken en op basis van gezond verstand die beslissingen nemen. Wat heb je nodig, wat werkt voor jou? Nu zegt de dietiste melk drinken, dus melk drinken.

Heb je al een nieuwe?
Nee, de huisarts wil zelf met mijn voeding bemoeien en heeft me een eetlijst mee gegeven. Ze denkt dat ik iedereen die ik niet ken toch wantrouw en haar ken ik, dus tja...
pi_123038585
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:07 schreef Perruche het volgende:
Ohai! Gesloopt O+
Hai O+
pi_123038817
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:07 schreef Perruche het volgende:
Ohai! Gesloopt O+
Maar was het leuk? :D
Doe wat je niet durft.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:22:40 #281
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123038952
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:46 schreef Nallie het volgende:

[..]

:D je hebt je rijmkunsten bewezen!
:D Dit was nog eens leuk bijlezen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123039399
Dit had ik voor vandaag bedacht:
O. 2 boterhammen, 1 met jam en 1 met kaas
T. 3 augurken had er ineens heel veel zin in :@
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Sinaasappel met een cracker sandwichspread pindakaas
S. Bodypump (ging half dood, heerlijk)
D. Ander deel van de quich en salade met 9 olijven en dressing nog twee augurken
T. Sinaasappel en snack a jack, appel en peer.

Plan voor morgen:
T. 2 augurken (even een zure tik momenteel ;)) en een rijstwafel met sandwichspread.
L. Kaastosti en misschien een beetje ketchup
T. rijstwafel met stroop en een peer
D. Soep met 2 of 3 sneden brood uit de boven met licht boter en knoflook en bieslook
S. Twee uurtjes fitness (zonder cardio, mag ik niet van de trainer :{ ).
T. snack a jack en een appel

(en ik heb van mij HA te horen gekregen dat groente en fruit op zichzelf niet als tussendoortje staan, daar moet wat bij)

[ Bericht 1% gewijzigd door ChildoftheStars op 18-02-2013 18:59:43 ]
  maandag 18 februari 2013 @ 18:36:41 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123039402
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Lekker lijstje :9 O-)

Mis nog wel wat fruitjes :P

Ohw en misschien wat nootjes voor de kcals!
*O*

Uhm heb geen nootjes in huis, wel appels!

En er is net een handje cassavakroepoek in gegaan oO<
pi_123039485
Oe... Casave moet ik binnenkort eens bij de toko halen, dat spul is te goddelijk
pi_123039509
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit had ik voor vandaag bedacht:
T. 3 augurken had er ineens heel veel zin in :@
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Sinaasappel met een cracker sandwichspread pindakaas
S. Bodypump (ging half dood, heerlijk)
D. Ander deel van de quich en salade met 9 olijven en dressing nog twee augurken
T. Sinaasappel en snack a jack, appel en peer.

Plan voor morgen:
T. 2 augurken (even een zure tik momenteel ;)) en een rijstwafel.
L. Kaastosti en misschien een beetje ketchup
T. rijstwafel en een peer
D. Soep met 2 of 3 sneden brood uit de boven met licht boter en knoflook en bieslook
S. Twee uurtjes fitness (zonder cardio, mag ik niet van de trainer :{ ).
T. snack a jack en een appel

(en ik heb van mij HA te horen gekregen dat groente en fruit op zichzelf niet als tussendoortje staan, daar moet wat bij)
Een rijstwafel is 30 calorieen, dat zou ik ook niet echt als een opzichzelfstaand tussendoortje zien. Doe er dan wat op.
Doe wat je niet durft.
pi_123039635
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Wolfknuffel?
konijnknuffel :{w
Ja doei.
pi_123040110
Bah. Ziek. ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_123040269
misschien leuk om te lezen (boek) http://lifehacking.nl/wp-(...)s-Anja-Wassenaar.pdf
pi_123040359
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Een rijstwafel is 30 calorieen, dat zou ik ook niet echt als een opzichzelfstaand tussendoortje zien. Doe er dan wat op.
Daar heb je gelijk in. *gaat aanpassen*

Ik denk dat ik vanaf vrijdag (als de stufi binnen is) mezelf weer aan de noten moet schoppen
pi_123040380
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:53 schreef Ewelina het volgende:
Bah. Ziek. ;(
Beterschap :*
pi_123040435
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Beterschap :*
Dank je. Iemand tips voor voedsel tegen een dikke, opgezette keel?
pi_123040486
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

waterijsjes :)
pi_123040508
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zacht en niet te heet voedsel. Misschien kun je aan de soep
Verder veel drinken, niet gaan fluisteren als je last van je stem krijgt, überhaupt niet teveel spreken. Geen keelsnoepjes, die maken de irritatie alleen erger. Liever geen cafeïne drinken (warm water met een beetje honing oid).

De logopedist heeft gesproken ;)
pi_123040537
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

waterijsjes :)
Idd! Heel goed alternatief voor keelsnoepjes (die slecht voor je zijn), je blijft genoeg slikken en de verkoeling van het ijs kan helpen tegen zwelling.
pi_123040585
En hoe zit het met yoghurt/kwark? Daar heb ik genoeg van in huis.
pi_123040622
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:04 schreef Ewelina het volgende:
En hoe zit het met yoghurt/kwark? Daar heb ik genoeg van in huis.
Ook prima, is zacht

In principe kun je alles eten, alleen zachter voedsel doet waarschijnlijk minder pijn
pi_123042484
Zo, groenteboost deze week.

Vanavond 'shoarma' van kipfilet met pita's met heeeeel veel groenten

Morgen kipkluifjes met aardappel, pomoen, broccoli en bloemkool (uniek ! 69pence per stuk hier, de bloemkolen, in de aanbieding!)

Woensdag en donderdag slapen en eten we in het nieuwe huis, maar bij gebrek aan kookmogelijkheid maak ik een grote schaal pastasalade met wederom een shitload aan groente (moet alleen de broccoli nog halen) waar we twee dagen van kunnen eten.

En dan vrijdag :') een diepvries Chicken and Ham Pie, want dan zitten als het goed is alle pannen al ingepakt en gebruiken we alleen de oven nog en plastic bordjes met kampeerbestek :7

Zaterdag zien we wel weer :')
Ja doei.
pi_123042840
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ook prima, is zacht

In principe kun je alles eten, alleen zachter voedsel doet waarschijnlijk minder pijn
Geeft dat niet te veel slijmvorming, dus ontstekingsgevoeliger? Ik kreeg op mijn sodemieter van de zanglerares als ik dat deed bij een zere keel :P
  maandag 18 februari 2013 @ 19:55:53 #300
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123043091
Thee met honing, honingdropjes O+

Ben geloof ik aangestoken op werk, loop de hele tijd met een irritant droog hoestje }:|
pi_123043192
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:38 schreef anna82 het volgende:

[..]

Werken aan de pezen? Moet erg gezond zijn, maar dat lijkt me wel bewezen.
Zo waren er ooit wat kite-surfende Portugezen die in de bergen zaten te chinezen die werden gewezen door een stel koolmezen dat ze om te kite-surfen toch echt niet in de Vogezen moesten wezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')