abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122946708
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:39 schreef L0t.. het volgende:
Je mag tijdens je zwangerschap gewoon 4xdgs 1000 mg paracetamol.
Wordt sinds kort afgeraden :
Geen paracetamol tijdens zwangerschap
pi_122946750
Leuk Piekie O+
Gulara dat zou mooi zijn :D ingedaald en vast!

Ik heb trouwens al de hele dag een raar gevoel in mn buik. Hij voelt beurs, alsof het vanbinnen geschaafd is ofzo, kan het moeilijk uitleggen. Heel strak en gevoelig van binnen. Het zijn geen harde buiken iig.
Ik dacht om toch maar even te bellen straks, maar het is zaterdag. :{
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:05:07 #78
381212 Gulara
From the future
pi_122946786
Nou kan bandenpijn soms ook flink krampen, maar dit was meer zwaard-in-down-Under-pijn. Alsjebegrijptwatikbedoel. :')
Dus indalingspijn, maar dan x6724. Maar goed als ie flink gezakt is daardoor dan betekent het vanaf nu weer meer lucht, dus dan was het die paar minuten kreperen wel waard. ^O^

En nu hou ik erover op hoor, ik was gewoon effe erg onder de indruk denk ik. :@
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:06:22 #79
381212 Gulara
From the future
pi_122946827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:03 schreef Fieder het volgende:
Leuk Piekie O+
Gulara dat zou mooi zijn :D ingedaald en vast!

Ik heb trouwens al de hele dag een raar gevoel in mn buik. Hij voelt beurs, alsof het vanbinnen geschaafd is ofzo, kan het moeilijk uitleggen. Heel strak en gevoelig van binnen. Het zijn geen harde buiken iig.
Ik dacht om toch maar even te bellen straks, maar het is zaterdag. :{
Zaterdag, schmaterdag. Ik snap je bezwaar, maar dan mag je ze ook gewoon bellen. :*
pi_122946979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:02 schreef Spewey het volgende:

[..]

Wordt sinds kort afgeraden :
Geen paracetamol tijdens zwangerschap
Nouja, dan houdt het qua pijnstilling dus gewoon helemaal op tijdens je zwangerschap.
pi_122947423
Paracetamol Gebruik In Zwangerschap

Gemaakt op maandag 24 december 2012 13:03
Door het regelmatig innemen van de pijnstiller lopen zwangeren verhoogd risico op het krijgen van jongetjes met niet ingedaalde zaadballen. Dat melden het AD en andere nieuwsmedia op basis van een vandaag gepubliceerd onderzoek van het Erasmus MC. Dit bericht is voorbarig en zorgt voor onnodige onrust bij zwangeren. De KNOV is - net als de auteurs van deze studie - van mening dat het onderzoek een aanwijzing is, maar nog geen bewijs.

Nader onderzoek moet uitwijzen of het gebruik van paracetamol een effect heeft op het indalen van de zaadballen. Het indalen van de zaadballen is een afwijking die 75% van de gevallen vanzelf overgaat of anders medisch goed te behandelen is. Belangrijk bij een zwangerschap is om een gezonde levensstijl te hebben. Dit betekent niet roken, geen alcohol gebruiken en gebruik van gezonde voeding. En ook zuinig zijn met zelfmedicatie.

> zuinig mee zijn dus, maar vooralsnog zijn er geen conclusies die uitwijzen dat af en toe pmol bij ziekte of pijn kwaad zou doen
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_122947495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:51 schreef bellelena het volgende:
Au Gulara! Ik heb zoiets van de week ook twee keer gehad, bij het gaan zitten op het toilet. Ik moest echt halverwege in de lucht stilhouden om millimeter voor millimeter verder te zakken.

Xcuz_Me *O* foto's! Ben super nieuwsgierig!

Babbel, ik ben nooit ziek, maar van de week ineens sinds jaren de griep opgepikt }:| Ook met keelpijn en hoesten. De eerste dag hoefde ik niet veel te hoesten, tweede dag iets meer, de derde dag een hele berg en vandaag, de vierde dag is het enorm aan het zakken! Ik heb thee met honing gedronken en af en toe een honingdropje. En verder veel water en 's avonds groentesoep.

En volgens mij heb ik zojuist een jommensnaam bedacht/gevonden O+ Mijn lief laat hem nog even bezinken, maar wat mij betreft een hele serieuze kanshebber, en (bijna?) net zo mooi als de meisjesnaam die we hebben *;
Dat klinkt hoopgevend.. :Y Ik had net voor de zekerheid maar de huisartsenpost gebeld.. Moet ik weer langskomen om mijn longen te laten luisteren.. Alsof ik nog niet genoeg dokters heb gezien de afgelopen 3 maanden.. Serieus, k word er gewoon een beetje boos van, ik heb nooit wat en nu ben ik ineens getransformeerd naar wandelend wrak :( Mja, hopelijk mag ik 3x zuchten en dan weer naar huis met een of ander vies drankje.. Vriendje is nu boodschappen doen en die neemt, naast veel kip- en groentesoep, winegums mee (schijnt beter te zijn dan drop ivm bloeddruk, leerde google mij..)..

Maar wel heel leuk van je jongensnaam O+

Sorry voor mijn egoposts, btw.. Ik hoop binnenkort als happy zwangere mee te kunnen kletsen als het gaat over het uitzoeken van meubels, kleertjes, namen en al die leuke, bijzondere dingen O+
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:36:29 #83
381212 Gulara
From the future
pi_122947683
Het hele paracetamol onderzoek staat nog in de kinderschoenen en er is volgens mij nog veel onduidelijk.

Er is geen relatie gevonden tussen paracetamol gebruik voor week 14 of na week 22 van de zwangerschap en het al dan niet indalen van testis bij jongetjes. Dat beweren onderzoekers van het Lareb. Dit druist in tegen een artikel in het Algemeen Dagblad en andere media over een publicatie van het Rotterdamse Erasmus MC. De onderzoekers van het Lareb stellen dat het toegenomen risico op een jongetje met niet ingedaalde testis bij paracetamol gebruik statistisch mogelijk licht verhoogd is ten opzichte van de moeders die geen paracetamol hebben gebruikt, maar dat het risico, als het al bestaat, dusdanig klein is dat paracetamol wanneer nodig tijdens de zwangerschap gebruikt kan worden. “De uitkomst van het onderzoek verandert het beleid niet. Geneesmiddelen moeten nooit onnodig gebruikt worden. Paracetamol is en blijft eerste keus indien pijn of koorts in de zwangerschap behandeld moet worden,” aldus het Lareb.

bron: ziekenhuis.nl

&

Zwangere vrouwen kunnen beter voorzichtig zijn met paracetamol. Dat hebben onderzoekers van het Erasmus MC ontdekt in een studie van Generation R.

Niet ingedaald
Het lijkt erop dat vrouwen die in het tweede trimester van hun zwangerschap veelvuldig paracetamol slikken, een verhoogde kans lopen op het krijgen van jongetjes met niet-ingedaalde zaadballen. Bij een kwart van deze jongetjes lijkt dit te komen door het gebruik van paracetamol.

Te vroeg
Het is echter nog te vroeg om met deze gegevens zwangere vrouwen een duidelijk advies te geven. Prof. Lex Burdorf,
onderzoeker en hoogleraar determinanten volksgezondheid: "Hoewel we een sterke wetenschappelijke aanwijzing hebben gevonden, gaat het om een eerste studie waarvan de resultaten bevestigd moeten worden in een tweede onderzoek."

Echt nodig
Burdorf: "Vrouwen kunnen met deze gegevens in hun achterhoofd al wel alert zijn en nadenken of het veelvuldig slikken van de pijnstiller in hun geval echt nodig is."

Dus gebruiken met beleid lijkt mij. Maar het is natuurlijk sowieso geen snoepgoed.
pi_122947995
Dus gebruiken met mate en als je een meisje krijgt zijn er geen risico's? :?
Heb ze nog niet ingenomen, maar lig nu al 3 dagen ziek op bed, dus wellicht toch maar doen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:08:05 #85
381212 Gulara
From the future
pi_122948621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:46 schreef danic het volgende:
Dus gebruiken met mate en als je een meisje krijgt zijn er geen risico's? :?
Heb ze nog niet ingenomen, maar lig nu al 3 dagen ziek op bed, dus wellicht toch maar doen.
Wat is eruit begreep, ontwikkelen de geslachtsorganen van een meisje zich pas tijdens de puberteit. En hebben ze bij dit -recente- onderzoek alleen nog kunnen kijken wat het gevolg bij jongetjes is.

Ik heb laatst bij gruwelijke hoofdpijn wel paracetamol genomen. Dat doe ik niet dagelijks (als het één of twee keer per maand voorkomt, is het heel erg veel zeg maar).
pi_122948827
Ah vandaar. Als ik de kans heb duik ik mijn bed in bij hoofdpijn, maar anders toch echt pcm. Hoef ik normaal niet te nemen, want dat kots ik gelijk weer uit. Normaal neem ik dan van die liquid cabs, kom eVen niet op de naam.
Tot nu toe hele zwangerschap nog niet nodig gehad. Blijf aardig hoofdpijnvrij als ik zwanger ben, terwijl ik echt een hoofdpijnklant ben.

Edit: neurofen bedoelde ik.
pi_122949835
Weer een stempel der bij op mijn kaart, alles was prima. Bloeddruk 120/65, meneer lag head first op zijn knuistje te sabbelen, nu 35,3 weken en a.s woensdag dus naar de gyn, dat vind ik spannender. Overigens was mijn vader even mee als trotse pake, vond ie leuk.

Over paracetamol, ik had rond de 17 weken zwangerschap een ontsteking in de darm en moest juist 4 per dag slikken tegen de pijn en om mijn paracetamol spiegel hoog te houden? Dus 1 of 2 zullen echt wel geen kwaad kunnen.
pi_122950791
Ik heb rond kerst en oud & nieuw redelijk wat pcm geslikt toen mijn oren zo'n pijn deden en dicht zaten. Geloof niet dat de pcm de vroeggeboorte heeft veroorzaakt.

Ze hebben bij mij trouwens ook getest op GBS toen mijn vliezen waren gebroken. Was gelukkig negatief.

Vandaag naar de prenatal geweest om de laatste dingetjes in te slaan (roze hydrofielen, slingers, aankleedkussen, dekentjes etc). Volgens mij dacht men dat ik nog maar heel vroeg in mijn zwangerschap zat of zo. :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:30:46 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122953027
En toen hadden we ook een kinderwagen en een maxi cosi *O*

Duur dagje vandaag :P

Milka, fijn van de stempel!

Paracetamol neem ik af en toe als mn spieren echt niet meer willen.

En tof Kyara, leuk die laatste dingetjes!

Wij moeten hier wel nog wat kleur in de details zien aan te brengen. We hebben wel erg veel neutrale kleuren nu. Das prima, maar het mag nog wel wat aangevuld worden, zodat mensen niet twijfelen welke versie (j/m) men ziet :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:33:42 #90
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122953134
Xm, wij hebben alles grote dingen neutraal maar juist met dingen als verf, behang, mandjes engordijntjes kun je er dan een mooi geheel van maken. En tof dat je nu zo ver compleet bent! Enne, die commode moet vol he, dus k kleertjes shoppen!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:36:42 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122953232
De verf is ook redelijk neutraal, dus het worden echt de dingen als gordijntjes, lamp, kleed op de vloer, dekentjes e.d. die de sjeu eraan moeten geven.

En ja ben erg blij! Geeft wel wat rust. De echt grote dingen hebben we nu. Volgende hunt op MP wordt een box voor in de woonkamer, maar die hoeft er niet a la minute te komen. Als die er in april is, is dat vroeg genoeg. De kinderwagen en maxi cosi hebben we wel nieuw gekocht, met dank aan mijn ouders O+.

Kleertjes heb ik al e.e.a. gekregen van mn nichtje. Als de kamer klaar is om in te richten, ga ik daar een keer doorheen om te zien wat ik er van wil houden. Dan weet ik ook beter wat ik nog moet hebben.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122953235
Leuk XM!

Hier witte meubels en witte muren. Druk gekleurde gordijntjes en ook kleur in aankleedkussenhoezen, dekens, mandjes en schilderijtjes.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:50:34 #93
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122953757
Foto's willen we zien Kyara! ;)

Nou ja, ik dan....in ieder geval.
pi_122954335
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:50 schreef Juud79 het volgende:
Foto's willen we zien Kyara! ;)

Nou ja, ik dan....in ieder geval.
als het klaar is, zal het ze zeker posten!
pi_122963430
Even een vraag, ik weet dat ziek zijn op zich geen kwaad kan voor een ongeboren kindje, hij/zij krijgt wel alles wat hij nodig heeft. Maar hoe zit dqt met verhoging/koorts bij de moeder? Moet ik daar wat mee? Ik ben nooit ziek, maar lig nu al 3 dagen op bed....
pi_122963478
Wolk wat een rot bericht zeg. Wel fijn dat ze je goed in gaten houden. :*
Babbel sterkte met wachten nog geen duidelijkheid voor je :*

En nu even verder bijlezen
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:22:30 #97
259886 pessie
pi_122965461
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:50 schreef danic het volgende:
Even een vraag, ik weet dat ziek zijn op zich geen kwaad kan voor een ongeboren kindje, hij/zij krijgt wel alles wat hij nodig heeft. Maar hoe zit dqt met verhoging/koorts bij de moeder? Moet ik daar wat mee? Ik ben nooit ziek, maar lig nu al 3 dagen op bed....
Volgens mij kan dat geen kwaad. als je het maandag nog hebt zou ik wel even je ha bellen. Er gaan helaas rotvirussen rond momenteel :*
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:39:58 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122966392
Ik zou bij koorts zeker wat paracetemol nemen Danic....
Ik had vorige week buikgriep en ook een middag/avond/nacht koorts, toen heb ik ook 2x2 paracetemol genomen, een keer 's middags en een keer 's avonds laat. De volgende dag uitgeziekt en de dag erna had ik vreselijk hoofdpijn, toen nog twee genomen.

Verder eigenlijk niet, normaal zou ik iets meer slikken, vanwege het comfort, dat doe ik nu dan niet, maar koorts in mijn lijf leek me niet zo fijn en gezond, dus toen wel wat genomen.

Babbel..... :*
pi_122966520
Tja, maar wat kan die voor me doen dan? Pcm voorschrijven en uitzieken vrees ik.
Heb net zo'n babyneusspray gebruikt, dus alleen zoutoplossing. Ipv dat mijn neus verder open gaat sprong de hele boel dicht. En ik kreeg al weinig lucht, echt de vellen aan mijn lippen.

/Einde klaagstand/
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:46:32 #100
259886 pessie
pi_122966725
Danic je mag wel xylometazoline neusspray gebruiken hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')