Nee nog niet helemaal.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Probje, ben je er inmiddels achter wat de brief precies wil zeggen? Wat vind je er zelf van?
Majo, hoe voel jij je inmiddels?
Ja komt door je longen he.. die hebben minder capaciteit!!!!!!quote:Op zondag 17 februari 2013 18:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]! Tis meer dat de S nu gewoon ontbreekt. En ik vind het zo stom om te merken dat ik van de trap oplopen al buiten adem ben
Maar dat komt wel weer
Morgen ga ik met mijn moeder en Saartje een stukje wandelen, wandel ik meteen even langs de winkel om die dingetjes te kopen. Ik vind soep erg lekker! En aangezien ik mijn zwangerschapsverlof op ingenieuze wijze heb weten te verlengen, kan ik makkelijk soep maken en goed voor mezelf zorgenGoed plan, thx
Inspirerende teksten gewoon als schermbeveiliging nemen, komen ze de hele tijd je geheugen opfrissenquote:Op zondag 17 februari 2013 22:55 schreef anna82 het volgende:
Make us grutsk, Grutsk!
Ik heb vanavond inspirerende teksten over hardlopen gelezen, deze week kijken hoeveel daarvan blijft hangen
Zie pm.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:04 schreef Probability het volgende:
wel nu wel graag weten wat er in die brief staat *ongeduldig*
helpt niet bij het concentreren
Ik denk dat laatstequote:Op zondag 17 februari 2013 22:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee nog niet helemaal.
Maar wel dat het ernstig is/ernstiger dan ik dacht.
Of zwart op wit is confronterender, kan ook.
Haha zo bedoelde ik het niet. Maar dank jequote:
quote:Op zondag 17 februari 2013 23:16 schreef Probability het volgende:
[..]
Haha zo bedoelde ik het niet. Maar dank je
Als ik nu zou bedenken dat ik een nieuwe bank zou willen oid zou ik morgen vroeg opstaan en meteen naar de Ikea gaanen het niet eerder uit m'n hoofd krijgen.
dus wel fijn dat ik het nu ongeveer weet!
Verkapte *kijk mij een iphone hebben*-post.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:31 schreef An24 het volgende:
[..]weet ik hoor, typen op een Iphone is lastig met snelheid. Dikke vingers
whehequote:Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Verkapte *kijk mij een iphone hebben*-post.
quote:Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Verkapte *kijk mij een iphone hebben*-post.
Ga eten dan muts!quote:Op zondag 17 februari 2013 23:58 schreef Probability het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon nog honger!
Bij mij helpt het inderdaad om puur gezonde tussendoortjes in huis te hebben, en áls je dan een koekje neemt, om niet het pak naast je op de bank te hebben liggen maar in de keuken 1 of 2 stuks op een schaaltje te doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:11 schreef Grutsk het volgende:
Ik heb ook ontbeten met twee boterhammen.
Het moeilijkste vind ik om te matigen. Als ik zelf een keer een rol koekjes koop (wat ik dus zelden probeer te doen) of wanneer een huisgenootje aan komt zetten met iets lekkers, gaat het mis. Dat is telkens weer mijn valkuil. Meer mensen die dit hebben?
Ik ga vanaf nu zorgen dat ik als tussendoortje alleen gezonde dingen in huis heb en tja... toch proberen te matigen wanneer anderen mij iets aanbieden!
Hier nog 1! verder wat Mo zegt.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:11 schreef Grutsk het volgende:
Ik heb ook ontbeten met twee boterhammen.
Het moeilijkste vind ik om te matigen. Als ik zelf een keer een rol koekjes koop (wat ik dus zelden probeer te doen) of wanneer een huisgenootje aan komt zetten met iets lekkers, gaat het mis. Dat is telkens weer mijn valkuil. Meer mensen die dit hebben?
Ik ga vanaf nu zorgen dat ik als tussendoortje alleen gezonde dingen in huis heb en tja... toch proberen te matigen wanneer anderen mij iets aanbieden!
quote:Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef V1z0R het volgende:
Voor de literatuurverslaafden hier: http://imgur.com/a/hR8Ko?gallery
Haha tof! je hebt die van ons gezien....In de toekomst zullen we er vast eentje maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef V1z0R het volgende:
Goed voor je. Denk aan het resultaatquote:Op maandag 18 februari 2013 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Toch even een kluslijstje:
O: half ciabattabroodje en 2 plakken spelt/rogge/volkorenbrood
T: hand noten
L: 2 dikke plakken spelt/rogge/volkorenbrood
T: hand noten
T: klein zakje chips
D: restje chinees van vrijdag
B/S: héél veel klussen. Heb spierpijn!_! Het kón slechter
Oh, ik vind het niet zo erg! Kom niet aan m'n hardlopen toe zo, máár wel aan m'n krachttrainingquote:Op maandag 18 februari 2013 10:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed voor je. Denk aan het resultaat
Ik zou zelf welgeteld 1 boek in een kast kunnen zettenquote:Op maandag 18 februari 2013 09:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha tof! je hebt die van ons gezien....In de toekomst zullen we er vast eentje maken.
Coolquote:Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef V1z0R het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat doet mijn moeder ook altijd en vervolgens geef ik het weer door aan anderen want ik kook niet uit pakjesquote:Op maandag 18 februari 2013 10:11 schreef Grutsk het volgende:
Oh ja, uitdelen. Goeie! Mijn moeder vindt het namelijk leuk om na het weekend haar halve voorraadkast aan mij mee te geven.
Die boekenkasten, zo mooi! Ik wou hier eerst eentje noemen, maar ik zou ze allemaal wel willen, haha. Die met die bank erin bijvoorbeeld...
Als je thee fijner vindt drinken dan water, is gewoon meer thee drinken (maar liefst wel groene dan) ook gewoon een goede oplossing hoorquote:Op maandag 18 februari 2013 10:18 schreef Mvr.Poes het volgende:
Hallo, ik kom mezelf hier ook melden, voor een steuntje in de rug.
Heb een klein beetje overgewicht 63 kg (ong) bij 1.59 geeft een bmi van 25.1 en wil graag ong. 3-5 kg afvallen. Dit ga ik doen met behulp van Sonja B.
Mijn valkuil/moeilijkheden : ik vind het verschrikkelijk om water te drinken, hier ga ik echt de meeste moeite mee hebben. Verder snoep ik ook iets te graag. Gelukkig geen verjaardagen nog in het vooruitzicht want een stukje taart vind ik ook erg lekker en een schaal met hapjes gaat ook niet ongemerkt aan mij voorbij.
Goed, ik ga dus strakjes het boek uit de bieb halen, heb het boodschappenlijstje al bekeken en dat valt me reuze mee! Zag veel lekkere dingen ( oa filet american en tapenade, evergreen, cake en japanse mix) en dan gaan we vanavond boodschappen halen en morgen echt beginnen!
Vandaag begin ik iig alvast met water drinken en ik ga al het snoep uit de kasten halen.
Ohja jullie hebben ook nog een S van sport he, ik heb onlangs een prachtig sportschool abonnement aangeschaft waarmee ik onbeperkt mag sporten maar ook onbeperkt naar het zwembad mag en daar alle activiteiten mag doen. Dit wil ik dus ook gaan doen, ik was goed op weg met bodybalance maar heb een flinke en langdurige verkoudheid gehad waardoor ik bij een wat intensievere les wat onwel werd en hierdoor mijn hyperventilatie/angst weer de kop opstak en ik niet meer durf. Ook voor dit zou motivatie gewenst zijn![]()
Ik weet dat jullie snel gaan, ik ga mijn best doen om bij te houden en te reageren!
O: boterham met kaas, klein kopje thee (zonder suiker!) en een glas water
Hoiquote:Op maandag 18 februari 2013 10:18 schreef Mvr.Poes het volgende:
Hallo, ik kom mezelf hier ook melden, voor een steuntje in de rug.
Heb een klein beetje overgewicht 63 kg (ong) bij 1.59 geeft een bmi van 25.1 en wil graag ong. 3-5 kg afvallen. Dit ga ik doen met behulp van Sonja B.
Mijn valkuil/moeilijkheden : ik vind het verschrikkelijk om water te drinken, hier ga ik echt de meeste moeite mee hebben. Verder snoep ik ook iets te graag. Gelukkig geen verjaardagen nog in het vooruitzicht want een stukje taart vind ik ook erg lekker en een schaal met hapjes gaat ook niet ongemerkt aan mij voorbij.
Goed, ik ga dus strakjes het boek uit de bieb halen, heb het boodschappenlijstje al bekeken en dat valt me reuze mee! Zag veel lekkere dingen ( oa filet american en tapenade, evergreen, cake en japanse mix) en dan gaan we vanavond boodschappen halen en morgen echt beginnen!
Vandaag begin ik iig alvast met water drinken en ik ga al het snoep uit de kasten halen.
Ohja jullie hebben ook nog een S van sport he, ik heb onlangs een prachtig sportschool abonnement aangeschaft waarmee ik onbeperkt mag sporten maar ook onbeperkt naar het zwembad mag en daar alle activiteiten mag doen. Dit wil ik dus ook gaan doen, ik was goed op weg met bodybalance maar heb een flinke en langdurige verkoudheid gehad waardoor ik bij een wat intensievere les wat onwel werd en hierdoor mijn hyperventilatie/angst weer de kop opstak en ik niet meer durf. Ook voor dit zou motivatie gewenst zijn![]()
Ik weet dat jullie snel gaan, ik ga mijn best doen om bij te houden en te reageren!
O: boterham met kaas, klein kopje thee (zonder suiker!) en een glas water
Ik lust wel graag thee, maar niet zonder suiker.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je thee fijner vindt drinken dan water, is gewoon meer thee drinken (maar liefst wel groene dan) ook gewoon een goede oplossing hoor![]()
Verder succes. Ik ben geen fan van Sonja, maar het is een begin.
Dat lijkt me inderdaad heerlijkquote:Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Vandaag komt het vriendinnetje van dochterlief een paar dagen logeren, heb er zin ingezellig huis vol kinderen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Hoi
Wat is je motivatie tot het volgen van Sonja B?
Lust je broccoli?
Haha, valt wel mee hoor.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:25 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik lust wel graag thee, maar niet zonder suiker.
Bedankt! Ik weet dat er meer geen fan van Sonja zijn, maar het is echt 100x gevarieerder dan dat ik nu eet. Verder zou ik (voor nu en nog niet begonnen) geen nadeel kunnen bedenken. (volgens mij graaf ik hier mijn eigen valkuil)
Vast wel, maar eerst even zelf experimenteren voor een goed deegreceptjequote:Op maandag 18 februari 2013 10:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad heerlijk
Geniet er van!
Gaan jullie nog met zijn allen bakken?
Dit. En kijk ook eens naar de lijstjes van mensen hier. Veel mensen eten minder/onbewerkt en als je wat lekkers ziet, gewoon even receptjes vragen! Het uitwisselen van recepten gebeurt hier regelmatig!quote:Op maandag 18 februari 2013 10:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, valt wel mee hoor.
Hier nog een anti-fan van Sonja. Mijn beargumentatie: veeeeeel suiker en veel uit pakjes en bewerkt eten..
Maar weet je, als het voor jou werkt en je post hier lijstjes, zal je waarschijnlijk vanzelf wel horen waarmee je nog meer kunt varieren, dan met de Sonja manier. Maar dat moeten je wel prettig vinden natuurlijk.
Verder welkom en succes!
Hm ja, klinkt heerlijk!quote:Op maandag 18 februari 2013 10:22 schreef Mvr.Poes het volgende:
MarMar wat klinkt je wrap verschrikkelijk lekker!ik hou van zalm! Mmmmm
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:28 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]![]()
Ik wil graag een plan, een lijn, een voorbeeld. Heb ook aan het dr. Frank dieet zitten denken maar dit lijkt mij gezonder en gevarieerder.
Verder moet het er gewoon af voordat het erger word. Nu zie je nog niet veel (maat 36/38) maar dat wil ik ook zo houden.
Na Sonja hoop ik zelf een maat te kunnen houden en het verder door te kunnen zetten.
Ik lust broccoli ja![]()
Tnx! Ik zal het zeker onthoudenquote:Op maandag 18 februari 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. En kijk ook eens naar de lijstjes van mensen hier. Veel mensen eten minder/onbewerkt en als je wat lekkers ziet, gewoon even receptjes vragen! Het uitwisselen van recepten gebeurt hier regelmatig!
Dit was dus niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat ik na Sonja hoop gewend te zijn aan meer water drinken, minder snoepen en gevarieerder eten. En dat zelf erna door te kunnen zetten.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:39 schreef V1z0R het volgende:
nootjes en voor het slapen kwark
[..]
Dit is dus het punt waar ik geen fan van Sonja B (ze heeft wel een mooi huis op Ibaza trouwens) door ben.
Werkt mij teveel jojo in de hand en geeft niet echt een goede basis voor een gezonder patroon.
Sonja is trouwens ook erg merkgebonden (dure shit met geen tot weinig inhoud)
Misschien anders Sonja als opstapje gebruiken en gaandeweg voor jezelf een werkbaar en ook echt nuttig patroon te ontwikkelen?
Je bent niet verplicht dat te doen hoor, het is alleen naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter dan de meuk die Sonja voorschrijft.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:41 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Tnx! Ik zal het zeker onthoudenMisschien eigenwijs, maar de eerst komende weken wil ik me strak aan Sonja houden. Dit ook voor mijn eigen houvast. Maar daarna zal ik zeker jullie recepten proberen
![]()
Mijn tussendoortje : appel en wederom een glas water
Ooh dat geloof ik meteenquote:Op maandag 18 februari 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht dat te doen hoor, het is alleen naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter dan de meuk die Sonja voorschrijft.
Welkom. Ik houd ook van ongezonde meuk met mate, maar dat kan ik niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:48 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ooh dat geloof ik meteenMaar af en toe houd ik wel van wat meuk en ongezonde dingen. Met mate. Dat hoeft voor mij niet meteen afgezworen te worden.
Daar ligt het probleem dus.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:43 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Dit was dus niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat ik na Sonja hoop gewend te zijn aan meer water drinken, minder snoepen en gevarieerder eten. En dat zelf erna door te kunnen zetten.
Zijn dat squatbillen of DNAbillen?quote:Op maandag 18 februari 2013 11:21 schreef Probability het volgende:
Yolanthe heeft wel goeie billen
[ afbeelding ]
* *gaat ook squaten*
Vast een domme vraag of open deur maar waarom dan niet?quote:Op maandag 18 februari 2013 11:03 schreef V1z0R het volgende:
Dr Frank is toch low-carb
Kan ze anders dit lijstje niet uitprinten als cheatsheet?
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
(jaja, ik weet GL zegt meer...)
[..]
Daar ligt het probleem dus.
Sonja is niet echt een dieet dat een goede basis legt voor gevarieerder eten. Het werkt goed om af te vallen maar niet om op gewicht te blijven.
hoop t 1e!quote:Op maandag 18 februari 2013 11:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Zijn dat squatbillen of DNAbillen?
dat klinkt lekker!quote:Op maandag 18 februari 2013 11:15 schreef Novem het volgende:
Morgen!
Ik denk dat een strikt dieet een goede kickstart/motivator kan zijn voor het afvallen, maar als je na je dieet nog steeds niet weet wat gezond eten is (nee, niet 2 eierkoeken en evergreens per dag, nee niet 100 gram groenten met een zakje saus per dag), dan verlies je je kickstart in no time, dus zou me wel heel goed inlezen over gezonde voeding.
Vanavond eet ik een quinoa/mais/paprika/tomaat/kikkererwtensalade met gerookte paprikapoeder, komijn en limoensap
Vriend komt vanavond thuis na 5 dagen en heb hem vet gemist
Sonja doet veel uit pakjes, dus toegevoegde stofjes die je beter kwijt dan rijk bent.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:25 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Vast een domme vraag of open deur maar waarom dan niet?
Nu eet ik iedere dag brood. Met kaas/ham. Geen variatie niks. Ja in het weekend een pistoletje, maken we broodje gezond van en soms een uitstapje naar een stukje brie.
Maar als ik naar mijn boodschappenlijstje van nu kijk zie ik met een oog opslag al 6 soorten beleg, vele soorten brood etc.
Oke, bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 18 februari 2013 11:27 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sonja doet veel uit pakjes, dus toegevoegde stofjes die je beter kwijt dan rijk bent.
Daarbij zijn eierkoeken en plakken ontbijtkoek gewoon koek en niet het gezondste tussendoortje mogelijk. Elke dag koek hoeft echt niet.
Daarom dus
En ik eet ook elke dag kaas en ham op mijn rijstwafels, ik vind kaas verreweg het lekkerste beleg. Tenzij zalm, maar dat eet ik niet elke dag
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Cool
@Grutsk daar heeft schoonmoeder ook een handje van en dan vooral allemaal ongezonde zooi meegevenhij hoeft t toch niet alleen op te etenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en is ook niet haar verantwoordelijkheid
Worry is a misuse of imagination
prima als je bruin brood doet en niet te veel beleg (zou er tomaatje en sla bij eten)quote:Op maandag 18 februari 2013 11:31 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor je uitlegJa, kaas en ham zijn bij mij ook wel favoriet maar ook een gewoonte. Heb ook niks anders in huis.
De pakjes waren me nog niet opgevallen, wel de boursin die ze aanraadde en de joma rauwkostsalade.
Ik wou dat ik het in huis had. Mijn koelkast is na 2 weken geen boodschappen doen behoorlijk leeg.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:34 schreef Probability het volgende:
[..]
prima als je bruin brood doet en niet te veel beleg (zou er tomaatje en sla bij eten)
www.albert.nl als je geen zin hebtquote:Op maandag 18 februari 2013 11:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik wou dat ik het in huis had. Mijn koelkast is na 2 weken geen boodschappen doen behoorlijk leeg.
Meer variatie in avondeten en tussendoortjes dus?quote:Op maandag 18 februari 2013 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Variatie (tot op zekere hoogte) is overrated. Elke dag (volkoren) boterhammen met gezond beleg, prima. Mijn lijstjes zijn op werkdagen ook 90% gelijk. Ik varieer in soorten yoghurt, soorten fruit, ene keer tomaatjes mee, andere keer een stuk komkommer. Broodbeleg heb ik 3 soorten ongeveer die ik wel eens afwissel. Of ik zet een pot pindakaas op het werk als ik eens wat anders wil.
Hoeft ook niet. Houdt het wel leuker, maar dat zijn details.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:37 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Meer variatie in avondeten en tussendoortjes dus?
Je hebt gevarieerd en gevarieerd.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:25 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Vast een domme vraag of open deur maar waarom dan niet?
Nu eet ik iedere dag brood. Met kaas/ham. Geen variatie niks. Ja in het weekend een pistoletje, maken we broodje gezond van en soms een uitstapje naar een stukje brie.
Maar als ik naar mijn boodschappenlijstje van nu kijk zie ik met een oog opslag al 6 soorten beleg, vele soorten brood etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eyeopener! Thanks!quote:Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Je hebt gevarieerd en gevarieerd.
Variatie in het beleg en variatie in de voedingsstoffen.
Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben. Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben.
Je kunt ze ook combineren en dus variatie hebben in je beleg EN voedingsstoffen.
Variatie in voedingsstoffen zegt VEEL meer dan variatie in het beleg.
Volgens mij is dat een van de grootste misvattingen die er bestaan over gevarieerd.
Ma bth met chocopasta
Di bth met appelstroop
Wo bth met honing
Do bth met vlokken
Vr bth met vruchtenhagel
Za bth met marmelade
Zo croissants met suiker
Geen enkele dag het zelfde, toch elke dag het zelfdeIs allemaal brood + suiker
quote:Op maandag 18 februari 2013 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Vandaag wacht hier een rustige dag, vanavond een nieuwe huisgenoot kiezen (spannend!). En verder wil ik vooral verder gaan met mijn creatieve geest zijn loop te laten gaanik heb botten die heel erg uitsteken dus ik heb daar altijd last van..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
quote:Op maandag 18 februari 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Je hebt gevarieerd en gevarieerd.
Variatie in het beleg en variatie in de voedingsstoffen.
Ik kan elke dag van de week iets anders op m'n brood smeren maar geen variatie in de voedingsstoffen hebben. Ik kan ook elke dag hetzelfde op brood nemen maar wel variatie in de voedingsstoffen hebben.
Je kunt ze ook combineren en dus variatie hebben in je beleg EN voedingsstoffen.
Variatie in voedingsstoffen zegt VEEL meer dan variatie in het beleg.
Volgens mij is dat een van de grootste misvattingen die er bestaan over gevarieerd.
Ma bth met chocopasta
Di bth met appelstroop
Wo bth met honing
Do bth met vlokken
Vr bth met vruchtenhagel
Za bth met marmelade
Zo croissants met suiker
Geen enkele dag het zelfde, toch elke dag het zelfdeIs allemaal brood + suiker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |