abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:52:39 #51
242879 Onnoman
The On And Only
pi_122935310
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:55:49 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_122935509
wel grappig om te lezen dat 1 gram meteoriet een waarde heeft van 670 dollar!

Dussuhh.. schiet mn tuin maar vol :D
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:09:32 #53
242879 Onnoman
The On And Only
pi_122936213
vraag me trouwens wel af hoe de wereld zou reageren als een meteoor een vliegtuig zou raken :S
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_122936708
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:55 schreef Onnoman het volgende:

Het ligt er helemaal aan wat het voor eentje is.
Steen, ijzernikkel, of combi van de 2.
Of een met (half)edelstenen erin

Wanneer ie gevonden is
1 gram van deze Russiche zou vele malen meer waarde hebben.
als ie vandaag nog gevonden wordt..
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:21:54 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122936792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:55 schreef Onnoman het volgende:

Waarom denk je dat Planetary Resources in het leven is geroepen :D

http://www.planetaryresources.com/

Of Deep Space Industries:

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_122938101
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar, zo uniek is het niet. Dat is het hele punt. Niet in de geschiedenis van de mens. En al helemaal niet in de geschiedenis van de aarde. Dus ja, het kan heel goed dat zulke dingen op 1 dag vallen.

Vergeet niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event. Dat was nog een veel grotere inslag iets meer dan 100 jaar geleden.

En JA natuurlijk moeten ze het uitzoeken.

Maar nu is je redenatie zoals ik hem zie:
1) Het is teveel toeval dat 2 van die dingen op dag plaatsvinden
2) Rusland is een geheimzinnig land met veel wapentuig

Je conclusie: Het moet een raket geweest zijn.

:?

Zoals gesteld is het dus wel degelijk uniek, je kan het wel proberen af te doen met dat het zo vaak gebeurt, maar zelden met dit resultaat. Wat ik zeg is dat toeval niet eens bestaat, dat twee van dit soort unieke zaken op een dag het erg onwaarschijnlijk maken, wat je dan gaat doen is kijken of andere verklaringen misschien ook te achterhalen zijn, dan zeg je nog niet dat het zo is, maar het is simpelweg te onwaarschijnlijk om het zo maar af te doen met wat nu wordt gezegd dat het is daar.

Evenmin is mijn conclusie dat het een raket geweest moet zijn, ik heb niet eens gezegd dat ik wist wat het is, ik gaf slechts een suggestie bijvoorbeeld.
pi_122938308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Onnoman het volgende:
vraag me trouwens wel af hoe de wereld zou reageren als een meteoor een vliegtuig zou raken :S
Ik weet in elk geval DeParo's reactie al _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122938455
Kan het zijn dat dit te horen was in Nederland of heb ik iets anders gehoord vanmorgen?
pi_122938599
RUSSIAN METEOR UPDATE:
On Friday, February 15th at 9:30 am local time in Russia, a small asteroid struck the atmosphere over the city of Chelyabinsk and exploded. According to reports from news organizations and Russian authorities, as many as 1000 people received minor injuries from the shock wave. This is the most energetic recorded meteor strike since the Tunguska impact of 1908.

Researchers including Prof. Peter Brown of the University of Western Ontario along with NASA experts have conducted a preliminary analysis of the event. "Here is what we know so far," says Bill Cooke, head of NASA's Meteoroid Environment Office. "The asteroid was about 15 meters in diameter and weighed approximately 7000 metric tons. It struck Earth's atmosphere at 40,000 mph (18 km/s) and broke apart about 12 to 15 miles (20 to 25 km) above Earth's surface. The energy of the resulting explosion was in the vicinity of 300 kilotons of TNT."

"A shock wave propagated down and struck the city below, causing large numbers of windows to break, some walls to collapse, and minor damage throughout the city," he continued. "When you hear about injuries, those are undoubtedly due to the effects of the shock wave, not due to fragments striking the ground. There are undoubtedly fragments on the ground, but as of this time we know of no recovered fragments that we can verify."

Videos of the event may be found here and here. In many of the videos you can hear the sound of windows shattering as the meteor's loud shock wave reaches the ground. Onlookers cry out in Russian as alarms and sirens sound in the background. This pair of wide-angle gif animations is also worth watching: #1, #2.

It is natural to wonder if this event has any connection to today's record-setting flyby of asteroid 2012 DA14. Paul Chodas of the Near Earth Object Program at JPL says no. "The Russian fireball is not related to 2012 DA14 in any way. It's an incredible coincidence that we have had these two rare events in one day."

Stay tuned for updates!

www.spacewather.com
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zaterdag 16 februari 2013 @ 00:05:38 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_122938632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:01 schreef Kitlerrr het volgende:
Kan het zijn dat dit te horen was in Nederland of heb ik iets anders gehoord vanmorgen?
:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_122938754
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

:').
Dan zal het wel weer zo'n vliegtuig zijn geweest...
pi_122939401
Als ik zo de kaart bekijk en ga in de lijn naar het westen..
Dan zie ik dat als het uren later was gebeurdt
dat het iets in de buurt van Moscow had kunnen treffen

[ Bericht 2% gewijzigd door -CRASH- op 16-02-2013 00:43:44 ]
  zaterdag 16 februari 2013 @ 00:35:34 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_122939593
En, draait de aarde inmiddels wat langzamer? Ik kan wel meer tijd gebruiken in een etmaal :7 Hoe groot moet een meteoriet zijn om invloed te hebben op de rotatiesnelheid van de aarde?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_122939667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:28 schreef -CRASH- het volgende:
Als ik zo de kaart bekijk en ga in de lijn naar het westen..
Dan zie ik dat als het uren eerder was gebeurdt
dat het iets in de buurt van Moscow had kunnen treffen
Als het uren eerder was gebeurd dan was het meer naar het oosten geweest, niet meer naar het westen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_122939821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als het uren eerder was gebeurd dan was het meer naar het oosten geweest, niet meer naar het westen.
:|W Ah Shhhhh klopt :|W
pi_122939916
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:35 schreef ACT-F het volgende:
En, draait de aarde inmiddels wat langzamer? Ik kan wel meer tijd gebruiken in een etmaal :7 Hoe groot moet een meteoriet zijn om invloed te hebben op de rotatiesnelheid van de aarde?

[ afbeelding ]
Groter dan dit. Veel en veel groter.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_122939931
quote:

[ afbeelding ]
Bij een aardbeving is het wel zo.
of het ook bij zo'n kleine steentje het geval is
pi_122940020
quote:

[ afbeelding ]
How Planets' Rotations Can Change

Impact

Simulations of the evolution of the early solar system don't end up with nine large regularly-spaced planets. Instead, they end up with hundreds of small planets that merge by collision, and collisions between similar-sized planets could certainly radically change their rotations. Some planetary geologists have suggested the slow rotation of Venus and the extreme axial tilt of Uranus may have resulted from early collisions.

Rotating objects have momentum, called angular momentum. For the Earth, that amounts to about 5.9 x 1033 kg-m2/sec. Now imagine an asteroid hitting the earth a grazing blow right on the equator. That would be the most effective way an asteroid could change the earth's rotation, either speeding it up or slowing it down. The asteroid has angular momentum relative to the center of the earth, equal to its mass times its velocity times the distance to the center of the earth. Typical impacts in the inner solar system involve velocities of about 30 kilometers per second, and for a grazing impact the distance from the center of the earth will be 6400 kilometers. In meters, those figures are 30,000 and 6,400,000, respectively. So to have angular momentum comparable to earth's we have mass x 30,000 x 6,400,000 = 5.9 x 1033, or mass = 3 x 1022 kilograms. Since the earth itself has a mass of 6 x 1024 kilograms, we're talking about something with 5 per cent of the mass of the earth, or about 4.5 times the mass of the moon. This is way bigger than any known asteroid.

How would this affect the earth? The asteroid has kinetic energy = 1/2(mass)(velocity)2. = 1.3 x 1031 joules. Let's assume the asteroid stops the earth's rotation cold. That means that 2.1 x 1029 joules of its energy goes into stopping the earth's rotation, leaving about 98 per cent expressed in other forms, like heat. It takes 400,000 joules to melt a kilogram of rock, so there's enough energy left over to melt 3 x 1025 kilograms of rock. That's about five times the mass of the earth. Even allowing for a lot of energy radiating to space or being blasted off as ejecta, this puppy will melt most if not all of the earth. So don't sweat the long-term environmental effects. If the earth is ever hit hard enough to affect its rotation significantly, nobody will be around to tell about it.

Let's assume the earth is hit a glancing blow by something big enough to change it's rotation by one second a day, or 1/86400 of its present value. The earth's angular momentum is about 5.9 x 1033 kg-m2/sec. Our hypothetical asteroid has to have 5.9 x 1033/86400 kg-m2/sec = 6.8 x 1028 kg-m2/sec angular momentum. If it hits at 30 km/sec or 30,000 m/sec, and the radius of the earth is 6,400,000 meters, its mass would be 3.6 x 1017 kg. If its density is 3000 kg per cubic meter, it would have a volume of 1.2 x 1014 cubic meters, or roughly a cube about 49 kilometers on a side. This is way bigger than anything to have hit since the last stages of planetary accretion and would certainly vaporize enough rock and rain down enough hot debris to sterilize the surface.

On the other hand, an asteroid 10 kilometers in diameter, comparable to the one that caused the extinction of the dinosaurs, would have a mass of 1.5 x 1015 kilograms. If it hit the earth a grazing blow on the equator, its angular momentum would be 1.5 x 1015 x 30,000 x 6,400,000 = 3 x 1026 kg-m2/sec. That's about 1/20,000,000 of the earth's angular momentum, meaning it could change the earth's rotation by about 1/20,000,000, or change the length of the day by about .004 seconds. This is pretty tiny, but still several thousand times the effect of the great 2004 Indonesian earthquake. Even an impact big enough to cause a global catastrophe would still have only a tiny effect on the earth's rotation.

Bron
pi_122940250
pi_122940276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:04 schreef -CRASH- het volgende:
RUSSIAN METEOR UPDATE:
On Friday, February 15th at 9:30 am local time in Russia, a small asteroid struck the atmosphere over the city of Chelyabinsk and exploded. According to reports from news organizations and Russian authorities, as many as 1000 people received minor injuries from the shock wave. This is the most energetic recorded meteor strike since the Tunguska impact of 1908.

Researchers including Prof. Peter Brown of the University of Western Ontario along with NASA experts have conducted a preliminary analysis of the event. "Here is what we know so far," says Bill Cooke, head of NASA's Meteoroid Environment Office. "The asteroid was about 15 meters in diameter and weighed approximately 7000 metric tons. It struck Earth's atmosphere at 40,000 mph (18 km/s) and broke apart about 12 to 15 miles (20 to 25 km) above Earth's surface. The energy of the resulting explosion was in the vicinity of 300 kilotons of TNT."
...

www.spacewather.com
Dit vind ik toch heel vreemd, die cijfers voor de massa zijn veel hoger dan de 10 ton die de Russen eerst gaven. Die kracht van 300 kiloton maakt hem veel sterker dan de ontploffing die Noord-Korea veroorzaakte deze week (schattingen lopen uiteen van 6 tot 40 kiloton, blijkbaar) Bij zo'n ontploffing zou ik toch meer verwachten dan wat gebroken ramen en een gaatje in een meer?
Waarom is hier zo verwarring over?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:00:40 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_122940296
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

How Planets' Rotations Can Change

Impact

Simulations of the evolution of the early solar system don't end up with nine large regularly-spaced planets. Instead, they end up with hundreds of small planets that merge by collision, and collisions between similar-sized planets could certainly radically change their rotations. Some planetary geologists have suggested the slow rotation of Venus and the extreme axial tilt of Uranus may have resulted from early collisions.

Rotating objects have momentum, called angular momentum. For the Earth, that amounts to about 5.9 x 1033 kg-m2/sec. Now imagine an asteroid hitting the earth a grazing blow right on the equator. That would be the most effective way an asteroid could change the earth's rotation, either speeding it up or slowing it down. The asteroid has angular momentum relative to the center of the earth, equal to its mass times its velocity times the distance to the center of the earth. Typical impacts in the inner solar system involve velocities of about 30 kilometers per second, and for a grazing impact the distance from the center of the earth will be 6400 kilometers. In meters, those figures are 30,000 and 6,400,000, respectively. So to have angular momentum comparable to earth's we have mass x 30,000 x 6,400,000 = 5.9 x 1033, or mass = 3 x 1022 kilograms. Since the earth itself has a mass of 6 x 1024 kilograms, we're talking about something with 5 per cent of the mass of the earth, or about 4.5 times the mass of the moon. This is way bigger than any known asteroid.

How would this affect the earth? The asteroid has kinetic energy = 1/2(mass)(velocity)2. = 1.3 x 1031 joules. Let's assume the asteroid stops the earth's rotation cold. That means that 2.1 x 1029 joules of its energy goes into stopping the earth's rotation, leaving about 98 per cent expressed in other forms, like heat. It takes 400,000 joules to melt a kilogram of rock, so there's enough energy left over to melt 3 x 1025 kilograms of rock. That's about five times the mass of the earth. Even allowing for a lot of energy radiating to space or being blasted off as ejecta, this puppy will melt most if not all of the earth. So don't sweat the long-term environmental effects. If the earth is ever hit hard enough to affect its rotation significantly, nobody will be around to tell about it.

Let's assume the earth is hit a glancing blow by something big enough to change it's rotation by one second a day, or 1/86400 of its present value. The earth's angular momentum is about 5.9 x 1033 kg-m2/sec. Our hypothetical asteroid has to have 5.9 x 1033/86400 kg-m2/sec = 6.8 x 1028 kg-m2/sec angular momentum. If it hits at 30 km/sec or 30,000 m/sec, and the radius of the earth is 6,400,000 meters, its mass would be 3.6 x 1017 kg. If its density is 3000 kg per cubic meter, it would have a volume of 1.2 x 1014 cubic meters, or roughly a cube about 49 kilometers on a side. This is way bigger than anything to have hit since the last stages of planetary accretion and would certainly vaporize enough rock and rain down enough hot debris to sterilize the surface.

On the other hand, an asteroid 10 kilometers in diameter, comparable to the one that caused the extinction of the dinosaurs, would have a mass of 1.5 x 1015 kilograms. If it hit the earth a grazing blow on the equator, its angular momentum would be 1.5 x 1015 x 30,000 x 6,400,000 = 3 x 1026 kg-m2/sec. That's about 1/20,000,000 of the earth's angular momentum, meaning it could change the earth's rotation by about 1/20,000,000, or change the length of the day by about .004 seconds. This is pretty tiny, but still several thousand times the effect of the great 2004 Indonesian earthquake. Even an impact big enough to cause a global catastrophe would still have only a tiny effect on the earth's rotation.

Bron
Daar gaat mijn hoop op meer tijd -O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_122940414
quote:
Ik vind het toch maar vreemd, er wordt geen nieuw spoor meer bijgetrokken in de lucht, en toch komt er dan een knal? Wil dat zeggen dat op dat moment de meteoor niet meer brandt, maar nog niet geland is? :?
pi_122940421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:59 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dit vind ik toch heel vreemd, die cijfers voor de massa zijn veel hoger dan de 10 ton die de Russen eerst gaven. Die kracht van 300 kiloton maakt hem veel sterker dan de ontploffing die Noord-Korea veroorzaakte deze week (schattingen lopen uiteen van 6 tot 40 kiloton, blijkbaar) Bij zo'n ontploffing zou ik toch meer verwachten dan wat gebroken ramen en een gaatje in een meer?
Misschien omdat ze nog geen precieze metingen hebben
pi_122940425
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:53 schreef Tchock het volgende:
Als dit in Nederland zou gebeuren zouden er statistisch gezien ongeveer 128.000 gewonden vallen :{
Beter valt ie dan op Bos & Lommer
pi_122940445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:06 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik vind het toch maar vreemd, er wordt geen nieuw spoor meer bijgetrokken in de lucht, en toch komt er dan een knal? Wil dat zeggen dat op dat moment de meteoor niet meer brandt, maar nog niet geland is? :?
Warmere luchtlaag
De condensspoor is in een koudere luchtlaag
pi_122940467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik kan de bosatlas niet eens aanwijzen ;) Ik zie door het bos de atlas niet meer
AHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Seth Gaaikema zit op fok mensen
pi_122940486
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:07 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Warmere luchtlaag
De condensspoor is in een koudere luchtlaag
Dus eigenlijk is dat niet veroorzaakt doordat hij opbrandt?
pi_122940536
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:09 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is dat niet veroorzaakt doordat hij opbrandt?
Ook... de rookdeeltjes nemen vocht op
en in de ijzige kou bevriest het.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:14:55 #80
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122940591
quote:

[..]

Geluid gaat langzamer dan licht.. onweer zie je ook voordat je het hoort.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:56:09 #81
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_122941362
Fucking vet. Meer kan ik er niet over zeggen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_122941697

30'e seconde

edit, dit ja:
I find it funny that Russians just don't give a fuck. In all of the videos, the people seem completely un-phased by the FUCKING EXPLODING BALL OF FIRE IN THE SKY!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Shashaska op 16-02-2013 04:21:48 ]
pi_122942241
In de VS (de Bay Area in Californie) is naar verluidt een vuurbal gespot door veel mensen ongeveer anderhalf uur geleden. (geen gewonden ofzo)

http://www.nbcbayarea.com(...)a-Sky-191503601.html

Dit zou een filmpje ervan zijn:

Misschien zijn dit soort vallende sterren elke dag wel ergens te zien op de aarde, maar toch apart dat er zoveel op 1 dag gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PastorOfMuppets op 16-02-2013 07:13:41 ]
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:21:51 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122942476
quote:

[..]

Dat ding zit op tientallen km hoogte en mogelijk dus honderd ofzo km van de waarnemer af. In dat geval zou het 5 minuten duren voordat de knal de waarnemer bereikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:23:03 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122942483
quote:
The energy of the resulting explosion was in the vicinity of 300 kilotons of TNT."
Dat is 20x de Hiroshima bom.

Waarom vallen die dingen altijd op Rusland en nooit op Helmond ofzo :(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122943038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is 20x de Hiroshima bom.

Waarom vallen die dingen altijd op Rusland en nooit op Helmond ofzo :(
NOOIT!!!!..... Je had er bij moetn zij toen er 1 in Uden viel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:39:37 #87
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_122943042
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat ding zit op tientallen km hoogte en mogelijk dus honderd ofzo km van de waarnemer af. In dat geval zou het 5 minuten duren voordat de knal de waarnemer bereikt.
Het duurde 2,5 minuut voordat het geluid er was las ik ergens.
pi_122943211
Je kan zelf op meteorieten jacht gaan in je eigen tuin.
Het zullen geen grote exemplaren zijn... Maar micro meteorietjes.

Hoe ????

Men neme
1 (schoenen)doos
1 wit vel papier
1 magneet

plaats het vel papier in de doos
zet de doos een aantal (3 a 4) dagen
op een open plek in de tuin.

na de wachtperiode check je of er kleine
splintertjes in de doos liggen.
Blijven ze aan het magneet hangen dan zijn
het stukjes ijzer/nikkel meteorietjes
pi_122945455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:54 schreef -CRASH- het volgende:

Hoe ????

Men neme
1 (schoenen)doos
1 wit vel papier
1 magneet

"Micrometeorites found on Earth's surface are smaller than 1 mm" ? En is het anders niet gevaarlijk als er allemaal micro meteorieten op je hoofd vallen?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:27:22 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122945810
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

"Micrometeorites found on Earth's surface are smaller than 1 mm" ? En is het anders niet gevaarlijk als er allemaal micro meteorieten op je hoofd vallen?
Nee? Gebeurd toch dagelijks?
pi_122946103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

nee... daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ze wegen minder dan 1 gram
De enige die zich er echt zorgen om moeten maken zijn
de astronauten in o.a. de ISS
pi_122946124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:38 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

nee... daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ze wegen minder dan 1 gram
De enige die zich er echt zorgen om moeten maken zijn
de astronauten in o.a. de ISS
Ok, ik zat te denken aan het feit dat ze misschien door je huid heen kunnen vliegen door de snelheid en cellen kapot kunnen maken, maar ze zullen vast wel afgeremd zijn ofzo.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:55:50 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122946517
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ok, ik zat te denken aan het feit dat ze misschien door je huid heen kunnen vliegen door de snelheid en cellen kapot kunnen maken, maar ze zullen vast wel afgeremd zijn ofzo.
Die stukjes worden ongeveer afgeremd tot de normale valsnelheid volgens mij. En aangezien een euro die vanaf een flatgebouw op je hoofd wordt gegooid niet eens echt kwaad kan (afgezien van een harde tik).... zie mythbusters :P

En tsja, het gebeurd idd dagelijks. Dus al was het schadelijk, wat wou je eraan gaan doen ;) We worden ook elke seconde gebombardeerd door achtergrond straling van het heelal, maar het leven is daar op aangepast.
pi_122947428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:54 schreef -CRASH- het volgende:

Hoe ????

Men neme
1 (schoenen)doos
1 wit vel papier
1 magneet

Als het weer wat beter wordt ga ik dit echt proberen. lijkt me echt weer zoiets dat niet bij mij gebeurt. Of ik krijg meteen een ding van 5 meter doorsnee in m'n tuin...

"I can do science me!"
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_122947509
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Als het weer wat beter wordt ga ik dit echt proberen. lijkt me echt weer zoiets dat niet bij mij gebeurt. Of ik krijg meteen een ding van 5 meter doorsnee in m'n tuin...

"I can do science me!"
Hoezo wachten tot het beter weer is...
Je hoeft er toch niet bij te blijven staan :')
pi_122947550
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:31 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Hoezo wachten tot het beter weer is...
Je hoeft er toch niet bij te blijven staan :')
En ik over drie dagen zeker in een nat stuk karton zitten graven naar korrels zand 8)7
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_122947593
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:32 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

En ik over drie dagen zeker in een nat stuk karton zitten graven naar korrels zand 8)7
Dan zet je toch een plastick bak buiten
pi_122950925
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Die stukjes worden ongeveer afgeremd tot de normale valsnelheid volgens mij. En aangezien een euro die vanaf een flatgebouw op je hoofd wordt gegooid niet eens echt kwaad kan (afgezien van een harde tik).... zie mythbusters :P

En tsja, het gebeurd idd dagelijks. Dus al was het schadelijk, wat wou je eraan gaan doen ;) We worden ook elke seconde gebombardeerd door achtergrond straling van het heelal, maar het leven is daar op aangepast.
Thx voor de info, had al een vermoeden overigens.
pi_122956419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:59 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Hoogte van de explosie is ook belangrijk dit ding is op 20 tot 25 kilometer hoogte ontploft
de bom op Hiroshima had een kracht van 16 kiloton maar ontplofte 600 meter boven de grond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')