Jouw plaatjes zijn renders door derde partijen, niet BMW zelf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Mot ik hier nou weer van denken?
http://www.bmw.nl/nl/modellen/3-serie/gran-turismo/showroom/intro-nba.html
3 serie GT dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En standaard(!) electrisch bedienbare spoilertquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:36 schreef jitzzzze het volgende:
ZoDie portieren is echt een mooie feature
quote:BMW's first car to be fitted with an active rear spoiler, which extends automatically once the car reaches 110 km/h (68 mph) to maintain stability at higher speeds
-Spoiler reduces lift on the rear axle by more than 35 per cent, allowing the Gran Turismo to replicate the aerodynamic qualities of the BMW 3 Series Sedan
-When speed slows below 70 km/h (43 mph), the spoiler automatically retracts
-If required, the rear spoiler can be extended and retracted manually using a button in the driver’s door control panel.
Ik vind alleen die reflectoren zo laag niet zo mooi, die mogen wat mij betreft altijd onderdeel van de achterlichtunits zijn. Dat er niet ergens nog een losse reflector moet zitten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:04 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Die hogere achterkant ziet er wel agressief uit
Nou heb ik wel eens ergens gehoord dat een 318tds een drive by wire auto is en je eenvoudig CC kan toevoegen door een hendel aan je stuurkolom te hangen. Dit plug je in onder je dashboard en klaar ben je.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het kan wel, ja. Er zijn voldoende E36's die er mee rondrijden, maar het is geen heel eenvoudige klus. Je moet zelf draden trekken aangezien de voorbereiding er waarschijnlijk niet in ligt.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=538583
Als ik het zo zie, zou ik het er bij laten en de volgende auto uitzoeken mét CC
Moet je kijken of er al een extra gaskabel bij je gasklephuis zitquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou heb ik wel eens ergens gehoord dat een 318tds een drive by wire auto is en je eenvoudig CC kan toevoegen door een hendel aan je stuurkolom te hangen. Dit plug je in onder je dashboard en klaar ben je.
Maar of dat waar is? Zo eenvoudig kan het bijna niet; it sounds too good to be true
Nou, het zou dan een electronisch gasklephuis hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:29 schreef rival het volgende:
[..]
Moet je kijken of er al een extra gaskabel bij je gasklephuis zit
Wat?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik dacht dat et juist alleen bij diesel was. Die hebben geen gaskleppenhuis.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij de benzine modellen werkt het dus wel zo.
Ik mis het eventjes. Benzine modellen hebben wel een gasklephuis waarvoor je een extra actuator in moet bouwen. De diesel modellen zouden een electronische shizzle hebben waardoor alleen het toevoegen van een hendel aan je stuurkolom voldoende zou zijn.quote:
Ik weet het dus ook niet zekerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh vandaar. Ik kwam ook alleen benzinemodellen tegen.
Ik weet dat ik er wel eens iets over heb gelezen en stond mij juist bij dat het niet kon, omdat het in de E36 nog niet elektronisch ging. Vanaf de E46 wel. Maar dat weet ik niet zeker, dus ik dacht dat nog maar niet te roepen
E46 heeft ook nog gewoon touwtjes systeemquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh vandaar. Ik kwam ook alleen benzinemodellen tegen.
Ik weet dat ik er wel eens iets over heb gelezen en stond mij juist bij dat het niet kon, omdat het in de E36 nog niet elektronisch ging. Vanaf de E46 wel. Maar dat weet ik niet zeker, dus ik dacht dat nog maar niet te roepen
Ook de diesels?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
E46 heeft ook nog gewoon touwtjes systeem
dat weet ik nietquote:
Ik helaas ook nietquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:02 schreef daNpy het volgende:
Ik heb het overigens over een E46 he, jij hebt een E36. Maargoed verder heb ik geen verstand van OEM spullen achteraf inbouwen
Nee, misschien dat ik daarom wel niet zo overtuigd benquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel is in meegereden ?
Fuck dat is een attractie man!
Serieus dat gaat echt zo hard...
Heb CC wel gehad vroegah; toen ik nog een auto van de baas hadquote:Op zondag 17 februari 2013 09:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik, want oranje kost geen drol meer, iedereen wil wit
Ik zou m'n CC niet meer willen missen inderdaad, da's een eis bij de volgende auto
Of hij echt boven marktprijs zit weet ik niet. Boven de 15k houd ik namelijk niet in de gaten en deze zit dus op het kantelpunt.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, dat zie je vaker. Kennis van me heeft laatst, zonder mij te raadplegen (anders had ik 't afgeraden), ook een auto 2k boven de marktprijs gekocht. Zonde.
Al die vage constructies, daar haak ik al snel op af. Ik kijk af en toe wel eens rond, maar alles met rijklaar maken enzo skip ik al bijna meteen.
Zag 'm laatst nog: occassion van 2.500 euro met 595 euro extra kosten. Da's 25% van de vraagprijs, idioten. Ik wil gewoon een prijs weten en that's it, daar gaan we mee onderhandelen. Dat er dan wat minder marge in zit is prima, maar er komen niet ineens allemaal extra kosten bij rondom het maken van de deal.
Ik wil eigenlijk geen auto meer zonder garantie.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:33 schreef Hyperdude het volgende:
Op zich vind ik die keuze van wel/geen garantie wel handig.
Dart vind ik dan weer onhandig. Ik heb 4x225/40/18quote:... De auto staat ook op zgan nieuwe banden (225/40/18 en 255/35/18) van Michelin & Bridgestone en die zijn ook niet goedkoop.
quote:Und bitte: Ich nehme weder Kamele noch Teppiche in Zahlung.
Dat is dus mijn angst.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:45 schreef Hyperdude het volgende:
Ik koop hierna waarschijnlijk een diesel.
Maar dan 100% een automaat.
Die dingen hebben gewoon geen toerenbereik; blijf je roeren.
325i heb ik nu 2 gereden, 320d nog nietquote:Op zondag 17 februari 2013 11:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
De garage?
Niemand in je omgeving die in elk geval één van de twee heeft?
Je mag op zich best een keertje in mijn 320d een proefritje komen doen als je het anders niet geregeld krijgt, maar is wel een E46. Specs zijn redelijk hetzelfde (gechipt), alleen de motorkarakteristiek zal richting de E91 wel wat aangescherpt zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
325i heb ik nu 2 gereden, 320d nog niet
En toen stond je daar al voor de deur?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:08 schreef daNpy het volgende:
Grmbl, had vandaag naar een 320D kunnen gaan kijken, maar vriendinnetje was even vergeten te melden dat diegene had terug gebeld
Ja, dat is altijd het beste. Proefritten in het donker heb ik wel gedaan maar het is altijd klote.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:12 schreef daNpy het volgende:
Nee, nu is het wat te laat om nog die kant op te gaan.
Als ik overdag ga, wil ik wel fatsoenlijk licht hebben om de auto te bekijken en niet in de schemer staan te kloten
Complimenten ook voor de uitgebreide omschrijvingquote:Op zondag 17 februari 2013 16:55 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb altijd al een klepe deksel willen hebben![]()
http://link.marktplaats.nl/641084993
Zuur!quote:Op zondag 17 februari 2013 16:08 schreef daNpy het volgende:
Grmbl, had vandaag naar een 320D kunnen gaan kijken, maar vriendinnetje was even vergeten te melden dat diegene had terug gebeld
De aanbieder heeft er een handje van, getuige zijn andere advertentiesquote:Op zondag 17 februari 2013 16:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Complimenten ook voor de uitgebreide omschrijving
[..]
Zuur!
Ja, was zelf ook vergeten nog ff mn foon te checken toen ik uit de douche kwamquote:
http://link.marktplaats.nl/641803741quote:beziene klepje bmw e36 diamand zwart
me ootoo reidt ob diezul, junguh!quote:Op zondag 17 februari 2013 17:33 schreef daNpy het volgende:
tenk jei nooid beziene dan? reid jou autoo op lugt?
quote:Op zondag 17 februari 2013 17:46 schreef daNpy het volgende:
Dan hep je dus ook gin beziene klepje nodig!
Jepquote:Op zondag 17 februari 2013 17:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De aanbieder heeft er een handje van, getuige zijn andere advertentiesHad ik het laatst met jou over de raammechanismes? Ja toch?
quote:Op zondag 17 februari 2013 17:46 schreef daNpy het volgende:
Dan hep je dus ook gin beziene klepje nodig!
quote:zeer nete zijscurts astra f nog niewe
Precies, daar komt nog bij dat BMW ooit bedacht heeft om ze met popnagels vast te zetten ipv boutjes.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat valt mee. Voor een E46 is dat wel duurder volgens mij. Maar ja, het werk hè. Wat een kutbaan
Bloody fuck. Ook bij de E46 of weet je dat niet? Ik vond het al irritant genoeg dat ik aan de slag moet met de zij-airbags enzo. Grmbl.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, daar komt nog bij dat BMW ooit bedacht heeft om ze met popnagels vast te zetten ipv boutjes.
Bij een E46 touring niet volgens de TIS. BMW lijkt er dus wel van geleerd te hebben.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bloody fuck. Ook bij de E46 of weet je dat niet? Ik vond het al irritant genoeg dat ik aan de slag moet met de zij-airbags enzo. Grmbl.
Vakkundig uitstellen dus
Minstens 10/15 minuten wachten daarna met loskoppelen van de airbag, er zitten condensatoren in je wagen die eerst moeten leeglopen.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:58 schreef daNpy het volgende:
Voorzichtig met airbags, altijd accu loskoppelen
Nee, alleen de deur zelf (van binnen en buiten). Maar dat kan natuurlijk wel veranderenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je zijruiten hoeven toch niet open te kunnen voor de APK?
Ik moet over 5 weken geweest zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die van mij moet voor de apk ..
Heb een remleiding met roest, maar das echt een kutwerk
Opschuren, verven.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die van mij moet voor de apk ..
Heb een remleiding met roest, maar das echt een kutwerk
Ik moest vorige week gweest zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 18:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet over 5 weken geweest zijn.
Whehe, als je maar geen bekeuring krijgt.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik moest vorige week gweest zijn
Nee bedankt. Die rommel van jou kan ik zelf ook wel zoeken.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik wil wel een mooie marktplaats advertentie voor je zoeken
Rommel van mij? Ik had een echte toeningootoo voor je gevondenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee bedankt. Die rommel van jou kan ik zelf ook wel zoeken.
Zolang het steeds bij slijtage onderdelen blijft gaat me dat wel lukkenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:54 schreef daNpy het volgende:
Hou jij eerst de jouwe maar eens op de weg voor je anderen gaat adviseren
Dat interieur vind ik anders best 'quote:Op maandag 18 februari 2013 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zou wel een E92 willen.
hier een compleet verneukte in Duitsland voor 12.500 euro van een particulier:
http://www.autoscout24.de(...)922950000000&asrc=st|fs
Alleen een beetje jammer van die interieurlijsten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat interieur vind ik anders best ''
Verneukt is misschien een beetje voorbarig, motorisch gezien misschien niet, maar de buitenkant ziet er belabberd uit. Ander wielmaten en een gaatje in de sproeikop. Verneukt is een groot woord, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:
De buitenkant is inderdaad niet mooi, maar compleet verneukt? Zo erg is het toch niet?
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:58 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Verneukt is misschien een beetje voorbarig, motorisch gezien misschien niet, maar de buitenkant ziet er belabberd uit. Ander wielmaten en een gaatje in de sproeikop. Verneukt is een groot woord, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen.
Staat die nog steeds te koop?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:16 schreef dester_martijn het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Ik bedoel kom op he, ieder zn hobby, maar dit wil je jezelf toch niet aandoen
Neuh, dat niet. Wel de volhardendheid van de verkoper, het kreng staat al zeker een half jaar te koop.quote:
True, vind ik er ook niet bij passen. Maar die heb je zo vervangen. Toen ik nog weinig van BMW's wist heb ik daarop wel eens auto's laten staan, maar nu ik weet hoe simpel ze vervangbaar zijn, zou dat bijzaak zijn. Ik vind de goede hoofdkleur van het interieur veel belangrijker.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:36 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer van die interieurlijsten.
Mjah, onze 318i in nette staat stond ook meer dan een half jaar te koop.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Wel de volhardendheid van de verkoper, het kreng staat al zeker een half jaar te koop.
52. - Anti Theft Alarm class 7.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
Welk nummer heeft deze optie bij de dealer?![]()
Carglass zijn prutsers, zovaak slecht werk gezienquote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik ben aan het rondbellen voor een prijsopgave. heb een nieuwe voorruit voor m'n e46, nu zoek ik een bedrijf wat de oude ruit kan verwijderen en de nieuwe plaatsen.
kosten variëren van 90 euro bij een universeel bedrijf tot 314 euro bij Carglass. Carglass geeft dan geen garantie want ze weten niet wat er met de nieuwe ruit is gebeurd.
In principe, áls ik ga, de wasbox. Omdat de wasstraat nog wel eens plekjes mist. En die keren dat ik ga is ie ook flink vuil en is meteen de straat in niet handig.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:20 schreef Craptacular het volgende:
Wat doen jullie met het schoonmaken. Door de wasstraat of wasbox?
Your point being? Zoek eens reviews van de bedrijven. Want een ruit erin drukken kan iedereen. Een ruit goed bevestigen zonder lekken, da's een ander verhaal.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik ben aan het rondbellen voor een prijsopgave. heb een nieuwe voorruit voor m'n e46, nu zoek ik een bedrijf wat de oude ruit kan verwijderen en de nieuwe plaatsen.
kosten variëren van 90 euro bij een universeel bedrijf tot 314 euro bij Carglass. Carglass geeft dan geen garantie want ze weten niet wat er met de nieuwe ruit is gebeurd.
Waar wil je 'm laten plaatsen? Als je nu geen navi-pro hebt, kun je rekenen op een nieuw dashboard, de navi zelf, een update, een kabelboom en de arbeidsuren.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:13 schreef XSbig het volgende:
Weet iemand toevallig hoe duur het ongeveer zou zijn om navigatie in mijn E90 te laten plaatsen?
Ik denk dat je dan geluk hebt. Eerder had ik een e87 en die ging richting de 2000 incl nieuw dashboard. Eigenlijk vind ik een navi een must in een e90, al is het maar vanwege de bobbel in het dashboard (bij wijze van spreken).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
In principe, áls ik ga, de wasbox. Omdat de wasstraat nog wel eens plekjes mist. En die keren dat ik ga is ie ook flink vuil en is meteen de straat in niet handig.
[..]
Your point being? Zoek eens reviews van de bedrijven. Want een ruit erin drukken kan iedereen. Een ruit goed bevestigen zonder lekken, da's een ander verhaal.
[..]
Waar wil je 'm laten plaatsen? Als je nu geen navi-pro hebt, kun je rekenen op een nieuw dashboard, de navi zelf, een update, een kabelboom en de arbeidsuren.
Bij een E46 kwam het geheel via een specialist al boven 1.500 euro, en dan had je niet eens een nieuw dash nodig.
Bij vergelijkbare kosten ga ik nog steeds voor benzine.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:35 schreef daNpy het volgende:
Vandaag proefgereden in een 320d en (weer) in een 325i.
De 320d is op papier veel sterker, maar voelt veel luier aan. De auto is gewoon veel trager als een 325i. Zal nog een wel een keer een proefrit maken in een andere 320d, gewoon om te checken, maar als ik nu zou moeten kiezen zou het zeker een 325i worden.
Met of zonder banden?quote:Op zondag 24 februari 2013 00:08 schreef Flycoo het volgende:
Danpy wat is je minimum voor die velgen?
Mwa..quote:
Bij de E46 is de 325i ook veel stiller dan een 330iquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:39 schreef Andyy het volgende:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/9482405
Die dus.
Moet alleen wel toegeven dat ik het geluid best tegen vindt vallen van binnen.
Misschien moet ik er nog een paar keer mee rijden
Eh, neequote:Op woensdag 27 februari 2013 00:18 schreef Andyy het volgende:
Eh, is het normaal dat de auto wilt roteren midden in bochten zonder gas (en dan niet eens lift off)?
Vind het toch best naar aanvoelen opzich
Klote is dat he, ik heb ook een 325i "laten lopen" terwijl dat achteraf gezien de beste is die tot nu toe te koop staat of stond.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Net een mooie 535 voor mijn neus weggekocht
bmwfan.nl gaat sneller. Zitten meer E36/E46/E39 rijders dan bimmerportal.quote:
Die van 360 of 185? Ik ben ook aan het twijfelen..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef Andyy het volgende:
Rijtraining met een M5 gefixt als verjaardagskado voor m'n vader
Daar staan er wel een aantal te koop iigquote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
bmwfan.nl gaat sneller. Zitten meer E36/E46/E39 rijders dan bimmerportal.
Als je een e9X hebt dan kan je beter posten op bmw3seriesforum.nl
Het verschilt heel erg, er zijn er ook genoeg die op alle drie zitten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar staan er wel een aantal te koop iig
Ja dat zal wel ja. Maar op 3seriesforum lijken veel meer occasions te staanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg, er zijn er ook genoeg die op alle drie zitten.
3seriesforum is echt een e9X forum. De oudere en nieuwere modellen zijn veel minder vertegenwoordigd daar. BMWfan is echt een allround forum, van alles is wat en ook meer bezoekers.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat zal wel ja. Maar op 3seriesforum lijken veel meer occasions te staan
Wat moet er gerepareerd worden dan? Zo oud is die auto nog niet.quote:Op maandag 4 maart 2013 09:31 schreef boegschroef het volgende:
Zo... Vanwege een reparatie aan de z4 een andere z4 mee gekregen met de 2.0 motor erin.
Yes 192 net als de 2.5 van de M50. alleen een verschil in koppel, 280NM koppel is niet verkeerdquote:Op maandag 4 maart 2013 16:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
190 trappelende paarden. Leuk voor in een E12 of E28 ofzo.
Wat is er nog meer nodig dan ?quote:Op maandag 4 maart 2013 16:03 schreef rival het volgende:
[..]
kan over gesproken worden.
is al vaker gedaan, met tevreden klanten
E46 heb je nu he? ik neem aan dat de (kabelboom) aansluiting van een 4 cilinder anders is en je dus moet gaan omzetten. (sommige swaps kan je simpelweg een verloopstekker voor bestellen, andere moet je zelf gaan solderen)quote:Op maandag 4 maart 2013 16:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat is er nog meer nodig dan ?
Bak, aandrijflijn, remmen ? Kabelboom
Ja en nee, ik had meer kwaliteit verwacht. Ik ben van een e92 overgestapt naar de e89 (beide nieuw gekocht).quote:Op maandag 4 maart 2013 16:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat moet er gerepareerd worden dan? Zo oud is die auto nog niet.
Ben je trouwens een beetje tevreden over de E89? Ik overweeg ook binnenkort de overstap van E85 naar E89.
Yepp 318, hoe lang zou die aandrijflijn et uithouden hahaha ..quote:Op maandag 4 maart 2013 16:49 schreef rival het volgende:
[..]
E46 heb je nu he? ik neem aan dat de (kabelboom) aansluiting van een 4 cilinder anders is en je dus moet gaan omzetten. (sommige swaps kan je simpelweg een verloopstekker voor bestellen, andere moet je zelf gaan solderen)
ik weet niet hoe het zit met de carter in een E46.?
de bak en motor passen gewoon op jouw aandrijflijn en als je schijven rondom hebt dan heb je ook voldoende remkracht.
Bij de E36 coupé werkte Hirschtalg niet onaardig.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:00 schreef boegschroef het volgende:
...
En als het ook maar een klein beetje vriest kan je de auto niet meer in. De ramen zitten vastgevroren waardoor ze niet die cm naar beneden kunnen en je krijgt dus echt je deur niet meer open!
...
Dat kan weleens lastig worden..quote:Op maandag 4 maart 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
Stuurstangen zitten na 18 jaar echt moeilijk vastDie ga ik nooit los krijgen
Al geprobeerd met verfbrander. Iets sterkers heb ik niet voorhanden.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:41 schreef rival het volgende:
[..]
Dat kan weleens lastig worden..
Beetje stoken
Maar daarmee kan je geen stuurstangetje van een schroefdraad afdraaien.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik hou van mn slagtol voor zulk soort dingen
Al geprobeerd. Eerst beetje verwarmen, lading kruipolie en twee bahco's van een halve meter. Nog steeds geen beweging in te krijgen.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Of kracht maal lange arm.![]()
[ afbeelding ]
enkele uren. Heb het gisteren uitbesteed samen met de apk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:02 schreef daNpy het volgende:
Hoelang heb je de kruipolie in laten trekken? Als je een nachtje wacht werkt het vaak veel beter
Precies, ik ben heel handig maar als drie man het niet los krijgen in 2 uur wordt het tijd om de pro's aan het werk te zetten. Die gasten hebben het in max een uurtje vervangen; dat is nog altijd goedkoper dan een dag vrij te nemen en zelf te gaan kloten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's bij mij ook wel eens een overweging geweest hoor. Je kunt zelf hobby'en, maar als je al niet zeker weet of je het juiste gereedschap hebt en of je de tijd hebt, kan uitbesteden heel handig zijn.
Alleen zo zuur als je dan 150 euro arbeidsloon ziet staan en dan bedenkt dat je dan net zo goed een halve vrije dag had kunnen nemen, was goedkoper geweest...
Eerst maar eens de airco leeggehaald en weer gevuld. Voor het laatst in 2008 gedaan. Zat nog 580 van de 740 gram koelmiddel in. Deed het ook nog prima. Komende weken eens kijken of we klaar zijn; of dat er toch meer aan de hand is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:31 schreef Hyperdude het volgende:
Zit een raar geluid als mijn airco aan staat en de motor stationair draait. Iedere keer als de compressor van de airco aanslaat voel je een trilling door de auto gaan. Garage zegt, via telefoon, dat de compressor waarschijnlijk niet lekker meer/zwaar draait.
Zal ook wel weer minstens ¤500 gaan kosten.
Gelukkig draait Wall Street als een dolle.
Voor hetzelfde geld heb je een 320i of 325i in NL en minder rompslomp.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij Autohus.de staat een 320i uit 2007 voor 11.700 euro te koop.
ruwweg 2500 euro voor BPM erbij optellen en dan nog is het een koopje.
wat ik me nog even afvraag is of je met die BPM nog kan pingelen. of heb ik het dan al meteen over sjoemelen
Waarom niet?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf geloof ik niet dat je een goede 320i in NL kunt kopen voor hetzelfde geld.
Moet de stand leesbaar zijn? Volgens mij moet alleen de snelheid leesbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Fuck, moet om 4 uur.
Maar heb een probleem denk ik, mn display is half verrot, dus de km stand is niet duidelijk leesbaar ... Damn..
als je een fohn hebt, zet die daar eens even op korte afstand op, voor een minuutje.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Fuck, moet om 4 uur.
Maar heb een probleem denk ik, mn display is half verrot, dus de km stand is niet duidelijk leesbaar ... Damn..
Die continu de actuele snelheid laat zien en die verlicht is, dat is de enige eis die er geld.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:37 schreef daNpy het volgende:
KM teller hoeft niet te werken. Dan moet er wel een GPS achtig iets in zitten.
en een dagje knutselen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm viel mee.
Remslangen voor, die zager er idd best verrot uit!
en draagarmlager.
100 euro dus, Kooppie!
Naja 100 op internet, bij de plaatselijke onderdelen boer 160
Je hebt dus weer wat te doen dit weekendquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja ff middagje hobbyen jazo gedaan
110 euro is goed voor 2 draagarmlagers, 2 remslangen en 500 ml remolie
Tip! www.mijnautoonderdelen.nl
Cheapppppe kwaliteits onderdelen
Waar knutsel je dan? Thuis voor de deur of heb je een garage?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee woensdag pas binnen, en vrijdag UITERLIJK moet ik weer terug zijn voor die apk voor een gratis herkeuring.
Dusse donderdag en vrijdag vrij nemenze zullen blij zijn met me op de zaak
Serieus?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Voor de deur...
Daar gebeurt alle magie, zelfs mn koppaking voor de deur gedaan
Dat durf ik wel aan, ik heb alleen geen idee wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:16 schreef daNpy het volgende:
Mjah, het is allemaal niet moeilijk maar je bent wel bezig met het systeem wat ~1500kg tot stilstand moet brengen.
Valt allemaal wel mee hoor, alle boutjes in boterham zakjes gesorteerd wegleggen en opschrijven waar er van is.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Serieus? Ik moet binnenkort ook aan een koppakking misschien. Niet van m'n Bimmer overigens. Wordt nog pittig genoeg: nog nooit gedaan...
Je kunt ook gewoon andere dagen vrij nemen en een nieuwe keuring dokken natuurlijk
Het is niet moeilijk. Klein ringsleuteltje nodig, een flexibel slangetje en twee personen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat durf ik wel aan, ik heb alleen geen idee wat ik moet doen.
Dat is het probleem niet. Vooral de werkruimte en het feit dat ze eigenlijk altijd zeggen dat je ook de riem + waterpomp erbij moet doen. En het feit dat je speciaal gereedschap nodig hebt volgens mij...dat heb ik allemaal niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee hoor, alle boutjes in boterham zakjes gesorteerd wegleggen en opschrijven waar er van is.
http://www.tuning-gids.nl/remmen_ontluchten.htmquote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat durf ik wel aan, ik heb alleen geen idee wat ik moet doen.
Dank je welquote:Op maandag 11 maart 2013 08:59 schreef rival het volgende:
[..]
http://www.tuning-gids.nl/remmen_ontluchten.htm
ja met zijn 2tjes, biertje erbijquote:Op maandag 11 maart 2013 09:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dank je welDat is een leuk klusje voor als de zon weer eens schijnt
succesquote:Op maandag 11 maart 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jullie wel... ik ga donderdag lekker draagarm rubbers doen .. Brrr ... maargoed dat et groot spul is, lekker met handschoenen aan werken
Mooie stoelen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:54 schreef Impry het volgende:
Interieurfotootje, gewoon omdat het kan:
[ afbeelding ]
Komt straks weer wat sneeuw aan schijnbaar, tijd om weer lekker te gaan spelen.
de horrorquote:Op maandag 11 maart 2013 14:03 schreef Andyy het volgende:
Tering, achterin een M5 zitten is frustrerend, vooral als je vader zich netjes aan de snelheidslimiet houdt (terwijl alle anderen 200+ hebben gedaan), netjes voor bochten afremt en zelfs rechts aan wilt sluiten bij stoplichten
Pogingen van mij en de instructeur om hem volgas te laten geven waren tevergeefs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is geen straf hequote:Op maandag 11 maart 2013 13:54 schreef Impry het volgende:
Interieurfotootje, gewoon omdat het kan:
[ afbeelding ]
Komt straks weer wat sneeuw aan schijnbaar, tijd om weer lekker te gaan spelen.
Nice, veel plezier ermeequote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef daNpy het volgende:
En de hamer is gevallen
Zojuist deze auto aangeschaft:
http://www.autotekoop.nl/(...)navi-1159160/details
Nice, hopelijk wel mooiere velgen als upgrade?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef daNpy het volgende:
En de hamer is gevallen
Zojuist deze auto aangeschaft:
http://www.autotekoop.nl/(...)navi-1159160/details
Ruimte, zoveel ruimte... Ik kan gewoon een complete set velgen en banden achterin pleuren en dan is er nog ruimte zat..quote:
quote:
Daarom dusquote:Op maandag 11 maart 2013 20:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ruimte, zoveel ruimte... Ik kan gewoon een complete set velgen en banden achterin pleuren en dan is er nog ruimte zat..
Nice, snelle stations zijn tof.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef daNpy het volgende:
En de hamer is gevallen
Zojuist deze auto aangeschaft:
http://www.autotekoop.nl/(...)navi-1159160/details
Heb al 2 auto's en een motor voor de funquote:Op maandag 11 maart 2013 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooie bak! Zou niet mijn keuze zijn, maar da's bekend.
En een touring is logisch, dat wordt mijn volgende ook. Of een cabrio, maar da's dan puur voor de fun.
En dat is het doel van een auto uiteindelijk wel.quote:
Dat zou mijn reden inderdaad ook zijn. Het is gewoon handig, en qua aanschaf betaal je amper een meerprijs. Vooral tweedehands.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb al 2 auto's en een motor voor de fun
Deze is praktisch. Had vroeger ook niets op met stations. Toen liever een 2 deurs coupe. Daarna een nette sedan voor comfortabel reizen. Nu een station voor comfortabel reizen, troep meenemen en dingen slepen
Nou de E90 die ik laatst mee had was een stuk spannender dan de E36 van een vriend, vooral met de losse achterkant en dunne winterbandjes met weinig gripquote:Op maandag 11 maart 2013 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Saaiste en minst mooie 3-serie ooit gemaakt en dan ook nog als touring. Ach ja, praktisch is het wel inderdaad maar dan had ik ook geen BMW genomen.
Meestal kan je zelf met wat trekken en duwen het raam weer terug krijgen. Even je deurbekleding eraf halen en voorzichtig proberen te schuiven. Het is echt een kut klus, maar wel te doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Saaiste en minst mooie 3-serie ooit gemaakt en dan ook nog als touring. Ach ja, praktisch is het wel inderdaad maar dan had ik ook geen BMW genomen.
Weet iemand hoe ik m'n raam in de deur recht kan krijgen (E23). Om één of andere reden is ie een beetje scheef gegaan, waardoor er een spleetje tussen het raam en de deurrubbers is gekomen. Hierdoor hoor je ontzettend veel windgeruis. Waarschijnlijk is die deur al niet helemaal recht, om wat voor reden dan ook, maar het raam heeft wel goed gezeten...
Dan was die e90 misschien niet helemaal goed. Mijn e36 licht tegenwoordig als een huis op de weg.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nou de E90 die ik laatst mee had was een stuk spannender dan de E36 van een vriend, vooral met de losse achterkant en dunne winterbandjes met weinig grip
Wel zonde dat ik vandaag geen foto's heb gemaakt, camera steeds bij me maar vergeten uit te pakkenHoevaak zie je nou 6 M5s naast elkaar?
In het donker ook?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 07:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan was die e90 misschien niet helemaal goed. Mijn e36 licht tegenwoordig als een huis op de weg.
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Nadeel aan deze versie vind ik wel de achterlichten die van een willekeurige Japanner hadden kunnen komen. Dan is de facelift mooier. Maar goed, daarvoor betaal je dan wel meteen weer een stuk meer.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Saaiste en minst mooie 3-serie ooit gemaakt en dan ook nog als touring. Ach ja, praktisch is het wel inderdaad maar dan had ik ook geen BMW genomen.
In het donker ligt hij ook goed op jaquote:
Welke 3-serie vind jij minder mooi dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Nadeel aan deze versie vind ik wel de achterlichten die van een willekeurige Japanner hadden kunnen komen. Dan is de facelift mooier. Maar goed, daarvoor betaal je dan wel meteen weer een stuk meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |