Ik heb geen idee. Kan dat niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef Anonymousse het volgende:
Hoe configureer je vloerverwarming en radiatoren in één zone?
je VV voor een basaaltemperatuur laten zorgen en dus ook niet echt terugdraaien, en je radiatoren er pas bijpakken op momenten dat het warmer moet zijn.quote:
Niet helemaal vergelijkbaar maar wij hebben vloerverwarming als hoofdverwarming in het hele huis. Woning middels Evo home opgedeeld in 8 zone's. Nu hebben we in de badkamer ook een designradiator aan de wand hangen om de handdoeken lekker warm te maken.Wij hebben deze radiator voorzien van een radiatorkraan met tijdschakelaar, gekocht bij de Aldi. 's-ochtends sturen we de badkamer via de Evo naar 22 gr zodat je lekkere warme voetjes krijgt. De radiator laten we dan wat later opkomen door deze radiatorthermostaat op 24 gr te zetten. Om 9:00 uur 's-ochtends zetten we dan alles weer laag. Als ik vroeg opsta zet ik vaak de ruimtethermostaat welke aan het Evo systeem is gekoppeld handmatig al vast wat lager. Het is even zoeken naar de ideale instelling maar werkt inmiddels perfect. Hoop dat e.e.a. duidelijk is, anders hoor ik het wel. (Geen commentaar op het "op-sta" tijdstip :-) )quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef Anonymousse het volgende:
Mijn advies; Ga bij een groothandel of zo iets langs die een voorbeeldpaneel hebben om de werking zichtbaar te maken. Je kunt dan beter begrijpen wat het systeem nodig heeft. Wat ook kan helpen is het trainingsboek van Evo te downloaden, daarin staan praktijkvoorbeelden en ik denk dat praktijkvoorbeeld 4 aardig aansluit bij jouw situatie. Evo_Boek_training3.pdf Mocht je dit pdf bestand op internet niet kunnen vinden stuur dan even een pmquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:09 schreef Superhuuper het volgende:
De afgelopen tijd heb ik me geprobeerd te verdiepen in de wereld van de ‘slimme’ thermostaten.
etc. etc. etc.
Mijn vraag is; wat heb ik hiervoor allemaal nodig en wat gaat dit ongeveer kosten? Want ik vind de informatie op internet voor een leek nogal lastig te ‘vertalen’.
Hoe zit het dan met thermostaten en temperatuurvoelers per ruimte? Ik kan niet de bestaande gebruiken volgens mij.
En ik zie ook nog een ‘thermische motor’ langskomen. Hoe zit het daarmee? (https://www.regelvisie.nl(...)erwarming/HCE80.html)
Is er iemand met ervaring die mij kan vertellen wat ik nodig heb om de hierboven beschreven situatie te kunnen realiseren?
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:49 schreef edvdburg het volgende:
Bij mij lijkt het systeem steeds slechter te gaan draaien. In het begin (2 jaar geleden) waren er wat kleine opstartproblemen. Eén HR80 kreeg moeilijk verbinding en verloor deze regelmatig. De installateur is hiervoor een paar keer terug geweest en het systeem heeft goed gedraaid.
Nu lijkt het hele systeem steeds slechter te gaan draaien. 2 weken geleden is de stroom een tijdje uitgevallen, en ik denk dat de problemen sinds dien zijn. De evotouch verliest op zijn oude plek verbinding met de ketelmodule. Ik heb hem nu dichterbij gezet opnieuw gekoppeld en nu haalt hij het wel (staat één verdieping hoger, centraal in het huis. Ketel staat een verdieping hoger). Echter gisteren knipperde het rode lampje ineens 4 sec aan en 4 sec uit. Na de stroom van de ketelmodule afgehaald te hebben pakte hij hem weer op. Wat kan dit zijn? Er zit alleen nog maar een houten vloer tussen de evotouch en de module.
Na de stroomstroring was hij ook 2 HR80's kwijt. Deze heb ik opnieuw gekoppeld. Het heeft even gewerkt maar. Nu heeft hij geen enkel contact meer met de HR80's Ik heb ze (meerder malen) nogmaals gekoppeld, dan werkt het weer en dag maar hij verliest ze weer. Het gekke is dat de evotouch eerst aangaf dat hij geen verbinding had. Nu doet hij dat ook niet meer. Als ik de evotouch moet geloven werkt het. Alleen komen de temperatuurinstellingen tussen de evotouch niet overeen met de HR80's, en als ik aan de HR80's draai wordt dit niet aangepast in de evotouch. Op de HR80's staat ook geen zendersignaal meer.
Iemand nog tips?
Wat bedoel je met punt 2??quote:Op zondag 9 maart 2014 15:15 schreef Telcoman het volgende:
mensen vrijdag gesproken met de Honeywell helpdesk. Drie zaken wil ik graag delen:
1. de thermostaatkranen worden inderdaad pas over een maand uitgeleverd; er zou een probleem met een onderdeel zijn dat Honeywell eerst wil oplossen.
2. Het is niet mogelijk de Honeywell Evothermte gebruiken met de bestaande thermostaat.
3. De medewerker vertelde dat een modulaire regelaar niet goed samenwerkt met de vloerverwarming. Dit zou blijken uit feedback van gebruikers. De medewerker raadde dringend een aan/uit systeem aan. Ik gaf aan dit jammer te vinden wat ik heb een nieuwe OpenTherm ketel. Hij bleef echter op zijn standpunt staan. Hij kon het technisch niet goed uitleggen, maar gaf aan dat gebruikers hadden geklaagd dat het heel lang duurde voordat de vloerverwarming opwarmde.
Herkent iemand dit laatste of heeft daar een verklaring voor?
Beste Telcomanquote:Op zondag 9 maart 2014 15:15 schreef Telcoman het volgende:
mensen vrijdag gesproken met de Honeywell helpdesk. Drie zaken wil ik graag delen:
1. de thermostaatkranen worden inderdaad pas over een maand uitgeleverd; er zou een probleem met een onderdeel zijn dat Honeywell eerst wil oplossen.
2. Het is niet mogelijk de Honeywell Evothermte gebruiken met de bestaande thermostaat.
3. De medewerker vertelde dat een modulaire regelaar niet goed samenwerkt met de vloerverwarming. Dit zou blijken uit feedback van gebruikers. De medewerker raadde dringend een aan/uit systeem aan. Ik gaf aan dit jammer te vinden wat ik heb een nieuwe OpenTherm ketel. Hij bleef echter op zijn standpunt staan. Hij kon het technisch niet goed uitleggen, maar gaf aan dat gebruikers hadden geklaagd dat het heel lang duurde voordat de vloerverwarming opwarmde.
Herkent iemand dit laatste of heeft daar een verklaring voor?
Dit begrijp ik niet, kan je wat duidelijker zijn?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:25 schreef RoyW het volgende:
[..]
Daarbij is een aan/uit sturing stabieler dan het opentherm protocol.
[..]
Lastig.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef Anonymousse het volgende:
De Evohome kan dat (nog) niet, maar de nieuwe regelaar (HR92) kan je faken door de temperatuuroffset parameter te wijzigen, tussen +3 en -3. In jouw voorbeeld dus +2.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:40 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Kan de EvoHome de thermostaatknoppen automatisch bijv. 2 graden lager zetten als de ingestelde ruimtetemperatuur?
Positief!quote:Op zondag 16 maart 2014 22:54 schreef Anonymousse het volgende:
[..]
De Evohome kan dat (nog) niet, maar de nieuwe regelaar (HR92) kan je faken door de temperatuuroffset parameter te wijzigen, tussen +3 en -3. In jouw voorbeeld dus +2.
Gewoon een kwestie van 'error and trail' zou ik zeggen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:32 schreef themullnl het volgende:
De honeywell HR92 knoppen worden daarom vanuit stijloogpunt onder de vloer geplaatst.
Maar ik vraag mij af of er dan nog voldoende bereik is naar de Honeywell Evohome unit.
De vloer wordt ook geïsoleerd met Tonzon namelijk.
Hallo,quote:Op maandag 17 maart 2014 14:32 schreef themullnl het volgende:
@Roy, je geeft aan Evohome ambassadeur te zijn:
Ik ben vanplan dit systeem aan te schaffen. in onze woonkamer staan 2 design radiatoren. De honeywell HR92 knoppen worden daarom vanuit stijloogpunt onder de vloer geplaatst.
Maar ik vraag mij af of er dan nog voldoende bereik is naar de Honeywell Evohome unit.
De vloer wordt ook geïsoleerd met Tonzon namelijk.
Kan je me hier wellicht antwoord op geven? thanks!
Zie hierboven voor antwoorden op je vragen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:56 schreef mol_air het volgende:
Mijn situatie: Nieuwbouwhuis, begane grond vloerverwarming (6 groepen, mag beschouwd worden als 1 zone), 1e en 2e etage radiatoren (9 totaal; 4 kamer met 2 elk + badkamer). Nog geen ervaring met vloerverwarming of zoneregeling. CV: Intergas Kompakt HRE36/30 Kombi.
Twee vragen:
- Naar mijn idee zal de vloerverwarming relatief weinig vragen van de CV, waardoor "reguliere" radiatoren boven weinig zullen verwarmen en omdat de temperatuur op de begane grond lager hoeft te zijn dan boven (vloerverwarming stookt meestal minder dan radiatoren voor hetzelfde comfort), wordt het boven uberhaupt niet warm. Klopt dat?
Dit klopt, het is inderdaad een veel voorkomend probleem.
- Dit is op te lossen met een Evohome-systeem. Heb ik dan zo'n vloerverwarmingsverdeler nodig, ookal beschouw ik de gehele begane grond als 1 zone? Of kan dat ook zonder? Heb ik per kamer die ik wil aansturen 2 radiatorknoppen nodig, of kan ik ook een van beide met een evohome-knop uitrusten, of elders in de kamer "meten" en op de radiatoren alleen "sturen"?
Je kunt voor de vloerverwarmingsverdeler een zogenoemde zone-klep (Y-VC8015) zetten.
Deze kan dan aangestuurd worden (icm een ontvanger) door het evohome systeem als 1 zone.
Voor iedere radiator die je wilt sturen heb je een radiatorknop nodig (HR92) je kunt dan in kamers waar meerdere radiatoren aanwezig zijn 1 radiatorknop toewijzen als meetpunt,
Of je kunt een externe temperatuuropnemer (bv de DTS92) toewijzen
Je kunt met de nieuwe HR92 knoppen ook een onderwaarde toewijzen,quote:Op zondag 16 maart 2014 16:40 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Lastig.
Installateurs roepen al snel 'weersafhankelijk regelen'. Maar daarmee los je het probleem niet op.
Het is zaak je vloerverwarming leidend te maken. Dit doe je door je radiatoren een lagere temperatuur af te laten geven met thermostaatknoppen. Deze draai je dan lager als de temperatuur van je thermostaat. Maar het blijft behelpen.
Kan de EvoHome de thermostaatknoppen automatisch bijv. 2 graden lager zetten als de ingestelde ruimtetemperatuur?
Hoe en waar kan die onderwaarde toegewezen worden?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef RoyW het volgende:
[..]
Je kunt met de nieuwe HR92 knoppen ook een onderwaarde toewijzen,
De vraag was om de ruimte te verwarmen met vloerverwarming en radiatoren. Maar wanneer het verschil tussen gevraagde en gemeten temperatuur kleiner dan 2 graden is de radiatoren dicht gaan.quote:Dus je kunt bv je vloer laten verwarmen tot 18gr en daarboven de radiatoren pas laten meedraaien.
Hoe is de 2de zone te meten?quote:Hiervoor kun je de HCF82 gebruiken welke 2 zones tegelijk kan meten.
de waardes kun je instellen via het bedieningspaneelquote:Op donderdag 20 maart 2014 00:56 schreef Anonymousse het volgende:
[..]
Hoe en waar kan die onderwaarde toegewezen worden?
[..]
De vraag was om de ruimte te verwarmen met vloerverwarming en radiatoren. Maar wanneer het verschil tussen gevraagde en gemeten temperatuur kleiner dan 2 graden is de radiatoren dicht gaan.
[..]
Hoe is de 2de zone te meten?
De nieuwe interface werkt inderdaad gewoon met de HR80.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:06 schreef Labellostick het volgende:
Ik heb het systeem ook al jaren (nu ff geregistreerd bij FoK! voor dit topic)
Eerst ook 's nachts het onnodige opstarten van de ketel, maar heb ik kunnen verhelpen mede door de gegeven info hier.
Maar ik wil dmv die inruilregeling ook een nieuw kleurenschermpje en gateway halen.
De nieuwe werkt gewoon met de oude HR80 thermostaatknoppen?
En ik zie dat het voor nieuwe klanten bij Waakzaam Wonen 199¤ kost, maar bij Evohome.nu 165¤
Iemand al ervaring met de laatstgenoemde?
Hoe moet je het nieuwe bedieningspaneel installeren in een bestaand systeem. Is dit zelf te doen of is er een installateur nodig. Ik overweeg gebruik te maken van de mogelijkheid via evohome.nu maar wij wonen in Drenthe en dit bedrijf zit in Limburg. Onze huidige installateur biedt de omruilactie niet aan.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:07 schreef RoyW het volgende:
[..]
De nieuwe interface werkt inderdaad gewoon met de HR80.
de laatstgenoemde (www.evohome.nu) is van mij![]()
Ik kan je hier dus geen menig over geven
Maar kijk even bij de reviews van voorgaande klanten op trustpilot
De reviews zijn van wifithermostaten.nl
Dit komt omdat evohome.nu een url is rechtstreeks naar het gedeelte voor evohome
Let er wel even op dat als je gebruik gaat maken van de inruilactie,
dat de levertijd best lang kan zijn (1-2 weken heb ik zelf al meegemaakt).
Dit komt zowel door de grote vraag als doordat iedere order rechtstreek bij honeywell aangevraagd moet worden voor iedere klant persoonlijk en dus niet uit voorraad geleverd kan worden
(dit geldt voor iedere dealer die dit aanbied)
Wat is dan precies het voordeel van het gebruik van een DTS92? De kosten daarvan komen toch alleen bovenop de aanschaf van twee radiatorknoppen? Eigenlijk zou ik in een kamer met twee radiatoren 1 "meter" en 2 "domme" knoppen willen (dus goedkoper dan de HR92). Dat is er niet, toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:48 schreef RoyW het volgende:
[..]
Zie hierboven voor antwoorden op je vragen.
Hopelijk help ik je hier weer een beetje verder mee
p.s. hier vindt je al handige pakketten samengesteld voor situaties zoals die van jou:
wifithermostaten.nl/index.php/shop/categorieen/evohome/evohome-vloer-radiator
Je moet de componenten weer opnieuw inleren,quote:Op maandag 24 maart 2014 10:11 schreef roadrats het volgende:
[..]
Hoe moet je het nieuwe bedieningspaneel installeren in een bestaand systeem. Is dit zelf te doen of is er een installateur nodig. Ik overweeg gebruik te maken van de mogelijkheid via evohome.nu maar wij wonen in Drenthe en dit bedrijf zit in Limburg. Onze huidige installateur biedt de omruilactie niet aan.
Er zijn inderdaad niet verschillende soorten HR92 knoppen.quote:Op maandag 24 maart 2014 10:58 schreef mol_air het volgende:
[..]
Wat is dan precies het voordeel van het gebruik van een DTS92? De kosten daarvan komen toch alleen bovenop de aanschaf van twee radiatorknoppen? Eigenlijk zou ik in een kamer met twee radiatoren 1 "meter" en 2 "domme" knoppen willen (dus goedkoper dan de HR92). Dat is er niet, toch?
Wat betreft de zone-klep (Y-VC8015); wat doet dit ding anders dan de reguliere evohome-kamerthermostaat die in de woonkamer hangt?
Wij hebben een combinatie van vloerverwarming en radiatoren in de woonkamer. Onze installateur wil nu 4 HR92 plaatsen, voor dezelfde ruimte, en de vloerverwarming verwarmen middels een zoneklep.quote:Zo zijn er dus situaties waar je niet bijvoorbeeld 4x een HR92 moet plaatsen maar alles in één keer kunt bedienen met een zone-klep.
ok, dat maakt het een ander verhaal,quote:Op maandag 24 maart 2014 15:09 schreef themullnl het volgende:
[..]
Wij hebben een combinatie van vloerverwarming en radiatoren in de woonkamer. Onze installateur wil nu 4 HR92 plaatsen, voor dezelfde ruimte, en de vloerverwarming verwarmen middels een zoneklep.
Als ik dit lees : kan er dan niet worden volstaan met 1 zoneklep voor de gehele ruimte, bediend door de zoneklep?
De ruimtetemperatuur, hoe wordt deze gemeten?
Er loopt niet 1 leiding vanaf de CV naar de woonkamer, dit geschiedt door meerdere leidingen . Kan je dan nog wel werken met een zoneklep?
Dit begrijp ik, maar waarom de DTS92 niet? Wat is het verschil tussen de HCF82 en DTS92?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:54 schreef RoyW het volgende:
[..]
Met de HCF82 is het mogelijk om deze de temperatuur te laten meten voor 2 zones,
dus voor je radiatoren en je vloer.
daar een DTS92 hier problemen door kan gaan geven.
Was het omwisselen "technisch" lastig of is dat goed zelf te doen. Moet ook de HCE80 zone- en vloerverwarmingsregelaar weer volledig met alle thermostaten gekoppeld worden of kun je eenvoudig volstaan met de nieuwe evotouch contact te laten maken ?quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:26 schreef AJS1 het volgende:
Ik heb via de inruilactie de nieuwe evotouch met internetgateway sinds 2 weken in huis en in gebruik. Werkt prima.
van mijn installateur heb ik begrepen dat de levering pas half april zou zijn (althans dat zei hij 3wk geleden). Iemand meer info omtrent de evt start van uitlevering?quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:19 schreef themullnl het volgende:
is er al meer duidelijkheid omtrent wanneer het Evohome systeem uitgeleverd gaat worden?
Je moet helaas alles weer opnieuw instellen en koppelen. Ik vind de nieuwe Evotouch makkelijker in gebruik dan de "oude" versie. Als je de configuratiehulp gebruikt, kom je een heel eind. Ook de nieuwe handleidingen zijn duidelijker dan de oude. De oude versie was niet geschikt om door een "gemiddelde" consument ingesteld te worden. Bij de nieuwe versie durf ik het wel aan te bevelen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:16 schreef roadrats het volgende:
[..]
Was het omwisselen "technisch" lastig of is dat goed zelf te doen. Moet ook de HCE80 zone- en vloerverwarmingsregelaar weer volledig met alle thermostaten gekoppeld worden of kun je eenvoudig volstaan met de nieuwe evotouch contact te laten maken ?
Bij waakzaamwonen.nl staan de levertijden voor niet-omruilactie inderdaad pas op eind april. Blijkbaar wordt de omruilactie als 1e uitgeleverd door Honeywell.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:22 schreef themullnl het volgende:
[..]
van mijn installateur heb ik begrepen dat de levering pas half april zou zijn (althans dat zei hij 3wk geleden). Iemand meer info omtrent de evt start van uitlevering?
quote:Op zondag 6 april 2014 00:08 schreef AJS1 het volgende:
[..]
Je moet helaas alles weer opnieuw instellen en koppelen. Ik vind de nieuwe Evotouch makkelijker in gebruik dan de "oude" versie. Als je de configuratiehulp gebruikt, kom je een heel eind. Ook de nieuwe handleidingen zijn duidelijker dan de oude. De oude versie was niet geschikt om door een "gemiddelde" consument ingesteld te worden. Bij de nieuwe versie durf ik het wel aan te bevelen.
Gewoon proberen als je de verwarming over een paar weken niet meer nodig hebt. Lukt het dan toch niet, zit je in ieder geval niet in de kou en kan je alsnog een installateur vragen.
Klopt inderdaad, en er zijn ook veel filmpjes op het youtubekanaal van honeywell te vinden,
waardoor installeren ook makkelijker wordt.
Ik heb al een heel deel in voorraad, (wifithermostaten.nl)quote:Op zondag 6 april 2014 00:11 schreef AJS1 het volgende:
[..]
Bij waakzaamwonen.nl staan de levertijden voor niet-omruilactie inderdaad pas op eind april. Blijkbaar wordt de omruilactie als 1e uitgeleverd door Honeywell.
Ik gebruik de interne thermostaat tbv de vloerverwarming, die ik overigens nauwelijks gebruik, alleen als het echt heel koud is. In de huiskamer heb ik 2 grote radiatoren, met 2 hr80's, een daarvan is de voeler.Ik heb een open keuken, en daar zit een kickspace met een hr80 (voeler). Voorheen was keuken en woonkamer 1 groep, met de oude evohome. Nu dus twee groepen, omdat het kan, eens kijken of het bevalt, kan de keuken iets kouder dan de woonkamer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:30 schreef woekele het volgende:
hoi edje, jij gebruikt de Evotouch dus ook als thermostaat in de woonkamer? Zonder extra regelaars e.d.?
Als het bijvoorbeeld 18 graden is in je kamer en jij de gewenste temp op de Evotouch bijvoorbeeld instelt op 19, wordt het dan ook echt maar 19 graden? Of gaat hij gewoon rustig door tot er 20 of zelfs 21 op het display staat?
Let op dat je het display niet vastpakt, want dan wordt de temperatuur sowieso verkeerd gemeten.
HR92's komen hopelijk deze week/volgende week beschikbaar trouwens.
foutlog scherm zit wel nog in het menu:quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:49 schreef edje65 het volgende:
Zo, heb mij ook maar aangemeld hier, volgde het forum al enige tijd. Ik heb nu de nieuwe evohome een week of 3. Bevalt goed. installeren was erg eenvoudig, half uurtje werk, vele malen makkelijker dan evohome1.
Enige fout die ik heb ontdekt was dat er een zomer/wintertijd probleem in de app zit, dat wordt verholpen zegt honeywell, met een update. Ik heb een opentherm aansluiting, heb nog geen gekke dingen verder ontdekt. Jammer vind ik wel dat je kennelijk geen scherm meer hebt met foutlogs? Kon je bij evohome makkelijk zien als de batterijen moesten worden vervangen van een hr80. Nu nog wat hr92s aanschaffen!
ik heb het probleem bij Honeywell voorgelegd,quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef woekele het volgende:
Ik heb het idee dat niet de voeler het probleem is, want hij laat zelf zien dat het al 19,5 graden is en gaat toch doorstoken, terwijl de gewenste temp 18 is. Dus hij voelt wel goed, maar regelt verkeerd. Ik weet niet of een dts92 het regelen 'overneemt' van Evotouch, zoals een HR80. Hoor het graag van je als je het geprobeerd hebt
Wel een foutlogboek???quote:Op woensdag 16 april 2014 09:49 schreef RoyW het volgende:
[..]
foutlog scherm zit wel nog in het menu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
ik heb het probleem bij Honeywell voorgelegd,
ik kom hier nog op terug.
dat zou goed kunnen.. ik vraag het even na.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef zerox123 het volgende:
Het foutlogboek verschijnt in de lijst zodra er een fout is geweest.
Als de optie niet aanwezig is, werkt het systeem dus perfect
Dit klopt inderdaad! Geen foutlogboek = geen fouten in het systeem.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef zerox123 het volgende:
Het foutlogboek verschijnt in de lijst zodra er een fout is geweest.
Als de optie niet aanwezig is, werkt het systeem dus perfect
Het systeem is inderdaad zelflerend, hij heeft hier ongeveer 1-2 weken voor nodig.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:15 schreef woekele het volgende:
Dus hij moet leren dat hij moet stoppen met verwarmen als hij al 1,5 graad boven de gewenste temp zit? Dat moet hij toch gewoon gelijk weten, lijkt me niet logisch.
Optimalisaties zouden wel lerend kunnen zijn. Dingen als automatisch van te voren beginnen met verwarmen, of automatisch eerder stoppen met verwarmen. Maar die optimalisaties heb ik juist uitgeschakeld, om dat soort dingen uit te sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |