abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135564629
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef roadrats het volgende:
Knipperen betelende inderdaad dat er geen communicatie meer was. Maar alle onderdelen communiceerden dus gelijktijdig niet meer met de HCE80, ik vind het nog steeds een zeer onbevredigend gebeuren.
Kan je in het logboek van het paneel iets zien? Daar staat in sommige gevallen dat en wanneer de communicatie verloren is gegaan. Mogelijk kan je iets aan de tijdstippen zien. Het lijkt er op alsof er iets in de buurt van het bedieningspaneel is geweest dat de communicatie heeft verstoord.

Ik snap overigens je ongerustheid over de situatie bij vorst. Je kunt dat oplossen door de ketelmodule zo in te stellen dat 'ie de ketel periodiek gaat aansturen bij communicatie verlies. De regelaars gaan, volgens mij, bij communicatie verlies sowieso in een vorstbeveiligingsstand.

Groeten,
P
pi_135564674
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef AJS1 het volgende:
Nieuwe Evohome is vanaf januari 2014 verkrijgbaar. Volgens waakzaamwonen.com komt er waarschijnlijk een omruilactie. Details nog niet bekend.
Net met Honeywell gesproken. Levering van het nieuwe systeem wordt niet eerder dan week 5 verwacht ("begin februari"). En de persoon die ik sprak wist helemaal niets van een omruilactie. Die ging vrolijk vertellen wat er allemaal compatible was....

Groeten,
P

PS: sorry voor het meervoudig posten, maar wilde de dingen niet te veel door elkaar laten lopen. En het bewaken van het topic werkt niet echt lekker, zodat ik altijd na een maand pas weer denk: oh ja... forum.
pi_135931441
Ik ben gebruiker van Evohome systeem sinds mei 2013.
Ben eigenlijk best tevreden.
Werkt naar behoren.
Heb alleen 2 problemen:
1 Soms valt de communicatie tussen Evotouch en 2 HR80's weg en kan alleen worden hersteld door opnieuw toe te wijzen.
Het zijn elke keer dezelfde 2 HR80's. Batterijen vernieuwen helpt niet. HR80's omwisselen met een andere helpt niet.
Wat kan hier aan de hand zijn? 1 is op 1e verdieping, houten vloer met 8 cm beton, maar dat kan het niet zijn, want op de 2e verdieping zitten er 2 die het gewoon goed doen. Evotouch staat in woonkamer.
De tweede is in de hal, waar alleen een deur tussen zit, practisch om de hoek gezien avnuit Evotouch.
2 Als dit dan gebeurt, dan gaat de temperatuur naar 20 graden en wordt je eruit gestookt, als je het niet in de gaten hebt.
Is deze temperatuur ook te verlagen en zo ja, Hoe dan?
pi_136079386
@arievanloo
1 Voer een communicatie test uit met de HR80's. Bij geen of slechte ontvangst de Evotouch verplaatsen en de test herhalen. Kijk ook eens de eisen van RF communicatie na. Opnieuw toewijzen hoeft niet, de SYNC zorgt voor het oppakken van de communicatie.
2 Dit is het gevolg van geen communicatie met HR80. Zie handleiding HR80. Dit is ook niet in te stellen.

Succes
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:44:29 #180
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136080414
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:18 schreef Ploink70 het volgende:

[..]

Net met Honeywell gesproken. Levering van het nieuwe systeem wordt niet eerder dan week 5 verwacht ("begin februari"). En de persoon die ik sprak wist helemaal niets van een omruilactie. Die ging vrolijk vertellen wat er allemaal compatible was....

Ik ben erg benieuwd of er een omruilactie komt! Enig idee of 'oude' kranen en vloerverwarmingunits compatible zijn met de nieuwe lijn? Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je alleen maar de Evotouch hoeft te vervangen...

Ik las op iphoneclub.nl dat de nieuwe EvoHome niet zelflerend zou zijn en dat bovendien de communicatie met de iPhone via de servers van Honeywell gaat lopen. Twee discutabele punten als je het mij vraagt...
pi_136163849
Bij mij lijkt het systeem steeds slechter te gaan draaien. In het begin (2 jaar geleden) waren er wat kleine opstartproblemen. Eén HR80 kreeg moeilijk verbinding en verloor deze regelmatig. De installateur is hiervoor een paar keer terug geweest en het systeem heeft goed gedraaid.

Nu lijkt het hele systeem steeds slechter te gaan draaien. 2 weken geleden is de stroom een tijdje uitgevallen, en ik denk dat de problemen sinds dien zijn. De evotouch verliest op zijn oude plek verbinding met de ketelmodule. Ik heb hem nu dichterbij gezet opnieuw gekoppeld en nu haalt hij het wel (staat één verdieping hoger, centraal in het huis. Ketel staat een verdieping hoger). Echter gisteren knipperde het rode lampje ineens 4 sec aan en 4 sec uit. Na de stroom van de ketelmodule afgehaald te hebben pakte hij hem weer op. Wat kan dit zijn? Er zit alleen nog maar een houten vloer tussen de evotouch en de module.

Na de stroomstroring was hij ook 2 HR80's kwijt. Deze heb ik opnieuw gekoppeld. Het heeft even gewerkt maar. Nu heeft hij geen enkel contact meer met de HR80's Ik heb ze (meerder malen) nogmaals gekoppeld, dan werkt het weer en dag maar hij verliest ze weer. Het gekke is dat de evotouch eerst aangaf dat hij geen verbinding had. Nu doet hij dat ook niet meer. Als ik de evotouch moet geloven werkt het. Alleen komen de temperatuurinstellingen tussen de evotouch niet overeen met de HR80's, en als ik aan de HR80's draai wordt dit niet aangepast in de evotouch. Op de HR80's staat ook geen zendersignaal meer.

Iemand nog tips?
pi_136194724
@edvdburg
Ik heb ruim een jaar geleden ook een moment gehad dat de Evotouch zonder stroom kwam te zitten. Resultaat: complete systeem totaal ontregeld. Enige oplossing: vanaf nul alles opnieuw inregelen. Terug naar fabrieksinstellingen etc. Vergeet niet eerst de ketelmodule te resetten voordat je deze weer koppelt aan de Evotouch. Succes.

P.S.: een handmatige aanpassing op de HR80 wordt nooit op de Evotouch getoond maar wel doorgegeven naar de ketelmodule.
pi_136288193
De nieuwe versie van het EvoHome systeem is deze week volgens mij geintroduceerd op de VSK beurs in Utrecht. Op internet vond ik de eerste prijsindicatie al: http://www.sanispecials.n(...)-bsLwCFQrpwgodGDgAlQ

Ziet er dus goedkoper uit dan de oude versie? Ik wacht nog even tot ook de Duitsers met prijzen komen.

Ben van plan om een systeem met 8 kranen aan te schaffen. Op de ketel een aan/uit relais.
Enige waar ik niet helemaal zeker van ben: in de woonkamer heb ik vloerverwarming en deze wil ik in dezelfde zone hebben als de twee radiatoren in de woonkamer. Dus als de woonkamper op temp is mag de vloerverwarming ook uit. Kan ik dan gewoon een HR92 op de vloerverwarming zetten of moet ik dan iets doen met een extra relais?
pi_136328753
OFF is niet OFF.

Omdat ik het niet nodig vind dat in mijn garage de verwarming brandt tussen 0 en 5 graden, heb ik de HR80 op OFF ingesteld.

Het viel mij op dat de werkelijke temperatuur in de garage op de EvoTouch echter nooit onder 5 graden komt.
Een bezoek aan de garage leerde dat de radiator warm was.
Ergo: OFF = 5 graden!

Een volledig overbodige en misleidende functie dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuna01 op 05-02-2014 11:29:34 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:01:53 #185
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136339515
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef Tuna01 het volgende:
OFF is niet OFF.

Omdat ik het niet nodig vind dat in mijn garage de verwarming brandt tussen 0 en 5 graden, heb ik de HD80 op OFF ingesteld.

Het viel mij op dat de werkelijke temperatuur in de garage op de EvoTouch echter nooit onder 5 graden komt.

Waarom heb je dan een HD80 in de garage? Je had er dan toch beter een reguliere knop op kunnen laten zitten?
pi_136354138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een HR80 in de garage? Je had er dan toch beter een reguliere knop op kunnen laten zitten?
De opmerking gaat over de functie van de HR80, niet over de vraag waarom ik wel of niet een HR80 in mijn garage zou moeten hebben. Daar heb ik overigens een goede reden voor, maar die is in dit kader niet relevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuna01 op 05-02-2014 11:30:28 ]
pi_136371791
Er schijnt een actietarief te zijn tijdens de beurs (https://www.regelvisie.nl(...)me/evohomeactie.html)

Zijn er hier installateurs die weten wat de actie is?
pi_136386113
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:49 schreef edvdburg het volgende:
Iemand nog tips?
1 voer een communicatie test uit, indien slecht ga na wat de oorzaak is. (DECT telefoon, veel metaalwerk of..)
2 wanneer symbool voor RF communicatie weg is, opnieuw SYNC-en (batterij er even uit halen)

Wat betekent rode LED op BDR91 4 sec aan en 4 sec uit?
pi_136386642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef Tuna01 het volgende:
OFF is niet OFF.

Omdat ik het niet nodig vind dat in mijn garage de verwarming brandt tussen 0 en 5 graden, heb ik de HR80 op OFF ingesteld.

Wanneer de temperatuur onder de 5 graden komt treedt de vorst beveiliging in.
Je kan ipv HR80 een HR92 monteren, daar kan je een temperatuur offset instellen.
pi_136387142
Volgens 1ste en 2de nieuwsbrief van Waakzaamwonen komt er een omruilactie van Honeywell. Volgende week komt de 3de nieuwsbrief met meer info.
pi_136388262
Ben alweer een half jaar terug op OT en naar volle tevredenheid.
Mijn probleem was dat bij een te lage warmtevraag de ketel aangestuurd werd en de HR80's bijna dicht stonden. De oplossing heb ik in de Intergas HRE 28/24 ketel parameters gevonden, tw de minimale aanvoertemperatuur tijdens OT-vraag en de OT-reactie ( de E en E. parameter). De standaard instelling was 40 graden leveren wanneer een lagere waarde gevraagd werd. Nu negeren wanneer waarde lager dan 40 graden.
Dit zou ook gerealiseerd kunnen worden met een OpenThermGateway (OTG).

Mijn HR80's heb ik ook weer naar bedrijfsmodus default gebracht.
pi_136391988
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:27 schreef Anonymousse het volgende:

[..]

Wanneer de temperatuur onder de 5 graden komt treedt de vorst beveiliging in.
Je kan ipv HR80 een HR92 monteren, daar kan je een temperatuur offset instellen.
Dank Anonymousse, hier heb ik wat aan!
Ik wil sowieso uitbreiden naar 12 zones met de nieuwe apparatuur. Dan komt een HR92 in de garage. Met drie graden offset moet het dan prima lukken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tuna01 op 06-02-2014 17:17:17 ]
pi_136426010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:39 schreef Anonymousse het volgende:
Volgens 1ste en 2de nieuwsbrief van Waakzaamwonen komt er een omruilactie van Honeywell. Volgende week komt de 3de nieuwsbrief met meer info.
De 3de nieuwsbrief.

Eind februari / begin maart zal het nieuwe kleuren evohome systeem van Honeywell leverbaar zijn.

Voor evohome ambassadeurs komt Honeywell met een unieke inruilregeling, waarbij u uw bestaande evohome bedieningspaneel met een “greyscale interface” kunt omruilen voor een nieuwe kleuren interface met internet gateway module.

Indien bij eigen ambassadeur gekocht ¤189,00 inclusief BTW anders ¤199,00 inclusief BTW

Wees er snel bij, want de inruilregeling is beperkt geldig en loopt tot en met 30 april 2014..
pi_136426112
@Anonymousse

Ik lees dat je weer terug bent op OT naar volle tevredenheid. Ik heb zelf een Nefit ketel (modulerend met eigen Opentherm protocol) en ben vanaf het begin (2012) "veroordeeld" tot een Aan-Uit ketelrelais. Ik zag vandaag op internet dat er een Opentherm converter voor Nefit ketels beschikbaar is waardoor mijn ketel theoretisch weer modulerend zou moeten kunnen werken in combinatie met het OT ketelrelais.

Wat was jouw afweging om weer terug te gaan naar OT? Meer comfort? Minder verbruik? Ik lees namelijk dat OT meer comfort zou opleveren met hoger verbruik dan bij Aan/Uit. Ik ben nu tevreden met mijn Aan-Uit maar het enige wat mij stoort is dat de ketel regelmatig op vol vermogen staat te draaien. Volgens mij komt dat bij OT niet of minder voor.

Graag je advies.
pi_136433445
Heb inmiddels heel veel meegelezen in dit topic....toch nog paar vraagtekens die ik heel graag hier neerzet omdat ik sommige zaken nog niet goed snap.

Mijn situatie:
- Op de begane grond vloerverwarming, op 1H en 2H radiatoren.
- Ketel staat op 2H
- Er is een enkelvoudige aanvoer en retourleiding. Deze loopt dus van boven naar beneden langs alle etages en takt af naar de radiatoren.

Wat ik niet goed snap is: als ik op kamer X de honeywell op 22 graden zet, en op kamer Y op 20, is het dan niet zo dat de ketel door het hele systeem 22 graden pompt? Hoe blijft het dan 20 graden in kamer Y (en niet 22)? (misschien een newbie vraag, maar ik snap het echt niet).

Daarnaast vraag ik me af wat het voordeel is van de Evohome thermostaat voor de vloerverwarming: ik heb daar nu een gewone thermostaat kraan en de vloerverwarming staat continu op 19 graden. Wat is dan het voordeel van een evohome unit op de vloerverwarming?

Dank voor alle reacties alvast!
pi_136437084
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:09 schreef Telcoman het volgende:

Wat ik niet goed snap is: als ik op kamer X de honeywell op 22 graden zet, en op kamer Y op 20, is het dan niet zo dat de ketel door het hele systeem 22 graden pompt? Hoe blijft het dan 20 graden in kamer Y (en niet 22)? (misschien een newbie vraag, maar ik snap het echt niet).

Het ketelwater is aanzienlijk warmer dan 22 graden. Stel dat het ketelwater 40 graden is.
Indien nu de werkelijke temperatuur in een ruime lager is dan de gewenste (= ingestelde) temperatuur, zal het regelend element (b.v een HR80 of HR92 op een radiator) openen. Het hete water verwarmt de radiator en de radiator op zijn beurt de omgevingslucht waardoor de temperatuur in de ruimte stijgt. Wanneer het verschil tussen de gemeten waarde en de ingestelde waarde afneemt, zal het regelend element minder heet water door de radiator laten stromen. Wanneer gemeten waarde = gewenste waarde, zal het regelend element sluiten, of slechts zoveel water door de radiator laten stromen om de gewenste temperatuur te behouden. Op deze wijze kan voor iedere afzonderlijke ruimte de temperatuur worden geregeld. Essentieel is dus dat het ketelwater een hogere temperatuur heeft dan de gewenste temperatuur in de ruimtes. Is het zo duidelijk?
pi_136442310
quote:
Daarnaast vraag ik me af wat het voordeel is van de Evohome thermostaat voor de vloerverwarming: ik heb daar nu een gewone thermostaat kraan en de vloerverwarming staat continu op 19 graden. Wat is dan het voordeel van een evohome unit op de vloerverwarming?

Ik heb ook nog steeds een vergelijkbare vraag. Heb enkel vloerverwarming (bijverwarming) in de woonkamer en wil deze in dezelfde zone schakelen als de twee radiatoren in de woonkamer. Wat ik dus wel wil is dat de vloerverwarming niet aanslaat als er warmte gevraagd wordt uit andere vertrekken. Heb ik dan die vloerverwarming regelaar HCE90 nodig of kan ik dat ook doen met een extra BDR91 om de klep van de VV te sturen?
pi_136442975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:03 schreef Tuna01 het volgende:

[..]

Het ketelwater is aanzienlijk warmer dan 22 graden. Stel dat het ketelwater 40 graden is.
Indien nu de werkelijke temperatuur in een ruime lager is dan de gewenste (= ingestelde) temperatuur, zal het regelend element (b.v een HR80 of HR92 op een radiator) openen. Het hete water verwarmt de radiator en de radiator op zijn beurt de omgevingslucht waardoor de temperatuur in de ruimte stijgt. Wanneer het verschil tussen de gemeten waarde en de ingestelde waarde afneemt, zal het regelend element minder heet water door de radiator laten stromen. Wanneer gemeten waarde = gewenste waarde, zal het regelend element sluiten, of slechts zoveel water door de radiator laten stromen om de gewenste temperatuur te behouden. Op deze wijze kan voor iedere afzonderlijke ruimte de temperatuur worden geregeld. Essentieel is dus dat het ketelwater een hogere temperatuur heeft dan de gewenste temperatuur in de ruimtes. Is het zo duidelijk?
GEWELDIG.
Waarom kan mijn installateur dit niet zo goed uitleggen? Ik snap m. Ik begrijp nu ook dat het dus niet uitmaakt dat ik een enkelvoudige aanvoer en retourleiding heb. THANKS!!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 01:50:38 #200
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136460403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:21 schreef Anonymousse het volgende:

[..]

De 3de nieuwsbrief.

Eind februari / begin maart zal het nieuwe kleuren evohome systeem van Honeywell leverbaar zijn.

Voor evohome ambassadeurs komt Honeywell met een unieke inruilregeling, waarbij u uw bestaande evohome bedieningspaneel met een “greyscale interface” kunt omruilen voor een nieuwe kleuren interface met internet gateway module.

Indien bij eigen ambassadeur gekocht ¤189,00 inclusief BTW anders ¤199,00 inclusief BTW

Wees er snel bij, want de inruilregeling is beperkt geldig en loopt tot en met 30 april 2014..
Dan gaat het wel jeuken. Zeker als de nieuwe touch en internetmodule compatible zijn met de oude kranen, vloerverwarming- en ketelmodule.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')